Hoofdcategorieën
Topicacties

Het grote Digitenne/KPN Digitale TV (DVB-T) topic deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 45 46 47 48 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 15 augustus 2006

quote:
Oceria schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 19:28:
Is er ondertussen al iemand die Digitenne/KPN DVB-T aan de praat heeft gekregen met deze kaart en conax decoder?
Het klinkt veel belovend, maar een google zoektocht levert niet veel resultaat op, alleen de belofte de resultaten te rapporteren, wat tot nog toe niet gebeurd is.

Ik heb deze conax module icm mn Sony BRAVIA KDL-32v2000 televisie (zit een ingebouwd CI slot in tbv DVD-T) geprobeerd maar dit werkt (nog) niet met KPN TV. Mn TV geeft aan dat de "Cryptoworks module" niet geschikt is. (Tip om de Bravia op land DU en Taal NL werkt niet).
Ik ben nu dus nog opzoek naar een werkende conax CAM module tbv. mn TV icm KPN-TV, maar ben ondertussen ook aan het proberen om de mensen van de satshop te benaderen, om te kijken of zij wat weten.

Heb contact gehad met de satshop... het schijnt dat ze de verkeerde kaart hebben opgestuurt... krijg van de week een nieuwe, laat dan het resultaat weten.

Reg. datum: 17 augustus 2001

quote:
sioux1978 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 21:52:
Ik heb een JVC Breebeeld TV, daarbij de Samsung PVR voor KPN TV. Werkt prima. Alleen ik krijg het beeldformaat niet goed. Als de PVR ingesteld staat op 4:3 heb ik soms volledig scherm, maar vaak zwarte balken (onder en boven). Stel ik in op 16:9 heb ik nog steeds op zenders de zwarte balken (wel minder als bij 4:3), maar de zenders die bij 4:3 volledig scherm hadden worden nu vervormd (lichamen worden breeder en verhoudingen kloppen niet meer). Mijn tv staat ingesteld op automatisch beeld formaat.

Hoe hebben jullie dit opgelost? Is dit eigenlijk wel op te lossen? Heeft dit te maken met de manier waarop KPN en de zenders het beeld doorgeven?

Ik heb in de huiskamer een JVC breedbeeld TV (50Hz). Die heb ik ingesteld op "Auto", waarbij 4:3 uitzendingen gewoon in 4:3 weergegeven worden. Dus met zwarte balken links en rechts. Stand panoramic vervormt het 4:3 beeld om het beeldvullend te maken (vind ik lelijk), en 16:9 Zoom haalt onder en boven een reepje beeld weg, wat ik ook lelijk vind.

Mijn Samsung Digitenne decoder heb ik ingesteld op 16:9 TV aangesloten. Bij de echte breedbeeld uitzendingen van KPN (NL 1, 2 en 3, en België 1 en 2), die dus anamorphic widescreen zijn, zie ik in eerste instantie op mijn TV een horizontaal ingedrukt beeld, maar door handmatig op mijn TV voor stand "WIDE" te kiezen krijg ik die uitzendingen beeldvullend. De letterboxed breedbeeld uitzendingen (dus met zwarte balken boven en onder bij 4:3 beeld) worden automatisch naar 16:9 gezoomed door de TV.
Xbox'r !!!
Reg. datum: 13 april 2000

quote:
sioux1978 schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 09:45:
[...]

Helaas heb ik ook geen resultaten voor je. Ik ben hier ook erg in geintresseerd. Die lijkt namelijk dé oplossing om Digitenne/KPN DVB-T te gebruiken i.c.m. XP Media Center.

Als het je om Digitenne/KPN DVB-T i.c.m. XP Media Center te doen is waarom koop je dan geen Hauppauge 150MCE ?
Heb ik ook en werkt perfect. Ik kan via mijn Xbox360 in de woonkamer het KPN kastje in mijn hobbykamer aansturen en tv programma's opnemen etc. Geen enkel probleem.
Reg. datum: 08 december 2004

quote:
fulgore schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 11:09:
[...]

Als het je om Digitenne/KPN DVB-T i.c.m. XP Media Center te doen is waarom koop je dan geen Hauppauge 150MCE ?
Heb ik ook en werkt perfect. Ik kan via mijn Xbox360 in de woonkamer het KPN kastje in mijn hobbykamer aansturen en tv programma's opnemen etc. Geen enkel probleem.

:? Hoe doe je dat? Dat je met de XBox360 programma's op een MCE machine TV programma's kan laten opnemen wist ik al. Maar hoe kies je het DVB-T kanaal en hoe stuur je dat naar de Hauppauge 150MCE? Waar laat je dan de smart card?

Als je dit werkend hebt, kan ik misschien, misschien UPC wel de deur uit sturen :w

Anderzijds; als het met die Hauppauge lukt, zou het moeten lukken met elke MCE TV kaart...

J.Kossen wijzigde dit bericht 16-08-2006 11:20 (8%)
Reden: Toevoegingen / verduidelijking

Sigur Ros FTW
Reg. datum: 13 oktober 2000

hoe stuur je dat kastje dan aan. * TrailBlazer is confused

CCSP/CCIP/CCIE #21235
Vroeger was alles beter en kon je uit de sloot drinken...
vroeger ging je dood op je 40e

Xbox'r !!!

quote:
J.Kossen schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 11:18:
[...]

:? Hoe doe je dat? Dat je met de XBox360 programma's op een MCE machine TV programma's kan laten opnemen wist ik al. Maar hoe kies je het DVB-T kanaal en hoe stuur je dat naar de Hauppauge 150MCE? Waar laat je dan de smart card?

Als je dit werkend hebt, kan ik misschien, misschien UPC wel de deur uit sturen :w

Anderzijds; als het met die Hauppauge lukt, zou het moeten lukken met elke MCE TV kaart...

Bij de Hauppauge tv kaart zit een zogenaamde beanbag. Dat is een IR ontvanger/zender.
Je zet je KPN kastje in je hobbykamer, je plakt daar de IR ontvanger aan. Via bijv. de bijgeleverde remote van de Hauppauge stuur je de Xbox360 een signaal die vervolgens in contact staat met je computer in de hobbykamer waarin de Hauppauge kaart zit. Aan deze kaart zit de IR zender die vervolgens het ontvangen signaal van de Xbox360 doorstuurt naar de IR ontvanger op het KPN kastje.
En tadaaaa, je kan zappen, opnemen etc.

Even Googlen ...
Hier http://www.microsoft.com/.../gebruiken/settopbox.aspx kun je er iig meer over lezen.

fulgore wijzigde dit bericht 16-08-2006 12:14 (11%)

quote:

Dus een soort van IR Blaster principe... tja dan gaat het idee wat ik had (ontvanger KPN in de meterkast, buitenantenne en dan met de HTPC in de woonkamer bedienen) niet op. Het wordt tijd dat er Smart card readers komen voor de PC die werken icm KPN/Digitenne. Dan wordt het wel weer leuk.

Dit geldt trouwens ook voor DVB-C, want dat is nu helemaal een drama, zeker als je in een gebied woont waar je alleen UPC kan kiezen |:(

Xbox'r !!!

quote:
J.Kossen schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 12:08:
[...]

Dus een soort van IR Blaster principe... tja dan gaat het idee wat ik had (ontvanger KPN in de meterkast, buitenantenne en dan met de HTPC in de woonkamer bedienen) niet op. Het wordt tijd dat er Smart card readers komen voor de PC die werken icm KPN/Digitenne. Dan wordt het wel weer leuk.
Je kunt je KPN kastje toch ergens uit het zicht zetten maar wel zo dat het IR verkeer wordt verstuurd/ontvangen :?

quote:
fulgore schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 12:21:
[...]

Je kunt je KPN kastje toch ergens uit het zicht zetten maar wel zo dat het IR verkeer wordt verstuurd/ontvangen :?
8)7 NIet aan gedacht... Denk te rechtlijnig :P Moet toch 'ns leren 'out-of-the-box' te denken... Thanx

quote:
Chris12 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 11:25:
Heb contact gehad met de satshop... het schijnt dat ze de verkeerde kaart hebben opgestuurt... krijg van de week een nieuwe, laat dan het resultaat weten.

Heb de juiste kaart (zie conax module welke eerder in deze topic werd genoemd) binnen, deze werkt fijn. Echter soms wordt het geluid bij het switchen naar een ander kanaal niet doorgezet (na het terug scahkelen doet deze het dan wel weer?!?!)
Ik weet nog niet of dit ligt aan de kaart of aan de TV.

Reg. datum: 24 december 2004

Het publieke omroep pakket:

http://www.kpn.com/kpn/show/id=1456424

Er staat:
"Vanaf 30 oktober biedt KPN in het hele land het Publieke Omroepen Pakket. In eerste instantie kunt u uw antenne op het dak blijven gebruiken.
Binnen een jaar zal het netwerk verder verbeterd worden waardoor het mogelijk wordt een uitgebreider zenderaanbod af te nemen en gebruik te maken van de kleine binnen-antenne."

Ik vraag me af waarom KPN niet direct een buitenantenne meegeeft.

Free to view (zinloze smartcard nodig en verplicht een communistisch KPN kastje):
-O-

Free to air (geen smartcard en in tv ingebouwde dvb-t tuner bruikbaar):
*O*

Het wordt tijd dat de in de 2e kamer geopperde onderhandelingstaktiek,
om te weigeren }:| ned 1, 2 en 3 door te geven als het niet FTA is,
uit te voeren.

makreel wijzigde dit bericht 20-08-2006 18:23 (144%)

Polifinario!
Reg. datum: 06 januari 2001

Hmz, ik hoop dat ze de dekking van de uitgebreidere pakketten, waarvan wij allemaal er dus eentje hebben, direct uitbreiden. Ik ga namelijk niet nog een jaar met deze klote-ontvangst (Alkmaar) door :)

Peace is not simply the absence of war. || American beer is like sex in a canoe, it's fucking close to water.

Reg. datum: 20 juni 2005

quote:
makreel schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 11:40:
Het publieke omroep pakket:

http://www.kpn.com/kpn/show/id=1456424
...

Het wordt tijd dat de in de 2e kamer geopperde onderhandelingstaktiek,
om te weigeren }:| ned 1, 2 en 3 door te geven als het niet FTA is,
uit te voeren.

Dat kunnen ze natuurlijk doen maar dan zijn er volgens mij de volgende mogelijkheden:

De overheid betaald het via DVB-T verspreiden van de publieke zenders en het DVB-T netwerk wordt verder uitgerold(en ik dacht dat ze verplicht zijn om analoge ethertelevsie te stoppen)

De overheid betaald niet om de publieke zenders via DVB-T te verspreiden of doet een dusdanig aanbod dat KPN de stekker uit DVB-T trekt en we blijven met de analoge zooi zitten.
en mogen kiezen tussen een lelijke schotel aan de gevel of met de kabelboeren in zee gaan

joop99 wijzigde dit bericht 21-08-2006 14:12 (5%)

Reg. datum: 24 december 2004

http://www.tweedekamer.nl/images/TK095-0506_tcm71-103071.doc

"Zo is het in Engeland gegaan toen de BBC met Sky in discussie was over het ongecodeerd doorgeven van het signaal van de BBC. Daar was eerst niet over te praten met Sky. Toen de BBC stelde haar signaal terug te trekken, zodat het niet meer bij Sky in het pakket zou zitten, was het ineens allemaal geregeld. Zo moet het in Nederland ook kunnen."

:Y

Reg. datum: 17 januari 2003

quote:
Chris12 schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 08:31:
[...]

Heb de juiste kaart (zie conax module welke eerder in deze topic werd genoemd) binnen, deze werkt fijn. Echter soms wordt het geluid bij het switchen naar een ander kanaal niet doorgezet (na het terug scahkelen doet deze het dan wel weer?!?!)
Ik weet nog niet of dit ligt aan de kaart of aan de TV.
De beste oplossing is de FireDTV en dan met name de FloppyDTV versie met en een conax cam. Dat werkt geweldig. Google maar eens op FloppyDTV. 150 euro voor perfecte DVB-T ondersteuning (maar dan wel vooral onder MediaPortal, Meedio, TV-Central en dergelijke want MCE biedt officieel geen cam ondersteuning = versleutelde zenders zoals in NL het geval is)

I've been in between....

Dus de ervaringen met de Conax CI module is zowel bekent met FloppyDTV en digitale Televisies. Ik neem aan dat de kwestie met het achterblijvende geluid een incidenteel geval is. Dat betekent dus dat er behalve de conax codering geen andere codes in de weg staan en dat Mediaportal met een CI geschikte TV kaart (en de CI module zelf) goed werken.

Zijn er bij de FloppyDTV nog dingen waar men op moet letten bij de installatie?

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...
All systems are GO!
Welkom in het ziekenhuis!

Life is all about priorities

quote:
simsim schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:44:
[...]

De beste oplossing is de FireDTV en dan met name de FloppyDTV versie met en een conax cam. Dat werkt geweldig. Google maar eens op FloppyDTV. 150 euro voor perfecte DVB-T ondersteuning (maar dan wel vooral onder MediaPortal, Meedio, TV-Central en dergelijke want MCE biedt officieel geen cam ondersteuning = versleutelde zenders zoals in NL het geval is)

Klinkt mij als een shameless plug in de oren. Ik zie op verschillende fora de laatste tijd opeens medewerkers van Firedtv die een hoop positieve verhalen aan het verkopen zijn.

De eerste echte review moet ik tot op heden nog zien. Ik heb zelf een Twinhan kaart en die word out-of-the-box door Mediaportla ondersteund. Ik zie niet in waarom de oplossing die Digital Everywhere aanbied beter is.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

I've been in between....

quote:
Shuriken schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 21:05:
[...]

Klinkt mij als een shameless plug in de oren. Ik zie op verschillende fora de laatste tijd opeens medewerkers van Firedtv die een hoop positieve verhalen aan het verkopen zijn.

De eerste echte review moet ik tot op heden nog zien. Ik heb zelf een Twinhan kaart en die word out-of-the-box door Mediaportla ondersteund. Ik zie niet in waarom de oplossing die Digital Everywhere aanbied beter is.

Ik heb die FloppyDTV inderdaad wel voorbij zien komen op verschillende winkels. Nadelen van het ding zijn dat je weer een 3.5" bay moet opofferen (hij komt namelijk in de plaats van je floppy disk te zitten) en hij is nog 11 euro duurder dan de Twinham kaart. Maar ik neem aan dat de werking en de kwaliteit verder gelijk zijn, waardoor de Twinham kaart aantrekkelijker is.

@ Shuriken: ik begrijp dat jij *de* twinham kaart en CI module combo hebt draaien? Wat zijn jouw ervaringen, kwa installatie en beeld kwaliteit? Blijft bij jou het geluid soms ook hangen als je zapt? En hoe is de zapsnelheid? Kun je er opnames mee maken die je vervolgens op bijvoorbeeld een andere pc kunt afspelen?

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...
All systems are GO!
Welkom in het ziekenhuis!

Reg. datum: 02 januari 2006

Nederland 1, 2 en 3 toch free to air

Nederland 1, 2 en 3 zullen digitaal ongecodeerd( free to air) en dus gratis beschikbaar in de ether beschikbaar komen bij de omschakeling van analoge ethertelevisie-uitzendingen naar DVB-T uitzendingen. Dit verklaarde Cees Vis, lid van de NOS Raad van Bestuur gisteren tegenover DutchMedia. Volgens Vis is een oplossing bereikt door het ministerie van OC&W in overleg met Koninklijke KPN NV en de NOS. Het is nog onduidelijk hoe de free to air DVB-T bekostigd zulen worden, maar die rekening ligt volgens Vis niet bij de NOS. Andere bronnen bevestigen de lezing van Vis. Naar verluid zou de omschakeling wèl een maand later plaatsvinden, dus op 30 november en niet op de geplande datum van 30 oktober. Het is de verwachting dat Maria van der Hoeven, de verantwoordelijke CDA-minister, later vandaag of volgende week een brief hierover aan de Tweede Kamer zal sturen.

RTV Noord maakte bekend dat de regionale omroepen verenigd in ROOS een accoord hebben met Koninklijke KPN NV en het ministerie van OC&W voor uitzending op de Astra1-satelliet. In ieder geval komen alle bestaande in de ether uitzendende regionale tv-zenders op satelliet (TV Noord, Omrop Fryslan TV, TV Noord-Holland, TV Oost, Omroep Zeeland TV, TV Drenthe en TV Gelderland). Financieel wordt de uitzending op satelliet gefinancierd dankzij het vrijvallen van de middelen voor de analoge etheruitzending, maar ook SES Astra zou een zeer 'scherpe' aanbieding hebben gedaan. De verwachting is dat nog voor het eind van dit jaar de satellietuitzendingen starten.

Bron: http://dutchmedia.web-log...6/08/nederland_1_2_e.html

Reg. datum: 15 augustus 2004

quote:
Het is de verwachting dat Maria van der Hoeven, de verantwoordelijke CDA-minister, later vandaag of volgende week een brief hierover aan de Tweede Kamer zal sturen.
Persbericht en link naar de brief staan nu hier: http://www.minocw.nl/persberichten/12007

Reg. datum: 19 mei 2006

Wie kan mij helpen. Ik kan voorgespeelde Video's afspelen, ik kan direct opnemen en afspelen, maar ik kan geen zelf geprogrammeerde video afspelen.
Ik heb KPN digitale TV,een CD-speler, speelt goed af, en een videorecorder van Philips en LCD TV van Philips. Wat kan het probleem zijn?

Reg. datum: 18 juli 2004

Ik heb ook via kpn tv(gehad van een maat van me)want mn pa heb de kabel aansluiting naar mn kamer doorgeknipt tijdens de verbouwing hier :9
Beeldkwaliteit op een lcd tv is echt belabberd(algemeen bekend denk ik wel) maar op upc digitaal echt super beeld!
Alleen geven die nog geen tweede kastje weg..zal een betere scartkabel of een buitenantenne helpen?

Polifinario!
Reg. datum: 06 januari 2001

De uitstel van het uitschakelen van analoge uitzendingen betekent ook uitstel van een toereikende beeldkwaliteit in het grensgebied van de ontvangstregio. Lees: Ik ben boos, want er wordt pas eind november omgeschakeld naar digitaal in plaats van eind oktober.

Trouwens, ik weet niet eens zeker of KPN wel landelijk digitaal de overige zenders gaat uitzenden zodra ze NED 1, 2 en 3 landelijk gaan uitzenden. Er is dus geen garantie dat ik wel alle zenders goed kan ontvangen vanaf eind november hier in Alkmaar.

Peace is not simply the absence of war. || American beer is like sex in a canoe, it's fucking close to water.

Reg. datum: 17 januari 2003

quote:
Oceria schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 22:31:
Dus de ervaringen met de Conax CI module is zowel bekent met FloppyDTV en digitale Televisies. Ik neem aan dat de kwestie met het achterblijvende geluid een incidenteel geval is. Dat betekent dus dat er behalve de conax codering geen andere codes in de weg staan en dat Mediaportal met een CI geschikte TV kaart (en de CI module zelf) goed werken.

Zijn er bij de FloppyDTV nog dingen waar men op moet letten bij de installatie?
Nee dat is juist het makkelijke, je hebt maar 1 ding nodig en dat is eejn beschikbare Firewire aansluiting. En wie denkt dat ik hier zelf iets te pluggen heb ...geen idee waar dat idee vandaan komt. Maar ik heb zelf slechte ervaringen met de TwinHan kaart die ik dus ook voor de FloppyDTV heb ingeruilt. Ik ben er tevreden mee en voor ervaringen van anderen raad ik iedereen aan de het forum van MediaPortal of va TV Central (Sceneo) te lezen. Dan weet je ook genoeg.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 45 46 47 48 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: