Core 2 Duo (Conroe) Motherboard Topic Deel III

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.269 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 21:56

nFo

PilatuS schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 15:36:
[...]

Ga er maar vanuit dat die prijs niet klopt, neem aan dat ze gewoon een foutje hebben gemaakt.
Ja is een foutje, maar toch maar besteld.
En nu hopen dat ze het niet door hebben. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nFo schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 16:37:
[...]

Ja is een foutje, maar toch maar besteld.
En nu hopen dat ze het niet door hebben. O-)
Haha, ik heb ze ook besteld, een ook gebeld. Hun inkoopafdeling heeft al gevraagd bij de leverancier of het klopt. Ze zeiden ook dat er al iemand het besteld had, en dat zei dat alweer doorbesteld hadden. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 09:56
Wat vinden jullie van de Intel Desktop Board DP965LT?
Zijn daar al reviews van?

edit:
Heeft Intel geen ICH8R moederbord? :?

[ Voor 17% gewijzigd door Conroe op 27-07-2006 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 17:09:
[...]

Haha, ik heb ze ook besteld, een ook gebeld. Hun inkoopafdeling heeft al gevraagd bij de leverancier of het klopt. Ze zeiden ook dat er al iemand het besteld had, en dat zei dat alweer doorbesteld hadden. })
In princiepe kunnen ze je helemaal niets maken, het is hun verantwoording als jij de bestelling plaatst is de koop gewoon gebonden.

Zo heb ik mijn dell 2005FPW met 50% korting gekocht, omdat dell een fout had gemaakt om 50% bij 1 monitor eraf te trekken, de actie was bij een 2e monitor de 2e voor de halve prijs >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 17:09:
[...]

Haha, ik heb ze ook besteld, en ook gebeld. Hun inkoopafdeling heeft al gevraagd bij de leverancier of het klopt. Ze zeiden ook dat er al iemand het besteld had, en dat zij dat alweer doorbesteld hadden. })
Ik ben benieuwd, :P
bedankt duncanvdlinden.

Maar goed, weer on topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBtje
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-05 12:13
duncanvdlinden schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 17:42:
[...]

In princiepe kunnen ze je helemaal niets maken, het is hun verantwoording als jij de bestelling plaatst is de koop gewoon gebonden.

Zo heb ik mijn dell 2005FPW met 50% korting gekocht, omdat dell een fout had gemaakt om 50% bij 1 monitor eraf te trekken, de actie was bij een 2e monitor de 2e voor de halve prijs >:)
dat geldt alleen als het geen abnormale prijs is.. als er bijv. een televisie voor 100 euro aangeboden wordt waar normaal gesproken 1000 euro voor betaald moet worden, is het duidelijk dat het gaat om een vergissing, waardoor je toch gehouden bent om of 1000 euro te betalen of de koop te annuleren..

dat is in het geval van het geheugen denk ik niet zo..

[ Voor 49% gewijzigd door FBtje op 27-07-2006 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04:11

OcGuru

Giulietta Qv

Is het nu verstandig om een gigabyte DS3 te kopen ? Of komt er nog een nieuwere revisie uit die een aantal bugs fixt ?

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sds
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-07 15:48

sds

Intel moederborden, daar staan toch wel een aantal interessante bordjes tussen inclusief G965, Q965/963 en 946GZ. Jammer dat er alleen nog maar "overview" informatie op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

FBtje schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 18:28:
[...]

dat geldt alleen als het geen abnormale prijs is.. als er bijv. een televisie voor 100 euro aangeboden wordt waar normaal gesproken 1000 euro voor betaald moet worden, is het duidelijk dat het gaat om een vergissing, waardoor je toch gehouden bent om of 1000 euro te betalen of de koop te annuleren..

dat is in het geval van het geheugen denk ik niet zo..
Ik heb al een mail ontvangen dat het niet klopt.

Geachte Klant,

Helaas heeft onze leverancier een typefout gemaakt. Prijzen van leveranciers worden bij ons automatisch geimporteerd en is daarom in ons artikelbestand verwerkt. Wij kunnen het geheugen dus niet voor €229,- leveren. Om u tegemoet te komen kunnen wij het geheugen tegen een speciale prijs van €425,- (normaal €449,-) leveren. Mocht u gebruik willen maken van dit aanbod dan voldoet een reply.

Excuses voor het ongemak.

Mochten wij u nog ergens mee van dienst kunnen zijn, dan horen wij dat natuurlijk graag.

Met vriendelijke groet,
Informatique computers en componenten BV

M******** H********
Telesales

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sds
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-07 15:48

sds

w00t, zo te zien alles wat ik zocht in een nieuw bordje, Intel® Desktop Board DG965OT, mATX, 10 USB, 2 IEEE-1394a, 6 SATA, Matrix RAID, GMA X3000 graphics, Dolby, € 116.29

Alhoewel het een beetje onduidelijk is wat nou de exacte features zijn aangezien ik 2 pagina's met verschillende info over dit bord heb gevonden:
Wel IEEE-1394a, geen Matrix RAID
Wel Matrix RAID, geen IEEE-1394a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king of rats
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 21:34
Was net even wat aan het rond zoeken naar de asrock 775Twins-HDTV R2.0, maar ik kon er niet zo veel over vinden misien dat iemand anders wat meer geluk heeft. Ik heb hem wel gezien bij komplett.nl voor 54 euro, mischien dat dit in de OP gezet kan worden met de specs er bij.

Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Nu online
sds schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 20:17:
w00t, zo te zien alles wat ik zocht in een nieuw bordje, Intel® Desktop Board DG965OT, mATX, 10 USB, 2 IEEE-1394a, 6 SATA, Matrix RAID, GMA X3000 graphics, Dolby, € 116.29
Netjes bord voor een Media Center d:)b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nezumi schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 21:52:
Was net even wat aan het rond zoeken naar de asrock 775Twins-HDTV R2.0, maar ik kon er niet zo veel over vinden misien dat iemand anders wat meer geluk heeft. Ik heb hem wel gezien bij komplett.nl voor 54 euro, mischien dat dit in de OP gezet kan worden met de specs er bij.
Of je kijkt gewoon voor de specs even op de site van AsRock..... http://www.asrock.com/product/775Twins-HDTV%20R2.0.htm :Y)
Het bordje is trouwens ook te bestellen op Salland alleen dan voor € 60,- 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nFo schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 19:18:
[...]

Ik heb al een mail ontvangen dat het niet klopt.

Geachte Klant,

Helaas heeft onze leverancier een typefout gemaakt. Prijzen van leveranciers worden bij ons automatisch geimporteerd en is daarom in ons artikelbestand verwerkt. Wij kunnen het geheugen dus niet voor €229,- leveren. Om u tegemoet te komen kunnen wij het geheugen tegen een speciale prijs van €425,- (normaal €449,-) leveren. Mocht u gebruik willen maken van dit aanbod dan voldoet een reply.

Excuses voor het ongemak.

Mochten wij u nog ergens mee van dienst kunnen zijn, dan horen wij dat natuurlijk graag.

Met vriendelijke groet,
Informatique computers en componenten BV

M******** H********
Telesales
Dat mailtje kreeg ik ook >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over de asus p5w dh.
Vandaag ingebouwd in de kast (lian li v1000).
Eerst even de heatsinks verwijderd en wat een ontdekking.
De mosfet heatsink zit met een stuk rubber op de mosfets.
Nou dat helpt!
Ik heb gekeken of de mosfets wel vlak liggen, en dat liggen ze, dus rubber verwijderd, koelprut erop.
northbridge heatsink er dus ook af, schoongemaakt (dikke laag zware prut zat erop), beetje koelprut en monteren. Verder het kapje erafgehaald, als je dat doet is het best een behoorlijke heatsink!
Van de southbridge ook kapje verwijderd en koelprut vervangen, weinig spectaculair.
Geen idee of het beter koelt, ik kan nog steeds niet overklokken (oem d820).
Verder m'n raid opnieuw opgebouwd, de kabels zaten verkeerd, 1 kabel zat op de oranje poorten, 1 op de zwarte, nu beide op de zwarte, zijn m'n atto scores lager! Maar als ik em time is ie wel sneller (grote file overzetten). Ik draai xp64 want xp32 kan niet met 4 GB overweg.
Vandaag ook m'n e6700 gepreordered, met dank aan salland die een goeie deal hadden ivm een rma die ik nog had lopen. Nu voel ik er bijna niks van en kon er wel een e6700 vanaf ipv e6600.
Vandaag ook gebf2ed (2 uur aan een stuk) en het geheel is prima stabiel, loopt als een trein (met 7950 overklokt 10%).
Af en toe trek ik de gigabit dicht, dan zit ie gewoon vol, beetje vreemd, lijkt te komen sinds ik de marvel drivers erop gezet heb, misschien nieuwere drivers erop zetten? Voorheen had ik de xp64 standaard drivers en toen geen problemen.
Ik heb nog wel een unspecified device, iets wat met de ich7r te maken heeft maar ik kan niet vinden wat dat is en heb al wel de intel chipset drivers geinstalleerd. Iemand een idee?
Ben blij weer bij asus te zitten na een tyan avontuur. Voelt allemaal net wat stabieler aan, al zou ik gigabyte en msi ook zo aandurven (ik heb plenty msi ervaring).
Lekker boardje die asus p5wdh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Misschein een beetje offtopic, maar ik had een vraag over de ICH8 southbridge die aan de Intel 965P gekoppeld is:

De harde schijven die via de SATAII poorten worden aangesloten zijn volgens de technische tekening direct gekoppeld aan de ICH8 met een snelheid van "3Gb/s each". Houdt dat dus in dat een eventuele raid0 niet meer gelimiteerd wordt op 133MB/s van de PCI bus? en zo nee, tot welke snelheid kun je dan gaan met een raid0 opstelling?

Dit wil ik graag weten omdat ik zo kan beslissen of een upgrade van 2 naar 4 Raptors lucratief is. Als de snelheid wordt gelimiteerd door de PCI bus (zoals nu met mijn Asus P4V800D-X het geval is), dan is het investeren in extra schijven voor een grotere raid0 natuurlijk onzin.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yes, ik kan overklokken op de asus p5wdh.
Ik kan met clockgen de fsb verhogen van 200 naar 220, zodra ik naar 225 ga crasht ie als een baksteen.
Heel erg mooi. Nu maar hopen dat de conroe het beter als de d820 doet op dit bordje...

@Frank. Met 2 raptors 16MB op de ich7r haal ik best mooie scores maar zoveel beter als op een nforce4 is het niet, ik denk niet dat 4 raptors daar veel aan gaan verbeteren (heb hier wel over nagedacht en naar zitten kijken maar de kleine eventuele performance winst wordt wel erg duur dan).

ik zie trouwens dat komplett de conroes verwacht op 21 augustus:
http://www.komplett.nl/k/kl.asp?bn=10491 (niet bevestigd volgens .de)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Frank_Knopers schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 01:01:
De harde schijven die via de SATAII poorten worden aangesloten zijn volgens de technische tekening direct gekoppeld aan de ICH8 met een snelheid van "3Gb/s each". Houdt dat dus in dat een eventuele raid0 niet meer gelimiteerd wordt op 133MB/s van de PCI bus? en zo nee, tot welke snelheid kun je dan gaan met een raid0 opstelling?
De link tussen de Northbridge en de Southbridge is 1GB/s (bidirectioneel). Ga er maar vanuit dat dit het limiet is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BalusC schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 06:54:
[...]
De link tussen de Northbridge en de Southbridge is 1GB/s (bidirectioneel). Ga er maar vanuit dat dit het limiet is :)
Dat zou nog steeds voldoende moeten zijn voor 4 schijven in raid 0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Uiteraard :) Met mijn acht 15K SCSI schijven kom ik niet boven 600MB/s uit (limitatie van 2x U320 SCSI). 1GB/s is zeker ruim voldoende voor 4 fatsoenlijke schijven in RAID0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BalusC schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 10:28:
Uiteraard :) Met mijn acht 15K SCSI schijven kom ik niet boven 600MB/s uit (limitatie van 2x U320 SCSI). 1GB/s is zeker ruim voldoende voor 4 fatsoenlijke schijven in RAID0.
hmmm, waar hangt m'n huidige prestatie op? Ik heb iets van 160-200MB/s max (write, read is minder vreemd genoeg) op m'n asus p5wdh met 2 16mb raptors in raid 0.
Als het helpt hang ik er nog wel 2 bij, er zitten net genoeg sata poortjes op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 20:18

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 00:57:
over de asus p5w dh.
Ik heb nog wel een unspecified device, iets wat met de ich7r te maken heeft maar ik kan niet vinden wat dat is en heb al wel de intel chipset drivers geinstalleerd. Iemand een idee?
Al eens de Aibooster geinstalleerd ? Daarin zit een acpi driver die je nu waarschijnlijk mist.

De kick van Electric!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hebben jullie deze review van de Gigabyte GA-965P-DQ6 toevallig al gezien?

http://www.vr-zone.com/?i=3745&s=1

Hij heeft een 12 phase voeding onboard.
Afbeeldingslocatie: http://resources.vr-zone.com/yantronic/gigabyte965/cpuvrm.jpg

Het lijkt mij een super mooi bordje... Ik kan hem echter nog niet vinden in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Laatst online: 14-05 14:50

Dethroned

Liev

jhead22 schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 11:04:
Hebben jullie deze review van de Gigabyte GA-965P-DQ6 toevallig al gezien?

http://www.vr-zone.com/?i=3745&s=1

Hij heeft een 12 phase voeding onboard.
[afbeelding]

Het lijkt mij een super mooi bordje... Ik kan hem echter nog niet vinden in NL.
Weet heel zeker dat je deze terug kan vinden in dit topic....

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die review staat al een week of 2 in de topic reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Tjah... er staan ook zoveel berichten in dit topic... Kan ze niet allemaal doorspitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jhead22 schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 11:14:
Tjah... er staan ook zoveel berichten in dit topic... Kan ze niet allemaal doorspitten ;)
is wel handig als je up to date wilt zijn, en scheelt ook voor de mensen die het topic wel volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@catscit:
Heb je ook foto's van het moederbord enz ? (a)
Lijkt me leuk om al die dingen even te zien wat erbij zit enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Toolskyn schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 22:33:
Ik zie trouwens op de Asus support site de hele tijd een P5B, een P5B Deluxe en een P5B Deluxe/Wifi-AP staan. Zou dat betekenen dat er ook een P5B Deluxe is zonder Wifi (dus goedkoper), of dat er nog zoiets aan zit te komen? Vraag me af of de prijs veel uit zou maken, want als het een beetje uitmaakt wordt de P5B deluxe opeens een interessant bord zo zonder Wifi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 11:39:
@catscit:
Heb je ook foto's van het moederbord enz ? (a)
Lijkt me leuk om al die dingen even te zien wat erbij zit enz.
zal vanavond ea posten, ik maak van ALLES foto's, heb ook foto's van de heatsink ellende enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 11:51:
[...]

zal vanavond ea posten, ik maak van ALLES foto's, heb ook foto's van de heatsink ellende enzo.
Cool man :)

Draai jij trouwens werkend op een Asus P5W DH Deluxe een Asus EN7950GX2 videokaart ?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 11:52:
[...]

Cool man :)

Draai jij trouwens werkend op een Asus P5W DH Deluxe een Asus EN7950GX2 videokaart ?
Yep, asus 7950GX2 op de asus p5wdh. Die asus 7950 klokt voor geen meter over trouwens maar da's een ander verhaal (580/780 max geloof ik uit m'n hoofd).
Wel bagger 3dmark scores trouwens! Misschien dat dat aan m'n cpu ligt?
Draait stabiel op XP64 met 91.31 driver (er is geen andere xp64 driver). Gisteren 2 uur bf2 gespeeld (op die overklok settings), als ie niet stabiel zou zijn zou ik het nu weten. Ik vind benches leuk maar ik ga voor de 24/7 practische performance.
Zal vanavond ook m'n specs aanpassen naar de overklok settings.
Geheugen draait permanent op 800mhz (hoogste wat ik uit het lijstje kan kiezen op cas 4 geloof ik).
Ik moet het vanavond even nalopen allemaal, moest gisteren allemaal vlug vlug omdat ik beloofd had online te zijn met bf2 en ik trok 2 uur van tevoren m'n raid omver omdat ik de verkeerde sata gaatjes gebruikt had. gelukkig kun je op raid 0 raptors snel instaleren.
Als ik wat meer gebenched heb en een duidelijke betrouwbare baseline heb wil ik wel es proberen wat er gebeurd met 4 raptors, ben wel benieuwd.
Conroe is ook gepreordered (6700) dus dat komt ook goed.
Misschien dat ik nog een andere d820 kan regelen om te kijken of die wel overklokt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 12:54:
[...]
Als ik wat meer gebenched heb en een duidelijke betrouwbare baseline heb wil ik wel es proberen wat er gebeurd met 4 raptors, ben wel benieuwd.
Jammer dat je een 975X chipset mobo hebt en geen 965P. Maargoed, dat zal wel niet zoveel uitmaken in raid 0 performance. Als je de komende week nog wat resultaten kan laten zien van 4x Raptor, graag :). Dan weet ik gelijk of 4x WD740GD het investeren waard is.

/me gokt toch wel op 230-250 MB/s STR met 8ms accestime..

Sorry voor het offtopic geblaat, maar de ICH southbridge is ook een onderdeel van een Conroe moederbord ;)

[ Voor 3% gewijzigd door frankknopers op 28-07-2006 13:41 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank_Knopers schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 13:39:
[...]

Jammer dat je een 975X chipset mobo hebt en geen 965P. Maargoed, dat zal wel niet zoveel uitmaken in raid 0 performance. Als je de komende week nog wat resultaten kan laten zien van 4x Raptor, graag :). Dan weet ik gelijk of 4x WD740GD het investeren waard is.

/me gokt toch wel op 230-250 MB/s STR met 8ms accestime..

Sorry voor het offtopic geblaat, maar de ICH southbridge is ook een onderdeel van een Conroe moederbord ;)
hoho, voorlopig heb ik er nog maar 2.
Als iemand (balusc?) bevestigd dat het wel eens zou kunnen dat raid 0 van 4 schijven enigzins verbetering biedt wil ik wel proefkonijn zijn en bestel ik er nog 2 bij.
Als m'n scsi spul verkocht wordt koop ik er zoiezo 2 bij trouwens.
Welk benchprog prefereer je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

975X en P965 hebben allebei een 1GB/s bi-directionele link met de ICH7 resp ICH8 southbridge. Als je de geintegreerde SATA RAID controller gebruikt, dan heb je deze bandbreedte tot je beschikking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

Ossenaar schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 10:57:
[...]

Al eens de Aibooster geinstalleerd ? Daarin zit een acpi driver die je nu waarschijnlijk mist.
Kun je ook zonder Aibooster installen. Moet je bij de driverupdate van dat unknown device even verwijzen naar de map van Aibooster op je schijf.

Maar is inderdaad waarschijnlijk wel de oplossing voor je probleem, dus credits naar Ossenaar.

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Laatst online: 14-05 14:50

Dethroned

Liev

De DFI Lanparty UT nForce590SLI Intel Edition komt waarschijnlijk ter beschikking eerste week van september....
Beetje minder is dat. Ik heb net DFI gebeld en dit is wat er verteld is.

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsmagalles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07-2021
Ik begreep van MSI dat de P965 Neo over ongeveer 2 weken in de winkel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dethroned schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 14:58:
De DFI Lanparty UT nForce590SLI Intel Edition komt waarschijnlijk ter beschikking eerste week van september....
Beetje minder is dat. Ik heb net DFI gebeld en dit is wat er verteld is.
Al iets bekend hoeveel FSB de nForce590 Intel Edition ongeveer kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 13:44:
[...]

Welk benchprog prefereer je?
- HDTune - ATTO - PCMark HDD test - Sisoft 2007 File systems :)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Kzie nu ook dat de Asrock 775DUAL-VSTA in de pricewatch staat

pricewatch: Asrock 775Dual-VSTA (ATX, AGP/PCI-e, Sound, LAN, SATA, RAID)

Handig voor de mensen die hier op zaten te wachten, ik weet nog niet welk mobo ik moet kiezen, kdenk dat ik er 1 neem als de prijzen beetje gedaald zijn.

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

alsmagalles schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 15:49:
Ik begreep van MSI dat de P965 Neo over ongeveer 2 weken in de winkel ligt.
Bij alternate hebben ze de Neo-F versie .

http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=GPEM28&

Leverbaar binnen 48 uur ;)

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 15:58:
[...]

Al iets bekend hoeveel FSB de nForce590 Intel Edition ongeveer kan halen?
Zo rond de: 335 FSB :/
http://www.vr-zone.com/?i=3843
http://www.xtremesystems....t=108583&highlight=nvidia

[ Voor 14% gewijzigd door nFo op 28-07-2006 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 11:57
Seagate schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 16:16:
[...]
Bij alternate hebben ze de Neo-F versie .

http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=GPEM28&

Leverbaar binnen 48 uur ;)
Ja, maar bij de specificaties staat niets over de c2d....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BalusC schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 13:53:
975X en P965 hebben allebei een 1GB/s bi-directionele link met de ICH7 resp ICH8 southbridge. Als je de geintegreerde SATA RAID controller gebruikt, dan heb je deze bandbreedte tot je beschikking :)
ahah, een uitdaging.
Zal vanavond de bankrekening eens checken.

Inderdaad ossenaar, ik heb aibooster nog niet geinstalleerd, ik had al moeite genoeg met de alc sound prog die niet werkte omdat in het proggie aangegeven wordt dat je sound out in het zwarte plugje moet met een koptelefoon maar hij moet echt in het bekende groene plugje!
Zal em er vanavond eens opslingeren.

Met 2 extra raptors moet ik weer opnieuw instaleren. Daar kijk ik echt naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook van plan heel binnenkort een Conroe aan te schaffen. Maar weet alleen nog niet welke videokaart en moederbord er in moet. De videokaart wordt wel een nVidia. Nu wilde ik eigenlijk wachtten op de n-force chipsets zodat ik SLI ondersteuning krijg. Alleen de FSB is wel erg laag volgens een aantal bronnen. Ik game zo af en toe wel, maar ben geen die-hard die er de hele dag mee gamed.
Ook hoorde ik dat Intel d.m.v. drivers de mobo's met Intel chipsets nog wel SLI ready zou maken.
Wat is daarvan waar en wat is het beste om op te wachtten.

Hoop niet dat dit TE off-topic is, maar om er nu een heel nieuw topic voor open te draaien is ook zo wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 17:30

SLeddert

SLeddert

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 17:23:
Ben ook van plan heel binnenkort een Conroe aan te schaffen. Maar weet alleen nog niet welke videokaart en moederbord er in moet. De videokaart wordt wel een nVidia. Nu wilde ik eigenlijk wachtten op de n-force chipsets zodat ik SLI ondersteuning krijg. Alleen de FSB is wel erg laag volgens een aantal bronnen. Ik game zo af en toe wel, maar ben geen die-hard die er de hele dag mee gamed.
Ook hoorde ik dat Intel d.m.v. drivers de mobo's met Intel chipsets nog wel SLI ready zou maken.
Wat is daarvan waar en wat is het beste om op te wachtten.

Hoop niet dat dit TE off-topic is, maar om er nu een heel nieuw topic voor open te draaien is ook zo wat :P
Als je af en toe gamed dan ben je goedkoper uit met één goeie kaart. Neem bijv. een 7900GT.
Daarmee draai je ook gewoon alles op max. en 't scheelt je een duit.

Karsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al een idee wanneer ze hun cpu kunnen verwachten?

laatste bericht wat ik van salland heb gekregen was volgende week (lets hope dat het klopt) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTACrime
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 17:36:
iemand al een idee wanneer ze hun cpu kunnen verwachten?

laatste bericht wat ik van salland heb gekregen was volgende week (lets hope dat het klopt) :)
Zie de laatste reacties in het andere topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SLedder schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 17:26:
[...]

Als je af en toe gamed dan ben je goedkoper uit met één goeie kaart. Neem bijv. een 7900GT.
Daarmee draai je ook gewoon alles op max. en 't scheelt je een duit.
Oke, maar dan zou ik dus ook gewoon een bordje kunnen kopen met een 975X chipset. Dan hoef ik dus niet te wachtten op de "trage" N-force chipsets.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, dat asus p5wdh driver verhaal is vreemd, je hoeft enkel een keer de cd in je drive te stoppen, autorun start, zodra je exit ziet klik je erop en klaar! Dat onbekende ich7r gerelateerde apparaat is verdwenen!
Verder, als je de marvell driver van de marvel site haalt, die zijn stukken beter/sneller als de door asus meegeleverde of op de asus site te halen drivers.

Verder staat in de manual een screenshotje van een raid 0 config waar ie vraagt om 2-4 schijven dus dat zou theoretisch ook moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allendale E6300 hits 501MHz FSB w Gigabyte 965P-DQ6!!

Ik weet niet of het al voorbij gekomen is, maar die gigabyte's doen het goed!
Weliswaar de DQ6 (duurste) maar toch.

http://www.vr-zone.com/index.php?i=3848

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zowat gekeken op het forum maar ik zie niet direkt veel staan over de MSI 965 neo...
Zijn hier al reviews van bekend en heeft iemand mss al ervaring met dat bord?

Ik zou vooral moeten weten of het stabiel draait en niet teveel bugs bevat?
Zou het ook stabiel blijven bij kleine overclocks, veel verder zou ik tog niet gaan...

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

@ Catscit, aangezien je geen mail adres in je profiel hebt staan doe ik via deze weg. Heb jij met jouw P5W het ook dat wanneer Dolby Digital Live aanstaat (maakt niks uit of er verder muziek draait, hij doet het altijd) er een processorcore met +/-10% wordt belast? Zodra ik het uitzet is het weg. Ik vindt het niet zo heel erg als muziek ben aan het luisteren maar tijdens een spel of bench heeft het dus wel een vervelend effect. Nieuwere drivers van realtek hebben niet geholpen, mijn bios is 0701.

Ik had dolby digital live op m'n oudere Asus P5GDC Deluxe en daar had ik dit dus niet, vandaar deze vraag.

[ Voor 10% gewijzigd door Dukey op 28-07-2006 21:06 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djoekie schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 21:05:
@ Catscit, aangezien je geen mail adres in je profiel hebt staan doe ik via deze weg. Heb jij met jouw P5W het ook dat wanneer Dolby Digital Live aanstaat (maakt niks uit of er verder muziek draait, hij doet het altijd) er een processorcore met +/-10% wordt belast? Zodra ik het uitzet is het weg. Ik vindt het niet zo heel erg als muziek ben aan het luisteren maar tijdens een spel of bench heeft het dus wel een vervelend effect. Nieuwere drivers van realtek hebben niet geholpen, mijn bios is 0701.

Ik had dolby digital live op m'n oudere Asus P5GDC Deluxe en daar had ik dit dus niet, vandaar deze vraag.
nick @ gmail
Ik had je vraag wel gezien maar wil em beantwoorden met een stomme vraag:
hoe zet ik dolby digital live aan?
ik heb ook bios 0701 en er draait niks 10% altijd.
Ook niet als ik mp3s luister via winamp, headphones aangesloten op poorten achter.
Maar je mag het me uitleggen via gmail, dan wil ik het wel voor je testen.

aibooster is bagger onder xp64, crasht uitzichzelf en als ie dat niet doet valt er niet mee te werken zo traag. Clockgen werkt veel beter (als je vanuit windows wilt overklokken).
Ben nu 3dmark opnieuw aan het draaien

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 18:02:
[...]

Oke, maar dan zou ik dus ook gewoon een bordje kunnen kopen met een 975X chipset. Dan hoef ik dus niet te wachtten op de "trage" N-force chipsets.
Trager weet ik niet of ie dat wordt, maar zowiezo niet echt beter, tenminste de negatieve berichten die ik erover hoor.
Ik denk dat menig intel chipset liefhebber niet snel hiervoor zou kiezen (maargoed kan mij vergissen).

Het verschil vind ik dat ik intel chipsets geschikter vind voor professioneel gebruik, en nforce meer voor de gamers. Het ligt er dus aan met welke doelen je het wilt gebruiken.

Professioneel gebruik bedoel ik een beetje, experimenteren met meerdere OS'en (linux, unix, MacOSX). Zelfs zonder de Intel INF drivers, loopt het onder xp al aardig lekker, Nforce heeft wel een chipset drivertje nodig. Wat ik persoonlijk ook tegen vind vallen zijn Nforce nic's, die halen het echt niet bij de grote jongens (marvell, 3com, en zelfs realtek is beter!).

Wanneer merk je dat soort dingen nou? als je echt zware of foutloze netwerktoepassingen doet, zo stream ik bijvoorbeeld met een digitale tvbox (dbox), deze box beschikt zelf over een 10mbit half duplex kaart. Houd in dat die kaart in de pc die als server dient, geen frame mag laten vallen, dan zal een goede netwerkkaart het veel langer volhouden (gaat efficienter met frames om).
Ik ken iemand die in windows en een Nforce nic, met de kaart op een vaste duplex, het nog geen 5mins volhoud, auto duplex gaat beter, maar langer niet zo goed als een simpele realtek kaart.
Nou dat zegt toch wel iets over de kwaliteit. In linux gaat dat wel weer beter (die drivers zijn niet door nvidia gemaakt!)

Gelukkig loopt linux aardig op nforce3, maar dat bestaat ook alweer een tijdje, er is dus genoeg aan opensource driversupport al voor ontstaan.
ICH5, ICH7, ICH8, ik verwacht geen problemen als je dat raidloos gebruikt, immers kun je (bij ich5 tenminste) zelfs compabiliteit en performance instellen, zodat het bijna gewoon cross platform werkt, en een standaard ide driver voldoet!

Nu heeft een gamer daar niet veel last van, immers het functioneerd in XP, het netwerk doet het, wat is het probleem? :p
ik kan mij er wel aan storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil hier wel op reageren.
Ik ben nforce chipset (en amd) liefhebber. Ik heb nu een i975 bord met conroe in bestelling. Het kan gek lopen. Ik weet niet wat de echte tastbare redenen zijn voor mensen om een nforce chipset te willen hebben, maar kijk naar hoe de intel chipsets presteren en ben eerlijk. Als je het echt wilt weten kijk dan naar de reviews als het zover is, maar op dit moment komen de 590 bordjes nog niet goed uit de verf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Catscit had jij nog foto's ? (a)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, lijkt me dus sowieso wel wat een Intel chipset. Enige nadeel, ze ondersteunen alleen Crossfire en geen SLI. En het wordt toch waarschijnlijk een 7900GT ipv een X1800XT. Crossfire is veel duurder, met master's en slave's etc. SLI werkt dan wel beter. Maar heb ook wel es zoiets gehoord dat de Intel chipset's dit ook wel kunnen ondersteunen en dat Intel hier mogelijk nog wel een update voor op de markt gaat brengen. Ook met het oog op de overname van ATI door AMD lijkt een nVidia me beter voor de toekomst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 11:57
Crossfire en SLI is toch precies 't zelfde alleen ati en nvidia hebben er een andere naam voor of zijn er meer verschillen waar ik als leek weer niks van af weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 23:05:
Oke, lijkt me dus sowieso wel wat een Intel chipset. Enige nadeel, ze ondersteunen alleen Crossfire en geen SLI. En het wordt toch waarschijnlijk een 7900GT ipv een X1800XT. Crossfire is veel duurder, met master's en slave's etc. SLI werkt dan wel beter. Maar heb ook wel es zoiets gehoord dat de Intel chipset's dit ook wel kunnen ondersteunen en dat Intel hier mogelijk nog wel een update voor op de markt gaat brengen. Ook met het oog op de overname van ATI door AMD lijkt een nVidia me beter voor de toekomst..
Ik vraag me af of het zoveel uitmaakt dat het nou overgenomen is hoor.
Denkt dat Ati gewoon chips voor intel blijft maken, het is geld verdien he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 23:43:
[...]

Ik vraag me af of het zoveel uitmaakt dat het nou overgenomen is hoor.
Denkt dat Ati gewoon chips voor intel blijft maken, het is geld verdien he.
Ja, oke. Maar de vraag is of Intel dat wil, want daar zat et em toch op vast.
Maar sowieso, Crossfire is veel duurder, omdat je nog zit te klooien met die master en slave kaarten.
Aan de andere kant heb ik eigenlijk niet zoveel zin in zo'n N-force chipset; ze doen me niet zoveel, ik heb meer vertrouwen in Intel chipsets.
Maar aan de andere kant, een 7900GT is wel een stuk makkelijker over te clocken.
En een ander iets waar ik tegen aan hik. Ik weet niet of ik er ooit een kaartje bij in prik. Tegen de tijd dat dat gaat gebeuren is Direct X 10 er al en zullen de meeste spellen ook over zijn. Wanneer je dan op DX9 blijft spelen gebruik je je dubbele kracht ook niet en bij vervanging kun je dan 2 kaarten wegmikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quadesh schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 23:22:
Crossfire en SLI is toch precies 't zelfde alleen ati en nvidia hebben er een andere naam voor of zijn er meer verschillen waar ik als leek weer niks van af weet?
Nee niet. Zoals ik al noemde. ATI werkt met een zogenaamde master en slave kaart. Net als bij harde schijven, een eerste en een tweede kaart. De ene kaart is duuder dan de andere. Bij SLI is dit niet zo. Een ander verschil is het rendement wat je er uit haalt. Het rendement bij een Crossfire opstelling is meer dan bij SLI voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
Heb nu P5W DH Deluxe met een celeronD 336 draaien. Bios loopt niet echt soepel, soms zelf vast lopers :S nog nooit mee gemaakt. nja ff kijken voor bios update na windows install

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Als er nog iemand wat andere foto's moet hebben, laat maar weten ...

http://gallery.weyland.be/v/Computers/hardware/P5WDHDeluxe/

Installeren zal iets voor in de loop van volgende week zijn :)

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Dit mobo is ook wel leuk:
ASUS P5W64 WS Pro

Afbeeldingslocatie: http://pic.digital-info.net/Makoto/ASUSTeK/P5W64-WS-Pro/DSCN0042.jpg
Kun je 8 monitors op aan sluiten. :P

[ Voor 14% gewijzigd door nFo op 29-07-2006 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shaidar schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 02:30:
Als er nog iemand wat andere foto's moet hebben, laat maar weten ...

http://gallery.weyland.be/v/Computers/hardware/P5WDHDeluxe/

Installeren zal iets voor in de loop van volgende week zijn :)
Eindelijk haakse S-ATA kabels bij een mobo. _/-\o_

(Sorry, maar dat viel me het eerste op.)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Cyrus The Virus schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 01:48:
Heb nu P5W DH Deluxe met een celeronD 336 draaien. Bios loopt niet echt soepel, soms zelf vast lopers :S nog nooit mee gemaakt. nja ff kijken voor bios update na windows install
Dat vastlopen gebeurd bij de hardware monitor he, moet je gewoon even wachten een paar seconden. Dan ineens springt ie wel erin, is normaal en heb ik al bij een paar Asus borden gehad. Zolang bovenin die balk blijft bewegen leeft ie nog :+ .
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 08:35:
[...]

Eindelijk haakse S-ATA kabels bij een mobo. _/-\o_

(Sorry, maar dat viel me het eerste op.)
Je krijgt 4 kabels en twee zijn maar haaks aan een einde, dus of dat zo handig is :D? En wat ook opvalt is dat er geen SLI brugje is mee geleverd, maar die had ik gelukkig nog van m'n vorige bord.
nFo schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 08:35:
Dit mobo is ook wel leuk:
ASUS P5W64 WS Pro

[afbeelding]
Kun je 8 monitors op aan sluiten. :P
Damn waar komt die ineens vandaan. Dat vondt ik juist zo leuk aan die intel badaxe dat ie 4 lanes (van de 6) van de southbridge gebruikte voor een extra pci-e 16x slot. Dat doet dit moederbord dus ook, hierdoor kun je dan toch een fatsoenlijke raid controller draaien en sli/crossfire.

[ Voor 84% gewijzigd door Dukey op 29-07-2006 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien lichtelijk offtopic:
ik weet het niet zeker want komt de rd600 chipset voor conroe nou wel uit of niet?
en is het ook mogelijk om op een core 2 duo crossfire mobo éérst een dx9-non-crossfire kaart te kopen en dan in volgend jaar april als de nieuwe dx10 kaarten uit zijn er één van die bij te steken?
ik bedoel heb je dan wel de functies van dx10?, of moet je je dx9 kaart dan al meteen als ppu instellen? :/ :r (en volgens mij hoef je onder dx10 geen speciale crossfire editie kaart te hebben.)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Djoekie schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 08:55:
[...]

Damn waar komt die ineens vandaan. Dat vondt ik juist zo leuk aan die intel badaxe dat ie 4 lanes (van de 6) van de southbridge gebruikte voor een extra pci-e 16x slot. Dat doet dit moederbord dus ook, hierdoor kun je dan toch een fatsoenlijke raid controller draaien en sli/crossfire.
Meer plaatjes hier:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=109018 :9~

De Asus P5WDG2 WS Professional staat trouwens ook op site van asus.
http://www.asus.com/produ...=0&model=1289&modelmenu=1
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/products/1289/1289_l.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door nFo op 29-07-2006 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

@nFo, De Asus P5WDG2 WS Pro die idd op de Asus site staat, is niet hetzelfde als de ASUS P5W64 WS Pro.

Steam/uPlay: EvulKlowne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

ambi schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 10:00:
@nFo, De Asus P5WDG2 WS Pro die idd op de Asus site staat, is niet hetzelfde als de ASUS P5W64 WS Pro.
Nee maar dat bedoelde ie ook niet denk ik ;)

Hier een vergelijk:
Afbeeldingslocatie: http://pic.digital-info.net/Makoto/ASUSTeK/P5W64-WS-Pro/DSCN0067.jpg

het is waarschijnlijk ook een andere constructie dan ik dacht. Bij de P5WDG2 WS Pro wordt een extra chip gebruikt om pci-x sloten te voorzien op een niet pci-x chipset. Diezelfde chip is op de P5W64 WS Pro volgens mij verwisseld met een pci-e variant, waardoor twee extra pci-e 16x sloten erbij komen. Ik schat wel in dat de sloten geen 16 lanes elk hebben, maar eerder 8 per slot. Dus dan heb je in totaal vier keer een pci-e 8x slot. Als je dus singleslot kaarten zou hebben dan kun je een goede quad-sli draaien >:) .

Pff als deze op de markt komt, dan gaat m'n P5W DH der weer uit kan ik je vertellen!

[ Voor 49% gewijzigd door Dukey op 29-07-2006 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik heb een paar foto's hier neergezet:
http://www.stack.nl/~cats/conroe/listpix.php

oa het rubber wat onder de mosfet heatsink zit.

als iemand wensen heeft hoor ik het wel.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 10:24:

Leuke setup bijna het zelfde als mij, alleen ik heb geen 4x1GB en moet nog een nieuwe voeding en vga hebben.

vraagje, waar heb je die kast gekocht ik ben nog steeds aan het wachten op mijn V2000B plus.
Djoekie schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 08:55:
[...]

Dat vastlopen gebeurd bij de hardware monitor he, moet je gewoon even wachten een paar seconden. Dan ineens springt ie wel erin, is normaal en heb ik al bij een paar Asus borden gehad. Zolang bovenin die balk blijft bewegen leeft ie nog :+ .
Ja dat klopt inderdaad 8)7 ik schrok al maar zag die balk nog bewegen.

Btw jij was niet de enigste met P5W DH Deluxe van zercom ik had hem ook die zelfde dag gehaald, ik had hem alleen eerst besteld en toen geannuleerd en toen opnieuw besteld. Daarom hadden ze er een op voorraad die jij nu hebt :+

[ Voor 61% gewijzigd door Cyrus The Virus op 29-07-2006 10:44 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar draaien op die ASUS P5W64 WS Pro en op de P5WDG2 WS Pro wel Conroe processoren. Er staat namelijk niets bij. Wel mooie bordjes btw. Zou wel leuk zijn, heb je ook direct een SLI bordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 11:06:
Maar draaien op die ASUS P5W64 WS Pro en op de P5WDG2 WS Pro wel Conroe processoren. Er staat namelijk niets bij. Wel mooie bordjes btw. Zou wel leuk zijn, heb je ook direct een SLI bordje.
Ja tuurlijk. :P
http://www.iamxtreme.net/andre/WS-Pro/WS-423-1.JPG

SLI niet, maar er zijn wel hacked drivers te vinden om SLI te draaien.

[ Voor 10% gewijzigd door nFo op 29-07-2006 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi fotoos van beide trouwens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit bordje moet nog even komen: MSI 975X Platinum PowerUp Edition

Dat zal wel de v2.0 van de 975X Platinum zijn dan. Een relatief goedkoop moederbordje met genoeg mogelijkheden en andere zut :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyrus The Virus schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 10:39:
[...]

Leuke setup bijna het zelfde als mij, alleen ik heb geen 4x1GB en moet nog een nieuwe voeding en vga hebben.

vraagje, waar heb je die kast gekocht ik ben nog steeds aan het wachten op mijn V2000B plus.
Salland, alles bij salland (dit is een V1000 trouwens, ik wou een kleine compacte kast). Ik heb dit keer weer geprobeerd bij enkele andere leveranciers dingen te bestellen, oa het moederbord en geheugen, maar ik ben weer dusdanig in de zeik gezet bij die andere leveranciers dat het geheugen alsnog van salland is gekomen en het mobo komt van ergens anders met 1,5 weken vertraging en een hoop loze beloftes dus daar koop ik ook niet meer.
Kast was binnen een week bij salland binnen, net als alle andere spulletjes die ik daar besteld had, iets eerder als hun geplande datum. Alles is blijven staan in afwachting van het geheugen. Ik had liever pc8000 of 8500 gehad maar dat werd me te duur en de pogingen die ik gedaan had lieten blijken dat de levertijd niet te doen was. Ik had m'n vorige pc verkocht en zat zo goed als zonder.

De asus is wel een lekker board. Met de nieuwe marvell drivers hebben de gbit nics een goeie performance en trekken ze evenveel als m'n dure 3com en intel pro adapters in andere pcs.
Daar ben ik wel blij om, want ik gebruik ze veel.

De raid werkt ook goed, al had ik nog iets meer performance verwacht, geen idee waarom eigenlijk, het is al een stuk sneller als m'n tyan k8we dual opteron en dat met die bagger cpu die ik nu gebruik.
ALs ik het boekje goed gelezen heb zijn alle 5 de sata poorten in de hoek te gebruiken met de ich7r raid controller dus kan ik 4+1 schijven draaien. Dat ga ik zeker doen, alleen zitten de financien niet zo lekker dat ik even 340 euro over heb om nog 2 raptors te kopen, ik heb nog een berg scsi spul liggen wat te koop staat, dus nog maar effe wachten.

En inderdaad, die msi ziet er erg goed uit, als msi z'n werk goed doet zoals bij de meste van hun vorige high end boards dan wordt het ook een prima overklokker.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Ik ben die onnodige brol van de heatsinks van m'n P5W DH Deluxe aan het verwijderen, en ben er bijna ...

Maar wat moet ik hier mee? Laten zitten? Of verwijderen en vervangen door goede koelpasta?

Afbeeldingslocatie: http://gallery.weyland.be/d/9803-2/DSC02399.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 11:43:
Dit bordje moet nog even komen: MSI 975X Platinum PowerUp Edition

Dat zal wel de v2.0 van de 975X Platinum zijn dan. Een relatief goedkoop moederbordje met genoeg mogelijkheden en andere zut :)
goedkoop ? Dat bord is jammer genoeg 200+ euro :(

http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=323504

Nogal duur voor een andere VRM en een een passief koelblokje.

[ Voor 12% gewijzigd door OcGuru op 29-07-2006 14:10 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shaidar schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 13:46:
Ik ben die onnodige brol van de heatsinks van m'n P5W DH Deluxe aan het verwijderen, en ben er bijna ...

Maar wat moet ik hier mee? Laten zitten? Of verwijderen en vervangen door goede koelpasta?

[afbeelding]
Het lijkt me dat je dat beter kunt laten zitten, een northbridge van koelprut voorzien is nog wel te doen, maar die kleine vrm mosfets ? erg risk als het ernaast komt, zeker met zilver.
Ik zou het iig niet doen, of er een andere thermal sticker (3m) voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
shaidar schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 13:46:

[afbeelding]
Wordt bij jullie de MB Temp ook zo hoog, ik het mobo niet een kast zitten den de MB temp is 45graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Cyrus The Virus schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 14:22:
[...]

Wordt bij jullie de MB Temp ook zo hoog, ik het mobo niet een kast zitten den de MB temp is 45graden
Omdat die heatsinks standaard maar zéér slecht geinstalleerd zijn ... slechte cooling paste, een mooi plaatje met wat text erop, en als dat nog niet erg genoeg is, nog eens een pastiek beschermkapje erover! Daarom dat ik ze er afgehaald heb dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
shaidar schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 14:38:
[...]

Omdat die heatsinks standaard maar zéér slecht geinstalleerd zijn ... slechte cooling paste, een mooi plaatje met wat text erop, en als dat nog niet erg genoeg is, nog eens een pastiek beschermkapje erover! Daarom dat ik ze er afgehaald heb dus :)
wat heb je er dan om zitten ? of niks ? ben even aan het kijken voor een nieuwe NB heatsink een die past met een thermalright XP-120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:14

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Seagate schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 14:08:
[...]

Als dat het enige was ja :)
Er zit een Intel PRO Gigabit adapter op ipv een cheapo Broadcom ding. Daarnaast zit er ook een uitgebreidere Realtek RTL882M audiocodec op met Dolby Master Studio itt de RTL883 op de gewone Platinum.
Ook is de ICH7R vervangen door de ICH7DH, al is het verschil tussen die 2 mij niet helemaal duidelijk.

In ieder geval heb ik dit bord nu in de bestelling staan en ik hoop maar dat ik het op 8 augustus samen met m'n processor binnen krijg. :) De P5WD2-E Premium is niet doorgegaan omdat ASUS heeft aangegeven dat er voor dit bord geen Core 2 support is. :/

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
--MeAngry-- schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 15:42:
[...]

Er zit een Intel PRO Gigabit adapter op ipv een cheapo Broadcom ding. Daarnaast zit er ook een uitgebreidere Realtek RTL882M audiocodec op met Dolby Master Studio itt de RTL883 op de gewone Platinum.
Ook is de ICH7R vervangen door de ICH7DH, al is het verschil tussen die 2 mij niet helemaal duidelijk.

In ieder geval heb ik dit bord nu in de bestelling staan en ik hoop maar dat ik het op 8 augustus samen met m'n processor binnen krijg. :) De P5WD2-E Premium is niet doorgegaan omdat ASUS heeft aangegeven dat er voor dit bord geen Core 2 support is. :/
Waarom dan niet de "Asus P5W DH Deluxe"? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

--MeAngry-- schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 15:42:
[...]

Als je een boxed conroe hebt besteld krijg je hem niet voor 21augustus denk ik. Intel is niet van plan om voor 21augustus boxed versie's te gaan leveren.
Let op: alle overige Intel processoren van de BOX versie zijn pas beschikbaar in de week van 21 augustus. Dit is bevestigd door Intel: eerder komt er in Nederland geen BOX versie van Intel vrij.

[ Voor 12% gewijzigd door OcGuru op 29-07-2006 15:59 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:38
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 10:24:

Je hebt een heatpipe zo ondersteboven gemonteerd. Dat stopt de werking ervan, of beter gezegd: keert deze om! Nu warmen je mosfets dus je chipset op?

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Z-Dragon schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 16:20:
[...]
Je hebt een heatpipe zo ondersteboven gemonteerd. Dat stopt de werking ervan, of beter gezegd: keert deze om! Nu warmen je mosfets dus je chipset op?
ik denk dat dat wel mee gaat vallen, het chipset is veel heter als de mosfets (er zijn immers genoeg boarden zonder heatsink op de mosfets).
Bovendien blijf je het feit houden dat hij warmte kan verspreiden, met als doel dat je meer oppervlakte hebt om de warmte kwijt te raken, oa de heatpipe zelf en de 2 heatsinks, zorgen samen voor een makkelijkere warmteafvoer.

ik vind die v1000/v1200 trouwens echt supermooie kasten, als je die afwerking zo ziet met dat superdikke staal, thumbscrews is echt schitterend. volgensmij is er maar 1 silverstone in de buurt komt van dit, TJ07S. (overigens ook prijzig).

ik zat er aan te denken om ook voor een v1000 tegaan, maar heb toch maar besloten de pc7 te nemen :p ik vind het wel mooi maar heb het geld er niet voor.

in de pc7 kunnen wel 4 hdd's in (1tje kan gesnoept worden van de externe 3,5inch hdd bracket).
gaat dan toch wel genoeg woei onderdoor van de grote 120mm fan voor.
en kan ook nog wat met de 5,25inch bays doen, genoeg plek dus voor mij.

[ Voor 36% gewijzigd door duncanvdlinden op 29-07-2006 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Vraagje weet iemand hoe ik bios 0801 kan downgraden naar 0701. Want ik kan namelijk met 0801 de CPU Voltage niet verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Cyrus The Virus schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 18:59:
Vraagje weet iemand hoe ik bios 0801 kan downgraden naar 0701. Want ik kan namelijk met 0801 de CPU Voltage niet verhogen.
Op de ouderwetse manier met een bootdiskette en een oudere AFUDOS erop.

http://www.xtremesystems....t=108932&highlight=afudos

Als je het windows doet dan kun je bij de opties ook kiezen voor bios downgradable.

[ Voor 23% gewijzigd door Dukey op 29-07-2006 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Djoekie schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 19:12:
[...]

Op de ouderwetse manier met een bootdiskette en een oudere AFUDOS erop.

http://www.xtremesystems....t=108932&highlight=afudos

Als je het windows doet dan kun je bij de opties ook kiezen voor bios downgradable.
Het is al opgelost oude versie van asus update, ik alleen nog steeds niet voltage verhogen.

Kun jij dat wel of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seagate schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 14:08:
[...]

Klote zooi :(. Dan kun je net zo goed een Asus nemen. De 975X Platinum zit op 160 eu ongeveer, maar ondersteunt helaas geen Conroe. De 2.0 versie wel en ik neem aan dat dat deze is?

Kijk, hier staat ie namelijk wel: 975X Platinum V 2.0

En neem aan dat die goedkoper is, daar heb ik opzich wel belang bij :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 09:04:
misschien lichtelijk offtopic:
ik weet het niet zeker want komt de rd600 chipset voor conroe nou wel uit of niet?
en is het ook mogelijk om op een core 2 duo crossfire mobo éérst een dx9-non-crossfire kaart te kopen en dan bijv. in volgend jaar april als de nieuwe dx10 kaarten uit zijn er één van die bij te steken?
ik bedoel heb je dan wel de functies van dx10?, of moet je je dx9 kaart dan al meteen als ppu instellen? :/ :r (en volgens mij hoef je onder dx10 geen speciale crossfire editie kaart te hebben.)
ik quote mezelf maar eens aangezien niemand het antwoord weet... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:22
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 20:35:
[...]

RD600 komt volgens de laatste info wel. ATI heeft chip bijna af, chipset licentie loopt zeker nog een tijdje door, dus geen twijfel waarom het niet op de markt zal komen. Echter meeste Conroe chips zullen op een Intel chipset gebaseerd mainboard worden geduwd, dus RD600 zal een piep kleine markt bedienen.

Je kunt er nu een dx9 kaart op stoppen en over een jaar kun je die vervangen door een dx10 vga kaart. Wat echter wellicht niet mogelijk is,is om deze in crossfire configuratie te laten werken. Mocht ATI pshyics nog ooit uitbrengen dan kun je die dx9 kaart nog altijd daarvoor gebruiken. Maar waarom zou je een dx10 kaart willen kopen? Fatsoenlijke software zal niet voor begin 2008 te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Cyrus The Virus schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 19:21:
[...]

Het is al opgelost oude versie van asus update, ik alleen nog steeds niet voltage verhogen.

Kun jij dat wel of niet ?
Ik kan dat ja. Ik zou als ik jouw was even de CMOS resetten en dan een load defaults doen, vervolgens saven, reboot en dan de bios weer in. Dan moet je gewoon weer alle opties hebben die je nodig hebt.

Tenminste ik moet toch niet hoeven uit te leggen dat je "auto" moet uitzetten om uberhaupt aan de voltage instellingen te kunnen komen he (anders zie moboboekje)?
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 20:35:
[...]

DX10 wordt net zoiets als 64bit software en hardware, het wordt al aangeboden maar in feite heb je echt nog niet nodig de komende jaren. Net zoals vermeld, wordt je huidige kaart niet ineens onbruikbaar in een DX10 spel, je mist alleen wat leuke effectjes. Tenminste dit was het geval met de vorige 9 versies van directx. En het leuke is dat zodra er een echt DX10 spel is en je hebt een van de eerste DX10 videokaarten dat deze alweer hopeloos achterhaald is (lees te langzaam).

[ Voor 40% gewijzigd door Dukey op 29-07-2006 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corniels
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 15:08
The Source schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 20:47:
[...]

Fatsoenlijke software zal niet voor begin 2008 te krijgen zijn.
Kan ik hier uit concluderen dat je nog zeker anderhalf jaar met een dx9 kaart uit de voeten kunt? wil je een beetje de nieuwere spellen goed kunnen spelen natuurlijk.

dat was het dan weer voor deze post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
damn balen dat die boxed versie zo laat uitkomt :(
weet iemand hoe dat met duitsland zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Djoekie schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 21:58:
[...]

Ik kan dat ja. Ik zou als ik jouw was even de CMOS resetten en dan een load defaults doen, vervolgens saven, reboot en dan de bios weer in. Dan moet je gewoon weer alle opties hebben die je nodig hebt.

Tenminste ik moet toch niet hoeven uit te leggen dat je "auto" moet uitzetten om uberhaupt aan de voltage instellingen te kunnen komen he (anders zie moboboekje)?

[...]
Ik kan de voltage wel veranderen als ik heb bijvoorbeeld op 1.45V zet en ik kijk dan in de bios en in windows blijft hij 1.35V

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd 't on-topic, dus geen vragen over welk moederbord je het beste kunt nemen. Ook geen lijstjes posten met de vraag of dat goede hardware is om te kopen :) Zie ook de PMG FAQ en het subforum CSL.

En dit topic gaat dus over moederborden die compatibel zijn met de Core 2 Duo CPU's en niet over de CPU's zelf. Daarvoor kunnen jullie terecht in [Discussie] Dual core Intels: Pentium D, Core (2) Duo, Xeon :)

Tot slot: het is ook kansloos om een post te zetten met alléén maar een mededeling dat je een of ander moederbord hebt besteld. Laat dat achterwege en post liever een mooie mini-review wanneer je het bord eenmaal binnen hebt :)