Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 03 mei 2004

quote:
The_Zeroorez schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 15:36:
Als je 6.06 eenmaal hebt is de upgrade naar 6.10 een stuk minder 'ingewikkeld' dan wanneer je alles nog moet installeren..

Hoe je Firefox 2 erop krijgt (morgen komt de final officiëel..)? Ga hier heen, en download het.. Het zou, net als 1.5.0.7, bijvoorbeeld, moeten werken.

Nou.. Hier wil het nog niet echt lukken.. Ik heb niet zoveel tijd, dus ga een andere keer wel verder. Gelukkig heb ik niets 'nodig' ofzo, dus als het dan nog niet lukken zorg ik wel een keer voor Partition Magic..

Het moet op deze manier vast wel mogelijk zijn, maar ik heb eerlijk gezegd weinig zin om met m'n C te gaan lopen klooien, zonder enige 'echte' Linux ervaring.

Ik weet dat je backups moet maken enzo.. Echt belangrijke spullen staan ook apart, én backupped.. Mijn Windows-install echter, zit best veel tijd in enzo, en er staat veel op geïnstalleerd. Dit is allemaal terug te krijgen, maar kost best wel wat tijd.. Nee, m'n installatie is nog niet superoud ofzo, dus daarom :P
Wat ik misschien nog kan zeggen om je over de streep te halen:
Wanneer je GRUB installeerd wordt de mbr(master boot record) van je harde schrijf overschreden. een mbr is een heel klein stuikje data op je schijf. Die overschrijving zorgt ervoor dat je systeem linkt naar de plaats waar GRUB staat geinstalleerd, zodat je een OS kan kiezen.

Het kan zijn(heel kleine kans) dat het mis gaat en dat je niet meer in Windows komt, omdat het booten niet meer lukt. Wat je dan kan doen is de PC opstarten met de Windows Live CD en kiezen voor systeemherstel. Je krijgt dan op een gegeven moment een commandprompt en daar moet je dan "fixmbr" intypen. Dan is je mbr weer hetzelfde als voor je Ubuntu/GRUB hebt geinstalleerd.
http://www.microsoft.com/...cons_fixmbr.mspx?mfr=true

Ik raad je wel aan GRUB te installeren tijdens de installatie van Ubuntu, en niet apart, dat laatste lijkt me lastiger. GRUB is zo slim, dat hij automatisch "ziet" dat Windows is geinstalleerd, en dat dat dus een keuze moet worden in je menu.

succes!

May The Source Be With You!!:

Heren tweakers....

Ik heb nu Ubuntu geinstalleerd, en wat een verademing vergeleken met Kubuntu.
Wireless is een makkie zelfs met WPA2 nu, het voelt ook sneller aan moet ik eerlijk zeggen!

Server PC, Internet PC,Flaptop,GamePC

Ik krijg het Gnome main menu maar niet geinstalleerd :(

The following packages have unmet dependencies:
gnome-main-menu: Depends: libdbus-1-2 (>= 0.60) but it is not installable
E: Broken packages

libdbus-1-3 staat er wel op maar daar kan ie volgens mij niks mee

Package libdbus-1-2 is not available, but is referred to by another package.
This may mean that the package is missing, has been obsoleted, or
is only available from another source
E: Package libdbus-1-2 has no installation candidate

Grrrr :P

Kill bill
I was an atheist until I realized I was God

quote:
The_Zeroorez schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 15:36:
Als je 6.06 eenmaal hebt is de upgrade naar 6.10 een stuk minder 'ingewikkeld' dan wanneer je alles nog moet installeren..

Hoe je Firefox 2 erop krijgt (morgen komt de final officiëel..)? Ga hier heen, en download het.. Het zou, net als 1.5.0.7, bijvoorbeeld, moeten werken.

Volgens mij roep jij ook maar wat, die file van de mozilla file heb ik al gedownload maar hier kwam ik niet verder mee.

Ik heb het nu wel voor elkaar, heel smerig...ik heb in de sources.list overal dapper vervangen met edgy. Vervolgens een apt-get update gedaan en daarna een apt-get install firefox, aptitude heeft alle dependencies gevonden en aangepast. Tijdens het installeren kwamen wat errors en warnings naar voren, maar het werkt. Ik type nu vanuit Firefox 2.0!

Ik ga komend weekend waarschijnlijk proberen om helemaal naar Edgy over te gaan, of met een nieuwe install of via de in de startpost genoemde methode.

Linux Mint

quote:
Bierkameel schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 22:16:
Ik krijg het Gnome main menu maar niet geinstalleerd :(

The following packages have unmet dependencies:
gnome-main-menu: Depends: libdbus-1-2 (>= 0.60) but it is not installable
E: Broken packages

libdbus-1-3 staat er wel op maar daar kan ie volgens mij niks mee

Package libdbus-1-2 is not available, but is referred to by another package.
This may mean that the package is missing, has been obsoleted, or
is only available from another source
E: Package libdbus-1-2 has no installation candidate

Grrrr :P
Heb je wel de juiste? Ik heb namelijk libdbus-1-3 als dependency:
jurian@karlijn:~$ apt-cache depends gnome-main-menu
gnome-main-menu
[geblaat]
  Vereisten: libdbus-1-3
[nog meer geblaat]
En een broken package, misschien moet je dat dan eerst fixen met
sudo aptitude -f install

Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow

titel onder

quote:
_DH schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 15:38:
[...]

Als je bij je hosting provider ook shell access hebt, kun je dit eens proberen: shfs.

de sshfs van FUSE lijkt mij een beter plan. wat je niet in kernelspace hoeft te doen....

voor bittorrent onder kubuntu zou ik trouwens Ktorrent aanraden, werkt erg prettig imho.

smokalot wijzigde dit bericht 23-10-2006 23:13 (12%)

quote:
borgdaville schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 22:38:
[...]
Ik heb het nu wel voor elkaar, heel smerig...ik heb in de sources.list overal dapper vervangen met edgy. Vervolgens een apt-get update gedaan en daarna een apt-get install firefox, aptitude heeft alle dependencies gevonden en aangepast. Tijdens het installeren kwamen wat errors en warnings naar voren, maar het werkt. Ik type nu vanuit Firefox 2.0!

Ik ga komend weekend waarschijnlijk proberen om helemaal naar Edgy over te gaan, of met een nieuwe install of via de in de startpost genoemde methode.
(sudo) apt-get dist-upgrade is genoeg hoor, ik zou niet helemaal opnieuw installeren als ik jou was. Zo smering is jouw methode ook weer niet trouwens, je gebruikt alleen de Edgy Repositories, voor de rest verandert er weinig.

Last.fm | "I don't care who uses what, as long as they're not coming to me for tech support"

quote:
Jungian schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 01:49:
[...]

(sudo) apt-get dist-upgrade is genoeg hoor, ik zou niet helemaal opnieuw installeren als ik jou was. Zo smering is jouw methode ook weer niet trouwens, je gebruikt alleen de Edgy Repositories, voor de rest verandert er weinig.

Mijn grootste probleem met een apt-get dist-upgrade is dat ie heel veel moet downloaden(volgens mij 400mb ofzo), mijn internet verbinding is thuis niet zo snel. Opnieuw installeren gaat waarschijnlijk sneller. Ik ben vrij nieuw met Ubuntu en Desktop installatie van linux, dus nog een keertje installeren is alleen mer leerzaam.

Daarnaast heb ik enkele LOCALE(??) errors sinds upgrade van Firefox.

En sinds gisteren(voor Firefox upgrade) doet Xgl moeilijk als ik Beryl standaard word geladen bij opstarten.

Vraagje:
als ik de 6.10 cd nu download en brand, word deze dan automatisch "stable" eind deze week als ie echt word gereleased?

Linux Mint

Security is not an option!
Reg. datum: 03 maart 2000

quote:
borgdaville schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 08:10:
Mijn grootste probleem met een apt-get dist-upgrade is dat ie heel veel moet downloaden(volgens mij 400mb ofzo), mijn internet verbinding is thuis niet zo snel. Opnieuw installeren gaat waarschijnlijk sneller.

Onzin natuurlijk. Of je nu een ISO download, of apt-get upgrade, die packages moeten hoe dan ook op je PC komen. Als je de ISO download krijg je ook nog meer dan nodig is.

Met een 1,5mbit adsl abo duurt het overigens maar een uurtje om 400 mb te downloaden.

quote:
smokalot schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 23:12:
[...]
de sshfs van FUSE lijkt mij een beter plan. wat je niet in kernelspace hoeft te doen....
Ah jah, nice! Ik gebruik het zelf niet, maar wist dat er iets dergelijks wel bestond...

_DH wijzigde dit bericht 24-10-2006 08:17 (20%)

Imagining an infinite amount of monkeys with typewriters, at least one of these monkeys would type "To be, or not to be; that is the gezortensnhwshbla."

quote:
_DH schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 08:15:
[...]

Onzin natuurlijk. Of je nu een ISO download, of apt-get upgrade, die packages moeten hoe dan ook op je PC komen. Als je de ISO download krijg je ook nog meer dan nodig is.
Die iso kan ik op het werk downloaden terwijl mijn Ubuntu PC thuis staat!

borgdaville wijzigde dit bericht 24-10-2006 08:42 (3%)

Linux Mint

Hates 0x00 bytes

quote:
borgdaville schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 08:10:
[...]
Vraagje:
als ik de 6.10 cd nu download en brand, word deze dan automatisch "stable" eind deze week als ie echt word gereleased?
Dat hangt af van jouw definitie van "stable", maar ja, hij zal automatisch updaten naar edgy-final.

quote:
psyBSD schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 08:47:
[...]

Dat hangt af van jouw definitie van "stable", maar ja, hij zal automatisch updaten naar edgy-final.

Sorry, ik denk waarschijnlijk teveel in Debian termen....op mijn Debian server hou ik de stable release aan.

Dan zal ik dat cd-tje maar eens downloaden dan.

Linux Mint

Security is not an option!
Reg. datum: 03 maart 2000

quote:
borgdaville schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 08:32:
[...]

Die iso kan ik op het werk downloaden terwijl mijn Ubuntu PC thuis staat!
Als je de upgrade voor het werk had aangezet, was hij klaar geweest wanneer je thuis kwam :+

Imagining an infinite amount of monkeys with typewriters, at least one of these monkeys would type "To be, or not to be; that is the gezortensnhwshbla."

quote:
_DH schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 09:06:
[...]

Als je de upgrade voor het werk had aangezet, was hij klaar geweest wanneer je thuis kwam :+

met het risico dat iets mis gaat terwijl ik op het werk ben en zodoende vanavond geen email kan lezen, mijn vriendinnetje in Canada niet can skypen, etc etc!

Ik heb helaas geen tijd om vanavond mijn pc te fixen.

Erg offtopic dit, het spijt me, ik installeer hem wel overnieuw in het weekend, ik zie er de lol/sport wel in.

Linux Mint

Na een goede start met Edgy, nu de hele meuk om zeep geholpen. }:O Vanavond maar weer eens een verse Dapper installeren. Op 1 of andere manier heb ik daar toch veel minder moeite mee en meer lol aan dan de installatie van een willekeurige Windows installatie O+
quote:
Skoezie schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 11:35:
Na een goede start met Edgy, nu de hele meuk om zeep geholpen. }:O Vanavond maar weer eens een verse Dapper installeren. Op 1 of andere manier heb ik daar toch veel minder moeite mee en meer lol aan dan de installatie van een willekeurige Windows installatie O+
Hoe heb je het om zeep geholpen dan?
quote:
Dutchmega schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 11:50:
[...]

Hoe heb je het om zeep geholpen dan?

Prutsen :P

Maar vooral door installatie van Beta Nvidia drivers. Al de wereld how-to's gevolgd om het te fixxen, maar ben er klaar mee. Nieuwe install is zo gepiept
Twee Vragen/puntjes:

Hoe zit het met de ati-driver ( fglrx of de nieuwste vd ati-site ). Op de beta 's van edgy kreeg ik 'm biet geinstalleerd nl. en ik was niet de enige...ook niet met de wiki ernaast
( http://wiki.cchtml.com/in...u_Edgy_Installation_Guide )...bij dapper werkte deze guide uitmuntend. Nu niet meer??

Ten tweede:

zoals ook zovelen heb ik problemen met de aansturing vd harddisks. Werk met een asrock moederbordje waarbij iig dapper mijn schijven niet oppikt wanneer ik die als non-raid/sata in het bios heb aangemeld. Het werkt nu alleen als ik mijn schijven in het bios als raid instel, zijn wel 2 dezelfde harddisks. Ookl de sataII controller wil niet ( jmicron ).

Het is een asrock939dual-vsta.

Iemand al ervaringen met deze twee puntjes?

Over aptitude trouwens: niks dan goede ervaringen mee. Nog nooit gehad dat er teveel werd gedeinstalleerd bij aptitude remove. Wel zeurt aptitude wat meer over missende dependencies en gebroken pakketten bij een opdracht aptitude install --niks--. Op het moment schijnt last-exit bij mij veel problemen te geven ( niet dus...)

getfirefox.com

Misschien weten jullie nog wel dat ik in het vorige topic wat zat te zeuren over mijn ACPI, dat hij niet op standby wilde enzo. Ik heb net de clou door: ondanks dat ik de radeon-driver gebruik, is er een kernel-module fglrx geladen. rmmod fglrx, en standby werkt weer :Y). Welke update heeft dat gedaan :( (misschien de installatie van de 686-kernel? Daar zitten standaard de restricted-drivers bij...)

Oftewel: heb je ATi, en standby problemen, probeer dan de OSS drivers en
$ sudo rmmod fglrx

Werkt dat, dan kan je hem in /etc/modules weghalen :)

Nu nog de battery module debuggen, aarom hij geen statusupdate doet. Maar standby werkend is al een hele stap vooruit, dan kan ik thuis even de stroom erop en eraf doen, en met de console mijn batterijstatus uitlezen :)
$ cat /proc/acpi/battery/BAT1/*
$ acpi -V
$ acpi -s

MBV wijzigde dit bericht 24-10-2006 21:52 (19%)

Is 40 dagen offline: zie homepage

Even een newsflashje...

Morgen is de officiele release van Edgy Eft en ook is de naam van de opvolgende release al bekend. Deze gaat "Feisty Fawn" heten. Ben benieuwd of hij morgennacht om 0.00u beschikbaar is, zoals op de ubuntu-kalender staat, of dat hij later komt. Ik ga iig een nieuwe install doen op basis van de nieuwe stable, en dan snel (maar niet meteen) mijn repo's updaten naar Feisty.

Bron enzo
niet dubbelposten

blaataaps wijzigde dit bericht 25-10-2006 11:20 (94%)

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

...
Reg. datum: 26 februari 2001

nogmaals mijn vraag. is het bekend welke hardware raid er gesupport wordt door ubuntu? denk daarbij aan de onboard raid oplossingen van verschilllende fabrikanten.

is ubuntu/linux kieskeurig hierover?

...

Reg. datum: 27 februari 2001

quote:
Zjemm schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 11:37:
nogmaals mijn vraag. is het bekend welke hardware raid er gesupport wordt door ubuntu? denk daarbij aan de onboard raid oplossingen van verschilllende fabrikanten.

Inplaats van onboard raid schijn je beter gewone linux software raid te gebruiken. Ik zou eens wat rondzoeken in de ubuntu forums of gewoon op google met als zoekwoord de naam van de chipset e.d.
quote:
Zjemm schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 11:37:

On board raid is nooit hardware raid. Dat word ook wel fakeraid genoemd. Linux ondersteund deze chipjes door middel van DMRAID. Als het echt hardware raid is dan word het allemaal makkelijk herkent door ubuntu :)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws