quote:
remco_k schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 23:58:
Goed, ik ga dus niet op die DM8000 zitten wachten. Die komt pas half 2007 op de markt.
Denk dat het dan de DM7025 word. Maar ik zit met een probleem waar ik maar niet uitkom.
Wil ik een schotel met rotor of zonder rotor? Als zonder rotor: hoeveel LNB's moet ik er dan opzetten. Dat laatste is natuurlijk handig als je niet wilt wachten op de rotor. Maar ik ken mezelf; misschien wil ik ook wel eens news feeds opzoeken ofzo. Over het kostenplaatje maak ik me niet te druk, ik wil het goed doen of ik doe het niet.
Kan ik een schotel met rotor neerzetten en daarop alsnog 2 (of meer) LNB's zetten voor de Astra en Hotbird en dan toch nog roteren naar andere satellieten?
Heeft iemand ergens een lijst met kanalen die op de Astra's, Hotbird en andere satellieten zitten?
Lijst:
http://nl.kingofsat.net/search.php
Inderdaad, de meest voorname reden voor een motor is de feeds. Neem dan ook een redelijk grote schotel, want b.v. 16 oost heeft geloof ik wel 80cm nodig.
Je kan ook kijken naar de Wave Frontier (zie de topicstart). Combineer die met een DiSEqC 1.1 capabele ontvanger en je kan zo 16 LNB's erop zetten (16 postities dus!).
De meest interessante posities zijn wel Astra 1 op 19,2 oost (doh), astra 2 op 28,2/5 oost (UK), Hotbird 13 oost (niks in het bijzonder, misschien Dr Dish, verder gewoon veel zenders, wat muziek), Astra 3 op 23,5 oost (kan in de toekomst interessant worden).
En dat kan allemaal met gemak op 1 vaste schotel met een paar LNB's. Dan heb je dus alleen niet zoveel feeds.
Tenzij je nog "vreemde" talen spreekt zijn er verder niet echt interessante posities. 5 West als je Frans spreekt misschien, maar daar gaat vanalles veranderen, heb je binnenkort waarschijnlijk ook een smartcard voor nodig.
Dan is de enige echte reden om een motor te nemen dus als je vreemde talen spreekt (b.v. 42 oost als je Turks kan, om maar wat te noemen), of als je feeds wil.
Voor feeds kan je beter even
bij Lyngsat kijken, al staan de feeds daar niet gespecificeerd. Daarvoor kan je weer beter op
Sat4all feeds kijken.
W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 08-10-2006 00:15 (24%)