quote:
Dus je koopt een cpu zonder te weten wat het eigenlijk is?

Anyway, basic vraagje. Zoeken dus...
quote:
En als een programma dat dual core niet ondersteunt blijft er bijvoorbeeld 1 core ongebruikt. Bijvoorbeeld convertx2dvd, is er dan geen enkele manier om hem 2 keer zo snel te laten gaan? Mijn amd xp 3200+ deed namelijk 32 fps in dit programma en mijn nieuwe processor ongeveer 45 terwijl één van de cores ongebruikt blijft.
De kracht van dual core zit hem (voorlopig) niet alleen in het 2 cores hebben voor 1 programma, maar vooral in multitasking. Nu kan je ConvertXtoDVD draaien en gewoon blijven doorwerken zonder dat je pc "vasthangt" door die ConvertXtoDVD die constant op 100% cpu load zit. Dat kon je niet met je XP 3200+, ten minste, toch zo vlot niet als nu het geval is.
quote:
Ik heb begrepen dat de processor net zoals in laptops teruggeklokt kan worden met cool 'n quiet om bijvoorbeeld stroom en hitte te besparen, maar altijd als ik kijk (ook idle) staat de processor op 2400mhz. (Ik heb een of ander cool 'n quiet programma geinstalleerd van Asus).
CnQ is te activeren in 3 stappen:
1) CnQ enablen in BIOS
2) AMD Processor driver installeren (mobo cd)
3) Configscherm - Energiebeheer - minimaal engerieverbruik
Controleren of het werkt door in everest home edition in de sectie overclock de frequentie in het oog te houden.
Eigenlijk allemaal makkelijk zelf te vinden... (Zie de topicwaarschuwing als je post reply drukt)
Noel wijzigde dit bericht 01-11-2006 11:14 (3%)