Ja is een foutje, maar toch maar besteld.PilatuS schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 15:36:
[...]
Ga er maar vanuit dat die prijs niet klopt, neem aan dat ze gewoon een foutje hebben gemaakt.
En nu hopen dat ze het niet door hebben.

Ja is een foutje, maar toch maar besteld.PilatuS schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 15:36:
[...]
Ga er maar vanuit dat die prijs niet klopt, neem aan dat ze gewoon een foutje hebben gemaakt.
Verwijderd
Haha, ik heb ze ook besteld, een ook gebeld. Hun inkoopafdeling heeft al gevraagd bij de leverancier of het klopt. Ze zeiden ook dat er al iemand het besteld had, en dat zei dat alweer doorbesteld hadden.nFo schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 16:37:
[...]
Ja is een foutje, maar toch maar besteld.
En nu hopen dat ze het niet door hebben.
[ Voor 17% gewijzigd door Conroe op 27-07-2006 17:31 ]
In princiepe kunnen ze je helemaal niets maken, het is hun verantwoording als jij de bestelling plaatst is de koop gewoon gebonden.Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 17:09:
[...]
Haha, ik heb ze ook besteld, een ook gebeld. Hun inkoopafdeling heeft al gevraagd bij de leverancier of het klopt. Ze zeiden ook dat er al iemand het besteld had, en dat zei dat alweer doorbesteld hadden.
Ik ben benieuwd,Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 17:09:
[...]
Haha, ik heb ze ook besteld, en ook gebeld. Hun inkoopafdeling heeft al gevraagd bij de leverancier of het klopt. Ze zeiden ook dat er al iemand het besteld had, en dat zij dat alweer doorbesteld hadden.
dat geldt alleen als het geen abnormale prijs is.. als er bijv. een televisie voor 100 euro aangeboden wordt waar normaal gesproken 1000 euro voor betaald moet worden, is het duidelijk dat het gaat om een vergissing, waardoor je toch gehouden bent om of 1000 euro te betalen of de koop te annuleren..duncanvdlinden schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 17:42:
[...]
In princiepe kunnen ze je helemaal niets maken, het is hun verantwoording als jij de bestelling plaatst is de koop gewoon gebonden.
Zo heb ik mijn dell 2005FPW met 50% korting gekocht, omdat dell een fout had gemaakt om 50% bij 1 monitor eraf te trekken, de actie was bij een 2e monitor de 2e voor de halve prijs
[ Voor 49% gewijzigd door FBtje op 27-07-2006 18:30 ]
Bl44t
Ik heb al een mail ontvangen dat het niet klopt.FBtje schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 18:28:
[...]
dat geldt alleen als het geen abnormale prijs is.. als er bijv. een televisie voor 100 euro aangeboden wordt waar normaal gesproken 1000 euro voor betaald moet worden, is het duidelijk dat het gaat om een vergissing, waardoor je toch gehouden bent om of 1000 euro te betalen of de koop te annuleren..
dat is in het geval van het geheugen denk ik niet zo..
Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe
Netjes bord voor een Media Centersds schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 20:17:
w00t, zo te zien alles wat ik zocht in een nieuw bordje, Intel® Desktop Board DG965OT, mATX, 10 USB, 2 IEEE-1394a, 6 SATA, Matrix RAID, GMA X3000 graphics, Dolby, € 116.29
Verwijderd
Of je kijkt gewoon voor de specs even op de site van AsRock..... http://www.asrock.com/product/775Twins-HDTV%20R2.0.htmnezumi schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 21:52:
Was net even wat aan het rond zoeken naar de asrock 775Twins-HDTV R2.0, maar ik kon er niet zo veel over vinden misien dat iemand anders wat meer geluk heeft. Ik heb hem wel gezien bij komplett.nl voor 54 euro, mischien dat dit in de OP gezet kan worden met de specs er bij.
Verwijderd
Dat mailtje kreeg ik ooknFo schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 19:18:
[...]
Ik heb al een mail ontvangen dat het niet klopt.
Geachte Klant,
Helaas heeft onze leverancier een typefout gemaakt. Prijzen van leveranciers worden bij ons automatisch geimporteerd en is daarom in ons artikelbestand verwerkt. Wij kunnen het geheugen dus niet voor €229,- leveren. Om u tegemoet te komen kunnen wij het geheugen tegen een speciale prijs van €425,- (normaal €449,-) leveren. Mocht u gebruik willen maken van dit aanbod dan voldoet een reply.
Excuses voor het ongemak.
Mochten wij u nog ergens mee van dienst kunnen zijn, dan horen wij dat natuurlijk graag.
Met vriendelijke groet,
Informatique computers en componenten BV
M******** H********
Telesales
Verwijderd
Goud is geen geld
Verwijderd
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 02:14 ]
De link tussen de Northbridge en de Southbridge is 1GB/s (bidirectioneel). Ga er maar vanuit dat dit het limiet isFrank_Knopers schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 01:01:
De harde schijven die via de SATAII poorten worden aangesloten zijn volgens de technische tekening direct gekoppeld aan de ICH8 met een snelheid van "3Gb/s each". Houdt dat dus in dat een eventuele raid0 niet meer gelimiteerd wordt op 133MB/s van de PCI bus? en zo nee, tot welke snelheid kun je dan gaan met een raid0 opstelling?
Verwijderd
Dat zou nog steeds voldoende moeten zijn voor 4 schijven in raid 0?BalusC schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 06:54:
[...]
De link tussen de Northbridge en de Southbridge is 1GB/s (bidirectioneel). Ga er maar vanuit dat dit het limiet is
Verwijderd
hmmm, waar hangt m'n huidige prestatie op? Ik heb iets van 160-200MB/s max (write, read is minder vreemd genoeg) op m'n asus p5wdh met 2 16mb raptors in raid 0.BalusC schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 10:28:
UiteraardMet mijn acht 15K SCSI schijven kom ik niet boven 600MB/s uit (limitatie van 2x U320 SCSI). 1GB/s is zeker ruim voldoende voor 4 fatsoenlijke schijven in RAID0.
Al eens de Aibooster geinstalleerd ? Daarin zit een acpi driver die je nu waarschijnlijk mist.Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 00:57:
over de asus p5w dh.
Ik heb nog wel een unspecified device, iets wat met de ich7r te maken heeft maar ik kan niet vinden wat dat is en heb al wel de intel chipset drivers geinstalleerd. Iemand een idee?
De kick van Electric!
Weet heel zeker dat je deze terug kan vinden in dit topic....jhead22 schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 11:04:
Hebben jullie deze review van de Gigabyte GA-965P-DQ6 toevallig al gezien?
http://www.vr-zone.com/?i=3745&s=1
Hij heeft een 12 phase voeding onboard.
[afbeelding]
Het lijkt mij een super mooi bordje... Ik kan hem echter nog niet vinden in NL.
I got a problem-solver and its name is revolver
Verwijderd
is wel handig als je up to date wilt zijn, en scheelt ook voor de mensen die het topic wel volgen.jhead22 schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 11:14:
Tjah... er staan ook zoveel berichten in dit topic... Kan ze niet allemaal doorspitten
Verwijderd
Toolskyn schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 22:33:
Ik zie trouwens op de Asus support site de hele tijd een P5B, een P5B Deluxe en een P5B Deluxe/Wifi-AP staan. Zou dat betekenen dat er ook een P5B Deluxe is zonder Wifi (dus goedkoper), of dat er nog zoiets aan zit te komen? Vraag me af of de prijs veel uit zou maken, want als het een beetje uitmaakt wordt de P5B deluxe opeens een interessant bord zo zonder Wifi...
Verwijderd
zal vanavond ea posten, ik maak van ALLES foto's, heb ook foto's van de heatsink ellende enzo.Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 11:39:
@catscit:
Heb je ook foto's van het moederbord enz ? (a)
Lijkt me leuk om al die dingen even te zien wat erbij zit enz.
Verwijderd
Cool manVerwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 11:51:
[...]
zal vanavond ea posten, ik maak van ALLES foto's, heb ook foto's van de heatsink ellende enzo.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 11:53 ]
Verwijderd
Yep, asus 7950GX2 op de asus p5wdh. Die asus 7950 klokt voor geen meter over trouwens maar da's een ander verhaal (580/780 max geloof ik uit m'n hoofd).Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 11:52:
[...]
Cool man
Draai jij trouwens werkend op een Asus P5W DH Deluxe een Asus EN7950GX2 videokaart ?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 13:02 ]
Jammer dat je een 975X chipset mobo hebt en geen 965P. Maargoed, dat zal wel niet zoveel uitmaken in raid 0 performance. Als je de komende week nog wat resultaten kan laten zien van 4x Raptor, graagVerwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 12:54:
[...]
Als ik wat meer gebenched heb en een duidelijke betrouwbare baseline heb wil ik wel es proberen wat er gebeurd met 4 raptors, ben wel benieuwd.
[ Voor 3% gewijzigd door frankknopers op 28-07-2006 13:41 ]
Goud is geen geld
Verwijderd
hoho, voorlopig heb ik er nog maar 2.Frank_Knopers schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 13:39:
[...]
Jammer dat je een 975X chipset mobo hebt en geen 965P. Maargoed, dat zal wel niet zoveel uitmaken in raid 0 performance. Als je de komende week nog wat resultaten kan laten zien van 4x Raptor, graag. Dan weet ik gelijk of 4x WD740GD het investeren waard is.
/me gokt toch wel op 230-250 MB/s STR met 8ms accestime..
Sorry voor het offtopic geblaat, maar de ICH southbridge is ook een onderdeel van een Conroe moederbord![]()
Kun je ook zonder Aibooster installen. Moet je bij de driverupdate van dat unknown device even verwijzen naar de map van Aibooster op je schijf.Ossenaar schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 10:57:
[...]
Al eens de Aibooster geinstalleerd ? Daarin zit een acpi driver die je nu waarschijnlijk mist.
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
I got a problem-solver and its name is revolver
Verwijderd
Al iets bekend hoeveel FSB de nForce590 Intel Edition ongeveer kan halen?Dethroned schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 14:58:
De DFI Lanparty UT nForce590SLI Intel Edition komt waarschijnlijk ter beschikking eerste week van september....
Beetje minder is dat. Ik heb net DFI gebeld en dit is wat er verteld is.
- HDTune - ATTO - PCMark HDD test - Sisoft 2007 File systems
Goud is geen geld
motabeatz.com
Bij alternate hebben ze de Neo-F versie .alsmagalles schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 15:49:
Ik begreep van MSI dat de P965 Neo over ongeveer 2 weken in de winkel ligt.
Bl44t
Zo rond de: 335 FSBVerwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 15:58:
[...]
Al iets bekend hoeveel FSB de nForce590 Intel Edition ongeveer kan halen?
[ Voor 14% gewijzigd door nFo op 28-07-2006 16:29 ]
Ja, maar bij de specificaties staat niets over de c2d....Seagate schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 16:16:
[...]
Bij alternate hebben ze de Neo-F versie .
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=GPEM28&
Leverbaar binnen 48 uur
Verwijderd
ahah, een uitdaging.BalusC schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 13:53:
975X en P965 hebben allebei een 1GB/s bi-directionele link met de ICH7 resp ICH8 southbridge. Als je de geintegreerde SATA RAID controller gebruikt, dan heb je deze bandbreedte tot je beschikking
Verwijderd
Als je af en toe gamed dan ben je goedkoper uit met één goeie kaart. Neem bijv. een 7900GT.Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 17:23:
Ben ook van plan heel binnenkort een Conroe aan te schaffen. Maar weet alleen nog niet welke videokaart en moederbord er in moet. De videokaart wordt wel een nVidia. Nu wilde ik eigenlijk wachtten op de n-force chipsets zodat ik SLI ondersteuning krijg. Alleen de FSB is wel erg laag volgens een aantal bronnen. Ik game zo af en toe wel, maar ben geen die-hard die er de hele dag mee gamed.
Ook hoorde ik dat Intel d.m.v. drivers de mobo's met Intel chipsets nog wel SLI ready zou maken.
Wat is daarvan waar en wat is het beste om op te wachtten.
Hoop niet dat dit TE off-topic is, maar om er nu een heel nieuw topic voor open te draaien is ook zo wat
Karsten
Verwijderd
Zie de laatste reacties in het andere topic.Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 17:36:
iemand al een idee wanneer ze hun cpu kunnen verwachten?
laatste bericht wat ik van salland heb gekregen was volgende week (lets hope dat het klopt)
Verwijderd
Oke, maar dan zou ik dus ook gewoon een bordje kunnen kopen met een 975X chipset. Dan hoef ik dus niet te wachtten op de "trage" N-force chipsets.SLedder schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 17:26:
[...]
Als je af en toe gamed dan ben je goedkoper uit met één goeie kaart. Neem bijv. een 7900GT.
Daarmee draai je ook gewoon alles op max. en 't scheelt je een duit.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 18:03 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 20:14 ]
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Dukey op 28-07-2006 21:06 ]
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Verwijderd
nick @ gmailDjoekie schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 21:05:
@ Catscit, aangezien je geen mail adres in je profiel hebt staan doe ik via deze weg. Heb jij met jouw P5W het ook dat wanneer Dolby Digital Live aanstaat (maakt niks uit of er verder muziek draait, hij doet het altijd) er een processorcore met +/-10% wordt belast? Zodra ik het uitzet is het weg. Ik vindt het niet zo heel erg als muziek ben aan het luisteren maar tijdens een spel of bench heeft het dus wel een vervelend effect. Nieuwere drivers van realtek hebben niet geholpen, mijn bios is 0701.
Ik had dolby digital live op m'n oudere Asus P5GDC Deluxe en daar had ik dit dus niet, vandaar deze vraag.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 21:20 ]
Trager weet ik niet of ie dat wordt, maar zowiezo niet echt beter, tenminste de negatieve berichten die ik erover hoor.Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 18:02:
[...]
Oke, maar dan zou ik dus ook gewoon een bordje kunnen kopen met een 975X chipset. Dan hoef ik dus niet te wachtten op de "trage" N-force chipsets.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ik vraag me af of het zoveel uitmaakt dat het nou overgenomen is hoor.Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 23:05:
Oke, lijkt me dus sowieso wel wat een Intel chipset. Enige nadeel, ze ondersteunen alleen Crossfire en geen SLI. En het wordt toch waarschijnlijk een 7900GT ipv een X1800XT. Crossfire is veel duurder, met master's en slave's etc. SLI werkt dan wel beter. Maar heb ook wel es zoiets gehoord dat de Intel chipset's dit ook wel kunnen ondersteunen en dat Intel hier mogelijk nog wel een update voor op de markt gaat brengen. Ook met het oog op de overname van ATI door AMD lijkt een nVidia me beter voor de toekomst..
Verwijderd
Ja, oke. Maar de vraag is of Intel dat wil, want daar zat et em toch op vast.Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 23:43:
[...]
Ik vraag me af of het zoveel uitmaakt dat het nou overgenomen is hoor.
Denkt dat Ati gewoon chips voor intel blijft maken, het is geld verdien he.
Verwijderd
Nee niet. Zoals ik al noemde. ATI werkt met een zogenaamde master en slave kaart. Net als bij harde schijven, een eerste en een tweede kaart. De ene kaart is duuder dan de andere. Bij SLI is dit niet zo. Een ander verschil is het rendement wat je er uit haalt. Het rendement bij een Crossfire opstelling is meer dan bij SLI voor zover ik weet.Quadesh schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 23:22:
Crossfire en SLI is toch precies 't zelfde alleen ati en nvidia hebben er een andere naam voor of zijn er meer verschillen waar ik als leek weer niks van af weet?
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)
[ Voor 14% gewijzigd door nFo op 29-07-2006 08:40 ]
Verwijderd
Eindelijk haakse S-ATA kabels bij een mobo.shaidar schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 02:30:
Als er nog iemand wat andere foto's moet hebben, laat maar weten ...
http://gallery.weyland.be/v/Computers/hardware/P5WDHDeluxe/
Installeren zal iets voor in de loop van volgende week zijn
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 08:36 ]
Dat vastlopen gebeurd bij de hardware monitor he, moet je gewoon even wachten een paar seconden. Dan ineens springt ie wel erin, is normaal en heb ik al bij een paar Asus borden gehad. Zolang bovenin die balk blijft bewegen leeft ie nogCyrus The Virus schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 01:48:
Heb nu P5W DH Deluxe met een celeronD 336 draaien. Bios loopt niet echt soepel, soms zelf vast lopersnog nooit mee gemaakt. nja ff kijken voor bios update na windows install
Je krijgt 4 kabels en twee zijn maar haaks aan een einde, dus of dat zo handig isVerwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 08:35:
[...]
Eindelijk haakse S-ATA kabels bij een mobo.
(Sorry, maar dat viel me het eerste op.)
Damn waar komt die ineens vandaan. Dat vondt ik juist zo leuk aan die intel badaxe dat ie 4 lanes (van de 6) van de southbridge gebruikte voor een extra pci-e 16x slot. Dat doet dit moederbord dus ook, hierdoor kun je dan toch een fatsoenlijke raid controller draaien en sli/crossfire.nFo schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 08:35:
Dit mobo is ook wel leuk:
ASUS P5W64 WS Pro
[afbeelding]
Kun je 8 monitors op aan sluiten.
[ Voor 84% gewijzigd door Dukey op 29-07-2006 09:03 ]
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 09:08 ]
Meer plaatjes hier:Djoekie schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 08:55:
[...]
Damn waar komt die ineens vandaan. Dat vondt ik juist zo leuk aan die intel badaxe dat ie 4 lanes (van de 6) van de southbridge gebruikte voor een extra pci-e 16x slot. Dat doet dit moederbord dus ook, hierdoor kun je dan toch een fatsoenlijke raid controller draaien en sli/crossfire.
[ Voor 7% gewijzigd door nFo op 29-07-2006 09:12 ]
Steam/uPlay: EvulKlowne
Nee maar dat bedoelde ie ook niet denk ikambi schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 10:00:
@nFo, De Asus P5WDG2 WS Pro die idd op de Asus site staat, is niet hetzelfde als de ASUS P5W64 WS Pro.
[ Voor 49% gewijzigd door Dukey op 29-07-2006 10:18 ]
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 10:28 ]
Leuke setup bijna het zelfde als mij, alleen ik heb geen 4x1GB en moet nog een nieuwe voeding en vga hebben.Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 10:24:
Ok, ik heb een paar foto's hier neergezet:
http://www.stack.nl/~cats/conroe/listpix.php
oa het rubber wat onder de mosfet heatsink zit.
als iemand wensen heeft hoor ik het wel.
Ja dat klopt inderdaadDjoekie schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 08:55:
[...]
Dat vastlopen gebeurd bij de hardware monitor he, moet je gewoon even wachten een paar seconden. Dan ineens springt ie wel erin, is normaal en heb ik al bij een paar Asus borden gehad. Zolang bovenin die balk blijft bewegen leeft ie nog.
[ Voor 61% gewijzigd door Cyrus The Virus op 29-07-2006 10:44 ]
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Verwijderd
Ja tuurlijk.Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 11:06:
Maar draaien op die ASUS P5W64 WS Pro en op de P5WDG2 WS Pro wel Conroe processoren. Er staat namelijk niets bij. Wel mooie bordjes btw. Zou wel leuk zijn, heb je ook direct een SLI bordje.
[ Voor 10% gewijzigd door nFo op 29-07-2006 11:14 ]
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 11:47 ]
Verwijderd
Salland, alles bij salland (dit is een V1000 trouwens, ik wou een kleine compacte kast). Ik heb dit keer weer geprobeerd bij enkele andere leveranciers dingen te bestellen, oa het moederbord en geheugen, maar ik ben weer dusdanig in de zeik gezet bij die andere leveranciers dat het geheugen alsnog van salland is gekomen en het mobo komt van ergens anders met 1,5 weken vertraging en een hoop loze beloftes dus daar koop ik ook niet meer.Cyrus The Virus schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 10:39:
[...]
Leuke setup bijna het zelfde als mij, alleen ik heb geen 4x1GB en moet nog een nieuwe voeding en vga hebben.
vraagje, waar heb je die kast gekocht ik ben nog steeds aan het wachten op mijn V2000B plus.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 12:35 ]
goedkoop ? Dat bord is jammer genoeg 200+ euroVerwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 11:43:
Dit bordje moet nog even komen: MSI 975X Platinum PowerUp Edition
Dat zal wel de v2.0 van de 975X Platinum zijn dan. Een relatief goedkoop moederbordje met genoeg mogelijkheden en andere zut
[ Voor 12% gewijzigd door OcGuru op 29-07-2006 14:10 ]
Bl44t
Verwijderd
Het lijkt me dat je dat beter kunt laten zitten, een northbridge van koelprut voorzien is nog wel te doen, maar die kleine vrm mosfets ? erg risk als het ernaast komt, zeker met zilver.shaidar schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 13:46:
Ik ben die onnodige brol van de heatsinks van m'n P5W DH Deluxe aan het verwijderen, en ben er bijna ...
Maar wat moet ik hier mee? Laten zitten? Of verwijderen en vervangen door goede koelpasta?
[afbeelding]
Wordt bij jullie de MB Temp ook zo hoog, ik het mobo niet een kast zitten den de MB temp is 45gradenshaidar schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 13:46:
Ik ben die onnodige brol van de heatsinks van m'n P5W DH Deluxe aan het verwijderen, en ben er bijna ...
Maar wat moet ik hier mee? Laten zitten? Of verwijderen en vervangen door goede koelpasta?
[afbeelding]
Omdat die heatsinks standaard maar zéér slecht geinstalleerd zijn ... slechte cooling paste, een mooi plaatje met wat text erop, en als dat nog niet erg genoeg is, nog eens een pastiek beschermkapje erover! Daarom dat ik ze er afgehaald heb dusCyrus The Virus schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 14:22:
[...]
Wordt bij jullie de MB Temp ook zo hoog, ik het mobo niet een kast zitten den de MB temp is 45graden
wat heb je er dan om zitten ? of niks ? ben even aan het kijken voor een nieuwe NB heatsink een die past met een thermalright XP-120shaidar schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 14:38:
[...]
Omdat die heatsinks standaard maar zéér slecht geinstalleerd zijn ... slechte cooling paste, een mooi plaatje met wat text erop, en als dat nog niet erg genoeg is, nog eens een pastiek beschermkapje erover! Daarom dat ik ze er afgehaald heb dus
Als dat het enige was jaSeagate schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 14:08:
[...]
goedkoop ? Dat bord is jammer genoeg 200+ euro
http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=323504
Nogal duur voor een andere VRM en een een passief koelblokje.
Tesla Model Y RWD (2024)
Waarom dan niet de "Asus P5W DH Deluxe"?--MeAngry-- schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 15:42:
[...]
Als dat het enige was ja
Er zit een Intel PRO Gigabit adapter op ipv een cheapo Broadcom ding. Daarnaast zit er ook een uitgebreidere Realtek RTL882M audiocodec op met Dolby Master Studio itt de RTL883 op de gewone Platinum.
Ook is de ICH7R vervangen door de ICH7DH, al is het verschil tussen die 2 mij niet helemaal duidelijk.
In ieder geval heb ik dit bord nu in de bestelling staan en ik hoop maar dat ik het op 8 augustus samen met m'n processor binnen krijg.De P5WD2-E Premium is niet doorgegaan omdat ASUS heeft aangegeven dat er voor dit bord geen Core 2 support is.
Als je een boxed conroe hebt besteld krijg je hem niet voor 21augustus denk ik. Intel is niet van plan om voor 21augustus boxed versie's te gaan leveren.--MeAngry-- schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 15:42:
[...]
Als dat het enige was ja
Er zit een Intel PRO Gigabit adapter op ipv een cheapo Broadcom ding. Daarnaast zit er ook een uitgebreidere Realtek RTL882M audiocodec op met Dolby Master Studio itt de RTL883 op de gewone Platinum.
Ook is de ICH7R vervangen door de ICH7DH, al is het verschil tussen die 2 mij niet helemaal duidelijk.
In ieder geval heb ik dit bord nu in de bestelling staan en ik hoop maar dat ik het op 8 augustus samen met m'n processor binnen krijg.De P5WD2-E Premium is niet doorgegaan omdat ASUS heeft aangegeven dat er voor dit bord geen Core 2 support is.
Let op: alle overige Intel processoren van de BOX versie zijn pas beschikbaar in de week van 21 augustus. Dit is bevestigd door Intel: eerder komt er in Nederland geen BOX versie van Intel vrij.
[ Voor 12% gewijzigd door OcGuru op 29-07-2006 15:59 ]
Bl44t
Je hebt een heatpipe zo ondersteboven gemonteerd. Dat stopt de werking ervan, of beter gezegd: keert deze om! Nu warmen je mosfets dus je chipset op?Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 10:24:
Ok, ik heb een paar foto's hier neergezet:
http://www.stack.nl/~cats/conroe/listpix.php
oa het rubber wat onder de mosfet heatsink zit.
als iemand wensen heeft hoor ik het wel.
^ Wat hij zegt.
ik denk dat dat wel mee gaat vallen, het chipset is veel heter als de mosfets (er zijn immers genoeg boarden zonder heatsink op de mosfets).Z-Dragon schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 16:20:
[...]
Je hebt een heatpipe zo ondersteboven gemonteerd. Dat stopt de werking ervan, of beter gezegd: keert deze om! Nu warmen je mosfets dus je chipset op?
[ Voor 36% gewijzigd door duncanvdlinden op 29-07-2006 18:46 ]
Op de ouderwetse manier met een bootdiskette en een oudere AFUDOS erop.Cyrus The Virus schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 18:59:
Vraagje weet iemand hoe ik bios 0801 kan downgraden naar 0701. Want ik kan namelijk met 0801 de CPU Voltage niet verhogen.
[ Voor 23% gewijzigd door Dukey op 29-07-2006 19:19 ]
Het is al opgelost oude versie van asus update, ik alleen nog steeds niet voltage verhogen.Djoekie schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 19:12:
[...]
Op de ouderwetse manier met een bootdiskette en een oudere AFUDOS erop.
http://www.xtremesystems....t=108932&highlight=afudos
Als je het windows doet dan kun je bij de opties ook kiezen voor bios downgradable.
Verwijderd
Klote zooiSeagate schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 14:08:
[...]
goedkoop ? Dat bord is jammer genoeg 200+ euro
http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=323504
Nogal duur voor een andere VRM en een een passief koelblokje.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 19:45 ]
Verwijderd
ik quote mezelf maar eens aangezien niemand het antwoord weet...Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 09:04:
misschien lichtelijk offtopic:
ik weet het niet zeker want komt de rd600 chipset voor conroe nou wel uit of niet?
en is het ook mogelijk om op een core 2 duo crossfire mobo éérst een dx9-non-crossfire kaart te kopen en dan bijv. in volgend jaar april als de nieuwe dx10 kaarten uit zijn er één van die bij te steken?
ik bedoel heb je dan wel de functies van dx10?, of moet je je dx9 kaart dan al meteen als ppu instellen?![]()
(en volgens mij hoef je onder dx10 geen speciale crossfire editie kaart te hebben.)
RD600 komt volgens de laatste info wel. ATI heeft chip bijna af, chipset licentie loopt zeker nog een tijdje door, dus geen twijfel waarom het niet op de markt zal komen. Echter meeste Conroe chips zullen op een Intel chipset gebaseerd mainboard worden geduwd, dus RD600 zal een piep kleine markt bedienen.Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 20:35:
[...]
ik quote mezelf maar eens aangezien niemand het antwoord weet...
Ik kan dat ja. Ik zou als ik jouw was even de CMOS resetten en dan een load defaults doen, vervolgens saven, reboot en dan de bios weer in. Dan moet je gewoon weer alle opties hebben die je nodig hebt.Cyrus The Virus schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 19:21:
[...]
Het is al opgelost oude versie van asus update, ik alleen nog steeds niet voltage verhogen.
Kun jij dat wel of niet ?
DX10 wordt net zoiets als 64bit software en hardware, het wordt al aangeboden maar in feite heb je echt nog niet nodig de komende jaren. Net zoals vermeld, wordt je huidige kaart niet ineens onbruikbaar in een DX10 spel, je mist alleen wat leuke effectjes. Tenminste dit was het geval met de vorige 9 versies van directx. En het leuke is dat zodra er een echt DX10 spel is en je hebt een van de eerste DX10 videokaarten dat deze alweer hopeloos achterhaald is (lees te langzaam).Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 20:35:
[...]
ik quote mezelf maar eens aangezien niemand het antwoord weet...
[ Voor 40% gewijzigd door Dukey op 29-07-2006 22:03 ]
Kan ik hier uit concluderen dat je nog zeker anderhalf jaar met een dx9 kaart uit de voeten kunt? wil je een beetje de nieuwere spellen goed kunnen spelen natuurlijk.The Source schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 20:47:
[...]
Fatsoenlijke software zal niet voor begin 2008 te krijgen zijn.
dat was het dan weer voor deze post
Ik kan de voltage wel veranderen als ik heb bijvoorbeeld op 1.45V zet en ik kijk dan in de bios en in windows blijft hij 1.35VDjoekie schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 21:58:
[...]
Ik kan dat ja. Ik zou als ik jouw was even de CMOS resetten en dan een load defaults doen, vervolgens saven, reboot en dan de bios weer in. Dan moet je gewoon weer alle opties hebben die je nodig hebt.
Tenminste ik moet toch niet hoeven uit te leggen dat je "auto" moet uitzetten om uberhaupt aan de voltage instellingen te kunnen komen he (anders zie moboboekje)?
[...]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq