Core 2 Duo (Conroe) Motherboard Topic Deel III

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.265 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

Nog meer "slecht" nieuws ivm P965 stepping C1:
Intel 965P C1 stepping compatibility with RAM
Posted by overclocker at 7:55

According to our sources, the current C1 stepping of the 965p chipset might have some compatibility issues with some ram. From what we understand, it has some issues with Kingston and ADATA DDR2-800 modules.

Currently, new BIOS updates should be able to rectify the problem. There is also a upcoming C2 revision which is said to improve async memory performance.
bron

Steam/uPlay: EvulKlowne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:43
Daarom wacht ik ook bijna altijd maand of 2 a 4 dat iets uit is, dan komt er een 2e of 3e revisie mobo of videokaart uit, die alle kinderziektes heeft overwonnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 21-07-2006 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Hmm ik zit er over te denken om de DQ6 in duitsland te bestellen voor 150 euro, alleen jammer dat ik de cpu dan nog niet op tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:51

OcGuru

Giulietta Qv

duncanvdlinden schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 18:20:
Hmm ik zit er over te denken om de DQ6 in duitsland te bestellen voor 150 euro, alleen jammer dat ik de cpu dan nog niet op tijd heb.
Dan bestel je er gewoon een goedkoop celerontje erbij a 50 eur ofz :P :)

Btw, MSI P965 Platinum is ook een mooi bord voor 140,- ongeveer. Alleen jammer dat hij niet echt goed klokt :(
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=107182

[ Voor 23% gewijzigd door OcGuru op 21-07-2006 23:48 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
De Asus P5B Deluxe is nu te krijgen @ azerty 2-3 dagen levertijd!

Wel jammer van de prijs, boosted up to 200 euro+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chutney schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 00:19:

Bij informatque is hij er al, alleen jammer van de prijs (233)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

Chutney schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 00:19:

idd jammer van de prijs , zoveel bied hij nou ook niet meer als de normale P5B.

Ik denk dat ik toch voor de gigabyte DS3/DS4 of msi p965 plat bord ga . :)
Ik ga zowiezo niet meer als 160,- uitgeven aan een mobo.

[ Voor 8% gewijzigd door OcGuru op 22-07-2006 01:50 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Bij Alternate is de gewone Asus (p5b) op voorraad. Alhoewel ik uit ervaring weet dat de voorraad indicatie van Alternate niet altijd klopt met de werkelijkheid.

http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=GPEA47&

Anders ze ffie mailen..

169,- euries... Vrij prijzig. Ik zelf wacht liever eventjes. Maar Sommige mensen hebben blijkbaar geen geduld, maar je weet in iedergeval dat als je pre order hebt dat je vaak ouwe batches hebt met soms mankementjes plus je betaalt vaak ook nog eens te veel..

Maar goed, ieder zijn meug he :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Arsenius op 22-07-2006 04:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Salland heeft de MSI P965 Platinum binnenkort voor 140 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

Wat zie ik hier verkeerd?

Ik heb een Asus P5WDG2-WS mobo (echt een superplank!!) en daar draai ik een Pentium D930 op naar volle tevredenheid. Nu zat ik een beetje te kijken naar de specs van mijn plank en zag hetvolgende op anandtech:

Core Voltage Auto, 1.2875V to 1.70000V (in 0.0125V increments)
DRAM Voltage Auto, 1.80V, 1.90V, 1.95V, 2.00V, 2.10V, 2.15V, 2.20V, 2.30V
FSB Overvoltage Control Auto, 1.20V, 1.30V, 1.40V, 1.50V

Bron: http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2631&p=2

Nu zag ik via de nieuwslinks van t.net fp hetvolgende artikel:
http://anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2797&p=3

En daar staat bij de specs van de ASUS P5W-DH Deluxe
Core Voltage Auto, 1.225V (Actual CPU voltage) to 1.7000V in 0.0125V increments
FSB Termination Voltage Auto, 1.2v, 1.3v, 1.4v, 1.5v
MCH (Memory Controller Hub) Voltage Auto, 1.50v, 1.55v, 1.60v, 1.65v

Nu had ik altijd begrepen dat het probleem bij Conroe-compatibiliteit zat in de mogelijkheid tot een laag core-voltage en dat in kleine stappen aan te kunnen passen. Maar zo groot is dat verschil toch niet? 1,2875V minimaal voor de P5WDG2-WS en 1,225V minimaal voor de P5W-DH Deluxe.

Wat zie ik dus verkeerd? Of is dat kleine verschil toch essentieel? Of zit het verschil hem ook in de andere voltages?

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolskyn
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-06 11:01

Toolskyn

€ 500,-

Arsenius schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 04:48:
169,- euries... Vrij prijzig. Ik zelf wacht liever eventjes.
Voor zoveel zou ik het ook niet doen... je kan hem makkelijk 20 euro goedkoper krijgen bij andere shops...

Ik vrees dat overal nu de prijzen wel ruim boven de adviesprijzen zullen liggen, want als je het nieuwste wil betaal je gewoon veel...

gewooniets.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 14:50

Dethroned

Liev

Vergeet niet dat leveranciers zoals Alternate, Informatique etc natuurlijk hier ook op GoT kijken om na te gaan waar men vraag naar heeft. Zolang het grote publiek nog kan doen met alle regulier verkrijgbare boarden zullen ze niet de prijs omlaag zetten.

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Dexter schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 10:12:
Nu had ik altijd begrepen dat het probleem bij Conroe-compatibiliteit zat in de mogelijkheid tot een laag core-voltage en dat in kleine stappen aan te kunnen passen. Maar zo groot is dat verschil toch niet? 1,2875V minimaal voor de P5WDG2-WS en 1,225V minimaal voor de P5W-DH Deluxe.
Probeer eens uit te vissen welke PWM buck controller er nou op de P5W zit, en vergelijk dan eens met de specs van de ADP3181 die op de P5WDG2-WS zou zitten. De ADP3181 is in ieder geval slechts conform aan de Intel VRD 10 spec en niet aan de - voor C2D benodigde - VRD 11 spec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Neem eens de topicwaarschuwing en de PMG FAQ door :)

[ Voor 91% gewijzigd door BalusC op 22-07-2006 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dethroned schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 12:56:
Vergeet niet dat leveranciers zoals Alternate, Informatique etc natuurlijk hier ook op GoT kijken om na te gaan waar men vraag naar heeft. Zolang het grote publiek nog kan doen met alle regulier verkrijgbare boarden zullen ze niet de prijs omlaag zetten.
Idd, ik verwacht ook niet dat nu op eens iedereen massaal gaat overschakelen op een systeem gebaseerd op Intel Conroe CPU. Zowiezo al om de reden dat eerst komende maanden na de release van de eerste CPU's er ook nog niet echt veel keuze is uit bij passende mobo's. En de mobo's die verkrijgbaar zijn zitten allemaal zo beetje in het high end segment op een paar na. Dus eigenlijk kun je beter nog eventjes wachten tot de markt betreffende Intel Conroe wat meer variateit en prijskeuzes te bieden heeft. Tevens zal het ook wel niet zo lang meer gaan duren dat de eerste DX10 kaarten worden gepresenteerd. Want dan kun je tenminste alles in een keer upgraden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 09:13
The_Big_Easy schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 11:40:
Wat ik me afvraag is of de wat betere mobos ook toekomstige Core 2 CPUs die stock op 1333 MHz FSB zullen gaan lopen (ipv de huidige 1066 MHz)zullen ondersteunen.

Uiteraard, als ze een andere voetje krijgen gaat dat feest niet door, maar borden die het je nu al mogelijk maken om de FSB van 266 naar 333MHz op te laten krikken, zouden daar toch geschikt voor moeten zijn (mits je geheugen daar ook al op afgestemd is natuurlijk), niet? Op dit moment ben je met die FSB waarden aan het overclocken, maar dan toch niet meer?

<knip>
*kick* Niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb wat reacties nav een onnodige post verwijderd. Gaarne hierop opletten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 09:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Nu online
Iemand eigenlijk enig idee waarom de Asrock 775Dual-VSTA niet in de pricewatch staat?

of ben ik gewoon heeeel erg scheel? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Japan zijn er inmiddels ook al een aantal mb's beschikbaar gekomen. De goedkoopste 965 bordjes liggen kwa prijs rond de 100 euro. De kroon spant de ECS P965T-A (1.0) met een omgerekende prijs van 98,50 euro.

source: http://www.google.com/tra...air=ja%7Cen&hl=en&ie=UTF8

(Immediate payment had volgens mijn ega vertaald moeten worden als In Stock :Y) )

Jammer genoeg gaan we pas eind augustus..

ECS P965T-A (1.0):
Afbeeldingslocatie: http://img98.imageshack.us/img98/485/p965tav10wm8.jpg
http://www.ecs.com.tw/ECS...sDetail.aspx?DetailID=666

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2006 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Ik heb een mailtje gestuurd naar salland over de levertijd van de DFI LP UT C19SLI32-T2R/G (die nForce 590SLI Intel).

Kreeg de volgende dag een mailtje terug: Levertijden hebben we nog niet, maar de prijs komt bij Salland te liggen op 246 euro.

Via google heb ik de levertijd erbij opgezocht, die wordt geschat op eind Augustus.

Dus wie dit moederbord met zijn 48 PCI-E lanes wil hebben kan nog even doorsparen... ;)

Ik heb mijn keuze laten vallen op de Gigabyte GA-965P-DS4, vanwege zijn mooie koeling en full support voor DDR2 800 rametjes. De prijs van 160 euro is precies goed. :)

Zijn er nou al mensen die een bord met de 965 chipset in huis hebben? Ik dacht dat intel deze chipsets tegelijk met de Conroe zouden introduceren..

[ Voor 12% gewijzigd door frankknopers op 23-07-2006 11:07 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adw
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 15:29

Adw

Ik heb gister de Asus P5B Deluxe binnengekregen, maar ik kan er helaas nog niks mee omdat ik zit te wachten op de E6600, dus hij zit er maar te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolskyn

Toolskyn

€ 500,-

Verschrikkelijk, het idee om zo'n mooi mobo voor je te hebben liggen, maar er niets mee te kunnen beginnen :'(

Aan de andere kant: het zou nog meer kwelling veroorzaken als je je processor al binnen had, maar nog geen mobo zou hebben om hem op te zetten :P

gewooniets.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adw

Adw

Hehe klopt ja, ik heb dit keer aardig geinvesteerd in een nieuw systeem, redelijk high-end, dus het doet pijn om die kast daar te zien staan helemaal klaar, behalve het hartje, de conroe. Ik heb m voor 219 euro gekocht bij nederlandse alternate. Op de duitse versie staat ie al een week op "3 tot 5 dagen" bij de nederlandse nog niet. Maar tot mijn verbazing kreeg ik vrijdagavond een verzendbevestiging, gistermiddag had ik al mn spullen binnen. (Asus Ati x1900XTX voor de prijs van een 1900XT :9~ ) foutje van de leverancier, mij hoor je niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolskyn

Toolskyn

€ 500,-

Welke revisie heb je eigenlijk van je mobo? Ik neem aan dat je C1 hebt gekregen?

gewooniets.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adw

Adw

Op het moederbord stond Rev 1.03 als ik het me goed herinner. Ik denk dat ik wel wat kinderziektes tegen zal gaan komen, dat risico heb ik geaccepteerd. Geen probleem op zich want met het moederboard komt 3 jaar garantie van Asus zelf en sowieso 2 jaar van alternate.

Trouwens, ik heb een zalman cpu koeler (De Fatality versie) erbij besteld, en deze past gewoon normaal, dus geen problemen met de heatsinks rondom de cpu. Ik geloof dat de maten van de andere zalman modellen redelijk overeenkomen, dus het zou geen problemen op moeten leveren om die op het moederboard te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Adw schreef op zondag 23 juli 2006 @ 11:12:
Ik heb gister de Asus P5B Deluxe binnengekregen, maar ik kan er helaas nog niks mee omdat ik zit te wachten op de E6600, dus hij zit er maar te zitten.
Hieruit kan ik dus concluderen dat de eerste moederborden met de Intel 965 al geleverd worden. Mijn Gigabyte GA-965P-DS4 staat echter nog steeds op pre-order. Ik zal Azerty eens een mailtje sturen om te vragen wanneer dat moederbord komt...

Ik heb mijn Core 2 Duo E6600 namelijk al 3 weken in de pre-order staan, dus die zal er de 27e wel zijn. Het zou toch verschrikkelijk zijn als ik dan nog een week moet wachten op mijn moederbord.. :'( :'(

Mijn OCZ 2GB PC6400 kit ligt ook al een week te slapen bovenop mijn PC, ik zou hem graag aan het werk willen zien. :P

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adw

Adw

Frank_Knopers schreef op zondag 23 juli 2006 @ 12:27:
[...]

Ik heb mijn Core 2 Duo E6600 namelijk al 3 weken in de pre-order staan, dus die zal er de 27e wel zijn. Het zou toch verschrikkelijk zijn als ik dan nog een week moet wachten op mijn moederbord.. :'( :'(

Mijn OCZ 2GB PC6400 kit ligt ook al een week te slapen bovenop mijn PC, ik zou hem graag aan het werk willen zien. :P
Mijn pre-order voor de E6600 staat op een leverdatum van uiterlijk 3 augustus, nou heb ik bij salland de ervaring dat ze een erg ruime marge geven voor de leverdatum, dus er is best kans dat ik de cpu op de 28e ofzo binnen heb. Geduld is een schone zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolskyn

Toolskyn

€ 500,-

[...]

Hieruit kan ik dus concluderen dat de eerste moederborden met de Intel 965 al geleverd worden. Mijn Gigabyte GA-965P-DS4 staat echter nog steeds op pre-order. Ik zal Azerty eens een mailtje sturen om te vragen wanneer dat moederbord komt...

Bij Azerty zijn alle normale P5B al weer op, en de P5B Deluxe is daar nu ook op voorraad, dus ik denk dat andere borden wel snel zullen volgen...

gewooniets.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Ik heb ook altijd de P5B deluxe overwogen. Maar nu met die verschillende negatieve berichten over de P965 ben ik aan het twijfelen. Als intel zelfs al een nieuwere revisie gaat uitbrengen, de C2, zal het ook best wel zo zijn. moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• optimizer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-10-2021
Ik vraag me af hoeveel een heatsink op je northbridge cooler uitmaakt? Want de Gigabyte DS4 is 20 euro duurder als de DS3, en het enige nuttige verschil is die heatsink i.p.v. een normaal blokje alluminium. (Raid en 2 x PCI-E heb ik nergens voor nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
optimizer schreef op zondag 23 juli 2006 @ 13:33:
Ik vraag me af hoeveel een heatsink op je northbridge cooler uitmaakt? Want de Gigabyte DS4 is 20 euro duurder als de DS3, en het enige nuttige verschil is die heatsink i.p.v. een normaal blokje alluminium. (Raid en 2 x PCI-E heb ik nergens voor nodig)
en die laatste dingen zijn nou net het mooie van de DS4, de vele sata poorten, voor de rest zit er idd weinig verschil.
Maar denk ook aan de toekomst, langzamerhand worden de dvd-roms + dvd-branders ook sata, dan ben je dus al 2x sata kwijt wil je dat beide gaan gebruiken, met 3 hdd's erbij, zijn alweer 5 sata poorten, dus dat kan dan best hard gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Ik wil mijn oude PC verkopen en een nieuwe kopen, maar ik heb nog 2 IDE harde schijven + DVDrom erin zitten en die wil ik houden.

Nu zie ik dat de 775Dual-VSTA 2x ATA133 IDE heeft en das opzich wel goed, alleen das ook eigenlijk de enige die 2x ATA133 IDE heeft. Is er of komt er geen andere mobo uit met meerdere ATA aansluitingen of is het tegenwoordig meer SATA gericht?

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:*knip*

Check de topicwaarschuwing

[ Voor 78% gewijzigd door BalusC op 24-07-2006 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Bink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05-2022
Inmiddels heb ik twee (jaja 2 stuks) P5B's binnen, en ik had al een Conroe E6600 ES dus ik heb de boel draaiend :)

Omdat ik nu nog gebonden ben aan DDRII-533 geheugen (dinsdag nieuw geheugen) heb ik het bord nog niet tot zijn uiterste kunnen pushen aangezien er (nu nog?) geen mogelijkheid is om het geheugen langzamer te laten draaien dan de FSB. Max stabiele FSB tot nu toe is zo'n 315MHz, levert dus een cpusnelheid van 2835MHz, geen echte conroe snelheid nog dus :)

Voor de overclockers onder ons dus van belang: zorg dat je snel geheugen hebt (zullen de meeste wel hebben natuurlijk) of zoek (voor alsnog) een ander bord.

Het bord gaf mij een beetje een karige indruk, maar goed, het is dan ook geen deluxe versie en kabels enzo zaten er meer dan voldoende bij.

Erg stabiel is hij wel, valt me alles mee, nog geen vreemde (niet geheugen gerelateerde) fout gehad :)

Even voor de duidelijkheid: de geheugenfouten komen hoogst waarschijnlijk door mijn huidige geheugen, dat nu overclocked draait.

Dinsdag hoop ik wat meer te kunnen zeggen over de echte maxima en stabiliteit van het bordje/de bordjes!

Owja nog wat: er zit dus 1 IDE controller op, maar aangezien deze niet van de southbridge is en asus biosimplementatie niet helemaal super is kan je niet booten van CD-rom...en IDE dos drivers had ik nog niet gezocht dus het installeren van xp was ff lastig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@ Da_Bink. Kan je het geheugen niet op 5:4 of 3:2 laten draaien ?
Ik dacht dat iemand in het P5W topic het geheugen op 5:4 had lopen.

Edit: Dom van me jij hebt het over een P5B en geen P5W.

[ Voor 50% gewijzigd door PilatuS op 23-07-2006 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolskyn

Toolskyn

€ 500,-

Da_Bink schreef op zondag 23 juli 2006 @ 15:55:
Owja nog wat: er zit dus 1 IDE controller op, maar aangezien deze niet van de southbridge is en asus biosimplementatie niet helemaal super is kan je niet booten van CD-rom...en IDE dos drivers had ik nog niet gezocht dus het installeren van xp was ff lastig..
:/ Ik kan eigenlijk niets anders zeggen dan: belachelijk! Zo iets minimaals moet toch wel even in de BIOS te plaatsen zijn, kan toch nooit zoveel moeite kosten. Ik krijg wel een beetje het idee dat de huidige BIOS nog een beetje een haastversie is...

gewooniets.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Toolskyn schreef op zondag 23 juli 2006 @ 18:45:
[...]
:/ Ik kan eigenlijk niets anders zeggen dan: belachelijk! Zo iets minimaals moet toch wel even in de BIOS te plaatsen zijn, kan toch nooit zoveel moeite kosten. Ik krijg wel een beetje het idee dat de huidige BIOS nog een beetje een haastversie is...
zal/mag niet lang duren tot ze zoiets verbeteren, maar het is idd erg slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adw schreef op zondag 23 juli 2006 @ 11:12:
Jij kan in ieder geval zeggen het eerste onderdeel heb ik al nu de rest nog :P Alleen kun je dit bord nu ook testen op een huidige Intel proc. Want nu weet je niet of dit bord perfect functioneerd :?
[...]

Ik wacht wel tot ik van vakantie terug kom eind september, dan hoop ik dat de Conroes en bijbehorende chipsets en mobo's goed leverbaar zijn zodat ik het hele zaakje in een keer kan aanschaffen. Mijn Corsair CM2X512-8500C5 heb ik gisteren alvast snel even opgehaald. Koste wel wat, maar dan weet ik zeker dat het nieuwe systeem straks op het geheugen rockstable loopt :)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2006 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBtje
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-05 12:13
vind het sowieso niet echt verstandig om alles achter elkaar te kopen.. wat is het nut om nu al je moederbord te kopen, terwijl je altijd de kans hebt, dat je later hetzelfde bordje goedkoper kan krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adw

Adw

Jij kan in ieder geval zeggen het eerste onderdeel heb ik al nu de rest nog :P Alleen kun je dit bord nu ook testen op een huidige Intel proc. Want nu weet je niet of dit bord perfect functioneerd :?
Klopt, ik heb momenteel niet de beschikking over een andere s775 cpu, kzit erover te denken om morgen een celeronnetje van 40/50 euro te halen om ff te kijken hoe alles functioneert. Overigens heb ik trouwens het vermoeden dat dit moederboard Conroe gewoon out of the box ondersteunt. Dus dat er geen bios update nodig is. Allereerst is er nog geen bios update beschikbaar voor dit mainboard, en er staat meerdere malen aangegeven op de verpakking en in de bijgesloten boekjes dat dit moederboard "Intel Core 2 Ready" is...en niet conroe compatible na een bios update. Maar dat zal ik snel genoeg merken.
vind het sowieso niet echt verstandig om alles achter elkaar te kopen.. wat is het nut om nu al je moederbord te kopen, terwijl je altijd de kans hebt, dat je later hetzelfde bordje goedkoper kan krijgen..
Tsja ben ik het mee eens op zich, normaal gesproken denk ik precies hetzelfde, ik was een beetje té enthousiast toen ik zag dat het moederboard beschikbaar was. Ik geloof dat hij op dit moment al goedkoper te verkrijgen is, maar zo blijf je bezig. Ik heb op dat moment gewoon de knoop doorgehakt en die order geplaatst. Tis nu in mijn situatie een kwestie van de CPU erin droppen en gaan met die banaan...hopelijk 8) En zo niet dan gaan we lekker troubleshooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adw schreef op zondag 23 juli 2006 @ 21:50:

Tsja ben ik het mee eens op zich, normaal gesproken denk ik precies hetzelfde, ik was een beetje té enthousiast toen ik zag dat het moederboard beschikbaar was. Ik geloof dat hij op dit moment al goedkoper te verkrijgen is, maar zo blijf je bezig. Ik heb op dat moment gewoon de knoop doorgehakt en die order geplaatst. Tis nu in mijn situatie een kwestie van de CPU erin droppen en gaan met die banaan...hopelijk 8) En zo niet dan gaan we lekker troubleshooten.
Het is misschien wel een idee om iedereen hier een beetje op de hoogte te houden hoe het bord het straks doet, zodra de proc ook is gearriveerd. Ik ben reuze benieuwd hoe het bij de eerste eind gebruikers zelf live functioneerd en hoe de real world benchmarks zijn.

Maar ja dat met prijs verlagingen en verschillen hou je toch wat nu nog zeg maar € 200,- kost kan over 2 maand alweer € 150,- kosten. Zulke dingen kun je toch niet voor zijn. Dat is nu eenmaal de prijs wat je moet betalen voor het nieuwste van het nieuwste. Al is dit een relatief begrip in de hardware wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBtje
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-05 12:13
ja, klopt wel Puyol, alleen in dit geval heb je een moederbord gekocht die je nog niet kan gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
@ Adw en Da_Bink:

Schrijven jullie a.u.b. een uitgebreide review wanneer je de Conroe processors hebt? _/-\o_

Dank bij voorbaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

r00t schreef op zondag 23 juli 2006 @ 23:47:
@ Adw en Da_Bink:

Schrijven jullie a.u.b. een uitgebreide review wanneer je de Conroe processors hebt? _/-\o_

Da_Bink heeft al een E6600ES :9
Adw schreef op zondag 23 juli 2006 @ 23:58:

Ik zal mn best doen, ik ga morgen kijken of ik een celeron kan regelen voor tijdelijk. Om te kijken in hoeverre alles naar behoren werkt. Dan refereer ik naar de problemen met de IDE controller die niet standaard werkt in de bios of iets dergelijks. Zou geen probleem moeten vormen, ik heb een IDE en een s-ata dvd brander ingebouwd.

to be continued.
Zorg dan dat je een celeron 356 tijdelijk kan lenen :P die dingen zijn namelijk 65nm en ze klokken heel leuk :) ( 5Ghz Air ) Kan je gelijk de max fsb testen :)

[ Voor 54% gewijzigd door OcGuru op 24-07-2006 00:00 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adw

Adw

FBtje schreef op zondag 23 juli 2006 @ 23:38:
ja, klopt wel Puyol, alleen in dit geval heb je een moederbord gekocht die je nog niet kan gebruiken..
Dit is niet onwijs belangrijk voor deze topic ofzo, ik heb het moederboard binnen, het geld heb ik ervoor betaald, done.
r00t schreef op zondag 23 juli 2006 @ 23:47:
@ Adw en Da_Bink:

Ik zal mn best doen, ik ga morgen kijken of ik een celeron kan regelen voor tijdelijk. Om te kijken in hoeverre alles naar behoren werkt. Dan refereer ik naar de problemen met de IDE controller die niet standaard werkt in de bios of iets dergelijks. Zou geen probleem moeten vormen, ik heb een IDE en een s-ata dvd brander ingebouwd.

to be continued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, die onboard SATA ondersteuning is stukken groter dan een jaar geleden. Die mobo's met 8 SATA2 aansluitingen zijn dat een beetje goeie onboard controllers tegenwoordig? of kan je beter een externe controller kopen? Weet wel dat ik altijd veel gezeik had met die onboard promise controller bij mijn 754 AMD mobo.

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
ik ga me misschien ook zo'n E6600 kopen binnen een paar maanden...
maar wat ik me nou afvraag: Intel had toch een onafhankelijke geheugencontroller? dus het geheugen clockt niet mee met de processor, zo was t toch? of zit ik nou helemaal fout?
en waarom hebben mensen het hier dan over allerlei rekensommen tussen processor en geheugen?
en DDR1 geheugen, zal dit passen in een DDR2 slot? ik gok op Nee....maar er zijn wel moederborden met DDr1 slots begrijp ik? aangezien ik nog niet zo lang geleden voor 200 euro Corsair Twinx geheugen heb gekocht en ik niet van plan ben weer 200 uit te geven voor DDR2 800 geheugen

[ Voor 31% gewijzigd door SuX DeLuXe op 24-07-2006 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

offtopic:
Ik ben misschien een mierenneuker...
Maar er staat een moederbord van 55 euro (met VIA chipset) in de categorie 40 - 50 euro... Terwijl mijn berekeningen zeggen, dat 55 euro meer is dan 50... O+ Ik zie nu dat de prijs rond de 55 euro komt te liggen, kan dus nog veranderen, mijn excuses... O+

En sommige plaatjes doen het niet... O+
Weet niet waar ik dit moet posten, vraag het maar hier, maar wat zouden jullie doen? :? Gelijk Conroe kopen als die uitkomt, of eerst een paar maanden (tot eind van het jaar bijvoorbeeld) wachten en dan pas overstappen op Conroe? Dit in verband met bugs en dergelijke en natuurlijk ook prijsverlagingen etc... :) Ik ga wachten, zal wel moeten (heb nog het een en ander openstaan... :)), plus natuurlijk de dingen die ik opsomde... :)

[ Voor 58% gewijzigd door CH4OS op 24-07-2006 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het lezen van de nodige Conroe artikelen en moederborden stuitte ik op hetvolgende stukje tekst. Ik heb even op dit forum gezocht maar kon er nog niets over vinden... Misschien iemand die hier meer van weet? Het gaat hier om PECI support op het moederbord in combinatie met de X6800.
But PECI has one downside: You need a PECI-compatible motherboard, which means that it either has the a manager component or simulates it by sending a dummy signal to the processor (this will be the case for low-cost motherboards). If the signal isn't there, systems with a Core 2 Duo or Core 2 Extreme will not boot! This is also the reason why it turned out that you will need to replace even a 975X motherboard, although technically it could have supported Core 2 Duo.
Djoekie schreef op maandag 24 juli 2006 @ 09:38:Ben de term PECI zelf ook nog niet tegengekomen, maar ik denk dat het slaat op het algemeen bekende probleem dat moederborden de VRM11 specificatie nodig hebben om een Core 2 Duo te kunnen draaien.

M.a.w. niks nieuws....

De x6800 draait gewoon op alle moederborden die tot nu toe uit zijn dus er is niks extra's nodig zoals jij dat misschien interpreteerde.

EDIT: zoekterm "PECI" op xtremesystems forum levert niks op en die mannen weten toch echt waar ze hebt over hebben.
Ok, duidelijk, vond het ook al raar, was even om te checken.. dank je...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2006 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Thrills33ka schreef op maandag 24 juli 2006 @ 08:22:
maar wat ik me nou afvraag: Intel had toch een onafhankelijke geheugencontroller? dus het geheugen clockt niet mee met de processor, zo was t toch? of zit ik nou helemaal fout?
en waarom hebben mensen het hier dan over allerlei rekensommen tussen processor en geheugen?
en DDR1 geheugen, zal dit passen in een DDR2 slot? ik gok op Nee....maar er zijn wel moederborden met DDr1 slots begrijp ik? aangezien ik nog niet zo lang geleden voor 200 euro Corsair Twinx geheugen heb gekocht en ik niet van plan ben weer 200 uit te geven voor DDR2 800 geheugen
Intel is old-school en hebben nog een FSB tussen processor en geheugencontroller. Die FSB is 4x 266mhz (quad-pumped). De rekensommen die je tegenkomt zijn nodig om te bereken wat voor een je geheugen je wilt. Om 1:1 te draaien heb je dus in eerste instantie 266mhz geheugen nodig (PC4300), maar er is wel al gebleken dat je met verhouding 4:5 (cpu 266mhz - > mem 333mhz) bijvoorbeeld meer performance hebt. Clock latency's hebben niet zoveel invloed, cl4 en cl5 zijn zo'n beetje standaard.

En nee DDR1 kan niet in DDR2 en ook niet andersom 8)7 , zaak voor jouw dus om een moederbord te vinden met DDR1 sloten.
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 09:28:
Na het lezen van de nodige Conroe artikelen en moederborden stuitte ik op hetvolgende stukje tekst. Ik heb even op dit forum gezocht maar kon er nog niets over vinden... Misschien iemand die hier meer van weet? Het gaat hier om PECI support op het moederbord in combinatie met de X6800.

[...]
Ben de term PECI zelf ook nog niet tegengekomen, maar ik denk dat het slaat op het algemeen bekende probleem dat moederborden de VRM11 specificatie nodig hebben om een Core 2 Duo te kunnen draaien.

M.a.w. niks nieuws....

De x6800 draait gewoon op alle moederborden die tot nu toe uit zijn dus er is niks extra's nodig zoals jij dat misschien interpreteerde.

EDIT: zoekterm "PECI" op xtremesystems forum levert niks op en die mannen weten toch echt waar ze hebt over hebben.

[ Voor 29% gewijzigd door Dukey op 24-07-2006 09:45 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thrills33ka schreef op maandag 24 juli 2006 @ 08:22:
Als ik jou was zou ik dan toch eens kijken naar de AsRock 775Dual-VSTA dat zou voor jou dus wel een interessant bordje kunnen zijn als je geen nieuw geheugen wilt kopen. ;)
Het voordeel ten opzichte van die andere AsRock 775i65G ondersteund de Conroe alleen maar vanaf PCB versie R2.00 of hoger (dus een beetje vaag gedoe) bij die vorige die ik aangaf is dat dus niet. Kijk maar eens goed naar de specs van die 775Dual-VSTA.
Op de rest van je vragen geef ik geen antwoord omdat die al reeds goed beantwoord zijn. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djoekie schreef op maandag 24 juli 2006 @ 09:38:
[...]

Intel is old-school en hebben nog een FSB tussen processor en geheugencontroller. Die FSB is 4x 266mhz (quad-pumped). De rekensommen die je tegenkomt zijn nodig om te bereken wat voor een je geheugen je wilt. Om 1:1 te draaien heb je dus in eerste instantie 266mhz geheugen nodig (PC4300), maar er is wel al gebleken dat je met verhouding 4:5 (cpu 266mhz - > mem 333mhz) bijvoorbeeld meer performance hebt. Clock latency's hebben niet zoveel invloed, cl4 en cl5 zijn zo'n beetje standaard.

En nee DDR1 kan niet in DDR2 en ook niet andersom 8)7 , zaak voor jouw dus om een moederbord te vinden met DDR1 sloten.

[...]

Ben de term PECI zelf ook nog niet tegengekomen, maar ik denk dat het slaat op het algemeen bekende probleem dat moederborden de VRM11 specificatie nodig hebben om een Core 2 Duo te kunnen draaien.

M.a.w. niks nieuws....

Als ik jouw begrijp volstaat DDR2 - pc4200 geheugen als je hem gewoon standaard laat lopen en niet gaat overclocken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 13:00

Vuurvoske

Nunquam cede!

Check de topicwaarschuwing

[ Voor 91% gewijzigd door BalusC op 24-07-2006 12:25 ]

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic. Check de topicwaarschuwing, de PMG FAQ en het subforum CSL.

[ Voor 121% gewijzigd door BalusC op 24-07-2006 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

*knip*

Ikzelf heb even een vraag over de Gigabyte GA-965P-DS3. Hoe is deze met overclocking ivm de DS4. Ik zit namelijk te twijfelen tussen deze 2, het verschil is ongeveer 50 (ik weet 30 op pricewatch, maar bij meeste bedrijven 50 ongeveer)

[ Voor 28% gewijzigd door Griffin op 24-07-2006 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
@ The_Shad0w:

Welk moederbord is dat op het plaatje? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anandtech Abit AB9-Pro review.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2006 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08 13:37
Op Anandtech kwam ik zojuist een review van de Abit AB9-Pro tegen:

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2799

Edit: beaten by William :)

[ Voor 11% gewijzigd door TommyCP op 24-07-2006 12:18 ]

>>>insert witty remark here<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• optimizer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-10-2021
Het verschil is maar 20 euro. (149 en 169 op alternate) Ik vraag me ook af of de DS4 beter clockt, omdat ik op een forum gezien had dat een paar mensen de DS3 heel hoog konden krijgen, maar over de DS4 niks kon vinden. Deze heeft wel grotere northbridge cooler met heatpipes ipv een normaal alluminium blokje. Maar gezien het nergens op internet te vinden is en nog niemand die beide moederborden heeft wordt je vraag toch niet beantwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Griffin schreef op maandag 24 juli 2006 @ 11:44:
@ vuurvoske + the_shadow:
Het is niet, kijk mij eens wat ik besteld heb.
Of kijk wat ik ga bestellen.
Dit gaat over de moederborden van voor de Conroe.

Zie de topicwaarschuwing.

Ikzelf heb even een vraag over de Gigabyte GA-965P-DS3. Hoe is deze met overclocking ivm de DS4. Ik zit namelijk te twijfelen tussen deze 2, het verschil is ongeveer 50 (ik weet 30 op pricewatch, maar bij meeste bedrijven 50 ongeveer)
De DS3 en de DS4 hebben dezelfde chipset en de draaien dus ook op dezelfde snelheid. De DS4 heeft alleen wat meer features en een betere stock koeling van de chipset. Het overclocken zal dus ongeveer hetzelfde zijn, misschien dat je bij de DS3 eerder naar alternatieve chipsetkoeling moet gaan zoeken, maar verder is er niet zoveel verschil lijkt me. :)

Prijsverschil is ook niet zo groot hoor: DS3 en DS4.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat is de kwaliteit van de huidige onboard grafische kaarten? Ik weet niet precies welke chipset incl. grafische kaart komt, maar ik heb een oude AGP-kaart en ik zit nog steeds te twijfelen:
óf ik neem zo'n Asrock-constructie waar nu een AGP in kan en in de toekomst een PCIe.

Of ik neem een moederbord met een onboard grafische kaart welke net zo goed is of beter dan mijn huidige grafische kaart, een nVidia 6800 LE.
Maar ik heb geen flauw idee hoe de nieuwe Intel-chipsets het doen met hun grafische chipsets?
Ik heb wel gelezen over bijvoorbeeld de GMA 3000 bij de 965 chipsets, maar weet niet hoe die in verhouding staat met, bijvoorbeeld, een 6800.

Geld om een PCIe-kaart te kopen is er voorlopig niet :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2799&p=6

If you're serious about gaming at a high resolution with all the eye candy enabled, you will most certainly want to run a multi-GPU configuration (with NVIDIA's 7950 GX2 counting in our book as a multi-GPU solution; unfortunately, the 7950 GX2 is not supported on the P965 chipset yet). That means you should go with either a 975X motherboard for CrossFire, the nForce4 based P5N32-SLI SE for SLI, or wait for the nForce 500 series boards to show up on the Intel side of things.

De P5N32-SLI SE doet het trouwens erg goed in deze test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 01:51:
Wow, die onboard SATA ondersteuning is stukken groter dan een jaar geleden. Die mobo's met 8 SATA2 aansluitingen zijn dat een beetje goeie onboard controllers tegenwoordig? of kan je beter een externe controller kopen? Weet wel dat ik altijd veel gezeik had met die onboard promise controller bij mijn 754 AMD mobo.

iemand?
Ook vroeg ik me af of je 2 raid partities kan maken? zeg 5x 320gb in raid 5, en 2x 180gb in raid 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 14:16:
Ook vroeg ik me af of je 2 raid partities kan maken? zeg 5x 320gb in raid 5, en 2x 180gb in raid 0
Ik heb nog nooit een RAID controller gezien waarbij je maximaal 1 array kunt aanmaken (afgezien van bepaalde RAID controllers waarop je maximaal 2 schijven kunt aansluiten, maar dat is niet meer dan logisch). Mocht je overigens daadwerkelijk "partities" in de letterlijke zin bedoelen, neem dan de OM FAQ / Beleid » RAID FAQ door aangaande SoftwareRAID.

Dit is in feite offtopic, hou het aub ontopic en pleeg in het vervolg wat meer research voor je zoiets simpels vraagt. Zie ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) :)

[ Voor 22% gewijzigd door BalusC op 24-07-2006 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
anandus schreef op maandag 24 juli 2006 @ 12:23:
Wat is de kwaliteit van de huidige onboard grafische kaarten? Ik weet niet precies welke chipset incl. grafische kaart komt, maar ik heb een oude AGP-kaart en ik zit nog steeds te twijfelen:
óf ik neem zo'n Asrock-constructie waar nu een AGP in kan en in de toekomst een PCIe.

Of ik neem een moederbord met een onboard grafische kaart welke net zo goed is of beter dan mijn huidige grafische kaart, een nVidia 6800 LE.
Maar ik heb geen flauw idee hoe de nieuwe Intel-chipsets het doen met hun grafische chipsets?
Ik heb wel gelezen over bijvoorbeeld de GMA 3000 bij de 965 chipsets, maar weet niet hoe die in verhouding staat met, bijvoorbeeld, een 6800.

Geld om een PCIe-kaart te kopen is er voorlopig niet :P
Ga er maar van uit dat hij totaal niet presteerd. IGP's zijn gewoon te sloom voor games. Ik gok dat die 6800 LE een keer of 4 tot 6 sneller is.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees verschillende tegenstrijdige berichten over het aantal IDE connectoren op de asus p5wdh deluxe. Is het nu 1 of 2 (2 of 4 devices) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 15:08:
Ik lees verschillende tegenstrijdige berichten over het aantal IDE connectoren op de asus p5wdh deluxe. Is het nu 1 of 2 (2 of 4 devices) ?
er zit maar 1 IDE gat dus maximaal 2 devices.
Ik dacht uit de specs begrepen te hebben dat het ene gat maar 1 device accepteerd maar dat is me niet helemaal duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

linkje naar asus

[ Voor 24% gewijzigd door BigFast op 24-07-2006 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intel ICH7R South Bridge:
*1 x UltraDMA 100/66/33
*3 x Serial ATA 3.0Gb/s with Intel® Matrix Storage Technology with RAID 0, 1, 5 support
Jmicron JMB363 controller
*1 x UltraDMA 133/100/66
*1 x External Serial ATA 3.0Gb/s (ASUS SATA-on-the-Go) and 1 x Serial ATA 3.0Gb/s with RAID 0, 1, JBOD support
Silicon Image 4723 Hardware RAID controller (ASUS EZ-Backup)
*2 x Serial ATA 3.0Gb/s with RAID 0, 1 support
*Support RAID 10 cross Intel® ICH7R and Silicon Image 4723 controller

ding heeft zelfs 2 ide gaten, dus minimaal 2 devices, 4 als het meezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adw

Adw

Goed, ik heb vandaag een celeron D 331 gehaald, for the time being, om de P5B Deluxe te testen. Tegen mijn verwachting in verliep de installatie van windows foutloos, niks geen complicaties, het verliep totaal vlekkeloos. In de bios werden de sata harde schijven herkend, de s-ata dvd writer werd gezien, net zoals de IDE CDRW/DVD combo. Ik heb ervoor gekozen om windows xp te installeren vanaf de IDE drive, omdat ik eerder las dat daar eventuele problemen zich voor konden doen (op de normale P5B). Maar dit zorgde voor geen enkel probleem, hij las gewoon meteen de IDE drive en begon met de setup van Windows XP Pro. Ik had ter voorbereiding S-ATA drivers voor mijn harddisks gedownload voor de windows installatie, maar ik heb deze uiteindelijk niet nodig gehad. De setup zag alle schijven van begin af aan, formatteerde in NTFS en begon met het kopieeren van bestanden.

De bios zelf heeft nog wel werk nodig, af en toe blijft deze willekeurig voor een paar seconde hangen, daarna gaat ie weer verder. Ook probeer ik de Asus Ai Suite te installeren...dus Ai Nap, Ai Nos etc...Maar als ik de setup daarvoor start dan geeft deze een error "Ai Suite does not support Ai Nap or you must upgrade BIOS"..Een nieuwe bios is er niet beschikbaar dus ik denk niet dat er op dit moment een mogelijkheid is om dat te fixen. Beetje jammer want Ai Nap is juist een reden geweest voor mij om dit board aan te schaffen, maar goed dat komt later wel.

Een ander probleem wat voor mij vreemd is, is dat in de Bios allebei mijn harde schijven wel worden herkend, 1x 36,7 Gig raptor en 1x 320 Gig Caviar. Windows staat op de raptor geinstalleerd, deze wordt in windows gewoon gezien. De Caviar verschijnt niet in "Deze Computer" maar wel in apparaatbeheer. Iemand suggesties?
-> Ruimte was nog niet gepartitioneerd (Configscherm -> Systeembeheer -> Computerbeheer -> Schijfbeheer)

Maar al met al ben ik tot nu toe zeer tevreden met de stabiliteit van het moederboard. Hij ondersteunt mijn geheugenreepjes ook meteen, 2 reepjes van 1 GB Kinston HyperX 5400 675MHz DDR2 Non-ECC CL4 (4-4-4-10).

Ik weet niet of mensen op dit punt benchmarks willen zien, aangezien er nu een slow-ass Intel Celeron D 331 inzit, maar is er vraag naar of wil je andere dingen weten, dan hoor ik het wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Adw op 24-07-2006 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 16:09:
[...]

*1 x UltraDMA 100/66/33
*3 x Serial ATA 3.0Gb/s with Intel® Matrix Storage Technology with RAID 0, 1, 5 support
*1 x UltraDMA 133/100/66
*1 x External Serial ATA 3.0Gb/s (ASUS SATA-on-the-Go) and 1 x Serial ATA 3.0Gb/s with RAID 0, 1, JBOD support

Als ik het goed tel dan zie ik dus 3+1+2= 6 Sata poorten en 1 externe Sata poort, of mis is iets? Want ik heb in verschillende reviews gelezen dat dit bord maar 5 sata poorten zou hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 16:09:
[...]

*1 x UltraDMA 100/66/33
*1 x UltraDMA 133/100/66

Het is zelfs al door verschillende hardware sites vermeld, maar er kunnen echt 4 PATA devices aanhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:41

Church of Noise

Drive it like you stole it

Adw schreef op maandag 24 juli 2006 @ 17:44:
Goed, ik heb vandaag een celeron D 331 gehaald, for the time being, om de P5B Deluxe te testen. Tegen mijn verwachting in verliep de installatie van windows foutloos, niks geen complicaties, het verliep totaal vlekkeloos. In de bios werden de sata harde schijven herkend, de s-ata dvd writer werd gezien, net zoals de IDE CDRW/DVD combo. Ik heb ervoor gekozen om windows xp te installeren vanaf de IDE drive, omdat ik eerder las dat daar eventuele problemen zich voor konden doen (op de normale P5B). Maar dit zorgde voor geen enkel probleem, hij las gewoon meteen de IDE drive en begon met de setup van Windows XP Pro. Ik had ter voorbereiding S-ATA drivers voor mijn harddisks gedownload voor de windows installatie, maar ik heb deze uiteindelijk niet nodig gehad. De setup zag alle schijven van begin af aan, formatteerde in NTFS en begon met het kopieeren van bestanden.

De bios zelf heeft nog wel werk nodig, af en toe blijft deze willekeurig voor een paar seconde hangen, daarna gaat ie weer verder. Ook probeer ik de Asus Ai Suite te installeren...dus Ai Nap, Ai Nos etc...Maar als ik de setup daarvoor start dan geeft deze een error "Ai Suite does not support Ai Nap or you must upgrade BIOS"..Een nieuwe bios is er niet beschikbaar dus ik denk niet dat er op dit moment een mogelijkheid is om dat te fixen. Beetje jammer want Ai Nap is juist een reden geweest voor mij om dit board aan te schaffen, maar goed dat komt later wel.

Een ander probleem wat voor mij vreemd is, is dat in de Bios allebei mijn harde schijven wel worden herkend, 1x 36,7 Gig raptor en 1x 320 Gig Caviar. Windows staat op de raptor geinstalleerd, deze wordt in windows gewoon gezien. De Caviar verschijnt niet in "Deze Computer" maar wel in apparaatbeheer. Iemand suggesties?
-> Ruimte was nog niet gepartitioneerd (Configscherm -> Systeembeheer -> Computerbeheer -> Schijfbeheer)

Maar al met al ben ik tot nu toe zeer tevreden met de stabiliteit van het moederboard. Hij ondersteunt mijn geheugenreepjes ook meteen, 2 reepjes van 1 GB Kinston HyperX 5400 675MHz DDR2 Non-ECC CL4 (4-4-4-10).

Ik weet niet of mensen op dit punt benchmarks willen zien, aangezien er nu een slow-ass Intel Celeron D 331 inzit, maar is er vraag naar of wil je andere dingen weten, dan hoor ik het wel.
Bedankt voor de informatieve post.

Kan jij me evt bevestigen dat de P5B Deluxe zowel Dolby Digital Live als DTS Connect biedt? Op de main site van Asus wordt dit namelijk niet vermeld, en precies die zaken zouden me overtuigen 'n P5B Deluxe te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adw

Adw

Church of Noise schreef op maandag 24 juli 2006 @ 19:13:
[...]

Kan jij me evt bevestigen dat de P5B Deluxe zowel Dolby Digital Live als DTS Connect biedt? Op de main site van Asus wordt dit namelijk niet vermeld, en precies die zaken zouden me overtuigen 'n P5B Deluxe te kopen...
In de manual staat het volgende onder audio:

ADI AD1988B 8-Channel High Definition Audio CODEC
- Support Jack-Sensing, Enumeration, Multi-Streaming and Jack-Retasking
- Coaxial / Optical S/PDIF out ports at back I/O
- Asus Noise Filter
- Asus Array Mic
- DTS Connect. (dit staat niet op de site vermeld als ik het me goed herinner)

That's it. Ik werk zelf niet primair met de onboard geluidsfuncties, ik gebruik een externe geluidskaart (Creative E-MU 1820).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Church of Noise schreef op maandag 24 juli 2006 @ 19:13:
[...]

Der is al in de eerste twee delen een paar keer vermeld dat de audiochip die op de P5B deluxe zit dezelfde is als die van de M2N32-Sli. De audiochip ondersteund DD Live en DTS connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Adw schreef op maandag 24 juli 2006 @ 19:27:
[...]

In de manual staat het volgende onder audio:

- DTS Connect. (dit staat niet op de site vermeld als ik het me goed herinner)

That's it. Ik werk zelf niet primair met de onboard geluidsfuncties, ik gebruik een externe geluidskaart (Creative E-MU 1820).
Heb jij toevallig een digitale versie beschikbaar van de manual (leuk voor diegene die interressen hebben in dit boardje). Zou je deze online willen gooien ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adw

Adw

Chutney schreef op maandag 24 juli 2006 @ 19:43:
[...]

Heb jij toevallig een digitale versie beschikbaar van de manual (leuk voor diegene die interressen hebben in dit boardje). Zou je deze online willen gooien ergens?
Ik heb voor je gekeken op de bijgeleverde cd rom maar er staat nergens een pdf ofzo, op internet heb ik ook nog niks kunnen vinden. sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
Morgen krijg ik mijn P5W DH Deluxe binnen :D nou maar hopen dat mij XP-120 erop past in een Lian-Li Kast.

En nu nog wachten op E6600.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
  • Laatst online: 06-08 11:01
Cyrus The Virus schreef op maandag 24 juli 2006 @ 22:26:
Morgen krijg ik mijn P5W DH Deluxe binnen :D nou maar hopen dat mij XP-120 erop past in een Lian-Li Kast.

En nu nog wachten op E6600.
Weet niet zo of de P5W DH een heatpipe heeft, maar werken die wel naar behoren in een Lian-Li kast, Iig de mijne heeft de moederbord onderste boven vandaar de vraag. Aangezien de heatpipe met warme lucht en vloeistof werkt. Me A8N Premium lief hierdoor vast, omdat de NB zo warm werd.

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
m00n schreef op maandag 24 juli 2006 @ 22:29:
[...]

Weet niet zo of de P5W DH een heatpipe heeft, maar werken die wel naar behoren in een Lian-Li kast, Iig de mijne heeft de moederbord onderste boven vandaar de vraag. Aangezien de heatpipe met warme lucht en vloeistof werkt. Me A8N Premium lief hierdoor vast, omdat de NB zo warm werd.
Ik heb een Lian-Li V2000B Plus besteld en gezien het moederbord onderste boven hangt, en mijn koeler 120mm bij 120mm groot is. Weet ik niet of dat gaat passen. Maar dat weet ik morgen avond wel.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:40
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 18:24:
[...]Het is zelfs al door verschillende hardware sites vermeld, maar er kunnen echt 4 PATA devices aanhangen.
Om even in te haken op je post,
Er zitten 3 controllers op de Asus P5W DH Deluxe
*1 x UltraDMA 100/66/33
*1 x UltraDMA 133/100/66
De Intel ICH7R heeft 1 PATA en de Jmicron JMB363 heet 1 PATA aansluiting.
Beide aansluitingen 2 devices, tadaaaaa 4 apparaten max @ PATA

Zelf heb ik net de Asus P5W DH deluxe besteld.
Maar dit omdat het zo'n goed overclockersbordje blijkt, ik wil mijn Conroe @ 3.2 of @ 3.6 gaan laten lopen, kijken of het lukt.

edit:
m00n schreef op maandag 24 juli 2006 @ 22:29:
[...]Weet niet zo of de P5W DH een heatpipe heeft, maar werken die wel naar behoren in een Lian-Li kast, Iig de mijne heeft de moederbord onderste boven vandaar de vraag. Aangezien de heatpipe met warme lucht en vloeistof werkt. Me A8N Premium lief hierdoor vast, omdat de NB zo warm werd.
Dit bord heeft een heatpipe, bij de Northbridge, als je op het plaatje kijkt is dat ook duidelijk te zien.

[ Voor 20% gewijzigd door Suicyder op 24-07-2006 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:01
Modbreak:Neem de topicwaarschuwing eens door.

[ Voor 110% gewijzigd door BalusC op 25-07-2006 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Offtopic.

[ Voor 89% gewijzigd door BalusC op 25-07-2006 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op maandag 24 juli 2006 @ 23:20:
[...]

jammer dat het allemaal zo lang duurt, ik wil alvast onderdelen bestellen, maar heb geen zin om met onderdelen te zitten die toch nix doen.
stel ik bestel alvast het moederbord + videokaart, dan heb ik een x1600 waar de prijzen nogal van varieeren, zeker met de komst van de x1650. en doe er verder niets mee :p
Maar ja aan de andere kant als straks een groot aantal van die CPU's uitgeleverd wordt is misschien weer de leverbaarheid van de mobo's weer een probleem :P
En zo blijf je dan in een cirkel zitten he :+
Maar je hebt opzich wel een punt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Neem de topicwaarschuwing eens door.

[ Voor 96% gewijzigd door BalusC op 25-07-2006 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Ontopic:
Ik verbaas me erover dat niemand het heeft over de GigaByte GA-965P-DS4, terwijl dit moederbord een uitmuntende prijs/kwaliteit verhouding heeft. Voor ongeveer 160 euro vind ik dit een zéér compleet en toekomstgericht bordje. Deze DS4 staat zelfs niet in de pricewatch!! Ook heb ik voorzover nog geen andere webshops gevonden die de GA-965P-DS4 aanbieden...

Concreet: Zijn er nog meer mensen hier die op zoek zijn naar dit bord? Zo ja, weet iemand nog een andere locatie waar dit bord te krijgen is? Of misschien zelfs een plek waar dit moederbord op voorraad ligt...

//Mijn exemplaar zit nog steeds in de pre-order en in een vriendelijk mailtje naar Azerty ben ik te weten gekomen dat de levertijd van de GA-965P-DS4 kan varieren tussen 1 en 3 weken... Crap! :/

[ Voor 28% gewijzigd door BalusC op 25-07-2006 06:59 . Reden: Offtopic quote verwijderd ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 09:29

B2

wa' seggie?

Frank_Knopers schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 01:24:
Ontopic:
Ik verbaas me erover dat niemand het heeft over de GigaByte GA-965P-DS4, terwijl dit moederbord een uitmuntende prijs/kwaliteit verhouding heeft. Voor ongeveer 160 euro vind ik dit een zéér compleet en toekomstgericht bordje. Deze DS4 staat zelfs niet in de pricewatch!! Ook heb ik voorzover nog geen andere webshops gevonden die de GA-965P-DS4 aanbieden...

Concreet: Zijn er nog meer mensen hier die op zoek zijn naar dit bord? Zo ja, weet iemand nog een andere locatie waar dit bord te krijgen is? Of misschien zelfs een plek waar dit moederbord op voorraad ligt...

//Mijn exemplaar zit nog steeds in de pre-order en in een vriendelijk mailtje naar Azerty ben ik te weten gekomen dat de levertijd van de GA-965P-DS4 kan varieren tussen 1 en 3 weken... Crap! :/
Ik heb inderdaad ook de DS4 in bestelling staan bij Azerty (icm met een E6400), ook vanwege de prijs/kwaliteit en aanwezige functies (vooral de heatpipe). Heb inderdaad ook nog geen andere webshop gevonden die hem kan leveren of sneller kan leveren. Salland heeft bv ook alleen de DS3 en de DQ6 in het assortiment. Hopelijk duurt het echt niet veel langer dan een week voordat ie aan Azerty uitgeleverd wordt.

offtopic:
Is trouwens jammer dat je bij Azerty niet zo'n levertijdindicatie krijgt

[ Voor 15% gewijzigd door BalusC op 25-07-2006 07:00 . Reden: Offtopic quote verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb weer een aantal replies verwijderd omdat de 1e deel van de topicwaarschuwing kennelijk weer werd genegeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
hello_moto schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 01:21:
[...]

Is het ook niet, maar ik vind het zo raar dat het niet op de Asrock site staat. Hier is trouwens een afbeelding waar op staat dat die wel de conroe E6xxx serie ondersteunt:

Deze afbeelding komt van deze website, en is de verpakking van het moederbord, dus zal het wel degelijk kloppen.

[afbeelding]
hmm ik stond er ook al van te kijken, het is allemaal redelijk verwarrend, maar op de TS staat de AsRock ConRoeXFire-eSATA2+ (bestaat niet) als 775XFire-eSATA2 gelinkt deze ondersteund dus helemaal geen conroe, en zelfs geen E4xxx.
Klein foutje dus op de TS ;)

welke het wel ondersteund is:
-ConRoeXFire-eSATA2

zoals de gereviewde :p

[ Voor 14% gewijzigd door duncanvdlinden op 25-07-2006 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

duncanvdlinden schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 07:08:
welke het wel ondersteund is:
-ConRoeXFire-eSATA2
zoals de gereviewde :p
Alsook de AsRock 775XFire-eSATA2+.
Vandaar de verwarring met de plusjes wsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

ASUS P5N32-SLI SE motherboard will be the first NVIDIA nForce4 SLI X16 MCP based motherboard shipping with support for Intel Core 2 Duo. This product will be available in the channel at the end of July. There are an assortment of NVIDIA nForce 500-based motherboards coming:

An ECS 570 SLI motherboard that will have a retail price of USD$90, which will be available at the end of July.
An ASUS 570 SLI motherboard that will have a retail price of USD$110.
A DFI nForce 590 SLI motherboard which we will start seeing reviews on on the beginning of August.
An ASUS 590 SLI motherboard. Retail price will be under USD$200, with availability in the beginning of August.
Yeah right, de Asus begin Augustus leverbaar, das dus volgende week ;) . Der is niet eens wat van bekend op de Asus website of dat er testmodellen zijn verstuurd (ik heb iig nog niks gezien op xtremesystems forums). Sterker nog der is nog van geeneen Nvidia intel SLI bord iets concreets bekend... OF iedereen heeft een zeer strakke NDA en hebben we wel een "suprise suprise" volgende week :+ .

Gezien de Nvidia 590 chipset zouden dit wel mooie bordjes kunnen worden, zeker omdat ze veel meer pci-e lanes hebben dan welke intel chipset dan ook. Is dus vooral interessant voor personen die een volledige SLI willen draaien (2x pci-e 16x, niet 8x) en daarnaast nog een fatsoenlijke raidkaart willen draaien bijv. Ik zelf ben best wel een beetje verliefd op de Asus M2N32-SLi moederborden, maar daar moet helaas een AM2 processor op....

Djoekie wacht in spanning af ;) .

edit:
hehe nu ga ik van een Asus P5B deluxe, een Intel BadAxe naar een Asus 590 Sli bord. Ik weet ook niet wat ik wil :+

[ Voor 4% gewijzigd door Dukey op 25-07-2006 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn asus p5w dh is vandaag verstuurd, na 4 shops die zich niet aan hun eigen levertijden konden houden (en een berg valse beloftes).

Ik ga het eerst met de asus proberen, en dan kijk ik wel asl er echt een super overklokker voorbij komt of ik nog een keer wissel.
De 590 amd editie doet het prima, eerst maar es wat benches van de intel editie zien voor ik daar aan begin. Erg vreemd dat er nog nergens een 590 review opduikt, of een tester op xtreme.
Verder vind ik het vreemd dat asus nu een nf4 board uitbrengt en over een week een reeks nf5?
Lijkt mij dat de nf5 nog even op zich gaat laten wachten

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2006 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ontopic:

Als je Duitsland in de gaten wil houden:
http://www.heise.de/preisvergleich/a203496.html

Japan: :P
http://www.google.com/tra...ist.asp?COM_ID=1060711011

In Duitsland dus op voorraad bij Alternate, maar wordt dan wel wat duur en levertijd! onder rembours plots max levertijd.. 1 week & bij vooruit betaling.. 2 weken! Die levertijd marges zijn wel wat erg ruim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 11:43:
[...]

Als je Duitsland in de gaten wil houden:
http://www.heise.de/preisvergleich/a203496.html

Japan: :P
http://www.google.com/tra...ist.asp?COM_ID=1060711011

In Duitsland dus op voorraad bij Alternate, maar wordt dan wel wat duur en levertijd! onder rembours plots max levertijd.. 1 week & bij vooruit betaling.. 2 weken! Die levertijd marges zijn wel wat erg ruim.
Snogard.de geeft voor de DS3 dat ie over 6 dagen beschikbaar is voor 144,90.
De Asus P5B non-deluxe hebben ze al een dikke week op voorraad voor 149,90. De P5B Deluxe is al een keer niet komen opdagen en is nu niet leverbaar, prijs is 189,90. De P5W DH Deluxe zou over dikke twee weken weer pas komen, prijs 209,90.

Zit niet mee als straks (misschien zelfs deze week nog, 27ste is release) de processors verkrijgbaar zijn om ook een moederbord te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 23:45
Ben hier ook verbaasd over. Heb zojuist de DS3, DS4 en de DQ6 aangemeld voor de pricewatch. Deze zijn ook bij EMPC in de pre-order te bestellen. Linkje naar de DS4: http://www.empc.nl/index....roduktinformatie&Id=16632

[ Voor 6% gewijzigd door upje op 25-07-2006 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wees maar niet bang, zo snel zijn die procesoren er nog niet.
De eerste batch gaat ruim op aan pre orders en dan nog komen ze tekort!
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd 't on-topic, dus geen vragen over welk moederbord je het beste kunt nemen. Ook geen lijstjes posten met de vraag of dat goede hardware is om te kopen :) Zie ook de PMG FAQ en het subforum CSL.

En dit topic gaat dus over moederborden die compatibel zijn met de Core 2 Duo CPU's en niet over de CPU's zelf. Daarvoor kunnen jullie terecht in [Discussie] Dual core Intels: Pentium D, Core (2) Duo, Xeon :)

Tot slot: het is ook kansloos om een post te zetten met alléén maar een mededeling dat je een of ander moederbord hebt besteld. Laat dat achterwege en post liever een mooie mini-review wanneer je het bord eenmaal binnen hebt :)