quote:
FlameBoy schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 11:43:
[...]
[...]
Ik vraag me ook een beetje af of het YP traject niet heel erg gespitst is op mensen die net klaar zijn met hun opleiding. Dus dat er een hele studentensfeer aan hangt en of je als YP niet allerlei kloteklusjes krijgt in het begin.
Is er iemand die als YP bij IS werkt en mij wat voorbeelden kan geven van opdrachten die hij/zij heeft gedaan?
Ik ben YP bij IS, en heb dus ook het basistraject doorlopen. We waren (van IS) met zijn vijven, twee daarvan (waaronder ik) waren net afgestudeerd, anderen hadden al werkervaring. Ook algeheel (de Ohio groep) was er die mix, sommigen net afgestudeerd, sommigen al 1 tot enkele jaren werkervaring... Je hoeft dus niet bang te zijn voor een studentikoos sfeertje, dat valt reuze mee...
Wat betreft je opdracht... Tja, je moet daar wat geluk mee hebben, en het zelf ook een beetje afdwingen... Ik ben echt supertevreden op dit moment, ben in een interne opdracht terecht gekomen (nee, niet interne helpdesk), waar ik in een jaar tijd echt supergegroeid ben, en veel vrijheden heb.... Maar dat geldt niet voor iedereen, de jongens (van IS) waarmee ik in de basisopleiding zat hebben lang niet allemaal een interessant of leuke klus. Ze zijn wel nog steeds tevreden bij Sogeti, maar een aantal heeft toch 'rotklusjes' gehad, of zit daar nog steeds op... En dat heeft wel een beetje met geluk te maken, er zijn nu eenmaal leuke en minder leuke klussen.... In hoeverre dat je dat kunt sturen weet ik niet, omdat ik nog nooit in die situatie gezeten heb....
Kortom, Sogeti is echt een superleuk bedrijf, met hele leuke klussen waar je jezelf echt goed kunt ontwikkelen, zeker als je een pietsje geluk hebt en jezelf laat zien!