Hoofdcategorieën
Topicacties

Televisie via de satelliet: DVB-S

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 44 45 46 47 last

Nieuw Topic
Semoekber.
Reg. datum: 11 oktober 2001

Niet dat veel mensen erbij zullen kunnen, maar leuk om even te melden:

Op Astra 23,5 oost, 10842 V - 13333 FEC - Video PID 308 - Audio PID 256 is nu Antwerpen 0110 te zien. Cultureel festijn tegen zinloos geweld enzo, in HDTV nog wel (MPEG2 1080i). Ongecodeerd.

Hier staan 2 screenshots (weet niet of je ervoor moet inloggen): http://www.sat4all.com/fo...p;an=0&page=0#1234636

[edit]Zo, het is nu zeker 2x zo druk als 2 uur geleden. Handig, direct mee kunnen kijken met de camera gericht op het plein :).

W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 01-10-2006 14:28 (34%)

Reg. datum: 31 januari 2002

Ik heb een satfinder, de digital pro.
Hiermee kan je ook een motor mee besturen, maar als ik hem aansluit als volgt:
Receiver -> satfinder -> motor-> LNB , dan geeft ie overcurrent als foutmelding.
Haal ik die motor ertussen uit, dan krijg ik natuurlijk netjes de ontvangststerkte, maar dan kan ik de motor niet meer besturen via die Digisat Pro.

In de handleidng (een simpel A4'tje) staat het niet aangegeven. MIsschien weet 1 van jullie hoe ik hem goed moet aansluiten?

Kredietcrisis? Overdreven! We zijn nu pas op het niveau van 2003

Semoekber.

Ja. LNB eraf halen als je de motor wilt draaien. Motor eraf halen als je wilt uitrichten.

Je receiver heeft gewoon niet meer vermogen. Kunnen er geen batterijen in de satfinder?

een cassette bandje was genoeg

Goed, ik ga dus niet op die DM8000 zitten wachten. Die komt pas half 2007 op de markt.
Denk dat het dan de DM7025 word. Maar ik zit met een probleem waar ik maar niet uitkom.

Wil ik een schotel met rotor of zonder rotor? Als zonder rotor: hoeveel LNB's moet ik er dan opzetten. Dat laatste is natuurlijk handig als je niet wilt wachten op de rotor. Maar ik ken mezelf; misschien wil ik ook wel eens news feeds opzoeken ofzo. Over het kostenplaatje maak ik me niet te druk, ik wil het goed doen of ik doe het niet.
Kan ik een schotel met rotor neerzetten en daarop alsnog 2 (of meer) LNB's zetten voor de Astra en Hotbird en dan toch nog roteren naar andere satellieten?
Heeft iemand ergens een lijst met kanalen die op de Astra's, Hotbird en andere satellieten zitten?

Nieuws uit: Alphen a/d Rijn,Den Bosch, Nijmegen en nog meer: www.daginfo.nl

Reg. datum: 31 januari 2002

Wat jij wilt gaat prima, je kan op een schotel met rotor gerust een dubbele LNB zetten zodat je niet hoeft te wachten als je zapt van Astra naar Hotbird. Een vriend van me heeft namelijk ook zo'n opstelling. In principe is het niet nodig hoor, je zapt toch niet van NED1 op de Astra naar RAI Uno op Hotbird. Elke kanalen lijst heeft de kanalen op volgorde staan. En al ga je dan naar de Hotbird vanaf Astra, dat gebeurt ook razendsnel. M'n LCD televisie zapt langzamer dan dat m'n rotor draait.

En om te weten welke kanalen erop een satelliet zitten is http://nl.kingofsat.net/satellites.php wel goed.

Kredietcrisis? Overdreven! We zijn nu pas op het niveau van 2003

Semoekber.

quote:
remco_k schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 23:58:
Goed, ik ga dus niet op die DM8000 zitten wachten. Die komt pas half 2007 op de markt.
Denk dat het dan de DM7025 word. Maar ik zit met een probleem waar ik maar niet uitkom.

Wil ik een schotel met rotor of zonder rotor? Als zonder rotor: hoeveel LNB's moet ik er dan opzetten. Dat laatste is natuurlijk handig als je niet wilt wachten op de rotor. Maar ik ken mezelf; misschien wil ik ook wel eens news feeds opzoeken ofzo. Over het kostenplaatje maak ik me niet te druk, ik wil het goed doen of ik doe het niet.
Kan ik een schotel met rotor neerzetten en daarop alsnog 2 (of meer) LNB's zetten voor de Astra en Hotbird en dan toch nog roteren naar andere satellieten?
Heeft iemand ergens een lijst met kanalen die op de Astra's, Hotbird en andere satellieten zitten?

Lijst: http://nl.kingofsat.net/search.php

Inderdaad, de meest voorname reden voor een motor is de feeds. Neem dan ook een redelijk grote schotel, want b.v. 16 oost heeft geloof ik wel 80cm nodig.

Je kan ook kijken naar de Wave Frontier (zie de topicstart). Combineer die met een DiSEqC 1.1 capabele ontvanger en je kan zo 16 LNB's erop zetten (16 postities dus!).

De meest interessante posities zijn wel Astra 1 op 19,2 oost (doh), astra 2 op 28,2/5 oost (UK), Hotbird 13 oost (niks in het bijzonder, misschien Dr Dish, verder gewoon veel zenders, wat muziek), Astra 3 op 23,5 oost (kan in de toekomst interessant worden).

En dat kan allemaal met gemak op 1 vaste schotel met een paar LNB's. Dan heb je dus alleen niet zoveel feeds.

Tenzij je nog "vreemde" talen spreekt zijn er verder niet echt interessante posities. 5 West als je Frans spreekt misschien, maar daar gaat vanalles veranderen, heb je binnenkort waarschijnlijk ook een smartcard voor nodig.

Dan is de enige echte reden om een motor te nemen dus als je vreemde talen spreekt (b.v. 42 oost als je Turks kan, om maar wat te noemen), of als je feeds wil.

Voor feeds kan je beter even bij Lyngsat kijken, al staan de feeds daar niet gespecificeerd. Daarvoor kan je weer beter op Sat4all feeds kijken.

W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 08-10-2006 00:15 (24%)

Zeg maar Meik...

quote:
Vatt schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 00:10:
Wat jij wilt gaat prima, je kan op een schotel met rotor gerust een dubbele LNB zetten zodat je niet hoeft te wachten als je zapt van Astra naar Hotbird.
Als je alleen de Astra's en Hotbird wil, is toch de Technisat Multytenne van 45 of 60 (ik denk dat 60 iets beter is) toch ook een uitkomst? Heb je geen rotor nodig. Of is dat ding echt alleen maar in het oosten bruikbaar?

Team Short Way Down 2009 Net als de horizon, ben ik meer een concept dan een persoon in levende lijve...

Reg. datum: 17 augustus 2000

Mijn sattelliet history:

voor 5 jaar geleden waren we UPC helemaal zat. Kregen een rekening van bijna 2000 euro gerepresenteerd omdat ze dachten dat ze de kosten op de rekening al jarenlang te weinig hadden doogevoerd (19,55 ipv 21,44 voorbeeld). Steeds zulke kut geintjes, en nog veel meer. UPC er dus helemaal uit. Internet eruit. Rekening ook niet betaald (volgens mij kan het geneens een rekening opvoeren die al 13 jaar geleden gecrediteerd had moeten worden) (mja toen nog gelrevision, maar hun administratie klopt gewoon niet, we hebben namelijk alle contracten met prijsafspraken en afschriften bewaard). Na veel heen en weer gebel moesten we toch betalen, want onze contracten waren ook 'fout' opgesteld.

Nouja goed, niet betaald, nooit meer wat over gehoord, maar we zijn dus op satelliet overgestapt. Ik had dus een nieuwe hobby. Eerst met Magic cam illegaal kijken, magic cam's ombouwen tot Matrix cams etc. Totdat alles iets moeilijker werd, het "illegaal" kijken.

Ik had nog een server "leeg" staan. Mastera V eraan gehangen, en een systeem bedacht waarmee je kon sharen. Echter nog vrij onstabiel (max 2 pears ofzo). Een half jaar later kwam newcamd met het hele "share" gebeuren.

Inmiddels kijk ik via een dreambox. Heb een linux server staan als share-server met ruim 600 kaarten. Sattelliet TV is in mijn huishouden niet meer weg te denken. En ik heb er een hobby bij.

Zeg maar Meik...

quote:
RedHat schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 10:11:
Inmiddels kijk ik via een dreambox. Heb een linux server staan als share-server met ruim 600 kaarten. Sattelliet TV is in mijn huishouden niet meer weg te denken. En ik heb er een hobby bij.
Waar kan ik me opgeven ? :+

Team Short Way Down 2009 Net als de horizon, ben ik meer een concept dan een persoon in levende lijve...

Terug
Reg. datum: 23 augustus 2000

quote:
RedHat schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 10:11:
"NP Laufvogel" zeker?

Reg. datum: 17 augustus 2000

quote:
laufvogel? :)

Zeg maar Meik...

quote:
Miepmiep!

Semoekber.

Nog een site toegevoegd aan de topicstart: SatCoDX. Ik keek er al tegenop om met de hand al die frequenties over te tikken aangezien de met GlobeTV meegeleverde transponderlijsten totaal out of date zijn. Maar dat bleek niet nodig :).

Paco is de kreet!
Reg. datum: 15 oktober 2001

zojuist UPC Digital extra opzegd. Dus per 23-december niet meer.
Wil nu ofwel schotel ofwel Digitenne nemen. Sowieso met Harddisk recorder. Digitenne is wel lekker cheapo met 7,95 maar ontvangst schijnt ruk te zijn en aanbod is natuurlijk nogal beperkt. Topfield 160GB zijn nu 149,- euro.
In verleden al in Schotel wat verdiept. Wil dus ook gelijk schotel met 2/3 LNBs op Astra 1,2 sowieso.
Punt is vooral dat eenmalige aanschaf vaak zo hoog ligt en ik niet meer mijn Discovery Travel&Living & 3voor12 e.d. kan zien.

Is zo'n oude Topfield4000PVR (299 - 80GB) wijs om te nemen met een Triax schotel van lets say 80cm ?
Las eerder hier ergens iets over Inverto 7000 PVR (323 - 80GB) (cardwriter)

Ik heb sinds een jaar een htpc met een FloppyDTV dvb-s-ontvanger in de huiskamer. Tot twee weken terug gebruikte ik Media Portal wat eigenlijk zeer moeizaam ging. De stabiliteit was in het begin ver te zoeken. Later werd dat wel wat beter, maar het gebruik was nooit zonder problemen. Wisselen van kanaal ging extreem traag (>10 seconden), om het geluid zonder hapering synchroon te laten lopen moest je time shifting gebruiken en het signaal even kort pauzeren. De configuratie zuigt ook, de tv guide werkte niet en sommige zenders deden het op een gegeven moment gewoon niet en konden ook niet teruggevonden worden door een rescan.

Na bijna een jaar aankloten met buggy beta's, nightlies en release candidates had ik het wel gehad met Media Portal. Prachtig open source project hoor, maar als het niet werkt heb je er niks aan.

Digital Everywhere heeft onlangs eindelijk een Media Center DBA-driver voor de dvb-s versies van de FireDTV en FloppyDTV gereleased. Ik heb het zaakje nu onder Windows Media Center draaien en dat is toch wel een verademing ten opzichte van Media Portal. Media Center werkte meteen, ook de tv guide. Het is stukken gebruiksvriendelijker en vlotter in gebruik. Zappen gaat nog steeds niet erg vlot maar de wachttijd is acceptabel. Het geluid loopt altijd synchroon en hapert niet.

Als je satelliet tv wilt kijken op een htpc zijn de FireDTV / FloppyDTV in combinatie met Windows Media Center dus een goede oplossing.

Femme wijzigde dit bericht 17-10-2006 17:20 (7%)

The Shape Of Things To Come
Reg. datum: 03 juli 1999

Femme, komt FloppyDTV ook met dvb-s2 uitvoering dat je weet? Zit te twijfelen tussen de DM8000 (verwacht Q1 2007) die ook een hardware h264 chip ingebakken heft of een mediacenter oplossing met zo'n FloppyDTV apparaat.

Lay Down Your Burdens

Dvb-s2 wordt niet ondersteund. Ik denk dat het ook nog wel even kan duren voordat er een opvolger is.
Reg. datum: 17 oktober 2006

Hallo , ik heb een satelite PCI kaart van Twinhan CI-1034 mantis in mijn PC gestoken , hierin zit mijn Alphacrypt Classic CAM van Mascom.
Het probleem is dat XP wel de PCI kaart herkend maar mijn CAM niet en die heb ik nu juist nodig om Canal Digital te kunnen ontvangen .
Wie weet hierop het antwoord ???

Semoekber.

XP hoeft je CAM niet te herkennen, binnen je DVB-kijkproggel kan je de CAM activeren.

Reg. datum: 21 juli 2006

quote:
satelite schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 20:24:
Hallo , ik heb een satelite PCI kaart van Twinhan CI-1034 mantis in mijn PC gestoken , hierin zit mijn Alphacrypt Classic CAM van Mascom.
Het probleem is dat XP wel de PCI kaart herkend maar mijn CAM niet en die heb ik nu juist nodig om Canal Digital te kunnen ontvangen .
Wie weet hierop het antwoord ???
Mag ik eens vragen welke kaart je hebt?? Deze kombinatie heb ik nog nooit van gehoord en ik ben bang dat het ook niet gaat werken of je moet een Irdeto kaart van Canaal digitaal hebben dan zou de Alphacrypt het moeten doen maar een seca kaart zoals de meeste hebben zal hij niet doen.

quote:
W3ird_N3rd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 20:38:
XP hoeft je CAM niet te herkennen, binnen je DVB-kijkproggel kan je de CAM activeren.
Wat bedoel je met kijkproggel

quote:
aart44 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 22:28:
[...]

Mag ik eens vragen welke kaart je hebt?? Deze kombinatie heb ik nog nooit van gehoord en ik ben bang dat het ook niet gaat werken of je moet een Irdeto kaart van Canaal digitaal hebben dan zou de Alphacrypt het moeten doen maar een seca kaart zoals de meeste hebben zal hij niet doen.
Het is een PCI-kaart van Twinhan met software DTV2.63 waarin een slot voor de CAM

quote:
satelite schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:40:
[...]

Het is een PCI-kaart van Twinhan met software DTV2.63 waarin een slot voor de CAM
ps ik heb een canal digital Irdeta kaart

Ik liep hier laatst tegenaan: http://www.smartwi.eu/
Is dit nou de oplossing om zonder een dreambox toch aan cardsharing te doen met Canal Digitaal?
Als ik het zo zie shared hij alleen de smartcard en niet de hele cam, zoals bij die Diablo dingen.
Ik kan alleen nergens vinden met welke smartcards het gaat werken. Iemand ervaringen met dit ding?

Edit:

quote:
New The Smart-Wi Cardsplitter is a revolutionary wireless card sharing system allowing the user to share one subscription smartcard with up to seven receivers.

Working with both satellite and cable receivers and with Irdeto, Viaccess, Seca, Cryptoworks and Conax encryptions systems means the Smart Wi Cardsplitter is a truuly versatile device.

Stable, simple and easy to use, the Smart-Wi Cardsplitter requires no computer experience and zero maintenance. The Smart-Wi has been designed to hide the complexities of setting up wireless communication lines while at the same time giving you ease of use. Just plug & play and you have your second receiver solution running in minutes. Compatible with Seca Mediaguard 1 & 2, Viaccess 1 & 2, Conax, Irdeto 1 & 2 and Cryptoworks. With this wireless card splitter you can share one original smart card between all your receivers (up to 7 receivers at the same time) and the card splitter will connect to the digital receivers by the wireless slave which will be inserted into the receivers cam slot or card reader, working as the original card in your receiver. This solution is useful when you have more than one receiver in your home and you don’t want to pay monthly fee for the extra cards. SmartWi comes standard with 1xSmartWi master Box with PSU and 3xSmartWi Client Card's.
Zou dus moeten werken.

Rostvertol-Mil wijzigde dit bericht 20-10-2006 19:51 (66%)

dot.blaat

Semoekber.

quote:
satelite schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:35:
[...]

Wat bedoel je met kijkproggel

Iets als progdvb of dvbdream bijvoorbeeld

Rostvertol-Mil: zie sat4all forum, veel mensen gebruiken die, en ja, hij werkt :). Te koop bij CardWriter. CardWriter wil helaas niet vrijgeven welke versie ze verkopen :/.

W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 20-10-2006 20:06 (9%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 44 45 46 47 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: