[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 39.609 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 14:59

Erpeet

Origin: Waterfles_NL

Verbinding en telefonie is nu ook bijna zo stabiel als eerst met gewone telefonie en adsl.
Alleen de administratie en helpdesk is dat momenteel zeker niet.
Hierdoor krijg je geen of onvolledige rekeningen en worden mutaties niet goed verwerkt.
Probeer maar eens telefonisch contact te zoeken, minimaal 15 minuten in de wacht, en dan nog maar afwachten of je adequaat wordt geholpen.
Per mail duurt het heel lang voor je een reactie krijgt en dan geven ze vaak het advies om de helpdesk te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ackermans1973 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 22:47:
En bij hoeveel mensen werkt IPB gewoon zonder problemen?

Bij mij was de aansluiting een fluitje van een cent, de handleiding is kraakhelder, alles werkte ook meteen, ik kon binnen een week via VOIP bellen en de verbinding is super stabiel. MEt telefoneren ook nog nooit problemen gehad.

Het heeft natuurlijk weinig waarde om hier te zeggen dat het allemaal goed werkt, maar op dit moment komt het topic over alsof IPB alleen maar ellende is.

Ik deel die ervaring totaal niet. Ook hiervoor met Planet ADSL was de verbinding altijd ideaal stabiel.

Ik begrijp best dat er mensen zijn waarbij dingen niet goed gaan, maar op dit moment lijkt het mij dat die groep het meest vocaal is en derhalve het spotlight makkelijk vangen.
Het gros zal idd probleemloos kunnen internetten en telefoneren, ook zo ik zei de gek. Mensen zonder trammelant zal je hier, in dit forum, dan ook niet treffen. Zelf ben ik hier vanwege een paar kleine router gerelateerde probleempjes, maar verder werkt het vanaf dag 1 prima voor mij zonder enig uitval, onbereikbaarheid of verbindingsproblemen. Aan de andere kant zijn er blijkbaar wel veel ontevredenheden, deze service staat niet voor niets in de klachten top 3 van Kassa. Er moet ergens een uitlaatklep zijn voor vraagstukken en discussies tbv probleemoplossingen en ja, dan lees je idd een boel vervelende zaken. Laten we blij zijn dat het voor ons (en een boel anderen) tot nu toe nog wel prettig verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arnout schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 22:07:
Hoe lang duurt het voordat je alias wordt vrijgegeven?

Ik probeer een alias om te zetten naar een mailbox. Je moet dan de alias verwijderen en dan de mailbox aanmaken.

Alias verwijderd, maar de mailbox wil niet aangemaakt worden: "De mailbox naam is al in gebruik (ISP-4.3.2)". Hoe lang duurt het voordat ik er een mailbox van kan maken?
Volgens de HD worden deze namen, om misbruik te voorkomen, pas na een half jaar weer vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:41
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 10:29:
[...]

Volgens de HD worden deze namen, om misbruik te voorkomen, pas na een half jaar weer vrijgegeven.
Prima als dat voor andere gebruikers geldt, maar als jij zelf per ongeluk een alias verwijderd, of je alias om wilt zetten naar een mailbox, dan kan dat dus niet en ben je *per direct* je emailadres/alias kwijt. Ook voor "de eigenaar" geldt die wachttijd wat natuurlijk onzin is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:47
Voor mijn oma Slim bellen aangevraagd. Alles aangesloten en werkte toen perfect.

Nu een probleem: wanneer iemand haar belt krijg je een in grepsrekstoon. Ze kan zelf wel uitbellen.

Iemand een idee?

Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Standaard probleem in de portering. Zet de telefoon tijdens de portering op de splitter, na portering verwijder je de splitter en zet je de telefoon terug op de EB. Bel je wel even tijdelijk met beltikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:49
Mijn ervaring:

Ik heb nu sinds donderdagavond ook IPB, en het werkte bij mij allemaal meteen goed en zonder problemen. Uitbellen via VOIP gaat zonder problemen.

Echter, bij een kennis kwam ik erachter dat zijn fax op Tel2 niet lekker werkte. Daarna op gevonden dat de fax op tel1 beter werkte, geprobeerd en jawel, klopt. Boel omgewisseld in mijn KPN, Experiabox gereset, en alles werkte weer perfect.

Zowel deze kennis als een andere kennis, hebben IPB zonder problemen.

Betreft mijzelf en 1 kennis als ISDN klant, andere kennis heeft analoog.

Weet er misschien ook nog iemand de advanced VOIP settings page? In de manual van de SX553/2/1 staat deze er wel in, maar staat geen URL bij vermeld. De webserveroptie zou ik ook graag willen zien, lijkt me ideaal icm een USB hdd met files erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Arnout schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:55:
[...]

Prima als dat voor andere gebruikers geldt, maar als jij zelf per ongeluk een alias verwijderd, of je alias om wilt zetten naar een mailbox, dan kan dat dus niet en ben je *per direct* je emailadres/alias kwijt. Ook voor "de eigenaar" geldt die wachttijd wat natuurlijk onzin is.
Overigens redelijk standaard bij providers hoor.

heb je behalve het VoIP lampje nog meer problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Haijo schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:23:
[...]

Overigens redelijk standaard bij providers hoor.
Dat zou kunnen... ik bel iig maandag met m'n achterdeurtje want dit vind ik niet kunnen,
heb je behalve het VoIP lampje nog meer problemen?
Dank voor de interesse maar het VoIP lampje brandt inmiddels al een tijdje.

Voor de rest... "Mijn KPN" laat hele andere instellingen zien dan ik nu op m'n experiabox heb ingesteld... boeit me niet maar het lijkt erop dat dat een probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
ik wist al dat je voip lampje brandde maar het zou wel erg frusterend zijn als je nog meer problemen had.

Je kunt met je achterdeurtje bellen, ik neem aan dat dat klantenreacties/klachtenafdeling is? Maar naar mijn weten is het niet aan te passen.

Over mijnKPN, zet die instellingen even gelijk aan die in je Experiabox, anders worden de EB instellingen ge-overwrite door de instellingen van mijnKPN bij de eerstvolgende firmware update.

[ Voor 7% gewijzigd door Haijo op 28-10-2006 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Haijo schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 20:56:
ik wist al dat je voip lampje brandde maar het zou wel erg frusterend zijn als je nog meer problemen had.

Je kunt met je achterdeurtje bellen, ik neem aan dat dat klantenreacties/klachtenafdeling is? Maar naar mijn weten is het niet aan te passen.
Heb sinds de kassa uitzending contact met iemand die hoog genoeg zit om alle problemen die ik nog mocht ervaren binnen korte tijd op te lossen. Ik ga er vanuit dat ook dit te omzeilen is. Het is gewoon een stomme regel die verkeerd is uitgewerkt in het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:22

SkyStreaker

Move on up!

Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 21:41:
Kan ik gewoon terug naar adsl via xs4all.
Want ik heb nu IPB en ik word niet goed van die verbinding, kan ik niet meer bellen ineens of niet meer internetten, dan moet ik eerst die giga kast uitzetten en dan weer aan.
Daarna kan ik alles weer, als dat 1 keer gebeurd is dat niet erg maar als ik dat 7 dagen in de week moet doen word ik daar niet echt vrolijk van.

Dus kan ik gewoon terug naar xs4all, zonder dat de lijn moet worden aangepast.
Dit heb ik dus ook, wat is hier de oplossing voor?

Windows XP SP2 NL / SMC EZ Connect MIMO 802.11g

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arnout schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 21:10:
Heb sinds de kassa uitzending contact met iemand die hoog genoeg zit om alle problemen die ik nog mocht ervaren binnen korte tijd op te lossen. Ik ga er vanuit dat ook dit te omzeilen is. Het is gewoon een stomme regel die verkeerd is uitgewerkt in het systeem.
Ik denk dat het hem ook niet gaat lukken, het is een technische beperking in het systeem. Alleen met een grondige heropbouw van het systeem kan het geregeld worden... 32 dagen wachten is waarschijnlijk sneller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Meestal wordt een e-mailadres dan "bevroren". Lijkt me stug als die achterdeur het niet voor elkaar krijgt die terug te halen als mailbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn boekje van kpn is door zitten lezen en iets is me niet duidelijk , ik heb alles keurig aangesloten en de draadloze pc staat keurig in verbinding met wpa , nu heb ik een nintendo DS en die kan alleen met wep overweg,

ik weet dat ik kan overschakelen naar wep beveiliging maar kan je ook bv 1 pc met wpa hebben aangesloten op je experiabox en de nintendo ds via wep ? dat wordt me namelijk niet duidelijk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Nee, dan wordt het draadloze signaal dat je EB uitzend versleuteld met WEP beveiliging. Als je hem op WEP wilt hebben dan moet je ook je pc op WEP zetten. Of je koopt een accespoint en laat die op WEP uitzenden. Op die manier voorkom dat je hele netwerk zwak beveiligd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-11-2008
Haijo schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 12:35:
Nee, dan wordt het draadloze signaal dat je EB uitzend versleuteld met WEP beveiliging. Als je hem op WEP wilt hebben dan moet je ook je pc op WEP zetten. Of je koopt een accespoint en laat die op WEP uitzenden. Op die manier voorkom dat je hele netwerk zwak beveiligd is.
hiermee voorkom je niet dat je netwerk zwakker beveiligd is. beveiliging valt of staat bij de sterkte/zwakte van elke component. in dit geval dan dus een accespoint met wep.

waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus als ik met mijn nintendo ds online wil zal ik alle beveiligingen op wep moeten zetten .....grrrrrrr stompzinnig dit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Dat is niet anders, DS kan nou alleen maar WEP aan. Als je trouwens een vaste pc hebt is een bekabelde verbinding altijd aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:06
FF snel een vraagje , kan het nergens vinden dus zal nog wel niemand zich afgevraagd hebben? :/

Als ik een usb stick oid in de usb poort v/d experia stop en gebruik...kan kpn deze schijf ook zien /benaderen?
Ze kunnen immers in de experiabox komen voor upgraden e.d. ??

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Nee, naar mijn weten is deze alleen lokaal te benaderen. Theoretisch is het mogelijk maar je hoeft je geen zorgen te maken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 12:44:
dus als ik met mijn nintendo ds online wil zal ik alle beveiligingen op wep moeten zetten .....grrrrrrr stompzinnig dit ...
Hoezo is dat weer stompzinnig?

Je DS kan niet verder dan WEP, nou boehoe... Dat is nou eenmaal zo.

Moet je daar dan weer over zitten zeuren hier alsof het de schuld van KPN is?

Ik had een wireless PCI kaart liggen toen ik IPB kreeg, maar die had ook alleen maar wep. Heb ik toch maar een Wireless USB gehaald die WPA aankan.

Wel zo veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:51

evol

hello world

Voor mijn nieuwe huis kijk ik naar IPB.
Nu zie ik de aanbieiding van KPN:
Profiteer nu van extra voordeel
Gratis Calgary® 630 draadloze telefoon
Een half jaar gratis bellen*
Installatie door monteur voor € 49,95
Gratis installatiepakket, inclusief draadloos modem
Geen entreekosten
Geldig tot 1 november.

Denkt of weet iemand of er nog een betere aanbieding komt binnen nu en 2 weken?
Ik wil internet rond half december dus hou rekening met 6 weken afhandeling...

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:47
Hallo allamaal :)

Probleem ;)

Mijn oma heeft nu Slim van KPN. Dus ook een Experia box. Afgelopen donderdag is ze geporteerd. Maar als we haar nu bellen horen we een in-gespreks-toon :?

Volgens tips en de helpdesk moesten we de splitter er tussenuit halen. Dat zou het probleem oplossen. Maar helaas :(

Vanaf donderdag is ze al niet meer bereikbaar. Iemand een ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 19:09
jwagenaar schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 11:57:
[...]

er is een duidelijk verschil tussen configuratiebestand en firmware. het eerste bestand bevat alleen instellingen en geen software.
betwijfel jouw opmerking over downgrade van de software. volgens mij heeft kpn tot op heden alleen maar upgrades doorgevoerd.
daarnaast de veelvuldige vraag: waarom een 2e router in het netwerk als de eb alle functies in zich heeft.
kijk eens in de eb welke softwareversie je hebt; 1.38.6-iptv of wellicht al de nieuwste: 1.40.7-iptv
Het confoigugratiebestand is gewoon voor de instellingen en vind ik inmiddels wel handig ja. Ik heb Up en downgrades gehad. 1.38.6 en 1.39.2 en 1.50.7 Die 1.39.2 was zeer instabiel had ik ook maar heel effe. Werd gedowngrade nadat ik ze gebeld had. en of ik de modem bleef herstarten.

Waarom ik er nog een router achte rheb hangen? Naja deze had ik altijd al en die Experia die kwam ervoor. scheelde instelwerk ook voor Experia maar ook gewoon Experia is KPN en dat ander is mijn. (beetje gevoelsmatig) en VPN kan de Draytek wat beter aan dan de Experia..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 15:24

taz10

Party Animal

Na veel gelezen te hebben zal ik jullie even mee laten delen in mijn IPB ervaringen.
Niet bij mijzelf maar problemen die ik bij anderen ben tegen gekomen , bij installatie of later.
  • Na het installeren van IPB krijg je alleen een in gesprekstoon, 1369 bellen wil dus niet, en gebeld worden werkt wel.
    Schijnt een probleem te zien met de overzetting die nog niet rond is.
    Dit heb ik dus al vele malen meegemaakt.
  • En dan de siemens usb adapter.
    Wat dat voor ding is weet ik niet maar daar heb ik echt al heel veel mensen mee gehad die er problemen mee hadden. verbinding die gewoon opeens weg is, en dan geen verbinding maakt en er toch een verbinding is, verzin het maar ik heb onderhand alles mee gemaakt.
    Zelfs iemand met een pc die bij het afsluiten opnieuw opstarte.
    Bleek dus een blauw scherm te zijn met een stopfout melding, die veroorzaakt werd door ar5532.sys, wat dus een bestand is in de driver van de siemens usb adapter,
    andere wifi ontvanger en de fout is weg.
  • Draadloze verbinding die bij het aansluiten uit staat, hoe moet ik nou die draadloze verbinding maken.
    Via de webinterface de wifi aangezet, krijg een paar keer de melding dat er een fout is opgetreden met het wegschrijven van info naar het flashrom geheugen.
    uiteindelijk zie ik staan wifi aan, scherm afgesloten en weer ingelogd en me wifi is weer uit, wifi weer aangezet en het wifi lampje wil met geen mogelijkheid branden en ook geen wifi signaal in de lucht
Dus voor mijn nog geen ipb want me telefoon is mij te belangrijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
Cave_Boy schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 19:52:
[...]

Het confoigugratiebestand is gewoon voor de instellingen en vind ik inmiddels wel handig ja. Ik heb Up en downgrades gehad. 1.38.6 en 1.39.2 en 1.50.7 Die 1.39.2 was zeer instabiel had ik ook maar heel effe. Werd gedowngrade nadat ik ze gebeld had. en of ik de modem bleef herstarten.

Waarom ik er nog een router achte rheb hangen? Naja deze had ik altijd al en die Experia die kwam ervoor. scheelde instelwerk ook voor Experia maar ook gewoon Experia is KPN en dat ander is mijn. (beetje gevoelsmatig) en VPN kan de Draytek wat beter aan dan de Experia..
voor dat 1.50.7 komt zal het nog wel even duren; denk dat je 1.40.7 bedoeld :)
volgens mij is 1.39.2 geen officiele release geweest. gebruikers gaan nu van 1.38.6 naar 1.40.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo medegebruikers,

Toch blij dat ik een gebruiker ben waar het allemaal soepeltjes verloopt.
Laat ik daarom eens een pluim de lucht in gooien voor de KPN. Driemaal hoera voor deze prachtige service.

Voor de service engineers van KPN die meelezen en meediscussieren heb ik de volgende vragen:

Is het mogelijk om een 084 nummer te koppelen aan een Asterisk server die thuis draait?
Zo ja, hoe?
Wordt het in de toekomst mogelijk om waar je ook bent middels het 084 nummer te bellen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:04

djidee

Mr. Slungel

Flappie schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 19:41:
Hallo allamaal :)

Probleem ;)

Mijn oma heeft nu Slim van KPN. Dus ook een Experia box. Afgelopen donderdag is ze geporteerd. Maar als we haar nu bellen horen we een in-gespreks-toon :?

Volgens tips en de helpdesk moesten we de splitter er tussenuit halen. Dat zou het probleem oplossen. Maar helaas :(

Vanaf donderdag is ze al niet meer bereikbaar. Iemand een ideetje?

Modem 30 sec uit, en opnieuw opstarten geen effect? Kabeltje wisselen tussen EB en is/ra (er zijn wat kabels die problemen kunnen geven), en wat is de afstand tussen EB en is/ra (bij standaard platte telefoonkabels niet langer dan 2 mtr)
Draai voor de zekerheid ook eventjes #21# , misschien is er een doorschakeling actief.. (zouden ze op de HD ook moeten kunnen checken

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteravond heb ik een probleem met mijn torrent-programma (Azureus 2.4) (dat ik alleen gebruik voor legale downloads).
Hij heeft zo'n 5 maanden een goede relatie gehad met mijn IPB-verbinding (met enige kinderziektes) maar gisteren kreeg ik de melding dat de NAT gefirewalled is.

Ik heb al 5 maanden:
- De poort naar het torrentprogramma openstaan in de NAT-instellingen in de Experiabox
- De poort geforward naar mijn pc.
- De internet-firewall (attack detection) op Low staan.

Nu heb ik al geprobeerd:
- Firewall op Medium, hielp niet.
- Firewall weer op Low, hielp niet.
- PC opnieuw starten, hielp niet.
- Experiabox uit zetten en kwartier later weer aanzetten, hielp niet.

Is er iemand die mij kan helpen? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 22:29:
Voor de service engineers van KPN die meelezen en meediscussieren heb ik de volgende vragen:

Is het mogelijk om een 084 nummer te koppelen aan een Asterisk server die thuis draait?
Zo ja, hoe?
In topic deel 5 stond een bericht van iemand die dit werkende heeft gekregen:

Verwijderd in "[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen dee..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arnout schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 09:18:
[...]

In topic deel 5 stond een bericht van iemand die dit werkende heeft gekregen:

Verwijderd in "[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen dee..."
Ik heb dat bericht ook gelezen en het ook op die manier geprobeerd.
Het probleem is dat de SIP server die ik moet gebruiken op poort 5081 zit:
http://213.75.12.218:5081

Daar zit hem de kneep ben ik bang. In de log zie ik dat de server toch middels poort 5060 probeert te registreren met als gevolg een autorisatie error.
Het aanloggen middels de nieuwe XLite softphone lukt overigens zonder problemen.
Ik heb het 1 en ander middels TrixBox en middels ClarkConnect met extra installatie geprobeerd.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Even een korte vraag. Kun je met alleen de Experiabox een netwerk thuis aanleggen? Heb al gezocht maar vond op GoT alleen i.c.m. een andere router of AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Ackermans1973 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 12:53:
Even een korte vraag. Kun je met alleen de Experiabox een netwerk thuis aanleggen? Heb al gezocht maar vond op GoT alleen i.c.m. een andere router of AP.
Ja, sowieso wireless tot 255 computers, het is een AP namelijk.
En bedraad, maar dan gelimiteerd tot 4 computers/netwerkkaarten.
Qua netwerkfunctionaliteit is de experiabox een access point, gateway (NAT router) en switch (10/100Mbit).

[ Voor 13% gewijzigd door Arnout op 30-10-2006 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 11:31:
[...]

Ik denk dat het hem ook niet gaat lukken, het is een technische beperking in het systeem. Alleen met een grondige heropbouw van het systeem kan het geregeld worden... 32 dagen wachten is waarschijnlijk sneller...
Heb inmiddels mijn adres weer terug. Zo snel kan het gaan. Ik zal nooit meer wat verwijderen... ;)

Technische beperkingen kunnen altijd omzeild worden, je moet alleen ff de juiste persoon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spearhead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 19:09
Ik zit met een probleempje: ik wil graag een tweede lijn/telefoonnummer op die Tel2 aansluiting hebben, en ik had begrepen dat ik daar zo'n 084-nummer voor kon gebruiken. Weet iemand hoe je dat werkend krijgt?
Ik heb inmiddels een dergelijk nummer, maar via de Mijn KPN website is het niet mogelijk om hem te koppelen aan die tweede aansluiting. Of kan dat alleen met 'echte' nummers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

alleen vastnet nummers kun je fysiek koppelen aan de EB, 084 kun je gebruiken voor de houston, mijn online telefoon (als ie online komt) en in de toekomst vast voor meerdere dingen (wifi telefoons ed)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arnout schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 13:11:
[...]

Heb inmiddels mijn adres weer terug. Zo snel kan het gaan. Ik zal nooit meer wat verwijderen... ;)

Technische beperkingen kunnen altijd omzeild worden, je moet alleen ff de juiste persoon vinden.
Gefeliciteerd, het is mij als (voormalig) medewerker niet gelukt tot nu toe, maar waarschijnlijk helpt het in jouw geval dat je goede contacten hebt met de klachtenafdeling/personen die wat voor je kunnen betekenen... Hopen dat dit soort dingen ook zonder veel klachten in de toekomst kan worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
Arnout schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 13:02:
[...]

Ja, sowieso wireless tot 255 computers, het is een AP namelijk.
En bedraad, maar dan gelimiteerd tot 4 computers/netwerkkaarten.
Qua netwerkfunctionaliteit is de experiabox een access point, gateway (NAT router) en switch (10/100Mbit).
draadloos kunnen 32 pc's worden aangesloten (kijk maar eens goed op de servicepagina's)
bedraad standaard 4 pc's; met uitbreiding van switch(s) een veelvoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 08:36
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 11:40:
[asterisk]
Ik heb dat bericht ook gelezen en het ook op die manier geprobeerd.
Het probleem is dat de SIP server die ik moet gebruiken op poort 5081 zit:
http://213.75.12.218:5081

Daar zit hem de kneep ben ik bang. In de log zie ik dat de server toch middels poort 5060 probeert te registreren met als gevolg een autorisatie error.
Die poort zal toch wel ingesteld kunnen worden in asterisk? En anders maak je in de EB een NAT-entry, waarbij poort 5060 intern wordt vertaald naar poort 5081 extern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Ondanks de actie "een half jaar gratis bellen naar vaste nummers" brengt KPN dit toch in rekening bij mij over de afgelopen maand.

Ik ga maar weer eens bellen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wanneer komt er een nieuwe firmware update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog even een vraagje: kun je de experiabox ook alleen als modem laten werken? ik heb zelf al een belkin pre-n router, die heeft een veel bter bereik. Dan zou ik dus alle router functies in de experiabox uit willen zetten, en het IPB abonnement alleen willen gebruiken voor internet. Ik ben wel benieuwd of de verbinding dan wel stabiel zou zijn.

Onze buren hebben namelijk IPB en hun verbinding ligt er af en toe een halve dag uit, ik stap juist over omdat me vader de verbinding voor zijn werk nodig heeft (vertaler, krijgt zijn werk via e-mail) en deze eigenlijk zoveel mogelijk uptime moet hebben.

Er loopt vanaf morgen een actie bij de Dynabyte dat je een gratis PSP erbij krijgt, dit is dan weer leuk voor mij en me broertje.

Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2024
Hier thuis hebben ze het ook alleen maar over InternetPlusBellen dus het zal binnenkort wel aangevraagd worden. Ik zit echter met een vraag waaropn ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven.

Momenteel hebben wij ADSL Lite van Wanadoo over een ISDN lijn. Wat wij willen is InternetPlusBellen over een analoge lijn. Hiervoor zal dus én het Wanadoo abonnement moeten worden opgezegd, én de lijn van ISDN van analoog moeten worden teruggezet.

Op de huidige lijn draai ik een server, die naast http ook mail verzorgd. Via de site van KPN heb ik al uitgevonden dat de mailserver geen probleem is als ik maar met smarthost ga werken.
Mijn vraag is hoe een portering van Wanadoo naar KPN gaat gecombineert met het omzetten van ISDN naar analoog. Zit hier een bepaalde (lees meer dan aantal dagen) downtime in, of is dat iets wat in een dag 'geregeld' is.

Is er iemand die ervaring heeft met én het omschakelen van provider én het omschakelen van type lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

SierdW schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 23:42:
Momenteel hebben wij ADSL Lite van Wanadoo over een ISDN lijn. Wat wij willen is InternetPlusBellen over een analoge lijn. Hiervoor zal dus én het Wanadoo abonnement moeten worden opgezegd, én de lijn van ISDN van analoog moeten worden teruggezet.
Je hoeft niet terug van ISDN naar analoog, IPB heeft een ISDN versie (speciale box) die de eerste 8 a 10 dagen van de installatie keurig nog gebruikt maakt van het isdn signaal. Daarna is het toch ddsl-only. Kwa kosten maakt het niet uit, dus bij bestellen gewoon keurig aangeven dat je isdn hebt (wil je ook 1 van je extra (msn) nummers meenemen, geef dit dan duidelijk aan als je het besteld)
Op de huidige lijn draai ik een server, die naast http ook mail verzorgd. Via de site van KPN heb ik al uitgevonden dat de mailserver geen probleem is als ik maar met smarthost ga werken.
Mijn vraag is hoe een portering van Wanadoo naar KPN gaat gecombineert met het omzetten van ISDN naar analoog. Zit hier een bepaalde (lees meer dan aantal dagen) downtime in, of is dat iets wat in een dag 'geregeld' is.
Is er iemand die ervaring heeft met én het omschakelen van provider én het omschakelen van type lijn?
Als je wanadoo lijn connected by kpn is (zijn er toch nog?), heb je als het goed is geen centje downtime, hooguit een kleine omschakeling. Mocht de lijn omgeschakeld worden voor je Experiabox er is, dan kan de HD je met je huidige modem (mits het een door kpn geleverd modem is (bv speedtouch 5**, 7**)) online helpen totdat de Experiabox er is. Anders moet je zelf even prutsen in de inloggegevens van het modem.

Is het een orange/wanadoo lijn, dan zal er ietsje langer downtime zijn waarschijnlijk, in het ergste geval geloof ik 3 dagen. Dan moet er gehopped worden (ook duidelijk aangeven bij bestellen)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als hij van een niet-kpn lijn komt moet er een telcomigratie ingezet worden, wensdatum zo dicht mogelijk bij einde contract latende ISP. Een hop doe je op hetzelfde netwerk (connected by kpn bijvoorbeeld) en gaat zonder downtime over het algemeen. Een telcomigratie kan paar dagen downtime hebben vanwege veranderen kruisdraden op de DSLAM in de wijkcentrale en terugkoppeling aan ISP dat de draden er juist aanhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2024
Momenteel heb ik Wanadoo connected by KPN. Dus het omschakelen zal zonder problemen gaan. Echter snap ik niet wat je bedoelt met dat ik ISDN kan houden omdat het toch niet meer kost? Hoe zit dat, want momenteel betalen we wel meer voor de ISDN aansluiting. Als we voor 'dezelfde' kosten ISDN kunnen houden, kunnen we dan onze huidige Quattrofox III ook achter de Experiabox hangen, zodat we alle functionaliteiten van intern bellen kunnen behouden? Misschien een beetje een n00b vraag, maar het verbaast me dat we ISDN kunnen houden :)

[ Voor 0% gewijzigd door SierdW op 01-11-2006 10:25 . Reden: Omschakelen zal juist wel zonder problemen gaan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

je houd isdn niet, dat word 8 dagen na installeren opgeheven. Geld ook voor analoog trouwens. Maar het is dus onnodig om eerst na analoog om te schakelen, omdat kpn je ook vanuit het isdn netwerk naar IPB kan zetten. De quattrovox komt 8 a 10 dagen na installatie en activatie van IPB te vervallen.

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
SierdW schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 23:42:
Hier thuis hebben ze het ook alleen maar over InternetPlusBellen dus het zal binnenkort wel aangevraagd worden. Ik zit echter met een vraag waaropn ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven.

de term analoog en isdn is alleen interessant bij het bestellen van ipb (dit voor het type experiabox).
er bestaat geen ipb analoog en ipb isdn; gewoon ipb en dat is digitaal.
hou er wel rekening mee dat isdn-apparatuur niet meer te gebruiken is en dat er functieverschillen zitten tussen je huidige isdn en ipb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiSpeed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-07-2021
ik heb sinds vrijdag het surfen&bellen
alles aangesloten alleen ik krijg maar geen kiestoon?
Viop lampje is uit..

het is me 1 x werkend gelukt, alleen toen wilde ik het effe opnieuw installeren .. en nu geen kiestoon

routerinstellingen had ik gezet op fabrieksinstellingen .. niet moeten/mogen doen??

ook kan ik niet inloggen op telefoniebeheer op www.hetnet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
EiSpeed schreef op woensdag 01 november 2006 @ 13:16:
ik heb sinds vrijdag het surfen&bellen
alles aangesloten alleen ik krijg maar geen kiestoon?
Viop lampje is uit..

het is me 1 x werkend gelukt, alleen toen wilde ik het effe opnieuw installeren .. en nu geen kiestoon

routerinstellingen had ik gezet op fabrieksinstellingen .. niet moeten/mogen doen??

ook kan ik niet inloggen op telefoniebeheer op www.hetnet.nl
Geef de experiabox een harde reset. 8 sec. pennetje in het gaatje naast de aan/uit knop. Hierna moet de box zijn instellingen ophalen, en sowieso verbinding maken met internet (eerste drie lampjes). Doen de eerste drie lampjes het niet dan moet je je draadje vanaf ISRA punt controleren/opnieuw aanleggen.

[ Voor 15% gewijzigd door Arnout op 01-11-2006 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiSpeed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-07-2021
Arnout schreef op woensdag 01 november 2006 @ 13:19:
[...]

Geeft de experiabox een harde reset. 8 sec. pennetje in het gaatje naast de aan/uit knop.
oke .. ;) bedankt nu maar hopen dat het lukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
jwagenaar schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 22:19:
[...]
Gebruikers gaan nu van 1.38.6 naar 1.40.7
Iemand enig idee wat de veranderingen in v1.40.7 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 03:48
Over gestapt van ISDN icm XS4All naar IPB. Week geleden kwam het pakket binnen, gisteren de brief. Gisteren maar meteen alles geinstalleerd, internet werkt meteen perfect.

Eerst ging het voip-lampje niet aan. Meerdere keren gereset, niets. Gebeld met de helpdesk, diegene heeft het doorgegeven aan de technische dienst; binnen 72 uur zou het worden opgelost of we worden gebeld. Maar vanmorgen brandde het voip lampje ineens. Das mooi.

Meteen maar geactiveerd. In de handleiding staat dat je de instructies moet opvolgen. Maar er was niets op te volgen, er kwam alleen maar de mededeling dat de activatie was gelukt en dat binnen enkele dagen alles zou moeten werken.

Ingelogd op Mijn KPN. Kopje Internetplusbellen stond er. Aangezien we zijn overgestapt van ISDN (4 nummers) naar IPB wil ik een van de vier nummers koppelen aan poort 2. Helaas lukt dit niet. Ik kan de nummers wel selecteren maar als ik dan op OK klik dan verschijnt er vervolgens geen nummer. En het raarste is nog - er staat in mijn KPN geen nummer - maar als ik bel met de telefoon op poort 2 dan krijg ik een van die andere vier nummers te zien (een nummer dat we niet meer wilden gebruiken). Heel vreemd. Iemand anders dit ook al meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben inmiddels de draad kwijt mbt to P2P programma's. Kan ik dat inmiddels gaan gebruiken op een IPB aansluiting? In het verleden heb ik gelezen dat KPN werkte aan een software oplossing om bereikbaarheid voor telefonie te garanderen. Is dit inmiddels gebeurt of moet ik handmatig het aantal connecties nog beperken.

Overigens, waarom maakt KPN zelf hier geen richtlijnen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:08
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 08:01:
Sinds gisteravond heb ik een probleem met mijn torrent-programma (Azureus 2.4) (dat ik alleen gebruik voor legale downloads).
Hij heeft zo'n 5 maanden een goede relatie gehad met mijn IPB-verbinding (met enige kinderziektes) maar gisteren kreeg ik de melding dat de NAT gefirewalled is.

Ik heb al 5 maanden:
- De poort naar het torrentprogramma openstaan in de NAT-instellingen in de Experiabox
- De poort geforward naar mijn pc.
- De internet-firewall (attack detection) op Low staan.

Nu heb ik al geprobeerd:
- Firewall op Medium, hielp niet.
- Firewall weer op Low, hielp niet.
- PC opnieuw starten, hielp niet.
- Experiabox uit zetten en kwartier later weer aanzetten, hielp niet.

Is er iemand die mij kan helpen? :|
Het lijkt wel of KPN de poort heeft dicht gegooid.
Raar probleem zeg.
Doe gewoon een andere poorten open gooien.
Dan is de probleem wel verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje007
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Heb een vraag over dit allemaal en hoop dat ik in goeije topic ben,

We hebben nu

ADSL lite via tele2( was versatel) lite 3000/512
KPN Vastrecht 18,16
Telefoonkosten via tele2

We bellen heel weinig en meeste in weekend.

Denk zo'n 5 euro in de maand.

Maar we willen overstappen met internet + bellen

Is de een goeije keuze? En tussen wat moet ik kiezen

Kan kiezen uit :

Tele2 compleet 29,95
KPN InternetPlusBellen Lite 42,95
Planet InternetPlusBellen Standard 42,95
Scarlet One Snel (2 jarig contract) 29,95

Heb alles op got bekeken maar weet niet waar ik uit moet kiezen, want wil geen gezeur en rest hebben. Waar zou ik uit moeten kiezen?

Oost-West 7650wp, Zuid 3300Wp, Intergas HR28-24> Panasonic WH-MDC05J3E5, SWW Hewalex 3KW met 300ltr Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steefje007 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 14:24:

We hebben nu

KPN Vastrecht 18,16
Telefoonkosten via tele2

Kan kiezen uit :

Tele2 compleet 29,95

Heb alles op got bekeken maar weet niet waar ik uit moet kiezen, want wil geen gezeur en rest hebben. Waar zou ik uit moeten kiezen?
Heb zelf _zeer_ slechte ervaringen met Tele2, waar het hun eigen netwerk betreft. Daarbij komt dat ze ook nog eens met 2-jarige contracten werken. Het Net biedt ook een niet al te duur Internet+Bellen abbo aan (gebaseerd op IPB, dus ook met EB). Heb je al eens gedacht aan de kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje007
  • Niet online
kabel hebben we hier niet, kan alleen via kpn netwerk

Oost-West 7650wp, Zuid 3300Wp, Intergas HR28-24> Panasonic WH-MDC05J3E5, SWW Hewalex 3KW met 300ltr Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harde reset om daarmee nieuwe firmware te kunnen krijgen werkt niet (althans, hier niet). Blijf vooralsnog zitten met de 1.38.6 firmware; rustig afwachten dan maar. Wat ik vernomen heb zou in de 1.40 firmware eindelijk de torrent problemen opgelost moeten zijn. Ik hoop ook dat mijn nummerweergave het weer doet.
Wat me wel opviel was, toen ik de EB een hard reset had gegeven, dat mijn telefoon direct overging, zodra ik deze met mijn mobiel belde. Voorheen moest ik wel 2 tot 3 'rinkels' wachten alvorens de telefoon eindelijk over ging. Het 1 a 2 seconden probleem lijkt ook opgelost door de harde reset. Nummerweergave is overigens nog steeds brak (missende cijfers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBrink
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-07 10:55
Bij mij werkt een harde reset ook niet om de frimware update te krijgen. Vreemd werkte eerst wel op deze manier.

Na de reset was wel mijn inlog in de EB in het Nederlands, en ook werken sites als T.net en fok weer met de firewall op high. Moest mijn firewall op medium zetten omdat sommige site's niet goed laden, dit uitgevoerd na telefonisch kontakt met de helpdesk.

De helpdeskmedewerker melde mij ook nog dat ze in principe geen support geven als je zelf gegevens veranderd in EB via de web-interface. Hij had wel door dat ik er verstand van had omdat ik zelf al met de oplossing was gekomen voor mijn website probleem, vandaar dat hij mij dus naar de web-interface lijde.

Wat ook vreemd is dat ze geen support geven als je draadloos kontakt hebt met de EB met een andere wireless LAN dan een Intel (ik geloof de 2100/2200) of de Gigaset USB adapter. In mijn laptop zit een Atheros chipset en in de Gigaset ook, zijn wel verschillend dat wel.

Als je in de log ziet dat je een SYN flood attack uitvoerd naar IP xxx.xxx.xxx.xxx en dat IP komt overeen met de site die je net bezocht hebt, dan moet je de firewal dus op medium zetten of een harde reset uitvoeren, maar dat laatste werkt niet altijd. Bij mij werkte het dus pas nadat mijn web-interface ook in 1 keer in het Nederlands was in plaats van Engels.

I didn't loss my mind. I sold it on E-Bay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 15:32:
[...]

Heb zelf _zeer_ slechte ervaringen met Tele2, waar het hun eigen netwerk betreft. Daarbij komt dat ze ook nog eens met 2-jarige contracten werken. Het Net biedt ook een niet al te duur Internet+Bellen abbo aan (gebaseerd op IPB, dus ook met EB). Heb je al eens gedacht aan de kabel?
heb het net ook ff bekenen en kan ik ook wel nemen

maar welke kan ik beste nemen? kpn/hetnet/planet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-07 21:03
Ik heb misschien een rare vraag. Sinds enkele maanden hebben mijn ouders bij hen thuis InternetPlusBellen laten installeren. Sindsdien gaat steevast elke nacht om iets over 2 de telefoon tweemaal over, terwijl er natuurlijk niemand belt. Ze hebben daarom de telefoon op hun slaapkamer moeten weghalen, wat natuurlijk vervelend is. Heeft iemand enig idee hoe dit verholpen kan worden en waarom het gebeurt?

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:23

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Johannes hebben ze de helpdesk hierover al eens gebeld? Denk dat zij alleen dit probleem op kunnen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wat noise margin, line attenuation en output power inhoudt en wat de waardes moeten zijn bij goed=normaal functioneren van de EB???
Ik zie die waardes nogal regelmatig wisselen en vraag me dus af waarom en wat de consequenties dan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ik ontdek overigens dat ik problemen heb met het offline/online sturen van berichten met Yahoo Messenger 8.1 Online kom ik wel, echter... berichten door sturen, ik krijg een zandlopertje en er gebeurt niks.... urenlang! Ik gebruik geen router en ik maak ook niet gebruik van de firewall van windows xp. YIM is standaard ingesteld. Ik heb upnp op de experia box aan staan. Verder zou ik het helaas niet weten hoe ik dit kan oplossen. Iemand enig idee?

@jvdv: dat is gewoon interferentie en hoe goed het signaal door komt door de interferentie, je bent niet de enigste die bezig is met radiogolven uit te zenden, zodoende. Ik zou me geen zorgen maken, is volstrekt normaal :)

[ Voor 20% gewijzigd door SkyStreaker op 01-11-2006 18:36 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steefje007 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 16:27:
[...]

heb het net ook ff bekenen en kan ik ook wel nemen

maar welke kan ik beste nemen? kpn/hetnet/planet ?
Dat zul je echt zelf moeten beslissen. Overigens is Planet en Het Net allebei 100% dochter van KPN. Alledrie gebruiken ze de ExperiaBox en hetzelfde netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
steefje007 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 14:24:

We hebben nu

KPN Vastrecht 18,16
Telefoonkosten via tele2

Kan kiezen uit :

Tele2 compleet 29,95

tussen planet en kpn zijn weinig verschillen (volgens mij alleen grootte mailbox/website). de helpdesk van kpn is gratis en van planet kost 0,10 p.m.
hetnet is goedkoper en eigenlijk de prijsvechter van de 3. let op dat sprake is van 2jarig abonnement; 1jarig abonnement kan ook, maar is duurder.
de helpdesk van hetnet is zeer duur: 0,45 p.m.
een en ander overziend zou ik (hoewel nu ipb bij planet) kiezen voor kpn.
maar zoals eerder aangegeven, je zult zelf deze keuze moeten maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Helpdesk van KPN is niet gratis hoor. 10 cent per minuut. B)

Dat storingsnummer is iets te bekend. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
Haijo schreef op woensdag 01 november 2006 @ 21:50:
Helpdesk van KPN is niet gratis hoor. 10 cent per minuut. B)

Dat storingsnummer is iets te bekend. :+
wat dacht je van 0800-0407?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje007
  • Niet online
Dank dank voor de info,

maar kwam ook tegen van xs4all, hoe zit het daar mee?

Dus dan is kpn of xs4all alleen nog maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet je nou echt internet erbij nemen om met voip naar iedereen te kunnen bellen? of zijn er ook losse voip abos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
Wat dacht je dat dat nummer was?

Juist, het storings nummer... :-)

Just a simple thought....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
SilentTears schreef op woensdag 01 november 2006 @ 23:30:
[...]

Wat dacht je dat dat nummer was?

Juist, het storings nummer... :-)
Juist, waar dacht je dat men anders voor belt met een helpdesk. niet om gezellig te chatten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ EISPEED
10 seconden resetten, 20 minuten wachten. Als VOIP niet gaat branden, EB rechtstreeks op ISRA aansluiten, uit en aan zetten. Nog geen VOIP? Kabellengte controleren (korter = beter), alles in orde? Dan helpdesk bellen als VOIP uit blijft, 2e lijn kan handmatig SIPaccount laden in EB.
Telefoniebeheer gaat pas werken als VOIP brandt/gebrandt heeft en je 1368 hebt gebeld. Dan pas activeren met de persoonlijke activiatiecode (ga naar www.hetnet.nl, klik op mijn gegevens, klik op beheer cockpit, aanmelden en follow the steps).
At your service ;-)

edit - damn, ik ga weer m'n nest in, rest van replies gemist voor ik postte :+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2006 06:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 22:24:
moet je nou echt internet erbij nemen om met voip naar iedereen te kunnen bellen? of zijn er ook losse voip abos?
Slim van KPN

500 min of 1000 min bundel, met een experiabox en je hebt een isdnlijn internet erbij (gewone telefoonlijn zeg maar).. Dus eigenlijk voip zonder internet. (klinkt raar want voip gaat altijd over internet)..

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
djidee schreef op donderdag 02 november 2006 @ 09:47:
[...]

Slim van KPN

500 min of 1000 min bundel, met een experiabox en je hebt een isdnlijn internet erbij (gewone telefoonlijn zeg maar).. Dus eigenlijk voip zonder internet. (klinkt raar want voip gaat altijd over internet)..
Even voor mijn begrip: met slim van KPN kan je dus WEL (traag) internetten, naast gewoon VOip-bellen?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op donderdag 02 november 2006 @ 10:03:
[...]

Even voor mijn begrip: met slim van KPN kan je dus WEL (traag) internetten, naast gewoon VOip-bellen?
Slim van KPN is een gewone ADSL verbinding net als IPB. De snelheid ligt alleen lager (momenteel nog steeds boven de 128kbit/s meen ik). VoIP gaat dus via die ADSL verbinding en je kunt dus geen andere ADSL verbinding erbij nemen aangezien je lijn al bezet is. Maar er zijn zat VoIP aanbieders die enkel VoIP bieden zonder dat je bij diezelfde club een internetverbinding af moet nemen. Als je een dergelijk VoIP abbo wilt over een ADSL verbinding dan kun je je KPN lijn opzeggen zodat je je nummer kunt porteren naar de VoIP aanbieder (kost je wel ongeveer 9 euro per maand voor het koper), of je neemt een KPN budget lijn (kost ook iets van 9 euro per maand). Dit laatste heeft als voordeel dat je een reserve lijn hebt als je VoIP/inet verbinding eruit ligt, nadeel is dat je je nummer niet kunt overzetten naar VoIP waardoor je twee nummers krijgt. Via de kabel kun je natuurlijk helemaal de KPN de deur uit doen, dan kun je kiezen om telefonie via de kabel te nemen of zelf een VoIP aanbieder zoeken. Scheelt je weer leuk in de abbo kosten van KPN aangezien die in zijn geheel wegvallen (tenzij je backup lijn wilt houden natuurlijk), echter dien je altijd minimaal een TV abbo af te nemen bij de desbetreffende kabelboer (over koppelverkoop gesproken!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epharm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-06 11:50
zwahillius schreef op woensdag 01 november 2006 @ 13:40:

...

Ingelogd op Mijn KPN. Kopje Internetplusbellen stond er. Aangezien we zijn overgestapt van ISDN (4 nummers) naar IPB wil ik een van de vier nummers koppelen aan poort 2. Helaas lukt dit niet. Ik kan de nummers wel selecteren maar als ik dan op OK klik dan verschijnt er vervolgens geen nummer. En het raarste is nog - er staat in mijn KPN geen nummer - maar als ik bel met de telefoon op poort 2 dan krijg ik een van die andere vier nummers te zien (een nummer dat we niet meer wilden gebruiken). Heel vreemd. Iemand anders dit ook al meegemaakt?
Het koppelen van een tweede nummer aan de tel2 poort kan pas nadat je bent geporteerd. Dit is normaal gesproken ca. 10 dagen na het bellen van 1369. Als je geporteerd bent gaat het 'lijn' lampje op je NT1 kast uit.

Tot je geporteerd bent is de tel2 poort doorgelust via je ISDN-centrale naar het oude ISDN netwerk. Als je op tel2 een ander nummer dan je hoofdnummer hebt, dan heb je waarschijnlijk de verkeerde poort van je ISDN-centrale doorgelust naar de lijn ingang van de ExperiaBox. Dit betekent dan ook dat je (tot portatie voltooid is) je niet bereikbaar bent op je hoofdnummer dat op tel1 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje007
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met adsl lite met voip van xs4all?

Twijfel nu tussen kpn en xs4all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hakkie schreef op woensdag 01 november 2006 @ 13:24:
[...]

Iemand enig idee wat de veranderingen in v1.40.7 zijn?
De firmware versie v1.40.3 is maandag per ongeluk aan 5000 klanten gegeven.
De optie Beeldbellen is erbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 15:19:
[...]

De firmware versie v1.40.3 is maandag per ongeluk aan 5000 klanten gegeven.
De optie Beeldbellen is erbij gekomen.
Hoezo is dit per ongeluk want een KPN medewerker had mij verteld dat eind oktober/begin november met uitloop tot medio november deze firmware uitgeleverd zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steefje007 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:50:
Heeft iemand ervaring met adsl lite met voip van xs4all?

Twijfel nu tussen kpn en xs4all
VoIP van XS4ALL wordt momenteel anders in de markt gezet als IPB van KPN/Planet/Het Net. Bij XS4ALL wordt de VoIP dienst als extra service meegeleverd. Bij IPB maakt de VoIP dienst deel uit van het totale produkt en daarom dienen ook bepaalde verwachtigingen waargemaakt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djidee schreef op donderdag 02 november 2006 @ 09:47:
[...]

Slim van KPN

k bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 15:30:
[...]

VoIP van XS4ALL wordt momenteel anders in de markt gezet als IPB van KPN/Planet/Het Net. Bij XS4ALL wordt de VoIP dienst als extra service meegeleverd. Bij IPB maakt de VoIP dienst deel uit van het totale produkt en daarom dienen ook bepaalde verwachtigingen waargemaakt te worden.
en is dat wat of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IPB wordt als vervanger voor analoge/ISDN telefonie met 'aparte' ADSL verbinding in de markt gezet. Het VoIP produkt van XS4ALL wordt (nog) niet als zodanig verkocht. En ja, je kunt ermee bellen en gebeld worden maar je telefoonnummer kan nog niet worden geporteerd naar VoIP van XS4ALL. Je abbo kosten van je tel.lijn vervallen dus niet bij dit produkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje007
  • Niet online
oke dan wordt het kpn :D

Leve kpn,haha tot de eerste problemen als die komen.

Bedankt alle hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

SkyStreaker schreef op woensdag 01 november 2006 @ 18:34:
Ik ontdek overigens dat ik problemen heb met het offline/online sturen van berichten met Yahoo Messenger 8.1 Online kom ik wel, echter... berichten door sturen, ik krijg een zandlopertje en er gebeurt niks.... urenlang! Ik gebruik geen router en ik maak ook niet gebruik van de firewall van windows xp. YIM is standaard ingesteld. Ik heb upnp op de experia box aan staan. Verder zou ik het helaas niet weten hoe ik dit kan oplossen. Iemand enig idee?
iemand? Ik wil wel graag gebruik kunnen maken van YIM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 15:54:
[...]

IPB wordt als vervanger voor analoge/ISDN telefonie met 'aparte' ADSL verbinding in de markt gezet. Het VoIP produkt van XS4ALL wordt (nog) niet als zodanig verkocht. En ja, je kunt ermee bellen en gebeld worden maar je telefoonnummer kan nog niet worden geporteerd naar VoIP van XS4ALL. Je abbo kosten van je tel.lijn vervallen dus niet bij dit produkt.
En verder bevalt het vrij goed, af en toe een kleine echo op de lijn, maar dat kan zijn omdat ik ook mijn analoge telefoon via de st716 laat binnenkomen. En je hebt je kpn budget als backup.. Kijk je echt naar de kosten, dan is kpn/planet/hetnet voordeliger

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
KPN schijnt een nieuw policy te hebben... Tenminste daar kwam mijn vader achter.
In augustus heeft hij zijn oude adsl opgezegd en IPB aangevraagd zodat alles netjes per 1-11 geporteerd kon worden. Echter navraag heeft gister geleerd dat de porteerdatum/aansluitdatum bij KPN betekent dat het proces dan pas in gang gezet gaat worden. Het proces duurt ongeveer 3 weken. wat dus betekent dat hij 3 weken zonder internet zit. Dit is echter niet wat er op de site staat! Hier moet je dus wel rekening mee houden als je het besteld. Om hier achter te komen heeft ie wel bijna 2 uur aan de telefoon moeten hangen. :( :(

Nog meer mensen met zulke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04 18:06

[ash]

Cookies :9

Van welke ADSL provider stapt je vader over dan?
Overstappen binnen KPN gebeurt namelijk met een enkele dag downtijd. Als je overstapt van een niet-KPN provider kan het zijn dat je een bepaalde tijd geen internet hebt. Ik ben zelf overgestapt van BBned naar IPB van planet en heb 1 week zonder internet gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik zit voor iemand naar http://www.slimbellen.nl te kijken. Klopt het dat je daar een ExperiaBox bij krijgt? (Ik kan het niet echt uit de site halen.)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stelling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:36
pven schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 09:23:
Ik zit voor iemand naar http://www.slimbellen.nl te kijken. Klopt het dat je daar een ExperiaBox bij krijgt? (Ik kan het niet echt uit de site halen.)
Dat klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ook IPB lite van kpn in het begin werkte het oke....maar na ongeveer 2 weken ging het internet steeds langzamer. Zelfs de frontpage van tweakers kan die niet ophalen alleen de tekst.

Nu keek ik gister bij die instellingen van de experiabox en die gaf wel de goede downstream aan maar de verkeerde upstream ipv 50kb heb ik maar 16kb.

Ik kpn gebeld ligt idd aan de lijn, nu moet ik maar afwachtten hoelang het gaat duren voordat het opgelost wordt. Iemand een idee hoe het komt dat je ineens een andere upstream hebt???
Heb experiabox al aan/uit gehad en 3x gereset maar geen resultaat helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
teigetjuh schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 08:13:
KPN schijnt een nieuw policy te hebben... Tenminste daar kwam mijn vader achter.
In augustus heeft hij zijn oude adsl opgezegd en IPB aangevraagd zodat alles netjes per 1-11 geporteerd kon worden. Echter navraag heeft gister geleerd dat de porteerdatum/aansluitdatum bij KPN betekent dat het proces dan pas in gang gezet gaat worden. Het proces duurt ongeveer 3 weken. wat dus betekent dat hij 3 weken zonder internet zit. Dit is echter niet wat er op de site staat! Hier moet je dus wel rekening mee houden als je het besteld. Om hier achter te komen heeft ie wel bijna 2 uur aan de telefoon moeten hangen. :( :(

Nog meer mensen met zulke ervaringen?
Op het moment dat je vader een Experiabox heeft kan hij zowiezo internetten. Anders kan je nog proberen een modem in te stellen met gebruikersnaam: kpn@direct-adsl met wachtwoord kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-08 15:44
Bericht op NieuwNieuws.nl
Klachten over internetbellen van KPN
Meer dan 70 procent van de meldingen die de Consumentenbond binnen heeft gekregen op het meldpunt internetbellen gaat over KPN en haar dochters Planet en Het Net. In totaal stroomden bij het meldpunt, dat een maand open was, 1300 klachten binnen, zo liet de Consumentenbond vrijdag weten.

De klachten gaan vooral over de kwaliteit van de verbinding (57 procent), de helpdesk (24 procent) en over opstart- en installatieproblemen (17 procent).

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
[ash] schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 09:13:
Van welke ADSL provider stapt je vader over dan?
Overstappen binnen KPN gebeurt namelijk met een enkele dag downtijd. Als je overstapt van een niet-KPN provider kan het zijn dat je een bepaalde tijd geen internet hebt. Ik ben zelf overgestapt van BBned naar IPB van planet en heb 1 week zonder internet gezeten.
Hij komt bij tiscali (tiscali netwerk) vandaan, maar die hebben hem wel netjes op 1-11 afgesloten. KPN begint pas die datum na te denken, dus wanneer moeten we wat gaan doen en wat gaan we wanneer versturen..
Haijo schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 11:30:
[...]

Op het moment dat je vader een Experiabox heeft kan hij zowiezo internetten. Anders kan je nog proberen een modem in te stellen met gebruikersnaam: kpn@direct-adsl met wachtwoord kpn.
Dat is dus het hele punt, die zogenaamde proteerdatum van kpn, is dus het signaaltje bij kpn: we moeten eens een experiabox gaan bestellen en gaan versturen, etc.... KPN kennende kan dat dus nog zeker die 3 weken duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 10:49:
heb ook IPB lite van kpn in het begin werkte het oke....maar na ongeveer 2 weken ging het internet steeds langzamer. Zelfs de frontpage van tweakers kan die niet ophalen alleen de tekst.

Nu keek ik gister bij die instellingen van de experiabox en die gaf wel de goede downstream aan maar de verkeerde upstream ipv 50kb heb ik maar 16kb.

Ik kpn gebeld ligt idd aan de lijn, nu moet ik maar afwachtten hoelang het gaat duren voordat het opgelost wordt. Iemand een idee hoe het komt dat je ineens een andere upstream hebt???
Heb experiabox al aan/uit gehad en 3x gereset maar geen resultaat helaas.
postte net het bovenste bericht wel leuk dat er nu ineens een actie komt van de consumetenbond hoopt dat het wat opleverd.

http://www.webwereld.nl/a...lemen-internetbellen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haijo schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 11:30:
[...]

Volgens mij kan dit inderdaad met elk willekeurig ADSL modem en kun je dus ook internetten voor je de experiabox ontvangen hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2006 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
teigetjuh schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 12:02:
[...]

Hij komt bij tiscali (tiscali netwerk) vandaan, maar die hebben hem wel netjes op 1-11 afgesloten. KPN begint pas die datum na te denken, dus wanneer moeten we wat gaan doen en wat gaan we wanneer versturen..

[...]

Dat is dus het hele punt, die zogenaamde proteerdatum van kpn, is dus het signaaltje bij kpn: we moeten eens een experiabox gaan bestellen en gaan versturen, etc.... KPN kennende kan dat dus nog zeker die 3 weken duren.
De porteringsdatum heeft niks met het feit te maken of je wel of geen EB in huis hebt, de portering gaat pas in vanaf het moment dat je 1368/1369 belt.

Just a simple thought....

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.