Core 2 Duo (Conroe) Motherboard Topic Deel III

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.260 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
ambi schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 15:40:
[...]

High-end config? Dan hadden ze beter de P5W DH Deluxe getest ipv de P5B Deluxe 8)7
Hij bedoelt de videokaart.
Bovendien heeft die videokaart meer baat bij p965, omdat deze meer bandbreedte nodig heeft dan 8x.

Maar ik denk dat omdat het al zo'n performancemonster is dat de cpu letterlijk bijna hier nix meer aan hoeft toe te voegen (kan toevoegen).
Dat als ze die test hadden gedaan met tragere cpu's dat je zelfde uitslagen krijgt.

[ Voor 45% gewijzigd door duncanvdlinden op 14-07-2006 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

--MeAngry-- schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 16:03:
Hope I made my point, kom maar op met de kritieken. ;)
I get your point ;)
Waar het me om ging was dat in een gamesysteem met realistische in-game settings (vrijwel) altijd de GPU de limiterende factor zal zijn en niet de CPU. Nu en zeer waarschijnlijk ook in de toekomst.
Als de CPU gelimiteerd wordt door de GPU is voor een gamesysteem de upgrade niet ontzettend zinvol. Net zoals de upgrade van een Golf > Golf GTi weinig zinvol is als ze beide een begrenzer @120km/u aan boord hebben.
Waar het mij om ging is dat die juichreviews met een 40% performanceverschil ingame, waarbij high-end videokaarten worden gebruikt op ultralow settings niet representatief zijn voor hoe er IRL gegamed wordt.

Dit doet verder niets af aan de performance van de conroe, en ik ga hem zelf ook aanschaffen (vooral omdat ik veel meer met mijn systeem doe dan gamen). Ik vind het alleen jammer dat er ingame voor mij misschien erg weinig performanceverschil zal zitten tussen mijn huidige config en de conroe, terwijl de meeste reviews wel die illusie wekken. Hard[OCP] hielp me - hoewel niet geheel onverwacht - uit die droom...
Het zou kunnen dat een dual videokaart setup eerder CPU gebonden is, dus ik wacht daar nog serieuze reviews van af, maar i.i.g. single high-end kaarten zijn blijkbaar GPU bound.

@duncanvdlinden: inderdaad, hoewel ze daar testen met een single 7900GTX OC :)
Misschien dat de conroe zijn spierballen beter kan laten zijn bij een dual videokaart setup.

@PilatuS (hieronder):
Tja, zo heeft iedereen zijn eigen wensen, en ze kunnen natuurlijk niet overal rekening mee houden.
Verder bepalen ze wel aan de hand van het type game de gewenste average framerate. Bij shooters ligt dat een stuk hoger dan bijvoorbeeld bij adventures en strategy. In HL2 bijv. houden ze de avg. framerate rond 60fps... alle CPU's kunnen daar de max settings aan.

[ Voor 29% gewijzigd door Cheetah op 14-07-2006 16:36 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zoals ik aangeef op de vorige pagina vind ik 1600x1200 met alles voluit niet realistisch aangezien de fps dan soms dik onder de 40 komt.
Als je een spel gaat spelen neem je toch de hoogst mogelijke settings die een goede framerate opleveren. Soms minder dan 40fps vind ik niet voldoede dus zal ik de settings lager zetten. In mijn mening hadden ze beter kunnen testen met iets lagere settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheetah schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 15:56:
[...]De vergelijking gaat niet op. Op de snelweg MAG ik 100 rijden, maar met een Ferrari KAN ik besluiten 280 te gaan rijden, waar een fiat niet verder komt dan 150.
Jij KUNT echter niet voor jouw CPU bepalen hoeveel FPS hij haalt op max ingame settings in een gamesysteem.
In dit geval is de GPU de begrenzer. De Conroe kan sneller, maar de GPU bepaalt de snelheid. Dat is ook de reden het verschil tussen de AMD en Conroe zo klein zijn. Je geeft het zelf ook al aan. :)
Hard[OCP] heeft deze review puur uit gamersperspectief geplaatst... en puur uit gamersperspectief is een overstap veel minder zinvol als andere reviews die je verblinden met een 40% verschil op ultralow settings. IRL zie je daar ingame niets van terug. Ik stoorde me daar al eerder aan in die reviews.
Dus vanuit een gamers perspectief. Een gamer die komt van een P4 2.8GHz. Zou jij iemand nu aanraden een AMD of een Conroe te kopen? Hard[OCP] zegt dat het niet uit maakt en dat je net zo goed AMD kunt kopen. Daar ben ik het niet mee eens. Op dit moment krijg je met een Conroe veel meer waar voor je geld. Alleen als ik nu een high end AMD had zou ik inderdaad niet overstappen.
Ze zeggen nl. alleen dat er optisch weinig verschil zit tussen stand 3 en stand 5.
Er mag dan optisch geen verschil zijn. Er is wel degelijk verschil tussen de processoren aangezien de AMD op stand 5 niet goed uit de voeten kan. Een oneerlijke vergelijking in mijn ogen. Met maar één doel, bewijzen dat AMD nog mee kan.
Nope, hij is opgezet om te laten zien dat er op de high-end settings waarop je met een (set) high-end videokaart(en) zou gamen een zeer klein verschil tussen de processoren is.
De test geeft aan dat de GPU de limiet van het systeem bepaald en niet de processor. Over 3 maanden komt de volgende serie videokaarten uit. Deze zullen ongetwijfeld weer sneller zijn. Zou het verschil tussen AMD en Conroe dan nog zo klein zijn?

Waar het eigenlijk op neer komt is het volgende. Als ik nu een nieuw systeem koop, wat ga ik dan kopen. Koop ik een AMD of koop ik een Conroe? Als ik Hard[OCP] moet geloven, moet ik een AMD kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
PilatuS schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 16:28:
Zoals ik aangeef op de vorige pagina vind ik 1600x1200 met alles voluit niet realistisch aangezien de fps dan soms dik onder de 40 komt.
Als je een spel gaat spelen neem je toch de hoogst mogelijke settings die een goede framerate opleveren. Soms minder dan 40fps vind ik niet voldoede dus zal ik de settings lager zetten. In mijn mening hadden ze beter kunnen testen met iets lagere settings.
Mjah maar dan had de benchmarker zijn heilige AMD niet meer kunnen promoten :p
Want dat is toch echt het doel geweest als ik die benchmarks zo bekijke, hoe kan ik de mensen het meest misleiden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 16:03:[...]• Een vergelijking met 2 auto's maken waarvan er eentje veel harder kan terwijl je zo hard niet mag rijden is not-done. Je kunt wel stellen dat beide auto's toch maar 120 mogen rijden, en dat beide computer in principe ook alleen maar een speelbare FPS hoeven te genereren. Maar een auto hoeft niet na verloop van tijd sneller te lopen om op nieuwere wegen te rijden. Terwijl een computer wat dat betreft veel meer toekomstbestand moet zijn.
[...]
Hope I made my point, kom maar op met de kritieken. ;)
Waarom is het not-done? Ik denk dat je hebt gemist wat ik heb proberen te zeggen.

Beide auto's rijden nu even snel omdat ze worden beperkt. Zo gaan de AMD en Conroe in games even snel omdat ze door de GPU worden beperkt. In de toekomst komen ongetwijfeld nieuwe snellere GPU's uit. Dit kun je vergelijken met een snelheidsverhoging op de weg. De ferari zal vrolijk sneller gaan terwijl de fiat 100 blijft rijden.

Het punt hier is dat de ene sneller kan, maar wordt beperkt. De andere kan niet veel sneller maar haalt door de beperking hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 16:31:
In dit geval is de GPU de begrenzer. De Conroe kan sneller, maar de GPU bepaalt de snelheid. Dat is ook de reden het verschil tussen de AMD en Conroe zo klein zijn. Je geeft het zelf ook al aan. :)
Ja, dat is nu net precies het hele punt van Hard[OCP] :X
Ergo: wat heb je IRL eraan dat je met een X1900XTX 40% meer performance haalt op 640x480 en 0% meer op die 1600x1200 met 4xSSAA en 16xHQAF, waarvoor je die X1900XTX nu net hebt aangeschaft?
Dus vanuit een gamers perspectief. Een gamer die komt van een P4 2.8GHz. Zou jij iemand nu aanraden een AMD of een Conroe te kopen? Hard[OCP] zegt dat het niet uit maakt en dat je net zo goed AMD kunt kopen. Daar ben ik het niet mee eens. Op dit moment krijg je met een Conroe veel meer waar voor je geld. Alleen als ik nu een high end AMD had zou ik inderdaad niet overstappen.
[...]
Waar het eigenlijk op neer komt is het volgende. Als ik nu een nieuw systeem koop, wat ga ik dan kopen. Koop ik een AMD of koop ik een Conroe? Als ik Hard[OCP] moet geloven, moet ik een AMD kopen.
Je leest nogal selectief:
As for the AMD Athlon 64 FX-62, all of our testing shows that it does trail the two new Intel CPUs in gameplay performance. So, if you wanted to point one out as being a “winner” then for sure it is the new Intel Core 2 X6800 and E6700. But, if you look at the amount of difference between the AMD and Intel CPUs, you will see that it isn’t enough to amount to anything.
[...]
Overall, the performance difference isn’t enough to amount to any gameplay experience differences in these games.
[...]
If I had an older system and had to put my foot down and choose a system with the future in mind, I would probably lean toward the Intel Core 2 Duo E6700 platform for “future proofing” if Oblivion were any indication of future games.
[...]
The fact of the matter is that real-world gaming performance today greatly lies at the feet of your video card. Almost none of today’s games are performance limited by your CPU.
De test geeft aan dat de GPU de limiet van het systeem bepaald en niet de processor. Over 3 maanden komt de volgende serie videokaarten uit. Deze zullen ongetwijfeld weer sneller zijn. Zou het verschil tussen AMD en Conroe dan nog zo klein zijn?
En over 3 maanden komt de volgende generatie games uit die weer de GPU zwaar bottlenecken.
Dat is het punt van Hard[OCP]... zolang de GPU de bottleneck is met realistische ingame settings kun je een 50Ghz DecaCore CPU in je pc gooien, maar ingame gaat het weinig verschil maken. Dit in tegenstelling tot wat andere reviews laten zien, die onrealistische ingame settings hanteren.

Again: dit doet niets af op de overall performance van de conroe... het gaat hier gewoon om RL gameprestaties.

[ Voor 3% gewijzigd door Cheetah op 14-07-2006 16:53 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-08 23:19

edward2

Schieten op de beesten

Tsja bij HOCP testen ze in high res gaming, wat ik ook wil zien aangezien ik op die res. ga spelen en niet op 640x480, logisch dat de GPU, in dit geval een single GFX-kaart, de bottleneck is in veel (moderne)games.
Ik had dan liever ook een 1900CF of 7xxx SLi config getest zien worden.
Met de CF of Sli en later G80 en R600 zal dit plaatje er waarschijnlijk behoorlijk anders uitzien.

Dus als je een gamer bent die met een single GFX kaart op hoge res en IQ speelt, hoef je je niet naar de winkel te haasten voor een Conroe, tenzij je wel een hele oude en trage CPU hebt.

Met CF of SLI en een oudere CPU lijkt het mewel zeker interessant.

[ Voor 3% gewijzigd door edward2 op 14-07-2006 16:59 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Komt er ook een Asus Crosshair moederbord voor de Intel Core 2 Duo?

Ik zie overal alleen de AM2 variant.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dit in tegenstelling tot wat andere reviews laten zien, die onrealistische ingame settings hanteren.
Nee 1600x1200 met alles voluit @ 40fps is realistisch. Niemand speelt met 40fps. Ik vind de Hard[OCP] review onrealistisch. Ik vind dat als je toch high-end hardware hebt je niet gaat spelen met minder dan 50fps ook met framedrops hoort de framerate niet onder de 50 te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

edward2 schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 16:58:
Tsja bij HOCP testen ze in high res gaming, wat ik ook wil zien aangezien ik op die res. ga spelen en niet op 640x480, logisch dat de GPU, in dit geval een single GFX-kaart, de bottleneck is in veel (moderne)games.
Ik had dan liever ook een 1900CF of 7xxx SLi config getest zien worden.
Same here. Ze waren bezig met een 7950GX2 maar kregen die niet goed aan de praat op het Asus P5B moederbord... ik wil heel graag een SLI/CF review @high res + max settings zien om te kunnen bepalen of het in mijn geval (7950GX2) serieus verschil zou maken :)

Niet dat ik niet alsnog upgrade, maar het is dan een extraatje om naar uit te kijken ;)
PilatuS schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 17:00:
Nee 1600x1200 met alles voluit @ 40fps is realistisch. Niemand speelt met 40fps. Ik vind de Hard[OCP] review onrealistisch. Ik vind dat als je toch high-end hardware hebt je niet gaat spelen met minder dan 50fps ook met framedrops hoort de framerate niet onder de 50 te komen.
Again, dat is jouw mening. Ik speel met 40fps, met alles voluit. Voor een adventure of strategy is 40fps imo meer dan acceptabel... voor een slow paced shooter (FEAR bijv.) is het ook nog goed te doen.
Ze kunnen geen rekening gaan houden met de specifieke eisen en wensen van elke individuele gamer op deze aardbodem... en zoals eerder gezegd zijn in hun review de framerates voor snellere shooters vastgesteld op een avg. van ~60 fps (of hoger).

[ Voor 37% gewijzigd door Cheetah op 14-07-2006 17:09 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik doel met die minimaal 50fps op online first person shooters. Als ik nu CS:S speelt en de framerate komt onder de 40 dan ga ik soms gewoon dood door een gebrek aan frames.

Ik ben er vrij zeker van dat vrijwel elke gamer liever 50+fps heeft dan veel eye-candy met een framerate onder de 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

Misschien tijd om de hele C2D performance discussie te verhuizen naar de TS waar ik denk dat ze beter thuishoort:
[Discussie] Dual core Intels: Pentium D, Core (2) Duo, Xeon

Steam/uPlay: EvulKlowne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheetah schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 16:48:
[...]Je leest nogal selectief:
Dat klopt. Maar ik geef aan wat het gevoel is dat ik krijg als ik die review lees.
[...]En over 3 maanden komt de volgende generatie games uit die weer de GPU zwaar bottlenecken.
Dat is het punt van Hard[OCP]... zolang de GPU de bottleneck is met realistische ingame settings kun je een 50Ghz DecaCore CPU in je pc gooien, maar ingame gaat het weinig verschil maken. Dit in tegenstelling tot wat andere reviews laten zien, die onrealistische ingame settings hanteren.

Again: dit doet niets af op de overall performance van de conroe... het gaat hier gewoon om RL gameprestaties.
Maar je hebt nog steeds geen antwoord gegeven. Als je nu een oud systeem zou upgraden. Welke processor zou jij dan kopen? En als je verder geen reviews had gelezen behalve die van Hard[OCP] welke processor had je dan gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 17:42:
[...]

Dat klopt. Maar ik geef aan wat het gevoel is dat ik krijg als ik die review lees.

[...]

Maar je hebt nog steeds geen antwoord gegeven. Als je nu een oud systeem zou upgraden. Welke processor zou jij dan kopen? En als je verder geen reviews had gelezen behalve die van Hard[OCP] welke processor had je dan gekocht?
Een pc bestaat uit meer als alleen gamen.
Anders kun je ook wel een xbox360 halen.
Feit is gewoon dat een core 2 duo een snelle cpu is.
En dat het waar voor je geld geeft,.
Of jij het eraan wil besteden is je eigen beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 10-09 14:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 16:41:
[...]

Waarom is het not-done? Ik denk dat je hebt gemist wat ik heb proberen te zeggen.

Beide auto's rijden nu even snel omdat ze worden beperkt. Zo gaan de AMD en Conroe in games even snel omdat ze door de GPU worden beperkt. In de toekomst komen ongetwijfeld nieuwe snellere GPU's uit. Dit kun je vergelijken met een snelheidsverhoging op de weg. De ferari zal vrolijk sneller gaan terwijl de fiat 100 blijft rijden.

Het punt hier is dat de ene sneller kan, maar wordt beperkt. De andere kan niet veel sneller maar haalt door de beperking hetzelfde resultaat.
Vanuit dat standpunt heb je inderdaad wel gelijk ja. Zo had ik het nog niet bekeken. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 17:42:
Tsja, dat gevoel is dan beargumenteerbaar niet correct. Hun punt klopt nl. als een bus...
Zoals vaker gezegd: die review van Hard[OCP] concentreert zich ALLEEN op HIGH-END GAMING.
Ze hebben ook een andere review geplaatst met algemene performance.

Op je vraag heb ik trouwens al 2x eerder antwoord gegeven:
Cheetah schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 16:24:
Dit doet verder niets af aan de performance van de conroe, en ik ga hem zelf ook aanschaffen (vooral omdat ik veel meer met mijn systeem doe dan gamen). Ik vind het alleen jammer dat er ingame voor mij misschien erg weinig performanceverschil zal zitten tussen mijn huidige config en de conroe, terwijl de meeste reviews wel die illusie wekken. Hard[OCP] hielp me - hoewel niet geheel onverwacht - uit die droom...
Het zou kunnen dat een dual videokaart setup eerder CPU gebonden is, dus ik wacht daar nog serieuze reviews van af, maar i.i.g. single high-end kaarten zijn blijkbaar GPU bound.
Zie signature... ;)
Ik lees nooit slechts 1 review voordat ik mijn keuze bepaal, en in het artikel moedigen ze zelf ook aan om hun algemene conroe review op te slaan en na te lezen.

[ Voor 6% gewijzigd door Cheetah op 14-07-2006 19:08 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als ik zo de reviews bekijk met lage settings voor de GPU vind ik dat eigelijk heel logisch. Je pakt een snelle GPU maar die laat je weinig doen zodat de CPU de bottleneck word ipv de GPU. Je wil immers het verschil weten tussen CPU's en niet tussen GPU's.

De GPU de bottleneck laten zijn bij CPU tests lijkt mij ook niet te bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

PilatuS schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 19:07:
Zucht...
WEL als je kijkt naar een realistisch game-scenario en wilt weten wat de Conroe je in een real-life gamesysteem oplevert t.o.v. een AMD X2.

Het gaat helemaal niet om de GPU de bottleneck laten zijn, maar dat de GPU de bottleneck IS.
Dat is wat de Hard[OCP] review aantoont... en dat is wat ik wil weten, want dat is hoe er gegamed wordt... en niet op 640x480 @low met een 7900GTX (SLI), X1900XT (CF) of 7950GX2.

Verder is het geen specifieke CPU test maar een high-end gaming test waarin CPU's met elkaar worden vergeleken. Dan ga je niet testen op lage reso's zonder AA en AF.

[ Voor 14% gewijzigd door Cheetah op 14-07-2006 19:15 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
offtopic:
Zucht... Ik ga er verder maar niet meer op in. Jij hebt jouw mening en ik de mijne en verder komen we er toch niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Als ik zo de reviews bekijk met lage settings voor de GPU vind ik dat eigelijk heel logisch. Je pakt een snelle GPU maar die laat je weinig doen zodat de CPU de bottleneck word ipv de GPU. Je wil immers het verschil weten tussen CPU's en niet tussen GPU's.

Er zijn tweehonderd+ reviews op het web die precies doen wat jij wilt en waar de conroe een enorme veer in zijn reet krijgt.

En dan is er 1 site die van een feit uitgaat en dat is dat op een bepaald moment de GPU de beperkende factor wordt. Deze site gaat vervolgens uitzoeken of het dan zin heeft om te upgraden als je meer gameprestaties wilt. Dit m.n. als je al een highend systeem hebt.
Wat heeft het namelijk voor zin om, als je meer gameprestaties wilt, weet ik veel hoeveel EURO uit te geven aan mobo/cpu/geheugen als je je doel helemaal niet bereikt. :?

Wees blij dat er een site is die poogt een andere invalshoek te kiezen..... B)

Verder laat ik t aan Cheetah, een van de weinige GOTters die iig tracht zaken logisch te benaderen en dat meestal goed kan verwoorden. ;)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-08 23:19

edward2

Schieten op de beesten

Puur om de CPU-performance vergelijkingstest is het wel leuk, maar als het gametests zijn, wil je ook graag weten wat het opleverd in meer gebruikelijke gamesettings. Anders weet je nog niet of en wat je er op vooruit gaat in games in real world settings.

edit, ik zie dat het hier boven al een paar keer is gezegd :D

Zoasl bv hier gedaan is:

http://www.firingsquad.co..._2_performance/page15.asp

[ Voor 5% gewijzigd door edward2 op 14-07-2006 19:26 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 09:56
Kan er a.u.b. ook een budget, mainstream en highend Conroe systeem opgenomen worden in de startpost? _/-\o_
Zo weet iedereen wat het beste is voor zijn / haar portemonnee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
r00t schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 19:27:
Kan er a.u.b. ook een budget, mainstream en highend Conroe systeem opgenomen worden in de startpost? _/-\o_
Hmm staat toch netjes in prijs cathogorieen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
r00t schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 19:27:
Het gaat hier alleen over moederborden en die staan idd op prijs. Wat je er verder bij koopt hangt af van je budget en wat je met de PC wilt doen.

Wil je bijvoorbeeld wil weten welke GPU je er bij moet halen zou je even in andere topics moeten kijken en reviews lezen van de kaarten. Het zelfde geld voor RAM en HDD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:26

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

ambi schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 17:27:
Misschien tijd om de hele C2D performance discussie te verhuizen naar de TS waar ik denk dat ze beter thuishoort:
[Discussie] Dual core Intels: Pentium D, Core (2) Duo, Xeon
I'm with ambi. Deze threadc gaat over Conroe moederborden. Een korte uitweiding over de CPU zelf is leuk maar deze hele AMD-Intel discussie (inclusief deze reactie helaas) vervuild dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een aantal shops hebben de 17e als verwachte datum staan wat betreft het binnen krijgen van de core 2 duo cpu's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

edward2 schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 19:25:
Puur om de CPU-performance vergelijkingstest is het wel leuk, maar als het gametests zijn, wil je ook graag weten wat het opleverd in meer gebruikelijke gamesettings. Anders weet je nog niet of en wat je er op vooruit gaat in games in real world settings.

[...]
Zoasl bv hier gedaan is:
http://www.firingsquad.co..._2_performance/page15.asp
Kijk da's nu nog eens echt een nuttige link... net waar ik nog naar zocht :)
Bevestigd de vermoedens: In single GPU situaties meestal nauwelijks verschil, maar in dual GPU situaties regelmatig een lekker stukje performancegain :9

En nu zoals gevraagd weer back ontopic
Er wordt steeds vaker het vermoeden geuit dat Intel voorlopig erg weinig Core2 processors in het retailkanaal zal hebben. Firingsquad heeft het er zelfs over dat die pas eind augustus voor het publiek beschikbaar komen... dat zou wel een domper zijn, maar geeft meer tijd om een mobo uit te zoeken.
Intel expects the first boxed Core 2 Extreme CPUs and systems to be available on July 27th, approximately two weeks from today. Meanwhile, the first Core 2 Duo parts and systems should show up 30 days after that. This means that unless you’re willing to fork over $1,000 for a new Core 2 Extreme processor, you may be waiting until late August before you can get your hands on a Core 2 Duo processor or system.
:/

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig ben ik willing to fork out $1000 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Met stupid :/

Naja, genoeg tijd om te sparen, in de zomer is het toch geen computerweer :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Mijn voorstel is een BBG voor Conroe systemen aangezien die van tweakers.net helaas niet meer up to date is (tot september nog)...

P.S.: Ik kan ook niet kiezen! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke cpu koeler nemen in verband met mijn bestelde GA-965P-DQ6 mobo.

ik zit te kijken naar verschillende maar ik weet niet welke past in verband met het crazycool blok aan de achterkant van het moederbord.

ik had zelf de scyte ninja in gedachte voor mijn E6600, maar ik weet dus niet of dit past.

misschien iemand een ander idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:16
r00t schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 21:06:
P.S.: Ik kan ook niet kiezen! |:(
Mijn keuze ligt juist al grotendeels vast (wacht natuurlijk nog wel ff aanvullende reviews e.d. af) en hoop(te) toch over een maand al wat in huis te hebben. Dan heb nog alle tijd en kan ik het nieuwe schooljaar in met een verse, snelle pc.

Als het echt pas september wordt, zou dat wel erg jammer zijn, maar misschien valt het allemaal best mee; het blijft afwachten.... ;(

Heeft iemand trouwens een idee of die heatsinks op de Gigabyte bordjes (en dan vooral de DS4) problemen gaan veroorzaken met sommige koelers (Big Typhoon, Blue Orb of een Zalman alternatief bijv.) ? In de meeste reviews hebben ze het wel ff over de koeling van het bord, maar niet over dit soort praktische dingetjes (moet toegeven dat ik het lezen van (een) enkele review(s) wel heb uitgesteld).

@Pilatus (hieronder): Ik denk niet dat je makkelijk van allerlei verschillende onderdelen/stukjes van mobo/koeler de precieze afmetingen kunt vinden, maar ik zal de manual nog eens goed bekijken en anders kom je met meten en rekenen a.d.h.v. foto's en de totale afmetingen van elk component vast ook wel een eind...

[ Voor 15% gewijzigd door Raynman op 14-07-2006 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Pak de specs van het mobo en de specs van de koelers en meet het ff uit. Als het goed is staan de afmetingen er wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

numlockrondje schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 21:25:
[...]

Heeft iemand trouwens een idee of die heatsinks op de Gigabyte bordjes (en dan vooral de DS4) problemen gaan veroorzaken met sommige koelers (Big Typhoon, Blue Orb of een Zalman alternatief bijv.) ? In de meeste reviews hebben ze het wel ff over de koeling van het bord, maar niet over dit soort praktische dingetjes (moet toegeven dat ik het lezen van (een) enkele review(s) wel heb uitgesteld).
Dat vraag ik me ook af eigenlijk, als je bijvoorbeeld naar de Gigabyte DS4 kijkt dan zie je dat die condensatoren erg dicht bij het socket zitten. vooral die aan de rechter kant.
Ik vrees eigenlijk dat die Big Typhoon niet echt makkelijk gaat passen. of ze moeten met een soort X bevestigingsplaat komen in plaats van die H-vorm. Want die H-vorm van de Big Typhoon gaat volgens mij niet echt passen, of je moet hem misschien bij buigen. :P
EDIT: volgens mij past het wel, die H-plaat van de Big Typhoon zit ongeveer 2 cm boven het socket. dus misschien passen die condensatoren daar wel onder.
Volgens mij past de Zalman cnps9500 ook, al denk ik wel dat het zwarte bracket dat je bij de fan krijgt erg dicht op de condensatoren komt te zitten, maar ik denk niet dat het voor problemen zou zorgen.

Het valt me eigenlijk op dat bij al die moederborden geen bracket zit voor de fan, krijg je die er wel bij of krijg je die standaard bij elke cpu fan?
Laat maar ik weet het al: bij de boxed fan en andere lichte fans zoals de arctic freezer 7 pro is dat bracket niet nodig, maar bij zware fans zoals de Zalmans en de zware Thermaltakes krijg je die erbij.

[ Voor 33% gewijzigd door mark de man op 14-07-2006 22:11 ]

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:16
mark de man schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 21:43:
EDIT: volgens mij past het wel, die H-plaat van de Big Typhoon zit ongeveer 2 cm boven het socket. dus misschien passen die condensatoren daar wel onder.
De DQ6 heeft een backplate onder de socket (andere kant mobo) en de DS4 dan vast ook wel :? Voor de Big Typhoon moet je een backplate monteren en dat lijkt me dus niet zo'n geschikte combinatie.

Misschien kun je de gigabyte backplate wel weghalen, maar als daar niet aan wilt beginnen, zou de Blue Orb 2 misschien kunnen, die heeft voor zover ik kan zien geen backplate nodig (en is bovendien goedkoper (bij Azerty iig)).

Edit: bij DG6 staat Silent-pipe en crazy cool, DS4 heeft geen crazy cool (dus geen backplate als ik het goed heb), daar zou ik dus geen problemen mee moeten hebben en dan is Big Typhoon denk ik een veiligere keuze omdat die de fins+fan hoger heeft zitten.

@duncanvdlinden: Misschien de Thermaltake sonic tower ?

[ Voor 24% gewijzigd door Raynman op 14-07-2006 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Welk coolblok is aan te raden om passief proberen te coolen? met de mogelijkheid om de fan erop te zetten / aan te zetten.
ik wil een nieuwe kast nemen, met een 2x 120mm fan mogelijkheid, is het haalbaar om een E6600 stock te laten draaien (2,4ghz), met een passieve cpu cooler, passieve videokaart, en de 2x120mm op 5 volt?

lijkt me super als het kan, en als ik dan eventueel wil overklokken, dat ik gewoon de fan aansluit van de cpu cooler.

[ Voor 16% gewijzigd door duncanvdlinden op 14-07-2006 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@ duncanvdlinden.

Thermaltake Sonic Tower.
Thermalright HR-01-775.
Sunbeam Tuniq Tower 120 rev. 2.
Scythe Shogun.

En nog veel meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
hmm de thermaltake lijkt mij wel intressant vanwege de prijs.
Over de 50 euro vind ik een beetje teveel, zijn trouwens wel forse blokken.
het ziet eruit of het een core 2 duo 2,4ghz rauw lust, of valt dat nog mee? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-08 20:06
De Conroe gekte is hier duidelijk toegeslagen :o Dit is eigenlijk niet eens het goede topic om te discussiëren over de cpu's zelf.

Tot nu toe vindt ik dit de beste review:
http://www.xbitlabs.com/a...splay/core2duo-e6300.html

Hier worden vooral de wat betaalbare varianten van de PentiumD, C2D's en X2's gebenchmarked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Nog wat reviews gevonden met m.n. de Asrock moederborden op http://www.ocworkbench.com/news.stm

1) ASRock ConRoeXFire-eSATA2 for Intel Core 2 Conroe/Extreme :

http://www.ocworkbench.co...ConRoeXFire-eSATA2/g1.htm

2) ASRock 775Dual-VSTA for Intel Core 2 Duo/Extreme
Gereviewed met DDR400 en een Conroe!

http://www.ocworkbench.com/2006/asrock/775Dual-VSTA/g1.htm

3) ASUS P5W DH Deluxe for Intel Core 2 Duo/Extreme

http://www.ocworkbench.co.../P5W%20DH%20Deluxe/g1.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Sammy schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 15:10:
Hm, waarom heeft geen enkel van de in de startpost genoemde MBs een FireWire port? Ik ben eigenlijk op zoek naar een Conroe board met min. 3x PCI, (vast) netwerk, FireWire en Intel chipset. Guess I'm screwed?
ASRock ConRoeXFire-eSATA2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Azqi schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 02:09:
Nog wat reviews gevonden met m.n. de Asrock moederborden op http://www.ocworkbench.com/news.stm
Mooie prestaties, vooral ook van de ASRock ConRoeXFire-eSATA2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

kutkip schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 00:28:
De Conroe gekte is hier duidelijk toegeslagen :o Dit is eigenlijk niet eens het goede topic om te discussiëren over de cpu's zelf.
Helemaal correct :) Dat zouden jullie hier moeten doen: [rml][ Discussie] Dual core Intels: Pentium D, Core (2) Duo, Xeon[/rml]

Ik heb het maar even aan de topicwaarschuwing toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Asus P5W Deluxe mainstream? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

r00t schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 10:53:
[...]
Asus P5W Deluxe mainstream? :X
Duh, ze pakken de goedkoopste C2D, de Intel E6300 als voorbeeld om te laten zien dat deze al meer dan genoeg is voor de meeste mensen. Meeste mensen = mainstream. Dat ze toevallig de Asus P5W pakken is omdat die al volop te krijgen is en ook makkelijk is om mee te testen. Natuurlijk kun je daarna kiezen voor een goedkoper moederbord.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De ASRock ConRoeXFire-eSATA2 zet zeer goede prestaties neer als ik de review mag geloven. Hij doet niet onder voor een 975X moederbord. Samen met een E6300 processor een zeer goede combo lijkt mij.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Wordt de startpost nog geupdate? Er staan nog fouten tussen de specs door.

Wat ik me nog steeds afvraag is waarom de Asus P5B Deluxe dat gereviewed is door hardware.fr, er zo anders uit ziet als de foto's op de Asus website. Ik vermoed dat het om een oude beta versie gaat, deze heeft trouwens veel weg van een NON Deluxe versie.

[ Voor 20% gewijzigd door Chutney op 15-07-2006 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Azqi schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 02:09:
2) ASRock 775Dual-VSTA for Intel Core 2 Duo/Extreme
Gereviewed met DDR400 en een Conroe!

http://www.ocworkbench.com/2006/asrock/775Dual-VSTA/g1.htm
Volgens mij gebruiken ze DDR2.

Maar ik moet zeggen dat dit bordje nog enorm meevalt! :)
Ik was een beetje teleurgesteld toen ik las dat het PCIex4 was, maar de performance-hit valt mij nog enigszins mee. Het is niet het snelste bordje, maar ik ben desalniettemin weer heel erg impressed door Asrock :)

edit:
Overigens zou ik eigenlijk wel dolgraag een review willen lezen waar ze DDR1 gebruiken :)

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 15-07-2006 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sds
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-07 15:48

sds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Modbreak:Geen basic vragen, ook niet over de CPU's. Zie ook de topicwaarschuwing.

[ Voor 129% gewijzigd door BalusC op 15-07-2006 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
kutkip schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 00:28:

Tot nu toe vindt ik dit de beste review:
http://www.xbitlabs.com/a...splay/core2duo-e6300.html

Hier worden vooral de wat betaalbare varianten van de PentiumD, C2D's en X2's gebenchmarked.
Super, naar die review was ik op zoek! Eindelijk een beetje betaalbare cpu's vergeleken en overklokt :). De E6300 vind ik veel interessanter dan de E6700 of E6800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

anandus schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 11:32:
[...]
Volgens mij gebruiken ze DDR2.

Maar ik moet zeggen dat dit bordje nog enorm meevalt! :)
Ik was een beetje teleurgesteld toen ik las dat het PCIex4 was, maar de performance-hit valt mij nog enigszins mee. Het is niet het snelste bordje, maar ik ben desalniettemin weer heel erg impressed door Asrock :)

edit:
Overigens zou ik eigenlijk wel dolgraag een review willen lezen waar ze DDR1 gebruiken :)
Ze laten een screenshot zien van het bios met DDR2. Toen ik dit poste stond er Corsair DDR400 geheugen in de review bij de test setup. :'( NU idd DDR2 ?

Dit staat overigens in de conclusie:
Users with existing DDR400 memory need not buy the extra DDR2 memory to tap the power of Core 2 Duo.
Als ze niet met DDR getest hebben, hoe kunnen ze die bewering dan doen? :?
Nou nog maar wat andere reviews afwachten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Azqi schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 12:45:
Als ze niet met DDR getest hebben, hoe kunnen ze die bewering dan doen? :?
Nou nog maar wat andere reviews afwachten dan.
Het moederbord kan wel DDR1 aan, maar voor de benchmarks hebben ze DDR2 gebruikt.

Ik zit ook nog op wat extra reviews te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Damn hoe langer ik bezig ben met die core 2 duo, hoe verder ik de eisen opschroef hoe duurder het systeem wordt :p
Wil toch wel matrix-raid dus het gaat iets als een gigabyte-ds4 worden.

Hopelijk gaan de ram prijzen nog wat dalen, vind het wel belachelijk duur hoor,
ik bedoel vroeger was 1gb mid-highend, nu is 2gb mid-highend, maar de prijzen zijn
niet veel veranderd tov. dat. :( (is een 1gb usbstick niet stukken goedkoper? :+ )

[ Voor 7% gewijzigd door duncanvdlinden op 15-07-2006 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolskyn
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-06 11:01

Toolskyn

€ 500,-

Ik hoop wel dat de versie van de P5B die hardware.fr heeft getest nog niet de final versie is, want er zijn nog wel een aantal dingen die beter kunnen volgens hardware.fr Volgens mij doelen ze daar vooral op een aantal BIOS verbeteringen, zo blijkt bijv.:
Brief, while the cards begin being available in store, it seems that the bios deserve again to be refined
First remark, in the current state of the things the bios does not allow choosing a ratio FSB:DRAM inferior to 1:1
De conclusie is dan ook:
In the current state of the things the P965 Expresses, such as it is implemented on the motherboard of ASUSTeK all of the less, is a little less quick that the 975X with a Core 2 Duo
Dus in de versie die ze bij hardware.fr hadden lijkt het vooral allemaal op de BIOS vast te zitten, maar lijkt er met de hardware niet veel mis te zijn. :)

gewooniets.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
duncanvdlinden schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 23:51:
hmm de thermaltake lijkt mij wel intressant vanwege de prijs.
Over de 50 euro vind ik een beetje teveel, zijn trouwens wel forse blokken.
het ziet eruit of het een core 2 duo 2,4ghz rauw lust, of valt dat nog mee? :p
Ik ben er vrij zeker van dat de Thermaltake Sonic Tower een E6600 CPU op standaard snelheden met een zacht briesje van een 120mm fan koel kan houden.

Volgens mij is het iets van 500 gram koper en alluminium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
PilatuS schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 15:09:
[...]

Ik ben er vrij zeker van dat de Thermaltake Sonic Tower een E6600 CPU op standaard snelheden met een zacht briesje van een 120mm fan koel kan houden.

Volgens mij is het iets van 500 gram koper en alluminium.
ook als het de outake van de kast betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
duncanvdlinden schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 15:25:
[...]

ook als het de outake van de kast betreft?
Het lijkt mij wel beter om er lucht op te blazen aangezien op die manier de warme lucht die in de koeler hangt weg geblaast word. 1x 120mm out en 1x 120mm in op 6 of 7 volt lijkt mij het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:37
Wat voor koeler wordt er trouwens met de BOXED versie van bijvoorbeeld de E6600 meegeleverd ?

Dit apparaat:...
Afbeeldingslocatie: http://images.tomshardware.com/2005/06/03/dual_core_stress_test/new_cooler.jpg

..wilde nog wel eens herrie maken, wanneer de CPU te heet werdt,
maar de C2D is een stuk koeler, zal dit verschil maken met het geluidsniveau ? (en wordt deze uberhaupt meegeleverd met de C2D ? :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieronymus
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Er staat trouwens al heel lang ( :P ) een fout in de startpost: de GA 965P-DS3 heeft maar 6 sata-aansluitingen, echter 3 pci-e 1x, en volgens mij is er 10 x usb 2.0/1.1 --> 4 achter, 3 connectors voor, voor 6 ports.

[ Voor 25% gewijzigd door Hieronymus op 15-07-2006 18:15 ]

So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-08 20:06
Kaspers schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 16:52:
Wat voor koeler wordt er trouwens met de BOXED versie van bijvoorbeeld de E6600 meegeleverd ?

Dit apparaat:...
[afbeelding]

..wilde nog wel eens herrie maken, wanneer de CPU te heet werdt,
maar de C2D is een stuk koeler, zal dit verschil maken met het geluidsniveau ? (en wordt deze uberhaupt meegeleverd met de C2D ? :P)
Ja dat is hem inderdaad. Ik had in een review gelezen (ik weet niet meer zeker welke maar ik dacht van tom's hardware) dat de fan vergeleken met een PentiumD bij de C2D's veel minder toeren maakt.

edit: http://www.tomshardware.c..._out_athlon_64/page8.html

[ Voor 7% gewijzigd door kutkip op 15-07-2006 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Laatst online: 10:37
Bedankt! _/-\o_,
All Core 2 Duo boxed processors are bundled with the same heat sink and fan that comes with Pentium D processors. It has a copper core and countless fins to provide a large surface. Its 4-pin connector provides the motherboard with fan control, which it controlles by using the processor's temperature readings. Even under high processor load the fan speed did not exceed 2,400 RPM during our tests. This is an amazingly low level when compared to the 4,500 RPM it runs on a busy Pentium D 840 system. Unless there are other noisy components installed a system, using exactly the same hardware (including the boxed cooler) with Core 2 Duo will give you a more quiet system than a Pentium D.
Kijk, dat ding is nog niet eens zó slecht! :9...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik ben van een aantal leveranciers de verwachte leverdatums steeds aan het bekijken en het is echt huilen met de pet op. Mijn eigen leverancier vertelde eerst dat de Asus P5B Deluxe en non-deluxe vrijdagmiddag zouden binnenkomen en die zijn nu ineens gebackordered zonder nieuwe datum. Dag erna zou de P5B non-deluxe binnen drie dagen weer aankomen.....
Dit steeds verschuiven geldt ook voor de Gigabyte's. Alleen de Asus P5W DH deluxe lijkt mondjesmaat binnen te druppelen (heb ik zelf helaas niks aan).

Iemand al wat scherpe/realistische datums gezien, of misschien dat hij (P5B Deluxe) ergens op voorraad is?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Geen probleem voor mij als de P5B's (en andere P965 borden) vertraging oplopen. Volgens mij schort er mogelijk toch nog wat aan die Fast Memory Access, hoor.

[ Voor 6% gewijzigd door ambi op 16-07-2006 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sds
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-07 15:48

sds

Die Abit AB9 bordjes zijn in duitsland al op voorraad: Alternate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Djoekie schreef op zondag 16 juli 2006 @ 01:03:
Iemand al wat scherpe/realistische datums gezien, of misschien dat hij (P5B Deluxe) ergens op voorraad is?
Ehrr zoals hier boven, hier schijnt de Asus P5 binnen 3/4 dagen verkrijgbaar te zijn. De Deluxe versie laat langer op zich wachten bij Alternate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
sds schreef op zondag 16 juli 2006 @ 11:22:
Die Abit AB9 bordjes zijn in duitsland al op voorraad: Alternate
Hmm dat is al best een scherpe inzetprijs, de gigabyte ds4 kost bij diezelfde duitse alternate 169 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thandor schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 19:42:
Het ASRock 775Dual-VSTA moederbord heeft PCIe4x. In de topicstart staat PCIe en gezien het moederbord fysiek een PCIe16x slot heeft zal er snel gedacht worden dat het ook daadwerkelijk om een volwaardig PCIe16x slot gaat en dat is dus niet zo ;)

Het is een PCIe16x slot met de bandbreedte van PCIe4x. Overigens weet ik (voorlopig) niet hoe het gesteld is met de compatibiliteit van dit slot. In het verleden heb ik hier en daar gelezen dat de compatibliteit af en toe te wensen overliet.

Met het AGP slot verwacht ik geen problemen. Tenminste, het ASRock 775Dual-880Pro (ondersteunt geen Intel Core 2 Duo) draait hier prima met AGP kaarten. Dit getest met BIOS versie 1.60 :)

Wellicht om verstandig om het bovenstaande (m.b.t. het PCIe slot) te vermelden of simpelweg een link naar deze post plaatsen in de TS ;)
Nu ben ik in de war! Er wordt beweert dat het moederbord ASRock 775Dual-880Pro geen Intel Core 2 Duo ondersteunt... maar ik heb beide net aangeschaft (uiteraard met de bedoeling ze samen te gebruiken)... Op de site van de fabrikant staat te lezen dat de ASRock 775Dual-880Pro wel Intel Core 2 Duo ondersteunt... http://www.asrock.com/product/775Dual-880Pro.htm

Wie geeft uitsluitsel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 00:18
Waar zie jij staan dat hij het ondersteunt dan? 6xx is niet hetzelfde als 6xxxx. Het gaat daar om de betaande P4's.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 13:03:
[...]

Nu ben ik in de war! Er wordt beweert dat het moederbord ASRock 775Dual-880Pro geen Intel Core 2 Duo ondersteunt... maar ik heb beide net aangeschaft (uiteraard met de bedoeling ze samen te gebruiken)... Op de site van de fabrikant staat te lezen dat de ASRock 775Dual-880Pro wel Intel Core 2 Duo ondersteunt... http://www.asrock.com/product/775Dual-880Pro.htm

Wie geeft uitsluitsel?
deze ondersteund het alleen helaas:
http://www.asrock.com/product/775Dual-VSTA.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 13:03:
[...]

Wie geeft uitsluitsel?
Jouw bordje werkt niet.....
Je had 1 van deze:moeten nemen.
Volgens mij ben ik er zelfs nog ff in de snelheid 1'tje vergeten maar you get the picture hoop ik :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Laatst online: 10-09 19:54

OcGuru

Giulietta Qv

Ik weet niet of jullie het al wisten maar alternate heeft de gigabyte DS3 op voorraad :)

http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=GPEG35&

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolskyn
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-06 11:01

Toolskyn

€ 500,-

Wie gaat hem nu ook bestellen om ook nog te controleren of het echt waar is of dat het weer een leuke 'fout in het systeem' is :P

gewooniets.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Toolskyn schreef op zondag 16 juli 2006 @ 14:00:
Wie gaat hem nu ook bestellen om ook nog te controleren of het echt waar is of dat het weer een leuke 'fout in het systeem' is :P
Mjah de prijs is nog niet echt gunstig, als meer shops hem gaan krijgen zal de prijs een stuk beter zijn. De core 2 duo zelf is er nog niet dus loont het best om te wachten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 13:51:
[...]

Jouw bordje werkt niet.....
Je had 1 van deze:moeten nemen.
Volgens mij ben ik er zelfs nog ff in de snelheid 1'tje vergeten maar you get the picture hoop ik :Y)
pas wel op, bij de 775i65g kun je alleen 1066mhz fsb gebruiken als je de onboard vga NIET gebruikt, dus het is of E6600 met externe VGA, of E4xxx met interne VGA. (of E6600 @ 800mhz fsb bij interne VGA)

Bij de ConRoe945PL past er geen E6xxx cpu, vreemd want tot dusver is de 6600 en de 6700 de Conroe! er komt ook nog een E4xxx (800mhz fsb) cpu die wel moet passen, maar dat is geen Conroe als het goed is.

De rest kun je gerust een cpu uit de E6xxx of E4xxx serie opzetten.

[ Voor 7% gewijzigd door duncanvdlinden op 16-07-2006 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op zondag 16 juli 2006 @ 14:32:
[...]
pas wel op, bij de 775i65g kun je alleen 1066mhz fsb gebruiken als je de onboard vga NIET gebruikt, dus het is of E6600 met externe VGA, of E4xxx met interne VGA. (of E6600 @ 800mhz fsb bij interne VGA)

Bij de ConRoe945PL past er geen E6xxx cpu, vreemd want tot dusver is de 6600 en de 6700 de Conroe! er komt ook nog een E4xxx (800mhz fsb) cpu die wel moet passen, maar dat is geen Conroe als het goed is.

De rest kun je gerust een cpu uit de E6xxx of E4xxx serie opzetten.
Je hebt gelijk en bij die 775i65g onderteund het Conroe alleen maar vanaf PCB versie R2.00 8)7
Edit: Die E4xxx heeft wel de Core architectuur maar is dan Single Core, maar naar mijn weten heeft die gewoon 1066FSB hoor. :?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2006 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 16:30:
[...]

Je hebt gelijk en bij die 775i65g onderteund het Conroe alleen maar vanaf PCB versie R2.00 8)7
Edit: Die E4xxx heeft wel de Core architectuur maar is dan Single Core, maar naar mijn weten heeft die gewoon 1066FSB hoor. :?
Hmm ik dacht zelf 800mhz fsb. De Conroe mag eigenlijk ook alleen maar de E6600 en E6700 genoemt worden, de E6300 en E6400 zijn allendale core, en is te onderscheiden door cache.
Dus lijkt mij dat de E4xxx al helemaal geen conroe is.
Dus rare keuze om wel conroe in typenamen en op de boarden te printen bij Asrock.

Moet Asrock toch maar meer dit topic lezen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 16:30:
E4200 is allendale en dual core en de enige met 800 FSB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:21
Seagate schreef op zondag 16 juli 2006 @ 13:57:
Ik weet niet of jullie het al wisten maar alternate heeft de gigabyte DS3 op voorraad :)

http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=GPEG35&
Oude revisie, want nieuwe P965 revisie (c2) ging vorige week pas in mass production. Dus dan duurt het nog 2 weken voordat ze uberhaupt in de winkel kunnen liggen. Conroe B2 gaat volgende week pas in MP, dus wellicht tot week 2 augustus voordat ze in NL te verkrijgen zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door The Source op 16-07-2006 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

The Source schreef op zondag 16 juli 2006 @ 17:49:
[...]

Oude revisie, want nieuwe P965 revisie (c2) ging vorige week pas in mass production. Dus dan duurt het nog 2 weken voordat ze uberhaupt in de winkel kunnen liggen. Conroe B2 gaat volgende week pas in MP, dus wellicht tot week 2 augustus voordat ze in NL te verkrijgen zijn.
Het zal best een eerste revisie zijn, of alternate zit te flessen, maar volgens gigabyte site kan ie gewoon c2d aan
http://tw.giga-byte.com/P...4&ProductName=GA-965P-DS3

het is jammer dat ik een E6600 heb anders had ik er 1 gehaald om te proberen :)

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Oude revisie, want nieuwe P965 revisie (c2) ging vorige week pas in mass production.
bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Laatst online: 10-09 19:54

OcGuru

Giulietta Qv

http://www.ebug-europe.co...CMAINB%2DSOCK775110031242

kreeg die link net van Dawan :)

Intel website : http://www.intel.com/products/motherboard/dp965lt/index.htm

Intel P965 bord voor €103 :9

Ben benieuwt hoe hoog die gaat qua fsb :*) Als die even goed oc't als dat 975x 304 bord van intel overweeg ik hem misschien wel :P
[...]

Wat is er mis met deze revisie dan? deze ondersteund toch ook gewoon c2d ?

[ Voor 68% gewijzigd door OcGuru op 16-07-2006 21:28 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Seagate schreef op zondag 16 juli 2006 @ 20:58:
Wat is er mis met deze revisie dan? deze ondersteund toch ook gewoon c2d ?
Het verschil zijn de verhalen dat de fast memory acces nog niet geoptimaliseerd genoeg zijn.
Waardoor de prestaties daarvan konden gaan tegenvallen, het is alleen de vraag of het nou een soort verzonnen verhaal is om de verkoop wat te remmen, of ofdat het serieus iets is.
Ik zou zelf nog even wachten met kopen, want je hebt er immers toch nog niets aan, de prijs is ook nog niet echt scherp te noemen van de Gigabyte Ds3 in NL. (in de duitse pricewatch staat ie voor 130 euro).
Straks bestel je hem, moet je alvast dat bedrag betalen, en tegen de tijd dat je hem krijgt zijn de prijzen gedaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iemand een idee heeft waar ik de asus p5w dh binnen een week vandaan kan halen, ik hou me aanbevolen, ik hoor overal erg lang oplopende wachttijden.
Ik heb al een pentium D liggen en nog een pentium D + asus p5w dh in bestelling staan maar die laten op zich wachten, kan nergens een "snel" adres vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-07 04:01
ambi schreef op zondag 16 juli 2006 @ 17:05:
[...]
E4200 is allendale en dual core en de enige met 800 FSB.
Volgens mij heeft/krijgt de E4200 een Millville core. Ik heb even ge'google'ed maar kan geen officiële bron* vinden, alleen maar speculaties.
'Men' is het er wel over eens dat de snelheid 1,6 GHz gaat worden en de FSB 800MHz.
Verder wordt zowel single als dual-core wordt alsmede een cache van 1 en 2 MB 8)7
Ik wacht wel op de 'echte' gegevens van Intel...

* Sorry, maar WiKipedia kan ik geen officiële bron noemen, bovendien geven ze zelf bij dit artikel aan dat het speculaties bevat:
This article or section contains information about scheduled or expected future product(s).
It may contain information of a speculative nature and the content may change dramatically as the product release approaches and more information becomes available.

[ Voor 41% gewijzigd door Eldee op 17-07-2006 06:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 00:49:
Als iemand een idee heeft waar ik de asus p5w dh binnen een week vandaan kan halen, ik hou me aanbevolen, ik hoor overal erg lang oplopende wachttijden.
Ik heb al een pentium D liggen en nog een pentium D + asus p5w dh in bestelling staan maar die laten op zich wachten, kan nergens een "snel" adres vinden.
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=GPEA45&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 00:49:
check v&a tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 00:07
Ik vind 2 bordjes wel heel intressant:

Asus P5W DH Deluxe
Intel D975XBX "Bad Axe"

Echter zie ik in de specs van beide borden helemaal niets over SLI; de Asus schijnt alleen crossfire te doen en het intel bord helemaal geen crossfire danwel SLI? Moet je perse een Nvidia chipset hebben voor SLI of kan dit ook met een intel chip? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pakjebakmeel schreef op maandag 17 juli 2006 @ 09:32:
Ik vind 2 bordjes wel heel intressant:

Asus P5W DH Deluxe
Intel D975XBX "Bad Axe"

Echter zie ik in de specs van beide borden helemaal niets over SLI; de Asus schijnt alleen crossfire te doen en het intel bord helemaal geen crossfire danwel SLI? Moet je perse een Nvidia chipset hebben voor SLI of kan dit ook met een intel chip? :?
officieel kan sli alleen met een nvidia chipset.
onofficieel kan het nu ook al met gehackte drivers, alleen of je dat wil is wat anders want 100% stabiel is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 00:07
Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 09:37:
[...]

onofficieel kan het nu ook al met gehackte drivers, alleen of je dat wil is wat anders want 100% stabiel is dat niet.
Hieruit kan ik concluderen dat er nog geen core2duo mogelijk is met SLI ? :( *iig niet met de lijst met compatible borden in de startpost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 09:37:
[...]

beetje flauwekul wat je nu verteld sli op een intel chipset met een hacked driver werkt het zelfde als een gewone driver op een nvidia chipset, dus gewoon 100% stabiel

Daar echter de keuze uit de drivers is niet groot , en moeilijk aan te komen.....meer niet.

maar een 7950gx2 zou de oplossing kunnen brengen, sli in 1 kaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Daar heb je afaik nog steeds een SLI-capable moederbord voor nodig.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:17

Griffin

Is mythical

Z-Dragon schreef op maandag 17 juli 2006 @ 09:53:
naar mijn weten is dit niet het geval. Met de correcte drivers en control panel moet dit op een single PCI-e 16x moederbord (vage woord keus) passen.

Maar correct me if im wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

http://xtremesystems.org/...ighlight=7950#post1578604

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
OK, bedankt. ;)

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Van het Extremesystems forum:
Originally Posted by DragonOrta
I'd suggest the Team Group 2gb DDR2-677 C3 from Tank Guys. I've been running them perfectly stable at DDR2-940 4-4-4-8 with 2.1v on my P5W DH and E6600 Awesome ram for $187.
Maar kijk je naar de prijs van dat spul, welliswaar geen cl3 maar cl4, maar nog steeds erg goedkoop geheugen.

is dus erg weinig geld voor zulk geheugen!

[ Voor 9% gewijzigd door duncanvdlinden op 17-07-2006 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

idd niet het geval,.......anders post ik het ook niet, hij loopt HIER namelijk prima op de asus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

ik kwam zojuist een board met voor mij nog onbekende chipset;

Intel® Desktop Board D946GZIS Isleton
ProcessorIntel® Core™2 Duo,
Intel® Pentium® D,
Intel® Pentium® 4 &
Intel® Celeron® D
FSB support1066/800/533 MHz
Processor SocketLGA 775
ChipsetIntel® 946GZ
Form FactormicroATX
Memory - Maximum Supported4 GB
Memory FrequencyDDR2 667/533 MHz

mooi bordje voor htpc oplossingen dacht ik zo :)

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pakjebakmeel schreef op maandag 17 juli 2006 @ 09:48:
[...]

Hieruit kan ik concluderen dat er nog geen core2duo mogelijk is met SLI ? :( *iig niet met de lijst met compatible borden in de startpost..
Het wordt dus wachten op de ASUS p5n32-SLI Second Edition. De review in de startpost betreffende dit bord is aardig te spreken over de prestaties.
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd 't on-topic, dus geen vragen over welk moederbord je het beste kunt nemen. Ook geen lijstjes posten met de vraag of dat goede hardware is om te kopen :) Zie ook de PMG FAQ en het subforum CSL.

En dit topic gaat dus over moederborden die compatibel zijn met de Core 2 Duo CPU's en niet over de CPU's zelf. Daarvoor kunnen jullie terecht in [Discussie] Dual core Intels: Pentium D, Core (2) Duo, Xeon :)

Tot slot: het is ook kansloos om een post te zetten met alléén maar een mededeling dat je een of ander moederbord hebt besteld. Laat dat achterwege en post liever een mooie mini-review wanneer je het bord eenmaal binnen hebt :)