Gathering of Tweakers

Quicksearch
Alles kitz?
Reg. datum: 25 maart 2004

Slim, maar helaas woont er niemand in de omgeving die wij kennen die TV van KPN hebben. :/ Trouwens wel belachelijk dat je ook nog eens voor die kaartjes moeten betalen, dan word het bij elkaar wel een hele dure inverstering. Dan toch maar even goed over nadenken of het echt heel veel voordeliger is dan het huidge abo van casema.
Reg. datum: 04 september 2006

quote:
nlboy schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 20:17:
[...]

Is het ook niet mogelijk om op een speciale manier 6 kaartjes te komen? Dat ik niet steeds elke keer kaartje eruit moet halen en erin steken? Maar dat ze er gewoon standaard in zitten en max. 3 TV's tegelijk aan staan?

Nu is er een apperaat op de markt die een electronisch kaartje heeft die je in je apperaat kan stoppen. Dan heb je een basis machine waar je een echte kaart in stopt, en dan kan je max 6 van die electronische kaarten gebruiken om in je decoders te stoppen.

https://www.cardwriter.nl/nl/pd1160496595.htm?categoryId=71
Zo kan je wel veel meer gebruiken, is wel duur maar wel cool :D

Btw, je krijgt bij elke decoder ook een smartcard als je wilt, zo kosten ze niets extra volgens mij.
Dus als jij dire tuners besteld met gratis smartcard is er niets aan de hand.

Kaoh wijzigde dit bericht 12-10-2006 00:24 (4%)

Site van fabrikant: http://www.smartwi.net/prods.html

Kaoh wijzigde dit bericht 12-10-2006 00:25 (62%)

Polifinario!
Reg. datum: 06 januari 2001

Voor de liefhebbers: de zendmast in Alkmaar is weer in originele staat hersteld, ze zijn nu nog wat kabels aan het aansluiten. Zie ook: http://www.radio.nl/2003/home/medianieuws/111990.html

Dáár in ieder geval geen vertraging dus.

Peace is not simply the absence of war. || American beer is like sex in a canoe, it's fucking close to water.

Reg. datum: 17 augustus 2001

quote:
fulgore schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 20:33:

Als jij iemand anders weet met een abbo die maar 1 kastje heeft kun je aan die persoon vragen om 2 extra kaartjes te vragen voor jou ! Dan heb je nog maar 1 kaartje nodig.
Zo kijk ik via het abbo van een ander helemaal gratis ;)
Tja, tot die ander ineens besluit z'n abonnement op te zeggen, en bij jou ook ineens 2 TV's een "no access" beeld geven.... >:)
Reg. datum: 10 oktober 2006

quote:
IntToStr schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 12:22:
Ik ga in november in Eindhoven wonen. Op dit moment is daar nog geen digitale tv van kpn beschikbaar, maar de postcodecheck geeft aan dat dit in het 4e kwartaal 2006 komt. Bij de faq daar staat dat vanaf november het dekkingsgebied in het algemeen gaat worden uitgebreid. Gecombineerd lijk je te kunnen concluderen dat je digitenne toch snel in Eindhoven mag verwachten.

Heeft er iemand misschien ergens iets opgevangen of deze uitbreiding van het dekkingsgebied op schema ligt? Of krijgen we net als met Mine steeds weer uitstellingen?

er schijnt een probleem geweest te zijn met een bouwvergunning (in eindhoven)
ik heb gehoord dat het best eens een paar maanden langer kan duren...

Wii: 6962 - 0547 - 5885 - 0224 voeg toe!

Reg. datum: 25 december 2003

Vorige week woensdag 4 okt heb ik de Topfield PVR besteld via www.kpn.com, waar een levertijd van 2 werkdagen staat vermeld. Direct na mijn bestelling ontving ik een bevestigings-email, maar de Topfield is na ruim een week nog niet geleverd. Volgens de klantenservice is er vertraging door grote toeloop.

Moraal: als je ook een Topfield PVR wilt gaan kopen dan kan je die volgens mij beter in een winkel (Primafoon, Mediamarkt, ..) gaan halen.

quote:
Haay schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 15:42:
[...]

Tja, tot die ander ineens besluit z'n abonnement op te zeggen, en bij jou ook ineens 2 TV's een "no access" beeld geven.... >:)
Of de KPN er achter komt en je de *** bent. :P

quote:
jurk schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 21:31:
Vorige week woensdag 4 okt heb ik de Topfield PVR besteld via www.kpn.com, waar een levertijd van 2 werkdagen staat vermeld. Direct na mijn bestelling ontving ik een bevestigings-email, maar de Topfield is na ruim een week nog niet geleverd. Volgens de klantenservice is er vertraging door grote toeloop.

Moraal: als je ook een Topfield PVR wilt gaan kopen dan kan je die volgens mij beter in een winkel (Primafoon, Mediamarkt, ..) gaan halen.
Hmmm. Ik had 'm binnen 2 dagen binnen. Ik lees ook bijna op elk DVB-T forum dat mensen 'm gaan kopen. Succesvolle actie lijkt me zo van KPN!

Polifinario!
Reg. datum: 06 januari 2001

quote:
fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 08:38:
[...]

Of de KPN er achter komt en je de *** bent. :P
Tuurlijk, de KPN komt wel even door je gordijntjes gluren of je geen illegale decoders hebt staan. Je mag drie van die dingen hebben, je mag ze allemaal in je boot, camper, kano, tweede huis, derde huis en linkerbroekzak bouwen.

Peace is not simply the absence of war. || American beer is like sex in a canoe, it's fucking close to water.

Ik heb de twintuner van KPN (aangesloten op een breedbeeld tv) en de breedbeeldweergave is bij veel zenders niet in orde. De publieke omroepen en België hebben prima beeld, maar op andere zenders is het beeld niet beeldvullend: ik krijg kaders. Dit aan alle kanten. Het lijkt erop dat het als 4:3 wordt verzonden, dus ik krijg kaders aan de linker en rechterkant en daardoor dus ook boven en onder omdat het breedbeeld uitzending is. Weet iemand of de Topfield PVR dit probleem niet heeft?

quote:
Racetows schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:24:
Ik heb de twintuner van KPN (aangesloten op een breedbeeld tv) en de breedbeeldweergave is bij veel zenders niet in orde. De publieke omroepen en België hebben prima beeld, maar op andere zenders is het beeld niet beeldvullend: ik krijg kaders. Dit aan alle kanten. Het lijkt erop dat het als 4:3 wordt verzonden, dus ik krijg kaders aan de linker en rechterkant en daardoor dus ook boven en onder omdat het breedbeeld uitzending is. Weet iemand of de Topfield PVR dit probleem niet heeft?
Een bekend probleem van de Samsung tuners is dat ze niet het juiste beeldformaat doorgeven. De Topfield doet dat wel. Dan schakelt je tv ook automatisch naar het juiste beeldformaat.

quote:
sioux1978 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 13:17:
[...]

Een bekend probleem van de Samsung tuners is dat ze niet het juiste beeldformaat doorgeven. De Topfield doet dat wel. Dan schakelt je tv ook automatisch naar het juiste beeldformaat.
Maar alleen bij zenders die dit signaal mee sturen, en volgens mij zijn dat alleen de publieke, de commerciele inversteren alleen maar in apperatuur waardoor reclames harder klinken ;-)

Reg. datum: 15 februari 2000

quote:
sioux1978 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 13:17:
[...]

Nee, de commercielen doen het lekker makkelijk: 4:3 beeld uitzenden met boven en onder een zwarte balk. Bij Belgie bijv. zenden ze het beeld anamophisch uit: alle horizontale beeldlijnen worden gebruikt, maar het beeld wordt "inelkaar gedrukt" verstuurd. De TV rekt dat dan horizontaal weer op. Zo krijg je breedbeeld zonder verlies van beeldlijnen (en dus detail).

“Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.”
PSN ID: Atomsk73

quote:
Atomsk schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 19:24:
[...]

Nee, de commercielen doen het lekker makkelijk: 4:3 beeld uitzenden met boven en onder een zwarte balk. Bij Belgie bijv. zenden ze het beeld anamophisch uit: alle horizontale beeldlijnen worden gebruikt, maar het beeld wordt "inelkaar gedrukt" verstuurd. De TV rekt dat dan horizontaal weer op. Zo krijg je breedbeeld zonder verlies van beeldlijnen (en dus detail).
Klopt. De laatste tijd zendt NL123 redelijk vaak in breedbeeld uit. Alleen de commercielen helemaal niet. Gelukkig zal RTL van januari 2007 alles ook in breedbeeld gaan uitzenden. Nu hopen dat de overigen ook volgen, vooral Talpa vind ik qua beeldkwaliteit echt een drama.

Reg. datum: 15 november 2001

tikje offtopic voor de PVR gebruikers van topfield:

Ik heb nu sinds vorige week dit leuke apparaat maar snap iets niet.(of misschien juist wel):

Op het moment dat ik een zender aan het kijken ben en druk op de record knop gaat ie netjes opnemen! Ga ik dan zappen dan wil ik gewoon verder kijken naar andere zenders maaaaar dit lukt niet. Ik krijg dan overal geen signaal. Het lijkt me dat ie dit wel zou begrijpen en dat ie dan zelf zou moeten overschakelen..toch? Doe ik PIP dan zie ik wel gewoon de andere tuner rechtsboven z'n werk doen en kan ik dat scherm wel op me normale scherm zetten maar dit lijkt me niet de bedoeling.

Toen heb ik eens wat geprobeerd door de antenne die ik nog had op de tweede antenne ingang aan te sluiten. Het probleem is nu opgelost!!! Het lijkt dus wel dat de beide tuners alletwee dan een eigen signaal nodig hebben..toch levert kpn maar 1 antenne mee.

Snap het even niet meer :)

Als het goed is zit er een doorlus kabel bij die je kan gebruiken om het signaal naar de tweede tuner door te lussen, dit zou moeten werken.

K zit ook aan digitenne te denken. Icm met de topfield actie. Ga verhuizen en heb nu schotel. Waarom een dure upc aansluitingen met zon knake mediabox als je ook een topfieldje kunt krijgen. Daar heb ik super ervaringen mee.

Heeft iemand de topfield aangesloten op lcd tv? Heb een panasonic van 81cm staan. En de intro van dit topic heeft het over compressie, en lagere bitrate's etc. Hoe is de kwaliteit op een lcd icm met de topfield ontvanger? Iemand ervaringen? :+

Hehe, dit topic is wat te lang geworden denk ik ;-) maar een paar paginas terug wordt er veel gesproken over de Topfield in combinatie met verschillende tv's

een cassette bandje was genoeg

quote:
thefox154 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 15:56:
K zit ook aan digitenne te denken. Icm met de topfield actie. Ga verhuizen en heb nu schotel. Waarom een dure upc aansluitingen met zon knake mediabox als je ook een topfieldje kunt krijgen. Daar heb ik super ervaringen mee.

Heeft iemand de topfield aangesloten op lcd tv? Heb een panasonic van 81cm staan. En de intro van dit topic heeft het over compressie, en lagere bitrate's etc. Hoe is de kwaliteit op een lcd icm met de topfield ontvanger? Iemand ervaringen? :+

Je hebt schotel en je gaat naar digitenne/kpn dtv ...
Ik kan je vertellen; dat word schrikken.
Ik ga het omgekeerde doen, ik had kabel, daarna digitenne/kpn dtv en nu ga ik naar schotel. (deze week even naar de satshop ergens).
Van kabel naar digitenne was (in mijn geval) een absolute vooruitgang.
In de tussentijd een 32" LCD tv gekocht en nu word het tijd om de volgende stap te doen.
Niet dat ik me mateloos irriteer aan de mpeg artifacts of de regelmatige hik in het geluid als m'n koelkast gaat koelen. Dat word gewoon gecorrigeerd met de prijs wat digitenne kost tov de ¤15,- per maand aan analoge ruisende kabel.
Ik wil nu gewoon beter; goed beeld en goed geluid.

Het verbaast me wel enigszins dat je van schotel naar digitenne wilt. Je gaat het zeer zeker zien aan het beeld. Als je in de buurt van Utrecht woont, dan mag je wel effe komen kijken.

Het laatste nieuws van Montfoort vind je op de website van Radio Stad Montfoort: http://www.radiostadmontfoort.nl

Reg. datum: 15 november 2001

quote:
Kaoh schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 13:36:
Als het goed is zit er een doorlus kabel bij die je kan gebruiken om het signaal naar de tweede tuner door te lussen, dit zou moeten werken.

Kijken doe je met je....

Stommmm...kabeltje zat er inderdaad bij!

Sigur Ros FTW

quote:
remco_k schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 16:54:
[...]

Ik ga het omgekeerde doen, ik had kabel, daarna digitenne/kpn dtv en nu ga ik naar schotel. (deze week even naar de satshop ergens).
In de tussentijd een 32" LCD tv gekocht en nu word het tijd om de volgende stap te doen.
Niet dat ik me mateloos irriteer aan de mpeg artifacts of de regelmatige hik in het geluid als m'n koelkast gaat koelen. Dat word gewoon gecorrigeerd met de prijs wat digitenne kost tov de ¤15,- per maand aan analoge ruisende kabel.

Het verbaast me wel enigszins dat je van schotel naar digitenne wilt. Je gaat het zeer zeker zien aan het beeld. Als je in de buurt van Utrecht woont, dan mag je wel effe komen kijken.
Ik wacht ook ff af wat ik ga doen volgende maand wil ik ook een 32inch kopen. Dan kijken hoe het er allemaal uit gaat zien. Eventueel door naar mine.tv omdat ik hier wat meer mogelijkheden mee zie met een htpc

CCSP/CCIP/CCIE #21235
Vroeger was alles beter en kon je uit de sloot drinken...
vroeger ging je dood op je 40e

quote:
remco_k schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 16:54:
[...]

bedankt voor het aanbod, woon er nie ech in de buurt maar kom er wel vaak vor het werk dus misschien zie je nog wel mail. De overstap klinkt misschien beetje vreemd inderdaad. Maar ik zit nu een appartementencomplex waar standaard iedereen een schotel aansluiting heft. Staan hier 3 van die gigantische dingen op het dak die hier worden verdeeld naar 2 gebouwen.
En nu ga ik verhuizen... heb dus zelf geen schotel of decoder. De philips die ik nu heb zit verrekend in de servicekosten en moet ik inleveren als ik weg ga. Dus ik sta compleet met lege handen.

In het nieuwe appartement zijn geen schotels toegestaan. Dan kan ik dus kiezen uit een upc mediaboxding, of digitenne. Aangezien ik ooit is heb gezworen nooit meer iets met dat stelletje :X :X :X te maken te willen hebben... :+

quote:
Atomsk schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 19:24:
[...]

Nu snap ik het niet meer ;) Als ik dit lees, begrijp ik dat het weinig zin heeft een Topfield te kopen omdat het beeld niet optimaal wordt verstuurd. Op die manier krijg ik dan toch net zoals bij de KPN twin tuner zwarte balken links en rechts (en dus ook boven en onder) bij breedbeelduitzendingen? Nederland 1, 2 en 3 en België uitgezonderd. Of is die Topfield 'slimmer' waardoor het beeld toch nog goed bij de televisie terecht komt?

Reg. datum: 22 januari 2004

quote:
Racetows schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 14:31:
[...]

Nu snap ik het niet meer ;) Als ik dit lees, begrijp ik dat het weinig zin heeft een Topfield te kopen omdat het beeld niet optimaal wordt verstuurd. Op die manier krijg ik dan toch net zoals bij de KPN twin tuner zwarte balken links en rechts (en dus ook boven en onder) bij breedbeelduitzendingen? Nederland 1, 2 en 3 en België uitgezonderd. Of is die Topfield 'slimmer' waardoor het beeld toch nog goed bij de televisie terecht komt?
IIRC: België verzendt een PAL+ signaal waarbij alle 576 beeldlijnen gebruikt worden voor een breedbeeld uitzending. NL1,2,3 nemen een breedbeeld uitzending en schalen dit terug naar 432 beeldlijnen zodat het er op een 4:3 TV als breedbeeld uitziet.
Veel breedbeeld TVs zijn echter slim genoeg om niet-PAL+ beelden naar volledig beeld te schalen...

Whereas Europeans generally pronounce my name the right way ('Nick-louse Veert'), Americans invariably mangle it into 'Nickel's Worth.' This is to say that Europeans call me by name, but Americans call me by value - Niklaus Wirth

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws