Core 2 Duo (Conroe) Motherboard Topic Deel III

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.267 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 09:56
Djoekie, welk bordje koop je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

r00t schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:26:
Djoekie, welk bordje koop je nu?
Ben inmiddels alweer gewisseld, kreeg zojuist bericht dat de Asus P5W DH Deluxe op voorraad was bij Zercom. De verleiding was te groot |:( .... meteen daar besteld en kan hem zo gaan halen ;) . Mini review komt eraan :) .

EDIT: volgens mij heb ik de laatste want de status staat nu weer op lichtgroen wat inhoudt dat ze ze niet meer op voorraad hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Dukey op 25-07-2006 14:17 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Djoekie schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 14:05:
[...]

Ben inmiddels alweer gewisseld, kreeg zojuist bericht dat de Asus P5W DH Deluxe op voorraad was bij Zercom. De verleiding was te groot |:( .... meteen daar besteld en kan hem zo gaan halen ;) .
Verstandige keus :p Nforce wordt je ook niet vrolijk van. (mijn mening dan).
maar ik heb zo in het die hard overclocking topic ook gelezen, dat de verwachting niet zo hoog ervan is, maargoed we zullen zien.
Laat RD600 maar komen :p

[ Voor 18% gewijzigd door duncanvdlinden op 25-07-2006 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Offtopic. Dit gaat over mobo's + Conroe en niet over specslijstjes showen van een Pentuim D bak met de opmerking dat een Conroe in de pre-order zit.

[ Voor 98% gewijzigd door BalusC op 25-07-2006 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-09 21:52
duncanvdlinden schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 14:07:
[...]

Verstandige keus :p Nforce wordt je ook niet vrolijk van. (mijn mening dan).
maar ik heb zo in het die hard overclocking topic ook gelezen, dat de verwachting niet zo hoog ervan is, maargoed we zullen zien.
Laat RD600 maar komen :p
ik denk dat die niet komt:

nieuws: 'ATi mag geen Intel-chipsets meer maken'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het lijkt wel alsof de helft van de mensen hier voor een P5W DH Deluxe gaan. Nou moet ik toegeven dat ik hoop de mijne nog deze week te krijgen. Asus doet denk ik nu wel goede zaken met de opkomst van de Core 2 Duo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

Die komt er wel:
http://www.firingsquad.com/hardware/amd_ati_merger/page2.asp

Maar het 'zou' wel eens de laatste ATI chipset voor Intel CPU kunnen worden :(
De kans dat ook ik terugval op de Asus P5W DH Deluxe is reëel :|

[ Voor 3% gewijzigd door ambi op 25-07-2006 15:44 ]

Steam/uPlay: EvulKlowne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolskyn
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-06 11:01

Toolskyn

€ 500,-

PilatuS schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 15:24:
Het lijkt wel alsof de helft van de mensen hier voor een P5W DH Deluxe gaan. Nou moet ik toegeven dat ik hoop de mijne nog deze week te krijgen. Asus doet denk ik nu wel goede zaken met de opkomst van de Core 2 Duo.
Het lijkt erop dat iedereen hier gaat voor een Asus P5B of P5W versie, of een Gigabyte GA-965P versie.

[ Voor 62% gewijzigd door Toolskyn op 25-07-2006 15:42 ]

gewooniets.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toolskyn schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 15:41:
[...]
Het lijkt erop dat iedereen hier gaat voor een Asus P5B of P5W versie, of een Gigabyte GA-965P versie.
Nou naast de ASUS P5WDH Deluxe zit ik nog steeds te dubben over de MSI 975X Platinum H PCB v2.0. Dus niks is nog bij mij althans zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probleem is dat naast asus en gigabyte nog weineg pcb bakkers wat hebben laten zien.
Intelis er met de badaxe, op xtreme had coolaler een msi te pakken met een kentsfield geloof ik maar verder van msi nog niks gezien. dfi houdt zich ook stil (enkel een paar infinity boarden de wereld in gestuurd).

nou voorruit dan:
http://www.bit-tech.net/n...g_rd600_chipset_for_intel
dfi lanparty + rd600!

conroe vs amd:
http://www.anandtech.com/memory/showdoc.aspx?i=2800

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2006 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben momenteel ook met een Conroe proc. bezig, alleen ik kom niet helemaal uit met de compatibiliteit van de moederborden. Zijn alle mobo's in de topicstart bruikbaar op een E6600? Of alleen die met een 975X of een 965P chipset. Ik kom er ff niet helemaal uit. Budget ligt tussen de 100 en 150 euro. Maar daar heb je geen ASUS of MSI voor volgens mij zoals ik al gezien heb. Ik wil natuurlijk wel 100% compatibiliteit hebben, ook met snel geheugen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 09:56
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 17:26:
Ik ben momenteel ook met een Conroe proc. bezig, alleen ik kom niet helemaal uit met de compatibiliteit van de moederborden. Zijn alle mobo's in de topicstart bruikbaar op een E6600? Of alleen die met een 975X of een 965P chipset. Ik kom er ff niet helemaal uit. Budget ligt tussen de 100 en 150 euro. Maar daar heb je geen ASUS of MSI voor volgens mij zoals ik al gezien heb. Ik wil natuurlijk wel 100% compatibiliteit hebben, ook met snel geheugen..
http://gathering.tweakers..._messages/1146960/0/#veel

[ Voor 23% gewijzigd door Conroe op 25-07-2006 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 17:26:
Ja, alle 975X en 965P borden ondersteunen volledig de E6600.
Voor borden met andere N/B chipsets moet je gewoon opletten of ze Intel Core 2 Duo ondersteunen én welke CPU FSB ze ondersteunen. Een E6600 heeft een 1066 MHz FSB. Sommige bordjes (b.v. van AsRock) ondersteunen Intel Core 2 Duo, maar ondersteunen b.v. slechts 800 CPU FSB. Een E6600 (1066 FSB) draait daar waarschijnlijk wel op, maar natuurlijk niet in zijn volle glorie :)

[ Voor 4% gewijzigd door ambi op 25-07-2006 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 09:18

BruT@LysT

Fear and Loathing

Heb nou toch ook maar de knoop doorgehakt, ik ga een P5B deluxe en E6400 in elkaar klussen voor een vriend en eens even lekker tweaken. Ben benieuwd hoe ver ik zo'n vrij goedkope E6400 kan pushen met dat mobo. Het gaat overigens een om 19" rackmount (Antec TAKE 4) case speciaal voor audio, dus het is wel belangrijk dat ie stabiel is en niet vast loopt tijdens optreden enzo :P, Waarschijnlijk blijft ie om die reden toch gewoon op stock speeds draaien, maar ff lekker testen vooraf kan geen kwaad :)
Binnenkort dus ook enkele testresultaten van mijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja duh, nog niet gezien cker. :P Maar onderaan staan de 975X en 965P chips uitgelegd. Maar er zijn dus veel meer mobo's met een 775 socket waar de core 2 duo's dus ook op passen. Wat mijn vraag dus is, wat is er nu met die nieuwe chipsets. Want juist bij die chipsets staat duidelijk vermeld : CORE 2 DUO CONROE met koeieletters. Merk ik dus veel verschil qua snelheid ed. als ik zo'n chipset kies ipv een mobo met gewoon een 775 socket. Ik kan erg ver komen op het gebied van een computer in elkaar prikken, alleen ik heb schurft, om het zo maar te zeggen, aan mobo's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ambi schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 17:46:
[...]

Ja, alle 975X en 965P borden ondersteunen volledig de E6600.
Voor borden met andere N/B chipsets moet je gewoon opletten of ze Intel Core 2 Duo ondersteunen én welke CPU FSB ze ondersteunen. Een E6600 heeft een 1066 MHz FSB. Sommige bordjes (b.v. van AsRock) ondersteunen Intel Core 2 Duo, maar ondersteunen b.v. slechts 800 CPU FSB. Een E6600 (1066 FSB) draait daar waarschijnlijk wel op, maar natuurlijk niet in zijn volle glorie :)
Kijk, van zo'n antwoord wordt ik tenminste wat wijzer :) Thx. Maar Asrock heeft wel een bordje waar dus wel 1066mhz bijstaat. Want ik heb al wel mooie ASUS en MSI bordjes gezien, deluxe etc.., maar daar betaal je je dan ook helemaal scheel aan. Minstens 180 -200 euro. en dat was nu eigenlijk net niet de bedoeling :) Oke, dat geld zit dan natuurlijk in een kwalitatief beter bordje, meer functies, merk, ansluitingen, etc, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 17:51:
Kijk, van zo'n antwoord wordt ik tenminste wat wijzer :) Thx. Maar Asrock heeft wel een bordje waar dus wel 1066mhz bijstaat.
Jazeker, AsRock ConRoeXFire-eSATA2 b.v. Mooi "budget" alternatief. Kwa performance niet op 975X of 965P level, maar moet er niet veel voor onderdoen. Alleen jammer dat het tweede PCI-e slot 'slechts' x4 is, dus dat wordt een gebrekkige Crossfire (als je dat van plan bent).
Tevens is er de 775Dual-VSTA (review) die "old-skool" en "new-skool" verenigd :)

Edit:
Nog wat AsRock reviews:
AsRock 775Dual-VSTA@OCWorkBench
ASRock ConRoeXFire-eSATA2 Motherboard Review@VR-Zone
AsRock ConRoeXFire-eSATA2@OCWorkBench

[ Voor 36% gewijzigd door ambi op 25-07-2006 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ambi schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 17:59:
[...]

Jazeker, AsRock ConRoeXFire-eSATA2 b.v. Mooi "budget" alternatief. Kwa performance niet op 975X of 965P level, maar moet er niet veel voor onderdoen. Alleen jammer dat het tweede PCI-e slot 'slechts' x4 is, dus dat wordt een gebrekkige Crossfire (als je dat van plan bent).
Tevens is er de 775Dual-VSTA (review) die "old-skool" en "new-skool" verenigd :)

Edit:
Nog wat AsRock reviews:
AsRock 775Dual-VSTA@OCWorkBench
ASRock ConRoeXFire-eSATA2 Motherboard Review@VR-Zone
AsRock ConRoeXFire-eSATA2@OCWorkBench
Maar is die Asrock wel volledig 975X of 965P dan? En Crossfire was ik idd niet van plan :P. Maar past er op dat mobo alleen maar ATi dan, want ik heb al ff zitten kijken naar een 7600GT. Die komt goed uit de testen is is best voordelig. Voor Crossfire ben je snel 2x 200 eu kwijt en dat wordt net te gek eik. :)

En de 775Dual-VSTA, wat bedoel je dan pcies tussen old en new skool in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Die komt heus wel :p
Zou een hele dure grap zijn als dat niet zo zou zijn, de samples liggen namelijk al klaar van fabrikanten, dan zou ati geinvesteerd hebben in iets wat ze niet doorzetten, en dan zouden de moederbord fabrikanten blij gemaakt zijn met een dooie mus, en kan ati daar ook weer aansprakelijk voor gesteld worden. Moederbordfabrikanten moeten namelijk ook investeren in de afname en ontwikkeling.

[ Voor 8% gewijzigd door duncanvdlinden op 25-07-2006 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 18:22:
Maar is die Asrock wel volledig 975X of 965P dan?
Ah nee, kijk eens naar de specs. De ConRoeXFire-eSATA2 is gebaseerd op de Intel 945P chipset en de 775Dual-VSTA op de Via PT880 chipset.
Maar past er op dat mobo alleen maar ATi dan, want ik heb al ff zitten kijken naar een 7600GT.
Neen, zowel ATI als Nvidea GPUs passen daarop.
En de 775Dual-VSTA, wat bedoel je dan pcies tussen old en new skool in?
Nogmaals, kijk eens naar de specs :P Dit bord heeft b.v. zowel DDR2 (new-skool) als DDR (old-skool) sockets en zowel een PCI-e (new-skool) als AGP (old-skool) slot :)
En, oh, ik was er nog eentje vergeten: ConRoe945G-DVI met Intel 945G (on-board graphics) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
ambi schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 18:41:
En, oh, ik was er nog eentje vergeten: ConRoe945G-DVI met Intel 945G (on-board graphics) :)
hmm das ook wel een intressant boardje zeg voor de kleine beurs,
zit een gratis dvi kaartje bij :D
En niet zoals dat andere micro-atx boardje met 845 chipset, dat je de 1066mhz fsb niet meer kan gebruiken als je de onboard graphics gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sds
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-07 15:48

sds

Als hij matrix raid had gehad was hij (voor mij) helemaal perfect geweest. Ik wacht vol hoop op de 946GZ (of G965) mATX bordjes (waar blijven ze?) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
Djoekie schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 14:05:
[...]

Ben inmiddels alweer gewisseld, kreeg zojuist bericht dat de Asus P5W DH Deluxe op voorraad was bij Zercom. De verleiding was te groot |:( .... meteen daar besteld en kan hem zo gaan halen ;) . Mini review komt eraan :) .

EDIT: volgens mij heb ik de laatste want de status staat nu weer op lichtgroen wat inhoudt dat ze ze niet meer op voorraad hebben.
Zercom kan ze in een werkdag leveren, vandaag voor 16:00 uur bestellen morgen afhalen.

De P5W DH Deluxe is overal uitverkocht op 1 leverancier na. Heb hem vrijdag ook besteld bij zercom ook vandaag opgehaald.

Ik moet alleen nog wachten op E6600 en Direct X 10 VGA. Zou Intel ook daadwerkelijk de conroes verkopen in nederland op 27 juli of wordt dat later ?

[ Voor 12% gewijzigd door Cyrus The Virus op 25-07-2006 20:29 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolskyn

Toolskyn

€ 500,-

Ik zag net dat de verschillende drivers ondertussen ook op de site van Asus staan voor de P5B en P5B Deluxe, helaas nog niet de manual (die mij nou net het meeste interesseerde (en velen met mij denk ik)).
Ook nog geen BIOS update voor degenen die al begonnen te hopen

gewooniets.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:52

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Hmmm die 945 chipset is zo oninteressant nog niet. Volgens de Intel site verschillen ze "slechts" op drie punten met de 965 chipsets (onboard-vid even buiten beschouwing gelaten):
1) Intel® Fast Memory Access (965)
2) USB Port Disable (965)
3) Intel® Quiet System Technology (965)

Ikzelf wacht liever op een leuke 965 of 975 mATX bord, maar die 1066mhz is toch erg leuk voor de 945.

Edit: Ik zie nu ook dat de memory bandwith van de 965 (12.8 GB/s) wat hoger is dan die van de 945 (10.7 GB/s)

[ Voor 5% gewijzigd door Ray-zor op 25-07-2006 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBtje
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-05 12:13
ik heb gelezen dat je beter kunt gaan voor de 975 chip i.p.v. de 965 chip.. lees dit stukje maar eens:
Intel P965 Express

At launch the only new chipset for Conroe is the Intel P965 Express. The labeling is a bit confusing since we have had the high-end Intel 975 chipset available for over 6 months. Intel's usual practice is the lower numbered chipset pair is mainstream, while the top chipset is aimed at the Enthusiast. P965 Express is supposedly different because it features a new, faster, and lower latency memory controller than the 975, and it is the only current Intel chipset to support the new ICH8R south bridge.

This would lead us to believe that the P965 Express is the natural choice for Conroe, but there are some other odd things about the P965 architecture that tell us it will still be second choice for many Conroe buyers. The 975X for Conroe has two X8 PCIe slots that support ATI CrossFire: The 965 has at most an X16 PCIe slot and an X4 PCIe slot and does not support CrossFire. At present no Intel chipset supports NVIDIA SLI, and only the 975 chipset can support CrossFire.

In addition we have found that in real-world testing the 975X is still faster than P965 with the current immature BIOS revisions. What's more, the P965 often does not support the overclocks we see on 975X chipsets, and the P965 boards we test in this roundup do not allow higher multipliers to be selected with X6800 Core 2 Duo processors; the 975X boards for Core 2 Duo allow multipliers both above and below the rated multiplier to be selected on X6800.

Intel claims P965 Express is the chipset with the improved memory controller, but our latency measurements in the Core 2 Duo launch review last week showed the 975X also fares very well with the new memory intelligent pre-fetch design used for Conroe. Where P965 Express does appear to have a distinct advantage is in the use of the ICH8 south bridge.
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2797&p=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adw
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 15:29

Adw

Toolskyn schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 20:16:
Ik zag net dat de verschillende drivers ondertussen ook op de site van Asus staan voor de P5B en P5B Deluxe, helaas nog niet de manual (die mij nou net het meeste interesseerde (en velen met mij denk ik)).
Ook nog geen BIOS update voor degenen die al begonnen te hopen
Bios update is hard nodig voor de P5B deluxe inderdaad, deze voelt erg brak aan, loopt af en toe vast. En door de huidige BIOS versie kan ik geen van de Programma's uit de Ai Suite draaien. Dus ik ben benieuwd wat ze daar aan gaan doen. Verder draait ie perfect tot nu toe...op een celeron D 331... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Hmm ben hard bezig met m'n Asus P5W DH Deluxe en kom al het eerste probleem tegen, geen een van de twee LAN controllers krijgt een IP adres (krijg dus de melding dat er wel een kabel in zit maar de "connection is limited")? Drivers op de asus support website zijn dezelfde als die van de cd...

Iemand een idee?

Wireless lan doet het wel prima, anders kon ik dit bericht niet typen ;-)

EDIT: OS is XP media center.

Zit nu op de Marvell website en daar zie ik nieuwere drivers, misschien was ik te vroeg aan het klagen...

EDIT 2: Als ik een vast IP pak, dan heb ik wel internet, maar ja ik heb liever DHCP, ff verder zoeken.

[ Voor 29% gewijzigd door Dukey op 25-07-2006 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ mrnoordhoff: niet elke 975X chipset is geschikt voor Conroe je moet gewoon ff goed lezen bij de specs van de mobo's dan kan je het makkelijk zat terugvinden he. :Y)
@ Cyrus The Virus & de rest:
Dit plaatste lampjesman vandaag in het topic: "Dual core Intels: Pentium D, Core (2) Duo, Xeon"
Afbeeldingslocatie: http://www.xtremesystems.org/forums/attachment.php?attachmentid=49617&stc=1&d=1153832328
Let goed op de blauwe balk boven de type nr's van de E6X00 Conroe's. ;)
Daar staat de levertijd van de Conroes in namelijk. 8)
Don't blame the messenger. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 09:59
Dus eerst de Extreme X6800 versie.. dat heet marketing ;).

[ Voor 8% gewijzigd door Kaspers op 25-07-2006 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ah nee, kijk eens naar de specs. De ConRoeXFire-eSATA2 is gebaseerd op de Intel 945P chipset en de 775Dual-VSTA op de Via PT880 chipset.

[...]

Neen, zowel ATI als Nvidea GPUs passen daarop.

[...]

Nogmaals, kijk eens naar de specs :P Dit bord heeft b.v. zowel DDR2 (new-skool) als DDR (old-skool) sockets en zowel een PCI-e (new-skool) als AGP (old-skool) slot :)
Ik wil dus denk ik wel mijn Conroe zo volledig mogelijk benutten. Dus dan zal het toch een 975X of een 965P moeten worden en dat betekend even iets dieper in de buidel tastten. De Asus en MSI bordjes kostten dan gauw rond de 200 euro. Of even afwachtten op meerdere bordjes natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nog wat moois gevonden voor iets meer dan 160 euro...MSI 975X Platinum, 975X (ATX, PCI-e, Sound, G-Lan, SATA II, RAID, 1394)
Zelfs de 975X chipset :)

edit:
Werkt niet :( Ondersteunt geen Conroe :(

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2006 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 22:10:
Heb nog wat moois gevonden voor iets meer dan 160 euro...MSI 975X Platinum, 975X (ATX, PCI-e, Sound, G-Lan, SATA II, RAID, 1394)
Zelfs de 975X chipset :)

edit:
Werkt niet :( Ondersteunt geen Conroe :(
werkt wel als je de powerup edition hebt (2e revisie geloof ik), zie de msi site.
http://www.msi-computer.f...e_produit=118&id_prod=514
(want msi.com.tw is down)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2006 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 23:01:
[...]

werkt wel als je de powerup edition hebt (2e revisie geloof ik), zie de msi site.
http://www.msi-computer.f...e_produit=118&id_prod=514
(want msi.com.tw is down)
Ja merk et, ruksite :S

Maar zou wel mooi zijn als de herziene versie van dit bordje het wel heeft. Dan heb je een relatief goedkoop bordje met alles erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 23:15:
[...]

Ja merk et, ruksite :S

Maar zou wel mooi zijn als de herziene versie van dit bordje het wel heeft. Dan heb je een relatief goedkoop bordje met alles erop :)
ja leuke specs, vooral die ethernet controller van intel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 23:19:
[...]

ja leuke specs, vooral die ethernet controller van intel
Uhu, idd. Maar is dat crossfire altijd pci express 2 x 8x pci-e? Ik dacht namelijk altijd dat dat 2x 16x pci-e was..
Maar verder wel compleet bordje voor weinig geld. Ben alleen benieuwd of men de v 2.0 al wel kan leveren, anders heb je er nog niets aan. En dan nog ff wachtten op de E6600. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ik twijfel tussen twee moederborden:
Asus P5B Deluxe
Asus P5W DH Deluxe

Uit de mooie openingspost ben ik wel het één en ander wijzer geworden, maar helaas nog niet helemaal genoeg om de knoop door te hakken. Ik weet dat de P5B een 965 chipset heeft en de P5W een 975X. Heel erg veel wijzer word ik helaas ook niet van die mooie schema's in de OP met de eigenschappen van de 965 en de 975X chipset.

Dit zijn mijn "eisen":
- E6600 (past op beide borden)
- passief gekoelde chipset (geldt voor beide borden)
- Zalman 9500Cu LED Heatpipe Cooler moet erop passen
- Ik neem gewoon één videokaart (dus crossfire of SLI interesseren me niet heel erg)
- 2xSATA-II HDD (300GB) in een Raid-1 opstelling (later meer Raid-1 opstellingen eraan toevoegen)
- Misschien een Raid 5 opstelling erbij
- Goede wireless LAN
- Betrouwbaarheid is belangrijker dan overclocken (een incidentele overclockpoging puur voor de fun)

De prijs van de twee borden is vergelijkbaar (beide ca EUR 200) , dus daar is weinig over te zeggen. Wel zie ik dat de P5W extra's heeft als een afstandbediening, "EZ-backup", MP3-in, Crossfire ondersteuning en dat soort gein... erg leuk allemaal... maar er moet toch een reden zijn waarom de P5B ook zijn geld waard is? Is de ICH8R southbridge van de P5B beter dan de ICH7R van de P5W? Is het geluid van de P5B (ADI AD1988B) beter dan de P5W (Realtek ALC882M)? Etc...

Wie kan mij in begrijpelijk Nederlands uitleggen wat het grote verschil is tussen de twee borden en welk bord "beter" past bij mijn wensenlijst?

(ik hoop dat dit on-topic en onderbouwd genoeg is, aangezien in de topicwaarschuwing staat dat er geen vragen mogen worden gesteld over welk moederbord je het beste kunt nemen...)

[ Voor 11% gewijzigd door The_Sukkel op 26-07-2006 00:28 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

The_Sukkel schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 00:15:
Ik twijfel tussen twee moederborden:
Asus P5B Deluxe
Asus P5W DH Deluxe

[...]

De prijs van de twee borden is vergelijkbaar (beide ca EUR 200) , dus daar is weinig over te zeggen. Wel zie ik dat de P5W extra's heeft als een afstandbediening, "EZ-backup", MP3-in, Crossfire ondersteuning en dat soort gein... erg leuk allemaal... maar er moet toch een reden zijn waarom de P5B ook zijn geld waard is? Is de ICH8R southbridge van de P5B beter dan de ICH7R van de P5W? Is het geluid van de P5B (ADI AD1988B) beter dan de P5W (Realtek ALC882M)? Etc...

Wie kan mij in begrijpelijk Nederlands uitleggen wat het grote verschil is tussen de twee borden en welk bord "beter" past bij mijn wensenlijst?

(ik hoop dat dit on-topic en onderbouwd genoeg is, aangezien in de topicwaarschuwing staat dat er geen vragen mogen worden gesteld over welk moederbord je het beste kunt nemen...)
- Intel 975 = ATI Crossfire
- Intel 965 = ICH8 Southbridge

Dit zijn denk ik de grootste structurele verschillen die ik eruit kan halen.
- Als ik veel met storage en raid aan de slag ga kies ik de nieuwe Intel 965, want die heeft een betere southbridge.
- Ben je een gamer en is Crossfire een reeele optie, kies dan de Intel 975. Met 2x PCI-e 8x kun je nog wel een videokaartengeneratie of twee verder denk ik. ;)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adw

Adw

Update
P5B Deluxe Wifi-AP Release BIOS version 0302
1. Imporve update speed under EZ-Flash mode
2. Fix date not correct under EZ-Flash mode
3. Modify the VID value to max when Ai Gear enable
4. Fix VID too low under Ai Gear level1 2,and 3
5. Fix crash free can't boot when use XE CPU
6. Modify USB WIFI item name to USB WIFI/USB 9,10 and add help string
Leuk allemaal, maar alsnog blijft het voor mij onmogelijk om de Ai Suite te installeren, waardoor ik nog steeds geen gebruik kan maken van Ai Nap, Ai Nos, Ai Gear etc. Geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Laatst online: 12-09 13:00

Vuurvoske

Nunquam cede!

shit, dat bios flashen kan dat ook zonder floppy.... ??

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Vuurvoske schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 10:06:
shit, dat bios flashen kan dat ook zonder floppy.... ??
Jahoor :) Met een bootable USB stick of een boot CD :Y) Sterker, het kan tegenwoordig redelijk betrouwbaar vanuit Windows, mits je 100% zeker bent dat jouw Windowsomgeving stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Laatst online: 12-09 13:00

Vuurvoske

Nunquam cede!

ah oke, bedankt voor het snelle antwoord :D

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

DFI confirms ATI RD600 for Conroe + photos of nForce 590 SLI IE

Begin ik toch weer te twijfelen, hoor. Misschien toch maar die P5W laten vallen, en als het moet een goedkoop AsRock bordje in afwachting van de DFI LP monsterborden :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Afbeeldingslocatie: http://images.tweaktown.com/imagebank/dfi_nf590slipre_02.jpg
wat een mooie oplissing voor de IDE en SATA connectoren.
Zo kun je pas mooi je kabels wegwerken >:)

Ik heb op dit moment een AMD met nForce4 en ben er erg tevreden over. Ik ben alleen wel onder de indruk van de intel chipsets en zit daarom toch te twijfelen tussen een mooi Gigabyte DS4 plankje of te wachten op een Nforce570/590 plankje. Eerst maar eens de reviews afwachten.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsmagalles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07-2021
Ik denk dat mensen (zoals ik) die niet gaan overclocken goed uit zijn met de ASrock ConRoeX-Fire Sata2.
Als je hem vergelijkt met de Asus P5W DH Deluxe presteren ze nagenoeg gelijk. (Asus presteert iets beter)
Dan is de prijs / prestatie van de AsRock zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alsmagalles schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 12:12:
Ik denk dat mensen (zoals ik) die niet gaan overclocken goed uit zijn met de ASrock ConRoeX-Fire Sata2.
Als je hem vergelijkt met de Asus P5W DH Deluxe presteren ze nagenoeg gelijk. (Asus presteert iets beter)
Dan is de prijs / prestatie van de AsRock zeer goed.
Er komt nog een moederbord van MSI (MSI 965 Neo als ik het niet verkeerd heb), die een beetje tussen beide in zit. Hij gaat ongeveer honderd euro kosten. Als je dan een paar tientjes meer betaald heb je wel een moederbord die behoorlijk kan overclocken. Als je je dan eens verdiept in het overclocken levert het je uiteindelijk meer dan die paar tientjes op.

De releasedatum van de conroe's zit in augustus, dus we hebben nog wel even tijd om te wachten op de moederborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Laatst online: 04-09 21:52
Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 12:33:
[...]

Er komt nog een moederbord van MSI (MSI 965 Neo als ik het niet verkeerd heb), die een beetje tussen beide in zit. Hij gaat ongeveer honderd euro kosten. Als je dan een paar tientjes meer betaald heb je wel een moederbord die behoorlijk kan overclocken. Als je je dan eens verdiept in het overclocken levert het je uiteindelijk meer dan die paar tientjes op.

De releasedatum van de conroe's zit in augustus, dus we hebben nog wel even tijd om te wachten op de moederborden.
Ik ga voor die msi, maar het schijnt niet zo'n goed overclock board te zijn, tenminste de platinum variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsmagalles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07-2021
Ben benieuwd wanneer de conroe's echt in de winkel liggen, en de MSI zal ik zeker in overweging nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht toch nog maar even. De Conroe's zijn er toch nog niet. Augustus / september. En hopelijk zijn er dan ook weer wat nieuwe moederborden uit. SLI lijkt me wel lekker eik. 7600 GT is maar iets duurder en sneller dan een X1600XT. En dat dan in SLI. :) Of eerst 1 en later nog een 2e. Maar nog maar even afwachtten dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wacht ook op de n-force chipsets want tegen die tijd zullen de kinderziektes van de p965 ook wel grotendeels gerepareerd zijn(hoop ik). (Als je kijkt naar die AM2 bordjes zou je zo naar de winkel hollen en een AMD systeem kopen 8)7 ) ? en tegen DIE tijd zullen er weer dx10 kaarten zijn en die kun je dan weer eventueel in sli of crossfire zetten en heb je een mooi toekomstgericht systeem :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2006 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Laatst online: 12-09 09:59
k0ewl schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 11:17:
Afbeeldingslocatie: http://images.tweaktown.com/imagebank/dfi_nf590slipre_02.jpg
wat een mooie oplissing voor de IDE en SATA connectoren.
Zo kun je pas mooi je kabels wegwerken >:)
Zo hoort het inderdaad! d:)b
De SATA poorten heb ik nog niet op deze wijze gezien, erg netjes.

De rest mag volgen..

offtopic:
omg DFI gaat door met die actieve koelertjes :'(, het bord telt er nu al 2 op de chipsets

[ Voor 21% gewijzigd door Kaspers op 26-07-2006 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 13:58:
ik wacht ook op de n-force chipsets want tegen die tijd zullen de kinderziektes van de p965 ook wel grotendeels gerepareerd zijn(hoop ik). (Als je kijkt naar die AM2 bordjes zou je zo naar de winkel hollen en een AMD systeem kopen 8)7 ) ? en tegen DIE tijd zullen er weer dx10 kaarten zijn en die kun je dan weer eventueel in sli of crossfire zetten en heb je een mooi toekomstgericht systeem :)
Ja, ik twijfelde ook over die goedkope AMD's. Maar het wordt toch een Conroe. Twijfel dus alleen nog over ene dubbel grafische kaart of een enkele. Maar SLI lijkt me wel leuk, die kaarten zijn wat goedkoper.
Maar denk eik. niet dat tegen de tijd dat de n-force chipsets er zijn, dat er dan al directX 10 is.. Ik denk dat dat begin volgend jaar pas komt en zo lang ga ik niet wachtten :P Als de E6600 verkrijgbaar is dan wil ik em ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk ook zeker niet dat dx10 met n-force 500 uitkomt maar als alle kinderziektes weg zijn zullen ze toch wel langzamerhand op de markt zijn hoor..http://tweakers.net/nieuws/43297/?highlight=directx+10
en natuurlijk koop je een Geforce :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 20:31

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Op http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx hebben een zooi bios updates uitgebracht. Voor mijn iets oudere bord (P5LD2) is het vanaf nu dus ook mogelijk een Core2 te draaien :D

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alsmagalles schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 12:55:
Ben benieuwd wanneer de conroe's echt in de winkel liggen, en de MSI zal ik zeker in overweging nemen.
Dat vraag ik me ook af. De winkel weet 't zelf niet goed, enige concrete informatie: "niet meer voor juli", tja, dat kan het theoretisch gezien voor 't jaar des Heeren 2008 zijn. Ik hoop toch voor 15 augustus.

Niemand die hier enigszins in direct contact staat met de leverancier voor de winkel Bytes at Work, zowel voor moederbord als processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Laatst online: 04:11

OcGuru

Giulietta Qv

Erhnam schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 15:17:
Op http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx hebben een zooi bios updates uitgebracht. Voor mijn iets oudere bord (P5LD2) is het vanaf nu dus ook mogelijk een Core2 te draaien :D
Woei, dat is goed nieuws :) Wat is de max fsb ongeveer voor dat bord :) ?

edit :/ Lol, de deluxe versie ondersteund hem niet :?

Voor conroe support moet je wel rev 2.01G PCB hebben. Anders draait die er nog niet op.

[ Voor 20% gewijzigd door OcGuru op 26-07-2006 15:35 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Erhnam schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 15:17:
Ik kan je bijna voor de volle 100% zeggen dat jouw moederbord, wat nu in je pc zit geen Core 2 Duo kan laten draaien.

Tenzij er iets veranderd is aan het bord zelf (m.a.w je hebt hem pas gekocht en een van de eerste met een nieuwe revisie) kan hij echt niet een core 2 duo draaien.
Wel weer vreemd dat de P5W DH Deluxe er niet tussen staat, het staat wel op de doos en in de boekjes :) .

[ Voor 29% gewijzigd door Dukey op 26-07-2006 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 15:06:
denk ook zeker niet dat dx10 met n-force 500 uitkomt maar als alle kinderziektes weg zijn zullen ze toch wel langzamerhand op de markt zijn hoor
Hoezo komen die niet dan?
en natuurlijk koop je een Geforce :Y)
Waarom is dat zo "tuurlijk" dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnage6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 09:28
ik kreeg gister een mail van salland automatisering dat mijn moederbord P5B deluxe wifi-ap binnen is :)
nu is het alleen nog wachten op de processor (E6700).

de p5b deluxe wifi-ap is trouwens op vooraad bij salland, hoeveel stuks weet ik niet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 20:31

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Djoekie schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 15:39:
[...]

Ik kan je bijna voor de volle 100% zeggen dat jouw moederbord, wat nu in je pc zit geen Core 2 Duo kan laten draaien.

Tenzij er iets veranderd is aan het bord zelf (m.a.w je hebt hem pas gekocht en een van de eerste met een nieuwe revisie) kan hij echt niet een core 2 duo draaien.
Wel weer vreemd dat de P5W DH Deluxe er niet tussen staat, het staat wel op de doos en in de boekjes :) .
Mijn moederbord is drie weekjes oud.. We zullen zien.. Vanavond even de kap van mijn pc kijken en goed zoeken welke revision.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 15:46:
[...]

[...]

Waarom is dat zo "tuurlijk" dan?
dat is niet helemaal serieus bedoelt maar omdat ati nu is gekocht door amd zou ik kwa toekomstgerichtheid voor nvidia gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 17:28:
[...]

dat is niet helemaal serieus bedoelt maar omdat ati nu is gekocht door amd zou ik kwa toekomstgerichtheid voor nvidia gaan.
Wat zie je als toekomstgericht dan? een videokaart maakt het namelijk niet uit op welk chipset hij zit.

Wel is als je een SLI board neemt een geforce een logischere stap, ivm. sli uitbreiding, en makkelijker drivers downloaden (tweaker heeft hier nix van maargoed, je hoeft maar bij 1 fabrikant te zijn en in windows is alles weer 1 mooi geheel).

Maar ook een ati kaart is toch geen probleem, bovendien behoort een RD600 intel chipset ook nog tot de mogelijkheden, die gaat wel gewoon nog door.

[ Voor 3% gewijzigd door duncanvdlinden op 26-07-2006 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 17:28:
[...]

Ja, inderdaad zit wat in. Hopelijk komen de SLI mobo's voor Conroe een beetje rap. Wil zowieso eerst een kaart en mogelijk in de toekomst een 2e. Op DX10 ga ik niet meer wachtten denk ik, dat duurt me te lang. Of ik koop een goedkoop kaartje en prik er een betere in ten tijde van directX 10.

De RD600 is ook nog een optie, maar dat zal ook nog wel even duren. Tot oktober / november kan ik sowieso niet meer wachtten. De huidige pc gaat weg en ben bang dat DX10 er niet eerder is..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2006 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik heb kreeg zojuist een reactie van 4Launch op:
[...] Daarnaast, mocht het Asus P5WD2-E Premium moederbord op 27 juli niet in revisie 1.03G leverbaar zijn (dat is de enige revisie die C2D ondersteunt) dan had ik deze graag vervangen door de Asus P5W DH Deluxe.
Hier kreeg ik op terug.
De revisie van het moederbord is de 1.02 echter werkt deze ook met de Conroe processoren.
Wat is wijsheid? Ik heb toch echt al op diverse plekken gelezen dat dit nooit gaat werken. Ik zit er nu een beetje over te denken toch maar gewoon voor de P5B Deluxe te gaan op de P5WDH Deluxe. Dan weet ik in ieder geval zeker dat ik goed zit.
Ik heb ze in ieder geval al gevraagd wat hun bron is, dus wordt vervolgd.

[edit]
Ik krijg net een mailtje terug dat ze die informatie hier van Tweakers halen, dus ik weet het niet hoor, maar ik lees hier (en op diverse andere plaatsen op internet) toch echt dat het alleen gaat werken met revisie 1.03 en hoger. 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door --MeAngry-- op 26-07-2006 19:45 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 21:31
--MeAngry-- schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 19:16:

[...]

Hier kreeg ik op terug.

[...]

Wat is wijsheid? Ik heb toch echt al op diverse plekken gelezen dat dit nooit gaat werken. Ik zit er nu een beetje over te denken toch maar gewoon voor de P5B Deluxe te gaan op de P5WDH Deluxe. Dan weet ik in ieder geval zeker dat ik goed zit.

[edit]
Ik krijg net een mailtje terug dat ze die informatie hier van Tweakers halen, dus ik weet het niet hoor, maar ik lees hier (en op diverse andere plaatsen op internet) toch echt dat het alleen gaat werken met revisie 1.03 en hoger. 8)7
Als zij zeggen dat het moet werken en het werkt niet dan moet je 'm toch kunnen terug sturen?

Ik zou gewoon de P5WD2 bestellen en als het niet werkt terug sturen en verwijzen naar de mail wisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier nu een p5w dh draaien en over de raid oplossing met de verschillende chipsets ben ik niet echt te spreken, wat een zooitje is dat zeg, zeker als je van amd platform afkomt met 1 chipset die alles doet.
Verder ziet het er allemaal wel leuk uit, plenty bios opties enzo.
Beetje jammer dat de 2e chipset koeling precies in lijn zit met het 1e pci-e slot, zo zit de 7950 vol over de chipset koeler heen dus daar kan niks beters op (of ik moet een zalman blokje modden).
Zit wel een berg extra spul in de doos, wifi, remote en een bende kabels. Doet erg luxe aan allemaal.

en ik krijg xp32 niet geinstalleerd, bsod tot en met, we gaan over op xp64...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2006 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:56

nFo

--MeAngry-- schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 19:16:

[...]

Hier kreeg ik op terug.

[...]

[edit]
De Asus P5WD2-E Premium Rev 1.02 en ( 1.03 ) gaan niet werken met Core 2 Duo.

http://www.xtremesystems....hp?p=1595158&postcount=15
http://www.xtremesystems....=107106&highlight=p5wd2-e

Dit mainboard heeft geen: VRM11, dus kunnen we het wel vergeten.

1) Boards based on the 975X chipset, available for sale right now, are NOT Conroe compatable, nor will they be with just a BIOS update. The reason why is that the current boards all have a PWM buck controller that does not support VRM revision 11. At the very least a small revision to the board will need to be made along with a new BIOS. End of story.

http://www.xtremesystems....t=96989&highlight=p5wd2-e

Hier staat dat het met: PCB 1.03G rev zou werken volgens Asus. :?
http://www.xtremesystems....p?p=1528887&postcount=121

Nogal tegenstijdige info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolskyn

Toolskyn

€ 500,-

P5B Release BIOS version 0170
1. Fix some cpu will reset if execute gear nap.
2. Set Jmicron to IDE mode.
3. Boost floppy BIOS flash speed when using ezflash 2.
4. Add help string for IDE item.
5. Fix AI SUITE DDR voltage error.
6. Enable support for IDE cdrom under EZ-Flash.
7. Fix system will hang after leave EZ-Flash (Alt+F2)
8. Fix win2000 usb7 8 port can't wakeup s1 s3 s4
9. Fix conroe CORE 2 cpu not support C1E will show C1E item in BIOS
10. Fix crash free will hang at post code 0007 issue
11. Fix conroe CPU will hang when EIST disable or quiet enabled.
12. Fine tune cpu temperature reading.
De release notes van een nieuwe BIOS voor de P5B (niet deluxe dus)

gewooniets.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 21:03:
ik heb hier nu een p5w dh draaien en over de raid oplossing met de verschillende chipsets ben ik niet echt te spreken, wat een zooitje is dat zeg, zeker als je van amd platform afkomt met 1 chipset die alles doet.
Verder ziet het er allemaal wel leuk uit, plenty bios opties enzo.
Beetje jammer dat de 2e chipset koeling precies in lijn zit met het 1e pci-e slot, zo zit de 7950 vol over de chipset koeler heen dus daar kan niks beters op (of ik moet een zalman blokje modden).
Zit wel een berg extra spul in de doos, wifi, remote en een bende kabels. Doet erg luxe aan allemaal.

en ik krijg xp32 niet geinstalleerd, bsod tot en met, we gaan over op xp64...
misschien een oplossing als je de 7950 in het onderste slot prikt? heb ik hier ook en gaat prima

bsod tijdens installatie is niet goed, het moet gewoon gaan, maar probeer eens je geheugen voltage te verhogen naar 2 - 2,1v vaak bij corsair moet dat.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

asus p5w dh, draait nu onder xp64, alles standaard.
De ich7r is lekker snel, een stuk sneller als een nforce4/nforce pro, ziet er goed uit.
Verder weinig problemen al lijk ik een niet overklokbare d820 te hebben? kan de fsb niet verhogen (staat vast op 200?)
Ik ben niet ontevreden, maar heb een nieuwe xp32 cd gefikt, en nieuwe f6 floppy, toch nog es proberen.

7950 in het onderste slot komt voor de chipset koeler nog slechter uit. Maar ik krijg dit wel gefixt.
Ik post wel ergens een foto, eerst verder testen as is.

trouwens, dat koelblok met de heatpijp erdoor tussen cpu en de poorten, wordt best wel warm!
Is daar een minder passief alternatief voor? (er zitten 2 gaatjes in het mobo om de koeler vast te zetten)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2006 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 22:14:
De ich7r is lekker snel, een stuk sneller als een nforce4/nforce pro, ziet er goed uit.
Verder weinig problemen al lijk ik een niet overklokbare d820 te hebben? kan de fsb niet verhogen (staat vast op 200?)
Ik ben niet ontevreden, maar heb een nieuwe xp32 cd gefikt, en nieuwe f6 floppy, toch nog es proberen.

7950 in het onderste slot komt voor de chipset koeler nog slechter uit. Maar ik krijg dit wel gefixt.

trouwens, dat koelblok met de heatpijp erdoor tussen cpu en de poorten, wordt best wel warm!
Is daar een minder passief alternatief voor? (er zitten 2 gaatjes in het mobo om de koeler vast te zetten)
Leuk dat je ons op de hoogte houd !!
Waardeer ik heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:49
Leverdatum in Nederland bekend voor gigabyte(onofficieel)

www.obcs.nl/ice.cgi?a_ssr...=&d_sort=&d_vend=Gigabyte

10-08-2006

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolskyn

Toolskyn

€ 500,-

Ik zie trouwens op de Asus support site de hele tijd een P5B, een P5B Deluxe en een P5B Deluxe/Wifi-AP staan. Zou dat betekenen dat er ook een P5B Deluxe is zonder Wifi (dus goedkoper), of dat er nog zoiets aan zit te komen? Vraag me af of de prijs veel uit zou maken, want als het een beetje uitmaakt wordt de P5B deluxe opeens een interessant bord zo zonder Wifi...

gewooniets.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 22:14:

er zit een koelertje in de doos om op die heatpipe te zetten, dat moet schelen...

ik heb een hele andere oplossing maar heb hem ook nooit in een kast, dat zou ook niet gaan :)
Afbeeldingslocatie: http://rol-co.nl/images/asusttbtkl.jpg

en hier het draadje op xs
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=107552

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rol-Co schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 22:44:
[...]

er zit een koelertje in de doos om op die heatpipe te zetten, dat moet schelen...

ik heb een hele andere oplossing maar heb hem ook nooit in een kast, dat zou ook niet gaan :)
[afbeelding]

en hier het draadje op xs
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=107552
Ah, rol-co, ja jou oplossing had ik al gezien.
Ik heb een losse koeler voor de hoge heatsink, zou alleen iets anders moeten hebben voor de mosfet koeler, anders zit ik met die heatpipe.

Ik heb wel zojuist ontdekt dat de heatsinks een stuk beter koelen als je het plasticje verwijderd 8)7
ter mijne verdediging, de plasticjes zaten er HEEL strak op..
Maar nog wordt het best warm.
Zo'n mosfet freezer zoals mips heeft is aardig, maar dan iets voor zonder waterkoeling, geen waterkoeling meer voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die plasticjes zag ik ook pas na een half uurtje!
Snel eraf gehaald natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Bink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05-2022
Even over de bios update berichten van de P5B en deluxe die hier de ronde doen: BIOS version 0170 is de bios versie die al standaard op mijn P5B zat, dit is dus geen nieuwe versie.

Over de IDE CD-rom problemen waar ik eerder over sprak: hoogst waarschijnlijk klopt dit toch niet, ik had er ergens over gelezen en (domme ik, altijd alleen je eigen ervaringen vertrouwen) ging er dus maar van uit dat booten van een cd-rom niet ging. Maar nu zag ik in de bios dat de ide cd-rom ook gewoon bij de boot sequence genoemt werd.. zal morgen ff testen of het echt lukt maar hoogst waarschijnlijk dus wel.

De P5B valt me wel een beetje tegen; bij een FSB rond de 300MHz en hoger kan het geheugen al niet meer asynchroon draaien, dus sneller dan de FSB lukt dan niet meer (geen geheugenprobleem; is DDR2-800). Daarnaast lukt het me (vooralsnog) niet om er een hogere fsb dan 350MHz uit te halen, en als het chipset dan wat opgewarmt is is dat ook niet meer stabiel. Goede northbridge koeling is dus zeer sterk aan te raden bij overclocken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 22:48:
[...]

Ah, rol-co, ja jou oplossing had ik al gezien.
Ik heb een losse koeler voor de hoge heatsink, zou alleen iets anders moeten hebben voor de mosfet koeler, anders zit ik met die heatpipe.

Ik heb wel zojuist ontdekt dat de heatsinks een stuk beter koelen als je het plasticje verwijderd 8)7
ter mijne verdediging, de plasticjes zaten er HEEL strak op..
Maar nog wordt het best warm.
Zo'n mosfet freezer zoals mips heeft is aardig, maar dan iets voor zonder waterkoeling, geen waterkoeling meer voor mij...
mosfets worden niet warm op de asus, tenminste.......niet met een conroe, een 820 trekt iets meer stroom dus zou kunnen, ik heb er ram sinkjes op zitten voor de zekerheid maar is niet nodig.

ja dat vage beschermplasticje zat er bij mij bij 1 bord ook op , de eerste niet......lekker handig
ik heb dat home plaatje er afgehaald, dat zit met dubbelzijdig tape, en er een 5cm fan op geschroeft, dat scheelde al 20 graden in chipset temp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Misschien een stomme vraag, maar waarom hebben veel mobo's zoveel SATA poorten? Er zijn er een aantal met 8 poorten. Is dat normaal tegenwoordig?
Bedoel wie heeft er nou acht 5,25 apparaten? Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft te maken ook met je raid he Cyb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

nFo schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 21:30:
[...]

De Asus P5WD2-E Premium Rev 1.02 en ( 1.03 ) gaan niet werken met Core 2 Duo.

http://www.xtremesystems....hp?p=1595158&postcount=15
http://www.xtremesystems....=107106&highlight=p5wd2-e

Dit mainboard heeft geen: VRM11, dus kunnen we het wel vergeten.

1) Boards based on the 975X chipset, available for sale right now, are NOT Conroe compatable, nor will they be with just a BIOS update. The reason why is that the current boards all have a PWM buck controller that does not support VRM revision 11. At the very least a small revision to the board will need to be made along with a new BIOS. End of story.

http://www.xtremesystems....t=96989&highlight=p5wd2-e

Hier staat dat het met: PCB 1.03G rev zou werken volgens Asus. :?
http://www.xtremesystems....p?p=1528887&postcount=121

Nogal tegenstijdige info.
Dat van die VRM wist ik wel, maar de 1.03G zou die nieuwe VRM juist moeten hebben vandaar. :)

Ik denk dus toch maar dat het een ander bord wordt. Misschien de MSI 975X Platinum Powerup Edition, of toch de P5B Deluxe. Bij de P5B Deluxe is mijn grootste struikelpunt de audiochip, ik heb het liefste componenten die onder de meeste OSen worden ondersteund, maar van de gebruikte chip heb ik nog nooit gehoord.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuckyBoy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-05 20:22
maar nu de hamvraag: Welke online shops kunnen al leverenl? :o .. ik ben op zoek naar de E6600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rol-Co schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 23:05:
[...]

mosfets worden niet warm op de asus, tenminste.......niet met een conroe, een 820 trekt iets meer stroom dus zou kunnen, ik heb er ram sinkjes op zitten voor de zekerheid maar is niet nodig.

ja dat vage beschermplasticje zat er bij mij bij 1 bord ook op , de eerste niet......lekker handig
ik heb dat home plaatje er afgehaald, dat zit met dubbelzijdig tape, en er een 5cm fan op geschroeft, dat scheelde al 20 graden in chipset temp.
hmmm, met de 820 worden ze wel lekker warm.
Ik zal de handel morgen in de kast hangen, die heeft wat goed geplaatste 120mm fans, helaas is het een lian li, dus mobo hangt op z;n kop, ik weet niet of de heatpipe dat leuk gaat vinden.
XP32 ondertussen ook aan de praat gekregen (rotte cd/floppy denk ik), maar die wil weer niet met 4GB geheugen overweg, dus ik ben weer xp64 aan het instaleren. Verder herkent xp64 de meeste devices, bij xp32 sp2 moet ik toch weer met een hoop drivers aan de slag. Ook haal ik met xp64 hogere doorvoersnelheden op de ich7r (gemeten met atto).

Ben nog steeds op zoek naar een mosfet koeler alternatief, maar er is weinig (niks?) voor op lucht.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2006 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Laatst online: 04:11

OcGuru

Giulietta Qv

BuckyBoy schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 00:05:
maar nu de hamvraag: Welke online shops kunnen al leverenl? :o .. ik ben op zoek naar de E6600.
Geen naar mijn weten :P Bij 4launch zijn de 8 augustus beschikbaar en bij komplett de 21ste. Salland en azerty zouden ze ook rond die datum hebben denk ik..

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 00:06:
[...]

hmmm, met de 820 worden ze wel lekker warm.
Ik zal de handel morgen in de kast hangen, die heeft wat goed geplaatste 120mm fans, helaas is het een lian li, dus mobo hangt op z;n kop, ik weet niet of de heatpipe dat leuk gaat vinden.
XP32 ondertussen ook aan de praat gekregen (rotte cd/floppy denk ik), maar die wil weer niet met 4GB geheugen overweg, dus ik ben weer xp64 aan het instaleren. Verder herkent xp64 de meeste devices, bij xp32 sp2 moet ik toch weer met een hoop drivers aan de slag. Ook haal ik met xp64 hogere doorvoersnelheden op de ich7r (gemeten met atto).

Ben nog steeds op zoek naar een mosfet koeler alternatief, maar er is weinig (niks?) voor op lucht.
Bedoel je dat je het moederbord niet mag laten staan in je kast maar moet laten liggen in een kast ? Heb het over de heatpipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:52

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Biostar heeft ook een nieuwe serie MB released waaronder een drietal mATX borden met een 945 chipsset: http://www.biostar.com.tw/core2duo.html
De I945G-M7 ziet er zeker niet onaardig uit qua specs, maar persoonlijk wacht ik denk ik toch liever op mATX borden met de nieuwere 965 chipsset.

[ Voor 3% gewijzigd door Ray-zor op 27-07-2006 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 01:05:
[...]

Bedoel je dat je het moederbord niet mag laten staan in je kast maar moet laten liggen in een kast ? Heb het over de heatpipe.
Ik weet het niet. Ik weet niet hoe kritisch de positionering is voor de werking van de heatpipe.
In een lian li staat het moederbord op z'n kop, cpu beneden en pci sloten boven.

Alle testen tot nu toe heb ik gedaan met het bord plat liggend (zoals rol-co!), maar vanavond of morgen gaat ie de kast in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adw

Adw

Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 08:54:
[...]

Ik weet het niet. Ik weet niet hoe kritisch de positionering is voor de werking van de heatpipe. In een lian li staat het moederbord op z'n kop, cpu beneden en pci sloten boven.
Ik draai de P5B Deluxe ook in een Lian Li kast(PC-101A ATX), dus het mobo hangt ook op zijn kop, maar ik heb tot nu toe nog nergens problemen mee gehad qua temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adw schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 09:00:
[...]

Ik draai de P5B Deluxe ook in een Lian Li kast(PC-101A ATX), dus het mobo hangt ook op zijn kop, maar ik heb tot nu toe nog nergens problemen mee gehad qua temperaturen.
wordt bij jou die mosfet en northbridge(?) heatsink warm/heet als je voelt?
Welke cpu draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adw

Adw

Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 09:20:
[...]

wordt bij jou die mosfet en northbridge(?) heatsink warm/heet als je voelt?
Welke cpu draai je?
Nee naar mijn idee worden ze niet uitzonderlijk warm, de Zalman cpu koeler hangt ook gedeeltelijk boven de heatsink waardoor deze ook wat warmte afvoert direct gericht naar de casefan aan de achterkant. Momenteel draai ik tijdelijk een Celeron D 331.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Kan iemand met een Asus P5W Dh Deluxe controleren dat een processorcore constant belast wordt (+/- 10%) wanneer Dolby Digital Live wordt aangezet? Ik vindt dit echt vreemd en het gebeurd dus ook wanneer er geen muziek oid speelt. Was aan het benchen en de scores bleven _wat_ achter, tja zie je dan in de task manager dat "iets" 10% processortijd is aan het snoepen.

Ik had dit op mijn vorige, vorige Asus P5GDC Deluxe niet wanneer ik Dolby digital live gebruikte (vorige Asus P5WD2 had geen dd live).

[ Voor 4% gewijzigd door Dukey op 27-07-2006 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Alweer een Gigabyte GA-965P-DQ6 Review :Z Wel mooie FSB OC :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Nog wat leuks gevonden:
De Intel Core 2 Extreme x6800 kan hoogstwaarschijnlijk op een ouder moederbord draaien :+.

Er blijkt namelijk dat deze processor de 05B specificatie (VRM10) benodigd en ieder ouder intel 945, 955 en 975 moederbord kan dit aanbieden (check jullie moboboekjes maar). Dit geldt natuurlijk ook voor Nvidia, Via en sis moederborden die 05B specificatie hebben.

De E6300 t/m E6700 daarintegen niet omdat deze de 06 specificatie (VRM11) hebben en dus ook nieuwere moederborden nodig hebben.

http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SL9S5

Tis ook geen typfout want het staat op de core:
http://www.watch.impress....20060729/image/ncex5.html

Dus mensen die een bord hebben als de duurdere P5WDG2-WS workstation borden springen nu waarschijnlijk een gat in de lucht aangezien hun bord de x6800 kan draaien. Bios update is natuurlijk wel altijd nodig.

Ik kan me bijna wel voor m'n hoofd slaan aangezien ik eergisteren 200 euro heb uitgegeven voor een P5W DH Deluxe terwijl ik dat geld ook had kunnen bijleggen voor een X6800.... Ach ja tis waarschijnlijk toch maar een tijdelijk iets en toekomstige processors zullen 06 specificatie nodig hebben (huidige conroe's en toekomstige kentsfield ed).

[ Voor 3% gewijzigd door Dukey op 27-07-2006 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 17:30

SLeddert

SLeddert

Nog een overzichtje van de levertijd van de Core2Duo's.
http://www.idealo.de/prei...box-sockel-775-intel.html

Karsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Uit de review:
One thing that didn't work out so well for this board is the included metal backplate, or the "Crazy Cool". Honestly, while I initially thought the idea for the "Crazy Cool" was great, I ended up being very frustrated by it. I spent a bit of time trying to gently remove it, and came to the conclusion that it is not really meant to be removed - which is very dissapointing on such an excellent overclockers board as it prevented me from using high end air coolers such as the Noctua NH-U 12 and the ThermalRight Ultra 120.
Ik vind dit toch wel een minpunt van het bordje. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djoekie schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 11:25:
Nog wat leuks gevonden:
De Intel Core 2 Extreme x6800 kan hoogstwaarschijnlijk op een ouder moederbord draaien :+.

Er blijkt namelijk dat deze processor de 05B specificatie (VRM10) benodigd en ieder ouder intel 945, 955 en 975 moederbord kan dit aanbieden (check jullie moboboekjes maar). Dit geldt natuurlijk ook voor Nvidia, Via en sis moederborden die 05B specificatie hebben.

De E6300 t/m E6700 daarintegen niet omdat deze de 06 specificatie (VRM11) hebben en dus ook nieuwere moederborden nodig hebben.

http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SL9S5

Tis ook geen typfout want het staat op de core:
http://www.watch.impress....20060729/image/ncex5.html

Dus mensen die een bord hebben als de duurdere P5WDG2-WS workstation borden springen nu waarschijnlijk een gat in de lucht aangezien hun bord de x6800 kan draaien. Bios update is natuurlijk wel altijd nodig.

Ik kan me bijna wel voor m'n hoofd slaan aangezien ik eergisteren 200 euro heb uitgegeven voor een P5W DH Deluxe terwijl ik dat geld ook had kunnen bijleggen voor een X6800.... Ach ja tis waarschijnlijk toch maar een tijdelijk iets en toekomstige processors zullen 06 specificatie nodig hebben (huidige conroe's en toekomstige kentsfield ed).
Ging het je dan om de features van dat bord of had een P5B ook kunnen volstaan ?

Ik zit namelijk te twijfelen tussen beide borden. SLI boeit me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
wel behoorlijk afgeprijsd zeg dat corsair pc8500 cl5 geheugen,

1GB x 2 (2GB) PC8500 DDR2, CL5 (Corsair, TWIN2X2048-8500C5) 229 euro.
pricewatch: 1GB x 2 (2GB) PC8500 DDR2, CL5 (Corsair, TWIN2X2048-8500C5)

nu vind ik pc6400 ook wel genoeg maar misschien goede tip voor de overklokkers.

Als ik zo dat lijstje is zit te bekijken op de corsair site, dan zie ik dat bepaalde modules strakkere timings krijgen door het verhogen van voltages, bijvoorbeeld die pc8500.

Maar ook een pc6400cl 4 module draait op een hoger voltage (standaard timings), als bijvoorbeeld de cl5 variant ervan.
koop je dan niet gewoon bijna identieke modules, waarbij de cl4 variant gewoon de SPD strakker geprogrammeerd is?

[ Voor 47% gewijzigd door duncanvdlinden op 27-07-2006 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste William,

De eerste Conroe-borden zijn al verkrijgbaar.

Op dit moment gaan ze via onze distributeurs de markt op.

Het gaat nog op wat kleinere aantallen. We verwachten dat grotere aantallen op korte termijn beschikbaar zullen zijn.

Mocht je nog vragen en/of opmerkingen hebben, horen wij dat graag.

Groetjes,
GIGABYTE TECHNOLOGY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
duncanvdlinden schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 15:12:

Ga er maar vanuit dat die prijs niet klopt, neem aan dat ze gewoon een foutje hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 15:12:

kijk eens goed, 4 shops voor 400+ euro en 1 shop voor 250 euro?
Denk dat het een foutje is (2x512MB ipv 2x1024mb misschien?)

edit:
hmmm op hun website staat het ook zo?
http://www.informatique.n...p.cgi?M=I&A=133034&FRS=ON
Ik heb al geheugen, anders zou ik zeggen, bestellen die handel!
Maar ik heb zoiets al 2 keer gehad met ocz geheugen, leek goedkoop, maar uiteindelijk "niet leverbaar"

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2006 16:18 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd 't on-topic, dus geen vragen over welk moederbord je het beste kunt nemen. Ook geen lijstjes posten met de vraag of dat goede hardware is om te kopen :) Zie ook de PMG FAQ en het subforum CSL.

En dit topic gaat dus over moederborden die compatibel zijn met de Core 2 Duo CPU's en niet over de CPU's zelf. Daarvoor kunnen jullie terecht in [Discussie] Dual core Intels: Pentium D, Core (2) Duo, Xeon :)

Tot slot: het is ook kansloos om een post te zetten met alléén maar een mededeling dat je een of ander moederbord hebt besteld. Laat dat achterwege en post liever een mooie mini-review wanneer je het bord eenmaal binnen hebt :)