[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 39.603 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:10

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:01:
[...]

Nota heb je mijn tip nog gelezen en deze nagegaan op de laptop ? Dit is namelijk precies wat mijn T41 ook deed, namelijk heel slecht signaal! (zie enkele posts hierboven)
Mja heb het gelezen, maar na het signaal op 11 te zetten werkte alles vlekkenloos (kon overgens die optie niet vinden die je vermelde)

Feit blijft dat het signaal nog steeds 6mbit is en geen 12 zoals het zou moeten.

offtopic:
Het is btw Notna niet Nota :P ;)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nicetas schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 17:26:
Ik dacht erover om KPN IPB te nemen maar als ik dit allemaal lees dan weet ik het nog niet.

Een vraag: ik lees hier en daar in de postings over een ISDN Experia box. Maar op KPN.com lees ik dat de ISDN lijn vervalt en je terug wordt gezet naar een analoge lijn. Dat vind ik prima, maar waarom dan een ISDN Experia box, en geen analoge box?
Kijk dan ook eens op het IPB-forum: http://www.ipbforum.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schopje O-)

Iemand van KPN die een idee heeft.
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:39:
Onder MIJN KPN, wifi instellingen, staat er niets bij Key ingevuld. Dus laat ik dit eens invullen :) , (via de lokale webinterface staat er wel een key ingevuld, en de zelfde key is gebruikt)

De Box reset zich zelf, voip led blijft knipperen. Waarom ?
Aan/uit schakelaar achterop de box gebruikt, en voip brand weer.

Wat is hier de aan de hand :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Nog een keer geprobeerd? Dat zou ik even doen, anders de helpdesk bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 22:40
Whaha, dit geloof je niet. :o

Morgen ga ik naar Kassa en vanochtend heb ik KPN gebeld met het bericht: "Hallo aapjes, weet je wat ik morgen ga doen? Ik ga naar Kassa! :*) ".

Vervolgens werd ik vanmiddag teruggebeld dat het probleem "ineens" opgelost is (zelfs al stond het uit bij Siemens). O-)

Kan toeval zijn, maar ik denk het niet.

Maar het werkt helemaal nu, ik heb geactiveerd en ik kan bellen!
Dus: Dag 94: geactiveerd :P

Nu de kosten nog terugkrijgen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chef, je had moeten bellen dat je al bij Kassa was geweest. Hadden ze zich helemaal beschete :+
En vonden ze het geen record...94 dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellerbert
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09 01:03
Hoe kan ik aan mijn inloggegevens van Planet komen?
Heb recht op 6 mb, dus dat wil ik ook graag :) Ben de 1,5mb van deze Direct-adsl login al meer dan zat :(

De brief met inloggegevens laat nogal lang op zich wachten... zeker nadat ze me behandeld hadden als hetnet klant |:(

Kan ik misschien ergens nartoe bellen of mailen, en daarmee mijn inloggegevens van Planet krijgen?

Ga naar www.jellerbert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jellerbert schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:18:
Hoe kan ik aan mijn inloggegevens van Planet komen?
Heb recht op 6 mb, dus dat wil ik ook graag :) Ben de 1,5mb van deze Direct-adsl login al meer dan zat :(

De brief met inloggegevens laat nogal lang op zich wachten... zeker nadat ze me behandeld hadden als hetnet klant |:(

Kan ik misschien ergens nartoe bellen of mailen, en daarmee mijn inloggegevens van Planet krijgen?
Met een andere login ga je geen andere snelheid krijgen... Die snelheid staat vast in je adsl profiel...
En grote kans dat je planet login toch niet gaat werken. Maar als je het echt graag wil weten: bellen met planet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haijo schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 17:56:
Nog een keer geprobeerd? Dat zou ik even doen, anders de helpdesk bellen.
Helderziende ;) :+

Even geprobeerd, voila. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellerbert
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:47:
[...]

Met een andere login ga je geen andere snelheid krijgen... Die snelheid staat vast in je adsl profiel...
En grote kans dat je planet login toch niet gaat werken. Maar als je het echt graag wil weten: bellen met planet...
Dacht dat als ik een andere login kreeg, mijn snelheid automatisch ook mee omhoog zou gaan... maar dat is dus niet zo :)
Dan maar het beste ervan hopen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 20:03:
[...]

Helderziende ;) :+

Even geprobeerd, voila. :P
check mijn l33t helpdesk skillz... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:57

Tourniquet

Hiya, fellas!

Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 22:44:
[...]

Over het algemeen heeft zo'n storingsmonteur wel een paar reserve boxen bij zich, dus daar hoef je jjezelf niet al te druk over te maken... Veel succes morgen, en laat nog even horen of het heeft geholpen.
Ik kom net bij m'n ouders vandaag en het probleem is verholpen! De monteur heeft gisteren de box vervangen en de nieuwe box laat nu heel wat gezondere waardes zien:

Afbeeldingslocatie: http://xs308.xs.to/xs308/06426/experia2.PNG

Verder heeft hij nog tegen m'n moeder gezegd dat de pc op spyware gecheckt moet worden omdat dat het trage internet kan veroorzaken en dat de nieuwe versie van Macromedia Flash Player op de pc gezet moet worden (staat er gewoon op). 8)7 Schoenmaker hou je bij je leest zou ik zeggen :P

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:45
Wat is dat line attenuation eigenlijk? En wat is beter, hoog of laag? Of is er geen beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:54:
Ik heb zojuist KPN aan de lijn gehad voor het opzeggen van IPB, 1 januari 2007 loopt mijn abbo af, dus ik wil voor die tijd af zijn van die hele prut, maar dat heeft wel wat voeten in de aarde hoor, het is niet zo dat je even kan opzeggen en dan naar een andere aanbieder kan overstappen, aangezien je telefonie zit verweven in je internet kan ik NU dus niet over stappen naar orange, wat mijn telefoon nummer is nu geen vaste lijn.

*knip knip*

Maarja binnenkort zit ik dus echt zonder internet, dus kan ik alles weer opnieuw gaan aanvragen.
Dat is iets wat in de telecomwereld zowieso een vreselijk irritant proces is...

Is je nummer geporteerd naar een digitaal platform van 1 van de aanbieders (kabel/adsl) en je wilt overstappen naar het andere digitale platform, dan moet het via een analoge lijn, met alle gedonder van dien.

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djidee schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 21:07:

Is je nummer geporteerd naar een digitaal platform van 1 van de aanbieders (kabel/adsl) en je wilt overstappen naar het andere digitale platform, dan moet het via een analoge lijn, met alle gedonder van dien.
Het is een moeilijk proces omdat dit door de meeste voip leveranciers
nog niet zo vaak gedaan hoeft te worden: De meeste porteringen zijn
vanaf het vaste net, of eventueel weer terug naar het vaste net.

Theoretisch gezien zou het migreren van voip provider zonder meer moeten
kunnen, maar waarschijnlijk is het een gebrek aan processen... Als VoIP
wat meer ingeburgerd raakt zullen dit soort zaken ook beter moeten
gaan...
Voor de originele vrager: Hou er wel rekening mee dat KPN verplicht is door de opta om jou een jaar abonnementskosten in rekening te brengen voor je vaste lijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:16

joker1977

Tweakert

djidee schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 21:07:
[...]

KPN kan 'rechtstreeks' vanuit een andere VoIP provider inporteren. Andersom kan ook, je moet gewoon een medewerker aan de lijn krijgen die het wel snapt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tourniquet :)

Als KPN in de nabije toekomst overgaat tot het alleen maar leveren van Speedtouch modems bij een nieuwe aansluiting, welke criteria wordt er dan gehanteerd voor bestaande ”Siemens” aansluitingen. Het zou toch niet zonder reden zijn dat men dan overstapt op Speedtouch.
Worden dan bij bestaande ”Siemens” gebruikers, met een defecte box een andere ”Siemens” box (waar in mijn opinie KPN dan niet tevreden over is ) geleverd of wordt dat een Speedtouch. En wat doet men dan met de bestaande ”Siemens” gebruikers, die op dat moment geen problemen hebben. Deze ook omruilen of door laten gaan met een modem die KPN niet meer verstrekt omdat.....

Edit: type fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joker1977 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 10:16:
[...]

KPN kan 'rechtstreeks' vanuit een andere VoIP provider inporteren. Andersom kan ook, je moet gewoon een medewerker aan de lijn krijgen die het wel snapt :)
Het kan ook gewoon.
Ik heb na anderhalf jaar de knoop doorgehakt.
Ik stop met IPB
Ik stap over naar de kabel, en daar is het vast ook niet allemaal koek en ei.

De reden om 1 1/2 jaar geleden voor KPN te kiezen was dat ik dacht dat het dan wel goed zou zitten met de kwaliteit.

Alleen als ik na 1 1/2 jaar nog steeds te horen krijg dat mijn telefonie probleem (niet kunnen bellen/gebeld worden/ in gesprek) aan het downloaden van torrents ligt, dan wordt ik daar niet vrolijk van.
Hoelang komt er al update komen die alles oplost?
Ik hoop niet dat ze mijn broodtrommel nog willen hergebruiken, ik hoop dan wel dat ze voor de volgende eigenaar er een nieuwe aan/uit schakelaar en resetknop opzetten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er uit de logging van de experiabox de in en uitgaande telefoonnummers te destileren zijn???
(vroeger was dat bij isdn in combinatie met een teleskaart heel goed te doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 19:01:
Weet iemand of er uit de logging van de experiabox de in en uitgaande telefoonnummers te destileren zijn???
(vroeger was dat bij isdn in combinatie met een teleskaart heel goed te doen)
Waarom zou je dat willen?
Je kan toch een factuur online bekijken bij KPN ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09 01:04
ik heb gemerkt dat mijn IP adres na het aansluiten van IPB is veranderd. Ik heb een Planet account. Wordt mijn oude IP adres na portering weer teruggezet? In de web interface van de Experia Box zie ik dat mijn username is veranderd naar een username@direct-adsl account. Dit was bij mij dus username@adsl-planet.

Hoe werkt dit?

Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt je usernaam / wachtwoord van Planet invullen.
Hierna krijg je je eigen IP adres weer terug.

Dit kan via de userinterface op 192.168.2.1. Bij beheer kun je vooraf een backup maken van de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 18:07:
[...]

Het kan ook gewoon.
Ik heb na anderhalf jaar de knoop doorgehakt.
Ik stop met IPB
Ik stap over naar de kabel, en daar is het vast ook niet allemaal koek en ei.

De reden om 1 1/2 jaar geleden voor KPN te kiezen was dat ik dacht dat het dan wel goed zou zitten met de kwaliteit.

Alleen als ik na 1 1/2 jaar nog steeds te horen krijg dat mijn telefonie probleem (niet kunnen bellen/gebeld worden/ in gesprek) aan het downloaden van torrents ligt, dan wordt ik daar niet vrolijk van.
Hoelang komt er al update komen die alles oplost?
Ik hoop niet dat ze mijn broodtrommel nog willen hergebruiken, ik hoop dan wel dat ze voor de volgende eigenaar er een nieuwe aan/uit schakelaar en resetknop opzetten >:)
Anderhalf jaar geleden? Toen is net de proeffase begonnen. Om er dan al van uit te gaan dat de problemen opgelost zullen zijn is wel erg optimistisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09 01:04
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 20:47:

Dit kan via de userinterface op 192.168.2.1. Bij beheer kun je vooraf een backup maken van de instellingen.
heeft dit verder geen gevolgen voor het functioneren van mijn internet en telefoon? ik las ergens dat het niet de bedoeling was om zelf de username te gaan veranderen.

Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haijo schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 20:55:
[...]

Anderhalf jaar geleden? Toen is net de proeffase begonnen. Om er dan al van uit te gaan dat de problemen opgelost zullen zijn is wel erg optimistisch...
Precies, ik was een van de gelukkigen die de eer had om met IPB te beginnen.
Nu anderhalf jaar later,heb ik de eer om er mee te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 20:47:

En zal nadat hij bij planet helemaal administratief over is op IPB geen verbinding meer krijgen... Dus niet zo handige tip...
Je IP veranderd gewoon, deal with it. Overigens schat ik de kans ook groot in dat in de Planet IP range helemaal geen telefonie mogelijk is. Alleen de direct adsl IP range heeft toegang tot de sip servers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 08:36
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 08:04:
Overigens schat ik de kans ook groot in dat in de Planet IP range helemaal geen telefonie mogelijk is. Alleen de direct adsl IP range heeft toegang tot de sip servers...
Nee, hoor. De gewone planet range heeft dat ook. Zelfs de KPN hotspots op de NS stations hebben dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Vrijdag 1369 gebeld maar nog geen kopje "Internetplusbellen" in Mijn KPN.

Heb al een nieuw account aangemaakt maar dit geeft wederom "Sorry, technische storing" op het moment van aanmaken (het account doet het daarna wel, maar zonder IPB).

Kan ik hier zelf wat aan doen, of ben ik veroordeeld tot een nieuw ticket bij de helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Geef het nog een paar dagen. Dat systeem is over het algemeen wat traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 09:35:
Nee, hoor. De gewone planet range heeft dat ook. Zelfs de KPN hotspots op de NS stations hebben dat.
Nog wel ... Misschien dat het voor jouw SIP gegevens nog goed gaat (IP + poortnummer), maar het kan heel goed dat andere gebruikers die andere SIP gegevens hebben (dus ander poortnummer) niet vanaf andere netwerken erbij kunnen...
Maar dan nog blijft mijn punt staan dat zijn Planet login gegevens op een bepaald moment in de nabije toekomst niet meer gaan werken. Daarom mijn advies om het vooral niet te veranderen.
Arnout schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 11:02:

Heb al een nieuw account aangemaakt maar dit geeft wederom "Sorry, technische storing" op het moment van aanmaken (het account doet het daarna wel, maar zonder IPB).

Kan ik hier zelf wat aan doen, of ben ik veroordeeld tot een nieuw ticket bij de helpdesk?
Activatiecode goed ingevuld? (2x letter, 2x cijfer, 2x letter?)
Wat Haijo schreef ben ik het grotendeels mee eens, heel even afwachten, probeer anders nadat je lijn is uitgeporteerd een nieuw mijn kpn account aan te maken. Als het dan nog niet werkt, zal je helaas toch weer even moeten bellen... (Misschien helpt het als je zegt dat je al in kassa bent geweest... Ja, ik heb je gezien...)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Arnout schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 11:02:

Dat heeft bij mij tijden geduurd voordat het kopje Internetplusbellen volledig beschikbaar was. Dus nog even geduld.

http://www.hroling.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het zijn dat het volgende een vaker voorkomend probleem is:
mijn vriendin draait al ongeveer n half jaar probleemloos op kpn internet plus bellen, echter steeds als ik wireless aan probeer te leggen, begint de box steeds vast te lopen en te herstarten (te herkennen aan de klikgeluidjes).
Het aanleggen van wireless gaat sowieso vrij vreemd, als ik WLAN aanzet kan ik het netwerk gewoon zien, maar als ik verbind en er gaat even iets fout ofzo met WPA key dan is daarna het netwerk niet meer zichtbaar en kan ik niet meer connecten zonder eerst WLAN uit en aan te doen. Ook heel irritant.

Het crashen gebeurt pakweg iedere 5 minuten. Kan ik dit verhelpen met een firmware upgrade, en kan ik daarvoor de standaard firmware gebriuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatpaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-07 18:19
blaatpaal schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 08:51:
Ik refereer nog even naar de vorige post van mij
blaatpaal in "[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen dee..."

echter keek ik in de brievenbus van me nieuwe huis bij de oplevering er daar zag ik 3 brieven liggen

2x een bevestiging van me aanvraag
en 1x afwijzing.

Hierin staat letterlijk.

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw aanvraag voor IPB van KPN op adres.

Uw opdracht voor IPB kan om technische reden niet worden gerealiseerd. Na onderzoek is gebleken dat er geen KPN aansluitpunt aanwezig is op uw adres

blbla

Met vriendelijke groet

Michiel Buitelaar.

Echter heb ik bij mijn aanvraag aangegeven dat ik geen kpn lijn heb.
dus ik snap deze brief niet helemaal, gister heb ik al even proberen te bellen met KPN, maar toen was er een database storing :(.

het gaat hier wel om nieuwbouw misschien dat dat het probleem geeft.. ?
Update in mijn verhaal

Vandaag nog even contact gelegd met KPN.
Gevraagd wat de status was omdat ik niet gebeld werd.

Eerst gesproken met de storingsdienst en toen met de klantenservice.
Die konden mij niet vertellen waar het precies aan lag.

Dus ik heb met een mevr van de klantenservice gesproken
Die heeft voor mij een nieuwe aanvraag ingeschoten.

Eerst een KPN Lijn
Een los adsl signaal

Over 1 week is er een KPN signaal ( bellen)
en over 2 weken is er (internet)

na 4 weken kunnen we internetten + bellen aanvragen
en dan is het doorgevoerd.

Omslachtige methode?
Of is dit standaard bij een nieuwe aanvraag

(--=) Peace For Everybody (=--)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Te omslachtig. Lijkt me sterkt dat het allemaal zo snel kan. Analoog signaal mss wel, maar ADSL binnen twee weken en dan nog binnen twee weken IpB? Nee ik denk dat ze je wat voorgelogen heeft om van je af te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:49

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Haijo schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:39:
Te omslachtig. Lijkt me sterkt dat het allemaal zo snel kan. Analoog signaal mss wel, maar ADSL binnen twee weken en dan nog binnen twee weken IpB? Nee ik denk dat ze je wat voorgelogen heeft om van je af te zijn.
zo klinkt t wel. En wat betreft die brief: volgens mij wordt daarmee bedoeld dat je geen IS/RA hebt. Dan kun je aanvragen wat je wilt, maar dr gebeurt weinig denk ik. Volgens mij is het al een keer genoemd, maar neem contact op met je aannemer. Deze moet je IS/RA aan (laten) leggen. KPN zorgt vervolgens voor de rest.

[ Voor 13% gewijzigd door _Mystikal_ op 24-10-2006 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-09 09:41
_Mystikal_ schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:55:
[...]

zo klinkt t wel. En wat betreft die brief: volgens mij wordt daarmee bedoeld dat je geen IS/RA hebt. Dan kun je aanvragen wat je wilt, maar dr gebeurt weinig denk ik. Volgens mij is het al een keer genoemd, maar neem contact op met je aannemer. Deze moet je IS/RA aan (laten) leggen. KPN zorgt vervolgens voor de rest.
En dan kan je ook gelijk IPB nemen, zonder eerst analoog + DirectADSL te nemen. Zo is het bij mij/ons thuis ook gegaan in april dit jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

J.Kossen schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 18:24:
[...]

En dan kan je ook gelijk IPB nemen, zonder eerst analoog + DirectADSL te nemen. Zo is het bij mij/ons thuis ook gegaan in april dit jaar...
Als je goed gelezen hebt, gaat dat elke keer mis, waarschijnlijk iets in de aanvraag, of dat de lijn half bezet nog is door een vorige bewoner oid (daar krijg je toch grijze haren van soms) vandaar nu waarschijnlijk de constructie om er eerst maar een analoge lijn in te leggen, kan hij in elk geval bellen, vervolgens direct-adsl erop te koppelen/forceren.. Aanleg DDSL lijn is 2 week dacht ik, geloof dat als je het normaal besteld je 3 weken onderweg bent, dus klopt wel. en de analoge lijn moet er een maand inliggen om ipb te bestellen ,dat zou best wel eens kunnen kloppen, puur om te zorgen dat alle systemen op 1 lijn zitten, zodat in het order proces van ipb het niet ergens wederom verkeerd loopt

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 19:46
Internet doet de hele dag raar.
Soms geeft die aan 32KB en soms 100 bij de InternetPlusBellen Lite versie.
Internet blijft wel draaien alleen duurt laden van webpagina's langer dan normaal.

Heeft iemand hier ook last van???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Haijo schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 11:45:
Geef het nog een paar dagen. Dat systeem is over het algemeen wat traag.
Oplossing was: opnieuw 1369 bellen.

Volgens de helpdesk was de activatie "niet goed" doorgekomen. Vreemd, want ik kreeg gisteren wel een brief dat ik succesvol geactiveerd had (zaterdag dus).

Kortom: brakheid alom, maar nu werkt alles goed :P - precies 3 maanden na aanvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:28
Mijzelf maar even een schopje geven:
Bij mij werkt UPnP niet met mijn Experia Box. Ik heb UPnP aangezet in de EP, maar utorrent blijft klagen dat hij geen port kan mappen via UPnP als ik UPnP support aanzet in utorrent.

Ik heb het UPnP testprogramma van http://fp.mgillespie.plus.com/upnphelp.htm gebruikt of UPnP correct werkt. Alle tests behalve 7 en 8 werken goed. Test 7 en 8 hebben (je raadt het al) betrekking op de router.

Mijn EP firmware versie is: 1.38.6-iptv (Jun 12 2006 17:58:26)
Is er iemand bij wie UPnP WEL werkt? Ja, ik heb het UPnP vinkje in mijn EP dus aan staan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatpaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-07 18:19
djidee schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 19:24:
[...]

Als je goed gelezen hebt, gaat dat elke keer mis, waarschijnlijk iets in de aanvraag, of dat de lijn half bezet nog is door een vorige bewoner oid (daar krijg je toch grijze haren van soms) vandaar nu waarschijnlijk de constructie om er eerst maar een analoge lijn in te leggen, kan hij in elk geval bellen, vervolgens direct-adsl erop te koppelen/forceren.. Aanleg DDSL lijn is 2 week dacht ik, geloof dat als je het normaal besteld je 3 weken onderweg bent, dus klopt wel. en de analoge lijn moet er een maand inliggen om ipb te bestellen ,dat zou best wel eens kunnen kloppen, puur om te zorgen dat alle systemen op 1 lijn zitten, zodat in het order proces van ipb het niet ergens wederom verkeerd loopt
Ik ben tot de conclusie gekomen dat de aannemer/uitvoerder een beetje laat is geweest met het aanleggen van "kpn signalen" en "tv signalen" ik heb dezelfde problemen nu ook met de Televisie aanvraag

Vandaag word ik gebeld door de aannemer over de vervolg stappen.

iig bedankt voor de feedback, Ik hou jullie uiteraard op de hoogte.

(--=) Peace For Everybody (=--)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:17

avotar

P0werd by Black Coffee

Haijo schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:39:
Ik had ook geen bestaande aansluiting zitten. En bij mij ging alles in 1 keer. Ik moest weliswaar 6 weken op mijn doos wachten, maar toen was het er ook.

Ik heb overigens wel een uur met dat dure servicenummer aan de lijn gezeten, omdat de box niet on-line wilde komen. Dat had uiteindelijk met de splitter te maken. Omdat ik een nieuwe aansluiting was, hadden ze me gelijk digitaal gezet, waardoor de splitter dus het signaal blokkeerde ipv faciliteerde.

Wel heb ik overigens nog veel problemen met m'n telefoon.

Vertragingen, veel ruis of rare echo's.
Ligt dat aan het feit dat ik Azureus heb draaien wellicht?

[ Voor 9% gewijzigd door avotar op 25-10-2006 10:49 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Waarschijnlijk Azureus, bijstellen tot 200 connecties, dan kijken of er verbetering is, zo nee, bijstellen tot een minder aantal connecties totdat het resultaat oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Laatst online: 19-06 00:07
Haijo schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 10:57:
Waarschijnlijk Azureus, bijstellen tot 200 connecties, dan kijken of er verbetering is, zo nee, bijstellen tot een minder aantal connecties totdat het resultaat oplevert.
Het lijkt me beter om het eerst zonder azureus te proberen, kijken of dat tot verbetering leidt. Zet evt. zelfs je computer uit en wanneer dat het probleem niet oplost -> helpdesk bellen. Wat is overigens de lengte van de kabel die tussen het isra en de eb zit?

[ Voor 4% gewijzigd door EnsconcE op 25-10-2006 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

EnsconcE schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 11:03:
[...]

Het lijkt me beter om het eerst zonder azureus te proberen, kijken of dat tot verbetering leidt. Zet evt. zelfs je computer uit en wanneer dat het probleem niet oplost -> helpdesk bellen. Wat is overigens de lengte van de kabel die tussen het isra en de eb zit?
ehm.... isra? :$

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Het punt waar de kabel van buiten je huis binnenkomt. Daar waar je dus de eerste kabel aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

EnsconcE schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 11:45:
[...]

Het punt waar de kabel van buiten je huis binnenkomt. Daar waar je dus de eerste kabel aansluit.
juist.... ongeveer 4 mtr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Als het met je pc niet lukt, misschien moet je hier een kortere kabel proberen. De lengte van de kabel kan namelijk voor teveel weerstand en dus verlies van kwaliteit zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
EnsconcE schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:57:
[...]

Als het met je pc niet lukt, misschien moet je hier een kortere kabel proberen. De lengte van de kabel kan namelijk voor teveel weerstand en dus verlies van kwaliteit zorgen.
Die kabel mag 12m zijn. 16 werkte hiero ook. Dus die 4m mag het probleem niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-11-2008
de lengte van 4m mag geen probleem zijn, uitgaande van het feit dat hier geen huis tuin en keuken kabel voor wordt gebruikt.

waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:26
Ik heb van mijn ISDN aansluiten 2 nummers meegenomen naar Surfen en Bellen. Onder "mijn telefoonbeheer"staat ook dat ik standaard 2 nummers heb bij mijn abonnement. Nu heb ik vandaag de fax aangesloten op Tel2 en wilde het faxnummer onder "mijn Telefoonbeheer" toewijzen aan poort 2. Via de knop "aanpassen" kan ik ook mijn 2de nummer kiezen, maar als ik dan op "verzenden" klik is de wijziging niet verwerkt (en werkt mijn fax dus niet :'( )

Vreemd vind ik ook dat onder 192.168.2.1 staat: 1 VOIP account (moet daar niet 2 staan?)

iemand een idee waar het probleem ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
avotar schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 10:47:
[...]

Wel heb ik overigens nog veel problemen met m'n telefoon.

Vertragingen, veel ruis of rare echo's.
Ligt dat aan het feit dat ik Azureus heb draaien wellicht?
Let er ook op dat het basisstation van je toestel, of eventuele andere apparatuur niet te dicht bij de Experia staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
Maite schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 13:39:
Ik heb van mijn ISDN aansluiten 2 nummers meegenomen naar Surfen en Bellen. Onder "mijn telefoonbeheer"staat ook dat ik standaard 2 nummers heb bij mijn abonnement. Nu heb ik vandaag de fax aangesloten op Tel2 en wilde het faxnummer onder "mijn Telefoonbeheer" toewijzen aan poort 2. Via de knop "aanpassen" kan ik ook mijn 2de nummer kiezen, maar als ik dan op "verzenden" klik is de wijziging niet verwerkt (en werkt mijn fax dus niet :'( )

Vreemd vind ik ook dat onder 192.168.2.1 staat: 1 VOIP account (moet daar niet 2 staan?)

Probeer de Experia eens opnieuw op te starten, dus even uit en weer aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar

gezien het verschil in signaal tussen tel1 en tel2 wordt geadviseerd een fax op tel1 aan te sluiten en de gewone telefoon(s) te verplaatsen naar tel2.
na aanpassing zal de eb wel gereset moeten worden om de aanpassingen over te kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Waarom komt die Webserver optie niet weer terug? Wil KPN dit niet ofzo? Ik snap het niet waarom ze dit weggehaald hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
bedankt voor de tips. Ga het vanavond gelijk proberen om de fax op tel1 te zetten en de box opnieuw op te starten. Hoop dat het dan werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er nou zo voordelig aan IPB als je zoveel tijd kwijt bent om het aan de praat te krijgen en te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Vanaf gisteren werkt internet traag en vandaag ook.
Hij komt sinds vandaag niet boven de 100KB uit terwijl hij 280 290 moet zijn.
Telefoon werkt ook slecht soms valt de verbinding weg tijdens het bellen.

Harde reset helpt niet.

Hebben hier meer mensen hier last van??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellerbert
(Misschien helpt het als je zegt dat je al in kassa bent geweest... Ja, ik heb je gezien...)
Op welke datum werd die aflevering uitgezonden? Dat wil ik ook wel ff zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:07

GVR

Komt in ieder geval elke keer in de klachten-top-drie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij instap surfen en bellen (en zo ver ik weet ook bij snel surfen en belen) kun je maar 1 nummer mee nemen (bij snel surfen en bellen kun je wel een persoons nummer 084..... toevoegen)

Bij internetplusbellen en dan de go versie is dat ook het geval en alleen bij de lite versie is dat mogelijk.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 21:57:
[...]

Bij instap surfen en bellen (en zo ver ik weet ook bij snel surfen en belen) kun je maar 1 nummer mee nemen (bij snel surfen en bellen kun je wel een persoons nummer 084..... toevoegen)

Bij internetplusbellen en dan de go versie is dat ook het geval en alleen bij de lite versie is dat mogelijk.

Succes
ik dacht ook dat ik er maar een nummer kon mee nemen, maar bij "Mijn Telefoonbeheer" onder "uw abonnement" staat toch echt:

Telefoonnummers:
2 nummers standaard in uw abonnement

Voordeelopties:
0314XX BB AA: Basis Bellen (dit is mijn hoofdnummer)
0314XX CC DD: Basis Bellen (dit is mijn faxnummer)

Helaas heeft een reset niet geholpen en kon ik de fax nummer ook niet aan poort 2 toewijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Jellerbert schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 19:09:
[...]

Op welke datum werd die aflevering uitgezonden? Dat wil ik ook wel ff zien!
Verlenging afgelopen zaterdag online bekijken vanaf minuut 20 ofzo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag wat berichten over de 'amerikaanse' beltoon. Nu merk ik dat ik in het begin altijd deze nieuwe toon hoor als ik inbel, maar tegenwoordig niet meer. Net nog even ingebeld, krijg ik de amerikaanse toon weer. Wordt niet opgenomen, krijg de voicemail, hang op en bel direct opnieuw in krijg ik de 'ouderwetse' toon weer.

Iemand een verklaring? Bel ik soms in op mijn Voip en soms via de ouderwetse analoge lijn???

PS: De splitter heb ik al niet meer tussen de verbinding in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 08:06:
Ik zag wat berichten over de 'amerikaanse' beltoon. Nu merk ik dat ik in het begin altijd deze nieuwe toon hoor als ik inbel, maar tegenwoordig niet meer. Net nog even ingebeld, krijg ik de amerikaanse toon weer. Wordt niet opgenomen, krijg de voicemail, hang op en bel direct opnieuw in krijg ik de 'ouderwetse' toon weer.

Iemand een verklaring? Bel ik soms in op mijn Voip en soms via de ouderwetse analoge lijn???

Dan bel je alleen nog maar in via Voip, die splitter is er alleen voor om de eerste 8 a 10 dagen na het bellen van 1365/1368/1369 het binnenkomende signaal naar de EB te leiden (die komt dan nog analoog), daarna is het voip only

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djidee schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 08:11:
[...]

Dan bel je alleen nog maar in via Voip, die splitter is er alleen voor om de eerste 8 a 10 dagen na het bellen van 1365/1368/1369 het binnenkomende signaal naar de EB te leiden (die komt dan nog analoog), daarna is het voip only
Ik heb al vanaf april IPB. Klopt inderdaad dat ik alleen maar via VOIP bel. Maar wat verklaart de verschillende beltoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 10:42:
[...]

Ik heb al vanaf april IPB. Klopt inderdaad dat ik alleen maar via VOIP bel. Maar wat verklaart de verschillende beltoon?
Dat zijn instellingen die KPN op hun servers maken; heeft voor de rest niks met analoog/VoIP te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Ik heb het volgende. Ik gebruik een Netgear WPN111 USB Wireless adapter i.c.m. met IPB EB. Dat werkt, alleen valt erg regelmatig de verbinding weg.

Ik heb de attack-detection al op medium gezet, maar dat helpt niet. Ik kan 'm wel op low zetten, maar zou daarmee dit regelmatige verlies van verbinding dan opgelost zijn?

Het gebeurt zowel onder Vista als XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:09
Ik begon vrij positief over KPN maar word al stukken minder al is nogsteeds een grappig product.
(hebben het al meer dan een jaar)

Had de Expersia box gekregen en daarachter mijn Draytek 2900 gehangen alles werkte gigantisch snel en goed.

Af en toe kregen we een spooktelefoontje.. Maar ja toendertijd was nog vrij nieuw dus dat nam je voor lief.

Firmware upgrade vond ik minder fijn. Al geregeld gehad de ene keer down dan weer upgrade. Maar na 2x heb je wel door dat je gewoon een config file moet bewaren en dan die de experia box laten laden staat alles weer zoals je had.

Echter waar ik nu last van heb de laatste tijd (2 maanden) is dat het moede zegmaar bevriest. Ik krijg geen internet of telefonie er meer doorheen. Ik moet hem eerst met de knop herstarten en vervolgens nog eens via de webinterface een reboot geven dan pas werkt hij weer. KPN die op afstand in dat modem kan kijken zecht dat alles prima in orde is.

Heb dit alles ook een tijdje zonder de Draytek laten werken dit maakte geen verschil...

Iemand idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
Ackermans1973 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 11:27:
Ik heb het volgende. Ik gebruik een Netgear WPN111 USB Wireless adapter i.c.m. met IPB EB. Dat werkt, alleen valt erg regelmatig de verbinding weg.

Ik heb de attack-detection al op medium gezet, maar dat helpt niet. Ik kan 'm wel op low zetten, maar zou daarmee dit regelmatige verlies van verbinding dan opgelost zijn?

Het gebeurt zowel onder Vista als XP.
zou de attack-detection weer terugzetten op de standaardwaarde.
waarschijnlijk ligt probleem in het bereik van de kanalen. dit zal wellicht nog op automatisch staan. probeer via de webinterface van de eb het kanaal vast te zetten. maak je voor de verbinding gebruik van de software van de netwerkkaart of van windows zelf. in het eerste geval zal de service windows zero configuration uitgeschakeld moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
Cave_Boy schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 11:44:
Ik begon vrij positief over KPN maar word al stukken minder al is nogsteeds een grappig product.
(hebben het al meer dan een jaar)

Had de Expersia box gekregen en daarachter mijn Draytek 2900 gehangen alles werkte gigantisch snel en goed.

Af en toe kregen we een spooktelefoontje.. Maar ja toendertijd was nog vrij nieuw dus dat nam je voor lief.

Firmware upgrade vond ik minder fijn. Al geregeld gehad de ene keer down dan weer upgrade. Maar na 2x heb je wel door dat je gewoon een config file moet bewaren en dan die de experia box laten laden staat alles weer zoals je had.

Echter waar ik nu last van heb de laatste tijd (2 maanden) is dat het moede zegmaar bevriest. Ik krijg geen internet of telefonie er meer doorheen. Ik moet hem eerst met de knop herstarten en vervolgens nog eens via de webinterface een reboot geven dan pas werkt hij weer. KPN die op afstand in dat modem kan kijken zecht dat alles prima in orde is.

Heb dit alles ook een tijdje zonder de Draytek laten werken dit maakte geen verschil...

Iemand idee?
er is een duidelijk verschil tussen configuratiebestand en firmware. het eerste bestand bevat alleen instellingen en geen software.
betwijfel jouw opmerking over downgrade van de software. volgens mij heeft kpn tot op heden alleen maar upgrades doorgevoerd.
daarnaast de veelvuldige vraag: waarom een 2e router in het netwerk als de eb alle functies in zich heeft.
kijk eens in de eb welke softwareversie je hebt; 1.38.6-iptv of wellicht al de nieuwste: 1.40.7-iptv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 08:06:

Ik heb het nu ook weer... 't Was alweer een weekje of 2 weggeweest. Ik neem aan dat het verschil met verschil in routering te maken heeft. Misschien dat je gesprek telkens via een andere server (centrale) loopt, en dat sommige de Nederlandse toon en sommige de Amerikaanse toon geven.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2006 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:01:
[...]

Ik heb het nu ook weer... 't Was alweer een weekje of 2 weggeweest. Ik neem aan dat het verschil met verschil in routering te maken heeft. Misschien dat je gesprek telkens via een andere server (centrale) loopt, en dat sommige de Nederlandse toon en sommige de Amerikaanse toon geven.
Nope, naar mijn weten zit je altijd bij dezelfde server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haijo schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 17:02:
[...]

Nope, naar mijn weten zit je altijd bij dezelfde server.
Ja, de verbinding van jou naar de server wel. Maar ik heb geen idee hoe het nou eigenlijk met de verbinding PSTN <-> server zit. Het lijkt me in ieder geval sterk dat dezelfde "centrale" (?) telkens een andere toon uitkiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu sinds 2 weken IPB, wanneer wordt nu mijn bel onbeperkt weekend omgezet in bel onbeperk altijd? Er hing toch die aanbieding van een half aan vast voor onbeperkt bellen. Mijn abbo staat nog steeds op weekend. Ook kan ik nog steeds niet de lopende belkosten online bekijken via telefoonrekening online.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2006 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 19:21:
Heb nu sinds 2 weken IPB, wanneer wordt nu mijn bel onbeperkt weekend omgezet in bel onbeperk altijd? Er hing toch die aanbieding van een half aan vast voor onbeperkt bellen. Mijn abbo staat nog steeds op weekend. Ook kan ik nog steeds niet de lopende belkosten online bekijken via telefoonrekening online.
eff met de helldesk bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:59

Erpeet

Origin: Waterfles_NL

Ik heb de laatste weken ook weer regelmatig die 'andere' beltoon als ik naar huis bel.
Op zich niet hinderlijk wel vreemd.
Ik zit trouwens bij Planet, maar volgens mij is het daar momenteel administratief erg chaotisch.
Krijg namelijk regelmatig geen rekening van IPB (per e-mail).
Pas na telefonisch contact en verschillende mails kreeg ik laatst 2 weken later een copie thuisgestuurd.
Telefoonrekening online is volgens Kpn tijdelijk niet beschikbaar, echter dit duurt al maanden.
Daar heb je dan dus ook niets aan.
Zit al jaren bij Planet, vroeger nooit problemen gehad.

Ben benieuwd of er al mensen zijn die ervaring hebben met het overstappen van IPB naar een andere niet IPB-provider b.v. Orange,Xs4all of Tele2.
Dit met behoud van telefoonnummer.
Mijn contract loopt in maart 2007 af en ik zit er over te denken om dan over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Erpeet schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 21:02:
Telefoonrekening online is volgens Kpn tijdelijk niet beschikbaar, echter dit duurt al maanden.
Anders eventjes de HD bellen, die kunnen je toegang geven tot een alternatief

[ Voor 0% gewijzigd door djidee op 27-10-2006 01:57 . Reden: quote gefixed ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Misschien een rare vraag, maar is 'terugbellen-bij-bezet' (5) beschikbaar bij IPB?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 08:36
pven schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 08:33:
Misschien een rare vraag, maar is 'terugbellen-bij-bezet' (5) beschikbaar bij IPB?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
In the start post staat dat ik ook voicemail in e-mail kan instellen. Echter in het menu van KPN kom ik dat alleen tegen onder het menuhoofd vaste telefonie en niet onder het menuhoofd internetplusbellen.

Hoe activieer ik voicemail in e-mail voor internetplusbellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste weken ook weer regelmatig die 'andere' beltoon als ik naar huis bel.
Op zich niet hinderlijk wel vreemd.
Ik zit trouwens bij Planet, maar volgens mij is het daar momenteel administratief erg chaotisch.
Krijg namelijk regelmatig geen rekening van IPB (per e-mail).
Pas na telefonisch contact en verschillende mails kreeg ik laatst 2 weken later een copie thuisgestuurd.

Ben benieuwd of er al mensen zijn die ervaring hebben met het overstappen van IPB naar een andere niet IPB-provider b.v. Orange,Xs4all of Tele2.
Dit met behoud van telefoonnummer.
Mijn contract loopt in maart 2007 af en ik zit er over te denken om dan over te stappen.
Ik zit eigenlijk met het zelfde probleem.

Ik heb al sinds juli 2006 een Internetplusbel (advanced) abbo bij Planet internet, en ben hier niet te vreden over.
Ik heb soms last van wegvallende verbindingen, en/of als men belt gaat de telefoon gewoon niet over terwijl de beller wel een kies toon te horen krijgt.
Hierbij komt nog dat ik bij het ADSL gedeelte een max. downloadsnelheid heb van 7500 bit/s terwijl dit zou moet liggen tussen de 8000 en 120000, mijn afstand tot de telefooncentrale is 1950m.
Ik heb al vaak contact gezocht met de helpdesk van Planet, maar hier kan men mij niet verder helpen, behalve dat men mij heeft aangeboden om het pakket te downgraden.
Dit is voor mij geen optie, omdat ik de upload van 1000 bit/s absoluut niet kan missen.
Hierbij speelt nog mee dat ik het abbobedrag van 79 euro p/m vrij hoog vind.

Ik ben nu aan het overwegen om per 01-02-2007 (opzegtermijn) een andere provider te kiezen.
Ik heb zelf al veel rondgekeken naar de verschillende paketten, ik zit te twijfelen tussen een TweakDSL TweakB 16-24 of een Tiscali ADSL T20 + Telefonie abonnement.
Dit zou betekenen dat ik (79 - 54,96=) 20 euro goedkoper uit ben, en er in snelheid op vooruit ga.
Ik vraag me wel af of de snelheid van tussen de 12 en 20 bit/s wordt gehaald omdat ik met het Planet abonnement ook niet verder kwam tot 7950 bit/s.

Wie kan me helpen bij me keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ hove0188

Heb ook al even een post gedaan in je eigen topic ;) , succes in ieder geval met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:11:
Ik heb al sinds juli 2006 een Internetplusbel (advanced) abbo bij Planet internet, en ben hier niet te vreden over.
[...]
Ik ben nu aan het overwegen om per 01-02-2007 (opzegtermijn) een andere provider te kiezen.
Heb je, toen je overstapte naar IPB geen nieuw contract gehad (en getekend) waardoor je opzegging pas juli 2007 mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spearhead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 19:09
Misschien ff een tip voor mensen die een Linux of *BSD servertje draaien: ik heb de firewall van de Expedia-box op 'medium' moeten zetten, anders blokkeert hij (uitgaande) DNS lookups en (uitgaand) ICMP-verkeer.
De standaard setting is 'high', maar kennelijk vindt hij dan de connection-rate te hoog liggen (te veel nieuwe verbindingen in korte tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:46:
[...]

Heb je, toen je overstapte naar IPB geen nieuw contract gehad (en getekend) waardoor je opzegging pas juli 2007 mogelijk is?
Als ik kijk onder "mijn gegevens" bij Planet staat het contractdatum op 01-02-2006.
Ik heb hier nog telefonisch naar geinformeerd en men heeft dit bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmedia schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:24:
In the start post staat dat ik ook voicemail in e-mail kan instellen. Echter in het menu van KPN kom ik dat alleen tegen onder het menuhoofd vaste telefonie en niet onder het menuhoofd internetplusbellen.

Hoe activieer ik voicemail in e-mail voor internetplusbellen?
Zorgen dat je 1369 gebelt hebt en een kopje internetplusbellen hebt, aanklikken, klikken op telefoniebheer, dan voicemail en doorschakelen, dan voicemial opties, inloggen met telefoonnummer ZONDER streepje en wachtwoord = wachtwoord.

Tadaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:46:
[...]

Als ik kijk onder "mijn gegevens" bij Planet staat het contractdatum op 01-02-2006.
Ik heb hier nog telefonisch naar geinformeerd en men heeft dit bevestigd.
Dan heb je geluk! Ik ben van Direct ADSL overgestapt op IPB en hoop dat mijn oude contractdatum (van Direct ADSL dus) bruikbaar is als opzegdatum. De triple play dienst van KPN is nou niet bepaald concurrerend te noemen (ja, Mine is nu verkrijgbaar i.c.m. IPB). Kost je sowieso al 170 eurie en je moet terug naar IPB Lite (3000/512).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
grappig, ik kan niet meer op de web-interface van de Experia Box komen.

192.168.2.1 krijgt geen verbinding.

Pingen lukt wel, internet en alles werkt gewoon, maar de EB zelf, niet thuis via het internet.

Zou aan en uitzetten helpen of de resetbutton gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook niet en ik heb nergens iets aangepast... Resetten van de EB heb ik nog niet gedaan.

*Edit* Heb de EB uit en aan gezet en ik kan de EB via de web interface weer bereiken...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2006 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:57:
[...]

Dan heb je geluk! Ik ben van Direct ADSL overgestapt op IPB en hoop dat mijn oude contractdatum (van Direct ADSL dus) bruikbaar is als opzegdatum. De triple play dienst van KPN is nou niet bepaald concurrerend te noemen (ja, Mine is nu verkrijgbaar i.c.m. IPB). Kost je sowieso al 170 eurie en je moet terug naar IPB Lite (3000/512).
als je ipb met mine willen, kun zeker geen gebruik maken van lite-versie. deze combinatie eist veel meer bandbreedte. dus een abonnement als ipb advanced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

jwagenaar schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:11:
[...]

als je ipb met mine willen, kun zeker geen gebruik maken van lite-versie. deze combinatie eist veel meer bandbreedte. dus een abonnement als ipb advanced.
Daarom worden comfort/advanced mensen terug gezet naar lite, zodat er voldoende bandbreedte ligt voor mine.... Je krijgt dus 3mb + mine

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu al vanaf half augustus bezig met Internetplusbellen aan te vragen/ geleverd te krijgen van KPN. Het is een zakelijke aansluiting.
Alles wat mis kon gaan is ook misgegaan. Verkeerde naam, verkeerd adres enz. Vele malen telefonisch contact gehad met de helpdesk. Uiteindelijk op 13 oktober zou alles defintief goed geregeld moeten zijn. Ik vandaag maar eens bellen of de order doorliep. Wat blijkt is het afgewezen, de reden = onbekend. De hulpvaardige meneer van KPN (echt waar) wilde alles echt alles proberen en een nieuwe order invullen maar kreeg meteen een melding dat het niet ging omdat er een andere order was afgewezen. Ik had dus mijn huidige provider opgezegd, vandaag opzegging maar weer ongedaan gemaakt. Nu probeert de klantenservice van KPN maandag meer duidelijk te geven.
Weet iemand wat ik kan verwachten. Wil toch graag dit abbonement om dat dat heel veel in kosten scheelt. Wie weet dus raad.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:47:
Ik ben nu al vanaf half augustus bezig met Internetplusbellen aan te vragen/ geleverd te krijgen van KPN. Het is een zakelijke aansluiting.
Alles wat mis kon gaan is ook misgegaan. Verkeerde naam, verkeerd adres enz. Vele malen telefonisch contact gehad met de helpdesk. Uiteindelijk op 13 oktober zou alles defintief goed geregeld moeten zijn. Ik vandaag maar eens bellen of de order doorliep. Wat blijkt is het afgewezen, de reden = onbekend. De hulpvaardige meneer van KPN (echt waar) wilde alles echt alles proberen en een nieuwe order invullen maar kreeg meteen een melding dat het niet ging omdat er een andere order was afgewezen. Ik had dus mijn huidige provider opgezegd, vandaag opzegging maar weer ongedaan gemaakt. Nu probeert de klantenservice van KPN maandag meer duidelijk te geven.
Weet iemand wat ik kan verwachten. Wil toch graag dit abbonement om dat dat heel veel in kosten scheelt. Wie weet dus raad.

Alvast bedankt.
Ik heb precies hetzelfde maar dan voor prive gebruik. 25 augustus aangevraagd. 30 september een brief met inlogcodes en de melding dat mijn doe-het-zelf pakket onderweg was. Vorige week maar eens gebeld dat ik nog niks ontvangen had. Gebeld met klantenservice...die wist te melden dat ik het pakket allang had moeten ontvangen via TNT. Uiteindelijk door een fout de modem niet goed was geprogrammeerd en ze zouden alsnog met spoed alles verzenden. Inmiddels een week verder...nog niks binnen. Weer gebeld. Dame van de klantenservice snapte er niks van en zou weer kontakt openem met de afdeling plannen (ofziets) en dat alsnog het pakket zal krijgen. Heb ook netjes gezegd dat dit al eerder beloofd was. Terugbellen hebben ze niet meer gedaan. Helaas loopt volgende week mijn abbo van casema af. Ik heb nu bij KPN ook gedreigd om het hele boeltje op te zeggen als ik zaterdag nog niks binnen heb. Dan maar weer vaste lijn (helaas) van KPN en XS4ALL.

Ik neem dat ik alsnog mijn aanvraag kan annuleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Hoe lang duurt het voordat je alias wordt vrijgegeven?

Ik probeer een alias om te zetten naar een mailbox. Je moet dan de alias verwijderen en dan de mailbox aanmaken.

Alias verwijderd, maar de mailbox wil niet aangemaakt worden: "De mailbox naam is al in gebruik (ISP-4.3.2)". Hoe lang duurt het voordat ik er een mailbox van kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
En bij hoeveel mensen werkt IPB gewoon zonder problemen?

Bij mij was de aansluiting een fluitje van een cent, de handleiding is kraakhelder, alles werkte ook meteen, ik kon binnen een week via VOIP bellen en de verbinding is super stabiel. MEt telefoneren ook nog nooit problemen gehad.

Het heeft natuurlijk weinig waarde om hier te zeggen dat het allemaal goed werkt, maar op dit moment komt het topic over alsof IPB alleen maar ellende is.

Ik deel die ervaring totaal niet. Ook hiervoor met Planet ADSL was de verbinding altijd ideaal stabiel.

Ik begrijp best dat er mensen zijn waarbij dingen niet goed gaan, maar op dit moment lijkt het mij dat die groep het meest vocaal is en derhalve het spotlight makkelijk vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Dit is balen zeg. Ik wilde graag een emailalias omzetten in een emailbox. Nu blijkt dat dat niet kan, sterker nog: ik ben m'n alias nu ook kwijt. Dit houden ze 32 dagen vast...

wat een ... systeem zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
Ackermans1973 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 22:47:
En bij hoeveel mensen werkt IPB gewoon zonder problemen?

Bij mij was de aansluiting een fluitje van een cent, de handleiding is kraakhelder, alles werkte ook meteen, ik kon binnen een week via VOIP bellen en de verbinding is super stabiel. MEt telefoneren ook nog nooit problemen gehad.

Het heeft natuurlijk weinig waarde om hier te zeggen dat het allemaal goed werkt, maar op dit moment komt het topic over alsof IPB alleen maar ellende is.

Ik deel die ervaring totaal niet. Ook hiervoor met Planet ADSL was de verbinding altijd ideaal stabiel.

Ik begrijp best dat er mensen zijn waarbij dingen niet goed gaan, maar op dit moment lijkt het mij dat die groep het meest vocaal is en derhalve het spotlight makkelijk vangen.
deel jouw ervaringen ook. de ervaring leert dat de groep mensen met problemen en vragen eerder te vinden zijn op een forum, dan de mensen die de loftrompet afsteken.
persoonlijk denk ik dat het grootste deel van de ipb-klanten tevreden is en dat circa 10% problemen heeft. en het is natuurlijk uitermate triest als je tot deze groep behoort. kpn, planet en hetnet maken toch veel te veel fouten en/of laten klanten in het ongewisse. op dat punt zal er nog veel verbeterd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Denk dat meer mensen na hun contract over stappen als het nog zo is met IPB zoals die nu is.
Bij mij loopt het ook in maart af zit ook te denken om daarna over te stappen naar kabel internet want vroeger hadden we daar nooit problemen mee en dan telefoon te houden bij KPN.
Want het is nog steeds een zooitje daar bij KPN.
Maar Kassa zei paar weken geleden dat niet verstandig is om IPB te nemen als je een bedrijf bent omdat het nog niet echt werkt dat zegt KPN zelf.
Dus de consument van IPB zijn gewoon proefpersonen echt schandalig vind ik het van KPN.

Hier loopt het nu ook niet echt lekker met telefoon en met internet.

Je kan nog steeds het beste apart internet en telefoon nemen.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.