Hoofdcategorieën
Topicacties

Televisie via de satelliet: DVB-S

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 44 45 46 47 last

Nieuw Topic
78% SAP certified
Reg. datum: 16 november 2000

Ik wil eigenlijk gebruik maken van 1 schotel (heb er wel 2 liggen nu), maar wel het maximale eruit halen. Nu heb ik een single LNB, lijkt me niet het maximale.
Enige zinvolle alternatief lijkt me een monoblock, correct?
Maar welke dan? Is Astra 1 + 3 interessanter dan Astra 1 + Hotbird?

Wat zijn precies de verschillen tussen Astra 1, 3 en Hotbird?

Don't hate the player, hate the game.

Semoekber.
Reg. datum: 11 oktober 2001

quote:
evol schreef op zondag 26 november 2006 @ 17:02:
Ik wil eigenlijk gebruik maken van 1 schotel (heb er wel 2 liggen nu), maar wel het maximale eruit halen. Nu heb ik een single LNB, lijkt me niet het maximale.

Astra 1: Nederland123, SBS, RTL, Discovery, enzovoorts + alle Duitse zenders
Astra 3: Regionale zenders (omroep brabant, omrop fryslan, etc) en in de toekomst komen hier meer kanalen bij
Hotbird: allerhande meuk (en veel ook) maar bijna niets Nederlands en weinig Engels

school school school...!

quote:
W3ird_N3rd schreef op zondag 26 november 2006 @ 17:48:
[...]

Astra 1: Nederland123, SBS, RTL, Discovery, enzovoorts + alle Duitse zenders
Astra 3: Regionale zenders (omroep brabant, omrop fryslan, etc) en in de toekomst komen hier meer kanalen bij
Hotbird: allerhande meuk (en veel ook) maar bijna niets Nederlands en weinig Engels
De regionale zenders zitten ook op Astra 1 ;)

"Words are meaningless, and forgettable"

Semoekber.

quote:
royco_100 schreef op zondag 26 november 2006 @ 17:58:
[...]

De regionale zenders zitten ook op Astra 1 ;)
Over een half jaar niet meer ;).

Bedwater

quote:
evol schreef op zondag 26 november 2006 @ 17:02:

Ipv een monoblock kan je ook een multi-LNB-houder kopen. Er zijn er speciaal voor de schotelmerken, maar universele ook. Ik heb gewoon een schotel van Lidl met zo'n universele houder.
Heb er maar één LNB extra bijgeplaatst, voor de Astra2/Eurobird. Die zit op 28,2 graden en heeft o.a. de BBC's (1 t/m 4), FilmFour en de ITV's. Leuker dan de Hotbird :)

EOS 40D · accesoires
Fotoblog · Flickr
Photo upload

Reg. datum: 14 juni 2001

Ik wil erg graag een schotel plaatsen in mijn tuin, maar ben er gewoon niet zeker van of hij vrij zicht heeft. Ik heb bij iemand anders in de buurt gekeken hoe hij ongeveer gericht word en toen bij mezelf gekeken. Er staat een boompje bij de buren maar zoals ik al zei ik durf niet te zeggen of ik daar last van ga krijgen :'(

Hoe kan ik er 1000% zeker van worden dat het wel/niet kan ? :?

oi :P

LOST...niet de serie.

quote:
Darki3 schreef op maandag 27 november 2006 @ 08:16:
Er staat een boompje bij de buren maar zoals ik al zei ik durf niet te zeggen of ik daar last van ga krijgen :'(
...op de camping waren de bomen in ieder geval wel de storende factor. De caravan die 40 meter verder naar achteren stond had nergens last van :(

...had de naam "LOST" al in 2001... Dus ruim voor de tv serie. Rust nodig ? Kijk op http//www.welo-massage.nl

Reg. datum: 19 november 2000

quote:
Ik wil erg graag een schotel plaatsen in mijn tuin, maar ben er gewoon niet zeker van of hij vrij zicht heeft. Ik heb bij iemand anders in de buurt gekeken hoe hij ongeveer gericht word en toen bij mezelf gekeken. Er staat een boompje bij de buren maar zoals ik al zei ik durf niet te zeggen of ik daar last van ga krijgen :'(

Meten :? Je weet dat je schotel ongeveer 30 graden omhoog moet, sinus van 30 graden is 0,5. Dus van elke meter dat je van de boom afstaat ga je een halve meter de lucht in (oftewel, de afstand van je schotel tot de boom moet minstens 2 keer zo ver zijn als de vertikale afstand van je schotel tot de top van de boom).

disclaimer, het is alweer 15 jaar geleden dat ik middelbare school wiskunde heb gehad, altijd verstandig om het zelf nog eens na te rekenen ;)

Reg. datum: 21 juli 2006

quote:

Er staat al een antwoord maar je kunt het ook berekenen of je schotel over het boompje heen kijkt.

http://www.satlex.be/nl/elobst_calc.html

Je moet dan de evaluatie op 30 zetten de rest weet je zelf wel, of je vrij zicht op de sateliet hebt de Astra 1 dus kun je om 12.45 pm kijken waar de zon staat om die tijd staat de Astra daar ook. _/-\o_

Big Brother is watching you

Ik ben een absolute noob wat dvb-s betreft dus misschien is hier iemand die me uit de brand kan helpen.

Ik ben op het moment bij mijn opa en die heeft Cdigitaal, nu klaagde hij dat het het travel channel niet meer kon bekijken dus ik dacht even slim te zijn door op zijn philips dvb-s decoder even alle zenders opnieuw in te stellen.

Nu is het zo dat ik enkel fransen en duitsers ontvang, en totaal geen CD zenders meer vind, aan de schotel en de afstelling is niets gewijzigd en daarvoor werkten alle zenders nog wel.

Wat kan ik hier aan veranderen, en zijn er soms in die 2 jaar tijd dat die schotel hangt wat verwisselingen geweest tussen satelite´s?

AMD 64x2 4200+ | 2GB DC DDR2 | 720GB HD | DVD-RWDL | GF8600GT Silent | Windows Vista Ultimate | Notebook : Acer Aspire 5920G , C2D Centrino 2GHZ 2GB DDR2, 15,4", GF 8600 GT Go, 160GB HD, DualLayer DVD, Windows Vista HP, Wireless a/b/g/n

ondertitel?... wasda?.....888!
Reg. datum: 24 mei 2000

Als hij een canaldigitaal goedgekeurde ontvanger heeft dan kun je de canaldigitaal volgorde laten scannen. Op www.canaldigitaal.nl staat hoe je dit moet doen.

Wat voor ontvanger heeft hij?

78% SAP certified

Weet iemand of er ook langere muursteunen zijn dan 1,5 m?
Bij cardwriter zie ik er 1 van 1,5m, maar als ik boven t dak uit wil, moet ik wel zo'n 3 meter hebben. Zijn er mensen die ook de schotel boven hun dak hebben geplaatst op een paal?

Reg. datum: 08 april 2005

Als ik het uit de startpost goed begrijp heb je dan de volgende LNB nodig om ook regionale zenders te ontvangen (Astra 3):
https://www.cardwriter.nl/nl/pd1152743007.htm?categoryId=49. Of zijn er ook andere mogelijkheden.

In een van de vorige posts melde ik dat ik misschien een inverto zou kopen, maar het wordt denk ik toch een Topfield. Veel goed verhalen over gehoord.
Semoekber.

quote:
L-VIS schreef op maandag 27 november 2006 @ 19:20:
Of zijn er ook andere mogelijkheden.
SES/CDS wil zelf ook met een LNB monoblock komen, die waarschijnlijk goedkoper zal zijn. Maar die is er nog niet :).

Reg. datum: 06 augustus 2002

quote:
evol schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:18:
Weet iemand of er ook langere muursteunen zijn dan 1,5 m?
Bij cardwriter zie ik er 1 van 1,5m, maar als ik boven t dak uit wil, moet ik wel zo'n 3 meter hebben. Zijn er mensen die ook de schotel boven hun dak hebben geplaatst op een paal?
Je bedoelt waarschijnlijk een buis met muurbevestiging, Dat zijn bij mij weten gewoon aluminium of verzonken buizen met een diameter van 6/7 cm. Vaak zijn is de muur en schotel bevestiging taps, dus een kleine speling heb je wel, dus een bezoekje aan een ijzerhandel moet je de juiste lengte kunnen vinden.

Ik wil je wel erop wijzen dat een schotel op een 3 meter lange mast vrij hoog is, ik weet je situatie niet precies maar je zal wel op een rothoek zitten ivm met uitrichten of geen vrij zicht hebben. Maar t punt is dat met wind dit uiteraard nogal kan gaan bewegen waardoor je ontvangst weer wegvalt.
quote:
L-VIS schreef op maandag 27 november 2006 @ 19:20:
Als ik het uit de startpost goed begrijp heb je dan de volgende LNB nodig om ook regionale zenders te ontvangen (Astra 3):
https://www.cardwriter.nl/nl/pd1152743007.htm?categoryId=49. Of zijn er ook andere mogelijkheden.

In een van de vorige posts melde ik dat ik misschien een inverto zou kopen, maar het wordt denk ik toch een Topfield. Veel goed verhalen over gehoord.
De regionale zitten ook op de Astra 1 (19,2) samen met de overige Nederlandse kanalen dus het is voorlopig nog niet nodig om een duo lnb aan te schaffen. Er gaan geruchten dat men in de toekomst het hele NL pakket naar de Astra 3 (23,5) wil hebben maar dat kan nog wel ff duren en aangezien het aanbod van monoblocks voor Astra 1 en 3 nog beperkt is zou je meteen een quad block (= voor 4 ontvangers) voor 99 euro moeten kopen terwijl single blocks veel goedkoper zullen zijn.

Als je echt wil uitbreiden voor meer (buitenlandse) kanalen zou ik de startpost even doorlezen, daar staat een stukje over multifocus schotels voor de populairste satellieten waar je wellicht wat aan heb.

Reg. datum: 12 maart 2003

Beste Mensen,
Mijn vader gaat binnenkort in Zuid Frankrijk wonen en wil hierbij natuurlijk wel Nederlandse zenders blijven bekijken. Naast de Nederlandse zender natuurlijk ook nog een groot aantal engelstalige, franstalige en duitstalige zenders (Free To Air). Ik heb niet echt veel verstand van satelliet installaties, maar ik heb me er al aardig in verdiept. Ik hoop dat jullie mij dan ook verder kunnen helpen met een paar kleine twijfels/vragen. Ik zal de setup hieronder even uitgebreid vertellen.

Mijn pa heeft als eerste 2x een Full HD Toshiba 42 inch gekocht (42WLG66P) http://www.toshiba.de/con..._1_id2_0_id3_3_id4_5.aspx

Nu vanaf de schotel de setup:
1x Wavefrontier T90 (de 90cm omdat dat in Zuid-Frankrijk wel aan te raden is)
4x Inverto Quad LNB's 0,2db (Voor ontvangen onderstaande sats)
- Astra 1 (19,2 oost)
- Astra 2 (28,2 oost)
- Astra 3 (23,5 oost)
- Hotbird (13 oost)

4x Disceqc 1.0 4/1 Switches
2x (wordt op den duur ook 4x) Homecast HS 5101 CI (256,- euro maar in Duitsland), dit is een HD receiver die ook goed BBC HD ondersteund!!!

Specificaties:
Homecast HS 5101 CI - High Definition TV Receiver
• Digitaler Satelliten-Receiver für hochauflösendes Fernsehen
• MPEG-4 / H.264/AVC Kompressionsverfahren
• HDMI-Schnittstelle mit Kopierschutz HDCP
• Alphanumerisches VF-Display

Technische Daten:
HF-Bereich
• Empfangs-System DVB-S2
• 1 Tuner
• HF-Eingangs-Frequenzbereich (MHz) 950-2150
• Demodulation QPSK

Video
• Video Dekodierung MPEG-2, H.264/AVC
• Video Datenrate (Mbit/s) tbd.

Audio
• Audio Dekodierung MPEG 1/2, Layer 1/2
• Sampling-Rate 32/44,1/48 (kHz)

Steuersignale
• DiSEqC 1.0/1.2/USALS

Ausstattung, Bedienung
• 2 Commin Interface (CI) Aufnahme-Slots
• Display-Anzeige Alphan. VFD
• Programm-Speicherplätze 4000
• Mehrsprachiges Bildschirmmenü
• Automatischer Programm-Suchlauf
• Kanallistenbearbeitung
• Favoriten-Programmlisten 8
• Elektronischer Programmführer EPG
• Videotext/Seitenspeicher 800
• 16:9 und 4:3 Formatumschaltung
• Mehrfach Timer-Funktion (Ereignisse) 8 E
• Software-Update über SAT/RS-232 Schnittstelle
• Kindersicherung
• Netzschalter

Anschlüsse
• 2 Scart-Anschlüsse
• HDMI/YPbPr
• Optischer Audio-Ausg. für Dolby Digital Datenstrom
• Audio-/Video-Ausgang (RCA)
• RS-232 Schnittstelle
• Betriebsspannung 90-240 V
• Leistungsaufnahme Betrieb/Stand-by (W) 15 / <8
• Gewicht (kg) 2,6
• Abmessungen (BxHxT in cm) 36x6x28
Review: http://www.areadvd.de/har...omecast_HS5101CI_01.shtml

Coax: Hirschmann Koka 799
4x Versterkers Hirschman 29db (lange stukken kabel naar de kamers)

Nu mijn vragen:

1) Lijkt jullie de setup goed, om uiteindelijk op 4 FULL HD TV's naar HD satelliet uitzendingen te kijken?
2) Welke CAMS zijn goed, ondersteunen bijvoorbeeld de Matrix Reborn of de X-Cam Premium standaard seca/mediaguard???
3) Zo niet moet ik dan gewoon de standaard CanaalDigitaal/Mediaguard CAM nemen???
4) Hoe kan ik met 1 abbo en 4 kaarten op alle TV's zenders vertonen??? Wifi is GEEN mogelijkheid.
5) Klopt het dat je bij meerdere kaarten voor CanaalDigitaal de opvolgende abbo kosten lager worden, zo ja, hoe laag/hoog???

Semoekber.

quote:
Als je toch al in Duitsland gaat bestellen, kijk dan meteen of je voor een redelijke prijs Spaun switches erbij kan krijgen. Weet je zeker dat de switches elkaar niet kunnen storen.
quote:
Coax: Hirschmann Koka 799
Prima keus
quote:
4x Versterkers Hirschman 29db (lange stukken kabel naar de kamers)
Nee, niet doen. Gewoon vergeten die versterker, die verpest je signaal alleen maar. Gebruik goede kabel (je hebt al goede gekozen), schroef de connectors er goed op en je moet best behoorlijke afstanden kunnen halen. 50 meter moet geen probleem zijn, ik hoor zelfs wel eens dat mensen er 100 meter mee halen (met Astra 123/Hotbird, zwakkere satellieten of motortjes worden dan een probleem).

Als je nog langer nodig hebt moet je toch eens gaan nadenken over een aparte schotel.
quote:
Nu mijn vragen:
1) Lijkt jullie de setup goed, om uiteindelijk op 4 FULL HD TV's naar HD satelliet uitzendingen te kijken?
Volgens mij wel :). Alleen van ontvangers weet ik niks, maar ik neem aan dat je een goede uitgezocht hebt.
quote:
2) Welke CAMS zijn goed, ondersteunen bijvoorbeeld de Matrix Reborn of de X-Cam Premium standaard seca/mediaguard???
Er zijn iig 3 bekende Seca2 CAM's: de Matrix, de Mediaguard (Canal Digitaal) CAM en de Aston 1.07.

De Matrix is goedkoop maar werkt niet in iedere ontvanger goed, en is niet de allersnelste die je kan hebben. De Mediaguard CAM is volgens velen behoorlijk buggy, het verschilt erg per ontvanger of hij goed werkt of niet. Kwestie van uitproberen of ervaringen zoeken.. De Aston is volgens velen de beste CAM, snel en betrouwbaar (en dat zie je ook terug in de prijs).
quote:
4) Hoe kan ik met 1 abbo en 4 kaarten op alle TV's zenders vertonen??? Wifi is GEEN mogelijkheid.
Wrom niet :?

Geen SmartWi dus. Je kan naar de Splitty kijken misschien. Let ook op dat dergelijke cardsharesystemen niet altijd compatible zijn met alle ontvangers/CAM's.
quote:
5) Klopt het dat je bij meerdere kaarten voor CanaalDigitaal de opvolgende abbo kosten lager worden, zo ja, hoe laag/hoog???
Als je op 1 kaart minimaal het "basis" abo afneemt kan je op al je volgende kaartjes voor ¤1/maand een settopbox krijgen (normaal ¤3,33/maand). Andere regelingen zijn er (helaas) niet..

78% SAP certified

Foto van mijn huis:

http://www.houtribhoogte-lelystad.nl/uploads/november2006_2.jpg

Dit is de achterkant (hoekwoning), waarbij als je vanaf de schutting (aan de vrije kant) schuin richting het huis omhoog kijkt je het oosten hebt. Overigens liggen op de schuurtjes nu nog 3 houten balken die nog niet op deze foto staan.

Initieel plan, A, was dus muurbeugel op het stenen schuurtje, maar de vraag is of die voldoende vrij zicht heeft.
Plan B is een muurbeugel op het schuurtje tot aan het dak en dan daar de schotel boven het dak uit.
Plan C is de schotel aan de voorkant. Voordeel is vrij zicht, groot nadeel het is lelijk.

Als plan A niet blijkt te werken, zijn plan B en C mijn enige alternatieven of kan iemand zo nog een ander plan bedenken?

Reg. datum: 08 april 2005

quote:
6killer schreef op maandag 27 november 2006 @ 19:40:
De regionale zitten ook op de Astra 1 (19,2) samen met de overige Nederlandse kanalen dus het is voorlopig nog niet nodig om een duo lnb aan te schaffen. Er gaan geruchten dat men in de toekomst het hele NL pakket naar de Astra 3 (23,5) wil hebben maar dat kan nog wel ff duren en aangezien het aanbod van monoblocks voor Astra 1 en 3 nog beperkt is zou je meteen een quad block (= voor 4 ontvangers) voor 99 euro moeten kopen terwijl single blocks veel goedkoper zullen zijn.

Als je echt wil uitbreiden voor meer (buitenlandse) kanalen zou ik de startpost even doorlezen, daar staat een stukje over multifocus schotels voor de populairste satellieten waar je wellicht wat aan heb.
Oke, dan snap ik nu hoe het zit, thnx voor de info. Ik ga nog ff zoeken en een mooi setje samenstellen.
Reg. datum: 08 juni 2005

quote:
evol schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 07:29:
...Als plan A niet blijkt te werken, zijn plan B en C mijn enige alternatieven of kan iemand zo nog een ander plan bedenken?...
Op het dak??

Big Brother is watching you

quote:
plankie schreef op maandag 27 november 2006 @ 13:13:
Als hij een canaldigitaal goedgekeurde ontvanger heeft dan kun je de canaldigitaal volgorde laten scannen. Op www.canaldigitaal.nl staat hoe je dit moet doen.

Wat voor ontvanger heeft hij?
Een Philips 7071, en ik heb inderdaad al de canaldigitaal volgorde geprobeerd, maar het lijkt erop dat er op de astra tegenwoordig teveel zenders zitten voor deze ontvanger, hij gaat als het ware scannen en vind er meer dan 999 (waar de philips 999 zenders aan kan, dus de rest wordt gewoonweg niet opgeslagen). Verder staat alles goed gericht.

Nu heb ik het maar even tijdelijk opgelost met een dvb-t kastje, maarja dat is natuurlijk geen oplossing.

AMD 64x2 4200+ | 2GB DC DDR2 | 720GB HD | DVD-RWDL | GF8600GT Silent | Windows Vista Ultimate | Notebook : Acer Aspire 5920G , C2D Centrino 2GHZ 2GB DDR2, 15,4", GF 8600 GT Go, 160GB HD, DualLayer DVD, Windows Vista HP, Wireless a/b/g/n

quote:
evol schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 07:29:
Foto van mijn huis:

[afbeelding]

Dit is de achterkant (hoekwoning), waarbij als je vanaf de schutting (aan de vrije kant) schuin richting het huis omhoog kijkt je het oosten hebt. Overigens liggen op de schuurtjes nu nog 3 houten balken die nog niet op deze foto staan.

