Core 2 Duo (Conroe) Motherboard Topic Deel III

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.264 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolskyn
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-06 11:01

Toolskyn

€ 500,-

Ik denk dat het eerder een BIOS tweak is. De 965 is natuurlijk vrij nieuw, zelfde voor de BIOS. Tegenwoordig lijkt het erop dat een BIOS hetzelfde aan het worden is als een videokaartdriver. Dus ik vrees dat iedereen met een 965 chipset iets van maandelijks zijn BIOS moet updaten om de zooi weer goed te laten draaien :P.

gewooniets.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
http://mekk.homeip.net/DFIinfinity/

Fotos van de Dfi infinity 975x

en dit dan:

DFI Infinity 975X/G - VMCH & VFSB mods
http://www.xtremesystems....php?p=1578421#post1578421

[ Voor 49% gewijzigd door Robin4 op 19-07-2006 20:12 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 09:56
Hoe komt het dat de P965, speciaal ontworpen voor de Conroe, slechter presteert dan de 975X? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 09:59
r00t schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 20:28:
Hoe komt het dat de P965, speciaal ontworpen voor de Conroe, slechter presteert dan de 975X? :?
Omdat het voor het midden segment is bedoeld.
975X (welke ook speciaal ontworpen is voor de C2D) is bedoeld voor het high-end segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
r00t schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 20:28:
Omdat p965 een mainstream chipset is en een x975 een high end, maar de x975 was gewoon eerder klaar als de conroe.

Technisch is het nog niet echt te verklaren want de p965 heeft immers meer geheugenbandbreedte als de x975 (niet dat ie er wat aan heeft bandbreedte in overvloed), er zit dus of iets anders in de weg, het is misschien nog te nieuw, en biosversies moeten dit nog gaan optimaliseren.

Eerlijk gezegt lig ik er niet zo wakker van, ik heb mij zin al gezet op een gigabyte ds4, ik denk dat je gewoon moet kijken welk board je een goed gevoel bij hebt, en wat alles heeft wat je nodig heb.

Ik heb met mijn p4 ook altijd met de mainstream meegedraaid, het 865pe chipset, en daarbij kwam ik ook nix tekort, daar waren de verschillen ook zo marginaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Kaspers schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 20:41:
[...]

Omdat het voor het midden segment is bedoeld.
975X (welke ook speciaal ontworpen is voor de C2D) is bedoeld voor het high-end segment.
Nope aan de roadmap te zien komt er een nieuw high end core 2 duo/ Kentsfield chipset aan.

Bear lake ofzo, hmm waar staat dat mooie plaatje nou toch van de releasedatums.

Het schijnt ook wel zo te zijn dat Intel bewust heeft gekozen om de high end markt nog even aan 3rd party ontwikkelaars. dit om de druk op te voeren voor die fabrikanten boarden te ontwikkeling, wat weer gunstig is voor de consument, en uiteraard de verkoop van de cpu.
http://www.xbitlabs.com/n...splay/20060627062321.html

mid 2007 komt er pas echt een high end volwaardig chipset weer van intel.

[ Voor 43% gewijzigd door duncanvdlinden op 19-07-2006 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Weet je ook voor wanneer die geplanned staat ?
Ik neem aan (hoop) dat deze niet binnen een half jaar uitkomt.., anders ga ik ook weer twijfelen >:).

[ Voor 56% gewijzigd door Kaspers op 19-07-2006 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Kaspers schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 20:51:
Ik neem aan (hoop) dat deze niet binnen een half jaar uitkomt.., anders ga ik ook weer twijfelen >:).
mjah je kunt nu ook iets hebben van laat maar lekker hangen allemaal ik ga voor een chipset nu waar je ook alles mee kan, aan de betrouwbaarheid hoeft het niet te liggen daar hoef je je nooit druk om te maken bij intel, geen maffe kapriolen met hdd's enzo dat werkt allemaal tot in de perfectie.

Tegen de tijd dat de quad core uitkomt en hij een beetje betaalbaar is dan kun je altijd nog op bare lake overstappen. Dan zitten we vast wel weer mid 2007, of je moet nog heel even wachten op ATI of andere chipset fabrikanten, want wat intel nu wil is hun puchen high end chipsets te ontwikkelen, dus die zullen ook eerder vrijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 20:57:
[...]
mjah je kunt nu ook iets hebben van laat maar lekker hangen allemaal ik ga voor een chipset nu waar je ook alles mee kan, aan de betrouwbaarheid hoeft het niet te liggen daar hoef je je nooit druk om te maken bij intel, geen maffe kapriolen met hdd's enzo dat werkt allemaal tot in de perfectie.
Dit verhaal doet mij denken aan een N'Force chipset in combinatie met bepaalde Maxtor HDD's die niet echt mekaar aardig vonden :P

Maar idd Intel heeft al jarenlang bewezen betrouwbare chipsets te kunnen bouwen, zonder afbreuk te doen aan third party chipset bakkers. Denk o.a aan de 440BX chipset van Intel, deze heeft jarenlang bewezen stabiel en krachtig te wezen in het PII en PIII tijdperk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Kaspers schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 20:51:
ik zou ook serieus x975 overwegen als ik 200 euro wil uitgeven, maar aangezien de gigabyte ds4 wel aan mijn eisen voldoen ga ik voor het wat goedkopere.
Beide kun je denk ik geen buil over vallen, en vermoedelijk is de 975x gewoon sneller.
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 21:12:
[...]

Dit verhaal doet mij denken aan een N'Force chipset in combinatie met bepaalde Maxtor HDD's die niet echt mekaar aardig vonden :P

Maar idd Intel heeft al jarenlang bewezen betrouwbare chipsets te kunnen bouwen, zonder afbreuk te doen aan third party chipset bakkers. Denk o.a aan de 440BX chipset van Intel, deze heeft jarenlang bewezen stabiel en krachtig te wezen in het PII en PIII tijdperk.
Ook bij ati zijn de hdd controllers gewoon goed, ATI heeft er voor gekozen om het door ervaren jongens over te laten, door ali, deze hebben altijd al uitstekende compromisloze controllers gehad,
waarbij alleen agp nog wel is geen 8x wilde halen, dit haalde de hele grafische performance naar beneden. (ik weet overigens niet hoe dat zit bij de latere dualsata van asrock).
gelukkig heeft ati er een snelle northbridge zelf inzitten die het grafische verkeer regelt.

Ah ik lees dat ati zelf een storage controller krijgt in RD600, leuk, ik ben reuze benieuwd! ik vertrouw het ATI wel toe.

[ Voor 61% gewijzigd door duncanvdlinden op 19-07-2006 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sds
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-07 15:48

sds

Intel® Desktop Board D946GZIS, een 946GZ Express Chipset mATX bordje met GMA 3000 integrated graphics.
(bij obcs staat ie voor € 81.42 incl. in de lijst)

[ Voor 13% gewijzigd door sds op 19-07-2006 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat leuk dat in de review van AnandTech ook de Biostar P965 Deluxe voorkomt :). Hier had ik mijn zinnen al op gezet voor de release, nu maar hopen dat deze in Nederland komt! (Verwachte prijs rond de 90 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het verschill tussen 975x en P965 dan zo groot (qua prestatie dan)?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2006 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 22:15:
Is al meerdere malen gemeld hier.
Deze review al gelezen ?
Zo nee, dan moet je dat maar eens gaan doen d:)b.

[ Voor 33% gewijzigd door Kaspers op 19-07-2006 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 22:15:
helemaal niet, het gaat om procenten, in sommige dingen zijn sommige p965 boarden zelfs beter.

Je moet even oppassen, er zitten hier een aantal mensen die voor max performance gaan (voor zo min mogelijk geld), die pakken een e6600 met een board wat goed overklokt (bewezen) en dat zijn nu voornamelijk 975x boarden omdat die er al zijn en de p965 boarden zijn onderweg en de paar pre releases die er zijn hebben nog onvolwassen bios en klokken dus nog niet lekker over.
Verder zoals altijd lees je voornamelijk over problemen want als het goed draait bericht niemand erover.
Dus is het voornamelijk paniek voetbal en een aantal mensen hier springt daar boven op.

Natuurlijk is het zo dat als de p965 boarden er dadelijk zijn dat ze het goed doen. Nee het zijn geen high end boarden, daar betaal je ook 50-70 euro minder voor.
Als je de anandtech review leest zie je dat in de general performance de p965 boarden gewoon door de hele lijst staan en bijv de asus p5wdh scoort in de pcmark test slechter (iets) als alle p965 boarden!

Dus als je niet die hard gaat overklokken bedenk dan heel goed wat je wilt, de feature set van de p965 zal veel mensen MEER aanspreken als de 975x. Ben eerlijk tegen jezelf en loop niet mee met de hardst schreeuwende koplopers.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2006 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig, ervan uitgaande dat de topiclezers ook een conroe mobo kopen en dus ook vaak nieuw geheugen, welk geheugen men kiest (uitgaande van 2 GB). Ik heb, op grond van de diverse reviews, besloten de asus p5w deluxe (met de e6600) te kopen. Ocz heeft een leuke 6400 kit, cl4, voor ongeveer 220 euro. Lijkt me een goede keuze. Wat kiest de gemiddelde tweaker voor geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 22:41:
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig, ervan uitgaande dat de topiclezers ook een conroe mobo kopen en dus ook vaak nieuw geheugen, welk geheugen men kiest (uitgaande van 2 GB). Ik heb, op grond van de diverse reviews, besloten de asus p5w deluxe (met de e6600) te kopen. Ocz heeft een leuke 6400 kit, cl4, voor ongeveer 220 euro. Lijkt me een goede keuze. Wat kiest de gemiddelde tweaker voor geheugen?
Dat hoort niet in dit topic.
Any will do!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat is ook wel zo, maar het hangt er wel mee samen. Ik ben eigenlijk gewoon nieuwsgierig naar de diverse keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Ik ga voor Corsair TWIN2X2048-6400PRO
Dit houd in: 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, voor +- €280

Met activity leds d:)b:
Afbeeldingslocatie: http://www.tomshw.it/guides/business/20040604/images/corsair-2.jpg
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 22:43:
Dat hoort niet in dit topic.
Any will do!
Haha!! Hoevaak wordt er hier wel niet gesproken over CPU's!
Dit topic gaat slechts over de bijpassende moederborden, dus om vintage zijn vraag op deze wijze af te wijzen vind ik een beetje misplaatst aangezien ook geheugen op een C2D mobo past.

[ Voor 51% gewijzigd door Kaspers op 19-07-2006 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk kunnen we inderdaad wat soepeler omgaan met de regels.
Je raakt toch helemaal het overzicht kwijt als er topics komen zoals:

Core 2 Duo geheugen topic
Core 2 Duo moederborden topic
Core 2 Duo processoren topic

etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Yepz vind ik ook, ik denk dat het nu ook best wel als opvulling allemaal wat mag afwijken, ik bedoel niemand heeft het nog in bezit, dus we kunnen hier ook niet ladingen benchmarks posten toch? :)
aankooplijstjes is idd een ander verhaal zeker als er ook andere meuk tussenstaat.

[ Voor 18% gewijzigd door duncanvdlinden op 19-07-2006 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 22:37:
[...]

helemaal niet, het gaat om procenten, in sommige dingen zijn sommige p965 boarden zelfs beter.

Je moet even oppassen, er zitten hier een aantal mensen die voor max performance gaan (voor zo min mogelijk geld), die pakken een e6600 met een board wat goed overklokt (bewezen) en dat zijn nu voornamelijk 975x boarden omdat die er al zijn en de p965 boarden zijn onderweg en de paar pre releases die er zijn hebben nog onvolwassen bios en klokken dus nog niet lekker over.
Verder zoals altijd lees je voornamelijk over problemen want als het goed draait bericht niemand erover.
Dus is het voornamelijk paniek voetbal en een aantal mensen hier springt daar boven op.

Natuurlijk is het zo dat als de p965 boarden er dadelijk zijn dat ze het goed doen. Nee het zijn geen high end boarden, daar betaal je ook 50-70 euro minder voor.
Als je de anandtech review leest zie je dat in de general performance de p965 boarden gewoon door de hele lijst staan en bijv de asus p5wdh scoort in de pcmark test slechter (iets) als alle p965 boarden!

Dus als je niet die hard gaat overklokken bedenk dan heel goed wat je wilt, de feature set van de p965 zal veel mensen MEER aanspreken als de 975x. Ben eerlijk tegen jezelf en loop niet mee met de hardst schreeuwende koplopers.
De "P5B Deluxe" (P965) kost anders wel evenveel als de "P5W DH Deluxe" (975X)...
Wat is dan de beste keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
Kaspers schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 22:46:
Ik ga voor Corsair TWIN2X2048-6400PRO
Dit houd in: 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, voor +- €280

Met activity leds [afbeelding]:
[afbeelding]

[...]

Haha!! Hoevaak wordt er hier wel niet gesproken over CPU's!
Dit topic gaat slechts over de bijpassende moederborden, dus om vintage zijn vraag op deze wijze af te wijzen vind ik een beetje misplaatst aangezien ook geheugen op een C2D mobo past.
Kun je niet beter voor de niet pro gaan maar dan de C4 versie ? die zijn stuk sneller. voor de zelfde prijs.

En ik heb de P5W DH Deluxe besteld na het lezen van anandtech review wou eerst P5N32-SLI SE. maar gebruikt toch geen SLI eigenlijk

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er iemand mij meer vertellen over het geheugen (ram) wat er in een p5wdw Deluxe kan en word aanbevolen, ik wil dus niet heel veel geld uitgeven aan geheugen maar moet wel lekker snelzijn en zeker geen zwaar overclock module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
  • Laatst online: 06-08 11:01
Beter kunnen we snel die mobo's gaan testen en bestellen! Ik kan haast niet meer wachten hierzo :).

Die asus mobo doet het erg goed in die review!

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 23:00:
Yepz vind ik ook, ik denk dat het nu ook best wel als opvulling allemaal wat mag afwijken, ik bedoel niemand heeft het nog in bezit, dus we kunnen hier ook niet ladingen benchmarks posten toch? :)
aankooplijstjes is idd een ander verhaal zeker als er ook andere meuk tussenstaat.
Mwah ik heb hier wel een Asus P5W DH Deluxe en OCZ 6400 2GB liggen hoor ;)
Ik heb de 4ghz met een pentium d 930 al gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 23:04:
[...]

Mwah ik heb hier wel een Asus P5W DH Deluxe en OCZ 6400 2GB liggen hoor ;)
Ik heb de 4ghz met een pentium d 930 al gehaald :)
alleen die kun je nog niet testen met een conroe erop :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:09

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 22:37:
[...]

Zover ik het hele moederbord gebeuren begrijp (ben dus overduidelijk geen die-hard OC'er B) ) denk ik er bijna precies hetzelfde over als hierboven beschreven. Wat bij mij nog niet helemaal helemaal niet duidelijk is, is de ondersteuning van een single slot dual GPU cards zoals de Geforce 7950GX2 (en eventueel toekomstige Ati kaarten). Als daar wat meer duidelijkheid over komt, dan zou dat alsnog mijn chipset keuze kunnen beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r00t schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 23:01:
[...]
De "P5B Deluxe" (P965) kost anders wel evenveel als de "P5W DH Deluxe" (975X)...
Wat is dan de beste keuze?
Tja, ligt eraan wat je wilt, de p965 heeft meer sata poorten oa.
Iedereen lijkt zich hier dood te staren op asus, want die heeft al boarden.
Kijk ook eens naar msi en gigabyte.

die 7950 werkt op de meeste mobo. zeker weet je het pas als iemand anders het getest heeft.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2006 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Iedereen lijkt zich hier dood te staren op asus
Ik denk dat een hoop mensen wel goede ervaringen hebben met Asus. Volgens mij zijn er met Asus mobo's ook wat minder problemen dan met bijvoorbeeld MSI in het verleden.

Dat MSI en Gigabyte ook goede mobo's maken zal best zo zijn maar Asus is toch wat meer bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MSI heeft ook bij mij gewoon nog een slecht low budget idee (van vroeger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij MSI is het zo dat je alleen de deluxe/ +/- 100 euro borden moet kopen.
Die budget lijn van MSI is inderdaad om te huilen BSOD galore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 23:28:
Bij MSI is het zo dat je alleen de deluxe/ +/- 100 euro borden moet kopen.
Die budget lijn van MSI is inderdaad om te huilen BSOD galore.
Ieder merk heeft wel wat rotte appels ertussen zitten, MSI richt zich vooral op wat goedkoper segment, daarom kunnen de MSI's soms wat tegenvallen.
Ik denk wel dat je van een p965 NEO en zelfs de platinum niet zoveel moet verwachten als dat van Asus of Gigabyte, maar daar is de prijs dan ook naar!
Ik heb zo is zitten bladeren door de handleiding, zitten gewon geen spectaculaire features op.
Wel denk ik dat zoals we bij vorige generatie p4 boarden hebben gezien dat het prima boarden zijn.
Ik meende dat een i875 van MSI echt een topper was des tijds, 1 van de snelste in de klasse.

Klopt het nou dat de p5b deluxe DD live mist?
ik kan het nergens vinden in de specs.

De P5W DH Deluxe mist trouwens wel tegenover de Gigabyte DQ6, DTS connect, dit is hetzelfde principe als dolby digital live maar dan wordt het realtime naar DTS gecodeerd, dit heeft een hogere bitrate.

[ Voor 20% gewijzigd door duncanvdlinden op 19-07-2006 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

duncanvdlinden schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 23:38:
[...]
Ik meen ook een keer gelezen te hebben dat de P5B dlx Dolby Digital Live had, maar kan het nu nergens meer terug vinden. Dit lijkt me toch wel een zeer handige future. Als ik het goed begrepen heb, vertaald hij dan 3D geluid uit spellen naar DD, zodat dit via één simpel S/PDIF snoertje naar je versterker kan lopen en daar netjes in surround kan worden weer gegeven. I.p.v. dat je zonder DD Live 6 speaker plugjes moet aansluiten op je pc om fatsoenlijk 3D geluid te krijgen.
De P5W DH Deluxe mist trouwens wel tegenover de Gigabyte DQ6, DTS connect, dit is hetzelfde principe als dolby digital live maar dan wordt het realtime naar DTS gecodeerd, dit heeft een hogere bitrate.
Heeft dat veel nut dan een hogere bitrate, lijkt me dat het meeste geluid in games e.d. toch niet zo'n hoge bitrate heeft dat DD Live niet meer zou voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Cyrus The Virus schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 23:01:
Kun je niet beter voor de niet pro gaan maar dan de C4 versie ? die zijn stuk sneller. voor de zelfde prijs.

En ik heb de P5W DH Deluxe besteld na het lezen van anandtech review wou eerst P5N32-SLI SE. maar gebruikt toch geen SLI eigenlijk
Ik meende dat ik laatst had gelezen dat C5 geheugen minimaal langzamer is dan C4, dus het verschil is met de C2D heel erg klein. Kan iemand dit bevestigen ? Anders moet ik nogmaals naar m'n RAM gaan kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Kaspers schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 09:38:
[...]

Ik meende dat ik laatst had gelezen dat C5 geheugen minimaal langzamer is dan C4, dus het verschil is met de C2D heel erg klein. Kan iemand dit bevestigen ? Anders moet ik nogmaals naar m'n RAM gaan kijken..
http://www.behardware.com...ntel-core-2-duo-test.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Dankje!
Dat scheeld inderdaad meer dan ik had gedacht.
Bedankt voor het melden "Cyrus The Virus" d:)b.

Er is vast wel Corsair TWIN2X2048-6400PRO CL4 te krijgen (8>.

[ Voor 28% gewijzigd door Kaspers op 20-07-2006 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik steek het volgende ram-geheugen in mijn systeem: G-Skill DDR II PC6400 5-5-5-15 2X 1024MB NS, dit zijn blijkbaar hoge latencies maar wat merk ik hiervan? Is dat zoveel trager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

duncanvdlinden schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 23:38:
[...]

Ik zal me even zelf quoten, aangezien het idd een paar keer is vermeld.
In deel 1
Djoekie in "Conroe (Core 2 Duo) moederborden"

In deel 2
Djoekie in "Conroe (Core 2 Duo) moederborden Deel 2"
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 10:16:
Ik steek het volgende ram-geheugen in mijn systeem: G-Skill DDR II PC6400 5-5-5-15 2X 1024MB NS, dit zijn blijkbaar hoge latencies maar wat merk ik hiervan? Is dat zoveel trager?
Pff lastig wat zelf uitzoeken he, door heel deel 1, 2 en 3 wordt dat gevraagd en is er netjes antwoord op gegeven....

Kort gezegd, "it's all good baby", tenzij je de hele dag SuperPI gaat doen dan moet je idd zo'n laag mogelijk latencies hebben. Maar in alle andere applicaties ga je het totaal niet merken 8)7 , je moet echt niet verwachten dat je ineens 50fps meer krijgt in een spel omdat je een latency hebt van 4 in plaats van 5.

[ Voor 37% gewijzigd door Dukey op 20-07-2006 10:34 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 15:49
Ik heb een Asus P5B besteld inclusief met een E6600 en een X1800XT.
Het is gewoon om wat te gamen, niet echt speciaal gebruik.
Kunnen jullie mij wat nadelen/voordelen geven waarom ik dit bord wel/niet zou kopen?

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Y3LLoW schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 10:34:
Kunnen jullie mij wat nadelen/voordelen geven waarom ik dit bord wel/niet zou kopen?
Nee, want niemand heeft een retail bord. Let dus ook niet op alle berichten die nu ronddwalen over wat niet/wel werkt op zo'n bord. Zodra je der ene hebt kun je voor jezelf uitmaken of der iets niet klopt en dan stuur je de rotzooi terug, simpel :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
nadeel: duur
voordeel: kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 10:16:
Waarschijnlijk maakt dat niet eens 5% performance verschil uit en daardoor dus verwaarloosbaar.
Anderzijds, geeft die Conroe Buying Guide van AnandTech aan dat je ook (value) PC5400 CL4 DDR2 kan kopen en die dan als gemiddeld 4-3-3-9 DDR2-800 kan draaien :*)

Steam/uPlay: EvulKlowne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Is http://www.asus.nl/ bij jullie bereikbaar? :?
Hier al de hele week niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 15:45

XXlerator

Old time gamer

r00t schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 10:58:
Is http://www.asus.nl/ bij jullie bereikbaar? :?
Hier al de hele week niet...
Bij mij wel, ik heb het net nog even voor je geprobeerd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Wat ik een nadeel vind aan dat bord vind is dat hij geen sata raid heeft, de gigabyte ds3 heeft wel een interne 3rd party raid controller bijvoorbeeld.

ik ben zef van plan om wat spul uit duitsland te bestellen dat scheelt bij een paar onderdelen voor mijn systeem best wel wat.
-Gigabyte ds4 150 euro
-Gigabyte x1600xt silentpipe2 130 euro
-Tagan 430watt u15 easyconnect 64 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
XXlerator schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 11:02:
[...]
Bij mij wel, ik heb het net nog even voor je geprobeerd :/
Bij mij niet, ik heb het net nog even voor je geprobeerd :/
Deze link al geprobeerd: http://nl.asus.com/ ? (8>

[ Voor 8% gewijzigd door Kaspers op 20-07-2006 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 15:49
Oke dan koop ik gewoon de Asus P5B inclusief met een E6600.

Als ik hem heb laat ik wel weten hoe hij bevalt en of hij een beetje lekker overclockt 8)

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

"ATI's RD 600 will be better overclocker than Intel's i975"

Hopelijk betekent dit dat de DFI LP variant verkrijgbaar is rond September :Y)
Tegen dan kan er misschien gelijk ook een X1950 XTX/CF op :*)

[ Voor 49% gewijzigd door ambi op 20-07-2006 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 23:19:
[...]

Ik denk dat een hoop mensen wel goede ervaringen hebben met Asus. Volgens mij zijn er met Asus mobo's ook wat minder problemen dan met bijvoorbeeld MSI in het verleden.

Dat MSI en Gigabyte ook goede mobo's maken zal best zo zijn maar Asus is toch wat meer bekend.
Mwoah, ik heb in het verleden diverse mobo's van MSI gehad en deze hebben bij mij altijd naar behoren gewerkt. Alleen de laatste keer had ik pech met een MSI bord, in dit geval de MSI K8N Neo 2 Platinum. Een van de meest verkochte borden voor het Socket 939 platform. Ik heb deze toen om kunnen ruilen tegen ASUS A8N SLI Deluxe. En dit bord werkt ook nog steeds naar behoren. :) Maar dat ASUS wat meer bekend is, is niet geheel waar ook MSI borden komen in vrij veel systemen voor. Ik denk dat de omzetten van beide fabrikanten 50/50 zijn op het gebied van mobo's. Ik kan mij hier ook nog wel topics herinneren waar een bepaald bord van ASUS de grond in werd geboort. Dus ik denk dat alle moederbord fabrikanten wel eens slechte batches van moederborden hebben geproduceerd. Het blijft uiteindelijk massaproductie en mensenwerk. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 13:05:
[...]
Ik denk dat de omzetten van beide fabrikanten 50/50 zijn op het gebied van mobo's.
50/50? Neh denk ut niet...denk dat Asus wel wat meer verkoopt.

http://www.asus.com/news_show.aspx?id=3419

Verder heeft het geen nut om te kiezen voor een bepaalde fabrikant op iemand z'n verhaal (mijn verhaal werd tenminste ook niet gewaardeerd...), blijft een persoonlijke kwestie :) .

[ Voor 72% gewijzigd door Dukey op 20-07-2006 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djoekie schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 13:31:
[...]

Verder heeft het geen nut om te kiezen voor een bepaalde fabrikant op iemand z'n verhaal (mijn verhaal werd tenminste ook niet gewaardeerd...), blijft een persoonlijke kewstie :) .
Idd, het is maar net waar je goede ervaringen mee hebt gehad. Alhoewel men toch ook een beetje naar de reviews van de grote hardware sites kijkt. ( Anandtech, Ome Tom etc.) Vaak als een bepaald merk goed uit de test komt ga je toch mee met zo,n recentie. En dat zal straks ook wel weer gebeuren als er wat meer borden en chipsets gerecenseerd zijn door de bekende hardware sites en bladeren. Dan zie je toch vaak dat er een stuk of drie borden uit de grote hoop naar boven komen drijven. Tenminste ik zelf koop toch altijd het bord wat dan voor bepaald platform het beste uit de bus komt in verschillende reviews. Zo kwam ik dus ook bij de ASUS A8N SLI Deluxe terecht en al mijn borden daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 13:43:
[...]

Idd, het is maar net waar je goede ervaringen mee hebt gehad. Alhoewel men toch ook een beetje naar de reviews van de grote hardware sites kijkt. ( Anandtech, Ome Tom etc.) Vaak als een bepaald merk goed uit de test komt ga je toch mee met zo,n recentie. En dat zal straks ook wel weer gebeuren als er wat meer borden en chipsets gerecenseerd zijn door de bekende hardware sites en bladeren. Dan zie je toch vaak dat er een stuk of drie borden uit de grote hoop naar boven komen drijven. Tenminste ik zelf koop toch altijd het bord wat dan voor bepaald platform het beste uit de bus komt in verschillende reviews. Zo kwam ik dus ook bij de ASUS A8N SLI Deluxe terecht en al mijn borden daarvoor.
Wanneer wordt de winnaar bekendgemaakt? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Mjah ik ben van mening dat asus wel een beetje misbruik maakt van hun naam, de p5b en de p5b deluxe zijn absoluut niet de goedkoopste, eigenlijk gewoon duur.

Gigabyte ds3 heeft een betere featureset is ongeveer net zo duur, en de gigabyte ds4 is bijna net zo uitgebreid als de p5b deluxe (zit 40 euro tussen)! Ik ga voor het gemak ff van de duitse prijzen uit omdat daar de gigabyte boarden al bij wat meer winkels in preorder te zetten zijn, en de prijzen ook beter zijn daardoor.

nu dat ik zie dat die p5b deluxe dd live mist, blijft er eigenlijk buiten die 2x lan nix intressants meer over, owhja wifi zit erop, hadden ze wat mij betreft mogen laten. 2x gb-lan en dan ga je wifi gebruiken?
ze doen het pas echt goed als ze die p5b deluxe voor zo'n 160 euro verkopen.

De reden dat is destijds wel voor een asus board gekozen had, p4p800 deluxe, omdat destijds dat board voor een i865 prijs je een i875 performance had, sneller kon je gewoon niet draaien op dat chipset :p zelfs de duurdere i875 van asus was langzamer.
Dus dat maakte de keus wat eenvoudiger, ik mis nu echt het exclusieve aan de p5b boarden, maar wellicht komen die naarboven in de aankomende reviews!

[ Voor 26% gewijzigd door duncanvdlinden op 20-07-2006 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

duncanvdlinden schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 15:24:
nu dat ik zie dat die p5b deluxe dd live mist,....
Lees het topic nog eens door zou ik zeggen....

Djoekie in "Core 2 Duo (Conroe) Motherboard Topic De..."

[ Voor 15% gewijzigd door Dukey op 20-07-2006 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 15:10:
[...]

Oké, bedankt, ik zend vandaag nog een mailtje naar de winkel of ze mijn order kunnen veranderen, alweer.
Dit verhaal krijgt nog een staartje. Ik heb een antwoord teruggekregen waar hij beweert dat support voor de 7950GX2 snel--"een matter of time"--zal komen. Hij heeft de 7950GX2 vlekkenloos aan de praat gekregen op een P5WDH Deluxe (o.a. bevestigd in deze tread), wat natuurlijk geen uitsluitsel geeft voor een vlotte werking met mijn P5B. Hij raadt me dus aan die P5B toch te kopen, wat er op zou kunnen wijzen dat ik 't niet moet proberen met die Gigabyte DS3 waar ik om vroeg. Anyway, het blijft dus een risico dat ik neem en ik vraag me af of dit risico al dan niet gegrond is. Men zegt dat Asus geen ETA heeft voor een bios fix/upgrade, maar dat wilt niet zeggen dat er nóóit één zal komen. En áls jullie dan weten of er één zal komen had ik toch graag geweten wanneer die eventueel zou komen; zal dit echt zo snel zijn als hij beweert? Of zou ik dit in de vorm van een gehackte driver kunnen doen? Of is dit dan alweer illegaal? (Niet dat ik in dit geval daar echt om geef maar ik pas toch liever op met vragen naar schijnbaar illegale praktijken op dit forum.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 16:04:
Of zou ik dit in de vorm van een gehackte driver kunnen doen? Of is dit dan alweer illegaal? (Niet dat ik in dit geval daar echt om geef maar ik pas toch liever op met vragen naar schijnbaar illegale praktijken op dit forum.)
Nou ik heb al iets meer gelezen over waarom het niet zou werken en het komt vooral doordat de P5B momenteel niet 'langs' de pci-e switch kan kijken en in feite maar 1 core ziet (vraag me niet naar de bron, ik ben op een razend tempo info aan het verzamelen over verschillende borden :+ ). De kaart pikt dat niet en vervolgens kun je niet opstarten. M.a.w. de driver heb je nog niks aan, behalve dat je dan straks ook quad-sli kunt draaien.

[ Voor 20% gewijzigd door Dukey op 20-07-2006 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djoekie schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 16:16:
[...]

Nou ik heb al iets meer gelezen over waarom het niet zou werken en het komt vooral doordat de P5B momenteel niet 'langs' de pci-e switch kan kijken en in feite maar 1 core ziet (vraag me niet naar de bron, ik ben op een razend tempo info aan het verzamelen over verschillende borden :+ ). De kaart pikt dat niet en vervolgens kun je niet opstarten. M.a.w. de driver heb je nog niks aan, behalve dat je dan straks ook quad-sli kunt draaien.
Dus dat is het grote verschil met die P5WDH Deluxe? (qua graka-compatibiliteit dan)
Een bron was toch wel handig geweest. ;) Dan had ik iets om het te steunen buiten: "ik heb wel eens gehoord dat...". Maar toch vriendelijk bedankt hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 16:26:
[...]
Een bron was toch wel handig geweest. ;) Dan had ik iets om het te steunen buiten: "ik heb wel eens gehoord dat...".
U vraagt wij draaien, het wordt verteld door "mdzcpa":
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=107565

Der heeft iemand een Gigabyte GA-965P-DQ6!!!
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=107798

[ Voor 45% gewijzigd door Dukey op 20-07-2006 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, mij lijkt dat hij enkel de helft van de 7950GX2 zal herkennen, uit wat ik afleid uit dat topic toch. Dan zullen nieuwere drivers wél van pas komen om die tweede GPU te enablen, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
foutje, zag ik over het hoofd.
Hmm leuk is dat heb je net je verse DQ6 binnen, wordt je de oren van het hoofd gezeurt dat ding op te voeren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barney
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 21:22

Barney

nee, ik kan niet darten

duncanvdlinden schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 15:24:
...
nu dat ik zie dat die p5b deluxe dd live mist, blijft er eigenlijk buiten die 2x lan nix intressants meer over, owhja wifi zit erop, hadden ze wat mij betreft mogen laten. 2x gb-lan en dan ga je wifi gebruiken?
ze doen het pas echt goed als ze die p5b deluxe voor zo'n 160 euro verkopen.
...
Op de site van Asus India staat dat de P5B Deluxe zelfs DTS Connect ondersteund:
DTS® Connect
* DTS audio signal interface
* Turn stereo audio into multi-channel audio
This feature is consists of two elements: DTS interactive and DTS NEO:PC. DTS interactive re-encodes your stereo or multi-channel sound into a DTS audio signal and send it out from your PC to any DTS enabled system. While DTS NEO:PC turns your stereo audio such as MP3, WMA, CD, and other sound format into a convincing multi-channel audio experience.
Nu moet ik alleen nog beslissen of dit voldoende reden is om de P5B Deluxe te nemen in plaats van de P5W DH Deluxe :/

PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Presteert de "Asus P5B Deluxe" ook beter dan de "Asus P5B"?
Of zit het verschil enkel in de RAID-functionaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Zowiezo is DTS connect niet echt iets waar je je keuze op zou moeten baseren.
Je kunt immers van geluid wat al niet dts is beter geluid maken, in spellen dus.
Wel is mp3 bijvoorbeeld meestal met een hoge bitrate gecomprimeerd,
dan zou dts connect een voordeel kunnen zijn als je het digitaal aangesloten hebt zitten.
ook stereo wordt dan naar DTS omgevormd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
r00t schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 17:40:
Presteert de "Asus P5B Deluxe" ook beter dan de "Asus P5B"?
Of zit het verschil enkel in de RAID-functionaliteit?
Nee, raid, dolby digital live, 2x marvel lan ipv. 1x realtek, wifi, heatpipe, behoren er ook bij, lijkt me ook dat de deluxe beter over kan klokken door de betere cooling.

[ Voor 7% gewijzigd door duncanvdlinden op 20-07-2006 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
duncanvdlinden schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 17:43:
[...]
Nee, raid, dolby digital live, 2x marvel lan ipv. 1x realtek, wifi, heatpipe, behoren er ook bij, lijkt me ook dat de deluxe beter over kan klokken door de betere cooling.
Maar presteert hij ook beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likewise
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 09:08
Supermicro komt ook met een reeks moederborden voor Core Duo, ik quote hun support-team:

"Once the processor is released we can post on our web site. I can only
give the motherboard names that will support this processor.

PDSBx series and all PDSMx+ series"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
r00t schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 17:52:
[...]
Maar presteert hij ook beter?
Ik vermoed van wel :p maar dat is nog een beetje afwachten, vaak is het zo dat ze zo'n deluxe een zetje meegeven, al doen ze het met een paar mhz meer op de standaard settings, ze willen het meer laten lijken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 11:03:
[...]

ik ben zef van plan om wat spul uit duitsland te bestellen dat scheelt bij een paar onderdelen voor mijn systeem best wel wat.
-Gigabyte ds4 150 euro
-Gigabyte x1600xt silentpipe2 130 euro
-Tagan 430watt u15 easyconnect 64 euro
welke winkel als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

duncanvdlinden schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 18:26:
[...]

Ik vermoed van wel :p maar dat is nog een beetje afwachten, vaak is het zo dat ze zo'n deluxe een zetje meegeven, al doen ze het met een paar mhz meer op de standaard settings, ze willen het meer laten lijken :p
Nee hij presteert exact hetzelfde! Waarom? Tis in principe hetzelfde moederbord alleen met wat extra's. Net zoals je Opel Astra 1.6 (is maar een vb he ;) ) kunt kopen in standaard uitvoering of in CDX uitvoering, blijft dezelfde auto, dezelfde motor, andere uitrusting.

[ Voor 4% gewijzigd door Dukey op 20-07-2006 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 19:02:
[...]welke winkel als ik vragen mag?
Helaas heeft niet 1 shop alles even goedkoop op het moment.

www.mix.de
voeding + graka goedkoop, moederbord nog erg prijzig.

www3.primustronix.de
- gigabyte x1600xt 132,40€
- gigabyte ds4 149,63 €
- tagan 430w easycon 73,37 €

maar zoals de prijzen daar nu zijn is de 2e shop wel het goedkoopst :p

(sorry voor de topicvervuiling :X )

[ Voor 28% gewijzigd door duncanvdlinden op 20-07-2006 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psst, de DQ6 staat er voor dezelfde prijs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 20:22:
[...]

psst, de DQ6 staat er voor dezelfde prijs. ;)
Lol dat moet een fout zijn
Het is dat ik wel eerst de cpu wil hebben anders zou ik hem zo in de preorder zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djoekie schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 19:08:
[...]

Nee hij presteert exact hetzelfde! Waarom? Tis in principe hetzelfde moederbord alleen met wat extra's. Net zoals je Opel Astra 1.6 (is maar een vb he ;) ) kunt kopen in standaard uitvoering of in CDX uitvoering, blijft dezelfde auto, dezelfde motor, andere uitrusting.
Zo zou je het kunnen omschrijven, maar over het algemeen hebben de high end borden toch vaak meer te bieden dan alleen maar extra toeters en bellen. Vaak hebben deze categorie borden een betere tweakable bios uitvoering. In het Low budget en midbudget segment zijn de OC mogelijkheden vaak beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
Kaspers schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 09:50:
Dankje!
Dat scheeld inderdaad meer dan ik had gedacht.
Bedankt voor het melden "Cyrus The Virus" d:)b.

Er is vast wel Corsair TWIN2X2048-6400PRO CL4 te krijgen (8>.
Heb gister het laaste setje bij Azerty weg gekocht :P, EMPC heeft ze nog volgens mij.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-08 19:01
Weten jullie misschien of er al een release date bekend is voor de msi p965 neo? Ik wacht een klein beetje op dat moederbord en ik weet dat je hem kan pre-orderen bij de duitse site, maar ik koop liever alles in 1 keer bij salland :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChessSpider schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 21:34:
Weten jullie misschien of er al een release date bekend is voor de msi p965 neo? Ik wacht een klein beetje op dat moederbord en ik weet dat je hem kan pre-orderen bij de duitse site, maar ik koop liever alles in 1 keer bij salland :).
Nou mailen met verkoop@sallandautomatisering.nl zou ik zeggen. ;)
Dan kunnen ze ff contact opnemen met de leverancier voor je he. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

dat bord staat toch gewoon bij hun op de lijst

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-08 19:01
okay... Gister nog niet..
ik neem aan dan dat de Neo-f gwn hetzelfde is..?
Ik moet echt 's beter opletten voorda'k weer van die domme vragen stel.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik ga lekker niet pre-orderen. Ben niet gek. :P

Wacht wel even af of jullie combies lekker draaien en dan haal ik de stuff als het allemaal een beetje op voorraad is. Waarschijnlijk in de herfst?

Ik zou zelf gaan voor de Asus P5W DH Deluxe, Intel Core 2 Duo E6600, 2 GB Corsair en een Nvidia 7900 GT(X). Lijkt me wel aardig systeempje.

Ik zie net in de pricewatch een amd X2 5000 + voor amper 300 euro, Hebben ze de prijzen omlaag gegooid om de concurrentie met Intel aan te gaan of verbeeld ik het me maar. Die Amd ziet er wel smakelijk uit eigk..

pricewatch: AMD Athlon 64 X2 5000+ (AM2, 2.6GHz, 2x512KB, Boxed)

wth .... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 21:04:
[...]

Zo zou je het kunnen omschrijven, maar over het algemeen hebben de high end borden toch vaak meer te bieden dan alleen maar extra toeters en bellen. Vaak hebben deze categorie borden een betere tweakable bios uitvoering. In het Low budget en midbudget segment zijn de OC mogelijkheden vaak beperkt.
Uhm de Asus P5B non-deluxe en P5B Deluxe werken in hetzelfde segment als de P5W DH Deluxe (alhoewel Intel de 965 chipset als mainstream betiteld). Heb je wel eens Asus moederbord met Intel chipset gehad van boven de +/-150 euro? Zijn allemaal hetzelfde qua bios, tenminste ik merk geen verschil in opties in mijn laatste 3-4 moederborden (behalve natuurlijk de echte verschillen, onboard wifi ja/nee etc).

Onder de 150 euro kom je idd de VIA, Sis chipsetjes tegen en soms nog een oudere Intel chipset en die zijn idd minder bedeeld (alhoewel dat tegenwoordig allemaal wel meevalt). Maar nogmaals de moederborden waar wij het over hebben verschillen echt niet kwa opties in de bios of overklokbaarheid.
Arsenius schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 05:47:
Ik zie net in de pricewatch een amd X2 5000 + voor amper 300 euro, Hebben ze de prijzen omlaag gegooid om de concurrentie met Intel aan te gaan of verbeeld ik het me maar. Die Amd ziet er wel smakelijk uit eigk..

Damn en dat Asus M2N32-Sli deluxe moederbord is ook zo smakelijk }) ....tja keuzes keuzes

[ Voor 20% gewijzigd door Dukey op 21-07-2006 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 17:30

SLeddert

SLeddert

Ik heb een vraagje over de Gigabyte GA-965P-DS4, maar het zal ook meer moederborden betreffen.

In de specs zie ik dat dit moederbord beschikt over 2 onboard RAID controllers, namelijk:
1. SATAII0 / 1 / 2 / 3 / 4 / 5 (SATA 3Gb/s Connector, Controlled by ICH8R)
2. GSATAII0 / GSATAII1 (SATA 3Gb/s Connector, Controlled by GIGABYTE SATA2)

Nu vroeg ik me af of er verschil is in snelheid / kwaliteit tussen deze controllers ?
Ik wil gewoon raid0 draaien met 2 schrijfjes.... :P

Karsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 14:50

Dethroned

Liev

SLedder schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 08:00:
Ik heb een vraagje over de Gigabyte GA-965P-DS4, maar het zal ook meer moederborden betreffen.

In de specs zie ik dat dit moederbord beschikt over 2 onboard RAID controllers, namelijk:
1. SATAII0 / 1 / 2 / 3 / 4 / 5 (SATA 3Gb/s Connector, Controlled by ICH8R)
2. GSATAII0 / GSATAII1 (SATA 3Gb/s Connector, Controlled by GIGABYTE SATA2)

Nu vroeg ik me af of er verschil is in snelheid / kwaliteit tussen deze controllers ?
Ik wil gewoon raid0 draaien met 2 schrijfjes.... :P
Tenzij je een review vind, kan je ook weinig zeggen over de kwaliteit. Dit soort controllers zijn passief en hebben geen eigen proc, dus het draait meestal evensnel als software raid (net ietsjes neller) en je zal het merken aan je cpu usage (welke niet schrikbarend hoog zal zijn hoor ;)).
Ik stel voor dat je de intel gebruikt tenzij anders via een review goed onderbouwd word dat je voor de gigabyte zou moeten gaan, omdat intel hoogstwaaschijnlijk zijn chipset drivers goed aanleverd.

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barney
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 21:22

Barney

nee, ik kan niet darten

duncanvdlinden schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 17:41:
Zowiezo is DTS connect niet echt iets waar je je keuze op zou moeten baseren.
Je kunt immers van geluid wat al niet dts is beter geluid maken, in spellen dus.
Wel is mp3 bijvoorbeeld meestal met een hoge bitrate gecomprimeerd,
dan zou dts connect een voordeel kunnen zijn als je het digitaal aangesloten hebt zitten.
ook stereo wordt dan naar DTS omgevormd.
Je hebt inderdaad gelijk. :P

Uit reviews blijkt dat het verschil tussen DDL en DTS Connect in games niet waarneembaar is, aangezien het geluid hierin al behoorlijk gecomprimeerd is.
De enige reden die ik dan nog kan verzinnen in het voordeel van DTS Connect is dat het misschien minder resources kost, omdat het geluid minder gecomprimeerd hoeft te worden. Maar ook hier kan ik nergens bewijs voor vinden, dus dit zal ook wel te verwaarlozen zijn.

In dit geval zijn de voordelen van de Asus P5W DH Deluxe (sneller, crossfire, beter overklokbaar) wel een reden om voor dit moederbord te kiezen.

PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Arsenius schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 05:47:
Ik ga lekker niet pre-orderen. Ben niet gek. :P

Wacht wel even af of jullie combies lekker draaien en dan haal ik de stuff als het allemaal een beetje op voorraad is. Waarschijnlijk in de herfst?

Ik zou zelf gaan voor de Asus P5W DH Deluxe, Intel Core 2 Duo E6600, 2 GB Corsair en een Nvidia 7900 GT(X). Lijkt me wel aardig systeempje.

wth .... :X
check dit plaatjes http://tweakers.net/ext/i.dsp/1153204748.jpg
en dit nieuws op tweakers nieuws: AMD snijdt volgende week zwaar in processorprijzen

En wat jij zegt over wachten op meer reviews van mensen hier etc, ik ga dat toch ook doen. Ook wacht ik op nog meer reviews van de bordjes etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Kan iemand mij de meerwaarde uitleggen van de P5W DH Deluxe t.o.v. de P5WD2-E Premium? :?

edit:
Zijn of komen er ook BTX-moederborden voor de Conroe?

[ Voor 3% gewijzigd door Conroe op 21-07-2006 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 09:13
Wat ik me afvraag is of de wat betere mobos ook toekomstige Core 2 CPUs die stock op 1333 MHz FSB zullen gaan lopen (ipv de huidige 1066 MHz)zullen ondersteunen.

Uiteraard, als ze een andere voetje krijgen gaat dat feest niet door, maar borden die het je nu al mogelijk maken om de FSB van 266 naar 333MHz op te laten krikken, zouden daar toch geschikt voor moeten zijn (mits je geheugen daar ook al op afgestemd is natuurlijk), niet? Op dit moment ben je met die FSB waarden aan het overclocken, maar dan toch niet meer?

Ik vraag dit omdat ik hier een wat nare ervaring mee heb, mijn huidige Asus mobo (die toen state-of-the-art was) kan wel met 133MHz FSB CPUs omgaan, maar niet met de vlak (half jaartje)daarna uitgebrachte Barton CPUs die graag een 166MHz FSB willen. Hierdoor was destijds mijn upgrade pad ineens een stuk duurder geworden en derhalve niet meer interessant vanwege mijn budget. Dit wil ik nu graag voorkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
die duitse shop met de gigabyte dq6 staat nu al op een levertijd van 5 dagen ipv. 10,
wat denken jullie als je die besteld, krijg je dan een reversie c1 of c2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
r00t schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 10:47:
Kan iemand mij de meerwaarde uitleggen van de P5W DH Deluxe t.o.v. de P5WD2-E Premium? :?

edit:
Zijn of komen er ook BTX-moederborden voor de Conroe?
Sorry maar wat is jou bijdrage aan deze topic? Je vraagt steeds weer het zelfde, al ruim 3 maal het verschil tussen de P5W en de P5B / Deluxe versies. Je kunt dit zelf 1 op 1 nagaan door op de site van Asus de twee moederborden naast elkaar te vergelijken.

In het begin was dit topic erg waardevol qua informatie, maar de laatste tijd volg ik het niet meer gezien er te veel nuttelose reacties geplaats worden. Lees even terug in de voorgaande threads en je vind deze informatie, ook in de TS staat een (korte) omschrijving.
duncanvdlinden schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 12:49:
die duitse shop met de gigabyte dq6 staat nu al op een levertijd van 5 dagen ipv. 10,
wat denken jullie als je die besteld, krijg je dan een reversie c1 of c2?
Ik vermoed dat dit nog steeds C1 zal zijn, gezien iemand op XtremeSystems een nieuwe Asus P5B Deluxe heeft bemachtigd maar ook deze had nog C1.

[ Voor 26% gewijzigd door Chutney op 21-07-2006 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The 7th Guest
  • Laatst online: 13-08 12:58
Hmm, ik heb bij Salland een bestelling staan voor een Conroe-systeem (met een E6600 + P5B), maar als ik dit zo lees over C1 en C2 steppings, begin ik toch wel een beetje te twijfelen. :? En dan zie je ook nog dat de AMD Athlon 64 X2 5000+ naar de € 300 is gegaan :9 - net zoveel als de E6600 - en de E6600 toch aardig weet bij te benen. En leverbaar binnen 10 dagen.
Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht gewoon op de conroe het is het wachten wel waard :) .

Kan zelf ook niet wachten ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Voor hen die op P965 stepping C2 wachten, het zal nog ff duren :( :( :
Intel tweaks Core 2 Duo chipsets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Modbreak:*knip*

Offtopic, check de topicwaarschuwing.

[ Voor 80% gewijzigd door BalusC op 24-07-2006 12:27 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The 7th Guest
  • Laatst online: 13-08 12:58
Heeft die C2 stepping nu alleen betrekking op problemen/vertraging van Fast Memory Access bij modules van meer dan 800 MHz of wat? Ik raak de draad een beetje kwijt. Mijn Asus P5B (standaard, niet Deluxe) bord komt volgens Salland op 31-07 binnen, dus dan zal ik ook wel de C1 hebben...?

[ Voor 8% gewijzigd door The 7th Guest op 21-07-2006 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:51
Ik snap even iets niet, wat ik uit geen enkele review de afgelopen week heb meegekregen. Kun je nou wel of niet een SLI-videokaart gebruiken op een moederbord met het Intel 975X chipset? Of kan dat (volgens mij gevoel) alleen gebruikt worden op een moederbord met het nForce 590 SLI chipset?

Wat ik lees over dat Intel-chipset is dat het allemaal ATI Xpress ondersteunt...

Dus, kan ik een 7900GT (single of dual) draaien op een moederbord met het Intel 975X chipset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
  • Laatst online: 06-08 11:01
Vads schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 14:31:
Ik snap even iets niet, wat ik uit geen enkele review de afgelopen week heb meegekregen. Kun je nou wel of niet een SLI-videokaart gebruiken op een moederbord met het Intel 975X chipset? Of kan dat (volgens mij gevoel) alleen gebruikt worden op een moederbord met het nForce 590 SLI chipset?

Wat ik lees over dat Intel-chipset is dat het allemaal ATI Xpress ondersteunt...

Dus, kan ik een 7900GT (single of dual) draaien op een moederbord met het Intel 975X chipset?
Zover ik weer moet dit geen probleem zijn. Single kan zoiezowel... als dat niet zou kunnen zou intel zich in de vingers snijden. Dual ( in sli dus) zal moeten lukken met speciale drivers.

Ik ben in afwachting op een aantal goede moederbord reviews man...

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Vads schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 14:31:

Momenteel zijn er nog geen Intel chipsets die SLI ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:51
r00t schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 14:43:
[...]
Momenteel zijn er nog geen Intel chipsets die SLI ondersteunen.
Ok, dus mijn gevoel is juist en indien ik een SLI kaart wil draaien met de nieuwe Core 2 Duo processor, moet ik voor een moederbord gaan met het nForce 590 SLI chipset.

Bedankt voor de snelle antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Net binnen:

Afbeeldingslocatie: http://images10.newegg.com/NeweggImage/productimage/13-128-012-04.jpg

Ik hoop deze van het weekend te testen op een Intel 920 en later op een Conroe

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Voor de doe-het-zelvers: Zelf een Core 2 Duo PC bouwen
'k Heb altijd wel een vermoeden gehad dat er van die kleine ventjes in m'n PC leven :+

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd 't on-topic, dus geen vragen over welk moederbord je het beste kunt nemen. Ook geen lijstjes posten met de vraag of dat goede hardware is om te kopen :) Zie ook de PMG FAQ en het subforum CSL.

En dit topic gaat dus over moederborden die compatibel zijn met de Core 2 Duo CPU's en niet over de CPU's zelf. Daarvoor kunnen jullie terecht in [Discussie] Dual core Intels: Pentium D, Core (2) Duo, Xeon :)

Tot slot: het is ook kansloos om een post te zetten met alléén maar een mededeling dat je een of ander moederbord hebt besteld. Laat dat achterwege en post liever een mooie mini-review wanneer je het bord eenmaal binnen hebt :)