Hoofdcategorieën
Topicacties

Ervaring werken bij Sogeti

Pagina: 1 2 3 4 ... 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 16 november 2001

quote:
FlameBoy schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:07:
Thanks voor de duidelijke uitleg!

Wat betreft de auto kan ik dus maar beter even een stapje terug doen. Dezelfde auto gaat me dus misschien wel ¤ 1000,- per maand kosten.
Opvallend dat je een benzine auto als voorbeeld neemt. Ik neem aan dat diesel een lagere brandstofbijdage met zich meeneemt?
Jep, of gas, ook lager.

Ford Focus 1.6TDCI 66kW Titanium 25.800, 626 lease, 141 brandstof = totaal 760 (840 voor de 1.8 TDCI 85kW)

Heb zelf voor benzine gekozen omdat voor mijn auto de leaseprijs nagenoeg gelijk was maar doordat de nieuwwaarde voor diesel 4000euro meer is de bijtelling ook hoger is...

Verse papa!

quote:
FlameBoy schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:07:
Thanks voor de duidelijke uitleg!

Wat betreft de auto kan ik dus maar beter even een stapje terug doen. Dezelfde auto gaat me dus misschien wel ¤ 1000,- per maand kosten.
Opvallend dat je een benzine auto als voorbeeld neemt. Ik neem aan dat diesel een lagere brandstofbijdage met zich meeneemt?
Ook voor YP's is er zat te doen "onder de rivieren". Kom d'r zelf ook vandaan, en tot nu toe waren alle opdrachten in het zuiden.

Onze zonnepanelen en zonneboiler: http://solar.reinieren.net

Well do ya punk?
Reg. datum: 19 januari 2001

FlameBoy, ik rij een 207 met alles erop en eraan (niet de basis-aanbieding), voor 710.... Maar die vindt je dus te klein.. Maar mijn buurjongen heeft ook een 307, en die van mij staat er weleens naast, volgens mij scheelt dat bijna niets in lengte of hoogte....

Reg. datum: 24 juli 2007

quote:
Martijn schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:51:
[...]

Er is nu een aanbieding voor 2 jaar een Peugeot 207 XS Pack diesel voor 670 euro (3drs) en 680 euro (5 deurs), dat is op zich een heel complete kleine auto...

Wat ik ga doen is het leasen van een hybride auto, en dan geen Prius. ;) De Honda Civic Hybrid kost incl brandstof iets van 800 euro (en dan heb ik zelfs leren bekleding), en per 1 januari is de bijtelling maar 14%. Je komt dan ongeveer op hetzelfde netto bedrag uit per maand als een Peugeot 207 met daarbij als voordeel dat ie nog completer is en automaat... Ik heb er in gereden en het rijdt erg lekker, je verbaast je echt over het koppel en vermogen van de auto... (daarbij is automaat wel erg relaxed in de file ;) )
iemand die hier meer van weet?
Het gaat mij met name om die bijtelling. Is het al definitief van die 14/25%?
Gaat dat vanaf a.s. 1 januari al in??
In dat geval ga ik waarschijnlijk ook wel hybride rijden ipv die best aantrekkelijke
207 XSpack!

Verse papa!

quote:
Rekel_83 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 23:25:
[...]

iemand die hier meer van weet?
Het gaat mij met name om die bijtelling. Is het al definitief van die 14/25%?
Gaat dat vanaf a.s. 1 januari al in??
In dat geval ga ik waarschijnlijk ook wel hybride rijden ipv die best aantrekkelijke
207 XSpack!
Reken maar dat die 25% doorgaat :(

Onze zonnepanelen en zonneboiler: http://solar.reinieren.net

- minimalistic -
Reg. datum: 25 oktober 2000

*kuch* berichtnr 4542 ... Prikbord *kuch* ;)

Een aantal Ford Focus diesels vallen ook onder label A, evenals een paar Mini's en een paar BMW's!
Wat betreft bijtelling e.d.: dat kan aardig aantikken. Aan de andere kant rijd je er zo'n drie tot vier jaar in, dus kies iets wat je echt leuk vindt. Ruilen of overname gaat de laatste tijd niet echt makkelijk meer gezien het (grote) aanbod :|

Ik wil zelf overstappen naar een grotere auto i.v.m. kinderen (Citroen C4 Picasso 5-zits). Nu nog iemand die mijn Peugeot 207 willen overnemen... :)

Zin in een leuke en uitdagende baan? Solliciteer via mij bij Sogeti en verdien een leuk bedrag cash!

quote:
FreakNL schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 23:20:
FlameBoy, ik rij een 207 met alles erop en eraan (niet de basis-aanbieding), voor 710.... Maar die vindt je dus te klein.. Maar mijn buurjongen heeft ook een 307, en die van mij staat er weleens naast, volgens mij scheelt dat bijna niets in lengte of hoogte....
Ik heb inderdaad ook naar de 207 SW zitten kijken nu, ze zijn inderdaad gegroeid die 2 series. ;)
(Van de andere kant is een 308 waarschijnlijk ook weer een stukje groter dan een 307)

Maar goed ik denk dat ik er gewoon voor moet gaan want ik zie het wel echt als een kans om mooie stappen te kunnen gaan maken de komende jaren.

Ik vraag me ook een beetje af of het YP traject niet heel erg gespitst is op mensen die net klaar zijn met hun opleiding. Dus dat er een hele studentensfeer aan hangt en of je als YP niet allerlei kloteklusjes krijgt in het begin.

Is er iemand die als YP bij IS werkt en mij wat voorbeelden kan geven van opdrachten die hij/zij heeft gedaan?
The best a man can get...

Voor degenen die nog niet weten welke wagen ze willen aanschaffen, check dit:

http://www.autoweek.nl/tt2007.php

Staat wel interessante informatie!

Windhoos jaja

The Brown Wizard
Reg. datum: 26 december 2005

quote:
Martijn schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:51:
[...]

Er is nu een aanbieding voor 2 jaar een Peugeot 207 XS Pack diesel voor 670 euro (3drs) en 680 euro (5 deurs), dat is op zich een heel complete kleine auto...

Wat ik ga doen is het leasen van een hybride auto, en dan geen Prius. ;) De Honda Civic Hybrid kost incl brandstof iets van 800 euro (en dan heb ik zelfs leren bekleding), en per 1 januari is de bijtelling maar 14%. Je komt dan ongeveer op hetzelfde netto bedrag uit per maand als een Peugeot 207 met daarbij als voordeel dat ie nog completer is en automaat... Ik heb er in gereden en het rijdt erg lekker, je verbaast je echt over het koppel en vermogen van de auto... (daarbij is automaat wel erg relaxed in de file ;) )
Ik kom volgens de berekening (excl leren bekleding) voor de Civic Hyrbid uit op 720. Da's een stuk minder dan 800. Die 50 euro kunnen we flexen. En het is inderdaad een mooie en complete wagen.

Ticking away the moments that make up the dull day

Onwetendheid is een zege
Reg. datum: 04 februari 2005

Waar hebben jullie de auto bekeken/samengesteld? Ik zag hem op de site en ziet er idd erg strak uit! Ben ook wel geinteresseerd.

Asus A8JN-4P010M (C2D T5500, 2GB 667MHz RAM, 120GB 5400RPM, 128MB + 128MB GeForce7300, WinXP MCE)

Well do ya punk?
Reg. datum: 19 januari 2001

quote:
FlameBoy schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 11:43:
[...]

[...]

Ik vraag me ook een beetje af of het YP traject niet heel erg gespitst is op mensen die net klaar zijn met hun opleiding. Dus dat er een hele studentensfeer aan hangt en of je als YP niet allerlei kloteklusjes krijgt in het begin.

Is er iemand die als YP bij IS werkt en mij wat voorbeelden kan geven van opdrachten die hij/zij heeft gedaan?
Ik ben YP bij IS, en heb dus ook het basistraject doorlopen. We waren (van IS) met zijn vijven, twee daarvan (waaronder ik) waren net afgestudeerd, anderen hadden al werkervaring. Ook algeheel (de Ohio groep) was er die mix, sommigen net afgestudeerd, sommigen al 1 tot enkele jaren werkervaring... Je hoeft dus niet bang te zijn voor een studentikoos sfeertje, dat valt reuze mee...

Wat betreft je opdracht... Tja, je moet daar wat geluk mee hebben, en het zelf ook een beetje afdwingen... Ik ben echt supertevreden op dit moment, ben in een interne opdracht terecht gekomen (nee, niet interne helpdesk), waar ik in een jaar tijd echt supergegroeid ben, en veel vrijheden heb.... Maar dat geldt niet voor iedereen, de jongens (van IS) waarmee ik in de basisopleiding zat hebben lang niet allemaal een interessant of leuke klus. Ze zijn wel nog steeds tevreden bij Sogeti, maar een aantal heeft toch 'rotklusjes' gehad, of zit daar nog steeds op... En dat heeft wel een beetje met geluk te maken, er zijn nu eenmaal leuke en minder leuke klussen.... In hoeverre dat je dat kunt sturen weet ik niet, omdat ik nog nooit in die situatie gezeten heb....

Kortom, Sogeti is echt een superleuk bedrijf, met hele leuke klussen waar je jezelf echt goed kunt ontwikkelen, zeker als je een pietsje geluk hebt en jezelf laat zien!

Reg. datum: 24 juli 2007

Ik ben op zoek naar een site waarop meer wordt uitgelegd
omtrent de nieuwe maatregelen voor de bijtelling.
Ik zoek me suf op de ministeriesites, maar kan niets vinden.
Aub geen links naar leasemaatschappijen want daar is niets
te vinden...

Het gaat dus om de maatregelen 22 --> 14/25% bijtelling,
waarbij 14 voor de milieuvriendelijkere auto's is.

Nieuwe maatregelen voor de bijtelling staan nog steeds ter discussie, want als hybrid rijder hou ik dat uiteraard met interesse in de gaten. Dus er is nog niets concreets en die 14% kan zomaar nog terug worden geschroefd naar 20%. Bel anders je volksvertegenwoordiger in Den Haag even.

Grtz, Revelzen

Reg. datum: 02 juli 1999

quote:
Revelzen schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 16:03:
Nieuwe maatregelen voor de bijtelling staan nog steeds ter discussie, want als hybrid rijder hou ik dat uiteraard met interesse in de gaten. Dus er is nog niets concreets en die 14% kan zomaar nog terug worden geschroefd naar 20%. Bel anders je volksvertegenwoordiger in Den Haag even.
Op 22 november wordt er in de tweede kamer gestemd omtrent Belastingplan 2008 en daar komt ook de 14/25 regeling naar voren. Om eerlijk te zijn denk ik niet dat er iets van die plannen zal sneuvelen. Op rechts zal denk ik niemand roepen dat 14 te laag of te hoog, onder het motto goedkoper is beter. En op Links zitten genoeg zetels om de 25% er door te krijgen...

Als het in de tweede kamer erdoor is heb je theoretisch nog kans dat het niet door de 1e kamer komt maar dat is helemaal te verwaarlozen denk ik. Ik wacht in ieder geval tot 22 november en bestel daarna een Honda Civic Hybrid ;).

Toet-toet
Reg. datum: 05 februari 2000

quote:
FlameBoy schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 11:43:
[...]

Ik heb inderdaad ook naar de 207 SW zitten kijken nu, ze zijn inderdaad gegroeid die 2 series. ;)
(Van de andere kant is een 308 waarschijnlijk ook weer een stukje groter dan een 307)

Maar goed ik denk dat ik er gewoon voor moet gaan want ik zie het wel echt als een kans om mooie stappen te kunnen gaan maken de komende jaren.

Kijk anders even naar de Skoda Roomster.. en dan in jouw geval de 1.4 (gas) Style. Bijtelling is te vergelijken met de auto die je nu hebt.

Onwetendheid is een zege

Even een vraagje met betrekking tot hotel en dergelijke:

Volgende week donderdag (1 november) begin ik bij Sogeti. Omdat de reistijd vanaf mijn huis met openbaar vervoer 2u en 43 min bedraagt, heb ik gevraagd of een hotel mogelijk was. Nu is dat geen probleem en regelt Sogeti een hotel voor mij, althans in ieder geval voor volgende week donderdag.

Als ik de overige tijd dat ik voor Sogeti werk (proefperiode) ook in een hotel zit dan zijn dat mijn kosten of kosten van Sogeti? En is er iemand die in die periode (1-11 t/m 31-12) ook in dat hotel zit of ervaring met een hotel vanuit Sogeti heeft?

Asus A8JN-4P010M (C2D T5500, 2GB 667MHz RAM, 120GB 5400RPM, 128MB + 128MB GeForce7300, WinXP MCE)

Reg. datum: 06 december 2000

Onwetendheid is een zege, toch?

Dit onderwerp is al een aantal keer voorbij gekomen. Gebruik de search of neem een uurtje de tijd om het topic goed te lezen. Er staan nog wel meer dingen in dit topic die je anders in de komende weken waarschijnlijk wel gaat vragen.
Desnoods bel je je UM.

SC Destiny -- VII.770

- minimalistic -
Reg. datum: 25 oktober 2000

@Tango Tiger: ja, je kosten voor het hotel worden in de proefperiode ook vergoed.

Zin in een leuke en uitdagende baan? Solliciteer via mij bij Sogeti en verdien een leuk bedrag cash!

Reg. datum: 22 december 2003

Ik heb morgen de testdag bij Sogeti, maar nu heb ik nog een tweetal
vragen over de voorbeeldvragen van de capaciteitentest.

1. Verbale analogieën
Bij de verbale analogieën merk ik dat deze in een afwijkende vorm worden aangeboden,
namelijk in "kwadrantvorm". Klopt het daarom dat de relaties ook diagonaal kunnen zijn?

In het onderstaande voorbeeld zouden de goede antwoorden moeten zijn: "koffie" en "zout"
Maar kan iemand me vertellen hoe de relaties dan zijn onderling?

http://stud.cmd.hro.nl/0749734/zooi/verbale_analogie.jpg

2. Stroomschema's
Gaan alle stroomschema's binnen de werkelijke test volgens dezelfde methodiek als
in het voorbeeld?

Onwetendheid is een zege

Thnx voor de reacties. Ik zal eerlijk bekennen dat ik het antwoord niet zeker wist en vanmorgen te lui was om het forum nog een keer door te lezen. Mijn excuses. Ik ben overigens nog wel op zoek naar iemand met ervaring wat het hotel betreft of een slachtoffer die rond dezelfde tijd ook in het hotel zit.

edit:
Melk en koffie zijn vloeistoffen, suiker en zout zijn smaakversterkers (ofzo). Anyway de relaties kunnen (volgens mij) ook diagonaal zijn. Wat het stroomdiagram men betreft: die zijn in de toets (ongeveer) hetzelfde. Het wijst zicht allemaal wel en bovendien krijg je overal een voorbeeld en toelichting bij. No worries dus :)

Tango Tiger wijzigde dit bericht 24-10-2007 14:53 (35%)

quote:
Tango Tiger schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:49:
Melk en koffie zijn vloeistoffen, suiker en zout zijn smaakversterkers (ofzo)
Oja idd gheghe 8)
quote:
Tango Tiger schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:49:
Wat het stroomdiagram men betreft: die zijn in de toets (ongeveer) hetzelfde. Het wijst zicht allemaal wel en bovendien krijg je overal een voorbeeld en toelichting bij. No worries dus :)
Oke. Ik vond het eerst al een beetje gek, het werd zo karig uitgelegd op de site en in het voorbeelddocument.

O ja, nog een klein vraagje: "mag je eventueel pen en papier gebruiken voor klad/notities?"

Reg. datum: 07 november 2006

Ja, dat mag - krijg je daar zelfs ter plekke.

I may be small, but I can kick your butt!

quote:
DwarvenWarrior schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:20:
Ja, dat mag - krijg je daar zelfs ter plekke.
Oke tnx voor de info.

Btw:

- Het klopt toch dat de test op een computer ingevuld moet worden?
- Je krijgt toch een bepaalde tijd per vraag, hoeveel is dat?
- Wat is beter als een antwoord niet weet "gokken" of "open laten"?
Ik neem aan dat je niet naar vorige vragen terug kan?

The best a man can get...

quote:
Tango Tiger schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 10:12:
Even een vraagje met betrekking tot hotel en dergelijke:

Volgende week donderdag (1 november) begin ik bij Sogeti. Omdat de reistijd vanaf mijn huis met openbaar vervoer 2u en 43 min bedraagt, heb ik gevraagd of een hotel mogelijk was. Nu is dat geen probleem en regelt Sogeti een hotel voor mij, althans in ieder geval voor volgende week donderdag.
Waarom moet jij een hotel tot 31-12?
De introductie is 1nov, 2nov en 5nov...

Mijn reistijd is 2u en 17min... Wil eigelijk ook wel een hotel, heb geen zin om elke dag om 0500uur op te moeten staan ;)

Windhoos jaja

Pagina: 1 2 3 4 ... 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: