[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 39.473 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386

Tourniquet schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 20:04:
[...]

Eerst was het nog aangesloten via de bijgeleverde splitter en 2 oudere telefoonkabels die er nog lagen van de vorige ADSL verbinding, het heeft op die manier 3 maanden prima gewerkt met een constante snelheid van 1500/256. Volgens de helpdesk was het absoluut noodzakelijk de bijgeleverde crèmekleurige ronde kabel te gebruiken, wat ik natuurlijk ook braaf heb gedaan.

Ja, er lopen daar nog een paar andere kabels maar dat is toch niet te voorkomen? De Experiabox zelf heeft ook stroom nodig. En ik heb de kabels ook niet tegenelkaar aan gebonden ofzo, ze liggen gewoon los van elkaar.
Ik neem dat je dit hebt gedaan nadat het probleem al bestond, anders wisten we de oplossing wel. :+

Het is natuurlijk niet te voorkomen dat er allemaal andere kabels lopen, je zou het hier eens moeten zien. :P Maar ik bedoelde idd dat de telefoonkabel voor ADSL strak tegen een stroomkabel gebonden zat ofzo (langs een plint). Ik denk dat er dat een erg nuancerende kabelbreuk is opgetreden. :>

Edit: Dat verklaart trouwens niet waarom je upload noise margin wel goed genoeg is. I'm lost.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 143386 op 16-10-2006 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06 22:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Anoniem: 143386 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 20:10:
[...]
Ik neem dat je dit hebt gedaan nadat het probleem al bestond, anders wisten we de oplossing wel. :+

Het is natuurlijk niet te voorkomen dat er allemaal andere kabels lopen, je zou het hier eens moeten zien. :P Maar ik bedoelde idd dat de telefoonkabel voor ADSL strak tegen een stroomkabel gebonden zat ofzo (langs een plint). Ik denk dat er dat een erg nuancerende kabelbreuk is opgetreden. :>

Edit: Dat verklaart trouwens niet waarom je upload noise margin wel goed genoeg is. I'm lost.
Dat stadium had ik vorige week rond deze tijd al bereikt. :'( 256 kbps upload door een kabelbreuk heen zou idd best knap zijn. :+ Ik hou het vooralsnog maar op een screw-up ergens in de centrale of in een profiel. IPB-helpdeskers... HELP!!! 8)7

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:33

GVR

heb ik eerder in dit topic al gedaan. Ik denk dat de meeste fouten bij planet liggen, maar KPN en Planet weten van elkaar niet zeggen.

Tot drie keer toe wordt een aanvraag afgewezen zonder mij te informeren, en de oorzaak ligt bij de medewerkers die gewoon niet goed kijken of een aanvraag wel succesvol ingediend kan worden. KPN zegt A, planet zegt B. Je wordt veel te snel van kpn naar planet doorverbonden of andersom omdat ze vinden dat het probleem bij de andere partij ligt.

Ze beloven je terug te bellen en doen het niet, de klachtenafdeling adviseert je om te bellen kan je verder niet helpen! Dit terwijl ik al meerdere keren aan heb gegeven dat ik bij de servicedesk geen reet verderkom. Rede genoeg om afscheid te nemen van Planet.

En blijkbaar ben ik niet de enige, want bij Kassa staat IPB op nr 1 in de klachtentopdrie

[ Voor 3% gewijzigd door GVR op 16-10-2006 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-06 20:18
Wat had je eerst dan? Ik heb er een grijze tussen zitten (volgensmij was dat de meegeleverde) en dat werkt prima. Loopt het kabeltje niet langs iets dat het kan storen (denk aan electriciteitskabels)?
Grijze kabel geeft storingen ... o.a. lage snelheid.

Vervangen die kabel a.s.a.p. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Jeroenz18 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 22:12:
[...]

Grijze kabel geeft storingen ... o.a. lage snelheid.

Vervangen die kabel a.s.a.p. :)
Daar merk ik anders niks van. Grijze kabel is gewoon een cat 5 kabel, waarom zou die storingen geven?
Staat ook in de handleiding dat je die daarvoor moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193199

Ik heb IBP nu ongeveer anderhalve maand en ik moet zeggen dat ik er tot nu toe tevreden mee ben, ondanks alle ellende die ik hier lees. Naast dat alles praktisch goed werkt heb ik toch nog een probleempje, waarop iemand wellicht antwoord heeft. Ik heb wel even in de andere delen gezocht en er is niet zo heel veel over gezegd, in ieder geval niet toereikend dat ik er mee uit de voeten kan.

Het probleem betreft de log van de EB die deze melding weergeeft: **UDP Flood to Host** 192.168.2.201, 7140->> 80.69.77.160, 12204 (from ATM1 Outbound)

Hierover is al wel een en ander gezegd en het openingsbericht zegt dat KPN waarschijnlijk nog problemen heeft met UDP.

Zelf ben ik beheerder van een aantal gameservers en die monitor ik altijd met HLSW, een tool waarmee ik realtime data van deze gameservers binnenkrijg en in een grafische omgeving kan bekijken. Een alternatief is er niet. Wat het programma doet is een "get status" commando naar een gameserver sturen en krijgt dan weer info terug. Per seconde verstuurd het een pakketje van 15 bytes en ontvangt 1,14Kb, niet erg spectaculair veel dus, maar de EB knijpt na een aantal seconden de boel dicht. Dit heeft altijd goed gefunctioneerd tijdens mijn oude abonnement bij Wanadoo/Orange over KPN met ISDN Speedtouch modem. Sinds ik de EB gebruik kan ik bijna geen gebruik meer maken van mijn programma, omdat deze bij bijna iedere meting time outs geeft en een vermelding in de log van de EB. Volgens de makers van dit programma zou ik UDP poort 7130 (7130-7140, eentje is voldoende) open moeten zetten op de EB, maar dat haalt niets uit en was overigens voorheen ook niet nodig. Ik moet zelfs de interne firewall compleet uitzetten, wil ik uberhaupt een meting kunnen doen.

Nu volgen mijn vragen:
1. Iemand op dit forum heb ik zien voorstellen om IDS in de EB uit te zetten. Wie weet wat IDS is en waar kan ik dat uitzetten?
2. Kleine kans, maar ik vraag het toch. Heeft iemand ervaring met de EB icm het programma HLSW en zou hij/zij mij zijn/haar ervaringen willen vertellen?
3. Bestaat de kans dat de aankomende firmware upgrade het UDP probleem oplost en wanneer is de release van deze upgrade?

En iedere andere reactie is uiteraard ook van harte welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170198

Boomstick: Je kan het IDS in de EB uitzetten via de webinterface, ga naar advanced, internet, firewall en dan attack detection. Die op Low zetten en je bent klaar.

Ik heb een beetje het gevoel hier dat de teneur hier negatief aan het worden is, aangewakkerd door vooral veel klagers. Dames en heren klagers. We zijn hier op tweakers, het is hier naar mijn mening vooral de bedoeling dat we hier naar constructieve bijdragen zoeken. Over klachten en dergelijke zijn al genoeg andere sites. (Bijvoorbeeld kassa of trosradar.) Echt waar, je maakt de KPNert hier heel blij (ik was er een zoals ik in het vorige topic al toegaf) als je gewoon duidelijk omschrijft wat je probleem is en wat je al gedaan hebt. Wij kunnen hier tips geven, de nog aanwezige kpn'ers geven zelfs veel meer informatie dan gewenst is, dus wees blij dat er een aantal mensen nog de moeite nemen om hier te kijken.
Persoonlijk ken ik een aantal voormalig collega's die door het hoge azijngehalte hier er zijn afgehaakt. Dit hier is namelijk extra voor ons: we worden/werden er niet extra voor betaald en helemaal op eigen risico. (En risico's zijn er... Nietwaar collegea?)

Mag je dan helemaal niet klagen? Natuurlijk mag je wel degelijk klagen. Graag zelfs, want dan weet men wat er aan de hand is, maar hou het een beetje neutraal. En al helemaal niet mensen/KPN gaan beschuldigen van oplichting of lock-in...

O ja, iedereen die bang wordt van Nick39 zijn verhalen: hij is de grote uitzondering binnen IPB. Blijkbaar moet het bij een aantal mensen zo misgaan dat het (bijna) niet meer recht te brijen valt, maar hou rekening ermee dat Nick met zijn isdn lijn 6 nummers had (vziw, hij had het ooit eens gepost) en dit komt redelijk weinig voor, oftewel het is niet bepaald een standaard lijntje geweest met max 4 nummers waar men in IPB wel vanuit ging. Jammer dat het systeem niet werkte voor Nick en een aantal anderen, maar voor ik denk inmiddels 200.000 aansluitingen werkt het gewoon wel goed.

Overigens zomaar de hoorn erop gooien is zeker niet de bedoeling van KPN medewerkers, maar soms kan ik het mij zeer goed voorstellen dat het gebeurd. Voor diegenen die het hebben meegemaakt hier, denk je eens in als JIJ aan de andere kant van de telefoon zit? En het is de 10e zeurkous die geen genoegen neemt met het juiste antwoord? Ik weet vrij zeker dat er genoeg mensen zijn die hiermee goed kunnen omgaan, maar als je iets 3 keer wordt verteld in een gesprek, dan houdt het gewoon een keer op. Vragen naar een supervisor heeft dan ook geen zin, want die (als ie al aan de telefoon zou komen) gaat je precies hetzelfde vertellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 12:06
Anoniem: 170198 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 07:45:
Ik heb een beetje het gevoel hier dat de teneur hier negatief aan het worden is, aangewakkerd door vooral veel klagers.
Heb dit topic een tijdje niet gevolgd. Maar sinds de laatste 2 delen wip ik als IPB-gebruiker regelmatig weer even langs. En inderdaad, ook ik moet concluderen dat échte info nauwelijks meer aan bod komt. T.o.v. de eerste delen lees ik nu voornamelijk beschrijvingen over wat er allemaal fout gaat met aanvraag, portering en rekening. Niet echt iets voor Tweakers, vind ik. Het technische nut van dit topic neemt drastisch af. Ik kan begrijpen dat mensen hun frustratie ergens kwijt willen, maar vind het tegelijkertijd ook jammer dat het hier gebeurt. En nee, ik ben géén KPN-medewerker. Ik ben medio mei succesvol en probleemloos overgestapt van Demon/BBned naar KPN, aangesloten via ISDN. Ik draai thuis web-, mail-, shoutcast-, teamspeak- en flightsim-servers. En NewsLeecher is ook dagelijks actief. Allemaal probleemloos en tegelijkertijd. Hier dus een zeer tevreden klant.
Heb ik dan helemaal geen klachten? Ja, een tamelijk kleine namelijk de mailrelay servers. Werkt prima, maar als je eigen server even down is (eens een Tweaker altijd een Tweaker ;) ) houdt de KPN relayserver de dan binnenkomende mail volgens mij zo'n 48 uur vast. En dat vind ik een veel te lange periode. Ondanks herhaalde verzoeken langs verschillende wegen kan/mag dat niet worden aangepast. Voor de rest: tevreden.
Nu hoeft dit topic ook weer niet vol te lopen met 'bij mij werkt het ook goed', want -net als mijn post- is dat ook niet van technische nut. Maar ik wou het tóch even kwijt. Het kán dus wel bij KPN. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40

Overigens zomaar de hoorn erop gooien is zeker niet de bedoeling van KPN medewerkers, maar soms kan ik het mij zeer goed voorstellen dat het gebeurd. Voor diegenen die het hebben meegemaakt hier, denk je eens in als JIJ aan de andere kant van de telefoon zit? En het is de 10e zeurkous die geen genoegen neemt met het juiste antwoord? Ik weet vrij zeker dat er genoeg mensen zijn die hiermee goed kunnen omgaan, maar als je iets 3 keer wordt verteld in een gesprek, dan houdt het gewoon een keer op. Vragen naar een supervisor heeft dan ook geen zin, want die (als ie al aan de telefoon zou komen) gaat je precies hetzelfde vertellen...
En daar je in de fout, jij bent op dat moment de contactpersoon en je weet gewoon dat als je op een helpdesk werkt mensen zullen gaan zeuren als ze er niet uitkomen. Zeker als het problemen zijn die telkens terugkomen. Je zal maar weer eens een half uur hebben zitten wachten. De hoorn erop gooien doe je gewoon niet. Het zijn wel de mensen die uiteindelijk jouw salaris betalen! :|

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30648

Is het nog nodig om een softwarematige firewall op je pc te hebben in combinatie met de EB? Sinds ik van Athome over ben gegaan op IPB geeft mijn firewall van Sygate namelijk geen enkele melding meer van indringers van buitenaf. Bij mijn athome account ging ie constant af. Doet de firewall in de EB dan zo goed zijn werk? Heb de firewal van Sygate er overigens wel opnieuw opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42142

Voor diegenen die het hebben meegemaakt hier, denk je eens in als JIJ aan de andere kant van de telefoon zit? En het is de 10e zeurkous die geen genoegen neemt met het juiste antwoord?
Dus, zo worden mensen tegenwoordig door KPN beschouwd: als zeurkous. Tuurlijk moet je als klant ook netjes blijven aan de lijn; maar ga niet vragen van klanten om zich voor te stellen dat ze aan de andere kant van de lijn zitten want:
1) Dat heeft geen enkel nut, want wat schiet de klant ermee op als die zich voor kan stellen hoeveel zuerkousen de HD aan de lijn krijgt.
2) De klant belt met een 'individueel' probleem en wil dus niet graag als een van de honderdduizend(en) worden beschouwd. Hij wil persoonlijk geholpen worden.
3) Er word veelal met problemen gebeld (vaak aanhoudend). Op een gegeven moment houdt het geduld bij klanten op; helemaal als ze gekozen hebben voor KPN omdat die bekend staat om haar kwaliteit, en daar wordt ook voor betaalt. Helaas, met name voor de HD, is het lontje van sommige mensen wel heel kort. Maar een bedrijf wat zichzelf professioneel noemt (en KPN is een professionele organisatie), kan m.i. slechts in zeer uitzonderlijke situaties de telefoon op de hoorn klappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
Demon_Eyez schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:56:
[...]
En daar je in de fout, jij bent op dat moment de contactpersoon en je weet gewoon dat als je op een helpdesk werkt mensen zullen gaan zeuren als ze er niet uitkomen. Zeker als het problemen zijn die telkens terugkomen. Je zal maar weer eens een half uur hebben zitten wachten. De hoorn erop gooien doe je gewoon niet. Het zijn wel de mensen die uiteindelijk jouw salaris betalen! :|
De vraag is, krijgen ze genoeg betaald;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Demon_Eyez schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:56:
Ik praat het ook niet goed dat de hoorn wordt opgelegd, ik schreef dat ik het mij zeer goed kan voorstellen. En ik kan je zeggen dat ik in de periode dat ik daar heb gewerkt dit zeer weinig heb hoeven toepassen. De voornaamste reden om op te hangen is schelden of niet willen luisteren.
En laten we eerlijk zijn: welke klant help jij liever? Scheldende en tierende klanten of eentje die redelijk rustig blijft en probeert mee te werken? Ik weet dat het er soms op lijkt dat je tegen een betonnen muur aan het praten ben bij KPN, maar echt waar, zolang je rustig blijft en niet gaat schelden, dan kan er veel gedaan worden aan de telefoon bij KPN.
Anoniem: 42142 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:04:
[...]

Dus, zo worden mensen tegenwoordig door KPN beschouwd: als zeurkous. Tuurlijk moet je als klant ook netjes blijven aan de lijn; maar ga niet vragen van klanten om zich voor te stellen dat ze aan de andere kant van de lijn zitten want:
1) Dat heeft geen enkel nut, want wat schiet de klant ermee op als die zich voor kan stellen hoeveel zuerkousen de HD aan de lijn krijgt.
2) De klant belt met een 'individueel' probleem en wil dus niet graag als een van de honderdduizend(en) worden beschouwd. Hij wil persoonlijk geholpen worden.
3) Er word veelal met problemen gebeld (vaak aanhoudend). Op een gegeven moment houdt het geduld bij klanten op; helemaal als ze gekozen hebben voor KPN omdat die bekend staat om haar kwaliteit, en daar wordt ook voor betaalt. Helaas, met name voor de HD, is het lontje van sommige mensen wel heel kort. Maar een bedrijf wat zichzelf professioneel noemt (en KPN is een professionele organisatie), kan m.i. slechts in zeer uitzonderlijke situaties de telefoon op de hoorn klappen.
Zie mijn reactie boven. Ik zeg niet dat iedereen een zeurkous is (en als ik dat wel zou vinden heb ik toch het verkeerde werk gedaan...) maar het geeft een idee wat men daar door moet staan...
Het woord was dus ook wat overdreven, ik kan je zeggen dat er ook een heleboel leuke klanten zijn. Wat ik al schreef, netjes aan de telefoon blijven doet wonderen, als je het gesprek de grimmige kant op stuurt, zal het vaker leiden tot een gesprek waar niets uit komt.
Overigens heeft de medewerker daar zelf ook invloed op en dat heb ik zelf ook zo meegemaakt. Ga je een gesprek in met "daar heb je weer zo'n z**rk**s", dan wordt het gesprek ook niets...
Ik weet vrij zeker dat de meeste medewerkers die er nu zitten zeer professioneel bezig zijn en ze doen wat ze kunnen, maar hou er rekening mee dat het ook maar mensen zijn.
Lanfear28 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:06:
De vraag is, krijgen ze genoeg betaald;)
Niets is genoeg om mij daar weer terug te krijgen >:)
.

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 170198 op 17-10-2006 16:20 . Reden: lanfear reactie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een vraagje, in het menu van de EB kom ik het volgende tegen:

"Your device and your network might be at risk:
Identification of your wireless network visible or not changed".

Wat moet ik hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30648 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:16:

Wat moet ik hiermee?
Niets, is een melding dat je SSID gebroadcast wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus er kan niemand mijn draadloos netwerk binnendringen?

Andere meldingen dan deze krijg ik niet en alles werkt verder perfect hier, zelfs het signaal in de EB is hier 26Db, ik las net in deze draad dat anderen veel lager zitten. Ik denk dat sommigen die zo'n grote problemen hebben in een bepaald gebied zitten waar nog niet alles optimaal is. Ikzelf zit in Limburg/Heerlen.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 30648 op 17-10-2006 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
Ik heb een beetje het gevoel hier dat de teneur hier negatief aan het worden is, aangewakkerd door vooral veel klagers
Waarschijnlijk valt er op het moment ook veel te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05 21:21
- Ik wil Battlefield 2142 kopen. Deze topics lezende zie ik dat er problemen zijn met battlefield 2. Na 20 minuten er uitgegooid worden en als het superdruk is je niet eens kan connecten. Wat is de status van dit allemaal? Ik wil namelijk geen miskoop doen met battefield 2142.

