I get your point

Waar het me om ging was dat in een gamesysteem met realistische in-game settings (vrijwel) altijd de GPU de limiterende factor zal zijn en niet de CPU. Nu en zeer waarschijnlijk ook in de toekomst.
Als de CPU gelimiteerd wordt door de GPU is voor een
gamesysteem de upgrade niet ontzettend zinvol. Net zoals de upgrade van een Golf > Golf GTi weinig zinvol is als ze beide een begrenzer @120km/u aan boord hebben.
Waar het mij om ging is dat die juichreviews met een 40% performanceverschil ingame, waarbij high-end videokaarten worden gebruikt op ultralow settings niet representatief zijn voor hoe er IRL gegamed wordt.
Dit doet verder niets af aan de performance van de conroe, en ik ga hem zelf ook aanschaffen (vooral omdat ik veel meer met mijn systeem doe dan gamen). Ik vind het alleen jammer dat er
ingame voor mij misschien erg weinig performanceverschil zal zitten tussen mijn huidige config en de conroe, terwijl de meeste reviews wel die illusie wekken. Hard[OCP] hielp me - hoewel niet geheel onverwacht - uit die droom...
Het zou kunnen dat een dual videokaart setup eerder CPU gebonden is, dus ik wacht daar nog serieuze reviews van af, maar i.i.g. single high-end kaarten zijn blijkbaar GPU bound.
@duncanvdlinden: inderdaad, hoewel ze daar testen met een single 7900GTX OC

Misschien dat de conroe zijn spierballen beter kan laten zijn bij een dual videokaart setup.
@PilatuS (hieronder):
Tja, zo heeft iedereen zijn eigen wensen, en ze kunnen natuurlijk niet overal rekening mee houden.
Verder bepalen ze wel aan de hand van het type game de gewenste average framerate. Bij shooters ligt dat een stuk hoger dan bijvoorbeeld bij adventures en strategy. In HL2 bijv. houden ze de avg. framerate rond 60fps... alle CPU's kunnen daar de max settings aan.
[
Voor 29% gewijzigd door
Cheetah op 14-07-2006 16:36
]
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz