Core 2 Duo (Conroe) Motherboard Topic Deel III

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.268 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vandaag heb ik mijn P5W DH Deluxe binnen gekregen. Ik vind het een erg mooi bord. Enige nadeel vind ik dat de chipset nu 50 graden is terwijl dat lelijke extra fannetje er op zit.

Omdat ik de CPU en GPU watergekoelt heb moet ik die fan nu wel gebruiken tot dat ik er een 80mm fan op heb blazen. Ik draai nu nog wel ff met een P4 3.0GHz omdat de Conroe E6600 er helaas nog niet is.

De afstandsbediening werkt super met Winamp en het onboard geluid vind ik ook prima klinken.
Tot nu toe ben ik er dus best tevreden over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king of rats
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 21:34
duncanvdlinden schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 22:27:
damn balen dat die boxed versie zo laat uitkomt :(
weet iemand hoe dat met duitsland zit?
Op de meeste duitse site's staat 7-8-2006. Alleen vind ik de verzendkosten erg duur dus ik wacht wel tot dat ik ze hier kan kopen, hopelijk zijn er dan ook wat meer/goedkopere borden in nederland (2X ata 100/133, gb-lan, enz.)

Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
nezumi schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 22:51:
[...]

Op de meeste duitse site's staat 7-8-2006. Alleen vind ik de verzendkosten erg duur dus ik wacht wel tot dat ik ze hier kan kopen, hopelijk zijn er dan ook wat meer/goedkopere borden in nederland (2X ata 100/133, gb-lan, enz.)
ok er gaat er daar dus ook nog ff wat tijd overheen, ik heb nog meer hardware nodig :p wil mijn graka en moederbord daar ook weghalen.
bijvoorbeeld de gigabyte ds4 zit daar op 150 euro, en de gigabyte 1600xt silentpipe2 (2xdvi) zit daar op 130 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
duncanvdlinden schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 18:38:
ik denk dat dat wel mee gaat vallen, het chipset is veel heter als de mosfets (er zijn immers genoeg boarden zonder heatsink op de mosfets).
Die mosfets mogen wel veel heter worden dan de chipset ;) Daarom hebben vele moederborden er geen heatsinks op zitten. Maar ze kunnen wel zeer heet worden, zeker bij het overklokken.

Overigens denk ik nog wel dat die heatpipe z'n werk gaat doen, misschien niet even efficiënt maar het zal al bij al wel meevallen. Tenslotte moet dat ding ook eventueel horizontaal in een desktop kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
PilatuS schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 22:37:
Vandaag heb ik mijn P5W DH Deluxe binnen gekregen. Ik vind het een erg mooi bord. Enige nadeel vind ik dat de chipset nu 50 graden is terwijl dat lelijke extra fannetje er op zit.

Omdat ik de CPU en GPU watergekoelt heb moet ik die fan nu wel gebruiken tot dat ik er een 80mm fan op heb blazen. Ik draai nu nog wel ff met een P4 3.0GHz omdat de Conroe E6600 er helaas nog niet is.

De afstandsbediening werkt super met Winamp en het onboard geluid vind ik ook prima klinken.
Tot nu toe ben ik er dus best tevreden over :)
kun jij eens kijken of je de Vcore kan verhogen en of dat dan ook zo is in windows

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn mobo chip is nu 38 graden terwijl ik volop game en andere dingen doe.
Waarom is die van jullie zoveel warmer?
Ik heb trouwens een Pentium D 930 op 4 Ghz lopen en die chipset blijft aangenaam koel.
Heb ik geluk gehad met de heatpipes?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Ik begin me steeds meer af te vragen of al die benchmarks die je voorbij ziet komen die passief gehouden worden wel haalbaar zijn met een E6600.
Ok hij is zuiniger dan menig K8, maar dan nog passief met een thermaltake sonictower bijvoorbeeld?
passief is toch best een hele opgave, ook voor zuinige cpu's.
wel wil ik daar 2x120mm casefans bij gebruiken in een lian-li pc7.
verder wil ik een goede airflow door een modulaire voeding (sleeved kabels) en door sata kabels.
Zou het mogelijk zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door duncanvdlinden op 30-07-2006 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Modbreak:Offtopic. Zie ook de 1e regel in de topicwaarschuwing.
Hint: neem de "Wat moet ik nemen?" sticky in CSL door.

[ Voor 136% gewijzigd door BalusC op 30-07-2006 00:45 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 23:21:
Mijn mobo chip is nu 38 graden terwijl ik volop game en andere dingen doe.
Waarom is die van jullie zoveel warmer?
Ik heb trouwens een Pentium D 930 op 4 Ghz lopen en die chipset blijft aangenaam koel.
Heb ik geluk gehad met de heatpipes?
Als jij je CPU luchtgekoelt hebt dan heb je aiflow over je heatsinks van het mobo. Omdat ik draai met waterkoeling heb ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Modbreak:Offtopic.

Voor klachten, neem contact met mij op. Zie ook Lieve Adjes.

[ Voor 101% gewijzigd door BalusC op 30-07-2006 01:01 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potame
  • Laatst online: 05-09 09:47
Even een vraagje aan de p5w dh deluxe bezitters:
Ik krijg die afstands bediening maar niet aan de gang. Hij zit op de goeie usb poort aangesloten, software is geinstalleerd maar er gebeurt gewoon helemaal niets. Heb ik iets over 't hoofd gezien?

Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batterijen in de AB? :P

Zoiets zal nog wel eens over het hoofd gezien worden. ^^;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las op extremetech veel over bios problemen bij het asus pw5 dh deluxe mobo, en dat oude versies de conroe niet ondersteunen.
Zijn de versies die je nu kan kopen altijd uitgerust met een bios dat zal werken met een conroe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanarchie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-04-2024
Als ik dit lees en ook dit, dan lijkt het in eerste instantie best te wachten tot na 09/09 alvorens een 965P mobo (mijn oog was voorlopig op een Gigabyte DS3 gevallen) te bestellen.

Anderzijds zijn voor zover ik kon terugvinden in geen van de geteste 965P moederborden echt grote problemen opgedoken.

Maar waarover maak ik me eigenlijk druk: als ik mijn E6600 nu bestel, zal ie met een beetje geluk pas rond 15/09 in de shop arriveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Offtopic. Dit gaat over de mobo's en niet over de CPU's.

[ Voor 79% gewijzigd door BalusC op 01-08-2006 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Heb dit weekend mijn nieuwe systeem in elkaar gezet: Een E6300 samen met een Gigabyte DS3. IK had hoge verwachtingen van dit moederbord maar het valt tegen. Had ik nu toch maar een Asus genomen! Het bord loopt tegen het plafond aan bij 375MHz FSB. Ik kan met geen mogelijkheid verder, dus de CPU draait nu op 2.6GHz. De PhCh die er nu op zit is nu overkill. Toch maar even wachten op de nieuwe chipsets van Nvidia en dan maar weer een andere mobo erin. Deze E6300 moet volgens mij wel echt hard gaan op het juiste mobo.

Afbeeldingslocatie: http://img141.imageshack.us/img141/2462/screenrf9.th.jpg

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kanarchie schreef op zondag 30 juli 2006 @ 07:16:
Als ik dit lees en ook dit, dan lijkt het in eerste instantie best te wachten tot na 09/09 alvorens een 965P mobo (mijn oog was voorlopig op een Gigabyte DS3 gevallen) te bestellen.

Anderzijds zijn voor zover ik kon terugvinden in geen van de geteste 965P moederborden echt grote problemen opgedoken.

Maar waarover maak ik me eigenlijk druk: als ik mijn E6600 nu bestel, zal ie met een beetje geluk pas rond 15/09 in de shop arriveren...
Denk dat het wel meevalt als straks de versie 2 updates komen. Ik wilde eerst een 975X mobo kopen, maar ik vind ruim 200 eu achtelijk duur voor een mobo. Koop ik liever een WD Raptor van. Dus ik ga gewoon naar de goedkopere 965P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:56

nFo

Cyrus The Virus schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 18:59:
Vraagje weet iemand hoe ik bios 0801 kan downgraden naar 0701. Want ik kan namelijk met 0801 de CPU Voltage niet verhogen.
Anders probeer je bios: 0901

Je kan tijdens het starten ook: ALT + F2 gebruiken.
Staat in de handleiding pagina: 83 / 4.1.3

4.1.3 ASUS EZ Flash 2 utility
The ASUS EZ Flash 2 feature allows you to update the BIOS without having to go
through the long process of booting from a floppy disk and using a DOS‑based
utility. The EZ Flash 2 utility is built-in the BIOS chip so it is accessible by pressing
<Alt> + <F2> during the Power-On Self Tests (POST).
Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 01:41:
Ik las op extremetech veel over bios problemen bij het asus pw5 dh deluxe mobo, en dat oude versies de conroe niet ondersteunen.
Zijn de versies die je nu kan kopen altijd uitgerust met een bios dat zal werken met een conroe?
Asus P5W DH Retail Conroe BIOS Flashing CD! :P

OC3D have created a no-hassle, no hot-flash, no cpu-swap, easy to use BIOS flashing tool for the Asus P5W DH motherboard that will flash to the latest retail Conroe compatible BIOS and get you up and running with your new processor fast and painless!

Check out the full details and download the ISO HERE.
KingNothing schreef op zondag 30 juli 2006 @ 09:33:
Heb dit weekend mijn nieuwe systeem in elkaar gezet: Een E6300 samen met een Gigabyte DS3. Ik had hoge verwachtingen van dit moederbord maar het valt tegen. Had ik nu toch maar een Asus genomen! Het bord loopt tegen het plafond aan bij 375MHz FSB. Ik kan met geen mogelijkheid verder, dus de CPU draait nu op 2.6GHz. De PhCh die er nu op zit is nu overkill. Toch maar even wachten op de nieuwe chipsets van Nvidia en dan maar weer een andere mobo erin. Deze E6300 moet volgens mij wel echt hard gaan op het juiste mobo.

[afbeelding]
Dat bord moet een stuk hoger gaan, nVidia nForce 5 Intel Edition gaat niet hoger dan 330 - 350.
Lees deze topics is door:
http://www.xtremesystems....arch.php?searchid=1905968

[ Voor 66% gewijzigd door nFo op 30-07-2006 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 01:41:
Bios problemen? Niks van gemerkt, wat bedoel je precies?

De mijne kwam met 0701 erop, dus als je nu ene kan kopen die net ergens is binnengekomen kun je wel er vanuit gaan dat ie ook minstens 0701 heeft.
Heb dit weekend mijn nieuwe systeem in elkaar gezet: Een E6300 samen met een Gigabyte DS3....]
Je processor wordt 200 graden, zou ik toch naar kijken als ik jouw was :+ . Leuk dat je ook al een retail E6300 hebt weten uit te halen. Ik zelf greep net mis gisteren bij een winkel die E6400 tray versies verkocht (voorraad stond op groen, kom ik daar, alles allang weg, voorraad staat nog steeds op groen :/ ).

[ Voor 36% gewijzigd door Dukey op 30-07-2006 10:58 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

watch this site: http://www.tweaktown.com/articles/926/

Daar komt DFI met het eerste moederbord voor ondersteuning an sli!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
http://www.xtremesystems....hp?t=109137&highlight=ds3

hmm toch wel een aardig verschil die ds3 met de w5dh deluxe.
nu mag dit ook wel want de boarden zitten niet in elkaars prijsklasse,
maar ben dan toch wel erg benieuwd hoe bijvoorbeeld de ds4 en dq6 zich daar vanafbrengt.

Hmm lastige...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Heb dit weekend mijn nieuwe systeem in elkaar gezet: Een E6300 samen met een Gigabyte DS3. IK had hoge verwachtingen van dit moederbord maar het valt tegen. Had ik nu toch maar een Asus genomen! Het bord loopt tegen het plafond aan bij 375MHz FSB. Ik kan met geen mogelijkheid verder, dus de CPU draait nu op 2.6GHz. De PhCh die er nu op zit is nu overkill. Toch maar even wachten op de nieuwe chipsets van Nvidia en dan maar weer een andere mobo erin. Deze E6300 moet volgens mij wel echt hard gaan op het juiste mobo.

[afbeelding]
ik denk dat je iets over het hoofd ziet, het bord moet zeker wel over de 400-450 kunnen.
welke divider gebruik je en welke memtimings?
heb je pci-e lock op 101 minimaal of hoger geprobeerd
pci lock als je dat afzonderlijk kan instellen op 33 zetten

vergeet niet dat de mensen die de 500+ haalde op xs waarschijnlijk met een pci kaartje draaien en alleen 2d benchmarks doen, in 3d en met een pci-e kaart kom je minder hoog, maar 370 is erg laag, net als de dfi infinnity.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Offtopic. Dit gaat over de mobo's en niet over de CPU's.

[ Voor 115% gewijzigd door BalusC op 01-08-2006 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Ik zie dat de levering van de Gigabyte GA-965P-DS4 al aardig op gang begint te komen. Op de Duitse site van Alternate is dit schitterende moederbord namelijk op voorraad!

Ik heb dit moederbord al een week of twee geleden besteld bij Azerty, maar over de levertijd konden ze tot een paar dagen terug nog niets concreets zeggen. Is het lucratief om de bestelling bij Azerty te annuleren en dit moederbord uit Duitsland te laten komen? Komen er dan nog veel extra kosten/tijd/moeite bij?

Aangezien de DS4 in Duitsland al verkrijgbaar is zou het niet meer lang hoeven te duren voordat dit bord ook bij Azerty op voorraad is... Misschien toch beter wachten dan maar. :)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
nFo schreef op zondag 30 juli 2006 @ 10:10:
[...]

Anders probeer je bios: 0901

Je kan tijdens het starten ook: ALT + F2 gebruiken.
Staat in de handleiding pagina: 83 / 4.1.3

4.1.3 ASUS EZ Flash 2 utility
The ASUS EZ Flash 2 feature allows you to update the BIOS without having to go
through the long process of booting from a floppy disk and using a DOS‑based
utility. The EZ Flash 2 utility is built-in the BIOS chip so it is accessible by pressing
<Alt> + <F2> during the Power-On Self Tests (POST).
Waar kan ik die downloaden ?

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Rol-Co schreef op zondag 30 juli 2006 @ 11:43:
[...]

ik denk dat je iets over het hoofd ziet, het bord moet zeker wel over de 400-450 kunnen.
welke divider gebruik je en welke memtimings?
heb je pci-e lock op 101 minimaal of hoger geprobeerd
pci lock als je dat afzonderlijk kan instellen op 33 zetten

vergeet niet dat de mensen die de 500+ haalde op xs waarschijnlijk met een pci kaartje draaien en alleen 2d benchmarks doen, in 3d en met een pci-e kaart kom je minder hoog, maar 370 is erg laag, net als de dfi infinnity.
Waar kan ik de mem timings instellen? Ik mis die optie nml :/
De PCI-E lock heb ik nog niet hoger gehad dan 101...
PCI Lock kan ik niet instellen maar volgens EasyTune staat die op 33
Djoekie schreef op zondag 30 juli 2006 @ 10:55:
[...]
Je processor wordt 200 graden, zou ik toch naar kijken als ik jouw was :+ .
Die temperatuur klopt niet, het zal eerder -50 zijn...

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:56

nFo

Cyrus The Virus schreef op zondag 30 juli 2006 @ 12:29:
[...]

Waar kan ik die downloaden ?
http://rapidshare.de/file...ASUS-Deluxe-0901.zip.html

Changelog

1. Add O.C Profile Feature
2. Fixed Conroe 1.86G CPU FSB and CPU Ratio does not display in AiBooster
3. Update CPU µcode
4. Fixed Crash BIOS SATA CD-ROM can not work issue.
Zie ook: http://www.xtremesystems....p?t=108584&highlight=0901

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

[quote]KingNothing schreef op zondag 30 juli 2006 @ 12:42:
[...]

Waar kan ik de mem timings instellen? Ik mis die optie nml :/
quote]

memsettings zijn verborgen volgensmij bij giga, moet je iets van ctrl-F1 doen of zo, kijk even in het boekje van je mobo.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Frank_Knopers schreef op zondag 30 juli 2006 @ 12:18:
Ik zie dat de levering van de Gigabyte GA-965P-DS4 al aardig op gang begint te komen. Op de Duitse site van Alternate is dit schitterende moederbord namelijk op voorraad!

Ik heb dit moederbord al een week of twee geleden besteld bij Azerty, maar over de levertijd konden ze tot een paar dagen terug nog niets concreets zeggen. Is het lucratief om de bestelling bij Azerty te annuleren en dit moederbord uit Duitsland te laten komen? Komen er dan nog veel extra kosten/tijd/moeite bij?

Aangezien de DS4 in Duitsland al verkrijgbaar is zou het niet meer lang hoeven te duren voordat dit bord ook bij Azerty op voorraad is... Misschien toch beter wachten dan maar. :)
http://www.heise.de/preisvergleich/a203496.html
hier staan ook een aantal goedkopere adressen tussen waar hij in duitsland leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
nFo schreef op zondag 30 juli 2006 @ 13:26:
[...]

http://rapidshare.de/file...ASUS-Deluxe-0901.zip.html

Changelog

1. Add O.C Profile Feature
2. Fixed Conroe 1.86G CPU FSB and CPU Ratio does not display in AiBooster
3. Update CPU µcode
4. Fixed Crash BIOS SATA CD-ROM can not work issue.
Zie ook: http://www.xtremesystems....p?t=108584&highlight=0901
Gedownload maar heeft niet geholpen

[ Voor 5% gewijzigd door Cyrus The Virus op 30-07-2006 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:43

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ik wilde eigenlijk overstappen op een amd x2 3800 maar ik zie dat die behoorlijk overroffen wordt door een core 2 duo 6300.
Ik heb interesse in het asrock 775dual-vsta moederbordje maar die heeft maar een PCIe x4 poort en ook maar 2 sata poorten.
Is er al meer bekend over bordjes die en ddr 400 en PCIe x16 en minimaal 4 sata poorten hebben, of gaan er gewoon geen van deze bordjes komen?

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg nu al een tijdje dit forum en heb mijn keus laten vallen op de Asus P5B (non-deluxe). Deze wil ik binnenkort gaan bestellen, maar nu lees ik iets over de steppings en dat de eerste moederborden niet helemaal ok zijn? Hoe zit dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Ja dat heb ik ook gehoord, Ik heb dan mn keuze gemaakt voor een Asus P5B wel Deluxe maar die schijnt ook wat kinderziektes te hebben met een conroe.

o.a.

Zo las ik dat de FSB een zwak punt is omdat het niet overweg zou kunnen met de volledige bandbreedte van DDR2 geheugen in dual-channel modus! en dat er problemen zouden zijn als er 4 reepjes DDR2 in zitten.

* Zelf ben ik van plan om DDR2 PC6400 geheugen (4GB) aan te schaffen omdat dat op 800MHz draait en omdat het moederbord dat ik wil hebben 800MHz van DDR2 ondersteund (Asus P5B Deluxe met een 965 chipset) en dat bord heeft ook de dual-channel modus. (ik wil namelijk het maximale uit mijn systeem halen zonder over te clocken!) of door dingen langzamer te laten draaien zoals mn FSB of het aantal MHz van mn DDR2)

* Zal dit een probleem gaan geven in combinatie met een conroe als ik dus de FSB op 800 of 1066 zet en de 4GB DDR2 PC6400 op 800MHz draai...?

De Asus P5B Deluxe is volgens de Asus site wel conroe ready maar werkt het dan ook gelijk optimaal zoals het bedoeld is of zit je dan nog met eventuele kinderziektes.
Is las namelijk ook dat er nogal wat BIOS en FSB problemen waren en dat de huidige borden geen VRD versie 11 ondersteunen. De Intel Core 2 Duo processoren hebben deze VRD wel nodig.

VRD 11 zou iets zijn dat je het aantal volts met stapjes van 6.25mV kan regelen wat de conroe nodig heeft.

Zijn er misschien mensen die een Asus P5B Deluxe hebben en die tegen problemen zijn aangekomen zoals één van hierboven of andere...?

En als dit soort problemen er zijn is dit dan 100% op te lossen met een BIOS update of zit het echt ik de plank zelf...?

[ Voor 4% gewijzigd door crack_en_hack op 30-07-2006 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
icecoolsniper schreef op zondag 30 juli 2006 @ 21:28:
Ik wilde eigenlijk overstappen op een amd x2 3800 maar ik zie dat die behoorlijk overroffen wordt door een core 2 duo 6300.
Ik heb interesse in het asrock 775dual-vsta moederbordje maar die heeft maar een PCIe x4 poort en ook maar 2 sata poorten.
Is er al meer bekend over bordjes die en ddr 400 en PCIe x16 en minimaal 4 sata poorten hebben, of gaan er gewoon geen van deze bordjes komen?
De asus P5B Deluxe heeft 7 SATA poorten waarvan 1 extern en 2 x PCIe 16x :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolskyn
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-06 11:01

Toolskyn

€ 500,-

@crack_en_hack:

In de benchmarks lopen de P965 borden minimaal achter op de 975X moederborden, er is dus wel wat verbetering nodig. Het enige probleem waar ik van heb gehoord is tot nu toe dat er kleine problemen zijn met Fast Memory Access, die waarschijnlijk grotendeels een fysiek probleem zijn, waarvoor dus een nieuwe stepping gemaakt is, die niet voor 09-09 leverbaar zou zijn. Echter zijn naar mijn idee de problemen zo minimaal dat tenzij je een OC prestatiefreak (die elke milliseconde wat uitmaakt) bent je er niets van zult merken lijkt me zo...

gewooniets.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolskyn

Toolskyn

€ 500,-

crack_en_hack schreef op zondag 30 juli 2006 @ 22:01:
[...]De asus P5B Deluxe heeft 7 SATA poorten waarvan 1 extern en 2 x PCIe 16x :)
Waarvan er eentje maar in x2/x4 modus loopt...

gewooniets.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
euhhh.......... 8)7 |:( ja daar zou je best wel eens gelijk ik kunnen hebben B) :+ als ik het zo goed begrijp van de Asus site is als je 1 op 16x heb staan de andere nog maar op 2 of 4x kan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adw
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 15:29

Adw

crack_en_hack schreef op zondag 30 juli 2006 @ 21:53:

Zijn er misschien mensen die een Asus P5B Deluxe hebben en die tegen problemen zijn aangekomen zoals één van hierboven of andere...?

En als dit soort problemen er zijn is dit dan 100% op te lossen met een BIOS update of zit het echt ik de plank zelf...?
De meeste vragen die jij stelt zijn nog niet met zekerheid te beantwoorden. ik draai zelf een P5B Deluxe, maar ben nog niet in het bezit van de Conroe, net zoals vrijwel iedereen hier op dit forum. (op wat ES' na) Tot nu toe heb ik nog geen problemen ontdekt, behalve dat ik de Ai Suite niet kan installeren om de 1 of andere duistere reden.
Ik draai 2x 1gb Kingston HyperX 5400 in dual channel en tot nu toe heeft dit geen problemen gegeven, 4gb zal ik niet voor je kunnen testen, want ik ben voorlopig nog niet van plan om dat erin te zetten. Ook draait het ram momenteel nog op een lagere snelheid ivm een Celeron cpu.
Als het goed is zou de C2D drop-in compatible moeten zijn, zo niet dan zal dit te verhelpen zijn met een Bios update, ik zal dit testen zodra ik mijn E6600 ontvangen heb, de resultaten volgen.

Wat je over de PCIe slots zei klopt, de blauwe primaire PCIe slot draait standaard op X16..de secundaire draait óf op X2 óf op X4. Als je de secundaire op X4 draait dan wordt de X1 PCIe bus gedisabled. Draai je de Secundaire PCIe op X2 dan zijn alle PCIe sloten operationeel. Dit kan je eventueel zelf instellen, maar ook door het moederboard zelf laten detecteren.

Verder zul je dus nog even moeten wachten tot de C2D in het bezit van wat meer mensen is voor End-user ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor mensen die twijfelen aan de P5b* moederborden in combinatie met conroe , ik heb sinds gisteren een P5b Dlx + wifi met daarin een E6600. het enigste wat ik diende te doen om het goed te laten werken was de bios flashen en dit ging heel snel via de flash 2 bios. geen enkele problemen ondervonden voor de rest tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en de vraag is dan, hoe kom je aan je e6600, is het es of retail?

Nog mensen die detail shots willen hebben van de p5w dh?
ik heb m'n mobo uit de kast omdat er een gaatje in de kast bij komt, morgen gaat ie weer in elkaar.
ik heb ook een nieuwe cooler (thermaltake big typhoon) met een andere fan (delta fan die 3a trekt, zal em maar niet op het mobo aansluiten O-) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Zo, ik heb m'n P5W DH Deluxe geinstalleerd ... en dat ging gelijk een fluitje van een cent.

Zalman aanhangers zullen graag horen dat de P5W DH Deluxe helemaal compatible is met een Zalman CNPS7700-Cu - het komt wel maar net uit met die heatsink van de mosfets, maar het past zonder elkaar aan te raken.

M'n CPU (een P4 650 nog voorlopig) loopt ook aanzienlijk koeler dan op m'n P5WD2-E Premium ... het scheelt idle zo'n 5°C ... (stressed nog niet getest)

Benchmarks met deze processor hebben weinig zin denk ik, tel daarbij op dat deze XP installatie al een P5WD2, P5WD2-E en nu deze P5W DH Deluxe voor de kiezen heeft gekregen zal ook wel geen positief effect op de performance hebben :)

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 23:23:
en de vraag is dan, hoe kom je aan je e6600, is het es of retail?
op de dumpdag van www.tones.be , het is een tray , maar wou er toch al een andere koeler op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
een paar details foto's van de Gigabyte DS4 naast de DQ6
http://sg.vr-zone.com/index.php?i=3813

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04:11

OcGuru

Giulietta Qv

is het enige verschil die 6phase vs 12 phase ?

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

ATi RD600 chipset Preview@OCWorkbench

[ Voor 12% gewijzigd door ambi op 31-07-2006 13:24 ]

Steam/uPlay: EvulKlowne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Seagate schreef op maandag 31 juli 2006 @ 02:13:
[...]

is het enige verschil die 6phase vs 12 phase ?
nog wel wat verschillen, de dq6 heeft volgens de huidige specs al quad core support.
de ds4 is een vraagteken, technisch is het wel mogelijk, maar wil gigabyte dat supporten als ze een duurder model hebben?
Maar ik denk dat het een beetje marketingskreren zijn hoor, omdat het uit de quad serie is, hebben ze maar direct erbij gezet dat je er quadcore bij kan draaien.
Zo staan er nog meer kreten bij als Quad bios, maar het is exact hetzelfde als de DS4 heeft :p

De Dq6 heeft dolby digital live en dts connect, de ds4 niet.

dat zijn de verschillen, weet jij zeker dat het een 6phases voorziening is op de ds4? de mosfets zelf zitten toch onder de cooling? of zijn die 6 transistors een onderdeel hiervan?

edit: laat maar ik lees het in het verhaaltje van mijn link 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door duncanvdlinden op 31-07-2006 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 23:08
Waarom hoor ik hier zo weinig over de moederborden van MSI ? bv MSI P965 NEO-f Intel P965 Socket 775
Deze zijn kwalitatief minstens even goed als Asus of Gigabyte maar zijn wel:
1) een stuk goedkoper en 2)meteen leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Hoop dat de nieuwere revisies beter zijn want 375MHz FSB is nou niet bepaald geweldig te noemen.

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
Binnenkort ga ik de MSI P965 Neo bestellen, maar ik heb een vraag aan de mensen die dit moederbord hebben. De NB koeler zit vast met twee 'schroefjes', maar omdat het koelblok groter is, zitten de gaatjes niet op de standaard plaats in het mobo (als ik zo ff op de foto kijk). Of heb ik dit mis? Want ik heb namelijk watercooling en ben dus bang dat mijn NB koelblok niet gaat passen.

M'n vraag is niet helemaal ontopic, maar dit lijkt mij de beste plek om hem te posten :)

[ Voor 6% gewijzigd door Me_Again op 31-07-2006 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft nog niemand die MSI 965p Neo, ik zit er zelf ook nog op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me_Again schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:47:
Binnenkort ga ik de MSI P965 Neo bestellen, maar ik heb een vraag aan de mensen die dit moederbord hebben. De NB koeler zit vast met twee 'schroefjes', maar omdat het koelblok groter is, zitten de gaatjes niet op de standaard plaats in het mobo (als ik zo ff op de foto kijk). Of heb ik dit mis? Want ik heb namelijk watercooling en ben dus bang dat mijn NB koelblok niet gaat passen.

M'n vraag is niet helemaal ontopic, maar dit lijkt mij de beste plek om hem te posten :)
Volgens mij is je angst gegrond, want ik zie op de borden "met die 2 schroefjes" ook geen enkele mogelijkheid om mn swiftech mcx159 te monteren op de northbridge, dit is bij een groot aantal core duo2 borden zo, voornamelijk de borden met de grote heatpipe leidingen.

Erg irritant, als je dus per se je blok wil blijven gebruiken moet je er op geen letten hoe de northbridge sink is gemonteerd momenteel.

oude manier: dfi infinity 975x (de gloednieuwe dfi infinity 975xheeft het dus nog!)

Afbeeldingslocatie: http://resources.vr-zone.com/Shamino/infi975/4.jpg

nieuwe manier: gigabyte ga-965p-dq6 (hier zie ik mijn en waarschijnlijk ook jouw sink totaal niet op vast te krijgen).

Afbeeldingslocatie: http://resources.vr-zone.com/yantronic/gigabyte965/ramslots.jpg

Afbeeldingslocatie: http://resources.vr-zone.com/yantronic/gigabyte965/nbhs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolskyn

Toolskyn

€ 500,-

Nieuwe BIOS voor de P5B Deluxe lijkt me wel interessant voor sommige overclockers:
P5B Deluxe Wifi-AP Release BIOS version 0405
1 .Add auto calculate DDR frequency rule to display DRAM frequency
2.Support FSB533 CPU over 3.4GHz frequency under AIBooster.
3. Support max FSB from 400MHz to 500MHz
4. Fix AIGear may sometimes show fan speed too low sometimes under normal mode
5. Revise EIST module
Edit:

Gewone P5B heeft ook een BIOS update, maar zonder een verhoogde max FSB als ik het zo bekijk:
P5B Release BIOS version 0211
1. Improve Conroe 2.93 cpu overclocking ability.
2. Patch CPU count not correct issue.
3. Fix ez-flash2 crashfree function may fail issue
4. Modify the VID value to max when Ai Gear enable
5. Fix VID too low under Ai Gear level1 2, and 3
6. Add New CPU Ucode to support new CPUs.

[ Voor 35% gewijzigd door Toolskyn op 31-07-2006 14:38 ]

gewooniets.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
@ Dizity

Best wel jammer, want dat MSI moederbord heeft alles wat ik wil, namelijk 1x PCI-E16x, 800MHz geheugen en SATAII voor maar 100 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Gigabyte-965P-DS3 review. Misschien ook handig om dit soort info aan de TS toe te voegen?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2006 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 14:22:
[...]

Volgens mij is je angst gegrond, want ik zie op de borden "met die 2 schroefjes" ook geen enkele mogelijkheid om mn swiftech mcx159 te monteren op de northbridge, dit is bij een groot aantal core duo2 borden zo, voornamelijk de borden met de grote heatpipe leidingen.

Erg irritant, als je dus per se je blok wil blijven gebruiken moet je er op geen letten hoe de northbridge sink is gemonteerd momenteel.

oude manier: dfi infinity 975x (de gloednieuwe dfi infinity 975xheeft het dus nog!)

[afbeelding]

nieuwe manier: gigabyte ga-965p-dq6 (hier zie ik mijn en waarschijnlijk ook jouw sink totaal niet op vast te krijgen).

[afbeelding]

[afbeelding]
Zijn dat MSI en dat Gigabyte bord al wel vekrijgbaar? Ik zie ze namelijk nergens in de pricewatch staan en ook ik ben op zoek naar een vrij goedkoop bordje. Vind die Gigabyte er wel leuk uitzien eik. :)
Trouwens dat MSI bordje van iets meer dan 100 euro is Core 2 Ready, betekend dat dan dat je die er op kunt prikken of dat er nog firmware of drivers oid voor uit moet komen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2006 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
zo'n 6 phase voedingsvoorziening van een gigabyte ds4 hoe weerhoud dat zich bijvoorbeeld tegen de 8phase van de asus p5b?
is dat een nadeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees net het bericht:
Fout in Intel G965 Chipset
Nou was ik van plan een Asus P5B te gaan kopen die de P965 Chipset heeft. Heeft deze last van soortgelijke problemen? Of is het wellicht bijna het zelfde ding en is deze nu ook vertraagt? Ik weet niet hoeveel deze Chipsets verschillen voor mij namelijk alleen maar een letter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sds
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-07 15:48

sds

a defect in the integrated graphics subsystem was found
en aangezien P965 geen integrated graphics heeft zit *deze* fout in ieder geval niet in de P965 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:10
duncanvdlinden schreef op maandag 31 juli 2006 @ 19:03:
zo'n 6 phase voedingsvoorziening van een gigabyte ds4 hoe weerhoud dat zich bijvoorbeeld tegen de 8phase van de asus p5b?
is dat een nadeel?
Het maakt allemaal geen zak uit, het is maar marketing praat. Ga maar na, een tijd geleden werden de Conroe overklok records gemaakt met een Intel en een MSI mainboard. Daarbij is 4 phase altijd goed genoeg geweest, nu zijn er CPU's die minder stroom gebruiken en het aantal phases moet ineens omhoog. Gewoon marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
The Source schreef op maandag 31 juli 2006 @ 20:41:
[...]

Het maakt allemaal geen zak uit, het is maar marketing praat. Ga maar na, een tijd geleden werden de Conroe overklok records gemaakt met een Intel en een MSI mainboard. Daarbij is 4 phase altijd goed genoeg geweest, nu zijn er CPU's die minder stroom gebruiken en het aantal phases moet ineens omhoog. Gewoon marketing.
Ok nou voor mij is het voor 80% zeker dan dat ik een gigabyte ds4 neem :p
alleen twijfel ik nog een beetje om direct toe te happen, ik dacht misschien een idee om de boxed versies af te wachten van de core 2 duo (hoogstens nog een maand wachten, ik verwacht eigenlijk dat intel er wel druk achter moet gaan zetten, zo kunnen ze beter profiteren van hun prijs/kwaliteit verhouding toch?) en dan direct de nieuwste reversie van p965 te hebben (c2). Maar nu gelezen te hebben dat C2 pas rond 09-09-2006 bij de fabrikanten de band af rolt is dat ook wel weer heel ver weg.

Hmm jammer dat er alleen nog maar tray versies zijn, ik vind alleen het doosje al zo mooi boven op de kast staan, en de 3 jaar garantie is ook altijd wel handig (ik heb het is bijna moeten gebruiken :p gelukkig had me p4 het overleeft toen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op maandag 31 juli 2006 @ 21:03:
[...]

Ok nou voor mij is het voor 80% zeker dan dat ik een gigabyte ds4 neem :p
alleen twijfel ik nog een beetje om direct toe te happen, ik dacht misschien een idee om de boxed versies af te wachten van de core 2 duo (hoogstens nog een maand wachten, ik verwacht eigenlijk dat intel er wel druk achter moet gaan zetten, zo kunnen ze beter profiteren van hun prijs/kwaliteit verhouding toch?) en dan direct de nieuwste reversie van p965 te hebben (c2). Maar nu gelezen te hebben dat C2 pas rond 09-09-2006 bij de fabrikanten de band af rolt is dat ook wel weer heel ver weg.

Hmm jammer dat er alleen nog maar tray versies zijn, ik vind alleen het doosje al zo mooi boven op de kast staan, en de 3 jaar garantie is ook altijd wel handig (ik heb het is bijna moeten gebruiken :p gelukkig had me p4 het overleeft toen).
21 augustus liggen de boxed c2d's bij de handelaren. Dat is wat Intel officieel heeft afgekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speciaal een conroe config gebouwd zodat ik niet weer in de verleiding kon komen van het eeuwige upgraden. Dus GEEN nvidia chipset gekozen want dan kan je weer sli enzo.

krijg je dit:
nieuws: Binnenkort SLI voor Intel-chipsets

Ik zal de 2e 7950 maar bestellen zeker als ik de 2e set raptors bestel? 8) (scsi setje is waarschijnlijk verkocht!)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2006 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 14:03
Kan trouwens een P5W DH Deluxe met 0701 bios, een E6400 aan?
Want anders heb ik een probleempje...
Want op de asus site staat deze supported vanaf bios 0801 8)7

Beginning to realize the power...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik gok dat de CPU prima zal werken, maar niet correct bij de naam wordt herkend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
Dus in dit geval kan ik hem dan zelf flashen naar 0801?
Want mijne komt morgen binnen...
En hij moet het wel doen! Want ik heb hier geen andere 775 CPU :(
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asus is wel rap zeg met die bios updates.
Ik kreeg de p5w dh deluxe met 0401 binnen en zelf zit ik nu op 0701 en kan straks weer naar 0901.

Pffffff B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
Dus bios 0701 gaat gewoon lukken met mijn E6400 ? :D (van de nieuwste lading die vandaag is aangekomen) (Azerty's helpdesk zegt dat hij pas wordt ondersteunt met 0801)
Wauwie, dat zou mooi zijn! gaan we morgen lekker 'bouwen'

[ Voor 34% gewijzigd door NeOpHyTe-NL op 01-08-2006 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Modbreak:Het gaat hier over moederborden en niet over de CPU's. Voor de CPU's loopt al een ander topic. Zie ook de topicwaarschuwing. Ik heb dus een stuk of 10 berichten verwijderd die alleen maar gingen over de releases van de C2D.

Hou het ontopic! :)

[ Voor 22% gewijzigd door BalusC op 01-08-2006 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

NeOpHyTe-NL schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 12:22:
Hij is op voorraad bij Azerty :D Alleen De E6400 OEM...
Dus mijne komt morgen binnen ;)
Maar ik wil zeker weten dat het gaat lukken met bios 0701
Hmm Asus vermeld toch 0801:
http://support.asus.com/c...s&model=P5W%20DH%20Deluxe

En mijn ervaring (celeron 330J op Asus P5GDC deluxe, zwart scherm vanwege te lage bios) is dat het anders echt niet werkt...

Zie ook hier:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=109372

Ik zou het gewoon even proberen en anders met de winkel samen even 0801 erop zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Dukey op 01-08-2006 12:41 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
Ja klopt,
Maar hier:
http://forums.anandtech.c...FTVAR_FORUMVIEWTMP=Linear
Zeggen ze dat het vanaf 0701 geen probleem moet zijn 8)7

(Pakket ligt al bij verzenden, dus heb geen keus meer! Dan maar hopen dat het met 0701 ook lukt O-) )

[ Voor 20% gewijzigd door NeOpHyTe-NL op 01-08-2006 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potame
Modbreak:Geen V&A op het forum.

Check o.a. tweakers.net/aanbod

[ Voor 86% gewijzigd door BalusC op 01-08-2006 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
sorry :+ :+
Geen V&A... ik weet het...

[ Voor 86% gewijzigd door NeOpHyTe-NL op 01-08-2006 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potame
Oeps :) Stomme regeltjes ook altijd :P

Ik zal morgen even een aantal overclock resultaten posten van m'n E6400 en de Asus P5W DH Deluxe. Ik hoop toch tenminste de 2.8 ghz te halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

'Low-budget' moois van Gigabyte en concurrentie voor AsRock op komst:
http://www.matbe.com/actualites/13977/gigabyte-945-core-2/

Steam/uPlay: EvulKlowne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Ik zit met een probleempje...

mijn asus p5w dh deluxe wil niet opstarten met Ocz PC6400 DDRII CL4 (platinum) geheugen

als ik mijn oude corsair pc4200 DDRII 256 mb erin doe dan doet hij het prima!

ik heb al geprobeerd in het bios, het memory voltage op 2v en 2,1v te zetten, maar dit werkt echter ook niet.

samen met het corsair geheugen (ocz 2gb + 256mb corsair) doet het wel, maar is erg onstabiel, loopt al aan het begin van windows installatie vast en soms zelfs in het bios.

maar alleen 256mb corsair geheugen loopt gewoon stabiel, zit er nu mee in ubuntu.

hoe kan ik dit probleem oplossen??

EDIT: er zit nu tijdelijk een celeron D326 processor op. kan dit wel samen met het Ocz geheugen werken vraag ik me nu af.

[ Voor 9% gewijzigd door edgarf28 op 01-08-2006 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Laatst online: 12-09 09:59
De compatibiliteit moet je bij het moederbord zoeken, niet bij de processor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potame
Of 't geheugen is gewoon kapot... had ik ook met pc5300 ddr2 geheugen van twinmos... pc boot dan nieteens... (ook geen piepjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibfranky
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-09 13:01
@ edgarf28 : Ik zou eens kijken in de lijst van compatible geheugen voor je moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Potame schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 15:54:
Of 't geheugen is gewoon kapot... had ik ook met pc5300 ddr2 geheugen van twinmos... pc boot dan nieteens... (ook geen piepjes)
dat kan wel eens kloppen, want als ik ze er in doe, dan boot hij niet, en ook geen piepjes. (niets in beeld)

EDIT: ik heb ze sinds afgelopen vrijdag binnengekregen van Azerty. zou ik ze nog terug kunnen sturen? ik neem aan van wel he...

[ Voor 15% gewijzigd door edgarf28 op 01-08-2006 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The 7th Guest
  • Laatst online: 13-08 12:58
edgarf28 schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 16:01:
[...]
EDIT: ik heb ze sinds afgelopen vrijdag binnengekregen van Azerty. zou ik ze nog terug kunnen sturen? ik neem aan van wel he...
Als Azerty niet lastig doet wel, lijkt me. Heb je het samen met het mobo besteld en gevraagd of het bij elkaar past? Dan moet je wel alles terugkrijgen. Anders krijg je maar 80% geloof ik. Ik zou zeggen: terug ermee en gaan voor Corsair (of een ander merk wat sowieso werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Laatst online: 04:11

OcGuru

Giulietta Qv

offtopic:
Laat maar

[ Voor 123% gewijzigd door OcGuru op 01-08-2006 16:29 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donski
  • Laatst online: 28-08-2023
Modbreak:*knip*

Dit gaat over C2D moederborden en niet over de leverbaarheid van de C2D CPU's.
Daarnaast loopt er al een ander topic over de C2D CPU's.

[ Voor 82% gewijzigd door BalusC op 01-08-2006 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heeft iemand al meer info over de Asus P5WDG2 Pro vernomen qua lever-data en/of winkels die ze al voeren? Want omdat die een van de weinige borden is met PCI-X, heb ik die eigenlijk heel hard nodig voor mijn VMWare-omgeving.

Of zijn er al andere borden voor de Core Duo E6600 met minimaal 1 PCI-E 16 slot en minimaal 1 PCI-X slot?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 09:56
j0hn83, welke stepping hebben je mobo en proc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesren
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:55
edgarf28 schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 14:58:
Ik zit met een probleempje...

mijn asus p5w dh deluxe wil niet opstarten met Ocz PC6400 DDRII CL4 (platinum) geheugen

als ik mijn oude corsair pc4200 DDRII 256 mb erin doe dan doet hij het prima!

ik heb al geprobeerd in het bios, het memory voltage op 2v en 2,1v te zetten, maar dit werkt echter ook niet.

samen met het corsair geheugen (ocz 2gb + 256mb corsair) doet het wel, maar is erg onstabiel, loopt al aan het begin van windows installatie vast en soms zelfs in het bios.

maar alleen 256mb corsair geheugen loopt gewoon stabiel, zit er nu mee in ubuntu.

hoe kan ik dit probleem oplossen??

EDIT: er zit nu tijdelijk een celeron D326 processor op. kan dit wel samen met het Ocz geheugen werken vraag ik me nu af.
Dit geheugen heb ik ook afgelopen vrijdag binnen gehad, alleen dan 2 van deze setjes totaal dus 4 reepjes. Het vreemde was dat 1 van deze setjes niet werkte ik kreeg geen beeld en je hoorde geen piepjes. Echter zodra ik de 2 reepjes van het ene setje eruit haalde start hij gewoon prima op. Ik dus even getest met alleen deze 2 defecte reepjes en dan nog steeds hetzelfde probleem. De pc waar het in zit is dus ook met een asus P5W DH mobo uitgerust.

Ook in andere pc met andere mobo dit geheugen getest precies hetzelfde effect het ene setje werkt wel en het andere setje geen beeld en geen post piep van het bios. Dit mobo was een P5GD2 van asus. Het overgebleven setje werkt perfect, windows staat erop en draai al sinds zaterdag avond stabiel.

Dus ik kan niet anders concluderen dat het gewoon een defect setje is wat ik heb toegestuurd gekregen, ik heb dus ook een doa aanvraag gedaan bij de winkel waar ik het had gekocht (azerty).
Mischien dat het gewoon een defecte partij vanuit ocz is geweest, dus dat jij hetzelfde hebt.

Stay hungry, Stay foolish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog op te merken is dat een moederbord van Republic Of Gamers voor Core 2 Duo binnenkort aangekondigd zou moeten worden. Het zal gebaseerd zijn op de P965 chipset.
Even een Babelfishje van Matbe.com voor de nieuwsgierigen naar de R.o.G. C2D mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Dit gaat over mobo's en niet over CPU's

[ Voor 82% gewijzigd door BalusC op 01-08-2006 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
vriesren schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 18:01:
[...]

Dit geheugen heb ik ook afgelopen vrijdag binnen gehad, alleen dan 2 van deze setjes totaal dus 4 reepjes. Het vreemde was dat 1 van deze setjes niet werkte ik kreeg geen beeld en je hoorde geen piepjes. Echter zodra ik de 2 reepjes van het ene setje eruit haalde start hij gewoon prima op. Ik dus even getest met alleen deze 2 defecte reepjes en dan nog steeds hetzelfde probleem. De pc waar het in zit is dus ook met een asus P5W DH mobo uitgerust.

Ook in andere pc met andere mobo dit geheugen getest precies hetzelfde effect het ene setje werkt wel en het andere setje geen beeld en geen post piep van het bios. Dit mobo was een P5GD2 van asus. Het overgebleven setje werkt perfect, windows staat erop en draai al sinds zaterdag avond stabiel.

Dus ik kan niet anders concluderen dat het gewoon een defect setje is wat ik heb toegestuurd gekregen, ik heb dus ook een doa aanvraag gedaan bij de winkel waar ik het had gekocht (azerty).
Mischien dat het gewoon een defecte partij vanuit ocz is geweest, dus dat jij hetzelfde hebt.
bedankt voor je reactie, ik heb inmiddels ook een rma ingediend bij azerty.
hopelijk krijg ik een werkend setje terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat meen je niet ik heb ook bij azerty het zelfde werkgeheugen besteld OCZ pc6400 cas 4 en heb het hier liggen :X Ik kan het niet uit testen want ik heb de rest van mijn computer nog niet...
Begin er nu aan te twijfelen of het et nou wel doet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:39

ZeroCode

Woopie

Modbreak:Dit gaat over mobo's en niet over CPU's.

Daarnaast kun je voor OC'en in Tweaking & Cooling Algemeen terecht.

[ Voor 80% gewijzigd door BalusC op 01-08-2006 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
  • Laatst online: 06-08 11:01
Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 19:46:
Dat meen je niet ik heb ook bij azerty het zelfde werkgeheugen besteld OCZ pc6400 cas 4 en heb het hier liggen :X Ik kan het niet uit testen want ik heb de rest van mijn computer nog niet...
Begin er nu aan te twijfelen of het et nou wel doet |:(
Same here, ook binnen maar nog niet kunnen testen.

Hopelijk komen er wat meer mobo's vrij, want keuze is nu wat beperkt. Wacht op reviews van die DFI plank en de MSI powerup edition.

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

m00n schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 19:52:
[...]

Same here, ook binnen maar nog niet kunnen testen.

Hopelijk komen er wat meer mobo's vrij, want keuze is nu wat beperkt. Wacht op reviews van die DFI plank en de MSI powerup edition.
Het MSI PowerUp Edition mobo heb ik besteld, maar het is nog totaal onbekend bij mijn shop wanneer het binnenkomt. Maar mocht ik 1 van de eersten zijn met zo'n bord dan laat ik wel een mini-review achter. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Weet iemand toevallig of de 304 revisie van de Intel D975XBX ("Bad Axe") al ergens te krijgen is? Ik heb al een leverancier gemaild welke revisie ze leveren maar wacht nu al een paar dagen op een reaktie. Misschien dat iemand hier het toevallig weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Hoe zeker is het dat de Asus P5WD2-E Premium 975X de Core 2 ondersteunt?

Anders kan ik misschien beter voor een ASUS P5B gaan?

Ik zoek me de pleuris naar een mobo van €200,- of minder... Iemand tips?

En is het bekend of er met dat ASUS (non-deluxe) bord een beetje te overklokken is?

Tnx.

[ Voor 18% gewijzigd door Format-C op 01-08-2006 20:49 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Heeft iemand al een Zalman CNPS-9500Cu LED Heatpipe Cooler op een Asus P5W DH geplaatst? Past alles netjes?

Ben van plan die combi (i.c.m. een E6600) te kopen, maar vraag het voor de zekerheid gezien de grote passieve heatpipe-cooler op de P5W zelf...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

RappieRappie schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 20:47:
Hoe zeker is het dat de Asus P5WD2-E Premium 975X de Core 2 ondersteunt?

Anders kan ik misschien beter voor een ASUS P5B gaan?

Ik zoek me de pleuris naar een mobo van €200,- of minder... Iemand tips?

En is het bekend of er met dat ASUS (non-deluxe) bord een beetje te overklokken is?

Tnx.

Op de ASUS-site staat een overzichtje met moederborden welke de C2D ondersteunen en daar staat de P5WD2-E Premium niet bij, dus ik heb de hoop daarop maar opgegeven.

De ASUS P5B (Deluxe) vind ik niet interessant vanwege de vage audiochip en de beperkte SLI-mogelijkheden (16x + 4x).

De ASUS P5WDH Deluxe vind ik niet interessant omdat deze maar 3 S-ATA poorten aan de ICH7R heeft hangen en verder veel te veel features heeft die ik niet ga gebruiken.

Daarna vind ik de Gigabyte DS4 wel interessant maar lijkt deze nergens te krijgen en daarnaast zit je hiermee ook weer met beperkte SLI-mogelijkheden, dus heb ik mijn zinnen maar gezet op de MSI 975X Powerup Edition die alles lijkt te hebben waar ik wel op zit te wachten. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Sukkel schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 20:52:
Heeft iemand al een Zalman CNPS-9500Cu LED Heatpipe Cooler op een Asus P5W DH geplaatst? Past alles netjes?

Ben van plan die combi (i.c.m. een E6600) te kopen, maar vraag het voor de zekerheid gezien de grote passieve heatpipe-cooler op de P5W zelf...
Ja, past perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
conroe op voorraad bij verschillende zaken.... ik bestel zo een 6600.. ben er alleen nog niet uit welke mobo en welk geheugen......

Heb geen zin in een onstabiele bak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

--MeAngry-- schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 20:53:
[...]

Op de ASUS-site staat een overzichtje met moederborden welke de C2D ondersteunen en daar staat de P5WD2-E Premium niet bij, dus ik heb de hoop daarop maar opgegeven.

De ASUS P5B (Deluxe) vind ik niet interessant vanwege de vage audiochip en de beperkte SLI-mogelijkheden (16x + 4x).

De ASUS P5WDH Deluxe vind ik niet interessant omdat deze maar 3 S-ATA poorten aan de ICH7R heeft hangen en verder veel te veel features heeft die ik niet ga gebruiken.

Daarna vind ik de Gigabyte DS4 wel interessant maar lijkt deze nergens te krijgen en daarnaast zit je hiermee ook weer met beperkte SLI-mogelijkheden, dus heb ik mijn zinnen maar gezet op de MSI 975X Powerup Edition die alles lijkt te hebben waar ik wel op zit te wachten. :)
Ik heb NET de Asus P5B Deluxe WiFi-AP besteld. Icm 2 x 1GB DDR2 OCZ PC6400 CL4.

Dan bestel ik volgende week de conroe wel.

Ik heb maar voor dit bord gekozen omdat de chipsetkoeling er wat beter uit ziet dan bij de standaard P5B. :Y) Op die P5B zitten geen heatpipes op de chipset, en bij die deluxe versies wel. Aangezien ik van plan ben te gaan overklokken leek me dat wel een handige bijkomstigheid. :D

EN hij WAS op voorraad bij Salland, maar nu niet meer. >:)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebake
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-12-2021
Dethroned schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 01:14:
[...]

Ik heb de Mushkin XP2 PC8000 gekocht bij ComputerHQ.com, betaald via paypal. binnen 2 weken binnen (met alle overboekingen meegerekend).
Mocht je het te duur vinden, er is ook PC6400 verkrijgbaar, maar die is hier ook leverbaar (tegen een veel te hoge prijs).
Hoeveel heb je hiervoor ongv totaal betaald? Incl transportkosten en taxen ?
Deze zijn toch de beste momenteel, of zijn er nog betere? (geld is geen punt)
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd 't on-topic, dus geen vragen over welk moederbord je het beste kunt nemen. Ook geen lijstjes posten met de vraag of dat goede hardware is om te kopen :) Zie ook de PMG FAQ en het subforum CSL.

En dit topic gaat dus over moederborden die compatibel zijn met de Core 2 Duo CPU's en niet over de CPU's zelf. Daarvoor kunnen jullie terecht in [Discussie] Dual core Intels: Pentium D, Core (2) Duo, Xeon :)

Tot slot: het is ook kansloos om een post te zetten met alléén maar een mededeling dat je een of ander moederbord hebt besteld. Laat dat achterwege en post liever een mooie mini-review wanneer je het bord eenmaal binnen hebt :)