- Ik ben al wat aan het orienteren om een andere internet-provider te kiezen. Als ik wil overstappen naar een andere internet-provider vanaf InternetPlusbellen waarmee moet ik dan rekening houden in de aansluitkosten/wachttijden etc als ik:

* terug ga naar xs4all.
* overstap naar een kabelboer met voip en nummerportering wil. (wel of niet eerst een echte vaste lijn laten aanvragen via KPN)
* overstap naar een adsl provider met voip die adverteert dat ze zonder directe KPN-rekening werken. (afdracht in de adsl kosten, huurlijn etc.) Hoe gaat dat o.a.mbt nummerbehoud.

Reden overstappen zou zijn als Battlefield het niet goed zou doen, wat de druppel zou zijn voor mij als ik het gekocht had. Maar ook dat mijn xbox met xbmc de media-streaming niet meer foutloos kan uitvoeren. (bijv apple movietrailers script) En het frustrerends is dat op de xbox Kai Xlink het domweg niet doet met de experiabox. Er zit ook nog wel een xbox360 aan te komen dus dat vertrouwen in online gamen is niet super met de experiabox helaas. Dit dus even ter beeldvorming voor mijn vraagjes.

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137469

Tourniquet schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 20:25:
[...]

Dat stadium had ik vorige week rond deze tijd al bereikt. :'( 256 kbps upload door een kabelbreuk heen zou idd best knap zijn. :+ Ik hou het vooralsnog maar op een screw-up ergens in de centrale of in een profiel. IPB-helpdeskers... HELP!!! 8)7
Melding van een lage noise margin (1db) wordt ook gemeld in topic 8. De oplossing kan ik niet terug vinden :? Kan het zijn dat de box overleden is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Anoniem: 137469 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:02:
[...]

Melding van een lage noise margin (1db) wordt ook gemeld in topic 8. De oplossing kan ik niet terug vinden :? Kan het zijn dat de box overleden is ?
Dank je! Ik heb de post gevonden, maar ik zie idd ook niet terug hoe het is afgelopen. De symptomen zijn wel hetzelfde! Beroerde downstream terwijl upstream er niets aan de hand is. Jammer dat freesix geen DM aan heeft staan en ook geen e-mailadres heeft ingevuld.

Mocht je dit nog lezen: freesix hoe is je probleem met je lage downloadsnelheid verholpen? (ik hoop tenminste niet dat het nog speelt!)

offtopic:
Ongelooflijk dat deel 8 maar openblijft (en steeds wordt gekickt)! Ik heb al 2 keer een postreport gedaan. Straks is dit topic ook alweer vol. :+
edit: Ik wilde net bjck gaan DM-en, maar Xandrios heeft 'm nu eindelijk van een slot voorzien. _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Tourniquet op 17-10-2006 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anoniem: 30648 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:16:

Wat moet ik hiermee?
Anoniem: 170198 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:17:
[...]

In de meeste gevallen houd deze melding in dat je je wireless instellingen niet gewijzigd hebt. Oftwel ze staan nog zo zoals KPN ze erin gezet heeft. Niets om je druk over te maken.

[ Voor 30% gewijzigd door Edmund op 17-10-2006 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158608

Edmund schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:30:
[...]

[...]

In de meeste gevallen houd deze melding in dat je je wireless instellingen niet gewijzigd hebt. Oftwel ze staan nog zo zoals KPN ze erin gezet heeft. Niets om je druk over te maken.
Ik raad aan om je SSID uit te zetten, hierdoor is je netwerk niet zichtbaar voor buitenstaanders.
Hierdoor is de drempel voor buitenstaanders hoger om op je netwerk te kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-06 08:17
Ik kan weer niet uitbellen naar vaste en mobiele nummers (krijg ingesprekstoon). Meer mensen hier last van? Gebeld worden gaat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-06 11:40
Bij mij werkt IPB redelijk, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de telefoon haast nooit gebruik.
Het enige jammere is dat de Experia box bij mij om de 3 dagen helemaal vastslaat.
Zowel vast/wireless als telefoon doen het dan niet meer. De lampjes van de vaste aansluiting knipperen nog wel als een dolle, maar de box is helemaal niet meer bereikbaar. Aan/uitzetten is het enige wat helpt.
Dit probleem treedt vaker op als ik veel aan het emulen/bittorrenten ben (connecties staan bij beide programmas op 50), maar als ik een week niks doe (behalve wireless mail checken) is ie ook vastgeslagen.
Iemand die die probleem herkend?
Ik heb de onderwerpen een beetje doorgespit, maar kon zo niks vinden. Het lijkt erop dat ik de enige ben met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Hmm, als ik even anti-kpn mag zijn, dat klinkt verrot. Probeer de helpdesk te bellen en leg je probleem uit. Als die zegt, "ja maar na reboot doet hij het weer" bel dan nog een keer en zeg dat de reboot niet hielp, krijg je wss een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Anoniem: 158608 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:45:
[...]

Ik raad aan om je SSID uit te zetten, hierdoor is je netwerk niet zichtbaar voor buitenstaanders.
Hierdoor is de drempel voor buitenstaanders hoger om op je netwerk te kunnen komen.
Zoals ik zei: Normaal betekent deze melding dat de standaard kpn instellingen actief zijn. Het broadcasten staat standaard gewoon uit. Je hebt van KPN een unieke wpa key gekregen, dus om deze melding hoef je je echt niet druk te maken.

[ Voor 22% gewijzigd door Edmund op 17-10-2006 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:27

JB

Cédric roelt!

JB schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 11:29:
Hier werkt alles goed al vanaf het aansluiten. Ik heb alleen een ander probleem:

De Gigaset hangt zichzelf automatisch in het netwerk in de WERKGROEP en nu heb ik geprobeerd via de instellingen er WORKGROUP van te maken omdat daar 5 andere pc's inhangen, via de onderstaande instellingen na advies van iemand in het vorige deel

Afbeeldingslocatie: http://home.kpnplanet.nl/~J.Jacobs70@kpnplanet.nl/domein.jpg

Dit had geen resultaat, de gigaset hing nog steeds in WERKGROEP.

Daarna eens geprobeerd om dan toch alle systemen in de WERKGROEP te hangen maar nu zie ik elke keer maar de helft of geen systemen bij de Netwerklocaties, wel zijn ze te benaderen als ik hun pcnaam intik maar het browsen werkt voor geen meter meer en ik wil eig wel graag alles in één werkgroep hebben zitten.
Ik quote me zelf nog even, iemand een suggestie :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
In het verleden heb ik mijn rekeningnummer bij KPN online kunnen veranderen. Helaas is die wijzigen door IPB weer ongedaan gemaakt en wil ik het weer veranderen. Ik zoek me suf, maar kan het niet meer vinden. :?

Iemand enig idee waar die optie verstopt is? (Jaja: ik zou ook met KPN kunnen bellen, maar daar heb ik nu even geen zin in. ;))

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
pven schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:35:
In het verleden heb ik mijn rekeningnummer bij KPN online kunnen veranderen. Helaas is die wijzigen door IPB weer ongedaan gemaakt en wil ik het weer veranderen. Ik zoek me suf, maar kan het niet meer vinden. :?

Iemand enig idee waar die optie verstopt is? (Jaja: ik zou ook met KPN kunnen bellen, maar daar heb ik nu even geen zin in. ;))
Inloggen op mijn KPN, IPB, Administratie, Uw Rekening, zou toch moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 11:35
Ik wil ook overstappen naar internet bellen om kosten te besparen, maar ik weet niet hoe ik dat het beste kan aanpakken.

Ik heb nu ISDN1 (ja 1 en niet 2) met ADSL van XS4ALL, als ik wil overstappen naar internet bellen moet ik dan eerst naar een PSTN lijn gaan ipv ISDN en dan later de PSTN lijn opzeggen? En zitten hier extra kosten aan? Of kan dat direct? En als dat zo is hoe lang gaat dat dan duren en hoe lang kom ik zonder internet te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

eth0 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 23:55:
Ik wil ook overstappen naar internet bellen om kosten te besparen, maar ik weet niet hoe ik dat het beste kan aanpakken.

Ik heb nu ISDN1 (ja 1 en niet 2) met ADSL van XS4ALL, als ik wil overstappen naar internet bellen moet ik dan eerst naar een PSTN lijn gaan ipv ISDN en dan later de PSTN lijn opzeggen? En zitten hier extra kosten aan? Of kan dat direct? En als dat zo is hoe lang gaat dat dan duren en hoe lang kom ik zonder internet te zitten?
Je kunt gewoon direct (zonder extra kosten) overstappen, bij de aanvraag kun je aangeven dat je ISDN hebt. Als het goed gaat zit je niet zonder internet.

Let wel op dat je geen ISDN apparatuur kunt aansluiten op de Experiabox.

Zie hier voor meer info!

[ Voor 23% gewijzigd door Tourniquet op 18-10-2006 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 13:36
Anoniem: 170198 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:17:
Mijn broodtrommel geeft die melding altijd bij inloggen, ook al staat het broadcasten uit. Idem in het menu. Broadcasten staat altijd aan, ook al staat-ie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:09
Tourniquet schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 00:01:
[...]

Je kunt gewoon direct (zonder extra kosten) overstappen, bij de aanvraag kun je aangeven dat je ISDN hebt. Als het goed gaat zit je niet zonder internet.

Let wel op dat je geen ISDN apparatuur kunt aansluiten op de Experiabox.

Zie hier voor meer info!
Dit is niet waar. Wij stonden voor hetzelfde dilemma en er werd eerst gezegd dat dat gratis was, maar even later hoorden we dat het omschakelen van digitaal naar analoog je nog eens 75 euro kost. Bovendien heeft het totaal geen voordeel: je bent in alle gevallen je webvox (of vergelijkbaar apparaat) en NT1 kwijt, die kun je gewoon van de muur halen (nadat je over bent gezet). Verder maakt het totaal geen verschil, dus ik zou lekker ISDN1 houden. Zelfs de prijzen zijn hetzelfde :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik belde gisteren vanaf mijn mobiel naar huis, en raad eens, de Amerikaanse oproeptoon klonk in mijn oren. Het eerste wat ik dan denk is dat ik een 0 teveel voor het nummer heb gezet ofzo, maar het was gewoon mijn thuisnummer. Wil KPN het opnieuw proberen?

De ene keer hoor ik de Nederlandse, dan weer de Amerikaanse, overigens. Het zou ook een tijdelijke fout kunnen zijn en dat hij morgen alweer weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik ben helaas ook al weer 2 maanden bezig om het voor elkaar te krijgen om buiten mijn regio te kunnen en naar 06 en informatie nummers (onder andere de slim helpdesk!!).. Ik heb Slim van KPN, bel al geporteerd, alleen kan nog steeds alleen maar naar regio nummers bellen. Ik kan sinds kort gelukkig wel weer gebelt worden wat eerst niet mogelijk was.
Het vervelende is dat je nu alles met je mobiele telefoon moet doen, inclusief te helpdesk en dat zorgt voor aardige rekeningen :(

Helpdesk bellen heeft ook geen zin meer, want die verwijzigen toch alleen maar naar het feit dat de technische dienst het gaat oppakken. Gelukkig zag ik in het topic een gratis nummer staan voor 2de lijns... dat vanavond ook maar even bellen over wat de status nu is!

Crap was ik maar bij analoog gebleven :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-snel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-03 13:24
Jan-E schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 01:10:
[...]
Mijn broodtrommel geeft die melding altijd bij inloggen, ook al staat het broadcasten uit. Idem in het menu. Broadcasten staat altijd aan, ook al staat-ie uit.
Hij geeft de melding ook als de netwerknaam niet gewijzigd is (het SX... nummer dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ViNyL schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 08:39:
Ik ben helaas ook al weer 2 maanden bezig om het voor elkaar te krijgen om buiten mijn regio te kunnen en naar 06 en informatie nummers (onder andere de slim helpdesk!!).. Ik heb Slim van KPN, bel al geporteerd, alleen kan nog steeds alleen maar naar regio nummers bellen. Ik kan sinds kort gelukkig wel weer gebelt worden wat eerst niet mogelijk was.
Het vervelende is dat je nu alles met je mobiele telefoon moet doen, inclusief te helpdesk en dat zorgt voor aardige rekeningen :(

Helpdesk bellen heeft ook geen zin meer, want die verwijzigen toch alleen maar naar het feit dat de technische dienst het gaat oppakken. Gelukkig zag ik in het topic een gratis nummer staan voor 2de lijns... dat vanavond ook maar even bellen over wat de status nu is!

Crap was ik maar bij analoog gebleven :S
Ligt het niet misschien aan je telefoon?

De KPN Experia Box wacht telkens maar 3 seconden op het volgende cijfer. Sommige toestellen denken dat als het eerste cijfer een 0 is, ze moeten wachten met verder kiezen op een buitenlijn. Als je telefoon na die 0 bijv. vier seconden wacht, gaat het al fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
Nee het heeft in het begin even gewerkt, een week wel te verstaan. Dus aan me telefoon ligt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 15:58

TeeDee

CQB 241

Zo, bij mijn ouders ook eindelijk InternetPlusBellen geinstalleerd.

Alleen nu zit ik met een vaag probleem:

Ik heb Windows 2003. Ik stop de Experia CD-rom erin, en er komt doodleuk de melding dat ik Windows 98 of hoger moet hebben.

Nu ben ik van plan om deze te gaan proberen.

Is dit aan te raden?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

The__Virus schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 07:14:
[...]

Dit is niet waar. Wij stonden voor hetzelfde dilemma en er werd eerst gezegd dat dat gratis was, maar even later hoorden we dat het omschakelen van digitaal naar analoog je nog eens 75 euro kost. Bovendien heeft het totaal geen voordeel: je bent in alle gevallen je webvox (of vergelijkbaar apparaat) en NT1 kwijt, die kun je gewoon van de muur halen (nadat je over bent gezet). Verder maakt het totaal geen verschil, dus ik zou lekker ISDN1 houden. Zelfs de prijzen zijn hetzelfde :).
Hoe bedoel je "dit is niet waar"? Je kunt gewoon van ISDN(1) overstappen naar IPB zonder eerst terug te hoeven gaan naar analoog. Bij 'm ouders is dat vlekkeloos gegaan (afgezien van de problemen die ze nu ondervinden). Volgens mij bevestig je in je verhaal ook mijn post. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Tourniquet op 18-10-2006 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een vaag fenomeen ontdekt vanmorgen :? Ik heb mijn Philips Onis vaste telefoon aangesloten op de EB. Normaal was het zo dat de accus van die telefoon wel 4-5 dagen meegingen. Nu ie aan de EB hangt zijn de accus al na 1 dag volledig leeg 8)7 Wat is hier de oorzaak van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171780

Wederom een storing op het ipb netwerk geconstateerd. Doet zich in iedergeval voor van ipb naar ipb en van gsm naar ipb. Tevens bemerkte ik dat als ik naar ipb bel dat het amerikaanse toontje weer hoorbaar is als de telefoon overgaat (ipb netwerk). Zojuist de storingsdienst gebeld van KPN en daar was direct hoorbaar dat vanwege een storing op het ipb netwerk de wachttijd erg lang is. De wachttijd is normaal gesproken al erg lang. Wederom maar een klacht sturen voor het track record. Ik wil namelijk terug naar analoog en middels het track record wil ik toch duidelijk maken dat het absoluut niet de dienstverlening kan bieden die je normaal gesproken van KPN zou verwachten. Is er iemand die mij kan adviseren waarop ik mij kan beroepen ? KPN verkoopt het product als internetplusbellen maar een bittorrent client kan al diverse problemen geven. Vorige week vernam ik dat het QOS van ipb niet goed werkt en dat KPN met de leverancier (Siemens) aan het kijken is dat ze dit wel goed krijgen. Maw. er is geen garantie dat je altijd kan bellen, de QOS is niet stabiel. Wie weet hier meer van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179082

Ik heb op mijn systeem 2 besturingsystemen ( moet nog ff veranderen ) maar nu had ik de adapter geinstalleerd op xp en het werkte ook allemaal. Toen ik ging kijken of de adapter het ook deed op windows 98 heb ik wat geinstalleerd maar het werkte niet omdat ik de 2nd edition niet had. Daarna ging ik weer naar Xp en toen herkende de pc de adapter niet meer. Toen heb ik alle software verwijderd (naar prullenbak want bij software stond het niet meer) en toen wou ik het opnieuw installeren vraagt het proggramma steeds of ik alle onderdelen opnieuw wil verwijderen, als ik naar configuratiescherm -> harware ga vraagt herkent de pc de adapter wel maar hij functioneert niet goed. Ik denk dat ik Windows maar opnieuw ga installeren want ik heb al van alles geprobeerd. Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je netwerkaart ff uit je systeem verwijderen, computer uitschakelen en weer opnieuw opstarten zodat de netwerkkaart weer opnieuw wordt gevonden en geinstalleerd. Heeft bij mij al geholpen een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:41
Bij mij werkt UPnP niet met mijn Experia Box. Ik heb UPnP aangezet in de EP, maar utorrent blijft klagen dat hij geen port kan mappen via UPnP als ik UPnP support aanzet in utorrent.

Ik heb het UPnP testprogramma van http://fp.mgillespie.plus.com/upnphelp.htm gebruikt of UPnP correct werkt. Alle tests behalve 7 en 8 werken goed. Test 7 en 8 hebben (je raadt het al) betrekking op de router.

Mijn EP firmware versie is: 1.38.6-iptv (Jun 12 2006 17:58:26)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62272

Wat ik niet snap als ik alle problemen lees over "Internet Plus Bellen" dat er mensen zijn die van de KPN afwillen en dan overstappen op "Het Net", "Planet" of "Xs4All", dit zijn allemaal dochters van de KPN en gebruiken allemaal dezelfde techniek. Als ik echt zoveel problemen zou hebben, dan zou ik van de KPN afstappen. Dat had ik ook gedaan omdat ik de KPN te duur vond. Nou ben ik naar Tiscali over gestapt en heb daar `internet met bellen` voor een lagere prijs. Oké, bij Tiscali is ook niet alles "Koek en Ei" maar het werkt bij mij probleemloos. Ik ben nu voor iets meer dan jaar lid en de verbinden heeft er 3x uitgeleggen "2x onderhoud en 1x landelijk storing" en als het meer is, dan heb ik er niets van gemerkt. Ik ben er dan ook niet blij mee, dat als alles door gaat, dat Tiscali NL ook een KPN onderneming wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 13:36
Anoniem: 62272 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 11:20:
Wat ik niet snap als ik alle problemen lees over "Internet Plus Bellen" dat er mensen zijn die van de KPN afwillen en dan overstappen op "Het Net", "Planet" of "Xs4All", dit zijn allemaal dochters van de KPN en gebruiken allemaal dezelfde techniek.
XS4ALL gebruikt een volstrekt andere techniek. En dat loopt nog lang niet vlekkeloos, om het mild uit te drukken. Maar XS4ALL's VoIP is wel echt roaming, dus niet zo benepen als bij KPN waar VoIP alleen maar werkt op hun eigen netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:09
Tourniquet schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 09:50:
[...]

Hoe bedoel je "dit is niet waar"? Je kunt gewoon van ISDN(1) overstappen naar IPB zonder eerst terug te hoeven gaan naar analoog. Bij 'm ouders is dat vlekkeloos gegaan (afgezien van de problemen die ze nu ondervinden). Volgens mij bevestig je in je verhaal ook mijn post. :P
Aah ik had je verkeerd begrepen: aangezien je het over overstappen had, dacht ik dat je bedoelde van digitaal naar analoog, zoals hij ook vroeg. En aangezien je daarop 'ja' antwoordde, was ik even in de war. Maar we bedoelen hetzelfde ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:43
Sinds 04-2006 I+P van Planet. Tot 3-4 weken geleden nooit problemen gehad. Internetten werkt 100%. Telefonie dus niet: niet bereikbaar, ingesprektoon, afgesloten toon. Diverse malen gemaild&gebeld naar Planet en KPN. Helpdeskmedewerkers zeggen dingen toe maar komen afspraken niet na. Ook 2e lijns. Vanmiddag maar een aangetekende brief gestuurd met het verzoek de problemen voor 5-11 op te lossen. Zo niet dan verzoek ik Planet om de helft van de abo-kosten terug te storten. Daarnaast zal ik per contractdatum het abonnement opzeggen. De problemen bij mijn ( en de buren ) zijn er sinds de grote storing van een week of 3-4 geleden. Jammer, het kan zo'n leuk produkt zijn. :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Onder MIJN KPN, wifi instellingen, staat er niets bij Key ingevuld. Dus laat ik dit eens invullen :) , (via de lokale webinterface staat er wel een key ingevuld, en de zelfde key is gebruikt)

De Box reset zich zelf, voip led blijft knipperen. Waarom ?
Aan/uit schakelaar achterop de box gebruikt, en voip brand weer.

Wat is hier de aan de hand :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:35

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

TeeDee schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 09:25:
Zo, bij mijn ouders ook eindelijk InternetPlusBellen geinstalleerd.

Alleen nu zit ik met een vaag probleem:

Ik heb Windows 2003. Ik stop de Experia CD-rom erin, en er komt doodleuk de melding dat ik Windows 98 of hoger moet hebben.

Nu ben ik van plan om deze te gaan proberen.

Is dit aan te raden?
Die cd heb je alleen maar nodig als je de draadloze adapter wilt installeren.
Zit er in windows2003 geen eigen draadloos gedeelte net zoals WindowsXP? Als dat zo is dan kan je als je de draadloze adapter wilt gebruiken alleen de drivers installeren van de adapter en hoef je verder niet alle extra software te installeren. Drivers staan wel ergens in een subdir van de cd volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Okay, er zat geen adapter bij. Ik heb er een Linksys ingezet.

Verder komt er dan een melding tijdens het 'repairen' van de verbinding dat een ander programma de verbinding beheert.

Dat probeer ik vanavond te tackelen door de Windows Wireless Zero Config. te starten. Ik hoop alleen dat deze op Windows 2003 web ( ;) ) zit.

Maar goed, na vanavond weet ik meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62733

pff mijn eerste storing die ik meemaak, al zowat de hele dag niet te bereiken,

ik zal het maar even voor lief nemen maar weet men nu eigenlijk wat men er aan gaat doen (het komt vaker voor ) en waarom hebben ze niet een gratis nummer om te bellen voor internet plus bellen tot ze deze problemen (relatief ) definitief hebben opgelost !

Kan iemand me overigens vertellen in normale taal hoe dat zit, hebben ze nog nooit gehoord van een backup server, het is toch eigenlijk te gek dat men niet kan telefoneren terwijl dat met anaoloog nooit voor kwam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-06 22:49

djidee

Mr. Slungel

ViNyL schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 09:12:
Nee het heeft in het begin even gewerkt, een week wel te verstaan. Dus aan me telefoon ligt het niet.
Om precies te zijn een week en 1 dag?? Koos ie misschien stiekum voor de analoge lijn???

Kijk verder in je toestel voor de zekerheid even naar een optie als kiestoonpauze, en probeer die zo kort mogelijk te zetten...

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
't Is toch blijkbaar wel lastig om dat platform up te houden. Alweer niet bellen. Als bellen echt belangrijk voor je is zou ik InternetplusBellen niet adviseren. Ik dit nooit met m'n analoge lijn. En het is niet dat ik steeds kijk of het down is: ik kan gewoon weer niet bellen en dan kijk ik op de router: voip no-go.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Anoniem: 143386 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 08:31:
Ik belde gisteren vanaf mijn mobiel naar huis, en raad eens, de Amerikaanse oproeptoon klonk in mijn oren. Het eerste wat ik dan denk is dat ik een 0 teveel voor het nummer heb gezet ofzo, maar het was gewoon mijn thuisnummer. Wil KPN het opnieuw proberen?

De ene keer hoor ik de Nederlandse, dan weer de Amerikaanse, overigens. Het zou ook een tijdelijke fout kunnen zijn en dat hij morgen alweer weg is.
Ik (en mijn oom) hebben last van een knipperend voiplampje. Het rare is dat ik mezelf wel kan bellen. Ik krijg ook opeens weer de Amerikaanse oproeptoon te horen. Uitbellen blijkt niet mogelijk te zijn. Ik ben overigens gewoon geporterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179082

Anoniem: 30648 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 11:01:
Je netwerkaart ff uit je systeem verwijderen, computer uitschakelen en weer opnieuw opstarten zodat de netwerkkaart weer opnieuw wordt gevonden en geinstalleerd. Heeft bij mij al geholpen een keer.
Heb ik al geprobeerd maar als ik dan de stuurprogramma's wil installeren moet ik al zelf een bestand selecteren (ar5523.sys) wat daarvoor al niet moest, en als ik dat bestand selecteer geeft de pc een melding dat het programma niet onder het logo van Xp valt ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

ye-roon

knaak

Ok ik heb dit sinds vandaag en ben er nu al niet echt teveden over, maja me moeder wilde het. Anyways kheb een beetje het forum zitten door spitten en vooal de topics hier over en ik zit met iets. Ik heb een hele trage upload bij msn. Soms doet het ding gewoon niets. Ik heb nu UPnP aangezet in het internet menu oid. Maar als ik dan in msn kijk bij verbinding en dan op test druk dan ben ik schijnbaar nog steeds verbonden met een niet UPnP met poort beperkte NAT. Ik vraag me af waarom :s Ook bij azureus doet me DHT het niet terwijl ik de poorten toch geforward heb. Poorten bij zowel MSN als Azureus dus.

Edit: Azureus geeft nu bij het opstarten fouten omdat hij de poorten niet kan mappen via upnp. Wat erg vreemd is aangezien dit juist zou MOETEN kunnen nu upnp juist aan staat :s Iemand ideeen over dit? :p

Edit2: Nu met UPnP aan gaat sturen via msnwel snel, alleen krijg ik nog die message bij azureus omdattie poorten wil openen die al open zijn. ALs ik poort wijzig dan kan hij ze ook ni aanmaken.

[ Voor 24% gewijzigd door ye-roon op 18-10-2006 20:23 ]

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotjeknor54
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-05 10:21
Hebben jullie ook nog een storing. Bij mij geen mogelijkheid tot bellen of gebeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sqck
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-12-2023
rotjeknor54 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:23:
Hebben jullie ook nog een storing. Bij mij geen mogelijkheid tot bellen of gebeld worden.
Jep, hier in Zoetermeer ook nog steeds last van de storing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
rotjeknor54 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:23:
Hier ook. volgens de KPN-site al vanaf vanmorgen 11:51.

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Rotterdam ook.
Soms kan ik wel bellen maar verbreekt ie midden in het gesprek.
Als ik naar m'n mobiel bel krijg is een soort in gesprek toon, nadat ik neer leg gaat m'n mobiel wel af...
Ik begin er al aan te wennen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Zo, eindelijk de internet verbinding up and running bij mijn ouders.

Alleen wederom een probleem:
Is het mogelijk om achter de Gigaset een server te plaatsen zodat deze al het netwerk verkeer vanaf het interne netwerk kan handlen?

Situatie:
Windows 2003 Web met daarop Kerio Winroute.

Alles werkt nu prima, alleen op de Windows 2003 machine. Zodra ik de interne netwerkkaart 'enable' dan kan ik op de Windows 2003 niet meer op internet.

Maak ik nu een cruciale denkfout?
Op de gigaset heb ik NAT enabled en in de KErio Software heb ik ook NAT enabled.

[ Voor 11% gewijzigd door TeeDee op 18-10-2006 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Gigaset? Of experiabox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
djidee schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 18:15:
[...]

Om precies te zijn een week en 1 dag?? Koos ie misschien stiekum voor de analoge lijn???

Kijk verder in je toestel voor de zekerheid even naar een optie als kiestoonpauze, en probeer die zo kort mogelijk te zetten...
Nou ik heb al gecheckt of ik wel goed overgezet ben en dat is dus wel goed. Het gaat "ergens" mis volgens de KPN maar waar... :S
Zal overigens nog eens in de telefoon checken, tis wel raar dat lokale nummer (regio) het wel doen. Het lijkt dus op de situatie als je niet overgezet bent, maar dat ben ik wel. Als ik een telefoon direct op de hoofdlijn prik nu dan krijg ik ook geen kiestoon. Ik moet dus via de Experiabox.

(ps hoezo een week en 1 dag?)

* ViNyL heeft nu een werkende telefoon _/-\o_

Voor iedereen met een Siemens phone en problemen, check het volgende:

Als je op je handset naar "Instell. Basis" gaat en dan naar "Spec. Functies" zorg dan dat er onder netlijncode GEEN 0 (nul) staat.
Om de een of andere reden ondersteunt digitale telefonie deze instelling (die er fabriek af in staat) niet (of negeert hem niet als je geen centrale hebt, de Experia box zal zich nu wel als 'centrale' opwerpen) Op de analoge lijn heb ik er nooit probs mee gehad (nog nooit in de telefoon instellingen gekeken trouwens).
Hij probeert dus eerst een 0 te draaien voor een buitenlijn (wat de eerste nul van het 06 nummer is) om vervolgens de rest van het 06 nummer te gaan draaien..
Nu ik deze instelling net aanpas werkt het! 8)

[ Voor 56% gewijzigd door ViNyL op 18-10-2006 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Een oom en tante van me hebben ook IPB van KPN en dat werkt bij hun totaal niet!
Ze wonen boven een slagerij in een dorpje in Gelderland waar ook geen enkele andere aanbieder zit voor telefonie, dat is zeer vervelend.

Vier weken geleden begonnen de problemen, naast dat er regelmatig storingen optraden in het telefonienetwerk (zie vorige posts) lagen ze er ineens een hele week uit. Het internet werkt overigens wel.

De helpdesk hield steeds maar vol dat ze een splittertje moesten installeren, terwijl ze dat voorheen nooit hadden!
Op een gegeven moment, toen ze beide niet thuis waren, stond er een mannetje van KPN aan de deur, hij had opdracht gekregen van KPN om de Experia Box te komen weghalen en een ADSL-modem te komen installeren. Er is daarvoor geen opdracht gegeven en de winkeleigenaar wist ook van niets en stuurde de monteur weer weg.

Er is toen contact geweest tussen mijn oom en een 3e lijns monteur bij KPN die wist te vertellen dat het zaakje heel eenvoudig kon worden teruggedraaid (er is dus toch iets veranderd, zonder dat daar opdracht voor is gegeven), binnen 5 minuten was het opgelost en konden ze weer bellen. Er is géén splitter geïnstalleerd overigens.
Nu, een ruime week later, wéér hetzelfde gezeik! Oom en tante hebben inmiddels veel kosten moeten maken met de mobiele telefoon, wat ze overigens terug gaan eisen.

En de helpdesk...die houdt maar vol dat er een splitter tussen moet worden gezet, terwijl een 3e lijns monteur het zaakje aan de praat krijgt zonder een splitter te installeren!
Eergisteren kregen ze ineens bericht dat hun IPB-abonnement zou zijn omgezet naar een Direct-ADSL-abonnement en hun emailadressen werden plots afgesloten. Nu kunnen ze alleen nog maar internetten. Telefoon is dood en email is afgesloten.

Het is duidelijk dat zowel mijn oom en tante als KPN hier nog niet klaar mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ViNyL schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 21:43:
[...]

Nou ik heb al gecheckt of ik wel goed overgezet ben en dat is dus wel goed. Het gaat "ergens" mis volgens de KPN maar waar... :S
Zal overigens nog eens in de telefoon checken, tis wel raar dat lokale nummer (regio) het wel doen. Het lijkt dus op de situatie als je niet overgezet bent, maar dat ben ik wel. Als ik een telefoon direct op de hoofdlijn prik nu dan krijg ik ook geen kiestoon. Ik moet dus via de Experiabox.

(ps hoezo een week en 1 dag?)

* ViNyL heeft nu een werkende telefoon _/-\o_

Voor iedereen met een Siemens phone en problemen, check het volgende:

Als je op je handset naar "Instell. Basis" gaat en dan naar "Spec. Functies" zorg dan dat er onder netlijncode GEEN 0 (nul) staat.
Om de een of andere reden ondersteunt digitale telefonie deze instelling (die er fabriek af in staat) niet (of negeert hem niet als je geen centrale hebt, de Experia box zal zich nu wel als 'centrale' opwerpen) Op de analoge lijn heb ik er nooit probs mee gehad (nog nooit in de telefoon instellingen gekeken trouwens).
Hij probeert dus eerst een 0 te draaien voor een buitenlijn (wat de eerste nul van het 06 nummer is) om vervolgens de rest van het 06 nummer te gaan draaien..
Nu ik deze instelling net aanpas werkt het! 8)
Dus toch! 8)

Als je 006 draait op een analoge lijn bel je naar het buitenland. De Siemens-telefoon denkt gewoon dat hij moet wachten op een buitenlijn na de nul van 06, en dat het telefoonnnumer dus 612345678 is. Een analoge lijn wacht 10 seconden tot het volgende cijfer en verbindt je direct als het nummer klaar is. De EB weet niet wanneer het nummer klaar is, en wacht dus bij ieder cijfer maar 3 seconden (aan de ene kant tijd om cijfers in te toetsen, aan de andere kant niet te lang wachten met verbinding maken). Je telefoon wachtte dus te lang met het kiezen van het gedeelte na de 0, en de EB ontvangt dus alleen de 0. Geen wonder dat je gesprekken niet doorkwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
Anoniem: 143386 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 22:21:
[...]

Dus toch! 8)

Als je 006 draait op een analoge lijn bel je naar het buitenland. De Siemens-telefoon denkt gewoon dat hij moet wachten op een buitenlijn na de nul van 06, en dat het telefoonnnumer dus 612345678 is. Een analoge lijn wacht 10 seconden tot het volgende cijfer en verbindt je direct als het nummer klaar is. De EB weet niet wanneer het nummer klaar is, en wacht dus bij ieder cijfer maar 3 seconden (aan de ene kant tijd om cijfers in te toetsen, aan de andere kant niet te lang wachten met verbinding maken). Je telefoon wachtte dus te lang met het kiezen van het gedeelte na de 0, en de EB ontvangt dus alleen de 0. Geen wonder dat je gesprekken niet doorkwamen. En maar KPN de schuld geven.. ;)
Ja, als je een "out of the box phone setup" hebt ga je hier natuurlijk nooit vanuit. Ik heb ook overal in kpn faq's gezocht maar daar vindt je dit soort dingen niet. Omdat ik niet precies wist waar je het in je vorige post over had ging ik maar eens even door de menu's heen en dacht.. "huh 0 voor buitenlijn? Laat ik dat eens weghalen".

Denk dat er veel mensen zijn die een telefoon hebben waar dit dus standaard in staat en voor veel elende aan de kant van KPN zorgt. Morgen me call maar even netjes laten sluiten en dit erbij melden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ViNyL schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 22:24:
[...]

Ja, als je een "out of the box phone setup" hebt ga je hier natuurlijk nooit vanuit. Ik heb ook overal in kpn faq's gezocht maar daar vindt je dit soort dingen niet. Omdat ik niet precies wist waar je het in je vorige post over had ging ik maar eens even door de menu's heen en dacht.. "huh 0 voor buitenlijn? Laat ik dat eens weghalen".

Denk dat er veel mensen zijn die een telefoon hebben waar dit dus standaard in staat en voor veel elende aan de kant van KPN zorgt. Morgen me call maar even netjes laten sluiten en dit erbij melden!
Beetje lullig om nu mee te komen, maar op de KPN-site staat dit:
Bezettoon tijdens interlokaal bellen

Hoort u tijdens het interlokaal bellen een bezettoon, dan heeft u waarschijnlijk vroeger een huiscentrale gebruikt en is er een extra 0 (voor de buitenlijn) in het toestel geprogrammeerd. Verwijder de extra 0 uit de programmering van uw toestel. Raadpleeg hiervoor de gebruiksaanwijzing.
Het was blijkbaar al bekend. Vreemd dat KPN dat niet even met je gecheckt heeft na al die tijd aan de lijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
Anoniem: 143386 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 22:29:
[...]

Beetje lullig om nu mee te komen, maar op de KPN-site staat dit:

[...]

Het was blijkbaar al bekend. Vreemd dat KPN dat niet even met je gecheckt heeft na al die tijd aan de lijn...
Tjah inderdaad. Maar goed, als je nooit een centrale etc hebt gehad zoek je er niet op en ga je het daar natuurlijk ook niet zoeken. Ik ben iig blij dat het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Het vervelende ongeluk zit soms in een klein hoekje. Je komt er niet zomaar op dat je een nul altijd eerst er voor had en ik kan me voorstellen dat een helpdeskmedewerker hier ook niet standaard altijd op komt.

Het lijkt mij wel iets nuttigs voor de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Beste mensen ik zit met een probleemske.

Gezien er best wel wat pagina's waren heb ik eerst de search gebruikt, hier kwam echter niet veel uit. Wat wil het geval.

De laatste tijd kregen we hier bericht van abuse @ kpn dat ik een spammert zou zijn! Is dus niet zo, heb maatregegelen getroffen enz --> het mocht niet baten.
Dus nu maar een reinstall van Windows. Ik heb nu dus ook Windows re-installed op een laptop waar het netwerk het WEL deed via de ingebouwde Intel 2200 BG kaart.
Echter na de reinstall wil die 2200BG alle netwerken in de buurt vinden...... alleen niet de Experia box :|

Terwijl hij het voorheen wel deed. Momenteel heb ik dus maar een Speedtouch usb adapter (121g) eraan hangen, maar die heb ik eigenlijk nodig ergens anders in mijn netwerk. Daarnaast is het niet echt logisch als je een ingebouwde kaart heb om zo een log USB geval te gebruiken. ;)

Wat heb ik dus al geprobeerd:

-Reinstall Windows
-Nieuwste Drivers gedownload
-Proberen aan te melden zowel via de KPN CD als handmatig
-Search (miss verkeerde search query ? )
-Google
-KPN Home site
-Alle protecollen installed op de kaart ( TCP/IP v6 enz.)
-Naast de Experia box zitten voor optimaal bereik :P

Specs van de Laptop:

IBM Thinkpad T41 - 2374-S12
Intel 1.8 ghz
2gig ram
Intel 2200BG Wireless kaartje
Windows XP Pro (legaal) met alle updates.

Wie o wie heeft er een idee wat ik hieraan kan doen!!

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62733

grrrr nog steeds storing :( , is er al iets van een actie groep of zo waarbij je kan aansluiten ! Ik vindt het niet kunnen dat je een dagzonder telefoon zit !

Overigens schijnt het probleem te liggen aan overcapaciteit zei een help desk medewerker ! maar het zou me niks verbazen als siemens de centrale niet in orde heeft !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
@Notna:
De Experiabox gaat tot en met kanaalnummer en/of bundelt 2 kanalen om 108Mbps voor de Gigaset 108 mogelijk te maken.
Je kunt denk ik het beste het kanaalnummer via Mijn KPN op 11 of lager instellen.
Je slaat 2 vliegen in 1 klap: geen bundeling van kanalen meer en zeker weten een kanaalnummer dat je kaart kan oppikken.
En vergeet niet handmatig in te stellen. Een tijd terug zende de Experiabox althans niet standaard het SSID uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03 23:25
t.vandenhurk schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 22:05:
Een oom en tante van me hebben ook IPB van KPN en dat werkt bij hun totaal niet!
Ze wonen boven een slagerij in een dorpje in Gelderland waar ook geen enkele andere aanbieder zit voor telefonie, dat is zeer vervelend.

Vier weken geleden begonnen de problemen, naast dat er regelmatig storingen optraden in het telefonienetwerk (zie vorige posts) lagen ze er ineens een hele week uit. Het internet werkt overigens wel.

De helpdesk hield steeds maar vol dat ze een splittertje moesten installeren, terwijl ze dat voorheen nooit hadden!
Op een gegeven moment, toen ze beide niet thuis waren, stond er een mannetje van KPN aan de deur, hij had opdracht gekregen van KPN om de Experia Box te komen weghalen en een ADSL-modem te komen installeren. Er is daarvoor geen opdracht gegeven en de winkeleigenaar wist ook van niets en stuurde de monteur weer weg.

Er is toen contact geweest tussen mijn oom en een 3e lijns monteur bij KPN die wist te vertellen dat het zaakje heel eenvoudig kon worden teruggedraaid (er is dus toch iets veranderd, zonder dat daar opdracht voor is gegeven), binnen 5 minuten was het opgelost en konden ze weer bellen. Er is géén splitter geïnstalleerd overigens.
Nu, een ruime week later, wéér hetzelfde gezeik! Oom en tante hebben inmiddels veel kosten moeten maken met de mobiele telefoon, wat ze overigens terug gaan eisen.

En de helpdesk...die houdt maar vol dat er een splitter tussen moet worden gezet, terwijl een 3e lijns monteur het zaakje aan de praat krijgt zonder een splitter te installeren!
Eergisteren kregen ze ineens bericht dat hun IPB-abonnement zou zijn omgezet naar een Direct-ADSL-abonnement en hun emailadressen werden plots afgesloten. Nu kunnen ze alleen nog maar internetten. Telefoon is dood en email is afgesloten.

Het is duidelijk dat zowel mijn oom en tante als KPN hier nog niet klaar mee zijn.
Die splitter is ook niet meer nodig als de boel eenmaal is geactiveerd/geporteerd e.d. het telefoonverkeer gaat dan immers via de ADSL-kabel en niet meer via de Lijn-kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatpaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-03 10:21
Ik refereer nog even naar de vorige post van mij
blaatpaal in "[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen dee..."

echter keek ik in de brievenbus van me nieuwe huis bij de oplevering er daar zag ik 3 brieven liggen

2x een bevestiging van me aanvraag
en 1x afwijzing.

Hierin staat letterlijk.

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw aanvraag voor IPB van KPN op adres.

Uw opdracht voor IPB kan om technische reden niet worden gerealiseerd. Na onderzoek is gebleken dat er geen KPN aansluitpunt aanwezig is op uw adres

blbla

Met vriendelijke groet

Michiel Buitelaar.

Echter heb ik bij mijn aanvraag aangegeven dat ik geen kpn lijn heb.
dus ik snap deze brief niet helemaal, gister heb ik al even proberen te bellen met KPN, maar toen was er een database storing :(.

het gaat hier wel om nieuwbouw misschien dat dat het probleem geeft.. ?

(--=) Peace For Everybody (=--)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 13:43
blaatpaal schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 08:51:
Ik refereer nog even naar de vorige post van mij
blaatpaal in "[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen dee..."

het gaat hier wel om nieuwbouw misschien dat dat het probleem geeft.. ?
Goed mogelijk... staat nog niet in de database als beschikbaar misschien. Of je ISRA staat nog niet in de database van de vastenet (andere afdeling) afdeling.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

De Experiabox...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42753

Notna schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 23:50:
Beste mensen ik zit met een probleemske.

Gezien er best wel wat pagina's waren heb ik eerst de search gebruikt, hier kwam echter niet veel uit. Wat wil het geval.

De laatste tijd kregen we hier bericht van abuse @ kpn dat ik een spammert zou zijn! Is dus niet zo, heb maatregegelen getroffen enz --> het mocht niet baten.
Dus nu maar een reinstall van Windows. Ik heb nu dus ook Windows re-installed op een laptop waar het netwerk het WEL deed via de ingebouwde Intel 2200 BG kaart.
Echter na de reinstall wil die 2200BG alle netwerken in de buurt vinden...... alleen niet de Experia box :|

Terwijl hij het voorheen wel deed. Momenteel heb ik dus maar een Speedtouch usb adapter (121g) eraan hangen, maar die heb ik eigenlijk nodig ergens anders in mijn netwerk. Daarnaast is het niet echt logisch als je een ingebouwde kaart heb om zo een log USB geval te gebruiken. ;)

Wat heb ik dus al geprobeerd:

-Reinstall Windows
-Nieuwste Drivers gedownload
-Proberen aan te melden zowel via de KPN CD als handmatig
-Search (miss verkeerde search query ? )
-Google
-KPN Home site
-Alle protecollen installed op de kaart ( TCP/IP v6 enz.)
-Naast de Experia box zitten voor optimaal bereik :P

Specs van de Laptop:

IBM Thinkpad T41 - 2374-S12
Intel 1.8 ghz
2gig ram
Intel 2200BG Wireless kaartje
Windows XP Pro (legaal) met alle updates.

Wie o wie heeft er een idee wat ik hieraan kan doen!!
uh ga eens de PROPERTIES instellingen van je WLAN kaart en zet daar eens de VS ( Amerikaanse ) Channel optie uit! Er staat iig op deze laptop ( heb ook een T41 uit Australie)
een optie tussen due meld dat het alleen voor de VS is bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatpaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-03 10:21
bjck schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 08:58:
[...]

Goed mogelijk... staat nog niet in de database als beschikbaar misschien. Of je ISRA staat nog niet in de database van de vastenet (andere afdeling) afdeling.
Ik heb reeds nog even gevraagd of ze mij nog even terugbellen.
Hopelijk bellen ze snel, anders heb ik geen telefoon/internet.

Wie verstuurd die gegevens naar het vastenet database?
is dat de aannemer of een makelaar?

(--=) Peace For Everybody (=--)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
t.vandenhurk schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 22:05:Oom en tante hebben inmiddels veel kosten moeten maken met de mobiele telefoon, wat ze overigens terug gaan eisen.
Bij storing gebruik ik Skype. Is goedkoper dan mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 07:36
blaatpaal schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 10:54:
[...]

Ik heb reeds nog even gevraagd of ze mij nog even terugbellen.
Hopelijk bellen ze snel, anders heb ik geen telefoon/internet.

Wie verstuurd die gegevens naar het vastenet database?
is dat de aannemer of een makelaar?
Ook wij hebben deze problemen gehad, toen wij ons nieuwbouw huis in gingen. Het probleem bij ons was, dat er wel een draad getrokken was (kon men bij KPN 'zien'), maar geen ISRA punt. Nadat het ISRA punt aangebracht was, kon ook het IPB verhaal in gang gezet worden.

Neem hiervoor contact op met je aannemer / hoofduitvoerder, want die dienen zorg te dragen voor de aanleg van het ISRA punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 14:01
Dag 93 sinds aanvraag, het VoIP lampje blijft knipperen. Inmiddels hangt de Experiabox al meer dan 2 maanden aan de muur, ik veeg het stof er regelmatig even af zodat ik het VoIP lampje kan blijven zien knipperen.

Zaterdag ben ik uitgenodigd om in de uitzending bij Kassa te komen, er zal dan ook iemand van KPN zijn dus ik hoop dat het via die weg wat meer gaat opschieten.

In m'n "record" bij de KPN staat nu letterlijk dat ik niet meer met de helpdesk/servicedesk mag bellen omdat dit een "uitzonderlijk" probleem is en dat ik maar moet afwachten en anders met de afd. klantreactie in contact moet treden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een keer mijn vraag over de firewall, is het nog nodig om een softwarematige firewall op je pc te hebben want de EB heeft er al een. Sinds mijn pc op de EB is aangesloten geeft mijn Sygate firewall namelijk geen enkele melding meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88208

Arnout schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 16:59:
Dag 93 sinds aanvraag, het VoIP lampje blijft knipperen. Inmiddels hangt de Experiabox al meer dan 2 maanden aan de muur, ik veeg het stof er regelmatig even af zodat ik het VoIP lampje kan blijven zien knipperen.

Zaterdag ben ik uitgenodigd om in de uitzending bij Kassa te komen, er zal dan ook iemand van KPN zijn dus ik hoop dat het via die weg wat meer gaat opschieten.

In m'n "record" bij de KPN staat nu letterlijk dat ik niet meer met de helpdesk/servicedesk mag bellen omdat dit een "uitzonderlijk" probleem is en dat ik maar moet afwachten en anders met de afd. klantreactie in contact moet treden.
Mijn mond valt weer open... :'(
Zijn hier geen boeken of archieven voor, dit soort zaken moeten worden bewaard, opgeborgen, in geschiedenisboeken komen. Heb je al een koffietafel geregeld? Ik condoleer nu alvast... :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Anoniem: 30648 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 17:08:
Nog een keer mijn vraag over de firewall, is het nog nodig om een softwarematige firewall op je pc te hebben want de EB heeft er al een. Sinds mijn pc op de EB is aangesloten geeft mijn Sygate firewall namelijk geen enkele melding meer.
Een firewall is wat uitgebreider dan wat in je EB zit, maar in principe heb je hem niet echt nodig mits je je uitgaande verkeer niet wil controleren. Ik zit al jaren zonder software matige firewall achter de router en dat bevalt mij persoonlijk een stuk beter dan met eentje geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Update betreffende de zeer lage downstream van 96 kbps bij m'n ouders:

De Multiplay helpdesk heeft dinsdag getracht contact op te nemen, echter waren m'n ouders een dagje weg dus waren overdag niet te bereiken. Vandaag kregen ze een mooie brief van KPN met daarin de mededeling dat ze niet telefonisch bereikbaar waren, maar dat volgens hun gegevens het probleem is opgelost. Nee dus! 8)7

Ik ben zelf maar weer gaan bellen en er is weer een nieuwe ticket aangemaakt. De (overigens welwillende en begripvolle) hd-er heeft nog geprobeerd me met de 2e lijn door te verbinden, maar kwam er zelf ook niet doorheen. :X

Binnen 48 uur worden we teruggebeld.... wordt vervolgd dus!

edit: Er is net teruggebeld, morgenmiddag komt er een "monteur"!

(oja, inmiddels hangt tussen de Experiabox en het IS/RA de derde korte telefoonkabel om uit te sluiten dat de vorige twee die ik geprobeerd heb toevallig allebei defect zijn geraakt. :+ )

[ Voor 3% gewijzigd door Tourniquet op 19-10-2006 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je zou toch bijna de box verdenken dat ie de geest heeft gegeven.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

kapitein, thanks voor de DM met de link!

Daar was het dus idd het modem, ik hoop dat de monteur een vervangend modem bij zich heeft!

[ Voor 29% gewijzigd door Tourniquet op 19-10-2006 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tourniquet schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 21:58:
kapitein, thanks voor de DM met de link!

Daar was het dus idd het modem, ik hoop dat de monteur een vervangend modem bij zich heeft!
Over het algemeen heeft zo'n storingsmonteur wel een paar reserve boxen bij zich, dus daar hoef je jjezelf niet al te druk over te maken... Veel succes morgen, en laat nog even horen of het heeft geholpen.
@Haijo: Volgens mij kan je de verbindingswaarden wel zien, vanuit een tool met een vrouwennaam beginnend met de letter A... En als je dat niet kan, dan wordt het hoog tijd dat ze je daar wat meer over gaan voorlichten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
De tweede lijn heeft de authorisatie daarvoor, de eerste lijn niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03 23:25
Wilde ik eergisteren Internetplusbellen aansluiten en activeren bij een collega van m'n vader, lag de boel eruit. Ze hadden die collega trouwens wijsgemaakt dat hij waarschijnlijk een Cat6-kabel had gebruikt tussen de Experia-box en de PC en dat dat niet werkt. Maar ze konden mij niet vertellen waarom het dan een dorp verder wel werkt met een Cat6-kabel. Het lijkt mij dat het ook gewoon moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haijo schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 23:17:
Stuur mij ff een meeltje, mailadres staat in mijn profiel en werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Joen schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 00:11:
@Notna:
De Experiabox gaat tot en met kanaalnummer en/of bundelt 2 kanalen om 108Mbps voor de Gigaset 108 mogelijk te maken.
Je kunt denk ik het beste het kanaalnummer via Mijn KPN op 11 of lager instellen.
Je slaat 2 vliegen in 1 klap: geen bundeling van kanalen meer en zeker weten een kanaalnummer dat je kaart kan oppikken.
En vergeet niet handmatig in te stellen. Een tijd terug zende de Experiabox althans niet standaard het SSID uit.
U is een held :D _/-\o_

Verder vind ik de KPN maar maf doen hoor. Eerst melden van aubse, dan is het in ene opgelost, dan weer niet enz. Nu heb ik gewoon alle pc's reinstalled dus als ze er nu nog mee komen.....

Verder is het signaal nog _steeds_ niet geupgrade :/ Ik ga die KPN echt een keer af-fikken met hun wonderbaarlijke klantenservice :

Notna: Ja meneer ik zoek het ww van de kpn. Mijn router is de boel vergeten en ik kan niet het internet checken welke gegevens ik moet invoeren (bleek achteraf kpn@kpn.nl oid). Ik moet dus de gegevens van mijn ISP erinzetten
HD: ISP........ 1 momentje meneer
* 5minuten later*
HD: ISP staat voor Internet Service Provider ! :*)
Notna: No shit einstein.... :/

Magoed genoeg gebashed :+ :P

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens deze thread op IPBforum.nl komt er nu toch echt een nieuwe Experia Box aan, de SpeedTouch 780(i). Ik vraag me af wat je als Siemens EB-gebruiker moet doen om een SpeedTouch te krijgen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epharm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-06 11:29
Haijo schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 23:17:
Die autorisatie heb je wel Haijo. Zit inderdaad in de nieuwste release van voornoemde applicatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 12:17

slaay

Natuurbeleven.com

Anoniem: 143386 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:49:
Volgens deze thread op IPBforum.nl komt er nu toch echt een nieuwe Experia Box aan, de SpeedTouch 780(i). Ik vraag me af wat je als Siemens EB-gebruiker moet doen om een SpeedTouch te krijgen... :P
http://www.kpn.com/kpn/show/id=812247

Zo te zien support KPN deze modems nu al. Want ze hebben er al een handleiding van online staan.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

slaay schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:57:
[...]

http://www.kpn.com/kpn/show/id=812247

Zo te zien support KPN deze modems nu al. Want ze hebben er al een handleiding van online staan.
Let wel even op dat dit genoemde stukje voor Zakelijk adsl is... Wat niet betekent dat de 780 ook niet ooit eens voor IPB gebruikt kan gaan worden...
Anoniem: 143386 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:49:
Ik schat de kans vrij groot in dat bestaande Siemens box gebruikers de siemens blijven gebruiken ook als ie stuk gaat... Je krijgt dan gewoon een vervangende siemens box. (Misschien als je 16 siemens boxen hebt gehad dat ze dan eens een 780 doen, maar je weet maar nooit...)

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 170198 op 20-10-2006 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42753

Notna schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 09:43:
[...]

Verder is het signaal nog _steeds_ niet geupgrade :/ Ik ga die KPN echt een keer af-fikken met hun wonderbaarlijke klantenservice :
Nota heb je mijn tip nog gelezen en deze nagegaan op de laptop ? Dit is namelijk precies wat mijn T41 ook deed, namelijk heel slecht signaal! (zie enkele posts hierboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36142

Ik heb zojuist KPN aan de lijn gehad voor het opzeggen van IPB, 1 januari 2007 loopt mijn abbo af, dus ik wil voor die tijd af zijn van die hele prut, maar dat heeft wel wat voeten in de aarde hoor, het is niet zo dat je even kan opzeggen en dan naar een andere aanbieder kan overstappen, aangezien je telefonie zit verweven in je internet kan ik NU dus niet over stappen naar orange, wat mijn telefoon nummer is nu geen vaste lijn.

Dus nu krijg ik binnenkort contact met de repairafdeling die mijn lijn helemaal analoog gaan maken zodat ik op die manier weer adsl kan aanvragen bij de concurent.

Leuk weer allemaal, ik vroeg nog kan die lijn niet terug geporteerd worden zodat ik wel kan blijven internetten maar geen telefonie heb, NEE was het antwoord.

De jongen van klantenservice vroeg wel waarom ik wilde overstappen naar een andere aanbieder, ik zei de telefonie lijn word regelmatig onderbroken en ik ben regelmatig niet bereikbaar voor anderen en bellen gaat dan ook niet, ja zei hij maar dan kan ik een ticket aanmaken en kunnen we gaan kijken waar het probleem ligt, nou ik ben dat hele ticketcircus een beetje zat aan het worden, het is niet de eerste keer dat ik daar over belde en op een gegeven moment krijg je een terug koppeling en dan ligt het niet aan KPN maar aan jouw, dan zal ik wel teveel downloaden!!

Dus ik zei dat ik naar de concurent gaat genaamd orange, ja maar meneer die zijn duurder dan KPN?? sorry hoor maar die lui begrijpen het dus echt niet, ik betaal het eerste jaar voor een 20mbit verbinding € 24,95 ja maar bij ons betaald u € 34,95 ja dus € 10,- meer dan orange, maar ik betaal geen € 34,95 want ik heb een basis abbo en dan betaal je € 59,95 dus dat is veel meer dan orange, ja maar u kunt nooit geen 20 mbit behalen, misschien niet maar het is ten alle tijden meer dan 6mbit, daar moest hij me wel gelijk in geven.

Maarja binnenkort zit ik dus echt zonder internet, dus kan ik alles weer opnieuw gaan aanvragen.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.