Core 2 Duo (Conroe) Motherboard Topic Deel III

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.261 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 13:56:
[...]

Het wordt dus wachten op de ASUS p5n32-SLI Second Edition. De review in de startpost betreffende dit bord is aardig te spreken over de prestaties.
Uhm je hoeft niet te wachten zoals eerdere antwoorden al hadden aangegeven....

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

Eldee schreef op maandag 17 juli 2006 @ 06:32:
Volgens mij heeft/krijgt de E4200 een Millville core.
offtopic:
Milville? Is dat geen single core? Single core Core 2 processors zijn pas voorzien voor 'laat'volgend jaar.
'Men' is het er wel over eens dat de snelheid 1,6 GHz gaat worden en de FSB 800MHz.
Ik wacht wel op de 'echte' gegevens van Intel...
* Sorry, maar WiKipedia kan ik geen officiële bron noemen, bovendien geven ze zelf bij dit artikel aan dat het speculaties bevat
offtopic:
Het ziet er zelfs naar uit dat er geen E4200 komt en dat de E4300 zijn vervanger zal zijn :P

Steam/uPlay: EvulKlowne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:59
Of je post gelijk de inhoud ook even:
bron
ASUS P5N32-SLI SE motherboard will be the first NVIDIA nForce4 SLI X16 MCP based motherboard shipping with support for Intel Core 2 Duo. This product will be available in the channel at the end of July. There are an assortment of NVIDIA nForce 500-based motherboards coming:
An ECS 570 SLI motherboard that will have a retail price of USD$90, which will be available at the end of July.
An ASUS 570 SLI motherboard that will have a retail price of USD$110.
A DFI nForce 590 SLI motherboard which we will start seeing reviews on on the beginning of August.
An ASUS 590 SLI motherboard. Retail price will be under USD$200, with availability in the beginning of August.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Kaspers schreef op maandag 17 juli 2006 @ 16:43:
Of je post gelijk de inhoud ook even
offtopic:
Ja, het is wat kalmpjes geworden hier. Wat extra schermvulling brengt de aandacht misschien terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Tweaking Core 2 For More Performance@FiringSquad:
"With its brand new microarchitecture, Intel's Core 2 CPU breezed through all our benchmarks, outperforming AMD's latest Athlon 64 FX-62 by a pretty wide margin in the process. But as blazing as Core 2's performance was, what if we told you we could make it run faster without technically overclocking the CPU. Sound interesting? Join us, as we now explore Core 2's performance with faster memory and lower timings. What kind of an impact would running DDR2 modules at 1,066MHz have on performance? Only one way to find out!"

Jammer genoeg alleen icm P5W DH Deluxe, terwijl ze blijkbaar ook wel een P5B Deluxe ter beschikking hebben :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Toch crossfire op de P5WDH DL ?
Ik mag aannemen dat dit met gemodificeerde bios-drivers gebeurd is..

Afbeeldingslocatie: http://www.firingsquad.com/hardware/core_2_memory_tuning/images/01-s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrOnT242
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08 00:27
Kaspers schreef op maandag 17 juli 2006 @ 18:02:
Toch crossfire op de P5WDH DL ?
Ik mag aannemen dat dit met gemodificeerde bios-drivers gebeurd is..

[afbeelding]
Crossfire wordt standaard ondersteund op de P5W DH. In ieder geval volgens de documentatie die er wordt bijgeleverd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

FrOnT242 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 18:09:
[...]
Crossfire wordt standaard ondersteund op de P5W DH. In ieder geval volgens de documentatie die er wordt bijgeleverd ;)
Echt werkelijk...., tis al tig keer langsgekomen in dit topic nog wel en nog menen mensen te moeten melden "het zou toch moeten werken...." 8)7 .

"gemodificeerde bios-drivers", uh ja....

Crossfire wordt al sinds de Intel 945/955 chipset dagen ondersteund, Nvidia SLI sinds kort omdat er eindelijk driver hacks beschikbaar zijn. Kan dit niet in de OP?

Excuses alvast als ik iemand op z'n tenen trap...

EDIT:
Asus P5B (non-deluxe) op voorraad bij www.snogard.de. Dus waarschijnlijk deze week dat er ook een batch in Nederland komt.

[ Voor 22% gewijzigd door Dukey op 17-07-2006 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 21:28

TetsuoShima

low energy output

LOL, ik was net aan het rondzoeken over core info...

Ik denk dat ik maar effe wacht op de Ridgefield, duurt nog wel een jaartje, maar ik heb tijd. :D

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wachten...

Zo kun je altijd blijven wachten, dat deed ik eerst ook er komt altijd wel weer wat beters uit.

Ik koop nu lekker de conroe en over een jaar zie ik wel weer verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:49
Voor mensen die het willen weten:

De Asus P5B hebben ze al bij salland. Want deze zit namelijk bij mijn nieuw bestelde systeem en ze hebben hem al klaar liggen. Nu nog wachten op de proc. zelf...

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Y3LLoW schreef op maandag 17 juli 2006 @ 20:52:

De Asus P5B hebben ze al bij salland. Want deze zit namelijk bij mijn nieuw bestelde systeem en ze hebben hem al klaar liggen. Nu nog wachten op de proc. zelf...
hmm beter, dan komt het al een beetje los :p nu de gigabytes nog :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm beter, dan komt het al een beetje los :p nu de gigabytes nog :p
Inderdaad, mijn DQ6 word 03-08-06 verwacht was gisteren nog 10-08-06 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Y3LLoW schreef op maandag 17 juli 2006 @ 20:52:

Laat aub weten hoe deze overklokt gezien er nog niet veel bekend is omtrend de Asus P5B en de Deluxe versie qua overklok mogelijkheden dan. Wel heb ik dit mobo gezien met een kentsfield alvast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Offtopic. Kijk eens naar de topicwaarschuwing.

[ Voor 85% gewijzigd door BalusC op 18-07-2006 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:49
Als ik de P5B binnen heb laat ik zeker weten hoe deze overclockt ;)

Ik gebruik hem inclusief een E6600 en 2 GB PC6400 geheugen.

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 21:17:
[...]

Inderdaad, mijn DQ6 word 03-08-06 verwacht was gisteren nog 10-08-06 :9~
Ook al wat bekend van de leverdatum van de DS4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
weet iemand of er al een mATX bordje voor de conroe komt et PCI express?
ik zou gaan van me volgende pc een boxje willen maken namelijk :)

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

ikbengoofy schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 00:27:
weet iemand of er al een mATX bordje voor de conroe komt et PCI express?
ik zou gaan van me volgende pc een boxje willen maken namelijk :)
iH8 in "Core 2 Duo (Conroe) Motherboard Topic De..."

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 22:37:
dit word mijn conroe pctje denk ik..
ik zit alleen nog te zoeken naar een goedkopere voeding wie weet er meschien een?
iemand nog andere opmerkingen?
Dat geheugen (PC8000=DDR2-1000) is volgens mij zwaar overkill voor een mobo dat slechts max. DDR2-667 ondersteunt. Ik denk dat je beter 2gig PC5400 geheugen neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 09:56
Kan iemand a.u.b. eens in verstaanbare taal het verschil uitleggen tussen ICH8 en ICH8R?
Dat is me nog niet heel duidelijk...
Ik twijfel nog tussen de "Asus P5B" (ICH8) en de "Asus P5B Deluxe" (ICH8R).

Dank bij voorbaat.

[ Voor 56% gewijzigd door Conroe op 18-07-2006 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r00t schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 10:54:
Kan iemand a.u.b. eens in verstaanbare taal het verschil uitleggen tussen ICH8 en ICH8R?
Ik twijfel nog tussen de "Asus P5B" (ICH8) en de "Asus P5B Deluxe" (ICH8R).

Dank bij voorbaat.
Het verschil is voornamelijk RAID. Dit is al eens eerder genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Ik vind die 'extra performance' niet eens zo schokkend trouwens. Misschien als je spellen op 800x600 draait. Maar wie doet dat eigenlijk. Op 1600x1200 met AF en AA is het verschil al marginaal geworden met sneller ram.
r00t schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 10:54:

P.S.: Ik twijfel tussen de "Asus P5B" (ICH8) en de "Asus P5B Deluxe" (ICH8R).
Bij de laatst genoemde is RAID mogelijk via de southbridge. Om precies te zijn RAID 0, 1, 5 and 10. :)

[ Voor 37% gewijzigd door _the_crow_ op 18-07-2006 11:04 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 10:59:
[...]

Het verschil is voornamelijk RAID. Dit is al eens eerder genoemd.
Heb je een link?
Ik kan het niet direct vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

r00t schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 11:23:
Heb je een link?
Ik kan het niet direct vinden...
Gewoon de ASUS-site? P5B en P5B deluxe onder kopje storage. Verder nog op de site van BalusC. Was niet al te moeilijk te vinden lijkt me. Beetje meer inspanning. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door _the_crow_ op 18-07-2006 11:36 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

_the_crow_ schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 11:36:
[...]
Was niet al te moeilijk te vinden lijkt me. Beetje meer inspanning. ;)
Sterker nog, tis de tweede keer dat ie het vraagt in dit topic (deel 2 weliswaar).

r00t in "Conroe (Core 2 Duo) moederborden Deel 2"

Daarnaast wist DesperategameR in deel 1 het ook niet.

Verwijderd in "Conroe (Core 2 Duo) moederborden"

Dus ja de vraag is al eens langs gekomen :) .

[ Voor 28% gewijzigd door Dukey op 18-07-2006 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08 08:02

TRG

Technotium99-m

Het is een interessant ding die EXXXX serie van Intel. Ik moet wel nog even wennen aan de intel overstap, maar ik ga hem zeker wel maken.

Erg jammer dat de ConRoeXFire-eSATA2 zon slechte OC resultaten heeft. Ik had gehoopt dat hij met wat mods wel naar de 400FSB zou trekken, maar 300 lijkt dus de grens te zijn bij VR-zone..

Ik ben in ieder geval wel van plan om een E6400 te nemen, aangezien ik 220 euro een schappelijke prijs vind. Mocht ik die op een FSB van 400 kunnen laten lopen (Asus P5W Deluxe lijkt hiervoor wel geschikt), dan zou mijn E6400 met zijn 3.2 GHz in combininatie met 2 GB geheugen (196 euro voor 2GB CL5 en 215 euro voor 2GB CL4) voor een leuk setje kunnen zorgen.

Alleen jammer dat die Asus P5W Deluxe zo duur moet zijn. Ik hoop heel erg dat er nog een geschikt bordje komt die rond de 400 FSB doet zonder al te hoge prijs.

Misschien een idee om de FSB maximums van de moederborden in een lijstje in de TS op te nemen? Daarbij vermeld of het om een wel of niet gemodde grens gaat?

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

TRG schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 11:56:
Misschien een idee om de FSB maximums van de moederborden in een lijstje in de TS op te nemen? Daarbij vermeld of het om een wel of niet gemodde grens gaat?
Beetje nutteloos aangezien het per moederbord specifiek kan verschillen. Weliswaar dat een duurder moederbord over het algemeen gesproken wat betere componenten heeft, dus de kans is groter dat je verder komt bij een duurder moederbord dan een goedkoop. Maar je kunt dus ook een Asrock treffen die het haalt, kan allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08 08:02

TRG

Technotium99-m

Per MHz exact zal inderdaad nooit lukken.

Maar een ruwe indicatie is zeker mogelijk. Zo is bekend dat de ConRoeXFire-eSATA2 rond de 300 MHz vastloopt en dat de Asus P5W Deluxe met Northbridge Voltage verhoging de 400 toch wel moet halen.

Natuurlijk heb je altijd uitzonderingen, goed of slecht, maar das nou gewoon typisch voor overklokken.

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek voor mn broertje een zo goedkoop mogelijk, maar toch degelijk moederbord met een eenvoudige chipset die toch goed een core 2 duo E6300 aankan. Nou zie ik wel wat bordjes met een P965 chipset (lijkt me wel wat), maar nergens een mATX versie, waarvan je juist zou verwachten dat dat formaat wenselijk is bij de eenvoudigere bordjes.

Weet iemand een goed en eenvoudig mATX bordje met degelijke E6300 support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

TRG schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 12:07:
Per MHz exact zal inderdaad nooit lukken.

Maar een ruwe indicatie is zeker mogelijk. Zo is bekend dat de ConRoeXFire-eSATA2 rond de 300 MHz vastloopt en dat de Asus P5W Deluxe met Northbridge Voltage verhoging de 400 toch wel moet halen.

Natuurlijk heb je altijd uitzonderingen, goed of slecht, maar das nou gewoon typisch voor overklokken.
Dan kan je misschien beter een TS specifiek voor dat moederbord opstarten, want nu is het: "welke is de max. FSB?", maar straks is het ook: "welke koeler past op dit mobo?", "welk geheugen werkt met dit mobo?", enz. Imho, kan je die info beter in een specifiek TS verzamelen :)

Deze duitse draad is een mooi voorbeeld.

[ Voor 10% gewijzigd door ambi op 18-07-2006 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
TRG schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 11:56:
De gigabyte serie (de ds3 iig) haalt rond de 487mhz fsb, vanuit het bios :D.
Ik heb de ds4 en dq6 de handleidingen van bekenen die kunnen het ook theoretisch (t/m 600mhz),
en zouden in princiepe net zo goed/beter kunnnen overklokken als de ds3.

Ik ga zelf voor de Gigabyte DS4, redenen, uitgebreid, goedkoop, en quadcore support maakt mij nix uit, ik koop nu een pc, en niet een pc waar ik straks met een quadcore support zit terwijl er dan alweer geschiktere chipsets zijn. De Asus p5b deluxe is wel erg prijzig, in princiepe alleen dan voor dolby digital live (kan hij ook dts connect? Gigabit DQ6 wel), en wireless lan (ik heb alles gbit liggen) en een extra lanpoort dan.

[ Voor 31% gewijzigd door duncanvdlinden op 18-07-2006 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van plan om maar eens binnenkort weer te gaan upgraden, ik zit alleen nog te twijfelen of ik een 975X of 965P chipset moet nemen. Als proc. neem ik gewoon de E6600, daar bestaat geen twijfel over. Het enigste dillema waar ik mee zit is dat veel mobo's maar 1 PATA aansluiting hebben, anders gezegd kan ik mijn 2 PATA HDD's wel weggooien. Blijkbaar houden de moederbord fabrikanten geen rekening met mensen met ouderwetse HDD,s die nog niet SATA ready zijn.

Het enigste mobo, voor wat ik zover heb kunnen ontdekken die nog wel 2 PATA aansluitingen heeft is, komt van MSI de MSI 975X Platinum . Maar nu kan het fotootje ook misleidend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 12:31:
Kijk eens naar de AsRock 775Twins-HDTV R2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 13:11:
Ik ben ook van plan om maar eens binnenkort weer te gaan upgraden, ik zit alleen nog te twijfelen of ik een 975X of 965P chipset moet nemen. Als proc. neem ik gewoon de E6600, daar bestaat geen twijfel over. Het enigste dillema waar ik mee zit is dat veel mobo's maar 1 PATA aansluiting hebben, anders gezegd kan ik mijn 2 PATA HDD's wel weggooien. Blijkbaar houden de moederbord fabrikanten geen rekening met mensen met ouderwetse HDD,s die nog niet SATA ready zijn.

Het enigste mobo, voor wat ik zover heb kunnen ontdekken die nog wel 2 PATA aansluitingen heeft is, komt van MSI de MSI 975X Platinum . Maar nu kan het fotootje ook misleidend zijn.
ik zou, als ik moest kiezen uit een 975X, er geen punt van maken of er nu wel of geen pata op zit. dan ros je er toch een simpel controllertje bij? beetje jammer als je van zo'n highend moederbord er maar eentje te kiezen hebt. daar zou ik mijn keuze niet vanaf laten hangen. daar is het teveel geld voor.

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 19:12
....Het enigste dillema waar ik mee zit is dat veel mobo's maar 1 PATA aansluiting hebben, anders gezegd kan ik mijn 2 PATA HDD's wel weggooien. Blijkbaar houden de moederbord fabrikanten geen rekening met mensen met ouderwetse HDD,s die nog niet SATA ready zijn.

Je kunt die 2e HD natuurlijk ook via een extern kastje op je USB2.0 of Firewire poorten aansluiten. Dan is ie ook nog eens portable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 13:59

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 12:31:
Ik zoek voor mn broertje een zo goedkoop mogelijk, maar toch degelijk moederbord met een eenvoudige chipset die toch goed een core 2 duo E6300 aankan. Nou zie ik wel wat bordjes met een P965 chipset (lijkt me wel wat), maar nergens een mATX versie, waarvan je juist zou verwachten dat dat formaat wenselijk is bij de eenvoudigere bordjes.

Let in het vervolg even op de topicwaarschuwing, dit soort vragen dien je hier niet te stellen. Dit is een discussie topic over het compatable zijn van moederborden met de core 2 duo cpu's :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Het enigste dillema waar ik mee zit is dat veel mobo's maar 1 PATA aansluiting hebben, anders gezegd kan ik mijn 2 PATA HDD's wel weggooien. Blijkbaar houden de moederbord fabrikanten geen rekening met mensen met ouderwetse HDD,s die nog niet SATA ready zijn.
De meeste mobo's gebaseerd op P965 hebben een extra on-board controller met 1 UltraDMA 133/100/66 aansluiting die tot 2 PATA devices ondersteunt.
Wat betreft 975X borden, heeft inderdaad de MSI 975X alsook de Asus P5W DH Deluxe 2 IDE aanslutingen (tot 4 devices).

Trouwens, deze vraag is ook reeds eerder gesteld en beantwoord geweest (in 1 van de vorige delen).

[ Voor 9% gewijzigd door ambi op 18-07-2006 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mooi en leuk ding, maar 400-500$! Is een beetje teveel van het goede.. De prestaties zijn wel top. Hij komt pas in Augustus uit, wacht dan op een goed-presterend m-ATX bordje en prik deze bijvoorbeeld in een X-Dreamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit:
note to self:
Toch wat beter kijken.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2006 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Azerty.nl heeft nu blijkbaar ook de P5B (non-Deluxe) op voorraad bij de leverancier. Laat eens weten welke P965 stepping erop steekt indien iemand er eentje ontvangt.

[ Voor 5% gewijzigd door ambi op 18-07-2006 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ambi schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 13:42:
[...]

De meeste mobo's gebaseerd op P965 hebben een extra on-board controller met 1 UltraDMA 133/100/66 aansluiting die tot 2 PATA devices ondersteunt.
Wat betreft 975X borden, heeft inderdaad de MSI 975X alsook de Asus P5W DH Deluxe 2 IDE aanslutingen (tot 4 devices).

Trouwens, deze vraag is ook reeds eerder gesteld en beantwoord geweest (in 1 van de vorige delen).
Het was geen vraag, maar meer een feit dat je maar op veel moderne moederborden maar 2 PATA devices kan aansluiten. In ieder geval zal mijn keuze beperkt blijven tot deze 2 mobo's die jij daar noemt en misschien ook wel adviseerd. Mits mobo's met een N,Vidia N'Force 590 chipset ook mogelijkheden hebben om normaal 4 PATA devices er aan te kunnen hangen.

Want ik neem aan dat er nog heel veel tweakers hier zijn die hun oude PATA harde schijven niet zo maar in de asbak gooien. De enigste SATA schijf die ik heb is een WD Raptor 74 GB. De andere 2 zijn een Maxtor Diamondmax 10 van 160 GB en een 40 GB oude Seagate die al enkele upgrades heeft overleefd. En zolang deze HDD's nog goed functioneren waarom zou je dan nieuwe SATA schijven er bij kopen :) Daarnaast moet ik er ook nog een DVD speler en Brander aan hangen. Dus in totaal 4 PATA devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Toch is Sata de toekomst, en dat is een reden dat ze ervoor gekozen hebben om veel sata poorten te intergreren, ik kan het best wel begrijpen. Over een half jaar worden de sata brander/spelers ook standaard zowat dus kunnen alle pata aansluitingen eraf.
Ze gaan er vaan vanuit bij een nieuwe pc worden er toch wel weer weer een nieuwe hdd gekocht, groter en sneller. Oude pc wordt in het geheel verkocht of blijft ernaast functioneren.
Snap ook wel dat niet iedereen dat doet.
Maar soms moet je helaas met de tijd meegaan, kijk maar naar de pci-express sloten, moet je ook voor upgraden.
1 pata poort kun je 2 dingen doen, een sata brander halen, en 2 ide schijven eraan, of je moet idd een extra controller halen (hoeven niet echt duur te zijn).
Of stop ze in een server, bij een kennis in de pc, etc. en haal zelf een nieuwe generatie snelle schijf op. Jammergenoeg kun je er niet omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sds
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-07 15:48

sds

Erg mooi apparaatje, jammer dat hij geen integrated graphics heeft en helemaal geen normale pci-sloten anders zou ik 'm serieus overwegen ;)
(ik ben op de G965 m-ATX bordjes aan het wachten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Laatst online: 20:44

OcGuru

Giulietta Qv

De normale 975X platinum ondersteund conroe niet. alleen vanaf een bepaalt soort revisie. Daarom heeft msi een nieuw 975X moederbord uitgebracht.

http://www.hardware.info/...geschikt_voor_Conroe/6140
http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=746

Mooi bord :) ook 2 ide kanalen dus ik kan zo me oude meuk weer eraan hangen :P
Waarschijnlijk wordt deze ongeveer net zo duur als het normale platinum bord. ~€160,00 ongeveer .

[ Voor 5% gewijzigd door OcGuru op 18-07-2006 14:45 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
is het misschien ook handig om erbij te zetten wat voor geheugen het bord aankan..
pc3200
pc4200
....
....
....

pc8000

of wordt het dan teveel van het goede?

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
thewizard2006 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 14:42:
is het misschien ook handig om erbij te zetten wat voor geheugen het bord aankan..
pc3200
pc4200
....
....
....

pc8000

of wordt het dan teveel van het goede?
mjah teveel van het goeie denk ik, Iedereen weet ondertussen wel dat x975 en 965p 800mhz (pc6400) officieel ondersteund, alles daarboven moet je overklokken.
Alle andere chipsets supporten over het algemeen t/m 667mhz, daarboven is overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Officiëel kan x975 geen PC6400 aan, maar de P5W DH DL toevallig wel, aangezien hij die snelheid aankan, maar verder is dit niet officiëel te noemen..

[ Voor 3% gewijzigd door Kaspers op 18-07-2006 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 14:40:
Maar soms moet je helaas met de tijd meegaan, kijk maar naar de pci-express sloten, moet je ook voor upgraden.
1 pata poort kun je 2 dingen doen, een sata brander halen, en 2 ide schijven eraan, of je moet idd een extra controller halen (hoeven niet echt duur te zijn).
Of stop ze in een server, bij een kennis in de pc, etc. en haal zelf een nieuwe generatie snelle schijf op. Jammergenoeg kun je er niet omheen.
Nee, daar ben ik het wel enigzins mee eens. En aangezien de meeste HDD's tegenwoordig toch niet meer zo duur zijn. Tenslotte voor zo'n 60 a 70 Euries heb je al een SATA schijf van pakweg 160 t/m 250 GB. Dus op zich is er geen man overboord, alleen ik heb zelf wel het idee of anders gezegd dat ik mijn systeem zo goedkoop mogelijk wil proberen up te graden, maar dat ik wel weer een systeem heb dat de nieuwste games probeemloos kan weergeven en Windows Vista ready is. Dus ik steek vooral het meeste geld wat ik besteden wil in een kwaliteits Mobo, snelle Proc.(niet het topmodel uit de conroe reeks) goede videokaart en natuurlijk 2 geheugen repen waarmee je snelle timings kan mee realiseren. Dus grof uitgerekend zit je op deze onderdelen al snel op € 800,- of meer. ik heb mij zelf ten doel gesteld om max € 1000,- te besteden aan de komende upgrade, als ik weer een super systeem voor minder kan kopen ben ik blij. D.w.z. om zo veel mogelijk onderdelen uit mijn huidige configuratie mee te nemen naar het nieuwe mobo. Alhoewel dat toch wel weer moeilijk word, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 14:50

Dethroned

Liev

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 14:56:
[...]

Nee, daar ben ik het wel enigzins mee eens. En aangezien de meeste HDD's tegenwoordig toch niet meer zo duur zijn. Tenslotte voor zo'n 60 a 70 Euries heb je al een SATA schijf van pakweg 160 t/m 250 GB. Dus op zich is er geen man overboord, alleen ik heb zelf wel het idee of anders gezegd dat ik mijn systeem zo goedkoop mogelijk wil proberen up te graden, maar dat ik wel weer een systeem heb dat de nieuwste games probeemloos kan weergeven en Windows Vista ready is. Dus ik steek vooral het meeste geld wat ik besteden wil in een kwaliteits Mobo, snelle Proc.(niet het topmodel uit de conroe reeks) goede videokaart en natuurlijk 2 geheugen repen waarmee je snelle timings kan mee realiseren. Dus grof uitgerekend zit je op deze onderdelen al snel op € 800,- of meer. ik heb mij zelf ten doel gesteld om max € 1000,- te besteden aan de komende upgrade, als ik weer een super systeem voor minder kan kopen ben ik blij. D.w.z. om zo veel mogelijk onderdelen uit mijn huidige configuratie mee te nemen naar het nieuwe mobo. Alhoewel dat toch wel weer moeilijk word, denk ik.
proc 300. mobo 200, mem 250, graka 280, zit ja al zeker minimaal op € 800

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Heeft iemand al een Asus P5B (Deluxe) review tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over het opnemen in de TS van de max fsb, dit lijkt me weinig handig,
Wat misschien wel een idee is is een stukje over de overklokbaarheid van de verschillende mobo met een top 5 oid van de beste per chipset.
Maar voor je hier iets zinnigs over kunt zeggen moeten er eerst meer mobo beschikbaar zijn.
nu is het koffiedik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
Dethroned schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 15:25:
[...]

proc 300. mobo 200, mem 250, graka 280, zit ja al zeker minimaal op € 800
iets meer, € 1030 om precies te zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Over het overclocken: zodra de CPU's er zijn, dan kunnen jullie wel gerust een OC-resultaten topic starten in Tweaking & Cooling Algemeen of zelfs in Die Hard Overclocking, als je het extreem kunt doen. Hier in PMG houden we het technisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan nog altijd ata - sata converters halen van conceptronics (te krijgen bij verschillende webshops)
Zo heb ik er al een paar liggen voor tijdelijk, naderhand worden de hd's omgewisseld voor een sata hd

Afbeeldingslocatie: http://data.icecat.biz/img/norm/low/269161-3261.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Op welke snelheid werken die ? Ik neem aan dat deze niet SATA 300 MB/s gaan halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Kaspers schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 22:42:
Op welke snelheid werken die ? Ik neem aan dat deze niet SATA 300 MB/s gaan halen..
Erh.. duh? uiteraard kan je met een simpele convertor niet ineens de doorvoersnelheid van een PATA schijf van die naar dat van een SATA verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 22:29:
[...]

Kan nog altijd ata - sata converters halen van conceptronics (te krijgen bij verschillende webshops)
Zo heb ik er al een paar liggen voor tijdelijk, naderhand worden de hd's omgewisseld voor een sata hd

[afbeelding]
Hmm kun je dubbele voeding aan 1 hdd hangen, en ik zie dat het gebruik maakt van een floppy stroom connector, daar heb je er maar 2 van op de meeste (alle?) voedingen (moet je daar ook weer splitters voor hebben).
je kunt ze geloof ik ook krijgen in een behuizing verwerkt in een stuk snoer.
Moet je volgensmij met molex voeden, geen idee of daar dan weer een extra molex female opzit.

[ Voor 12% gewijzigd door duncanvdlinden op 18-07-2006 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 23:22:
[...]

Hmm kun je dubbele voeding aan 1 hdd hangen, en ik zie dat het gebruik maakt van een floppy stroom connector, daar heb je er maar 2 van op de meeste (alle?) voedingen (moet je daar ook weer splitters voor hebben).
je kunt ze geloof ik ook krijgen in een behuizing verwerkt in een stuk snoer.
Moet je volgensmij met molex voeden, geen idee of daar dan weer een extra molex female opzit.
Splitters zitten erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DyStiC schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 22:50:
[...]

Erh.. duh? uiteraard kan je met een simpele convertor niet ineens de doorvoersnelheid van een PATA schijf van die naar dat van een SATA verhogen.
idd maar is wel een tijdelijk oplossing om je ata schijven te gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheetah schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 17:03:
[...]
Same here. Ze waren bezig met een 7950GX2 maar kregen die niet goed aan de praat op het Asus P5B moederbord... ik wil heel graag een SLI/CF review @high res + max settings zien om te kunnen bepalen of het in mijn geval (7950GX2) serieus verschil zou maken :)
Wil dit dus zeggen dat ik de 7950GX2 niet met de ASUS P5B kan gebruiken? Dat zou zeer slecht nieuws zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 11:31:
Wil dit dus zeggen dat ik de 7950GX2 niet met de ASUS P5B kan gebruiken? Dat zou zeer slecht nieuws zijn.
Het ziet er idd naar uit dat de P5B (Deluxe) BIOS problemen heeft:
http://xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=107565

Voor zover ik weet werkt de gx2 wel icm de P5W en de DS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

offtopic:
ignore (dubbelpost)

[ Voor 175% gewijzigd door ambi op 19-07-2006 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ambi schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 11:43:
[...]

Pff, dit komt eigenlijk erg ongelegen, ik heb de winkel waar ik 'm bestel net gecontacteerd om mijn bestelling te veranderen (i.p.v. 7900GT: 7950GX2) en nu zou ik dat wéér moeten doen omdat die die grafische kaart niet support.
Wat raden jullie dan aan van www.bytesatwork.be (er komt ook een Conroe processor op, prijsklasse: minder dan € 160)

Ik zal toch eerst nog reacties op die andere topic afwachten.
Bedankt voor je reactie trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

ambi schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 11:43:
[...]

Heb je de thread die je aanhaalt uberhaupt helemaal gelezen? Hij DENKT namelijk dat het niet werkt vanwege niet nader genoemde redenen. Terwijl al is gebleken dat het gewoon werkt door anderen...
I am planning on an E6600 and was hoping for an asus P5B Delux HOWEVER I have heard that the Asus P5B does not support the 7950gx2 video card I have already purchased. From what I understand the card won't function in SLI mode on this board.
Are you sure, ive seen threads where someone got quad SLi working on a 965 mobo:

I got the Quad SLI to work on a Conroe setup

From what QuadDamage says, it works with 965, but just not all motherboards....
http://www.futuremark.com/forum/showthread.php?t=9214

De aangehaalde "bios problemen" zouden ook simpelweg het hele nvidia-wil-geen-sli-op-andere chipsets gedoe zijn en dus je een gehackte driver nodig hebt. Ik lig der iig niet van wakker...

[ Voor 27% gewijzigd door Dukey op 19-07-2006 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 12:11:
Wat raden jullie dan aan van www.bytesatwork.be (er komt ook een Conroe processor op, prijsklasse: minder dan € 160)
Met de GPU zijnde de bottleneck voor C2D in games, snap ik wel dat sommigen voor multi-GPU willen gaan, maar zelf ga ik geen 500+ euro besteden aan een graka, wetende dat dx10 voor de deur staat :P

Anderzijds, kan je mss evengoed (of zelfs beter) de Gigabyte DS3 nemen ipv de Asus P5B.

[ Voor 11% gewijzigd door ambi op 19-07-2006 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Djoekie schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 12:27:
Heb je de thread die je aanhaalt uberhaupt helemaal gelezen? Hij DENKT namelijk dat het niet werkt vanwege niet nader genoemde redenen. Terwijl al is gebleken dat het gewoon werkt door anderen...

http://www.futuremark.com/forum/showthread.php?t=9214
Dat is icm een Gigabyte DQ6. Ik zei het toch al dat het werkt met een DS3 (en dus ook met DS4 en DQ6) en met de Asus P5W.

Edit:

[ Voor 22% gewijzigd door ambi op 19-07-2006 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ambi schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 12:28:
[...]

Met de GPU zijnde de bottleneck voor C2D in games, snap ik wel dat sommigen voor multi-GPU willen gaan, maar zelf ga ik geen 500+ euro besteden aan een graka, wetende dat dx10 voor de deur staat :P
Idd, ik zit er ook nog over na te denken of ik een nieuwe Graka moet nemen als ik overschakel naar Conroe en 975X chipset. Ik heb nu een 6800 GT PC-E, het is niet meer een van de aller snelste videokaarten, maar ik denk dat ik er nog wel even mee kan doen totdat er daadwerkelijk DirectX 10 kaarten verschijnen op de markt. Want eigenlijk vind ik als ik toch ga upgraden dan wil ik het tegelijk goed doen, zodat ik toch zeker 2,5 jaar a 3 jaar vooruit kan, voordat ik weer een upgrade moet doorvoeren. :)

Tevens bespaart het ook weer wat op de aanschafkosten van de desbetreffende onderdelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem alleszins die 7950GX2, maar ik ben nu op zoek naar een ander moederbord, of eventueel enige zekerheid dat ik die 7950 deftig op m'n Asus P5B moederbordje kan installeren. De MSI 975X Platinum en de MSI 945P Platinum lijken mij wel iets, en staan in de lijst van supported moederborden van nVidia en de 7950. De duurdere van de twee is wel iets boven mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

De Gigabyte DS3 is toch een goede/logische vervanger van de P5B, niet?

[ Voor 7% gewijzigd door ambi op 19-07-2006 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat geloof ik graag, maar deze is spijtig genoeg niet te koop op http://www.bytesatwork.be (de winkel waar ik mijn hele systeem bestel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned

Dethroned

Liev

ambi schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 13:30:
Toekomst(muziek): Intel Core 2 Duo E6600 | Scythe Ninja | DFI LP UT RD600-T2R/G, p-l-e-a-s-e! | G.Skill DDR2 PC6400 4-4-4-12 2048MB | Sapphire 512Mb X1900XT | 2xSeagate 7200.10 320GB | Thermaltake Tsunami | OCZ GameXStream 600W | ViewSonic VX2025wm
Hoever staat het met je toekomstmuziek ?
Vind die Scythe beetje té groot. Heb je al wel wat gehaald ?
Per wanneer is die DFI te koop ? Ook einde van deze maand, begin volgende maand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 13:32:
Dat geloof ik graag, maar deze is spijtig genoeg niet te koop op http://www.bytesatwork.be (de winkel waar ik mijn hele systeem bestel).
Heb je het hen al eens gevraagd? Ze verdelen zowiezo Gigabyte, dus als je het vraagt, lijkt het me niet onmogelijk dat ze de Gigabyte DS3 voor jou kunnen bekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Dethroned schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 13:40:
Hoever staat het met je toekomstmuziek ?
Vind die Scythe beetje té groot. Heb je al wel wat gehaald ?
Per wanneer is die DFI te koop ? Ook einde van deze maand, begin volgende maand ?
Haha, ja dat toekomstdeuntje speelt nog altijd... op laag volume, momenteel meer een achtergrondmuziekje :+
Die Scythe loopt idd kans evt. vervangen te worden door een Zalman CNPS9500 en dat geheugen zou Corsair kunnen worden (grotere compatibiliteit), maar dat hangt eigenlijk ook van het uiteindelijke moederbord af. Van die DFI met RD600 hoor je echter bitter weinig :'( Afgaande op de laatste geruchten, hoop ik op Augustus of anders September. Ik heb mijn E6600 nog niet, dus moet de rest ook maar even wachten. Kwa moederbord is momenteel de P5W mijn favoriet, bij gebrek aan beter :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ambi schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 13:46:
[...]

Heb je het hen al eens gevraagd? Ze verdelen zowiezo Gigabyte, dus als je het vraagt, lijkt het me niet onmogelijk dat ze de Gigabyte DS3 voor jou kunnen bekomen.
Dus dat is de beste keuze volgens jou? Denk je dat deze werkt met die 7950GX2? Deze keer wil ik geen overhaaste beslissingen nemen.
Bedankt voor je reactie wederom, ik kan alle hulp goed gebruiken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
ambi schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 14:04:
Kwa moederbord is momenteel de P5W mijn favoriet, bij gebrek aan beter :/
In theorie is de P5B toch beter?
Nu nog wachten op de reviews...

[ Voor 6% gewijzigd door Conroe op 19-07-2006 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 14:20:
Dus dat is de beste keuze volgens jou?
De beste keuze? Weet ik niet, maar dat zou wsl mijn keuze zijn als ik in jouw situatie zou verkeren, ook omdat ik vind dat die Gigabyte bordjes wel een knappe indruk maken.
Denk je dat deze werkt met die 7950GX2? Deze keer wil ik geen overhaaste beslissingen nemen.
Ik baseer dit slechts op de ervaringen van misteroadster met zijn DS3 en 7950GX2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r00t schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 14:25:
[...]
Nu nog wachten op de reviews...
Tja, er valt nu nog niet veel over de verschillende mobo's te zeggen qua performance en OC mogelijkheden en extra's. Ben reuze benieuwd hoe de verschillende fabrikanten het gaan doen. Wat mij ook nog wel intereseerd is hoe de verschillende chipsets het ondeling qua performance gaan doen. Ik verwacht zef dat de chipsets van Intel en N'Vidia de boventoon gaan voeren en dat de real-life benchmarks en synthesische benchmarks weinig schrikbaarwekkende verschillen laten zien tussen deze beide grootmachten. Alleen qua stabiliteit komt Intel toch iets beter uit de verf.

En wat ook misschien wel leuk is of er nog performance verschillen zijn tussen de 975X en 965P chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

r00t schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 14:25:
Dat hangt voornamelijk van je toepassing af, maar momenteel erger ik me wel danig - misschien volledig ten onrechte - aan het feit dat die fast memory access in de P965 niet optimaal blijkt te werken. Hopelijk verandert dat in de P965 C2 stepping, en dan is de P965 op dat vlak misschien evenwaardig of zelfs beter dan de i975X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ambi schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 14:44:
[...]

De beste keuze? Weet ik niet, maar dat zou wsl mijn keuze zijn als ik in jouw situatie zou verkeren, ook omdat ik vind dat die Gigabyte bordjes wel een knappe indruk maken.

[...]

Ik baseer dit slechts op de ervaringen van misteroadster met zijn DS3 en 7950GX2
Oké, bedankt, ik zend vandaag nog een mailtje naar de winkel of ze mijn order kunnen veranderen, alweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned

Dethroned

Liev

ambi schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 14:04:
[...]

Haha, ja dat toekomstdeuntje speelt nog altijd... op laag volume, momenteel meer een achtergrondmuziekje :+
Die Scythe loopt idd kans evt. vervangen te worden door een Zalman CNPS9500 en dat geheugen zou Corsair kunnen worden (grotere compatibiliteit), maar dat hangt eigenlijk ook van het uiteindelijke moederbord af. Van die DFI met RD600 hoor je echter bitter weinig :'( Afgaande op de laatste geruchten, hoop ik op Augustus of anders September. Ik heb mijn E6600 nog niet, dus moet de rest ook maar even wachten. Kwa moederbord is momenteel de P5W mijn favoriet, bij gebrek aan beter :/
Vind zoieso dat het nog wel erg stil is rondom de proc met de mobootjes. Hier en daar een budgetbordje of nieuwe ondersteuning voor een officieus platform/chipset. Het gekke is dat ik ook bijna niks hoor over de nVidia nForce 5xx. De enige die ik ken is DFI, die een bord heeft aangekondigt en verder niemand (voor Intel dus, niet AM2)
Zelfs de AM2 releases hoor je niet heel erg veel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Dethroned schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 15:26:
De enige die ik ken is DFI, die een bord heeft aangekondigt en verder niemand (voor Intel dus, niet AM2)
En de Asus P5N32-SLI SE, he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al C2D compatible mobo's bekend voor een degelijke prijs (<100 euro) met built-in VGA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 15:44:
Zijn er al C2D compatible mobo's bekend voor een degelijke prijs (<100 euro) met built-in VGA?
AsRock heeft er een aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Net nog wat interessant leesvoer gevonden (lekker toch bij deze hitte >:) ):
Conroe Buying Guide: Feeding the Monster@AnandTech

[ Voor 16% gewijzigd door ambi op 19-07-2006 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
ambi schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 16:15:
Net nog wat interessant leesvoer gevonden (lekker toch bij deze hitte >:) ):
Conroe Buying Guide: Feeding the Monster@AnandTech
Danku!
975X klokt dus beter dan een 965, mijn keuze staat vast >:).

Dit is trouwens ook weer dik vervelend aan de 965:
Another odd puzzle is that the X6800, which is completely unlocked, only operates unlocked DOWN in P965. The stock multiplier of the 2.93 chip is 11x, and you cannot select higher multipliers on P965 as you can on 975X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Ik zit ook zo naar al die borden te kijken. de dfi INFINITY 975X/G speekt me momenteel het meest aan. Kwa prijs 1 van de goedkopere. kost wel 195 euro maargoed al die intel mobo`s zijn gewoon duur. Anders krijg je gewoon een k*t bord om het zo te noemen.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Coolmaster schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 17:41:
Anders krijg je gewoon een k*t bord om het zo te noemen.
Citeer je nu naar de Asus borden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Pff, ik was in principe een van de eerste die riep dat ie een Intel 965 bord (specifiek de Asus P5B Deluxe) beter vondt dan een 975x. Maar ik denk dat ik nu ook mede doordat het zolang duurt en je waarschijnlijk de eerste batches "slechte" borden krijgt toch maar ga voor een vertrouwde en bewezen Intel 975 moederbord.

Tis jammer dat er voordat er uberhaupt een moederbord in de winkel ligt er al teveel bekend is over de fouten van zo'n bord. Eigenlijk is het van de gekke en zeer slechte reclame, aangezien het geen retailborden zijn waarop getest wordt. M.a.w. nu zegt iedereen al, die Asus P5B wil ik niet hebben omdat dit, dit, dit maar eigenlijk weet je niet of dat bord wat straks in winkel ligt het ook heeft?

Nu ik dat net gezegd heb neem ik toch het zekere voor het onzekere en heb nu in de middag wat zaken gemaild of de Intel badAxe's die ze hebben revisie 3.04 zijn. Ik ga voor de Intel omdat de Asus P5W DH Deluxe geen apart pci-e 4x slot heeft (raid controller).

Wellicht dat aan het eind van het jaar het stof is gaan liggen en er dan wel duidelijkheid is. Of wellicht dat de nieuwe Ati en Nvidia chipsets dan eindelijk de Intel chipsets eens om hun oren slaan en dan wil je zowiezo geen Intel chipset meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:11

nFo

Verplicht leesvoer:

Conroe Buying Guide: Feeding the Monster

En een test van: 8 Mainboards. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi artikel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staat hier al ;)
enkele posts boven je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 18:52:
[...]

staat hier al ;)
enkele posts boven je
Ow sorry, niet gezien. :X

Afbeeldingslocatie: http://img192.imageshack.us/img192/3043/hammereo4.gif

[ Voor 18% gewijzigd door nFo op 19-07-2006 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djoekie schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 18:34:

Nu ik dat net gezegd heb neem ik toch het zekere voor het onzekere en heb nu in de middag wat zaken gemaild of de Intel badAxe's die ze hebben revisie 3.04 zijn. Ik ga voor de Intel omdat de Asus P5W DH Deluxe geen apart pci-e 4x slot heeft (raid controller).
Ik ben er ook uit ik ga voor de MSI 975X Platinum PowerUp Edition :P Dit omdat dit een van de weinige borden is waar 4 PATA devices aan kunnen hangen en het is natuurlijk het top bord uit de MSI serie met Intel 975X chpset.
Djoekie schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 18:34:

Wellicht dat aan het eind van het jaar het stof is gaan liggen en er dan wel duidelijkheid is. Of wellicht dat de nieuwe Ati en Nvidia chipsets dan eindelijk de Intel chipsets eens om hun oren slaan en dan wil je zowiezo geen Intel chipset meer :+
Hmm ik betwijfel het of deze concurenten Intel het vuur aan de schenen gaat leggen qua prestaties en stabiliteit wat betreft chipsets. Zo als ik eerder aangaf denk ik dat het uit eindelijk allemaal dicht bij elkaar licht qua performance. Vooral tussen Intel en N'Vidia. Van ATI weet ik het nog niet. Zij hebben nog niet zo veel ervaring in het bouwen van chipsets. Zij hadden namelijk nogal problemenen met hun eerste Chipset voor het Socket 939 platform. Als ik mij goed herinner hadden ze problemen met de SATA controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
2 vraagjes:

1) Bestaan er Intel 975X moederborden met ICH7 i.p.v. ICH7R?
2) Bestaan er Intel 975X moederborden met ICH8(R)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

r00t schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 19:14:
2 vraagjes:

1) Bestaan er Intel 975X moederborden met ICH7 i.p.v. ICH7R?
2) Bestaan er Intel 975X moederborden met ICH8(R)?
1: Nee
2: Nee ( Nog niet, maar kan dacht ik wel. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Kaspers schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 16:32:
[...]

Danku!
975X klokt dus beter dan een 965, mijn keuze staat vast >:).

Dit is trouwens ook weer dik vervelend aan de 965:

[...]
Dat kan toch bijna niet? dat zou betekenen dat de p965 geen x6800 aankan?
zou dat dan niet in nieuwe steppin opgelost moeten worden?
niet dat ik er wat aan heb, ik sla de extremes toch altijd over :D
Tegen die tijd neem ik wel weer een quadcore met een nieuw moederbord.
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd 't on-topic, dus geen vragen over welk moederbord je het beste kunt nemen. Ook geen lijstjes posten met de vraag of dat goede hardware is om te kopen :) Zie ook de PMG FAQ en het subforum CSL.

En dit topic gaat dus over moederborden die compatibel zijn met de Core 2 Duo CPU's en niet over de CPU's zelf. Daarvoor kunnen jullie terecht in [Discussie] Dual core Intels: Pentium D, Core (2) Duo, Xeon :)

Tot slot: het is ook kansloos om een post te zetten met alléén maar een mededeling dat je een of ander moederbord hebt besteld. Laat dat achterwege en post liever een mooie mini-review wanneer je het bord eenmaal binnen hebt :)