Initieel plan, A, was dus muurbeugel op het stenen schuurtje, maar de vraag is of die voldoende vrij zicht heeft.
Plan B is een muurbeugel op het schuurtje tot aan het dak en dan daar de schotel boven het dak uit.
Plan C is de schotel aan de voorkant. Voordeel is vrij zicht, groot nadeel het is lelijk.

Als plan A niet blijkt te werken, zijn plan B en C mijn enige alternatieven of kan iemand zo nog een ander plan bedenken?
Net als OKA al aangeeft je heb een plat dak, dat is natuurlijk ook goed, vrij zicht op zuiden zo te zien. Kijk eens naar een tegelvoet (bijv https://www.cardwriter.nl/nl/pd1125568583.htm?categoryId=53). Ik denk dat t kwa prijs niet veel uitmaakt, kwa moeitje wel. Deze gooi je op het dak, ff uitrichten en je bent klaar. Bovendien zie je er weinig van denk ik zo,, en verzwaard met een paar stenen staat dat stevig zat.
quote:
netblade schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 10:11:
[...]

Een Philips 7071, en ik heb inderdaad al de canaldigitaal volgorde geprobeerd, maar het lijkt erop dat er op de astra tegenwoordig teveel zenders zitten voor deze ontvanger, hij gaat als het ware scannen en vind er meer dan 999 (waar de philips 999 zenders aan kan, dus de rest wordt gewoonweg niet opgeslagen). Verder staat alles goed gericht.

Nu heb ik het maar even tijdelijk opgelost met een dvb-t kastje, maarja dat is natuurlijk geen oplossing.
Ik heb hetzelfde probleem, ik heb alleen nog niet de CD volgorde geprobeerd maar met het gewoon scannen van de satelliet zit die inderdaad al na 50% vol. Ik ga dit weekend ff knutselen met de seriele ingang om de kanalenlijst aan te passen. Bij mijn weten is dit relatief eenvoudig en als het verkeerd gaat dan ziet de ontvanger hoogstens niet waar de kanalenlijst zit dus de boel slopen valt ook wel mee denk. Maar ik zal laten weten hoe het afloopt. Overigens een handmatige invoer van frequenties zou wel erg handig geweest zijn, erg vreemd dat ze dat er niet ingestopt hebben (heeft d eontvanger geen service menu?).

6killer wijzigde dit bericht 28-11-2006 11:07 (31%)

78% SAP certified

Een tegelvoet, gaat dat goed met een storm? Staat het stevig genoeg?
En kan dat zomaar op een bitumen dak geplaatst worden?

Klinkt als een goede oplossing, maar het moet niet zo zijn dat hij met een beetje storm een eigen leven gaat leiden. En ook moet het geen beschadiging voor t dak opleveren uiteraard.

quote:
evol schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 11:57:

Klinkt als een goede oplossing, maar het moet niet zo zijn dat hij met een beetje storm een eigen leven gaat leiden. En ook moet het geen beschadiging voor t dak opleveren uiteraard.
Nou ik heb er zelf geen een, en tegen echt hoge windkrachten zal misschien een kleine verplaatsing teweeg brengen,maar eerder dat je schotel op de buis draait door de wind. Maar ook een schotel op een buis gemonteerd zal ook veel wind vangen, dus ik enk dat t voor jou de makkelijkste oplossing is.

Er gaan 4 30 x 30 tegels op, nog meer als je zou willen dus je kan het aardig verzwaren, bovendien zou je nog 3 kruislijnen kunnen spannen of je plaatst het vierkant in een hoek voor meer stabiliteit, maar ik heb nog nergens gelezen dat het ding van het dak gewaaid is ;)

52 30 N, 5 45 E
Reg. datum: 05 maart 2001

quote:
evol schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 11:57:

Bij het bekijken van de foto lijkt het erop dat je buurman van verderop ook een schotel op het dak heeft. Dus dat zou mogelijk moeten zijn.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 44 45 46 47 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: