Het staat misschien niet vermeld in de TS maar als je de specs van de site van de fabrikanten erbij pakt zie je dat vrijwel elk moederbord gewoon minstens 1 FW400 aansluiting heeft, en daarnaast meestal nog een losse header voor bijvoorbeeld een frontpanel FW400 aansluiting.
En nog even over de diverse performancevergelijkingen die er nu in de rondte gaan:
• Een vergelijking met 2 auto's maken waarvan er eentje veel harder kan terwijl je zo hard niet mag rijden is
not-done. Je kunt wel stellen dat beide auto's toch maar 120 mogen rijden, en dat beide computer in principe ook alleen maar een speelbare FPS hoeven te genereren. Maar een auto hoeft niet na verloop van tijd sneller te lopen om op nieuwere wegen te rijden. Terwijl een computer wat dat betreft veel meer toekomstbestand moet zijn.
• Real-world performancevergelijkingen zijn leuk omdat je dan ziet wat zo'n processor nu daadwerkelijk voor je kan beteken
op dit moment. Maar ook hier geldt weer, in de toekomst kunnen dingen er duidelijk heel anders uit komen te zien.
De afweging die je dus moet maken is vooral, heeft het zin voor mij om
nu een upgrade te doen? Voor mij was dat het geval want ik zat nog steeds met een Athlon XP en ik vond deze voor workstationperformance ook al een tijdje niet meer voldoende.
Heb je nu echter een Athlon 64 X2, dan is er vrijwel geen reden om nu een upgrade te doen. Ja, de C2D's zijn een stuk sneller in veel apps, maar moet je daarvoor speciaal weer een nieuwe proc kopen? Dat is jouw afweging, als je vindt dat je X2 te traag is, dan wel.
Maar als je dus van een oudere proc gaat upgraden ga je nu natuurlijk niet meer voor een AMD, dan gooi je gewoon geld over de balk.
Dat is wat je uit die real-world performancevergelijkingen kunt opmaken.
• Vervolgens heb je nog de brute-performance vergelijkingen, deze zijn gewoon leuk voor de performancegeile tweakerts onder ons, en om gewoon te kunnen zien hoe snel een processor nu daadwerkelijk is.
Je hebt een beetje geljik als je zegt dat zulke vergeljikingen misleidend kunnen zijn voor gewone consumenten, maar die kijken niet zo vlug op sites als AnandTech. Die lopen naar een computerboer en zeggen dat ze een upgrade / nieuwe computer willen.
Hope I made my point, kom maar op met de kritieken.
[
Voor 67% gewijzigd door
--MeAngry-- op 14-07-2006 16:11
]