Erpeet schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 21:02:
Ik heb de laatste weken ook weer regelmatig die 'andere' beltoon als ik naar huis bel.
Op zich niet hinderlijk wel vreemd.
Ik zit trouwens bij Planet, maar volgens mij is het daar momenteel administratief erg chaotisch.
Krijg namelijk regelmatig geen rekening van IPB (per e-mail).
Pas na telefonisch contact en verschillende mails kreeg ik laatst 2 weken later een copie thuisgestuurd.
Telefoonrekening online is volgens Kpn tijdelijk niet beschikbaar, echter dit duurt al maanden.
Daar heb je dan dus ook niets aan.
Zit al jaren bij Planet, vroeger nooit problemen gehad.
Ben benieuwd of er al mensen zijn die ervaring hebben met het overstappen van IPB naar een andere niet IPB-provider b.v. Orange,Xs4all of Tele2.
Dit met behoud van telefoonnummer.
Mijn contract loopt in maart 2007 af en ik zit er over te denken om dan over te stappen.
Ik zit eigenlijk met het zelfde probleem.
Ik heb al sinds juli 2006 een Internetplusbel (advanced) abbo bij Planet internet, en ben hier niet te vreden over.
Ik heb soms last van wegvallende verbindingen, en/of als men belt gaat de telefoon gewoon niet over terwijl de beller wel een kies toon te horen krijgt.
Hierbij komt nog dat ik bij het ADSL gedeelte een max. downloadsnelheid heb van 7500 bit/s terwijl dit zou moet liggen tussen de 8000 en 120000, mijn afstand tot de telefooncentrale is 1950m.
Ik heb al vaak contact gezocht met de helpdesk van Planet, maar hier kan men mij niet verder helpen, behalve dat men mij heeft aangeboden om het pakket te downgraden.
Dit is voor mij geen optie, omdat ik de upload van 1000 bit/s absoluut niet kan missen.
Hierbij speelt nog mee dat ik het abbobedrag van 79 euro p/m vrij hoog vind.
Ik ben nu aan het overwegen om per 01-02-2007 (opzegtermijn) een andere provider te kiezen.
Ik heb zelf al veel rondgekeken naar de verschillende paketten, ik zit te twijfelen tussen een TweakDSL TweakB 16-24 of een Tiscali ADSL T20 + Telefonie abonnement.
Dit zou betekenen dat ik (79 - 54,96=) 20 euro goedkoper uit ben, en er in snelheid op vooruit ga.
Ik vraag me wel af of de snelheid van tussen de 12 en 20 bit/s wordt gehaald omdat ik met het Planet abonnement ook niet verder kwam tot 7950 bit/s.
Wie kan me helpen bij me keuze?