Core 2 Duo (Conroe) Motherboard Topic Deel III

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 5.263 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik denk dat ik gelijk maar 2 x 2 GB eringooi, vind het doodzonde als ik straks 2 x 1 gb weer kan weggooien om alsnog ooit 2 x 2 gb erin te doen. MDT, is dat een goed merk? Dat is de enige die voor 190 euro per 2 GB latje te betalen is.. Anders wordt het me te prijzig, het is 4200 / 533 geheugen. Goed zat toch? Overclocken hoef ik toch niet zo, die Conroe is snel zat voor een hele lange tijd :P

Of is overclocken met conroe niet met fsb? multiplier unlocked somebody? ;)

;)

[ Voor 18% gewijzigd door Arsenius op 01-08-2006 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:29

OcGuru

Giulietta Qv

Heb maar eens een gigabyte DS3 besteld bij alternate :) Hopelijk heb ik hem snel en werkt die.

Ik zit nog te twijfelen of ik eerst een goedkopere celeron koop en daarna pas een Core 2 duo. Dan zijn ze inmiddels ook in prijs gezakt en goed op voorraad..

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolskyn
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-06 11:01

Toolskyn

€ 500,-

Arsenius schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 21:29:
Ik denk dat ik gelijk maar 2 x 2 GB eringooi, vind het doodzonde als ik straks 2 x 1 gb weer kan weggooien om alsnog ooit 2 x 2 gb erin te doen. MDT, is dat een goed merk? Dat is de enige die voor 190 euro per 2 GB latje te betalen is.. Anders wordt het me te prijzig, het is 4200 / 533 geheugen. Goed zat toch? Overclocken hoef ik toch niet zo, die Conroe is snel zat voor een hele lange tijd :P

Of is overclocken met conroe niet met fsb? multiplier unlocked somebody? ;)

;)
Ik zou toch wel zien dat je PC5300/5400 geheugen krijgt, die winst is zeker niet te verwaarlozen, de stap van PC5300/5400 > PC6400 is minder groot qua prestatiewinst als ik de benchmarks moet geloven...

gewooniets.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toolskyn schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 21:51:
[...]
Ik zou toch wel zien dat je PC5300/5400 geheugen krijgt, die winst is zeker niet te verwaarlozen, de stap van PC5300/5400 > PC6400 is minder groot qua prestatiewinst als ik de benchmarks moet geloven...
Offtopic :o Als je gaat overclocken heb je de PC6400 wel nodig hoor :), ik neem het iig wel, heb ik et mocht ik het nodig gaan hebben:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
hmm ja maar ja als ik dan later nog eens 2 gb bijgooi dus dan 4 latjes van 1 gb, in principe is dat geen probleem dan. Zit een beetje te tobben.. Ik wil niet om de paar maanden blijven upgraden, kost je klauwen vol geld ;) Zeker als je dan die 2 x 1 gb weer weg kan doen voor 2 nieuwe latjes. Als je gewoon wat erbij kan voegen ja ala

Qua mobo zit ik te twijfelen tussen de Gigabyte DS3 en de Asus P5b.. De deluxe is weer eens op dus wat moet je anders.. :'(

[ Voor 13% gewijzigd door Arsenius op 01-08-2006 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
FP: Binnenkort SLI voor Intel-chipsets
[...]
Hardwarematig is alleen de aanwezigheid van twee fysieke PCI Express x16-sloten nodig en een chipset die voldoende PCI Express lanes per slot kan toekennen. Chipsets die aan deze eisen voldoen zijn bijvoorbeeld de Intel 955X en de Intel 975X.[...]
nieuws: Binnenkort SLI voor Intel-chipsets

Naar aanleiding van dit artikel leek me dat je (na het uitbrengen van verbetere chipset drivers) Quad SLI (2x 7950gx2) kan draaien op de Asus P5W DH Deluxe.Volgens de specs beschikt dit mobo namelijk over 2 x PCI-E x 16 en de 975X chipset, wat dus overeen zou komen met de specs uit het artikel...

Nu heb ik nog wat verder gezocht naar nu vond ik op [H]ard|Forum een thread waarin gezegd wordt dat de P5W slechts 1 echt x16 slot heeft, en dat het andere maar op x4 functioneerd, waardoor quad sli niet mogelijk is? Kan iemand dit bevestigen?

[ Voor 21% gewijzigd door lo3k op 01-08-2006 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

CroitiX schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 23:16:
[...]

nieuws: Binnenkort SLI voor Intel-chipsets

Naar aanleiding van dit artikel leek me dat je (na het uitbrengen van verbetere chipset drivers) Quad SLI (2x 7950gx2) kan draaien op de Asus P5W DH Deluxe.Volgens de specs beschikt dit mobo namelijk over 2 x PCI-E x 16 en de 975X chipset, wat dus overeen zou komen met de specs uit het artikel...

Nu heb ik nog wat verder gezocht naar nu vond ik op [H]ard|Forum een thread waarin gezegd wordt dat de P5W slechts 1 echt x16 slot heeft, en dat het andere maar op x4 functioneerd, waardoor quad sli niet mogelijk is? Kan iemand dit bevestigen?
Van asus.com
- 2 x PCI-E x 16 / 2 x PCI-E x 1/ 3 x PCI
Gewoon 2 x 16X pci-e sloten :)

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
Seagate schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 23:23:
[...]
Van asus.com
[...]

Gewoon 2 x 16X pci-e sloten :)
ja dat zei ik zelf al, maar ik had dus gelezen dat het niet zo was... vandaar mijn vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

CroitiX schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 23:29:
[...]

ja dat zei ik zelf al, maar ik had dus gelezen dat het niet zo was... vandaar mijn vraag :)
naja, als het op de asus site staat zou het vast wel waar zijn... ;)

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Seagate schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 23:40:
[...]
Download desnoods even de handleiding van de Asus site. Het kan verkeerd in de specificaties staan maar het is wel heel onwaarschijnlijk als het dan ook verkeerd in de manual staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 22:26:
[...]

Offtopic :o Als je gaat overclocken heb je de PC6400 wel nodig hoor :), ik neem het iig wel, heb ik et mocht ik het nodig gaan hebben:)
Goed geheugen is zeker wel belangrijk, mocht je cpu niet zo goed clocken

Heb je toch een snel systeem

Afbeeldingslocatie: http://rol-co.nl/images/gskillkl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://rol-co.nl/images/sisoftbbkl.jpg

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Modbreak:Ik heb weer een aantal posts over de C2D CPU verwijderd. Dit topic gaat over de C2D moederborden en NIET over de leverbaarheid/beschikbaarheid van de C2D CPU's. Daarover loopt een ander topic.

Waarom negeert iedereen de topicwaarschuwing hieronder? :/

[ Voor 7% gewijzigd door BalusC op 02-08-2006 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Modbreak:*knip*

Check de topicwaarschuwing.

[ Voor 90% gewijzigd door BalusC op 02-08-2006 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 15:23
Kunnen jullie me vertellen of dit een geschikt board is voor conroe support? Ik kan dit niet helemaal terugvinden in de specs, er zijn zo veel verschillende types dat ik niet zeker weet of dit de goeie is.

http://www.mycom.nl/MyCom...ctID=118682&productType=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik zie het wel op de specspage op de Asussite :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
  • Laatst online: 06-08 11:01
Stalkert schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 09:19:
Kunnen jullie me vertellen of dit een geschikt board is voor conroe support? Ik kan dit niet helemaal terugvinden in de specs, er zijn zo veel verschillende types dat ik niet zeker weet of dit de goeie is.

http://www.mycom.nl/MyCom...ctID=118682&productType=1
Als je de site van asus erbij pakt, of de eerste pagina doorleest van deze thread dan weet je het antwoord.

(zal het verklappen, begint met een "ja"..)

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 15:42

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Hi guys,

Het lijkt waarschijnlijk veel op de vraag: welk moederbord moet ik kopen, maar toch stel ik um maar:
Ik heb zo de startpost doorgelopen en zag maar 2 bordjes geschikt voor ATi Crossfire, beide van Asrock. Zijn er naar jullie weten ook bordjes van andere fabrikanten die Crossfire ondersteunen??

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
Seagate schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 23:40:
[...]
nouja op de site van asus staat ook:
2 x PCI Express x 16 slot for discrete graphics card
Support ATI CrossFire graphics cards (both @ x8 mode)
dus x16 is alleen voor afzonderlijke kaarten, en crossfire werkt op x8

weet iemand of dit dus ook voor SLI gaat gelden? Als dat zo is kun je dus beter wachten op die nf 590 sli planken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

Toolskyn schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 21:51:
[...]
En toch blijkt PC4200 performanter te zijn dan PC5300 8)7 :

"So it doesn’t matter much what memory speed/timings you buy, the value line will suit the Intel Core 2 system just fine, but do keep one thing in mind, as in our testing we found performance actually decreases a bit going from PC4200 (533) to PC5300 (667)!

The Core 2 has a front side bus (FSB) speed of 266Mhz x 4 (Quadruple) “1066Mhz”, the ram is running at 266Mhz x2 (Dual Channel) x2 (DDR) = “1066Mhz”, so with PC4200 memory and FSB are running synchronized. When you use PC5300 you are no longer running synchronous with the FSB and a memory divider of x1.25 (5/4) has to be used."
[bron]

Dus, tegen de algemene opvatting in, heeft 'goedkoop' PC4200 de voorkeur tov PC5300 (als je niet gaat OC'en tenminste) :Y)

Steam/uPlay: EvulKlowne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

CroitiX schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 09:41:
[...]

nouja op de site van asus staat ook:

[...]

dus x16 is alleen voor afzonderlijke kaarten, en crossfire werkt op x8

weet iemand of dit dus ook voor SLI gaat gelden? Als dat zo is kun je dus beter wachten op die nf 590 sli planken...
Als jullie nou echt eens dit topic helemaal hadden door gelezen inclusief de eerste twee delen...dit is al tig keer langsgekomen.

De intel x975 chipset kan zowel SLI als crossfire ondersteunen en doet dit door zijn 16 pci-e lanes die hij heeft gekregen aan de northbridge te verdelen over twee pci-e 16x sloten. M.a.w. gebruik je 1 slot dan heeft de videokaart alle 16 lanes. Gebruik je het tweede slot erbij dan gaan 8 lanes automatisch naar het tweede pci-e 16x slot. Zo heb je een evenwicht wat bij de 965 en 955 chipsets niet het geval is.

De Ati techniek Crossfire heeft geen beperkingen in de software/drivers dus is theoretisch op elk moederbord te draaien. De Nvidia techniek Sli daarentegen is nog beperkt in de software/drivers om niet te draaien op een niet nvidia chipset. Alhoewel de berichten nu zeggen dat dat binnenkort ook niet meer is.

Wachten op de nvidia 590 moederborden kan slim zijn als je twee sloten wilt met elk 16 lanes, maar echt veel performance winst zul je er niet mee hebben. Tenzij je kiest voor quad-sli 8)7 . Verder is bekend dat overclocken op een Nvidia chipset niet echt lekker gaat en zeker niet zover als op een willekeurig intel bord mogelijk is.

Zo, kijken hoelang het duurt voordat mensen het weer gaan vragen ;) .
ambi schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 11:21:
Dus, tegen de algemene verwachting in, heeft 'goedkoop' PC4200 de voorkeur tov PC5300 (als je niet gaat OC'en tenminste) :Y)
Daar waren gedeeltelijk al achter... En het komt ook neer op welke manier en met welke programma's je gaat testen. Trouwens men meent dat PC4200 niet verder is te krijgen dan PC4200. Ik draai mijn setje op PC6400 als dat nodig is. M.a.w. kijk eerst naar wat je moederbord fabrikant voorschrijft welk geheugen op z'n minst werkt met het bord aangezien dat ook niet vanzelf sprekend is voordat je gaat kijken naar welke snelheid.

[ Voor 16% gewijzigd door Dukey op 02-08-2006 11:32 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franklee
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11-2024
icecoolsniper schreef op zondag 30 juli 2006 @ 21:28:
Ik wilde eigenlijk overstappen op een amd x2 3800 maar ik zie dat die behoorlijk overroffen wordt door een core 2 duo 6300.
Ik heb interesse in het asrock 775dual-vsta moederbordje maar die heeft maar een PCIe x4 poort en ook maar 2 sata poorten.
Is er al meer bekend over bordjes die en ddr 400 en PCIe x16 en minimaal 4 sata poorten hebben, of gaan er gewoon geen van deze bordjes komen?
ik vraag me af of er nog meer gaat komen, het blijven overgangsproducten. Ik heb sinds vorige week een dual vsta hier draaien (conroe certified), eerst met 2 x 512MB DDR geheugen, nu met 2 x 1 GB DDR2 (6400) geheugen. snelheid maakt weinig uit helaas. Uit benchmarks (ocoverclock.com?? ben even kwijt) blijkt dat de pci express van 4 x ipv 16x, wel iets trager is, maar slechts een paar procent. Ik heb zowel met een MSI ATI 800PRO AGP getest als met een MSI ATI850Pro PCI Express, de laatste was marginaal sneller. Conclusie: goedkoop mobo, wat prima kan draaien met zowel DDR als DDR2 geheugen (niet tegelijkertijd) AGP of PCI Express videokaart. Nu nog met D805@3,3 straks met Conroe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

MAX3400 schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 16:59:
Heeft iemand al meer info over de Asus P5WDG2 Pro vernomen qua lever-data en/of winkels die ze al voeren? Want omdat die een van de weinige borden is met PCI-X, heb ik die eigenlijk heel hard nodig voor mijn VMWare-omgeving.

Of zijn er al andere borden voor de Core Duo E6600 met minimaal 1 PCI-E 16 slot en minimaal 1 PCI-X slot?
Excuses voor de hernieuwde vraagstelling maar is er iemand die een antwoord kan geven op deze vraag/vragen. Of is er iemand die VMWare ESX op een Core Duo CPU draait met VMFS met een onboard RAID-controller van zijn/haar moederbord zonder conflicten of problemen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
Hehehe sorry Roel dat ik niet alle drie de topics helemaal heb doorgelezen :p Ik snap nu (na jouw reactie) wel beter hoe het werkt met die pci-e lanes en ik ga dus wachten op nf590 want ik ga dus idd voor quad sli ;) 8)7

Ik heb mijn pre-order voor de P5W DH Deluxe dus maar geanuleerd en ga rustig afwachten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWars
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-07 01:07
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 14:10:
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2799&p=6

If you're serious about gaming at a high resolution with all the eye candy enabled, you will most certainly want to run a multi-GPU configuration (with NVIDIA's 7950 GX2 counting in our book as a multi-GPU solution; unfortunately, the 7950 GX2 is not supported on the P965 chipset yet). That means you should go with either a 975X motherboard for CrossFire, the nForce4 based P5N32-SLI SE for SLI, or wait for the nForce 500 series boards to show up on the Intel side of things.

De P5N32-SLI SE doet het trouwens erg goed in deze test.
OK, dus als ik het goed begrijp gaat de kaart die ik wil kopen, een 7950GX2 niet werken op een moederbord met een 965 chipset ???(zie link) http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=JCXY01& Mijn vraag is dan, het is toch geen SLI dus moet het toch geen probleem zijn... of... Wat ik eigenlijk wil weten is of deze kaart probleemloos gaat werken op een 965 en zo nee, als ik een moederbord met een 975x chipset neem, moeten er dan voordeze kaart nog allerlei dingen worden ingesteld in de BIOS, ik heb hier geen ervaring me op SLI gebied. Maar verder dacht ik altijd dat er pas sprake was van SLI als je daad werkelijk 2 slots gebruikte :S... Mischien kan iemand mij gerust stellen.

hopla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

StarWars schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 13:16:
[...]

OK, dus als ik het goed begrijp gaat de kaart die ik wil kopen, een 7950GX2 niet werken op een moederbord met een 965 chipset ???(zie link) http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=JCXY01& Mijn vraag is dan, het is toch geen SLI dus moet het toch geen probleem zijn... of... Wat ik eigenlijk wil weten is of deze kaart probleemloos gaat werken op een 965 en zo nee, als ik een moederbord met een 975x chipset neem, moeten er dan voordeze kaart nog allerlei dingen worden ingesteld in de BIOS, ik heb hier geen ervaring me op SLI gebied. Maar verder dacht ik altijd dat er pas sprake was van SLI als je daad werkelijk 2 slots gebruikte :S... Mischien kan iemand mij gerust stellen.
Deze kaart werkt met de bestaande intel 965 chipset moederborden. Echter is gebleken dat Asus P5B serie ermee problemen hebben die pas na een bios update opgelost worden. De gigabyte's en Msi's hebben dat probleem niet en daar werkt de 7950gx gewoon op. Maar dat is gewoon een zoekertje icm jouw moederbord.

Je hoeft niks speciaals te doen, erin stoppen en het werkt. Als je een tweede koopt, dan pas krijg je te maken met (quad) SLI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 05:41
Ik heb een vraag;

bij Startpost zeggen ze dat conroes een 965 en 975 chipset nodig hebben. Maar die eerste 3/4 mobo s van asrock zijn 865 en 945. Zelfs asrock site zegt dat conroe supported is?>??? Hoe kan da?

Ik vraag dit omdat ik geen zin heb om een mobo te kopen van 200euri :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

Steam/uPlay: EvulKlowne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kakulukia schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 13:56:
Ik heb een vraag;

bij Startpost zeggen ze dat conroes een 965 en 975 chipset nodig hebben. Maar die eerste 3/4 mobo s van asrock zijn 865 en 945. Zelfs asrock site zegt dat conroe supported is?>??? Hoe kan da?

Ik vraag dit omdat ik geen zin heb om een mobo te kopen van 200euri :p
Dat klopt van Intel uit hebben ze die chipsets nodig.
Maar de jongens van Asrock zijn creatief en hebben de boel een beetje aangepast zodat het toch werkt. :Y)
Zo simpel is dat en zo 'kan da dus' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 14:38:
[...]

Maar de jongens van Asrock zijn creatief en hebben de boel een beetje aangepast zodat het toch werkt. :Y)
In principe kan de hele lijn 945, 955, 965 en 975 chipsets de Core 2 Duo ondersteunen. De 915 en de 925 niet omdat die geen dual core's ondersteunen. M.a.w. het ligt aan de fabrikant of ze een 945 moederbord een nieuwe revisie geven die de VRM11 specificatie ondersteund. VRM11 heeft overigens niks met de chipset te maken maar met de stroomvoorziening van de processor.

De 945 is in het rijtje de goedkoopste van Intel en daarom interessant voor mensen die geen Via of Sis willen en toch goedkoop willen zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Dukey op 02-08-2006 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-07 04:01
Hmm, bij mij is het nu de omgekeerde wereld. Er ligt een E6600 voor me klaar bij Informatique (tegen dealerprijs :o ) maar ze hebben geen Core2Duo ready mobo's op voorraad 8)7 .

Ik wil eigenlijk de P5WDG2-WS Pro, maar die is nog niet leverbaar (nergens volgens mij).

Volgens dit artikel op de ASUS website zijn er trouwens meer ASUS borden dan in de startpost die de Core2Duo ondersteunen. Helaas kan geen van mijn vaste leveranciers een van mijn voorkeursborden leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de eerste pagina staat er bij "nforce 590" de Asus P5N32-SLI SE.
Alleen vraag ik me af of er op dit moederbord wel een nforce 590 zit?

Ik zoek namelijk een vervanger voor mijn Asus P5ND2-SLI Deluxe welke mijn inziens geen ondersteuning biedt voor de Conroe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weer 2 opmerkingen voor de SP-Poster (-Daniel-):

1. Toevoegen van Asus ROG P965 aan de lijst, zie mijn vorige post voor meer informatie.

2. Update de foto van de DFI LP UT C19SLI32-T2R/G, dit is een foto van de uiteindelijke versie.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 15:57:
Op de eerste pagina staat er bij "nforce 590" de Asus P5N32-SLI SE.
Alleen vraag ik me af of er op dit moederbord wel een nforce 590 zit?

Ik zoek namelijk een vervanger voor mijn Asus P5ND2-SLI Deluxe welke mijn inziens geen ondersteuning biedt voor de Conroe.
Nee die heeft zelfs nog de nforce 4 chipset, laten liggen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djoekie schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 18:26:
[...]

ok thanks, enig idee wanneer asus komt een nvidia 590?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
Djoekie schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 18:26:
[...]

you sure?
http://img109.imageshack.us/img109/1318/000000040302jo6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

100% sure:
http://www.asus.com/produ...227&model=745&modelmenu=1

P5N32-SLI Deluxe
AI Lifestyle Gaming Edition
NVIDIA SLI™ Technology
NVIDIA® nForce4 SLI Intel® Edition
ASUS two-slot thermal design (ASUS exclusive)
8 Phase Power Design
SATA on the Go (External SATA port on back I/O)
AI Quiet
Fanless Design

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2006 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 19:51
Ik heb een vraagje, als je een Asus P5WD2-E Premium rev 1.02G kan je dan uberhaupt geen C2D erop zetten of is dit nog te verhelpen met een bios upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
idd.. de huidige, maar zoals je op de foto kan zie komt er een P5N32-SLI SE met nForce 590.

[ Voor 23% gewijzigd door Chilly_Willy op 02-08-2006 20:17 ]

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Laatst online: 21-05 10:09
Ik weet niet of de topicstart nog wordt veranderd of in een nieuw deel, maar de Asrock 775DUAL-VSTA staat in de PW

en de MSI P965P Platinum ook: MSI 965P Platinum

[ Voor 11% gewijzigd door Motabeatz op 02-08-2006 20:42 ]

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 05:41
Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 14:38:
[...]

En, doet alleen asrock dit? Of heeft bijv. MSI ook 945 conroe ready bords? Ik vind het opeens raar. Ik rekende op dat c2d alleen op 965 en 975 borden zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sds
  • Laatst online: 30-07 15:48

sds

Kakulukia schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 20:35:
En, doet alleen asrock dit? Of heeft bijv. MSI ook 945 conroe ready bords? Ik vind het opeens raar. Ik rekende op dat c2d alleen op 965 en 975 borden zou werken.
Ik zou zeggen ga naar pagina 1 en zoek op 945 dan vind je er al een aantal (biostar, epox, maar die lijst is niet compleet). Gigabyte heeft er in ieder geval meerdere gebaseerd op 945.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Bink
  • Laatst online: 22-05-2022
Inmiddels de Asus P5W DH Deluxe in gebruik genomen ter vervanging van de P5B, nou die 50-60 euro extra vind ik hem zeker waard! Dat gezegd, 210 euro voor een moederbord is natuurlijk eigenlijk veel te veel, maar vergeleken met de P5B is dit zeker meer moederbord en duidelijk "deluxe" :)

Paar redenen waarom ik hem beter vind dan de P5B:

Wireless lan, met Accesspoint functie! Welliswaar software matig en de pc moet tenminste standby staan, maar aangezien mijn pc toch altijd aan staat is dit een erg leuke toevoeging om met mijn laptop draadloos te kunnen internetten in mijn bedrade huis!

een ATA controller op de southbridge
Kan ik m'n dvdrw lekker aan hangen terwijl ik de extra sata/ata controller uit kan schakelen

hij is groter
Hierdoor kan het bord door een extra rij schroeven ondersteund worden, zodat bij het verwisselen van het geheugen niet het hele moederbord op en neer gaat

Een het belangrijkste als laatste:
Klokt stukken beter over! Kwam ik met de P5B met moeite op een FSB van 350MHz kan ik met de P5W DH zonder moeite op 415MHz draaien, hoger nog niet echt geprobeerd (wel geprobeerd, nog niet geslaagd :) ), moet eerst m'n betere voeding ontvangen zodat ik de voltages ook wat meer op kan schroeven...

Ik heb al we een fan geplaatst op en arctic silver onder de heatsink van het chipset, aangezien die al ruim 50 graden werdt en als je het maximale er uit wilt persen is dat natuurlijk niet echt stimulerend..

De P5B vond ik een echte tegenvallen, terwijl ik een E6600 heb, een aardige middenklasser zullen we maar zeggen was deze al slecht over te klokken op dit bord, 3GHz was er net uit te halen. met een 1.86GHz Core 2 Duo (E6300 geloof ik?) kom je dan dus maar op 2.45GHz, dat is toch echt om te janken met zulke mooie overclockers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 17:30

SLeddert

SLeddert

De GigaByte GA-965P-DS4 is voor het eerst op voorraad bij Snogard.
Dan zal het ook niet lang meer duren voordat hij in Nederland beschikbaar komt. :9~

http://www.snogard.de/shops/computer/mainboards/sockel_775/

Karsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
SLedder schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 22:39:
De GigaByte GA-965P-DS4 is voor het eerst op voorraad bij Snogard.
Dan zal het ook niet lang meer duren voordat hij in Nederland beschikbaar komt. :9~

http://www.snogard.de/shops/computer/mainboards/sockel_775/
http://www.s4tm.de/
hier is ie in duitsland ook op vooraad.

Ik wacht denk ik nog heel ff af op stepping c2, hopelijk is ie er over een maand, en dan is de cpu zelf ook wat beter leverbaar. Boxed wil ik toch wel hebben, voor de garantie, het doosje en het plakkertje :9~

350 euro lijkt mij nog redelijk prijzig voor een e6600, maargoed het is ook al heel wat dat martinique ze al heeft, dan is dat intel partner certificaat niet voor nix :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Da_Bink schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 21:36:
Inmiddels de Asus P5W DH Deluxe in gebruik genomen ter vervanging van de P5B, nou die 50-60 euro extra vind ik hem zeker waard! Dat gezegd, 210 euro voor een moederbord is natuurlijk eigenlijk veel te veel, maar vergeleken met de P5B is dit zeker meer moederbord en duidelijk "deluxe" :)

Paar redenen waarom ik hem beter vind dan de P5B:
[...]!
Ah...bedankt voor de uitgebreide uitleg!

Nu weet ik tenminste beter waarom ik de P5W wil gaan aanschaffen ;)
Wat ik me afvroeg: wat voor geheugen heb je erin zitten?
Omdat ik alleen maar voor de lol incidenteel wil overklokken (i.c.m. een E6600) wil ik eigenlijk gewoon DDR2 533 Mhz geheugen aanschaffen (van Dane Elec). Ik vroeg me af of je voor een incidentele "voor de fun" overklokpoging 533Mhz geheugen kon pushen...en zo ja...tot hoe ver...

[ Voor 22% gewijzigd door The_Sukkel op 02-08-2006 23:54 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een P5b. Ik moet mijn PC nog bouwen. Raden jullie aan om de bios te flashen? Of is hij standaard al ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Nu online
Hmm ik zie dat die P5W dus een Ati Xfire chipset heeft. Ik ben absoluut geen fan van Ati. Welke chipset kun je dan het beste op mikken want door de vele Intel chipsets zie ik door de bomen het bos niet meer.

Anders wacht ik op een Nvidia based bordje van MSI of Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 08:48:
Ik heb een P5b. Ik moet mijn PC nog bouwen. Raden jullie aan om de bios te flashen? Of is hij standaard al ok
Waarom zou je willen flashen? Denk je dat je geen Core 2 Duo kunt draaien? Dat zul je even zelf aan de hand van het stickertje op de bioschip moeten checken met de cpu support list van asus.
Kaap schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 09:16:
Hmm ik zie dat die P5W dus een Ati Xfire chipset heeft. Ik ben absoluut geen fan van Ati. Welke chipset kun je dan het beste op mikken want door de vele Intel chipsets zie ik door de bomen het bos niet meer.

Anders wacht ik op een Nvidia based bordje van MSI of Asus.
Que? Als je bedoeld dat de P5W alleen crossfire aan kan, lees het topic dan nog eens door.... |:(

[ Voor 36% gewijzigd door Dukey op 03-08-2006 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Nu online
Djoekie schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 09:21:
Que? Als je bedoeld dat de P5W alleen crossfire aan kan, lees het topic dan nog eens door.... |:(
Nee, dat bedoel ik niet. Ik ben gewoon in het algemeen geen fan van Ati. Ik hoop dus dat er snel Nvidia 590 bordjes voor de Core2 komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potame
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-09 09:47
De P5W heeft GEEN ati crossfire chipset maar gewoon een intel 975x chipset. Deze plank ondersteunt echter wel crossfire, maar naar alle waarschijnlijkheid binnenkort ook SLI.

Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Potame schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 09:42:
[...]

De P5W heeft GEEN ati crossfire chipset maar gewoon een intel 975x chipset. Deze plank ondersteunt echter wel crossfire, maar naar alle waarschijnlijkheid binnenkort ook SLI.
niet naar alle waarschijnlijkheid, hij ondersteund nu al SLi, alleen niet officieel maar met hacked drivers.
Verder is er niks ati aan de hele p5w dh, is intel en asus.

Ik heb trouwens m'n scsi setje verkocht en zojuist nog 2 raptors besteld dus binnekort uitgebreide benches van 2x en 4x WD740ADFD op de ich7r controller van de asus p5w dh.

2e 7950 ga ik echt niet proberen, zie het nut er helemaal niet van in.
Misschien op een lanparty of zo een keertje.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2006 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 10:36:
[...]

niet naar alle waarschijnlijkheid, hij ondersteund nu al SLi, alleen niet officieel maar met hacked drivers.
Verder is er niks ati aan de hele p5w dh, is intel en asus.

Ik heb trouwens m'n scsi setje verkocht en zojuist nog 2 raptors besteld dus binnekort uitgebreide benches van 2x en 4x WD740ADFD op de ich7r controller van de asus p5w dh.

2e 7950 ga ik echt niet proberen, zie het nut er helemaal niet van in.
Misschien op een lanparty of zo een keertje.
Mag ik vragen hoe je 4x Raptor aan de ICH7R wilt gaan hangen terwijl er maar 3 SATA-aansluitingen aan zijn aangesloten op de P5WDH? :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

--MeAngry-- schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 10:46:
[...]

Mag ik vragen hoe je 4x Raptor aan de ICH7R wilt gaan hangen terwijl er maar 3 SATA-aansluitingen aan zijn aangesloten op de P5WDH? :)
Als je je wat verdiept in het bord dan zie je dat die vierde aansluiting wijst naar een andere raid controller met twee sata aansluitingen. Wat dat inhoudt is dat je aan 1 sata poort van de ICH7R al een raid-0 of raid-1 kunt hangen onafhankelijk of de ich7r in raid modus of in ide modus staat.

Dus in feite heb je 5 sata aansluitingen op de ich7r, alleen de ich7r bios ziet er maar 4 en kan met 4 "schijven" iets doen.

Maar je kunt dus ook die tweede raid controller uitschakelen en gewoon gebruiken als 1 losse sata poort, weet alleen ff niet uit het hoofd welke sata aansluiting dan werkt van de twee (zie manual :+ ).

Wat wel cool is dat je die tweede raid controller kunt besturen met jumpers in plaats van een bios te moeten induiken, vandaar EZ-Backup.

[ Voor 20% gewijzigd door Dukey op 03-08-2006 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Dat wist ik, maar dat houdt dus in dat je ook een andere RAID Controller gebruikt (zo'n Silicon Image onding) en daar zijn de resultaten vaak een stuk lager mee dan met de ICH7R, dat is ook de enige reden dat ik dit bord niet heb besteld. Ik wil gewoon 4 aansluitingen op de ICH7R omdat die gewoon het beste presteert en bijna overal native ondersteund wordt.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 11:06:
[...]

Dat wist ik, maar dat houdt dus in dat je ook een andere RAID Controller gebruikt (zo'n Silicon Image onding) en daar zijn de resultaten vaak een stuk lager mee dan met de ICH7R, dat is ook de enige reden dat ik dit bord niet heb besteld. Ik wil gewoon 4 aansluitingen op de ICH7R omdat die gewoon het beste presteert en bijna overal native ondersteund wordt.
Sterker nog, de 2 oranje poorten zie je gewoon in je ich7r raid bios setup (dus daar heb je 5 poorten om mee te spelen) dat sil ding hangt ertussen voor EZ backup maar zonder sil driver zie ik toch de schijf aangesloten op de oranje poort!
In het begin heb ik een fout gemaakt bij het aansluiten van m'n 2 raptors, 1 raptor op een oranje poort, 1 op een zwarte poort (kabeltje verwisselt met m'n sata 400GB die op oranje moest).
Scores waren toen beter (>200MB/s) als nu met 2 schijven op 2 zwarte aansluitingen (max200MB/s)!
Maar ook dit ga ik testen!
Ik zit nog te twijfelen namelijk.
Ik heb 5 schijven en 5 poorten. 4 poorten moeten in raid 0.
2 poorten (de oranje) hangen via een omweg aan de ichr7r. Wat is sneller?:
rood+zwart+2x oranje of rood+2xzwart+1xoranje

Mocht er een mobo beschikbaar komen wat beter overklokt en betere schijfperformance heeft(dat sil ding hoeft er van mij ook niet op, maakt het nodeloos ingewikkeld) dan wil ik nog best wisselen.
nvidia 590 of ati rd600 van dfi bijvoorbeeld. Maar voorlopig volstaat de asus prima, en de asus stabiliteit geeft mij weer een vertrouwd gevoel (altijd asus en msi gedraaid met een desastreus uitstapje naar tyan)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2006 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 11:18:
Sterker nog, de 2 oranje poorten zie je gewoon in je ich7r raid bios setup (dus daar heb je 5 poorten om mee te spelen) dat sil ding hangt ertussen voor EZ backup maar zonder sil driver zie ik toch de schijf aangesloten op de oranje poort!
Als de Silicon Image chip aan een poort op de ICH7R hangt, dan betekent dat toch dat ie als port multiplier wordt gebruikt en niet als RAID controller? Anders zou die constructie toch niet nodig zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door downtime op 03-08-2006 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Nu ben ik even een klein beetje de weg kwijt 8)7
Als ik het goed begrijp bevat het bord dus het volgende:
* De ICH7R met 3 poorten direct aangesloten
* De SI controller met 2 poorten direct aangesloten
Maar de ICH7R kan dus ook de 2 andere poorten gewoon aanspreken zonder tussenkomst van de SI controller? Als dat zo is ga ik vanmiddag toch maar een P5W DH scoren denk ik. :P

[edit]
Ah, port multiplier ja, daar had ik nog niet aan gedacht, 1 van de poorten op de ICH7R is dus aangesloten op de SI controller om nog een eventuele extra RAID-config aan te bieden, nu snap ik hem. :) Dat kan best voordelig zijn idd, RAID 0 over 4 poorten en dan nog 1 poort vrij over voor een optisch station of andere HDD.
Denk dus dat ik toch maar zo'n bord ga halen. :)

[ Voor 33% gewijzigd door --MeAngry-- op 03-08-2006 11:27 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 11:25:
Nu ben ik even een klein beetje de weg kwijt 8)7
Als ik het goed begrijp bevat het bord dus het volgende:
* De ICH7R met 3 poorten direct aangesloten
* De SI controller met 2 poorten direct aangesloten
Maar de ICH7R kan dus ook de 2 andere poorten gewoon aanspreken zonder tussenkomst van de SI controller? Als dat zo is ga ik vanmiddag toch maar een P5W DH scoren denk ik. :P
zonder tussenkomt van de sil weet ik niet.
Ik heb nu 1 schijf aangesloten op de oranje poorten van de sil, en die schijf zie ik in de ich7r raid bios setup (heet iets van ext oid dus er zit wel iets tussen).
Maar je kunt ze dus wel via de ich7r configureren, staat volgens mij ook zo in de manual. Heeft mij even geduurd voor ik het doorhad, en ik ben echt wel wat raid constructies gewend. Echt "netjes" ziet het er allemaal niet uit, maar ja, als de performance goed is...

wat me nog niet duidelijk is hoe ik de jumper voor de sil moet zetten als ik daar 2 schijven aan hang die niks met raid doen. Je kunt enkel kiezen tussen big (raid 0) en mirror (raid1) als ik het goed heb?

indien gewenst kan ik wel screenshots maken van m'n bios dingen, moet je wel even zeggen wat je wilt zien. M'n 2e paar raptors duurt wel een week denk ik dus als je 100% zeker wilt zijn moet je even wachten.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2006 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoeveel warmte je verliest door je north & southbridge op een p5w dh te voorzien van koelpasta? (welk is daar overigens het beste voor, AS 5 ?)

Ik zie altijd op tegen zo'n dingen, wegens schrik aan schade. (en warranty is voided na die actie zeker?)

Hoe makkelijk krijg je trouwens een p5w dh op FSB 400 mhz (met een E6600) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een micro-atx bord met zowel AGP als pci-e ondersteuning, iemand een idee :) ? Ik heb nu namelijk een x800xt(agp), zonde om die weg te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 12:28:
Iemand enig idee hoeveel warmte je verliest door je north & southbridge op een p5w dh te voorzien van koelpasta? (welk is daar overigens het beste voor, AS 5 ?)

Ik zie altijd op tegen zo'n dingen, wegens schrik aan schade. (en warranty is voided na die actie zeker?)

Hoe makkelijk krijg je trouwens een p5w dh op FSB 400 mhz (met een E6600) ?
warranty voided? volgens mij niet. (als je het een beetje netjes doet). ALs je maar niets gaat solderen.
Er zit een rubber tussen de mosfets en de heatsink, die heb ik verwijderd (maar bewaard), de rest van de koelprut was ik niet van onder de indruk.
Kappen van de heatsinks heb ik ook verwijderd.
Geen idee hoeveel het scheelt, m'n 820 gaat met clockgen 10% hoger en dan is het een muur waar ik met geen mogelijkheid overheen kom, wat ik ook doe.

Ik ben wel op zoek naar een lucht alternatief voor de mosfet koeler.
Van mips en alphacool zijn er mooie waterblokken, maar ik wil geen waterkoeling meer, been there, done that, got the wet tshirt en verzopen voeding.

Voor de northbirdge heb ik de thermalright hr5, die is sjiek, past alleen niet onder de TT BT helaas maar met de zalman 9500 past het wel. Maar dan zit ik met die heatpipe naar de mosfet koeler...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2006 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave_Omega
  • Laatst online: 23-07 10:47
Nu zit ik net een beetje te zoeken op het een en ander .. kom ik dit tegen

Asus P5N32-SLI Deluxe + Core 2 Duo Test ( NF4 )

Betekent dat nou dat ik met mijn P5N32-SLI Deluxe dit ook moet kunnen of...??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShockWave_Omega schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:48:
Nu zit ik net een beetje te zoeken op het een en ander .. kom ik dit tegen

Asus P5N32-SLI Deluxe + Core 2 Duo Test ( NF4 )

Betekent dat nou dat ik met mijn P5N32-SLI Deluxe dit ook moet kunnen of...??
Volgens mij kan dat alleen met de 2.0 rev pcb?
Zie de asus site over de core2duo ondersteuning op mobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

Vandaag is me gigbyte DS3 binnen gekomen . Mooi bordje :)

Me E6400boxed wordt vandaag verzonden. Alleen nog aan mem zien te komen :+

Hier staan wat pics geintresseerde mensen.

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seagate schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 15:12:
Vandaag is me gigbyte DS3 binnen gekomen . Mooi bordje :)

Me E6400boxed wordt vandaag verzonden. Alleen nog aan mem zien te komen :+

Hier staan wat pics geintresseerde mensen.
kan je met dat moederbord een beetje overclocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 15:44:
[...]

kan je met dat moederbord een beetje overclocken?
Zeker, hij staat bekent om ze hoge FSB ;)

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=106685

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuckyBoy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-05 20:22
ondersteunt die Asus P5B Deluxe nou eigenlijk wel SLI?.. of is dat iets alleen voor nvidia chipsets ofzo.. ook zag ik dit op de asus site:
"2 x PCI-E x16 (blue @ x16 mode, black @ x2 or x4 mode)"
Betekent dit dat er meerder versies van dit mb zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die ook al de P5W DH Deluxe hebben ?
Wat is bij jullie de tempratuur van het moederbord ?
Vind 46/47 graden toch wel aan de hoge kant eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Bink
@aspire:

Die van mij wordt zo'n 40 graden, over 48 graden zou ik me echt niet druk maken, ik weet niet waar de sensor zit, maar er zitten genoeg warmte ontwikkelende componenten op je bord die de temperatuur plaatselijk wat hoger kunnen doen zijn. Pas als hij ver boven de 50 graden komt zou ik gaan zoeken en eventueel wat extra koeling plaatsen.

@Guiseppe:
Southbridge zou ik niets aan doen, ontwikkeld niet zo heel veel warmte en krijgt het met overclocken toch ook niet echt veel zwaarder.
Northbridge heb ik wel gedaan, met AS5 is het beste. Maar nog meer win je door dat koperen kapje er af te halen en een fannetjes op het koelblok te plaatsen, AS5 er tussen is meer iets voor de laatste 1 a 2 graden, dat andere gaat meer over 10-20 graden :)

Zoals je kon lezen in een eerder bericht van mij heb ik mij p5w dh al op 415MHz gehad, en hoger is waarschjinlijk ook mogelijk dus met wat geluk haal jij de 400 ook wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
BuckyBoy schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:08:
ondersteunt die Asus P5B Deluxe nou eigenlijk wel SLI?.. of is dat iets alleen voor nvidia chipsets ofzo.. ook zag ik dit op de asus site:
"2 x PCI-E x16 (blue @ x16 mode, black @ x2 or x4 mode)"
Betekent dit dat er meerder versies van dit mb zijn?
Je hebt een blauwe en een zwarte poort op je moederbord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuckyBoy
Ricie schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:47:
[...]

Je hebt een blauwe en een zwarte poort op je moederbord ;)
ah! dus het is helemaal niet 2 x PCIe x 16!.. het is 1 x PCIe x 16 + 1 x PCIe x 2 of 4.. wel misleidend. maar goed, zonder SLI heb je toch niet veel aan 2 x 16..

edit: heeft die P5W DH deluxe eigenlijk wel echt 2 x PCI Express x 16 ? zeker alleen voor crossfire.. daar was toch iets mee? (ben vergeten wat, maar SLI is toch zeker beter dacht ik)

[ Voor 21% gewijzigd door BuckyBoy op 03-08-2006 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da_Bink schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:27:
@Guiseppe:
Maar nog meer win je door dat koperen kapje er af te halen en een fannetjes op het koelblok te plaatsen
Hoe maak je een fan vast daarop, en welke grootte zijn hiervoor gepast zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 17:31:
[...]

Hoe maak je een fan vast daarop, en welke grootte zijn hiervoor gepast zijn?
met 2 parkers tussen de vinnen (of 4), volgens mij komt 40mm aardig in de buurt als je hem er vlak op wilt zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

BuckyBoy schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:58:
[...]

edit: heeft die P5W DH deluxe eigenlijk wel echt 2 x PCI Express x 16 ? zeker alleen voor crossfire.. daar was toch iets mee? (ben vergeten wat, maar SLI is toch zeker beter dacht ik)
Neen, dat is 1 16x PCIe slot, ofwel 2 8x PCIe slots ... als het eene aan 16x werkt, kan het andere op 4x of 2x ingesteld worden in de bios.

En de temperaturen voor de chipset van de P5W DH Deluxe zijn aan de hoge kant inderdaad, daarom heb ik ook die versierinkjes eraf gehaald, en de standaard koelpasta vervangen door AS5 .... Ik zit nu aan 37°C voor de chipset. M'n P4 650 (voorlopig - in afwachting van m'n E6600) wordt ook beduidend minder warm ... 30°C ipv de 37°C idle ...

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Bink
@Guiseppe

Met schroeven :) een 40x40mm fan past er precies op, hoeft niets krachtigs te zijn

[ Voor 7% gewijzigd door Da_Bink op 03-08-2006 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen, ik heb wat advies nodig :'( .

Ik heb zaterdag een M2N-E + AM2 X2 3800+ gekocht, hier heb ik €260 voor betaald, deze kan ik nu kwijt voor €225 :/ .

Ik wil overstappen naar de Core 2 Duo processor,hierbij ben ik minimaal €75 boven de €225 kwijt, zouden jullie dat doen?

Intel Core 2 Duo E6300 (S775, 1,86GHz, 1066MHz FSB, 2MB Boxed)
+ Moederbordje

Ik weet niet wat ik moet doen... :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 18:07:
met 2 parkers tussen de vinnen (of 4), volgens mij komt 40mm aardig in de buurt als je hem er vlak op wilt zetten
Wat zijn parkers? :)
Da_Bink schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 18:07:
@Guiseppe
Met schroeven :) een 40x40mm fan past er precies op, hoeft niets krachtigs te zijn
En waar schroef je die dingen dan vast? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 18:10:

Ik heb zaterdag een M2N-E + AM2 X2 3800+ gekocht, hier heb ik €260 voor betaald, deze kan ik nu kwijt voor €225 :/ .

Ik wil overstappen naar de Core 2 Duo processor,hierbij ben ik minimaal €75 boven de €225 kwijt, zouden jullie dat doen?

+ Moederbordje

Ik zou zeker overstappen en je core2duo nog wat overklokken, heb je toch een behoorlijk wat betere CPU :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 18:10:

+ Moederbordje

De E6300 is vele malen sneller (zoals boven mij gezegd is) en laat zich makkelijk overclocken. Ook zijn de bordjes vanaf redelijk goedkoop te vinden (asrock).
Alleen wat voorn geheugen heb je nu, erg belangrijk als je de E6300 goed wilt gaan gebruiken CQ overclocken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skr
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 21:04

skr

Vervelend, net mijn p5w dh binnen samen met een E6600 boxed, wil hij niet posten omdat ik bios versie 0401 heb... Nu even gaan nadenken hoe ik die bios kan gaan flashen... Heb verder namelijk geen 775 cpu in huis behalve dus me c2d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Griffin schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 19:14:
[...]

De E6300 is vele malen sneller (zoals boven mij gezegd is) en laat zich makkelijk overclocken. Ook zijn de bordjes vanaf redelijk goedkoop te vinden (asrock).
Alleen wat voorn geheugen heb je nu, erg belangrijk als je de E6300 goed wilt gaan gebruiken CQ overclocken
Ik heb PC5400 667 Mhz geheugen, die de 800 Mhz haalt.
Er zijn zoo weinig moederborden voor de Core 2 Duo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asrock (conroexfire-esata) is een no go als je wil overclocken, fsb = 300mhz max, geen mogelijkheid om de vcore te verhogen etc. Ik had gehoopt dat de MSI 965P Neo beter zou zijn, maar uit een review is gebleken dat ook die geen goede overclocker is. Een goedkope moederbord is er op dit moment dus niet als je wil overclocken, je moet dus uitgaan van rond de 150 euro voor een moederbord tenzij je wil wachten.

Op dit moment is het zo dat niet de CPU de beperkende factor is met overclocking, maar de moederborden die beschikbaar zijn voor de Conroe.

Als ik jou was wacht ik nog even, want je bent best veel geld kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misshien hadden andere dit al opgemerkt, maar dit ziet er ook wel leuk uit.

De Abit AW9D Fatal1ty

Ideaal om de verschillende High-end Core 2 Duo mobo-chipsets te testen. Een test die de Asus R.o.G. P965, De Abit AW9D Fatal1ty 975X, de DFI nForce 590 SLI IE en de DFI RD600 (Ook wel bekend als de Xpress 3200 I.E.) vergelijken. T.net maybe? ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2006 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuckyBoy
skr schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 19:30:
Vervelend, net mijn p5w dh binnen samen met een E6600 boxed, wil hij niet posten omdat ik bios versie 0401 heb... Nu even gaan nadenken hoe ik die bios kan gaan flashen... Heb verder namelijk geen 775 cpu in huis behalve dus me c2d.
hmm.. dat is vreemd!.. welke versie bios heb je eigenlijk minimaal nodig voor de E6600?

edit: heb het al gevonden hier: http://support.asus.com/c...s&model=P5W%20DH%20Deluxe
minimaal 0801.. heb even gekeken naar de datum van deze bios: 2006/07/28.. dat betekent dus dat als je dit bord nu in de winkel koopt, je weinig kans hebt dat ie ook meteen (zonder bios update) de Core 2 Duo's ondersteunt. bah.. wat een tegenvaller! :( (ik heb zelf ook geen oude 775 cpu)

edit2: hé, de p5b deluxe ondersteunt de c2d's wel met oudere bios!: http://support.asus.com/c...=en-us&model=P5B%20Deluxe
dan ga ik daar maar voor, denk ik.

[ Voor 42% gewijzigd door BuckyBoy op 03-08-2006 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BuckyBoy schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 19:47:
[...]

hmm.. dat is vreemd!.. welke versie bios heb je eigenlijk minimaal nodig voor de E6600?

edit: heb het al gevonden hier: http://support.asus.com/c...s&model=P5W%20DH%20Deluxe
minimaal 0801.. heb even gekeken naar de datum van deze bios: 2006/07/28.. dat betekent dus dat als je dit bord nu in de winkel koopt, je weinig kans hebt dat ie ook meteen (zonder bios update) de Core 2 Duo's ondersteunt. bah.. wat een tegenvaller! :( (ik heb zelf ook geen oude 775 cpu)

edit2: hé, de p5b deluxe ondersteunt de c2d's wel met oudere bios!: http://support.asus.com/c...=en-us&model=P5B%20Deluxe
Oh kom op je gaat daar toch niet je moederbord keuze vanaf laten hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn hier toch massas mensen met een p5w dh, heeft iedereen zijn bios moeten upgraden?
Ik dacht namelijk dat als je er nu één kocht er wel degelijk een compatibel bios op zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
skr schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 19:30:
Anders probeer dit eens http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=108603 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 20:16:
Er zijn hier toch massas mensen met een p5w dh, heeft iedereen zijn bios moeten upgraden?
Ik dacht namelijk dat als je er nu één kocht er wel degelijk een compatibel bios op zat.
Ik kreeg hem met versie 0401 binnen.
Je kunt bij asus een nieuwe bioschip bestellen (of gewoon ergens een oude 775 cpu lenen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Bink
Mijn P5W DH kwam met de 0701bios, daarmee kan het bord al opstarten met een conroe. Bij mij ging dat niet zonder slag of stoot, gelukkig kwam ik er na wat lezen achter dat na een aantal cmos clears hij het wel zou moeten doen, dit dus gedaan en toen bootte hij. Vreemd genoeg werkte dit alleen als ik het bord aan de voeding had hangen en dan resetten, als ik het met het losse bord deed hielp het niets..

@niels88:
Dat werkt alleen als je mobo wel boot met je conroe, als je geen beeld krijgt zoals het geval is met een erg oude bios dan heeft die iso geen enkele zin. (moederbord kan er niets mee)

@Guiseppe:
Ik heb van die zwarte schroefjes gebruikt waarmee fans meestal op heatsinks vast zitten en die in de heatsink van het chipset gedraait, zit goed vast. Aangezien de vinnen van de heatsink aflopen draait de schroef zich er vanzelf in vast.

@Tha#1:
Ik zou ff wachten, erg zonde om je setje nu al met verlies te verkopen, rommel daar eerst wat mee aan, beetje overclocken enzo. En dan over een paar maanden over op conroe, zijn ze wat beter leverbaar en vooral de moederborden goedkoper. En met een beetje geluk (en geld) kan je dan een betere c2d kopen, met een hogere multiplier zodat je er tenminste een nette overclock uit kan halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Laatst online: 04-09 19:51
De Asus P5N32-SLI SE Deluxe moet ook C2D ondersteunen, echter zie ik hem niet bij de cpu support lijst van moederborden staan bij asus. Ik zie hem wel bij een webshop staan waar hij met 1 dag leverbaar zou moeten zijn. Kan deze wel C2D aan of is het nog niet eens mogelijk dat dit bord te koop is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 13:00

Vuurvoske

Nunquam cede!

Da_Bink schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 20:57:
Mijn P5W DH kwam met de 0701bios, daarmee kan het bord al opstarten met een conroe. Bij mij ging dat niet zonder slag of stoot, gelukkig kwam ik er na wat lezen achter dat na een aantal cmos clears hij het wel zou moeten doen, dit dus gedaan en toen bootte hij. Vreemd genoeg werkte dit alleen als ik het bord aan de voeding had hangen en dan resetten, als ik het met het losse bord deed hielp het niets..
Wanneer had jij je mobo thuis?

[ Voor 43% gewijzigd door Vuurvoske op 03-08-2006 21:25 ]

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Bink
Afgelopen vrijdag binnen gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Vanmiddag een tray E6400 gehaald. Toch maar voor de zekerheid van te voren 0903 op mijn Asus P5W Dh Deluxe gezet. Processor erin en startte meteen op. En nu komt het, met mijn oude intel 830 had ik een idle energieverbruik van 305watt (gemeten direct op het stopcontact, zit alleen de pc op). Bij het spelen van een spel of tijdens een benchmark trok de computer 500watt.

Nu met de E6400 heb ik nog maar bij idle 250watt en bij load 305watt....!!!!!!!!!! Bijna 200watt verschil ....i kid you not 8)7

De chipset temp is ook gedaald naar 40 graden terwijl met de 830 deze rond de 52 graden hong? Processor zelf wordt niet warmer dan 28 graden bij load (Zalman 7700CU)

[ Voor 17% gewijzigd door Dukey op 03-08-2006 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff weet echt niet wat voor moederbord ik moet halen aangezien alles nog zo buggie is en al die verhalen/reviews overal lees.

Gaat bij mij vooral om de overclockbaarheid van het moederbord.

Iemand tips voor aankomende moederborden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skr
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 21:04

skr

Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 20:24:
[...]

Ik kreeg hem met versie 0401 binnen.
Je kunt bij asus een nieuwe bioschip bestellen (of gewoon ergens een oude 775 cpu lenen).
Hij moet zaterdag draaien vanwege een lan :P lijkt me niet dat Asus tegen die tijd een nieuwe chip door de brievenbus kan doen.

Ik ken ook niemand met een 775 cpu... Allemaal amd fanboys hier ;)

Ook niemand met een p5w dh die ik ken :(

En de shop waar ik de boel heb gehaald is 1:15 uur rijden :(

Dit is niet leuk hoor :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Asus heeft wel een verkeerd stickertje gebruikt op de doos van m'n P5W DH Deluxe ...

Afbeeldingslocatie: http://gallery.weyland.be/d/9842-2/DSC02424.JPG

Daar staat toch mooi "XPRESS 3200" ... maar dat is het helemaal niet, het zou iets van Crossfire ready moeten zijn ofzo, maar in ieder geval niet "3200" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Djoekie schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 21:56:
Vanmiddag een tray E6400 gehaald. Toch maar voor de zekerheid van te voren 0903 op mijn Asus P5W Dh Deluxe gezet. Processor erin en startte meteen op. En nu komt het, met mijn oude intel 830 had ik een idle energieverbruik van 305watt (gemeten direct op het stopcontact, zit alleen de pc op). Bij het spelen van een spel of tijdens een benchmark trok de computer 500watt.

Nu met de E6400 heb ik nog maar bij idle 250watt en bij load 305watt....!!!!!!!!!! Bijna 200watt verschil ....i kid you not 8)7

De chipset temp is ook gedaald naar 40 graden terwijl met de 830 deze rond de 52 graden hong? Processor zelf wordt niet warmer dan 28 graden bij load (Zalman 7700CU)
Oh dat belooft als ik van m'n P4 650 naar een E6600 ga binnenkort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Damn, mijn P5W DH heeft ook de 0701BIOS. Toch maar ff flashen voordat ik de CPU er in zet. Draai nu ff met een P4 3.0GHz die mijn X1900XT uit zijn neus laat eten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BuckyBoy schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 19:47:

Ik heb zelf mijn P5W DH Deluxe in de winkel eerst laten flashen naar biosversie 0701. Deze heb je minimaal nodig.

Er is echter ook een oplossing voor de mensen die geen andere Intel processor voor handen hebben om mee te flashen. Er is een Bootable ISO beschikbaar waarmee je het bios kunt flashen naar versie 0801. Dit werkt met dus met een Core 2 Duo en je hebt geen andere processor meer nodig. Check de onderstaande link voor de download en bijbehorende instructies:

http://www.overclock3d.ne...retail_conroe_bios_issues

Asus P5W DH & Retail Conroe BIOS Issues

Being one of the first motherboard released on to the market touting 'Conroe' compatibility, the Asus P5W DH was an instant 'must-buy' for overclockers.

However, little did people know that the BIOS flashed on to the retail P5W's was only fully compatible with the ES (Engineering Sample) versions of the Conroe, and not the retail versions that most of us will be purchasing.

There have been several threads in various forums around the internet telling P5W DH owners that they need to 'hot-flash' their motherboards or use another LGA775 chip in the motherboard to get the latest BIOS installed, however this is not the case...

After a recent chat with Asus, we have been told that the P5W DH board WILL boot with the retail Conroe's (but may display an error message), and will allow you to update to the latest BIOS version without any problems.

For many of us, BIOS flashing can be a pain in the backside, especially if you don't even have a floppy disk drive! So we've come up with a bootable CD that you can download from HERE.

You'll need to burn the ISO file to a blank CD using a program that supports ISO files, and then boot from the CD on your P5W DH machine.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2006 22:52 . Reden: Heb de inhoud van de site + directe linkjes toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 22:19:
Damn, mijn P5W DH heeft ook de 0701BIOS. Toch maar ff flashen voordat ik de CPU er in zet. Draai nu ff met een P4 3.0GHz die mijn X1900XT uit zijn neus laat eten :(
Je hoort hem snurken he?
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd 't on-topic, dus geen vragen over welk moederbord je het beste kunt nemen. Ook geen lijstjes posten met de vraag of dat goede hardware is om te kopen :) Zie ook de PMG FAQ en het subforum CSL.

En dit topic gaat dus over moederborden die compatibel zijn met de Core 2 Duo CPU's en niet over de CPU's zelf. Daarvoor kunnen jullie terecht in [Discussie] Dual core Intels: Pentium D, Core (2) Duo, Xeon :)

Tot slot: het is ook kansloos om een post te zetten met alléén maar een mededeling dat je een of ander moederbord hebt besteld. Laat dat achterwege en post liever een mooie mini-review wanneer je het bord eenmaal binnen hebt :)