Porteringsdatum is het punt waarop je telefoonnummer omgezet wordt naar het ipb platform. Dat gebeurt echter alleen als je tijdens de installatie via de Experiabox een activatienummer belt. Als dit je vertelt is door de helpdesk dan is je wss wat voorgelogen of had de persoon in kwestie er geen verstand van. Wat jij bedoelt is de gewoon de levering van het ADSL signaal, als dat er is kun je internetten met elk ADSL modem mits het goed ingesteld, zie daarvoor mijn vorige post.teigetjuh schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 12:02:
[...]
Hij komt bij tiscali (tiscali netwerk) vandaan, maar die hebben hem wel netjes op 1-11 afgesloten. KPN begint pas die datum na te denken, dus wanneer moeten we wat gaan doen en wat gaan we wanneer versturen..
[...]
Dat is dus het hele punt, die zogenaamde proteerdatum van kpn, is dus het signaaltje bij kpn: we moeten eens een experiabox gaan bestellen en gaan versturen, etc.... KPN kennende kan dat dus nog zeker die 3 weken duren.
Dat is niet echt wat er op de website staat als je het aanvraagt. Bovendien ga ik/mijn vader niet voor die paar weken een ander adsl-modem kopen. (Heb zelf adsl over isdn en hij heeft zo'n usb-rampending voor tiscali.)Haijo schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 12:57:
[...]
Porteringsdatum is het punt waarop je telefoonnummer omgezet wordt naar het ipb platform. Dat gebeurt echter alleen als je tijdens de installatie via de Experiabox een activatienummer belt. Als dit je vertelt is door de helpdesk dan is je wss wat voorgelogen of had de persoon in kwestie er geen verstand van. Wat jij bedoelt is de gewoon de levering van het ADSL signaal, als dat er is kun je internetten met elk ADSL modem mits het goed ingesteld, zie daarvoor mijn vorige post.
Trouwens als jij aangeeft wanneer je over wil, betekent dat niet dat KPN pas vanaf dat moment moet gaan bedenken wat ze eigenlijk moeten gaan doen.
Nee, KPN heeft een minimum levertijd maar in principe horen ze gewoon het ADSL signaal te leveren op het aangegeven tijdstip. Gaat over het algemeen goed. Sterker nog, vaak hebben klanten het ADSL signaal een paar dagen eerder voordat ze de EB hebben. Als dat Tiscali ding een ADSL iets is kun je het gerust instellen op de KPN gebruikersnaam/wachtwoord, je bent internet nou toch al kwijt. Ik denk niet dat je hem nu al hebt maar dan krijg je het wel zo snel mogelijk.teigetjuh schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 14:17:
[...]
Dat is niet echt wat er op de website staat als je het aanvraagt. Bovendien ga ik/mijn vader niet voor die paar weken een ander adsl-modem kopen. (Heb zelf adsl over isdn en hij heeft zo'n usb-rampending voor tiscali.)
Trouwens als jij aangeeft wanneer je over wil, betekent dat niet dat KPN pas vanaf dat moment moet gaan bedenken wat ze eigenlijk moeten gaan doen.
Eerst oude lijn opzeggen en dan nieuwe aanvraag met wensdatum van kpn invoeren gaat meestal niet echt goed, je moet hoppen geloof ik, en dan gaan ze het onderling uitvechten, en zit je hooguit een paar dagen zonder inet (iets met kruisdraden ofzo)teigetjuh schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 08:13:
KPN schijnt een nieuw policy te hebben... Tenminste daar kwam mijn vader achter.
In augustus heeft hij zijn oude adsl opgezegd en IPB aangevraagd zodat alles netjes per 1-11 geporteerd kon worden. Echter navraag heeft gister geleerd dat de porteerdatum/aansluitdatum bij KPN betekent dat het proces dan pas in gang gezet gaat worden. Het proces duurt ongeveer 3 weken. wat dus betekent dat hij 3 weken zonder internet zit. Dit is echter niet wat er op de site staat! Hier moet je dus wel rekening mee houden als je het besteld. Om hier achter te komen heeft ie wel bijna 2 uur aan de telefoon moeten hangen.![]()
![]()
Nog meer mensen met zulke ervaringen?
"Mekker, blaat"
Moet ik maar van het weekend eens bij hem gaan proberen.... eerst een uitzoeken wat voor modem dat was, want tiscali kennende hebben ze daar hun eigen fw op staan en moet er dus eerst een normale fw op.Haijo schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 14:25:
[...]
Nee, KPN heeft een minimum levertijd maar in principe horen ze gewoon het ADSL signaal te leveren op het aangegeven tijdstip. Gaat over het algemeen goed. Sterker nog, vaak hebben klanten het ADSL signaal een paar dagen eerder voordat ze de EB hebben. Als dat Tiscali ding een ADSL iets is kun je het gerust instellen op de KPN gebruikersnaam/wachtwoord, je bent internet nou toch al kwijt. Ik denk niet dat je hem nu al hebt maar dan krijg je het wel zo snel mogelijk.
Het is ook niet eerst opgezegd, maar netjes volgens de website van kpn aangevraagd, vervolgens kun je een formuliertje download wat je invult en opstuurt naar je oude provider waarmee je aangeeft dat je gaat migreren. Dus netjes aan alle partijen aangegeven dat hij ging migreren. Helaas lijkt het ergens toch niet helemaal goed gegaan te zijn.djidee schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 14:35:
[...]
Eerst oude lijn opzeggen en dan nieuwe aanvraag met wensdatum van kpn invoeren gaat meestal niet echt goed, je moet hoppen geloof ik, en dan gaan ze het onderling uitvechten, en zit je hooguit een paar dagen zonder inet (iets met kruisdraden ofzo)
Anoniem: 143386
Nou, de nieuwe Speedtouch Experia's zijn uit! Een KPN-pagina die de verschillen uitlegt tussen de Siemens en de Speedtouch. En nog een.
Helaas zijn er alweer problemen mee...
Helaas zijn er alweer problemen mee...
Onderwerp: Storing aanmelden nieuwe klanten Surfen en Bellen
Tijdstip Melding: 03-11-2006 14:57
Korte uitleg: Als gevolg van een storing kunt u zich momenteel met een Alcatel speedtouch 780 modem en met een Siemens Modem die geleverd is vanaf donderdag 2 november niet aanmelden. Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk de storing zo spoedig mogelijk op te lossen.
Anoniem: 105262
mooi topic 
Mijn moeder is zelf ook zeer geïnteresseerd in IPB....
Op dit moment hebben we ISDN met een duovox (oud oud ding!), en willen hier GRAAG van AF! Vorig jaar al geprobeerd met de KPN om van ISDN af te komen, maar dan zouden we 6 weken geen internet hebben
We hebben op dit moment al DirectADSL, en als ik dit topic goed heb begrepen is dat alleen maar makkelijker met het over zetten.
Stel, we zouden IPB nemen en na een jaar weer opzeggen. Zijn we dan voorgoed af van ISDN (wat wij zo graag willen), of niet...
Op dit moment hebben we ISDN met een duovox (oud oud ding!), en willen hier GRAAG van AF! Vorig jaar al geprobeerd met de KPN om van ISDN af te komen, maar dan zouden we 6 weken geen internet hebben
We hebben op dit moment al DirectADSL, en als ik dit topic goed heb begrepen is dat alleen maar makkelijker met het over zetten.
Stel, we zouden IPB nemen en na een jaar weer opzeggen. Zijn we dan voorgoed af van ISDN (wat wij zo graag willen), of niet...
Vraagje: Weet iemand of het mogelijk is om vanaf een andere internetaansluiting een Voip-verbinding te maken naar je IPB account? Ik bedoel, kan ik met de juiste hardware in mijn tweede huis bereikbaar zijn op het IPB nummer van de hoofdwoning, als daar de Experia box uit staat?
Arthur
Arthur
Q: Why do developers like Dark Mode? A: Because light attracts bugs!
Nee, helaas. Het probleem ligt bij de verschillende soorten ADSL-signalen:Anoniem: 105262 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 21:36:
mooi topic
Bij een analoge lijn heb je zogenaamde ADSL Annex A, de gangbare ADSL-soort in Nederland.
Bij een ISDN-lijn heb je ADSL Annex B, deze ADSL-variant laat meer frequentieruimte over voor de telefonie, omdat ISDN nou eenmaal een andere techniek is (de maximumsnelheid van ADSL wordt er verder niet lager door ofzo).
Neem je IPB, wordt je ISDN-lijn opgeheven. Omdat je echter ISDN hebt gehad, blijft het ADSL-signaal Annex B. Ook al zit er geen ISDN meer op je lijn. Je krijgt ook een aparte ExperiaBox die met het Annex B-signaal om kan gaan.
Anyway, omdat je dus nog steeds Annex B ADSL hebt, is het eigenlijk fysiek wel mogelijk om een analoge lijn te nemen (in Duitsland bijvoorbeeld hebben analoge én ISDN-lijnen ADSL Annex B ), maar volgensmij komen ze bij KPN dan in de knoei in de centrale ofzo. Het is dus niet mogelijk om ADSL Annex B met een analoge lijn te combineren in Nederland.
Kun je trouwens niet je ISDN2-lijn om laten zetten naar ISDN1 (twee nummers, één lijn)? Scheelt bijna niets met een BelBasis-lijn, vooral als je erbij rekent dat je nummerweergave en wisselgesprek erbij krijgt (of ondersteunt de oude Duovox dat nog niet).
Bij m'n overstap van analoge lijn + Direct ADSL naar ISDN + Direct ADSL heb ik op het reservepaar ISDN + Direct ADSL laten zetten. Vervolgens heb ik mijn telefoonnummer (van de analoge lijn) als extra bijnummer laten overzetten naar ISDN.Anoniem: 105262 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 21:36:Mijn moeder is zelf ook zeer geïnteresseerd in IPB.... Op dit moment hebben we ISDN met een duovox (oud oud ding!), en willen hier GRAAG van AF! Vorig jaar al geprobeerd met de KPN om van ISDN af te komen, maar dan zouden we 6 weken geen internet hebben
Ik stel mij zo voor dat je van ISDN + Direct ADSL ook op een soortgelijke manier over kunt stappen naar een analoge lijn + Direct ADSL. Je kunt op zo'n moment echter maar een telefoonnummer houden. Daarnaast zit je met dubbel ADSL. Ik heb toen der tijd KPN beloofd de oude Direct ADSL installatie niet meer te gebruiken wanneer de nieuwe zou werken. Dit heb ik gedaan en het geheel is keurig afgehandeld zonder extra abonnementskosten !!
De overstap die daar weer op volgende - van ISDN + Direct ADSL naar InternetPlusBellen - ging bij mij perfect. Het liep naadloos in elkaar over.
Zoals hierboven aangegeven ben ik van ISDN + Direct ADSL overgestapt naar InternetPlusBellen. Dit ging naadloos in elkaar over. Sinds die tijd ben ik van m'n ISDN af. Na de portering kon ik alle apparatuur weghalen. M'n Experia Box zit nu direct aangesloten op het IS/RA punt.Anoniem: 105262 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 21:36:We hebben op dit moment al DirectADSL, en als ik dit topic goed heb begrepen is dat alleen maar makkelijker met het over zetten. Stel, we zouden IPB nemen en na een jaar weer opzeggen. Zijn we dan voorgoed af van ISDN (wat wij zo graag willen), of niet...
Wanneer je terug wilt naar een analoge lijn + Direct ADSL, dan kun je KPN vragen om een soortgelijke opzet als die van mij uit te denken en uit te voeren (met de reserve paren).
[ Voor 3% gewijzigd door boukej op 03-11-2006 22:10 ]
Wat mij opviel:
1) Een ExperiaBox die via http://192.168.2.1/ een scherm laat zien waar firmware geüpdate moet worden, kan niet meer “remote” door KPN gerepareerd worden en moet teruggestuurd worden (Afhandelen via 0800 – 0407 en blijven aandringen op vervanging. Wachten tot het goed komt, heeft geen zin)
2) Wacht even met het wijzigen van het wachtwoord van de ExperiaBox totdat het VOIP lampje is gaan branden (tenminste dat lijkt bij mij 2 keer het probleem te zijn geweest)
3) Na het porteren heb ik de ExperiaBox moeten resetten, om te voorkomen dat het telefoontoestel op lijn 2 overging, terwijl lijn 1 gebeld werd.
4) Planet factureert mij “BelOnbeperkt Altijd” , terwijl dat het eerste halfjaar gratis is (aanbieding van dit najaar).
Succes!
1) Een ExperiaBox die via http://192.168.2.1/ een scherm laat zien waar firmware geüpdate moet worden, kan niet meer “remote” door KPN gerepareerd worden en moet teruggestuurd worden (Afhandelen via 0800 – 0407 en blijven aandringen op vervanging. Wachten tot het goed komt, heeft geen zin)
2) Wacht even met het wijzigen van het wachtwoord van de ExperiaBox totdat het VOIP lampje is gaan branden (tenminste dat lijkt bij mij 2 keer het probleem te zijn geweest)
3) Na het porteren heb ik de ExperiaBox moeten resetten, om te voorkomen dat het telefoontoestel op lijn 2 overging, terwijl lijn 1 gebeld werd.
4) Planet factureert mij “BelOnbeperkt Altijd” , terwijl dat het eerste halfjaar gratis is (aanbieding van dit najaar).
Succes!
Helder verhaalAnoniem: 143386 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 21:48:
[...]
Nee, helaas. Het probleem ligt bij de verschillende soorten ADSL-signalen:
Bij een analoge lijn heb je zogenaamde ADSL Annex A, de gangbare ADSL-soort in Nederland.
Bij een ISDN-lijn heb je ADSL Annex B, deze ADSL-variant laat meer frequentieruimte over voor de telefonie, omdat ISDN nou eenmaal een andere techniek is (de maximumsnelheid van ADSL wordt er verder niet lager door ofzo).
Neem je IPB, wordt je ISDN-lijn opgeheven. Omdat je echter ISDN hebt gehad, blijft het ADSL-signaal Annex B. Ook al zit er geen ISDN meer op je lijn. Je krijgt ook een aparte ExperiaBox die met het Annex B-signaal om kan gaan.
Anyway, omdat je dus nog steeds Annex B ADSL hebt, is het eigenlijk fysiek wel mogelijk om een analoge lijn te nemen (in Duitsland bijvoorbeeld hebben analoge én ISDN-lijnen ADSL Annex B ), maar volgensmij komen ze bij KPN dan in de knoei in de centrale ofzo. Het is dus niet mogelijk om ADSL Annex B met een analoge lijn te combineren in Nederland.
Kun je trouwens niet je ISDN2-lijn om laten zetten naar ISDN1 (twee nummers, één lijn)? Scheelt bijna niets met een BelBasis-lijn, vooral als je erbij rekent dat je nummerweergave en wisselgesprek erbij krijgt (of ondersteunt de oude Duovox dat nog niet).
Maar volgens mij ging ISDN1 nog niet, maar dan nog, we vinden 2 lijnen eerder irritant dan gemakkelijk...
@Boukej:
Klinkt iig goed als ISDN+DirectADSL goed kan worden overgezet
Alleen met dat afsluiten / aansluiten van ISDN... wat ik heb ervaren is dat je bij KPN heeeeel makkelijk alles kan aansluiten maar afsluiten

Jammere is dat mn ouders in een gat wonen en alles van KPN moeten nemen ong. Er is hier zelfs geen kabel! Het was een 'halleluja' kreet toen hier ADSL kwam, er ging een wereld voor me open
Daarvoor waren mn ouders NIET blij met ISDN en internet... ik wel, ISDN was het snelste wat we hier konden krijgen toen en mn moeder bleef bereikbaar, maar sinds ADSL zijn de telefoonrekeningen beetje omlaag maar ISDN abbo is stom duur... en totaal niet meer nodig dus...
Naja, misschien een nieuwe halleluja als we zelfs kunnen bellen via ADSL
we hebben nu zelfs tv van KPN / digitenne... hurrah!
Wat bedoel je nou met dat aan/afsluiten? Jouw situatie is zo'n beetje de ideale overstap situatie, alles van kpn naar kpn. Je hebt wss niet eens downtime! En je ISDN signaal ben je kwijt na je portering.
Kijk, fijn om te horenHaijo schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 22:48:
Wat bedoel je nou met dat aan/afsluiten? Jouw situatie is zo'n beetje de ideale overstap situatie, alles van kpn naar kpn. Je hebt wss niet eens downtime! En je ISDN signaal ben je kwijt na je portering.
Maar ik had het over een jaar geleden, toen we graag van ISDN af wilden en weer analoog signaal terug wilden hebben... Volgens KPN toen zou het 6 weken duren en 6 weken geen ADSL....IPB is dus wel een uitkomst
Anoniem: 88208
Overigens ben je het ISDN signaal niet kwijt na portering. Je krijgt een ISDN versie van het modem, en over je kabeltjes blijft een digitaal signaal lopen als drager. Dit gebeurd ook hier bij mij als ik van ISDN ga overstappen op Speedlinq met voip. Niet dat het verder iets boeit, maar mocht je na een paar jaar speedlinq+voip de deur uit knallen, 'kun' je weer met een ISDN signaal opgescheept zitten.
@einsteintina!: Dat je wou overstappen van ISDN naar analoog had ik niet begrepen, dat duurt idd ontzettend lang.
@johnny mcclane: Wat bedoel je precies? Na de portering met IpB ben je zeker je ISDN signaal kwijt. Dat dat bij Speedlinq niet gebeurt komt wss omdat Speedlinq niet bij KPN zit en niet de gerechtigd om namens jou ISDN op te zeggen. KPN doet dat voor jou.
@johnny mcclane: Wat bedoel je precies? Na de portering met IpB ben je zeker je ISDN signaal kwijt. Dat dat bij Speedlinq niet gebeurt komt wss omdat Speedlinq niet bij KPN zit en niet de gerechtigd om namens jou ISDN op te zeggen. KPN doet dat voor jou.
Het maakt niet uit welke ISP je kiest of welke maatschappij jou telefoonlijn beheerd. De naam ISDN heb je idd niet meer, maar je behoudt wel het isdn/digitale signaal als drager. ISDN gebruikt een andere bandbreedte/frequentieband/whatever dan analoog/pots. Daarom zijn er ook altijd 2 soorten modems, voor isdn en analoog. Ik had er eerst ook aan gedacht om eerst van isdn naar analoog te gaan, en dan pas speedlinq+voip aan te vragen. Maar dit kost 75 euri, en kwa snelheid en andere aspecten maakt het geen evrschil t.o.v. analoog. Alleen als je ver van je wijkcentrale zit, is het beter/sneller of analoog te hebben dan isdn.
Naja, het signaal maakt dan misschien niet uit of dit nou analoog of ISDN is... in abbonnementskosten helaas wel... Daarom is IPB ook zo interessant, de kosten zijn lager dan wat we nu hebben (ISDN abbo + directadsl... moeder is elke maand al ong. 45 euro kwijt aan abbo! (ok, incl. belminuten), maar alles wat ze boven die belminuten belt komt er dus ook nog bij...).
Anoniem: 148730
Door allerlei oorzaken is mijn InternetplusBellen aanvraag technisch afgewezen. KPN is bezig dit in orde te maken. Er liepen namelijk 2 orders naast elkaar. Ik had de eerste order geannuleerd wegens verkeerde naam contractant en de order stond niet op de zaak. In 1 telefoongesprek de eerste geannuleerd en meteen een nieuwe aangevraagd. Helaas is de eerste niet goed uit het systeem gehaald en is door blijven lopen. Nu zijn ze dus allebei afgewezen. Midden volgende week hoor ik of ik het nu opnieuw kan aanvragen. 31 december loopt het contract bij de huidige provider af. Ik moet dit opzeggen voor 30 november. Zou ik het allemaal nog redden want anders zit ik een jaar lang aan de provider vast of zit ik waarschijnlijk een paar dagen zonder internet. Wat denken jullie ? Of weten jullie een andere oplossing ?
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Hoe lang ben je al bezig? Gemiddelde tijd voor dit opgelost wordt is zo'n twee maanden dacht ik.
Iemand een idee wat er nu gaat gebeuren. Zou nu de Thomson geleverd worden, of blijft het gewoon de EB?Thomson: Kan niet worden aangemeld met WPA-PSK, wel met WEP
Wat is de samenhang tussen je quote en je vraag?Edmund schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 19:59:
[...]
Iemand een idee wat er nu gaat gebeuren. Zou nu de Thomson geleverd worden, of blijft het gewoon de EB?
Wat daar staat gaat over WLAN Repeaters, ik weet niet of dat ook geldt voor normale draadloze verbindingen (neem aan van niet, aangezien onze oude Speedtouch 580i wel WPA kon).
En bedoel je of alle Siemens EB's worden vervangen? Of dat de Siemens en de Thomson naast elkaar worden geleverd?
He ja daar is die dan eindelijk de SpeedTouch 780, hij staat ook al tussen de ServiceMededelingen van dezelfde website:Edmund schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 19:59:
[...]
Iemand een idee wat er nu gaat gebeuren. Zou nu de Thomson geleverd worden, of blijft het gewoon de EB?
"Als gevolg van een storing kunt u zich momenteel met een Alcatel speedtouch 780 modem en met een Siemens Modem die geleverd is vanaf donderdag 2 november niet aanmelden. Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk de storing zo spoedig mogelijk op te lossen."
Ja wat snel getypt. Ik verwacht dat ze nu gewoon de Thomson gaan leveren en de Siemens laten voor wat het is. Maar door die tekst in die quote twijfelde ik een beetje.Anoniem: 143386 schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 20:08:
[...]
Wat is de samenhang tussen je quote en je vraag?
Wat daar staat gaat over WLAN Repeaters, ik weet niet of dat ook geldt voor normale draadloze verbindingen (neem aan van niet, aangezien onze oude Speedtouch 580i wel WPA kon).
En bedoel je of alle Siemens EB's worden vervangen? Of dat de Siemens en de Thomson naast elkaar worden geleverd?
Ik vraag mij ook af als de Thomson meer verbindingen aan kan als de Siemens. Dit betreffende de torrents die vele mensen gebruiken. Hier klapt de telefonie er dan uit en zegt KPN dat dat komt door de vele openstaande verbindingen.
En ik denk dat ALS KPN vanaf nu alleen de Thomson gaat leveren ze de Siemens gaan vervangen bij de klanten die aangeven nog problemen te hebben. Maarja ik hoop dat iemand er wat meer vanaf weet. Dit is slechts speculatie.
[ Voor 8% gewijzigd door Edmund op 04-11-2006 20:25 ]
Thompsons modems zitten nog in de testfase, of iets er tussen in dan.
Kan het zijn dat er momenteel verstoring is? Als ik naar mijn GSM bel, dan werkt het; bel ik echter naar een andere regio, dan krijg ik na een seconde of tien een in-gespreks-toon.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Zowel de regiogebonden (normaal netnummer) als de 084 nummers van IPB werken alleen maar als je een KPN/Planet/Hetnet aansluiting hebt. Sommige mensen hebben het wachtwoord van hun regiogebonden IPB-nummer en die kunnen dat nummer dus ook elders gebruiken. Zelf een paar maal geprobeerd via een Planet aansluiting van 1 van de buren...avdongen schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 21:45:
Vraagje: Weet iemand of het mogelijk is om vanaf een andere internetaansluiting een Voip-verbinding te maken naar je IPB account? Ik bedoel, kan ik met de juiste hardware in mijn tweede huis bereikbaar zijn op het IPB nummer van de hoofdwoning, als daar de Experia box uit staat?
Maar de laatste tijd zijn er geen meldingen meer geweest van mensen die hun wachtwoord hebben weten te achterhalen, dus ik vermoed dan KPN dat deel van het modem nu echt goed dichtgetimmerd heeft.
Opvallend verschil tussen de Siemens en de Speedtouch:
Dit suggereert functionaliteit die we op de Siemens nog niet hebben. Kan iemand een goede gok slaan wat je met zo'n SIP proxy zou kunnen doen?SIP Proxy; Siemens: (Nog) niet aanwezig; Speedtouch: Aanwezig
Je kunt volgens mij 10 interne nummers hebben die je ook onderling kunt doorschakelen dacht ik...
Tegen middernacht was dit probleem opgelost.pven schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 20:50:
Kan het zijn dat er momenteel verstoring is? Als ik naar mijn GSM bel, dan werkt het; bel ik echter naar een andere regio, dan krijg ik na een seconde of tien een in-gespreks-toon.
Is er ergens een website waar ik huidige verstoringen op kan zien?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
spannund! Vandaag InternetPlusBellen van KPN besteld bij Primafoon, het goedkoopste abbo (Go) en nu maar afwachten wat het gaat worden.
Als het goed is worden we 1 december aangesloten... Krijgen we over 2 / 3 weken het pakketje... mag ik het gaan installeren... brrr... Is het erg lastig?
Ook met het afsluiten van dat isdn gedoe enzo... Denken jullie dat ik dat kan?
PC's in elkaar zetten ok, maar goed, kabeltjes enzo?
Oh meneer de verkoper zei ook dat dit de goedkoopste manier is om van ISDN af te komen
Als het goed is worden we 1 december aangesloten... Krijgen we over 2 / 3 weken het pakketje... mag ik het gaan installeren... brrr... Is het erg lastig?
Oh meneer de verkoper zei ook dat dit de goedkoopste manier is om van ISDN af te komen
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 105262 op 05-11-2006 18:04 ]
Mmm... als je kunt lezen kun je dit ook wel. De handleiding vertelt precies wat te doen.Anoniem: 105262 schreef op zondag 05 november 2006 @ 18:01:
...Is het erg lastig? ok met het afsluiten van dat isdn gedoe enzo... Denken jullie dat ik dat kan? PC's in elkaar zetten ok, maar goed, kabeltjes enzo?
Ik heb het gisteren bij mijn ouders gedaan en het stelt niks voor, de handleiding is ook erg duidelijk.Anoniem: 105262 schreef op zondag 05 november 2006 @ 18:01:
spannund! Vandaag InternetPlusBellen van KPN besteld bij Primafoon, het goedkoopste abbo (Go) en nu maar afwachten wat het gaat worden.
Anoniem: 62733
weet iemand toevallig hoe lang het duurt voor je een abbonement omgezet is van basic , 150 k down tot 300 k down
Van een analoge lijn met of zonder ADSL naar InternetPlusBellen is niet moeilijk. Het wordt ietsje spannender wanneer je ISDN hebt. In tegenstelling tot het analoge verhaal houd je tijdelijk de NT1 (het witte (of grijze) kastje) en de telefooncentrale (Quattrovox, webvox of iets dergelijks) tussen de splitter (aanduiding op splitter: ISDN/NT1) en de Experia Box (aanduiding op EB: LIJN).Anoniem: 105262 schreef op zondag 05 november 2006 @ 18:01:Als het goed is worden we 1 december aangesloten... Krijgen we over 2 / 3 weken het pakketje... mag ik het gaan installeren... brrr... Is het erg lastig?
Na portering kun je de Experia Box direct op het IS/RA punt aansluiten (IS/RA = het begin van de KPN lijn). De splitter mag dan dus ook weg.
De handleiding van juni vind je hier:
http://www.mxstream.nl/su...B_%20ISDN_juni%202006.pdf
Succes
[ Voor 5% gewijzigd door boukej op 05-11-2006 21:48 ]
Normaal binnen 5 dagen maar met de vertraging kan het oplopen tot enkele weken.Anoniem: 62733 schreef op zondag 05 november 2006 @ 21:29:
weet iemand toevallig hoe lang het duurt voor je een abbonement omgezet is van basic , 150 k down tot 300 k down
is het al bekend wannneer Mijn Online Telefoon opgeleverd wordt.
wil internationaal bellen, maar kan dat niet hier
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Anoniem: 148730
KPN gaat er nu een Direct ADSL aansluiting van maken en ik kan over een paar maanden Internetplusbellen aanvragen als de eerste factuur is geweest. Hun gaan met spoed de lijn van Wanadoo/Orange overnemen. Heb nu vast aanspreekpunt bij KPN.Anoniem: 148730 schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 19:02:
Door allerlei oorzaken is mijn InternetplusBellen aanvraag technisch afgewezen. KPN is bezig dit in orde te maken. Er liepen namelijk 2 orders naast elkaar. Ik had de eerste order geannuleerd wegens verkeerde naam contractant en de order stond niet op de zaak. In 1 telefoongesprek de eerste geannuleerd en meteen een nieuwe aangevraagd. Helaas is de eerste niet goed uit het systeem gehaald en is door blijven lopen. Nu zijn ze dus allebei afgewezen. Midden volgende week hoor ik of ik het nu opnieuw kan aanvragen. 31 december loopt het contract bij de huidige provider af. Ik moet dit opzeggen voor 30 november. Zou ik het allemaal nog redden want anders zit ik een jaar lang aan de provider vast of zit ik waarschijnlijk een paar dagen zonder internet. Wat denken jullie ? Of weten jullie een andere oplossing ?
Alvast bedankt.
Dames en heren let op!
Ik heb 3 weken geleden ook het IPB besteld en afgelopen vrijdag is het pakket binnen gekomen. Dit betreft een nieuwe Expira box (Speedtouch 780). Na alles aangesloten te hebben wou ik het nummer bellen om te activeren maar ik kreeg een in bezet toon. De helpdesk gebeld en die vertelden dat ik het na 7uur savond's nog eens moest proberen door een storing. Dit heb ik gedaan maar vooralsnog een bezet toon. Ik dacht laat ik het morgen maar proberen en heb dus afgelopen zaterdag het nog eens probeerd maar kreeg dus weer een in bezet toon. Vervolgens heb ik de Speedtoch 780 gereset omdat de configuratie pagina niet meer goed werd weergegeven. Toen startte het modem niet meer op. Gebeld naar de helpdesk en alles uitgelegt. Hoorde dus dat het nieuwe Boxjes zijn die pas uitgeleverd worden en die ook op een andere manier werken als de oude Experia box van Siemens. Ze hadden op afstand alles doorgemeten en kwamen tot de conclusie dat de nieuwe Experia Speedtoch 780 kapot is. Afspraak gemaakt voor vandaag (maandag 6 november). Monteur is vanmiddag langs geweest en dit was ook zijn eerste kennismaking met de nieuwe Speedtoch. Hij heeft nog alles even nagekeken en kwam ook tot de conclusie dat de modem kapot was. Hij had geen nieuwe bij en volgens hem heeft geen enkele monteur deze Speedtouch bij zich.
Dus heeft hij de helpdesk gebeld en kwam tot de conclusie dat er totaal geen plan was hoe de nieuwe Experia boxjes worden vervangen als deze bij de klant kapot is (Monteurs hebben deze niet bij en ze zijn ook niet op voorraad bij KPN).
Ook is het niet mogelijk om er 1tje van Siemens neer te zetten omdat deze met telnet werkt (informatie ophalen bij kpn enzz) en de Speedtoch werkte met Ptnogwat maar dat weet ik niet precies meer. En ze kunnen dit ook niet ombouwen bij KPN zelf. Als oplossing heb ik de inlogcode en wachtwoord gekregen van internet zodat ik met mijn oude adsl modem toch kan internetten. Gelukkig was het aanmelden van IPB nog niet gelukt anders hadden we wel 1 of meerdere weken zonder telefoon gezeten.
Ik merkte dat de monteur erg pissig was op de service van KPN. We hebben afgesproken dat hij contact met mij zou opnemen nadat alles was besproken met zijn manager.
Conclusie is dus dat er geen plan voor de nieuwe Experia boxjes zijn en dus problemen krijgt het heel lang kan gaan duren dat alles werkt. Kijk dus uit of wacht nog even met het bestellen met IPB.
Ik heb 3 weken geleden ook het IPB besteld en afgelopen vrijdag is het pakket binnen gekomen. Dit betreft een nieuwe Expira box (Speedtouch 780). Na alles aangesloten te hebben wou ik het nummer bellen om te activeren maar ik kreeg een in bezet toon. De helpdesk gebeld en die vertelden dat ik het na 7uur savond's nog eens moest proberen door een storing. Dit heb ik gedaan maar vooralsnog een bezet toon. Ik dacht laat ik het morgen maar proberen en heb dus afgelopen zaterdag het nog eens probeerd maar kreeg dus weer een in bezet toon. Vervolgens heb ik de Speedtoch 780 gereset omdat de configuratie pagina niet meer goed werd weergegeven. Toen startte het modem niet meer op. Gebeld naar de helpdesk en alles uitgelegt. Hoorde dus dat het nieuwe Boxjes zijn die pas uitgeleverd worden en die ook op een andere manier werken als de oude Experia box van Siemens. Ze hadden op afstand alles doorgemeten en kwamen tot de conclusie dat de nieuwe Experia Speedtoch 780 kapot is. Afspraak gemaakt voor vandaag (maandag 6 november). Monteur is vanmiddag langs geweest en dit was ook zijn eerste kennismaking met de nieuwe Speedtoch. Hij heeft nog alles even nagekeken en kwam ook tot de conclusie dat de modem kapot was. Hij had geen nieuwe bij en volgens hem heeft geen enkele monteur deze Speedtouch bij zich.
Dus heeft hij de helpdesk gebeld en kwam tot de conclusie dat er totaal geen plan was hoe de nieuwe Experia boxjes worden vervangen als deze bij de klant kapot is (Monteurs hebben deze niet bij en ze zijn ook niet op voorraad bij KPN).
Ook is het niet mogelijk om er 1tje van Siemens neer te zetten omdat deze met telnet werkt (informatie ophalen bij kpn enzz) en de Speedtoch werkte met Ptnogwat maar dat weet ik niet precies meer. En ze kunnen dit ook niet ombouwen bij KPN zelf. Als oplossing heb ik de inlogcode en wachtwoord gekregen van internet zodat ik met mijn oude adsl modem toch kan internetten. Gelukkig was het aanmelden van IPB nog niet gelukt anders hadden we wel 1 of meerdere weken zonder telefoon gezeten.
Ik merkte dat de monteur erg pissig was op de service van KPN. We hebben afgesproken dat hij contact met mij zou opnemen nadat alles was besproken met zijn manager.
Conclusie is dus dat er geen plan voor de nieuwe Experia boxjes zijn en dus problemen krijgt het heel lang kan gaan duren dat alles werkt. Kijk dus uit of wacht nog even met het bestellen met IPB.
och, t valt best meeAnoniem: 105262 schreef op zondag 05 november 2006 @ 18:01:
Dat werkt hier al een hele tijd hoorDuinkonijn schreef op maandag 06 november 2006 @ 14:34:
is het al bekend wannneer Mijn Online Telefoon opgeleverd wordt.
Volgens mij is die speedtoch alleen maar achteruitgang? Je kan geen harddisk meer aansluiten, printer kun je vergeten, daardloos is alleen maar via WEP (ernstig zwak). Ik ben heel erg benieuwd waarom die speedtouch een verbetering zou moeten zijn. 
Gelukkig heb ik een werkende Siemens, maar ik ga dat nu niet meer zo hard aanraden bij mensen.
Gelukkig heb ik een werkende Siemens, maar ik ga dat nu niet meer zo hard aanraden bij mensen.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Zover ik het begrepen heb is het de combi modem/platform. De Speedtouch maakt gebruik van een ander platform. Bij Siemens is het het platform wat tot problemen leidt, en niet zozeer het modem (mijn eigen ervaring met het modem zijn ook positief). Ik denk dat KPN daarom voor een ander modem kiest, hopende dat het platform beter is. Vooral de landelijke IPB storingen zijn te wijten aan het platform. KPN is als de dood voor landelijke problemen met IPB en dat is ook de reden waarom elke landelijke IPB storing breed uitgemeten wordt, o.a. door Webwereld.
Maar zoals je al kunt lezen hierboven (sanderdw in "[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen dee...") versturen ze al wel Speedtouch modems zonder ook maar iets verder goed te regelen (monteurs/servicedesk/platform). Klinkt als een nieuw hoofdstuk waarin weer veel problemen gaan ontstaan.
Vind het jammer dat ze het Experia/Siemens platform niet verder verbeteren tot het voor het gros goed werkt.
Maar zoals je al kunt lezen hierboven (sanderdw in "[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen dee...") versturen ze al wel Speedtouch modems zonder ook maar iets verder goed te regelen (monteurs/servicedesk/platform). Klinkt als een nieuw hoofdstuk waarin weer veel problemen gaan ontstaan.
Vind het jammer dat ze het Experia/Siemens platform niet verder verbeteren tot het voor het gros goed werkt.
[ Voor 3% gewijzigd door Arnout op 07-11-2006 09:02 ]
Huh? Ik heb hier die ST780WL staan (zelf aangeschaft voor mijn normale adsl-verbinding) en ik kan wel WPA kiezen (en WPA+WPA2). Zou KPN dan de firmware dusdanig hebben aangepast dat die WPA eruit geknikkerd is?spk2go schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 08:53:
Volgens mij is die speedtoch alleen maar achteruitgang? Je kan geen harddisk meer aansluiten, printer kun je vergeten, daardloos is alleen maar via WEP (ernstig zwak). Ik ben heel erg benieuwd waarom die speedtouch een verbetering zou moeten zijn.
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Volgens deze pagina wel, maar dat lijkt me wel heel apart.FlipFluitketel schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 09:14:
[...]
Huh? Ik heb hier die ST780WL staan (zelf aangeschaft voor mijn normale adsl-verbinding) en ik kan wel WPA kiezen (en WPA+WPA2). Zou KPN dan de firmware dusdanig hebben aangepast dat die WPA eruit geknikkerd is?
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
ow, want bij KPN staat dat het niet beschikbaar is.
dan moet ik thuis die cd zoeken

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
De ST780 zit gewoon op WPA beveiliging hoor. Als je dat statistiekje goed bekijkt staat er dat de WLAN repeater alleen met WEP kan worden aangemeld. Dus in de compatibiliteit tussen de wlanrepeater (een 108 van siemens gok ik) en de nieuwe ST780 gaat iets verkeerd. Gewoon met de ST780 als accesspoint is WPA gewoon mogelijkspk2go schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 09:16:
[...]
Volgens deze pagina wel, maar dat lijkt me wel heel apart.
"Mekker, blaat"
Bovenstaande is ook bij mij het geval, gister bij een klant aangesloten, 1369 bellen lukte niet. Verder geen aandacht aan besteed, moet er deze week toch weer heen, probeer het dan even weer.sanderdw schreef op maandag 06 november 2006 @ 17:11:
*knip
Na alles aangesloten te hebben wou ik het nummer bellen om te activeren maar ik kreeg een in bezet toon. De helpdesk gebeld en die vertelden dat ik het na 7uur savond's nog eens moest proberen door een storing. Dit heb ik gedaan maar vooralsnog een bezet toon. Ik dacht laat ik het morgen maar proberen en heb dus afgelopen zaterdag het nog eens probeerd maar kreeg dus weer een in bezet toon.
*knip
Maar hou me op de hoogte van jou voortgang, misschien dat ik er wat mee kan als ik weer bij die klant ben. Hoop niet dat hij kapot is.
Was trouwens ook voor het eerst dat ik de speedtouch tegen kwam.
Net maar gebeld met KPN want de klant belde mij dat hij met zijn vaste telefoon niet meer uit kon bellen. Hij kon nog wel gebeld worden.
Allereerst heb ik aangegeven dat alles correct aangesloten was en dat alle lampjes branden.
Kreeg ik de tegenvraag of ik ook Tel 1 en Tel 2 al eens omgewisseld had. Kon wel eens voorkomen dat deze intern omgedraaid zijn
, zal ik nog even proberen en laat wel weten als het gewerkt heeft. Wel een beetje vreemd vond ik dat die persoon aan de andere kant zo raar reageerde van dat ik dat niet geprobeerd had, alsof het logisch is dat het omgedraaid moet worden.
Owja toen ik aangaf dat ik met de Speedtouch werkte, was de eerste opmerking dat dit de beste modem was. Voordat ik ook maar een goed of kwaad woord kon zeggen. Zal al wel meer opmerkingen gekregen hebben deze dag.
Mocht niet helpen, zal vanavond wel weer even heen gaan en dan kpn bellen. Misschien dat ze dan allemaal al wat van de speedtouch weten.
Allereerst heb ik aangegeven dat alles correct aangesloten was en dat alle lampjes branden.
Kreeg ik de tegenvraag of ik ook Tel 1 en Tel 2 al eens omgewisseld had. Kon wel eens voorkomen dat deze intern omgedraaid zijn
Owja toen ik aangaf dat ik met de Speedtouch werkte, was de eerste opmerking dat dit de beste modem was. Voordat ik ook maar een goed of kwaad woord kon zeggen. Zal al wel meer opmerkingen gekregen hebben deze dag.
Mocht niet helpen, zal vanavond wel weer even heen gaan en dan kpn bellen. Misschien dat ze dan allemaal al wat van de speedtouch weten.
[ Voor 7% gewijzigd door AEZscf op 07-11-2006 12:20 ]
Voorlopig wordt een kapotte Siemens vervangen door een nieuwe Siemens. Op dit moment werkt de Speedtouch (nog?) niet op de SBC's waar mensen met een Siemens box op zitten.Edmund schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 20:20:
[...]
En ik denk dat ALS KPN vanaf nu alleen de Thomson gaat leveren ze de Siemens gaan vervangen bij de klanten die aangeven nog problemen te hebben. Maarja ik hoop dat iemand er wat meer vanaf weet. Dit is slechts speculatie.
Met een SIP-proxy gaat je VoIP-router functioneren als een PABX telefooncentrale. Je kunt gesprekken doorverbinden en intern bellen. Er kunnen in totaal tien interne lijnen worden aangesloten op de Speedtouch; twee (sets van) PSTN toestellen via de twee telefoonpoorten en acht "poorten" voor ethernet/wifi-telefoons. Eén voip-poort is gereserveerd voor de Houston beeldtelefoon (via ethernet) en één voip-poort is gereserveerd voor een Philips wifi-beeldbel-toestel dat binnenkort gaat uitkomen.Jan-E schreef op zondag 05 november 2006 @ 01:49:
Opvallend verschil tussen de Siemens en de Speedtouch:
[...]
Dit suggereert functionaliteit die we op de Siemens nog niet hebben. Kan iemand een goede gok slaan wat je met zo'n SIP proxy zou kunnen doen?
Voor de Siemens EB komt deze functie er waarschijnlijk ook, mogelijk al bij firmware versie 1.40. Door de helpdesk zal de SIP-proxy in de Siemens echter niet (meteen) ondersteund worden. Maar dat moet voor de mensen hier niet zo'n probleem zijn.
Weer maar eens een schop je voor mijn UpnP vraag. Ik krijg steeds meer het vermoeden dat UPnP gewoon helemaal niet werkt met de Experia Box. Niet alleen vanwege mijn eigen ervaring hier onder, maar ook 2 andere quotes die ik in dit topic vond.
Is er iemand bij wie UPnP WEL werkt?
Bij mij werkt UPnP niet met mijn Experia Box. Ik heb UPnP aangezet in de EP, maar utorrent blijft klagen dat hij geen port kan mappen via UPnP als ik UPnP support aanzet in utorrent.
Ik heb het UPnP testprogramma van http://fp.mgillespie.plus.com/upnphelp.htm gebruikt of UPnP correct werkt. Alle tests behalve 7 en 8 werken goed. Test 7 en 8 hebben (je raadt het al) betrekking op de router.
Mijn EP firmware versie is: 1.38.6-iptv (Jun 12 2006 17:58:26)
SkyStreaker schreef op woensdag 01 november 2006 @ 18:34:
Ik ontdek overigens dat ik problemen heb met het offline/online sturen van berichten met Yahoo Messenger 8.1 Online kom ik wel, echter... berichten door sturen, ik krijg een zandlopertje en er gebeurt niks.... urenlang! Ik gebruik geen router en ik maak ook niet gebruik van de firewall van windows xp. YIM is standaard ingesteld. Ik heb upnp op de experia box aan staan. Verder zou ik het helaas niet weten hoe ik dit kan oplossen. Iemand enig idee?
Ok ik heb dit sinds vandaag en ben er nu al niet echt teveden over, maja me moeder wilde het. Anyways kheb een beetje het forum zitten door spitten en vooal de topics hier over en ik zit met iets. Ik heb een hele trage upload bij msn. Soms doet het ding gewoon niets. Ik heb nu UPnP aangezet in het internet menu oid. Maar als ik dan in msn kijk bij verbinding en dan op test druk dan ben ik schijnbaar nog steeds verbonden met een niet UPnP met poort beperkte NAT. Ik vraag me af waarom Ook bij azureus doet me DHT het niet terwijl ik de poorten toch geforward heb. Poorten bij zowel MSN als Azureus dus.
Edit: Azureus geeft nu bij het opstarten fouten omdat hij de poorten niet kan mappen via upnp. Wat erg vreemd is aangezien dit juist zou MOETEN kunnen nu upnp juist aan staat Iemand ideeen over dit?
Edit2: Nu met UPnP aan gaat sturen via msnwel snel, alleen krijg ik nog die message bij azureus omdattie poorten wil openen die al open zijn. ALs ik poort wijzig dan kan hij ze ook ni aanmaken.
Ik ben er even mee aan de slag geweest vanavond en heb de UPnP test gedaan: http://www.junegillespie.plus.com/UPnPTest.exeEricEric752 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 18:05:
Weer maar eens een schop je voor mijn UpnP vraag. Ik krijg steeds meer het vermoeden dat UPnP gewoon helemaal niet werkt met de Experia Box. Niet alleen vanwege mijn eigen ervaring hier onder, maar ook 2 andere quotes die ik in dit topic vond.
Maar hij faalt bij test 7:
Windows vind wel de Gigaset als "Integrated Access Device with UPnP support" in "Mijn netwerklocaties".TEST 1 - Operating System Support - PASSED
TEST 2 - SSDP Service Running Check - PASSED
TEST 3 - SSDP Service Automatic Check - PASSED
TEST 4 - UPnPHost Service Running Check - PASSED
TEST 5 - UPnPHost Service Automatic Check - PASSED
TEST 6 - UPnP Framework Firewall Exception Check - PASSED
TEST 7 - Adapter #0 - 192.168.2.2 - FAILED
TEST 8 - Get External IP Address - FAILED
Ik heb een probleem met de facturering. Mijn vorige ADSL Lite abonnement is t/m 30 november door KPN in rekening gebracht en Planet is op de dag van aansluiting (20 oktober) terecht hun Internetplusbellen Lite gaan factureren.
In feite is door KPN en Planet dezelfde - 3 Mb/s / 512 Kb/s ADSL lite - aansluiting van 20 oktober t/m 30 november gefactureerd.
Probeer dat maar eens aan een juffrouw van de KPN uit te leggen. Geen doen dus. 12 minuten verder en alleen maar gezucht aan de andere kant van de lijn en vooral niet luisteren.
Heeft iemand dit al eens aan de hand gehad en hoe is dit opgelost? Of corrigeert KPN dit uiteindelijk zelf? Of kun je hiervoor beter Planet bellen?
In feite is door KPN en Planet dezelfde - 3 Mb/s / 512 Kb/s ADSL lite - aansluiting van 20 oktober t/m 30 november gefactureerd.
Probeer dat maar eens aan een juffrouw van de KPN uit te leggen. Geen doen dus. 12 minuten verder en alleen maar gezucht aan de andere kant van de lijn en vooral niet luisteren.
Heeft iemand dit al eens aan de hand gehad en hoe is dit opgelost? Of corrigeert KPN dit uiteindelijk zelf? Of kun je hiervoor beter Planet bellen?
Anoniem: 195176
hoi
sinds een week ook ipb, geen probleem om het aan de praat te krijgen en te houden, alleen als ik onder win xp sp2 inlog als een user zonder admin rechten krijg ik geen draadlose verbinding.
ik moet eerst de pc uit en weer aan zetten inloggen als admin en dan omschakelen naar andere user ook weer niet te snel er moet al een verbinding zijn anders werkt het nog niet.
oja admin is beveiligd met wachtwoord.
Wie o wie weet wat ik kan doen (kabel is een optie)
Het zou trouwens wel makkelijker zijn als kpn aangeeft wat je log in naam voor je email is, heb nu 15 min met de helpdesk moeten bellen om dan te horen tekrijgen "probeer eens uwnaam@kpnplanet.nl"
sorry vergeten te vermelden dat het een gigaset 108 is
sinds een week ook ipb, geen probleem om het aan de praat te krijgen en te houden, alleen als ik onder win xp sp2 inlog als een user zonder admin rechten krijg ik geen draadlose verbinding.
ik moet eerst de pc uit en weer aan zetten inloggen als admin en dan omschakelen naar andere user ook weer niet te snel er moet al een verbinding zijn anders werkt het nog niet.
Het zou trouwens wel makkelijker zijn als kpn aangeeft wat je log in naam voor je email is, heb nu 15 min met de helpdesk moeten bellen om dan te horen tekrijgen "probeer eens uwnaam@kpnplanet.nl"
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 195176 op 08-11-2006 21:18 ]
De 1ste maand dat je IPB hebt betaal je ook nog je oude abbo (telefonie+adsl), teminste zo was het bij mij. Dit werd de 2de maand gecorrigeerd. Je zou voor de zekerheid altijd nog planet kunnen bellen...cgb schreef op woensdag 08 november 2006 @ 20:49:
Thanks voor je reactie. Dat is precies wat ik dus zelf zie. Ik zie inderdaad inderdaad de EB als Gigaset SX551. Als ik er echter op dubbelklik krijg ik de foutmelding "The device you are trying to use is not currently available on your network. Check to see if the device is on the network and try again."Arnout schreef op woensdag 08 november 2006 @ 20:40:
[...]
Ik ben er even mee aan de slag geweest vanavond en heb de UPnP test gedaan: http://www.junegillespie.plus.com/UPnPTest.exe
Maar hij faalt bij test 7:
[...]
Windows vind wel de Gigaset als "Integrated Access Device with UPnP support" in "Mijn netwerklocaties".
Volgens mij deugt er helemaal niks van de UPnP implementatie van de EB. KPN gaf als reactie dat ik daarvoor bij Siemens moet zijn. Nadat ik ze erop gewezen heb dat zij (volgens het burgelijk wetboek) verantwoordelijk zijn voor de geleverde spullen en dat ze niet door kunnen verwijzen naar de fabrikant, gaven ze als reactie dat ze het uit gaan zoeken.
Ik ben erg benieuwd. Ik ben echter bang dat het er op neer gaat komen dat gebruikers van de EB het zonder UPnP moeten stellen.
Waarschijnlijk heb je de draadloze adapter met de bijbehorende software geinstalleerd. Als dat zo is moet je voor elk account een draadloze verbinding aanmaken. Je kan beter alle software verwijderen en dan alleen de drivers van de gigaset installeren zonder de bijbehorende software en dan windows wireless zero configuration alles laten regelen. Dan werkt het onder alle accounts zonder extra instellingen.Anoniem: 195176 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 21:15:
hoi
wil nog even melden dat als je hetzelfde probleem als mij hebt je met een andere adsl modem gewoon kunt internetten. Als je pas bent aangemeld moet je jegebruikersnaam@direct-adsl als inlog gebruiken en mac nummer zonder streepjes (van de meegeleverde 780 voip speedtouch. hoorde dat soms ook kpn@direct-adsl als inlog wordt gebruikt met kpn als wachtwoord maar dit is bij de abbonomenten die wat eerder zijn afgesloten.
Heb trouwens nog niets gehoord van kpn dus bel nog steeds analoog en met mijn oude adsl router zit ik op internet.
en trouwens, de meegeleverde 780 speedtouch heeft minder wireless bereik als de siemens.
Heb trouwens nog niets gehoord van kpn dus bel nog steeds analoog en met mijn oude adsl router zit ik op internet.
en trouwens, de meegeleverde 780 speedtouch heeft minder wireless bereik als de siemens.
Bij mij werkt dat welEricEric752 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 22:57:
[...]
Thanks voor je reactie. Dat is precies wat ik dus zelf zie. Ik zie inderdaad inderdaad de EB als Gigaset SX551. Als ik er echter op dubbelklik krijg ik de foutmelding "The device you are trying to use is not currently available on your network. Check to see if the device is on the network and try again."
Ik word dan naar de admin pagina geleid op 192.168.2.1/welcome.
Zelf ga ik UPnP toch niet gebruiken (het hele UPnP is imho te onveilig) dus het maakt me weinig uit dat het wel/niet werkt. Heb wel gemerkt dat er een continue stroom UDP broadcasts op mijn netwerk is sinds ik het aan heb gezet in de EB.
Misschien dat het in 1.40 is opgelost.
15 minuten?! Daar hebben gewoon een programma voor! Sommige collega's...Anoniem: 195176 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 21:15:
hoi

Over je wireless, probeer het eens in te stellen met Wireless Zero en niet de Gigaset monitor.
[ Voor 9% gewijzigd door Haijo op 09-11-2006 10:05 ]
Anoniem: 155331
TSM ligt er uit.
Tsm is weer online...
Tsm is weer online...
[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 155331 op 09-11-2006 11:22 ]
Vervolg van zwahillius in "[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen dee..."
Ineens kon ik het 2e nummer wél selecteren. Blijkbaar heeft KPN toch iets aangepast na mijn telefoontje naar de helpdesk.
In de tussentijd is het lampje van de NT1 uitgegaan. Splitter, Quattrovox en NT1 verwijderd.
Internet werkt natuurlijk perfect maar wederom (nog steeds) problemen met VOIP.
Tel 1: hoofdnummer
Tel 2: 2e nummer
De andere 2 nummers heb ik al opgezegd.
Wat gebeurt er nu? Als iemand belt naar Tel2 gaat alles prima, alleen de telefoon aan Tel2 gaat over. Maar als iemand belt naar Tel1 gaat *alles* over, ook Tel2.
Gebeld naar KPN. Die adviseerde me om de nummers om te draaien in Mijn KPN. Op het moment dat dat gebeurde had ik natuurlijk ineens geen verbinding meer met de helpdesk. Omdraaien lukte trouwens niet.
Weer alles teruggezet zoals het stond. Maar deze keer maakt het niet uit welk nummer (naar welke poort) je belt, er gaan gewoon *alle* telefoons over. Geen extreem groot probleem, we kunnen bellen en we zijn bereikbaar, maar dat klopt natuurlijk niet.
Opnieuw gebeld naar de helpdesk, die vond het maar vreemd maar kon de Technische Dienst niet bereiken. Ticket aangemaakt, na uiterlijk 48 uur zou ik worden teruggebeld.
Iemand een idee waaraan het kan liggen? Niemand dit al eerder meegemaakt?
Ineens kon ik het 2e nummer wél selecteren. Blijkbaar heeft KPN toch iets aangepast na mijn telefoontje naar de helpdesk.
In de tussentijd is het lampje van de NT1 uitgegaan. Splitter, Quattrovox en NT1 verwijderd.
Wat gebeurt er nu? Als iemand belt naar Tel2 gaat alles prima, alleen de telefoon aan Tel2 gaat over. Maar als iemand belt naar Tel1 gaat *alles* over, ook Tel2.
Gebeld naar KPN. Die adviseerde me om de nummers om te draaien in Mijn KPN. Op het moment dat dat gebeurde had ik natuurlijk ineens geen verbinding meer met de helpdesk. Omdraaien lukte trouwens niet.
Weer alles teruggezet zoals het stond. Maar deze keer maakt het niet uit welk nummer (naar welke poort) je belt, er gaan gewoon *alle* telefoons over. Geen extreem groot probleem, we kunnen bellen en we zijn bereikbaar, maar dat klopt natuurlijk niet.
Opnieuw gebeld naar de helpdesk, die vond het maar vreemd maar kon de Technische Dienst niet bereiken. Ticket aangemaakt, na uiterlijk 48 uur zou ik worden teruggebeld.
welk programma gebruiken jullie voor het bellen met dat MOT/084 nummer?
zit te zoeken maar heb nog niet gevonden wat me geschikt lijkt.
Anoniem: 155331
Ik gebruik Eyebeam.Duinkonijn schreef op donderdag 09 november 2006 @ 12:50:
welk programma gebruiken jullie voor het bellen met dat MOT/084 nummer?
Werkt perfect.
Je kan zelfs 6 lijnen tegelijk bellen en een conferentie opzetten.
Ik heb ook zo'n ISDN ExperiaBox en een babyfoon op poort 2, die steeds de telefoon opnam als poort 1 gebeld werd. En inderdaad de helpdesk helpt je hiermee niet verder. Maar een reset van de ExperiaBox middels een paperclip in het gaatje aan de achterkant, loste dit probleem op.zwahillius schreef op donderdag 09 november 2006 @ 12:43:
Vervolg van zwahillius in "[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen dee..."
Ik maakte toen de fout om het wachtwoord van de ExperiaBox onmiddellijk na de reset te wijzigen, maar toen ging het VOIP lampje niet aan. Een tweede reset was toen nodig.
heb die free ware editie gedownloadAnoniem: 155331 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 13:47:
[...]
Ik gebruik Eyebeam.
Werkt perfect.
Je kan zelfs 6 lijnen tegelijk bellen en een conferentie opzetten.
maar krijg telkens error in het scherm staan
heb hem als volgt geconfigd
displayname duinkonijn
username telefoonnr
password ***
auth user telefoonnr
domain kpnplanet.nl weet niet of dit goed is heb planet als provider
register with dom aan uitgevinkt
weet alleen niet waar ik die sip moet invullen
Ik had 'm al eens eerder gereset, toen hielp het niet. Maar nu wel! Mijn dank is grootcgb schreef op donderdag 09 november 2006 @ 13:49:
[...]
Ik heb ook zo'n ISDN ExperiaBox en een babyfoon op poort 2, die steeds de telefoon opnam als poort 1 gebeld werd. En inderdaad de helpdesk helpt je hiermee niet verder. Maar een reset van de ExperiaBox middels een paperclip in het gaatje aan de achterkant, loste dit probleem op.
Ik maakte toen de fout om het wachtwoord van de ExperiaBox onmiddellijk na de reset te wijzigen, maar toen ging het VOIP lampje niet aan. Een tweede reset was toen nodig.
En die KPN medewerker zei nog wel aan de telefoon dat resetten niet zou helpen

Ik vroeg mij even af, dit vind ik niet echt terug in de informatie die ik beschikbaar heb. Wat kost het bellen naar Californië (USA) eigenlijk met IPB?
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
effe zoeken dus: http://www.kpn.com/kpn/show/id=1125239SkyStreaker schreef op donderdag 09 november 2006 @ 21:51:
Ik vroeg mij even af, dit vind ik niet echt terug in de informatie die ik beschikbaar heb. Wat kost het bellen naar Californië (USA) eigenlijk met IPB?
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden
Anoniem: 30648
Sinds ik IPB heb kan ik geen sms meer ontvangen maar wel verzenden. Moet ik een instelling in mijn vaste telefoon veranderen ?
Iemand enig idee hierover?
Luister je voicemail eens af. Mijn ouders hebben ook IPB en ontvangen vaak een sms die verzonden is naar hun vaste nummer meteen in de voicemail.Anoniem: 30648 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 04:48:
Sinds ik IPB heb kan ik geen sms meer ontvangen maar wel verzenden. Moet ik een instelling in mijn vaste telefoon veranderen ?
Dich bis echt unne foëzen haas
Zojuist een nieuwe IPB aansluiting geïnstalleerd op mijn werkplek en wat schetst mijn verbazing?
Firmware version: 1.40.9c-iptv (Nov 6 2006 13:56:43)
Bootcode version: 0.71.4
ADSL driver version: 06.01.00.110A
Wireless driver version: 4.1.2.56
Hardware version: Gigaset SX551
En er is nog helemaal niets vermeld op tweakers. Ben ik dan de eerste die het constateer of heb ik niet goed gelezen?
Een eerste instantie zie ik zo snel twee wijzigingen:
- in het Advanced Settings menu de regel "Aanmelden beeldtelefoon"; ondersteuning voor de Philips VP5500 WiFi telefoon die binnenkort uitkomt
- Je kunt de WiFi beveiliging niet meer uitzetten, je kunt alleen nog maar kiezen uit welke beveiliging.
Verder viel mij zo snel niets op.
Bootcode version: 0.71.4
ADSL driver version: 06.01.00.110A
Wireless driver version: 4.1.2.56
Hardware version: Gigaset SX551
En er is nog helemaal niets vermeld op tweakers. Ben ik dan de eerste die het constateer of heb ik niet goed gelezen?

Een eerste instantie zie ik zo snel twee wijzigingen:
- in het Advanced Settings menu de regel "Aanmelden beeldtelefoon"; ondersteuning voor de Philips VP5500 WiFi telefoon die binnenkort uitkomt
- Je kunt de WiFi beveiliging niet meer uitzetten, je kunt alleen nog maar kiezen uit welke beveiliging.
Verder viel mij zo snel niets op.
[ Voor 14% gewijzigd door robertwebbe op 10-11-2006 10:47 ]
Dat zou dan weer een nieuwere versie zijn dan hetgeen wat begin november gepland stond. Ze zijn er blijkbaar nog steeds mee bezig.robertwebbe schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 10:45:
Zojuist een nieuwe IPB aansluiting geïnstalleerd op mijn werkplek en wat schetst mijn verbazing?
Mocht deze officieel de firmware voor de EB worden dan zal het dagen/weken duren voordat iedereen deze heeft.
Misschien dat een KPN-er (jwagenaar?) meer info kan geven?
[ Voor 11% gewijzigd door Arnout op 10-11-2006 11:16 ]
Dat lijkt bij mij te werken. Ben sinds gisteren door Xs4all van het netwerk gegooid (erg netjes boys zonder aankondiging of wat dan ook mailboxen, webspace enz. verwijderen.) Maar kan dus met bovenstaande nu eerst internetten.sanderdw schreef op woensdag 08 november 2006 @ 23:52:
hoorde dat soms ook kpn@direct-adsl als inlog wordt gebruikt met kpn als wachtwoord maar dit is bij de abbonomenten die wat eerder zijn afgesloten.
"Better ask questions before you shoot"
Hmm, ik weet niet of het al eerder gemeld is. Van de poortenbug met deze modem weet maar deze niet:
Als ik veel trafficload over het netwerk heb (Niks naar buiten dus) en ga bellen. Reset de modem zich. Dus ik kan geen DVD branden via het netwerk als we gebeld worden.
Wifi van deze modem valt ook regelmatig uit. Heb dit niet met me andere wifi router op identieke locatie en evenveel sterkte.
Hebben anderen dit dus ook?
Als ik veel trafficload over het netwerk heb (Niks naar buiten dus) en ga bellen. Reset de modem zich. Dus ik kan geen DVD branden via het netwerk als we gebeld worden.
Wifi van deze modem valt ook regelmatig uit. Heb dit niet met me andere wifi router op identieke locatie en evenveel sterkte.
Hebben anderen dit dus ook?
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
de softwareversie 1.40. geeft hier en daar nog problemen. vandaar de tussentijdse aanpassingen; in dit geval dus versie 1.40.9c. zal inderdaad nog een tijd duren voordat alle gebruikers een goed werkende update krijgen.Arnout schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 11:15:
[...]
Dat zou dan weer een nieuwere versie zijn dan hetgeen wat begin november gepland stond. Ze zijn er blijkbaar nog steeds mee bezig.
Mocht deze officieel de firmware voor de EB worden dan zal het dagen/weken duren voordat iedereen deze heeft.
Misschien dat een KPN-er (jwagenaar?) meer info kan geven?
ps.: jwagenaar is geen kpn-er
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden
De USB poort gebruiken.
Je kunt een USB harde schijf op de box aansluiten. Alleen FAT32 USB-schijven blijken te werken.
Kan de Experia Box maar 2 partities gebruiken dus in totaal ongeveer 64 gb.
Ik heb op de harde schijf meerdere partities staan maar hij erkend er maar 2 of doe ik wat verkeerd
Je kunt een USB harde schijf op de box aansluiten. Alleen FAT32 USB-schijven blijken te werken.
Kan de Experia Box maar 2 partities gebruiken dus in totaal ongeveer 64 gb.
Ik heb op de harde schijf meerdere partities staan maar hij erkend er maar 2 of doe ik wat verkeerd
Hee wisten jullie dat je vanaf nu een Speedtouch 780 krijgt i.p.v. een Siemens Experiabox bij IPB van KPN. Ik installeer IPB bijna dagelijks voor mijn werk (niet bij de KPN) en vandaag had ik de eerste Speedtouch. Na een gesprek met de KPN bleek dat dit het nieuwe standaar modem word voor IPB (Mischien tijdelijk, maar dat wist de helpdeskmedewerker niet te vertellen)
Tuurlijk ging de eerste installatie van het nieuwe modem meteen mis... (haald instellingen van KPN niet op na het aansluiten)
Zit trouwens een zwart stikkertje op het modem geplakt met de tekst KPN EXPERIA BOX... dan lijkt het net of het zo hoort...
Al bekend, lees ik nu net... te snel overheen gelezen....
Tuurlijk ging de eerste installatie van het nieuwe modem meteen mis... (haald instellingen van KPN niet op na het aansluiten)
Zit trouwens een zwart stikkertje op het modem geplakt met de tekst KPN EXPERIA BOX... dan lijkt het net of het zo hoort...
Al bekend, lees ik nu net... te snel overheen gelezen....
[ Voor 17% gewijzigd door 2xdehelft op 10-11-2006 17:29 ]
Uiteindelijk mijn IPB aanvraag geannuleerd op zaterdag 28 oktober, omdat in het systeem nog steeds niet bekend was waar mijn modem blijft/bleef. Inmiddels 2 weken later maar nog steeds geen brief of mail met de annulerings bevesting. Dit betekent dat ik nog geen nieuwe provider kan aanvragen omdat de lijn niet is vrijgegegen. Vorige week zaterdag al een keer gebeld. Was nog inbandeling terwijl eerste keer gezegd was dat binnen 3 dagen alles geregeld zou moeten zijn. Nu is het weer een drama om een medewerker aan de lijn krijgen wat de gehele sta je gewoon uren in de wacht bij KPN. Zowel de klantenservice als de annuleringslijn.AleSyS schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:32:
[...]
Ik heb precies hetzelfde maar dan voor prive gebruik. 25 augustus aangevraagd. 30 september een brief met inlogcodes en de melding dat mijn doe-het-zelf pakket onderweg was. Vorige week maar eens gebeld dat ik nog niks ontvangen had. Gebeld met klantenservice...die wist te melden dat ik het pakket allang had moeten ontvangen via TNT. Uiteindelijk door een fout de modem niet goed was geprogrammeerd en ze zouden alsnog met spoed alles verzenden. Inmiddels een week verder...nog niks binnen. Weer gebeld. Dame van de klantenservice snapte er niks van en zou weer kontakt openem met de afdeling plannen (ofziets) en dat alsnog het pakket zal krijgen. Heb ook netjes gezegd dat dit al eerder beloofd was. Terugbellen hebben ze niet meer gedaan. Helaas loopt volgende week mijn abbo van casema af. Ik heb nu bij KPN ook gedreigd om het hele boeltje op te zeggen als ik zaterdag nog niks binnen heb. Dan maar weer vaste lijn (helaas) van KPN en XS4ALL.
Ik neem dat ik alsnog mijn aanvraag kan annuleren
Wat een stelletje prutsers daarzo bij KPN. Hebben meer mensen deze slechte ervaring.
Zou het al mogelijk moeten zijn om een nieuwe proverder aan te vragen of moet je echt op de annulering wachten?
Vandaag IPB van KPN geinstalleerd bij vrienden / kennissen. Installatie ging perfect, box heeft geloof ik in totaal 3x gereboot. De box had binnen 10 min zijn voip gegevens, en ik kon activeren via het nummer. Internet verbinding is verder ook perfect, verbind via ADSL 2. Wat mij wel opviel is dat hij geloof 3 kbit hoger intrainde (zowel up als down) dan de 512 / 3072 die er eigenlijk moet zijn. De box is trouwens gewoon een Siemens geworden en geen Speedtouch. De box heeft firmware versie 1.40.9c.
Ik meende dat ik al ooit had gezien in het KPN ADSL Snelhiedsverhoging topic dat je via een Speedtouch modem (Telnet, ADSL info) kon zien of je centrale ADSL 2 had. Het Remote Vendor ID moest dan iets anders dan ALCB zijn. De mensen bij wie ik het geïnstalleerd heb zitten op dezelfde centrale. Dit bewijst dus dat er ook wel KPN Alcatel (ALCB) ADSL 2 centrales zijn.
Tot nu toe werkt alles perfect. Er moeten nog wel meerdere PC’s worden aangesloten. Aangezien de UTP bekabeling geheel niet gemakkelijk kan worden verplaatst en had ik de volgende situatie bedacht. Oude Linksys 54G Router (werd gebruikt bij oude @home verbinding) aansluiten via UTP met Experiabox. Op de plaatst naar de Linksys router zijn nu alle UTP kabels getrokken. Nu had ik hier ooit gelezen op GoT dat je de Experiabox via Mijn KPN op server (firewall instelling) moest zetten en dat je dan gemakkelijk een router achter de Experiabox kan zetten.
Nu kan ik via Mijn KPN nog geen optie vinden om de mijn de Experiabox te beheren. Ik heb echter wel de opties InternetPlusBellen er vervolgens kan ik wel o.a. Nummerweergave, Doorschakelen, E-mail boxen etc. wijzigen.
Mis ik iets? Of is het beheer van de Experiabox niet meer via MijnKPN? Of is bovenstaande net zo goed te doen met de webinterface?
Ik meende dat ik al ooit had gezien in het KPN ADSL Snelhiedsverhoging topic dat je via een Speedtouch modem (Telnet, ADSL info) kon zien of je centrale ADSL 2 had. Het Remote Vendor ID moest dan iets anders dan ALCB zijn. De mensen bij wie ik het geïnstalleerd heb zitten op dezelfde centrale. Dit bewijst dus dat er ook wel KPN Alcatel (ALCB) ADSL 2 centrales zijn.
Tot nu toe werkt alles perfect. Er moeten nog wel meerdere PC’s worden aangesloten. Aangezien de UTP bekabeling geheel niet gemakkelijk kan worden verplaatst en had ik de volgende situatie bedacht. Oude Linksys 54G Router (werd gebruikt bij oude @home verbinding) aansluiten via UTP met Experiabox. Op de plaatst naar de Linksys router zijn nu alle UTP kabels getrokken. Nu had ik hier ooit gelezen op GoT dat je de Experiabox via Mijn KPN op server (firewall instelling) moest zetten en dat je dan gemakkelijk een router achter de Experiabox kan zetten.
Nu kan ik via Mijn KPN nog geen optie vinden om de mijn de Experiabox te beheren. Ik heb echter wel de opties InternetPlusBellen er vervolgens kan ik wel o.a. Nummerweergave, Doorschakelen, E-mail boxen etc. wijzigen.
Mis ik iets? Of is het beheer van de Experiabox niet meer via MijnKPN? Of is bovenstaande net zo goed te doen met de webinterface?
Anoniem: 56066
Beheer van de EB gebeurt nog steeds via MijnKpn. Lokaal ( webinterface ) kan het uiteraard ook ( uitgebreider ), maar je loopt het risico dat bij een update en/of reset alle instellingen die je lokaal gemaakt hebt weer kwijt bent.
Had ik inmiddels gelezen. Kan iemand mij precies vertellen waar ik beheer van de EB precies vind in MijnKPN (evt. screenshot) aangezien ik het niet zie of mis...Anoniem: 56066 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 21:03:
Beheer van de EB gebeurt nog steeds via MijnKpn. Lokaal ( webinterface ) kan het uiteraard ook ( uitgebreider ), maar je loopt het risico dat bij een update en/of reset alle instellingen die je lokaal gemaakt hebt weer kwijt bent.
Anoniem: 195728
Westereen schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 21:43:
[...]
Had ik inmiddels gelezen. Kan iemand mij precies vertellen waar ik beheer van de EB precies vind in MijnKPN (evt. screenshot) aangezien ik het niet zie of mis...

Ik heb gehoord dat de link van mijn kpn naar dit scherm er soms niet is of niet werkt.
In dat geval moet je naar https://www.kpn.com/kpn/restricted/show/id=1387331/ gaan en dan inloggen.
Anoniem: 170198
Je hebt al 1369 gebeld neem ik aan? En heb je ook de activatiecode (brief) ingevoerd? Als allebei ja is, wacht even tot portering voltooid is, anders alsnog doen.Westereen schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 20:20:
Vandaag IPB van KPN geinstalleerd bij vrienden / kennissen. Installatie ging perfect, box heeft geloof ik in totaal 3x gereboot. De box had binnen 10 min zijn voip gegevens, en ik kon activeren via het nummer. Internet verbinding is verder ook perfect, verbind via ADSL 2. Wat mij wel opviel is dat hij geloof 3 kbit hoger intrainde (zowel up als down) dan de 512 / 3072 die er eigenlijk moet zijn. De box is trouwens gewoon een Siemens geworden en geen Speedtouch. De box heeft firmware versie 1.40.9c.
De mensen hadden al een account bij KPN, in de brief stond dat die code alleen nodig is als je je voor het eerst aan moest melden bij mijn KPN. 1369 is gebeld en volgens de automatische telefoniste was het succesvol.Anoniem: 170198 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 09:49:
[...]
Je hebt al 1369 gebeld neem ik aan? En heb je ook de activatiecode (brief) ingevoerd? Als allebei ja is, wacht even tot portering voltooid is, anders alsnog doen.
"Beheer telefoniegegevens is niet beschikbaar
Op dit moment is uw Beheer Telefoniegegevens-omgeving niet beschikbaar.
Heeft u nog geen gebruik gemaakt van de Beheer Telefoniegegevens omgeving?
Dan is uw persoonlijke Beheer telefoniegegevens omgeving nog niet helemaal voltooid.
Wij doen er alles aan, dit zo spoedig mogelijk voor u te realiseren.
Wilt u het later nog eens proberen?
Heeft u al wel gebruik gemaakt van uw persoonlijke Beheer Telefoniegegevens-omgeving ,
dan betreft het een storing. Wij doen er alles aan dit zo spoedig mogelijk op te lossen.
Excuses voor dit ongemak."
En ik zit al langer dan een jaar op IPB. Nu vind ik dat beheren via de webinterface nu ook niet echt erg. Ik doe alles via lokaal netwerk adres. Nu moet ik wel zeggen dat ik nooit echt veel omgekeken heb naar die webinterface.
Ik had trouwens een stukje terug problemen met mijn Experia box en die raakte gewoon de connectie kwijt maar alles was wel bereikbaar. Bleek aan de centrale te liggen. Krijg nu ook niet meer firmware updates/ downgrades gelukkig.
Misschien een beetje te vooruitdenkend maar men heeft nu de Experia box gehad met vaste instellingen dan wachtwoord enzo krijg je niet. Wat als de Experia box na dat ene jaar het niet meer doet? Dan moet je neem ik aan zelf een router/modem versieren. Maar hoe kom je dan aan die gegevens?
Ik dacht hieraan trouwens omdat Speedtouch nogal zwakke elco's had die na een jaar het begaf...
Dan is uw persoonlijke Beheer telefoniegegevens omgeving nog niet helemaal voltooid.
Heeft u al wel gebruik gemaakt van uw persoonlijke Beheer Telefoniegegevens-omgeving ,
dan betreft het een storing. Wij doen er alles aan dit zo spoedig mogelijk op te lossen.
En ik zit al langer dan een jaar op IPB. Nu vind ik dat beheren via de webinterface nu ook niet echt erg. Ik doe alles via lokaal netwerk adres. Nu moet ik wel zeggen dat ik nooit echt veel omgekeken heb naar die webinterface.
Ik had trouwens een stukje terug problemen met mijn Experia box en die raakte gewoon de connectie kwijt maar alles was wel bereikbaar. Bleek aan de centrale te liggen. Krijg nu ook niet meer firmware updates/ downgrades gelukkig.
Misschien een beetje te vooruitdenkend maar men heeft nu de Experia box gehad met vaste instellingen dan wachtwoord enzo krijg je niet. Wat als de Experia box na dat ene jaar het niet meer doet? Dan moet je neem ik aan zelf een router/modem versieren. Maar hoe kom je dan aan die gegevens?
Ik dacht hieraan trouwens omdat Speedtouch nogal zwakke elco's had die na een jaar het begaf...
Volgens moet je dan nog wel de activatiecode invoeren -> kpn.com -> zoekterm: cockpit activeren -> gegevens invullen en dan aangeven dat je al een mijn kpn account hebt, inloggen, en dan zou je links boven vaste telefonie het kopje internetplusbellen moeten krijgenWestereen schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 10:03:
[...]
De mensen hadden al een account bij KPN, in de brief stond dat die code alleen nodig is als je je voor het eerst aan moest melden bij mijn KPN. 1369 is gebeld en volgens de automatische telefoniste was het succesvol.
"Mekker, blaat"
Misschien ergens toch iets nog niet geactiveerd? Hetzij telefonisch (krijg je nog kpn facturen?), hetzij via internet ( http://www.planet.nl/ipb/activeren ) Heb je ze beide wel gedaan (activeren ook opnieuw geprobeerd), dan toch even de helpdesk bellen, zij zetten het dan door naar de beheerders (kan even duren geloof ik)Cave_Boy schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 10:16:
"Beheer telefoniegegevens is niet beschikbaar
De experiabox heb je in bruikleen, en dus eigendom is van KPN. En komt de Experiabox ergens te overlijden, dan zorgt KPN voor vervanging.Misschien een beetje te vooruitdenkend maar men heeft nu de Experia box gehad met vaste instellingen dan wachtwoord enzo krijg je niet. Wat als de Experia box na dat ene jaar het niet meer doet? Dan moet je neem ik aan zelf een router/modem versieren. Maar hoe kom je dan aan die gegevens?
"Mekker, blaat"
Heeft het niet kunnen ontvangen van sms jes via IPB iets te maken met de ingebouwde firewall in de EB? Verzenden kan ik ze namelijk wel en ze komen ook aan bij de ontvanger. Vervolgens stuurt de ontvanger mij er een terug en komt ie niet bij mij aan. Toen nog geen IPB had kon dit allemaal wel. Het terug zetten van de splitter heeft ook geen effect gehad. Enige mogelijkheid wat ik me nog kan bedenken is de firewall van de EB. De telefoonnummers om te sms'en staan ook goed in mijn telefoon geprogrameerd.
Anoniem: 196751
Sinds 28 oktober heb ik mijn Experiabox (Siemens ISDN versie) aangesloten. Internet en wireless LAN werkte snel zonder problemen maar het VOIP lampje ging niet branden; er waren ook geen VOIP account in de configuratie aanwezig. Daarna heb ik op verschillende dagen ruim 2,5 uur met 0900-0244 gebeld, zonder daar veel wijzer van te worden. Meestal was het antwoord "het komt binnen 1 of 2 dagen vanzelf goed" of "wij bellen u binnenkort terug". Gebeurt nooit natuurlijk... Het is wel triest dat een gerenommeerd bedrijf als KPN zo'n abominable service levert.
Gisteren leek het eindelijk alsof het goed zou komen; na de zoveelste call werd ik doorverbonden met iemand die de SIP accounts zou laden (er stond een verkeerd WAN MAC adres in de adminstratie en daarom was het nog niet gelukt). Na 5 min had ik inderdaad 2 VOIP accounts in de box maar geen VOIP lampje.
Volgens die medewerker kon de firmware (nu 1.40.9c-iptv (Nov 6 2006 13:58:55), daarvoor 1.38.?) niet communiceren met de SIP server. Dit kon hij verder niet oplossen. Hij zei dat de firmware ge-downgrade moet worden (naar 1.38.6 geloof ik) maar dat kon hij niet. Er waren ook nog vele klanten voor mij bij wie dit nog moest gebeuren dus het kon nog lang duren.... Ik begrijp niet waarom dit allemaal zo moeilijk gaat, maar ik word er niet vrolijk van. Hoe kan zoiets ook ontstaan; wordt het van tevoren niet getest??
Ik twijfel ook nog steeds een beetje aan het antwoord. Zijn er forumleden bij wie VOIP wel werkt met een ISDN Gigaset box en met welke FW dan?
Gisteren leek het eindelijk alsof het goed zou komen; na de zoveelste call werd ik doorverbonden met iemand die de SIP accounts zou laden (er stond een verkeerd WAN MAC adres in de adminstratie en daarom was het nog niet gelukt). Na 5 min had ik inderdaad 2 VOIP accounts in de box maar geen VOIP lampje.
Volgens die medewerker kon de firmware (nu 1.40.9c-iptv (Nov 6 2006 13:58:55), daarvoor 1.38.?) niet communiceren met de SIP server. Dit kon hij verder niet oplossen. Hij zei dat de firmware ge-downgrade moet worden (naar 1.38.6 geloof ik) maar dat kon hij niet. Er waren ook nog vele klanten voor mij bij wie dit nog moest gebeuren dus het kon nog lang duren.... Ik begrijp niet waarom dit allemaal zo moeilijk gaat, maar ik word er niet vrolijk van. Hoe kan zoiets ook ontstaan; wordt het van tevoren niet getest??
Ik twijfel ook nog steeds een beetje aan het antwoord. Zijn er forumleden bij wie VOIP wel werkt met een ISDN Gigaset box en met welke FW dan?
Ik heb hier hetzelfde probleem gehad met de ISDN experiabox, na enkele telefoontjes met de helpdesk ging het VOIP lampje eindelijk branden. Echter het activeren via 1369 lukte nog steeds niet, elk gekozen nummer, (Vast, mobiel, lokaal, interlokaal) werd gevolgd door een bezettoon. Na nogmaals contact gezocht te hebben met de HD, bleek het probleem niet direct verholpen te kunnen worden, mij werd geadviseerd nog even geduld te hebben, ik zou teruggebeld worden.(Uiteraard gebeurde dit niet) Tot mijn verbazing bleek het afgelopen Dinsdag (2 weken later) wel mogelijk te zijn om te activeren via 1369. Bij controle via de webinterface bleek ook bij de firmware gedowngrade te zijn van versie 1.40.? naar 1.38.6. Het lijkt dus inderdaad een firmware probleem te zijn.Anoniem: 196751 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 18:37:
Als je de optie "InternetPlusBellen" hebt in de Mijn KPN omgeving hoef je niet opnieuw te activeren. Nieuwe aansluitingen worden tegenwoordig automatisch gekoppeld aan eerder gemaakte Mijn KPN accounts en het invoeren van de activatie is dan (meestalWestereen en djidee schreven op zaterdag 11 november 2006 @ 11:11:
Westereen:
[...]
djide:
Volgens moet je dan nog wel de activatiecode invoeren -> kpn.com -> zoekterm: cockpit activeren -> gegevens invullen en dan aangeven dat je al een mijn kpn account hebt, inloggen, en dan zou je links boven vaste telefonie het kopje internetplusbellen moeten krijgen
De functie om één intern IP adres als server in te stellen is verdwenen uit Mijn KPN sinds de invoering van de SpeedTouch Experia Box (EB). Het ligt dus niet aan jou. Je kunt op dit moment alleen in de webinterface van de EB alle poorten open zetten.
(De optie om alle poorten open te zetten zat 'vroeger' trouwens onder 'InternetPlusBellen > Service & Support > Beheer KPN Experia Box'.)
Anoniem: 152867
Ik vind het een grote KL*ere zooi bij KPN.AleSyS schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 18:16:
[...]
Uiteindelijk mijn IPB aanvraag geannuleerd op zaterdag 28 oktober, omdat in het systeem nog steeds niet bekend was waar mijn modem blijft/bleef. Inmiddels 2 weken later maar nog steeds geen brief of mail met de annulerings bevesting. Dit betekent dat ik nog geen nieuwe provider kan aanvragen omdat de lijn niet is vrijgegegen. Vorige week zaterdag al een keer gebeld. Was nog inbandeling terwijl eerste keer gezegd was dat binnen 3 dagen alles geregeld zou moeten zijn. Nu is het weer een drama om een medewerker aan de lijn krijgen wat de gehele sta je gewoon uren in de wacht bij KPN. Zowel de klantenservice als de annuleringslijn.
Wat een stelletje prutsers daarzo bij KPN. Hebben meer mensen deze slechte ervaring.
Zou het al mogelijk moeten zijn om een nieuwe proverder aan te vragen of moet je echt op de annulering wachten?
Bellen heeft geen zin, ik heb nu twee keer een uur gewacht en op den duur wordt je er gewoon vanaf geflikkerd.is altijd druk vanwege IPB.
Kun je nagaan hoe het gaat na 1 1/2 jaar.
Ook ik heb opgezegd, en na ruim twee weken nog steeds niets gehoord. Ook televisie heb ik opgezegd, schriftelijk, en die boeven zeggen nu nooit een brief te hebben ontvangen.
Mailtjes worden standaard behandeld, en hebben inhoudelijk niets toe te voegen.
Ik heb gekozen voor KPN omdat ik er vertrouwen had. Wat een
Illusie voor mij. Het vertrouwen komt bij mij niet meer terug.
Dankzij IPB heb ik nu alle diensten van KPN opgezegd.
Kan iemand eens een sms je sturen naar zijn eigen vaste telefoon die op de EB is aangesloten?
Wil ff weten of ik de enige ben met het probleem dat er geen sms aan komt.
Tanks
Wil ff weten of ik de enige ben met het probleem dat er geen sms aan komt.
Tanks
Anoniem: 42142
Dergelijke belangrijke zaken doe ik altijd als volgt:Anoniem: 152867 schreef op zondag 12 november 2006 @ 11:03:
[...]
Ik vind het een grote KL*ere zooi bij KPN.
Bellen heeft geen zin, ik heb nu twee keer een uur gewacht en op den duur wordt je er gewoon vanaf geflikkerd.is altijd druk vanwege IPB.
Kun je nagaan hoe het gaat na 1 1/2 jaar.
Ook ik heb opgezegd, en na ruim twee weken nog steeds niets gehoord. Ook televisie heb ik opgezegd, schriftelijk, en die boeven zeggen nu nooit een brief te hebben ontvangen.
Mailtjes worden standaard behandeld, en hebben inhoudelijk niets toe te voegen.
Ik heb gekozen voor KPN omdat ik er vertrouwen had. Wat een
Illusie voor mij. Het vertrouwen komt bij mij niet meer terug.
Dankzij IPB heb ik nu alle diensten van KPN opgezegd.
- Verzenden via reguliere post
- Verzenden via email
- Aangetekend verzenden
- Telefonisch
- Automatische incasso blokkeren
Laat KPN dan maar lekker met hun stramme administratieve proces aanklooien, jij hebt dan ruimschoots aangegeven geen gebruik meer te willen maken van hun diensten.
Ik mis faxen in het rijtje :-) Goedkoper als aangetekend verzenden en je hebt tevens een ontvangstbevestiging.
Je krijgt dan een ontvangstbevestiging van een apparaat, dus je kunt alleen nagaan of hij technisch gezien aan is gekomen.
Wanneer je brieven aangetekend verzend moet ene persoon een handtekening zetten en is de brief dus ook fysiek door iemand ontvangen.
Wanneer je brieven aangetekend verzend moet ene persoon een handtekening zetten en is de brief dus ook fysiek door iemand ontvangen.
Persoonlijk gezien...Technisch heb je dus wel bevestigd dat de fax gearriveerd is...Joen schreef op zondag 12 november 2006 @ 12:26:
... technisch gezien...
edit: ik lees het nu nog eens...uhm...laat mij maar heel even
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 88208 op 12-11-2006 14:08 ]
Dit topic is gesloten.