Hoofdcategorieën
Topicacties

Televisie via de satelliet: DVB-S

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 34 35 36 37 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 21 juli 2006

quote:
Rostvertol-Mil schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:47:
Ik liep hier laatst tegenaan: http://www.smartwi.eu/
Is dit nou de oplossing om zonder een dreambox toch aan cardsharing te doen met Canal Digitaal?
Als ik het zo zie shared hij alleen de smartcard en niet de hele cam, zoals bij die Diablo dingen.
Ik kan alleen nergens vinden met welke smartcards het gaat werken. Iemand ervaringen met dit ding?

Edit:

[...]

Zou dus moeten werken.
Het sharen is met een smartwi beperkt tot de huiselijke kring en ja het werkt gewoon met de kaarten van Canaaldigitaal voor de meeste kaarten heb je een software versies voor.

Semoekber.
Reg. datum: 11 oktober 2001

quote:
aart44 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 21:39:
[...]

Het sharen is met een smartwi beperkt tot de huiselijke kring
Waarheen zou je anders willen sharen :?. Je vakantiehuisje?
een cassette bandje was genoeg

Zo, het is alweer even geleden sinds mijn laatste post in dit topic; maar er is wat gebeurd...

In de tussentijd heb ik besteld en binnengekregen de DM7025, een offset schotel van 1 meter, 1 twin LNB, een Rotor, een zooi kabel en een berg klein material (f-connectoren, tegelvoet, tegels ... ).

Vandaag de boel op het dak gesjouwd, aangesloten en gericht. M'n Pa hielp even, die heeft zo'n sat-finder (analoge meter met gain regelaar). Helaas was het compas wat we hadden enigszins labiel, de ene keer was het zuiden 5 tot 10 graden westelijker dan de andere keer... Gokken dus.
We gingen mikken op Sirius (moet volgens verschillende 'how-to's') 5.0 E.
De sat-finder vond het na wat friemelen prima. Maar wie ging mij vertellen dat we ook daadwerkelijk de Sirius op 5.0 E te pakken hadden. Volgens dat compas hadden we ook naar de Eutelsat op 10 E kunnen zitten kijken.
Daarnaast waren we aan het twijfelen of we de Elevatie en Declinatie hoek goed hadden gezet. Voor Sirius dus wel (volgens de satfinder), maar geld dat ook voor Astra, hotbird en andere cosmetische sats... Dat wisten we nog niet.

Eenmaal beneden bij de dreambox aangekomen eerst uit zien te vinden hoe het ding eigenlijk werkt.
Na een paar angstige minuten bleek dat we bij goed geluk inderdaad op Sirius 5.0 E hadden gemikt. Vol van die ervaring ;) ging ik 'ns kijken of ik wat van de astra kon zien.
En ja hoor ook de Astra's deden het allemaal.

Nu heb ik wat testjes gedaan en tussen 15.0 W en 42.0 E kan ik satellieten vangen/horen/zien.
Daarbuiten is me nog niet gelukt.
Mijn vragen:
1. Gaat me dat lukken met een offset schotel?
2. Bestaan er nog wel satellieten daar?
3. Kan het komen door de elevatie en declinatie hoek dat ik daarbuiten nog niets zie?
De Elevatie heb ik nu op 38 graden staan en de declinatie weet ik zo niet uit het hoofd, maar daarmee heb ik de schotel afgesteld voor Sirius. Er staat met iets van ongeveer 22 graden bij, weet het niet zeker.

Het laatste nieuws van Montfoort vind je op de website van Radio Stad Montfoort: http://www.radiostadmontfoort.nl

Semoekber.

Jazeker, daarbuiten zijn nog meer satellieten. Zie Lyngsat maps om uit te vinden welke van die satellieten ook in Europa te ontvangen zijn.

En ja, met een offsetschotel van 1 meter moet je nog wel verder kunnen, b.v. 27,5 west moet je er ook op te pakken kunnen krijgen, als je vrij zicht hebt (waar ik vanuit ga).

Ik zou je aanraden dit topic op sat4all eens te lezen: http://www.sat4all.com/fo...75763&an=0&page=1

Heb je alle stappen daaruit wel gevolgd?
Zeg maar Meik...

quote:
W3ird_N3rd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 02:25:
Heb je alle stappen daaruit wel gevolgd?
Ik heb alleen de tussenbiertjes gedaan...is dat ook goed? :+ Ik zie nu een heleboel satellieten...

Oh no! What a mad blundering, incredibly handsome young nincompoop I've been!

Reg. datum: 21 juli 2006

quote:
W3ird_N3rd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 02:25:

En ja, met een offsetschotel van 1 meter moet je nog wel verder kunnen, b.v. 27,5 west moet je er ook op te pakken kunnen krijgen, als je vrij zicht hebt (waar ik vanuit ga).

In Nederland kun je ontvangen van 45 West tot 70-72 Oost maar bij 42 oost Turksat gaat de schotel al naar beneden kijken en daar houd het voor mij dus ook op, maar met vrij zicht kan het tot 72 Oost.

Reg. datum: 07 juni 2002

Nu de overschakeling naar de digitale ether televisie dichterbij komt, willen we een keuze gaan maken om toch TV te blijven ontvangen. Omdat er geen kabel is en adsl2+ voor iptv nog wel op zich laat wachten blijven er 2 mogelijkheden over Satelliet of digitenne. De voorkeur gaat uit naar Satalliet i.v.m. kwaliteit. Nu is het geval dat TV Flevoland niet gaat overschakelen naar satelliet maar we de zender toch willen blijven ontvangen. We zouden graag de mogelijkheid hebben om 2 verschillende zenders te kunnen bekijken. Nu loop ik met het idee om het beste van beide te nemen. Mijn gedachte is als volgt:

Een server met 2 satelliet kaarten en een digitenne kaart die de gewenste tv kanalen over het netwerk streamt. Bij de allebei de tv's een set top box die signaal op de tv laat zien. Dus een soort van lokale iptv.

Ik zat te denken aan de volgende configuratie:
pentium 3 733mhz
256MB geheugen:
2x Skystar 2
1x Airstar (voor TV Flevoland)
Phoenix cardreader
En een 3com 100mbit netwerkkaart.
Voor de software dacht ik aan ubuntu met vlc.

Een optie als Set Top Box voor bij de tv
aminet 110

Nu vraag ik me af kan het wel zo als ik in gedachte heb. Kan bijv de aminet 110 doorgeven aan de server dat hij van kanaal wil wisselen. Ook las ik dat de skystar's erg veel stroom vragen. De voeding kan het denk ik wel aan (Chieftec 360watt 35A op +5V) maar kan het moederbord (Abit VH6) dat ook leveren? Kortom heeft er iemand ervaring met het streamen van DVB.

kijk eerst hoe de wind waait
Reg. datum: 29 augustus 2002

Aansluitend op bovenstaande.

Alle regionale zenders gaan toch op de sateliet? Dit ivm het uitfaseren van de analoge uitzndingen. Wanneer gaat dit gebeuren en op welke sat / frequentie?

heeft zijn sig ook eens gewijzigd

Reg. datum: 07 juni 2002

Jammer genoeg gaan niet alle regionale zenders uitzenden via de satelliet. Hier een lijstje van de zenders die het wel gaan doen.

Poehé
Reg. datum: 02 juli 2003

quote:
J_Zelhorst schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 23:50:
Nu de overschakeling naar de digitale ether televisie dichterbij komt, willen we een keuze gaan maken om toch TV te blijven ontvangen. Omdat er geen kabel is en adsl2+ voor iptv nog wel op zich laat wachten blijven er 2 mogelijkheden over Satelliet of digitenne. De voorkeur gaat uit naar Satalliet i.v.m. kwaliteit. Nu is het geval dat TV Flevoland niet gaat overschakelen naar satelliet maar we de zender toch willen blijven ontvangen. We zouden graag de mogelijkheid hebben om 2 verschillende zenders te kunnen bekijken. Nu loop ik met het idee om het beste van beide te nemen. Mijn gedachte is als volgt:

Een server met 2 satelliet kaarten en een digitenne kaart die de gewenste tv kanalen over het netwerk streamt. Bij de allebei de tv's een set top box die signaal op de tv laat zien. Dus een soort van lokale iptv.

Ik zat te denken aan de volgende configuratie:
pentium 3 733mhz
256MB geheugen:
2x Skystar 2
1x Airstar (voor TV Flevoland)
Phoenix cardreader
En een 3com 100mbit netwerkkaart.
Voor de software dacht ik aan ubuntu met vlc.

Een optie als Set Top Box voor bij de tv
aminet 110

Nu vraag ik me af kan het wel zo als ik in gedachte heb. Kan bijv de aminet 110 doorgeven aan de server dat hij van kanaal wil wisselen. Ook las ik dat de skystar's erg veel stroom vragen. De voeding kan het denk ik wel aan (Chieftec 360watt 35A op +5V) maar kan het moederbord (Abit VH6) dat ook leveren? Kortom heeft er iemand ervaring met het streamen van DVB.
software bedoel je dan linux + vdr? Het kan allemaal; maar het is wel erg lastig. Ik weet ook niet of die aminet compatible is met vdr, denk het overigens wel, vlc is dat immers ook.
Reg. datum: 14 juni 2001

Ik heb veel gelezen over de sateliet maar weet me geen raad. Misschien dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden.

Ik heb binnenkort een LCD tv 37PF9731 :9 en ik wil natuurlijk optimaal van het beeld kunnen genieten. Nu lijkt me analoge TV niks en UPC digitaal is volgens mij analoog met een upscale kast. Nu kan ik wachten tot UPC met HDTV komt ?! Zou dit jaar toch nog komen of gaat Canaal Digitaal ook HDTV uitzenden als UPC dit ook gaat doen ?

Mijn situatie is:

Schuur > Huis > TV = 35 meter (jaja lange tuin).
Ik wil 2 tv's erop aansluiten dus dan moet ik 2 kabels naar mijn tv's leggen a 35 meter / stuk.
Ik heb gelezen dat een grote schotel a 70cm+ beter is voor een goede onvangst maar met de lengte kabel die ik moet gebruiken blijft de beeldkwaliteit dan ook nog wel zo goed?
Uiteraar gebruik ik wel dure kabels en stekkers. Voor zover ik weet/gelezen heb is Hirschman de beste met de stekkers en de kabel.(kabel de koka ofzo ? :))

Ik zou ook graag wat HDTV dan willen ontvangen die er nu al gratis te zien is. (BBC en nog wat zenders).

Ik weet eigenlijk niet goed wat ik nu moet doen/aanschaffen en waar ik tevreden over kan/zal zijn want alles bij elkaar zal het best veel geld zijn en als dan de kwaliteit dramatisch is dan is het zonde om te investeren.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen of opweg kunnen helpen.

oi :P

No more Mr. Nice Gaius!
Reg. datum: 03 juli 1999

De eerste volwaardige HDTV receivers komen pas in Q1 2007. In ieder geval de Dreambox 8000 en de Lyngbox. Deze ondersteunen de nieuwe dvb-s2 standaard, waarin de meeste HDTV kanalen in de toekomst zullen gaan uitzenden (H264).

Vooralsnog is het huidige aanbod HDTV erg mager; BBC inderdaad, wat Duitse kanalen. Echter allemaal nog in het mpeg2 formaat.

All right, that's it! No more Mr. Nice Gaius!

Poehé
Reg. datum: 02 juli 2003

quote:
Darki3 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 11:43:
Ik heb veel gelezen over de sateliet maar weet me geen raad. Misschien dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden.

Ik heb binnenkort een LCD tv 37PF9731 :9 en ik wil natuurlijk optimaal van het beeld kunnen genieten. Nu lijkt me analoge TV niks en UPC digitaal is volgens mij analoog met een upscale kast. Nu kan ik wachten tot UPC met HDTV komt ?! Zou dit jaar toch nog komen of gaat Canaal Digitaal ook HDTV uitzenden als UPC dit ook gaat doen ?

Mijn situatie is:

Schuur > Huis > TV = 35 meter (jaja lange tuin).
Ik wil 2 tv's erop aansluiten dus dan moet ik 2 kabels naar mijn tv's leggen a 35 meter / stuk.
Ik heb gelezen dat een grote schotel a 70cm+ beter is voor een goede onvangst maar met de lengte kabel die ik moet gebruiken blijft de beeldkwaliteit dan ook nog wel zo goed?
Uiteraar gebruik ik wel dure kabels en stekkers. Voor zover ik weet/gelezen heb is Hirschman de beste met de stekkers en de kabel.(kabel de koka ofzo ? :))

Ik zou ook graag wat HDTV dan willen ontvangen die er nu al gratis te zien is. (BBC en nog wat zenders).

Ik weet eigenlijk niet goed wat ik nu moet doen/aanschaffen en waar ik tevreden over kan/zal zijn want alles bij elkaar zal het best veel geld zijn en als dan de kwaliteit dramatisch is dan is het zonde om te investeren.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen of opweg kunnen helpen.

UPC digitaal is nietzomaar analoog met upscaler hoor ;). Maar goed je wilt graag hdtv, en dat is ook wel het beste op LCD/Plasma (al ben ik best tevreden met m'n mediacenter + tvhome -> vga/svhs, dat even ter zijde).

35 meter is niet zo'n probleem, schotels hangen meestal wel wat ver weg. 2 kabels hoeft niet per definitie nodig te zijn, maar dat is handig om compatibilteitsproblemen met ontvangers te verkomen (kunt gewoon lnb met 2 aansluitingen er op zetten.

Ik heb je alleen nog geen word horen rappen over ontvangers. Je moet dus ook nog een HDTV ontvanger in huis halen, iets wat nog redelijk duur is.
Semoekber.

quote:
kazuka schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 11:52:
Vooralsnog is het huidige aanbod HDTV erg mager; BBC inderdaad, wat Duitse kanalen. Echter allemaal nog in het mpeg2 formaat.

:?

BBC, Anixe, Prosieben en Sat1 doen allemaal MPEG4. BBC gebruikt nog DVB-S modulatie waardoor we dat allemaal nog kunnen kijken op onze Skystars en consorten, de Duitse kanalen gebruiken DVB-S2.

En HDTV ontvangers zijn al wel te krijgen.. Maar wel duur.

https://www.cardwriter.nl/nl/pi-1275142208.htm?categoryId=32

Met een Canal Digitaal CI module (of een Aston of wat voor Seca2 dan ook) zou je ook de Nederlandse kanalen erop moeten kunnen zien.
No more Mr. Nice Gaius!
Reg. datum: 03 juli 1999

quote:
W3ird_N3rd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 13:05:
[...]

:?

BBC, Anixe, Prosieben en Sat1 doen allemaal MPEG4. BBC gebruikt nog DVB-S modulatie waardoor we dat allemaal nog kunnen kijken op onze Skystars en consorten, de Duitse kanalen gebruiken DVB-S2.

En HDTV ontvangers zijn al wel te krijgen.. Maar wel duur.

https://www.cardwriter.nl/nl/pi-1275142208.htm?categoryId=32

Met een Canal Digitaal CI module (of een Aston of wat voor Seca2 dan ook) zou je ook de Nederlandse kanalen erop moeten kunnen zien.

Oh, wist niet dat de Duitsers al zover waren. Premiere doet dus ook al dvb-s2 ?

Feit blijft dat de ontvangers die jij noemt geen dvb-s2 ontvangers zijn. Iedereen zit met smart te wachten op de echte hardwarematige h264 oplossingen. Dat zijn dan toch echt de DM8000 en de Lyngbox.

All right, that's it! No more Mr. Nice Gaius!

Reg. datum: 04 februari 2000

@Redhat

Probeer Gbox eens. Voorheen gebruikte ik ook NewcamD, Radegast, Xcam, CCAm en nog meer van die EMU's, maar geen één was zo stabiel als gbox. Ook super makkelijk in te stellen. Heerlijk om premiere, CanalSattelite, Digital+, TVCABO, UPC Direct, ORF enz open te hebben. Beeldkwaliteit is zo goed van satteliet, dat je nooit meer naar kabel terug wilt.

Kijken doe ik het nauwelijks (op premiere sport na) maar het is leuk dat je wat leuks te zappen hebt.

Semoekber.

quote:
kazuka schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 14:23:
[...]

Oh, wist niet dat de Duitsers al zover waren. Premiere doet dus ook al dvb-s2 ?
Ja.
quote:
Feit blijft dat de ontvangers die jij noemt geen dvb-s2 ontvangers zijn. Iedereen zit met smart te wachten op de echte hardwarematige h264 oplossingen. Dat zijn dan toch echt de DM8000 en de Lyngbox.
Ik weet niet waar je die onzin vandaan haalt, de ontvangers bij Cardwriter kunnen allemaal DVB-S2 en MPEG4 aan (en die 2 technieken kunnen in principe geheel los van elkaar staan inderdaad, al is MPEG2 over DVB-S2 wel uitermate zeldzaam).
Reg. datum: 15 januari 2001

quote:
J_Zelhorst schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 23:50:

Ik gebruik al een tijdje MythTV http://www.mythtv.org
Dit programma bied perfecte ondersteuning voor een tv server met meerdere tvkaarten erin.
Het draait alleen wel volledig onder linux.
Of het goed werkt met de SkyStar en AirStar weet ik niet.

Reg. datum: 20 februari 2001

Ik kijk sinds een maandje ook via de satelliet, 2 dreamboxjes 500 thuis staan, kaartje gedeeld, werkt geweldig. Helemaal aangezien mijn LCD traag is als dikke stront door een trechter bij het zappen, en met de dreambox gaat t weer lekker vlot.
Ook het zappen via je webbrowser is wel een geweldige uitvinding, ook om de kijkers beneden mee te sarren :P

Is er al wat bekend over de dreambox 600? Zeg maar de db7020 in een dm500 behuizing, ik zie in duitsland al wel bedrijven die hem 'verkopen' maar nog geen leverdatum weten.

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

Reg. datum: 08 juni 2005

quote:
Mannes schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:38:
Is er al wat bekend over de dreambox 600? Zeg maar de db7020 in een dm500 behuizing, ik zie in duitsland al wel bedrijven die hem 'verkopen' maar nog geen leverdatum weten.

Verwachting is dat de dreambox 600 PVR volgende maand leverbaar is

Specs:
Der kleinste PVR Receiver der Welt! DM 600 S PVR
Linux Operating System - IBM PowerPC Prozessor mit 250MHz
- 1x Smartcard-Reader
- eingebauter IDE Controller
- Einbau von handelsüblichen 2,5 Festplatten
- wechselbarer Tuner (DVB-C, DVB-T, DVB-S möglich)
- MPEG2 Hardware decoding (DVB kompatibel)
- 100Mbit voll duplex Ethernet Interface
- Anschluß V.24/RS232
- 2x LED - Anzeige
- S-Video Anschluss
- Analog Modem
- unlimitierte Kanalliste für TV/Radio
- Kanalwechsel in weniger als einer Sekunde
- voll automatischer Kanalsuchlauf
- Unterstützung von Bouquet-Listen (indirect unlimitiert)
- EPG-Unterstützung (electronic program guide)
- Unterstützung von mehrfach LNB-Umschaltung (DiSEqC)
- adaptierbares OSD in vielen Sprachen (Skin-Unterstützung)
- SPDI/F optischer Anschluss AC-3 / DTS
- 1x Scart-Anschluss (komplett Sofwaregesteuert)
- Abmessungen (BxHxT): 195x40x130mm
- Gewicht: 0,6kg
- Fernbedienung im Lieferumfang

Prijs in Dld 259 Euro

Om te weten als je meerdere ontvangers / meerdere sattelieten wil ontvangen en wat de mogelijkheden zijn zie : http://www.satlex.be/nl/1participant.html

jschoorl2 wijzigde dit bericht 31-10-2006 21:57 (5%)

Semoekber.

Startpost update:
  • Stuk over cardsharing uitgebreid
  • Stuk over regionalen bijna helemaal herschreven+updated
  • Stuk over Visiosat uitgebreid & updated
  • Multytenne twin info
  • Prijsindicatie van de schotels toegevoegd
  • En nog wat kleine dingetjes
Reg. datum: 14 maart 2001

quote:
W3ird_N3rd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 18:58:
Het eerste halfjaar zijn de regionalen beschikbaar via Astra 1 (19,2 oost) én Astra 3 (23,5 oost). Na een half jaar zal deze situatie veranderen en verdwijnen de regionalen van Astra 1!
Bron?
Semoekber.

Bron, bron? Bronwater!

Het is gewoon waar. Ga anders hierheen en klik op "bijlage" voor een mooie PDF: http://www.sat4all.com/fo...p;an=0&page=0#1254907.

Als dat gefaked is is er wel iemand die ons dit wel héél graag wil laten geloven.
Reg. datum: 14 maart 2001

quote:
W3ird_N3rd schreef op zondag 05 november 2006 @ 19:41:

Het is gewoon waar. Ga anders hierheen en klik op "bijlage" voor een mooie PDF: http://www.sat4all.com/fo...p;an=0&page=0#1254907.

Aha, dank voor de link. De simulcast van de regionalen op beide Astra's is mooi. Kan je relaxed een migratiemoment uitkiezen om je schotel te verdraaien naar Astra 23.5. Oh wacht, er wordt niks gezegd over simulcast van Ned.1/2/3 etc.? Moet je dus alsnog zo'n duo LNB kopen. En laten plaatsen/uitrichten als je dat zelf niet kunt of hoogtevrees hebt.

Quote uit het PDFje:
quote:
Voor u als satellietvakhandelaar betekent de komst van de regionale omroepen nieuwe verkoopmogelijkheden
Dat klopt dus :)
Semoekber.

Zo'n LNB hoef je als het goed is niet echt uit te richten, je vervangt je huidige LNB gewoon voor de duo..

Er zijn overigens ook geruchten dat het hele pakket naar 23,5 gaat. Daar zijn uiteraard geen bronnen voor ;).

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 34 35 36 37 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: