Inmiddels de Asus P5W DH Deluxe in gebruik genomen ter vervanging van de P5B, nou die 50-60 euro extra vind ik hem zeker waard! Dat gezegd, 210 euro voor een moederbord is natuurlijk eigenlijk veel te veel, maar vergeleken met de P5B is dit zeker meer moederbord en duidelijk "deluxe"
Paar redenen waarom ik hem beter vind dan de P5B:
Wireless lan, met Accesspoint functie! Welliswaar software matig en de pc moet tenminste standby staan, maar aangezien mijn pc toch altijd aan staat is dit een erg leuke toevoeging om met mijn laptop draadloos te kunnen internetten in mijn bedrade huis!
een ATA controller op de southbridge
Kan ik m'n dvdrw lekker aan hangen terwijl ik de extra sata/ata controller uit kan schakelen
hij is groter
Hierdoor kan het bord door een extra rij schroeven ondersteund worden, zodat bij het verwisselen van het geheugen niet het hele moederbord op en neer gaat
Een het belangrijkste als laatste:
Klokt stukken beter over! Kwam ik met de P5B met moeite op een FSB van 350MHz kan ik met de P5W DH zonder moeite op 415MHz draaien, hoger nog niet echt geprobeerd (wel geprobeerd, nog niet geslaagd

), moet eerst m'n betere voeding ontvangen zodat ik de voltages ook wat meer op kan schroeven...
Ik heb al we een fan geplaatst op en arctic silver onder de heatsink van het chipset, aangezien die al ruim 50 graden werdt en als je het maximale er uit wilt persen is dat natuurlijk niet echt stimulerend..
De P5B vond ik een echte tegenvallen, terwijl ik een E6600 heb, een aardige middenklasser zullen we maar zeggen was deze al slecht over te klokken op dit bord, 3GHz was er net uit te halen. met een 1.86GHz Core 2 Duo (E6300 geloof ik?) kom je dan dus maar op 2.45GHz, dat is toch echt om te janken met zulke mooie overclockers!