Hoofdcategorieën
Topicacties

Ervaring werken bij Sogeti

Pagina: 1 2 3 4 ... 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 last

Nieuw Topic
The Brown Wizard
Reg. datum: 26 december 2005

Zit hier straks ook iedereen in Amersfoort in het hotel?

Ticking away the moments that make up the dull day

Reg. datum: 24 juli 2007

@tangotiger:
quote:
Rekel_83 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:08:

@tangotiger:

Hier nog iemand die per 1 november start! YP bij SC...
.

@Racoon: in Ohio word je in 3 weken gedrilled om als Sogetist aan de slag te kunnen. Zie ook
http://werkenbij.sogeti.nl

Verse papa!

quote:
-Jaap-io schreef op donderdag 27 september 2007 @ 11:04:
[...]

Het nummer is niet 3 maanden niet bereikbaar, het wordt opnieuw binnen sogeti uitgegeven aan een nieuwe sogetist.
Mijn oude Sogeti nummer werd pas na 3 maanden weer uitgegeven, maar was in die periode onbereikbaar. Maar goed, niet echt boeiend verder, want ik had iedereen zoveel mogelijk alleen het doorkiesnummer gegeven zodat het altijd goed zou gaan.

Onze zonnepanelen en zonneboiler: http://solar.reinieren.net

The best a man can get...

Hier nog een beginnend Sogetist.

Contract gaat in op 1 november en ik ga aan de slag als YP test- en quality consultant.

Heb alleen nog geen informatie mogen ontvangen over data wanneer ik me moet melden. Zou dat donderdag 1 november al zijn, of begin ik eigelijk gewoon de maandag daarop?

Heb er in ieder geval zin in 8)

Windhoos jaja

Reg. datum: 31 mei 2005

quote:
zwikkel schreef op donderdag 27 september 2007 @ 23:55:

Contract gaat in op 1 november en ik ga aan de slag als YP test- en quality consultant.

Heb alleen nog geen informatie mogen ontvangen over data wanneer ik me moet melden. Zou dat donderdag 1 november al zijn, of begin ik eigelijk gewoon de maandag daarop?

Ik hoorde zoiets dat het de eerste maandag van de maand is, dus in jouw geval 5 november..

Reg. datum: 24 juli 2007

@zwikkel:

Hi there!
in welke unit ga je aan de slag?
werkt dat yahoo e-mail adres van jou? of is het voor de jeu ingevuld? >:)

Reg. datum: 19 oktober 2005

quote:
renegrunn schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:14:
Ik begin per 1 oktober als testengineer. Zelf kom ik uit Groningen, dus zal vanaf dan ook in een hotel verblijven. Welke weet ik nog niet, aangezien ik de inlog codes nog niet heb, zal ik morgen of donderdag wel krijgen. Is er trouwens iemand die ook vanuit regio Groningen / Drenthe naar Vianen gaat, dan doel ik uiteraard op eventuele carpool mogelijkheden.
Renegrunn wil je contact met me opnemen? Anders wordt samenreizen wel moeilijk... Dit kan op hierden [at] tiscali [punt] nl alvast bedankt!

Onwetendheid is een zege
Reg. datum: 04 februari 2005

quote:

Mijn contract start ook per 1 November. Ik moet mij dus ook per 1 November melden voor de introductie. Ik neem aan dat dit voor jou ook geldt maar als het goed is krijg je daar snel schriftelijk bericht over.

Asus A8JN-4P010M (C2D T5500, 2GB 667MHz RAM, 120GB 5400RPM, 128MB + 128MB GeForce7300, WinXP MCE)

The best a man can get...

quote:
Rekel_83 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 10:15:
@zwikkel:

Hi there!
in welke unit ga je aan de slag?
werkt dat yahoo e-mail adres van jou? of is het voor de jeu ingevuld? >:)
Ik meen SoftwareControl

Ja dat mailadres werkt ja :)

Windhoos jaja

Toet-toet
Reg. datum: 05 februari 2000

quote:

Zou je dan met de kerst in Ohio zitten?

Onwetendheid is een zege

Nope... Data 24Nov tot 15Dec

Asus A8JN-4P010M (C2D T5500, 2GB 667MHz RAM, 120GB 5400RPM, 128MB + 128MB GeForce7300, WinXP MCE)

Reg. datum: 01 april 2000

Jaja, vanacht getekend én de documenten digitaal richting Sogeti gestuurd: zie hier een 1-okt Sogetist! :+

Weet iemand of qua phone:

1. Wat de belkosten zijn?
2. Of Blox af te sluiten zijn (nee tuurlijk niet)?

rik wijzigde dit bericht 28-09-2007 22:15 (33%)

Boom baby!

Chain of life

quote:
rik schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 22:04:
Jaja, vanacht getekend én de documenten digitaal richting Sogeti gestuurd: zie hier een 1-okt Sogetist! :+

Weet iemand of qua phone:

1. Wat de belkosten zijn?
2. Of Blox af te sluiten zijn (nee tuurlijk niet)?
Beide vragen worden al meerdere malen beantwoord in dit topic.
1. Je krijgt een abbo van Sogeti, daarmee kun je gratis naar al je collega's bellen doormiddel van 7+werknemersnummer. Daarnaast krijg je x belminuten, omdat je ook wel eens naar niet "collega's" zal moeten bellen.
2. jij kan zelf niks veranderen aan dit abbo, wat natuurlijk logisch is. Wel is er een speciale aanbieding om een prive abbo af te sluiten. Het is belastingtechnisch verplicht om een prive nummer te hebben naast de werk telefoon.

Reg. datum: 19 oktober 2005

@mobiel

Het is wel opmerkelijk dat je met korting kan kiezen uit 3 mobiele telefoons (zie ergens op einstein...) Waar blijft dan die 10¤

Was bekend als Huntor
Reg. datum: 15 november 2000

quote:
Rekel_83 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 20:07:
@tangotiger:

[...]

.

@Racoon: in Ohio word je in 3 weken gedrilled om als Sogetist aan de slag te kunnen. Zie ook
http://werkenbij.sogeti.nl
Tis meer gedrilled worden om efficient in en als een team te werken. Dus zoveel mogelijk doen in zo min mogelijk tijd. Daarbij geholpen door US professoren en de concurrentiestrijd met andere teams.
Veel mensen zien het als 3 weken afzien en teveel werken per dag. Vond het zelf 3 weken vakantie, was wel druk maar je had s'avonds genoeg tijd om ff een biertje te doen in de kroeg. En de self assignments waren op een laptop in de kroeg ook prima te doen :Y)

What a fine day for Science! | Specs

quote:
Mirrorshade schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 11:01:
[...]

Beide vragen worden al meerdere malen beantwoord in dit topic.
1. Je krijgt een abbo van Sogeti, daarmee kun je gratis naar al je collega's bellen doormiddel van 7+werknemersnummer. Daarnaast krijg je x belminuten, omdat je ook wel eens naar niet "collega's" zal moeten bellen.
2. jij kan zelf niks veranderen aan dit abbo, wat natuurlijk logisch is. Wel is er een speciale aanbieding om een prive abbo af te sluiten. Het is belastingtechnisch verplicht om een prive nummer te hebben naast de werk telefoon.
Je beantwoordt toch echt niet mijn vraag: wat zijn de belkosten? Bij Vodafone Ondernemer (lijkt me dat het er een vorm van is) is de prijs-per-minuut buiten de bundel dezelfde als die binnen de bundel. Echter, wat is die prijs? Afhankelijk hiervan wil ik bepalen of dat ik mijn privé abonnement behoud of omzet naar een prepay (gezien je belastingkwestie).

Dus: wie weet het?

Boom baby!

Chain of life

quote:
Je beantwoordt toch echt niet mijn vraag: wat zijn de belkosten? Bij Vodafone Ondernemer (lijkt me dat het er een vorm van is) is de prijs-per-minuut buiten de bundel dezelfde als die binnen de bundel. Echter, wat is die prijs? Afhankelijk hiervan wil ik bepalen of dat ik mijn privé abonnement behoud of omzet naar een prepay (gezien je belastingkwestie).

Dus: wie weet het?
Ok sry, dat was voor mij even niet duidelijk, maar hopelijk hierbij het antwoord :)
Ik kopier nu letterlijk uit een docuemnt op het intranet:
"De eerste 100 minuten per maand voor “offnet” verkeer (nationaal naar niet-verkorte
nummers) zijn voor rekening van Sogeti." ....
"Alle “offnet” kosten per maand boven de 100 minuten zijn voor rekening van de
medewerker. Het daarbij gehanteerde tarief is 9 cent excl. BTW per minuut.
Gesprekken worden per seconde afgerekend en er is geen starttarief. Beltegoed kan
niet meegenomen worden naar de volgende maand.
SMS berichten worden in rekening gebracht tegen 15 cent excl. BTW per SMS bericht."

Verder heb je standaard een "data zero" abbo 1,50 Euro per MB

quote:
Mirrorshade schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 22:18:
[...]

Ok sry, dat was voor mij even niet duidelijk, maar hopelijk hierbij het antwoord :)
Ik kopier nu letterlijk uit een docuemnt op het intranet:
"De eerste 100 minuten per maand voor “offnet” verkeer (nationaal naar niet-verkorte
nummers) zijn voor rekening van Sogeti." ....
"Alle “offnet” kosten per maand boven de 100 minuten zijn voor rekening van de
medewerker. Het daarbij gehanteerde tarief is 9 cent excl. BTW per minuut.
Gesprekken worden per seconde afgerekend en er is geen starttarief. Beltegoed kan
niet meegenomen worden naar de volgende maand.
SMS berichten worden in rekening gebracht tegen 15 cent excl. BTW per SMS bericht."

Verder heb je standaard een "data zero" abbo 1,50 Euro per MB
Haha thanks :>

Ik kan inloggen bij Einstein en mijnSogeti, maar de laatste gaat daarna gelijk op zijn bek. Ik sta ook nog niet bij "nieuwe werknemers", wellicht dat ik nog geen profiel (oid) heb. Tot maandag wachten dan maar..

heb er wel zin in trouwens :D

Boom baby!

Reg. datum: 03 juni 2007

quote:
rik schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 22:26:
[...]

Haha thanks :>

Ik kan inloggen bij Einstein en mijnSogeti, maar de laatste gaat daarna gelijk op zijn bek. Ik sta ook nog niet bij "nieuwe werknemers", wellicht dat ik nog geen profiel (oid) heb. Tot maandag wachten dan maar..

heb er wel zin in trouwens :D
Is dat lijstje niet van September nog?

Reg. datum: 03 mei 2005

quote:
Daryo schreef op zondag 30 september 2007 @ 01:54:
[...]

Is dat lijstje niet van September nog?
nee, want ik sta er wel bij en ik begin morgen ook ;)

quote:
Upsilon schreef op zondag 30 september 2007 @ 15:58:
[...]

nee, want ik sta er wel bij en ik begin morgen ook ;)
Nu was ik wel heel last minute natuurlijk ;)

Ik neem morgen even een oude telefoon mee denk ik, kan ik rustig eentje uitzoeken.

Boom baby!

Onwetendheid is een zege

Eindlijke mijn CV een beetje ingevuld en geüpload... pokken werk....

@Sogisten die nog moeten starten:
kunnen jullie al bij jullie webmail account? Ik niet namelijk... maar geloof dat ik daar ook wat over gelezen had (weet niet zeker meer).

@iedereen:
Wie is er morgen bij de divisiemeeting van HT?

@iedereen2:
Iemand ervaring met de blackberry 8100v (Pearl) en Sogeti? Het lijkt mij een heerlijk telefoontje maar dan moet hij wel werken met Outlook etc. (geloof dat je daar als bedrijf speciale ondersteuning voor nodig hebt, but correct me if I'm wrong)

Tango Tiger wijzigde dit bericht 02-10-2007 13:21 (29%)

quote:
Tango Tiger schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 13:11:
Eindlijke mijn CV een beetje ingevuld en geüpload... pokken werk....

@Sogisten die nog moeten starten:
kunnen jullie al bij jullie webmail account? Ik niet namelijk... maar geloof dat ik daar ook wat over gelezen had (weet niet zeker meer).

@iedereen:
Wie is er morgen bij de divisiemeeting van HT?

@iedereen2:
Iemand ervaring met de blackberry 8100v (Pearl) en Sogeti? Het lijkt mij een heerlijk telefoontje maar dan moet hij wel werken met Outlook etc. (geloof dat je daar als bedrijf speciale ondersteuning voor nodig hebt, but correct me if I'm wrong)
Je 1ste vraag: Je webmail account wordt pas geactiveerd op het moment dat je een officieel (einstein) accountje krijgt van Sogeti. Dat is waarschijnlijk je 2de werkdag (Tijdens je intro). Je huidige account is een tijdelijke.

2de vraag: Ik ben er morgen ook bij! Wordt gezellig!

3de vraag: Sorry, Blackberry weet ik 0,0 van af. :)

Nu heb ik een vraag aan de oud Sogetisten: De vervoerskosten tijdens Intro mag je blijkbaar declareren. Wanneer kan je dit het beste doen en hoe precies kijken ze naar het aantal afgelegde kilometers? Hoe lang doen ze erover om het geld over te maken?

Reg. datum: 06 december 2000

Wat betreft je vervoerskosten declareren:
Dat mag niet alleen tijdens je intro, maar gedurende je hele proefperiode!
Wanneer te declareren.
Donderdag voordat je naar Ohio gaat, en de laatste cursusdag.
Op einstein staat een excel-sheet die je in moet vullen, hierop zet je je "van" en "naar" locaties en het gereden aantal KM's op. Salaris en mobiliteit wil deze afstand nog wel eens controleren mbv bijvoorbeeld routenet.nl.
Over het algemeen staat het asap, meestal tegelijkertijd met je loon, op je rekening.

------------- EDIT ! -------------
Dat excel sheet is er inmiddels niet meer.
Het moet nu via "MijnDeclaraties.
Kies in het dropdown menu voor "Reiskosten YP" (als ik me niet vergis)

Stinger_ wijzigde dit bericht 05-10-2007 12:19 (15%)

SC Destiny -- VII.770

Ok bedankt voor je uitleg! Helemaal duidelijk
Ik zal alvast aantal km's via routenet bepalen om de eerste "helft" vóór het tripje naar Ohio te declareren. Aangezien het salaris rond de 15de vd maand wordt overgemaakt zou ik dus moeten wachten tot mid november.

Pagina: 1 2 3 4 ... 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: