Gathering of Tweakers

Quicksearch
    * Het Asus A6 ervaringen topic - Deel 6 *

http://members.lycos.nl/limietz/GoT/Asus_Notebooks/A6/A6_header.jpg

Introductie ...

Welkom bij het 6e deel van het Asus A6 ervaringen topic. Deel 1 zag het daglicht op 4 maart 2005 door nickpancamo. Die het topic opende om aan te geven dat er een alternatief was voor de Asus M6 serie die al ruim 1 jaar op de markt is op moment van schrijven.

Net zoals de M6 serie is de A6 serie in verschillende smaken te verkrijgen. In totaal zijn er op dit moment dus 21 smaken. Ja je leest het goed!!! 21 smaken 8)7 |:( :X

Om te zien wat de grootste verschillen zijn heb ik deze in een tabel verwerkt. Deze is iets verderop in de startpost te bezichtigen.

Doel van dit topic

Lekker ervaringen uitwisselen over deze mooie laptop, aangeven dat er nieuwe drivers uit zijn en troubleshooting. Ik zal proberen de grote & lastige problemen op mijn forum te verwerken, of anders kunnen jullie die zelf neerzetten. Dan kunnen andere A6 gebruikers makkelijker kijken of hun probleem al besproken is en wat de oplossing kan zijn. Als het daar niet te vinden is dan is het aan te raden om je probleem hier duidelijk te omschrijven zodat dit later verwerkt kan worden.

Makkelijk zoeken in dit topic

Om iets makkelijk op te zoeken in dit topic en niet alle tig pagina's te hoeven doorzoeken doe het volgende, als je
/?limit=999

achter de thread-url zet krijg je alle posts te zien in dit huidige deel. Vervolgens met Ctrl-F zoeken of scrollen.

Vorige delen ...

Deel 1Alle posts van deel 1
Deel 2Alle posts van deel 2
Deel 3 Alle posts van deel 3
Deel 4Alle posts van deel 4
Deel 5Alle posts van deel 5

De 21 smaken op een rijtje 8)7 |:( :X

Model:CPU:Chipset:GPU INTEGRATED:
A6LPentium-M, Dothan, 400MHzIntel 855 GMEmbedded Intel 855GME
A6NePentium-M, Dothan, 400MHzIntel 855 PMEmbedded Intel 855GME
A6FCore Duo, Core Solo, Celeron MIntel 945 GMZIntegrated 945GMZ
A6UAMD Turion of Sempron MobileSIS M760GX +
964L
Embedded SIS M760GX
SIS Mirage TM 2 Graphics Embedded
A6RpCore Solo, Celeron MATI Radeon Xpress 200MEmbedded ATI XPRESS 200
A6RCeleron M processor 360-380ATI Radeon Xpress 200MEmbedded ATI XPRESS 200M
A6MAMD Turion of Sempron MobileC51MV(C61) + MCP51Integrated C51-M

Model:CPU:Chipset:GPU ATI:
A6GPentium-M, Dothan, 400MHzIntel 855 PMATI Mobility Radeon 9700, 64MB
A6VPentium-M, Dothan, 533MHzIntel 915 PMATI Mobility Radeon X700, 64MB
A6VaPentium-M, Dothan, 533MHzIntel 915 PMATI Mobility Radeon X700, 128MB
A6KtAMD Turion of Sempron MobileSIS 756 +
SIS 964L
ATI Mobility Radeon X1600 64/128MB
A6JCore Duo 1.60GHz - 2.16GHzIntel 945 PMATI Mobility Radeon X1600 128MB
A6JaCore Duo 1.60GHz - 2.16GHzIntel 945 PMATI Mobility Radeon X1600 256MB

Model:CPU:Chipset:GPU NVIDIA:
A6KAMD Turion of Sempron MobileSIS 756 +
SIS 964L
NVidia GeForce 6200 with TurboCache;
supporting 128MB
A6VcPentium-M, Dothan, 533MHzIntel 915 PMNVidia GeForce 6200 with TurboCache
supporting 256MB/512MB TurboCache
A6JcCore Duo 1.60GHz - 2.16GHzIntel 945 PMNVidia GeForce Go7300 128MB
A6VmPentium M processor 730-770Intel 915 PMNVIDIA GeForce 7300 256MB with TurboCache
A6KmAMD Turion of Sempron MobileSIS 756 +
SIS 964L
NVIDIA GeForce 7300 with TurboCache
supporting 64MB, 128MB/256MB with TurboCache
A6TCAMD Turion of Sempron MobileC51MV(C61) + MCP51NVidia GeForce Go 7300 128/256/512MB
A6TAMD Turion of Sempron MobileC51MV(C61) + MCP51NVidia GeForce Go 7600 256MB
A6JmCore DuoIntel 945 PMNVidia GeForce Go7600 512MB

De overige specs

Display:
15.1" XGA/SXGA+
15.4" WXGA (1280*800) / WSXGA+ (1680*1050)

RAM:
DDR333 SDRAM, 2x SO-DIMM socket expandable to 2GB
DDR2 533/667MHz SDRAM, 2x SO-DIMM socket expandable to 2GB

Optical Drive:
CD-ROM: 24X, DVD-ROM 8X
DVD/COMBO
CD-R/RW:24X/24X, CD-ROM:24X, DVD-ROM:8X
DVD-Dual
DVD-R/RW:8X/4X DVD+R/RW: 8X/4X, CD-R/RW: 24X/10X, DVD-ROM:8X, CD-ROM: 24X

Card Reader
Build-in card reader support (SD/MMC/MS/MS PRO)

Fax/Modem/ LAN/ WLAN
Intel High Definition audio modem and 10/100/1000 Base T
PCI LAN on board
Pass and support worldwide regulation
IEEE 802.11b/g or IEEE 802.11a/b/g
Built-in Bluetooth™ (Optional)

Interface
1x EPP/ECP Parallel port/D-sub 25-pin
1 x Headphone-out jack
1 x Microphone-in jack
1 x Line-in Jack
1 x RJ11 Modem jack for phone line
1 x RJ45 LAN Jack for LAN insert
4 x USB 2.0 ports, 1x IEEE 1394 port
1 x TV Out (S-Video)
1 x Type II PCMCIA 2.1 compliant
1 x SIR-115.2Kbps supported

Audio
Built-in Intel High Definition audio compliant audio chip, with 3D effect & full duplex
SoundBlaster Pro Compatible
Built-in stereo speakers (1W)

Battery Pack & Life
- 8 cells, 4800mAh, 71Whrs
- charging time: 4hrs/2.5hrs (System On/ Off) to 95%

AC Adapter
Output: 19 V DC, 3.42 A, 65W
Input: 100— 240V AC, 50/60Hz universal

Dimension & Weight
354 x 284 x 35.2 mm (W x D x H)
2.80 Kg (15", 8 cell battery pack)
2.85 Kg (15.4", 8 cell battery pack)

Supplied Accessories
Mouse
Carrying bag

Warranty & e-support
- 2-year limited global hardware warranty
- 1-year battery pack warranty
- On-line problem resolution through web interface (BIOS, Driver update)
- OS (Microsoft Windows XP) install/uninstall consultation
- Bundled software install/uninstall consultation
- ASUS software supporting (Liveupdate, Power 4 Gear+, ASUS Probe)

Nuttige links

Pricewatch Tweakers.net
Pricewatch voor Asus notebooks in heel de Benelux
Er zijn 8 versies van de ASUS A6 in de pricewatch, 14.1", 15.1" en 15.4" in verschillende configs. Dus neem zelf maar een kijkje.

Asus Global site:
A6 Series
A6L Series
A6Vc Series
A6Va Series
A6V Series
A6K Series
A6U Series
A6G Series
A6Ne Series

Overige links:
Duitse review met high res foto's

Fast And Furious Notebooks vs. Battery Life Drain, review van 4200, 5400, 7200 RPM notebook harddisks ten opzichte van performance.
[Laptops] Het Centrino topic deel 2

Plaatjes (clickable)

Disclaimer & Updates

Alle info die ik hier heb gebruikt is afkomstig van de sites die hierboven vermeld staan en info die ik van jullie mede-tweakers heb. Alle plaatjes worden zelf gehost dus als je ze wilt gebruiken vraag het even in verband met traffic. Tevens ben ik niet verantwoordelijk voor de info die hier verwerkt staat, mocht er iets niet kloppen ben ik bereikbaar via het e-mail adres in mijn profile.

Bij deze wil ik iedereen bedanken die bijgedragen heeft aan de info in deze topic.
Veel plezier in dit topic. Enjoy. :*).

• 12-07-2006 Opening deel 6.
Topic opgesteld door FongWan

Powered by: Asus M6Ne | Canon Ixus 800 IS | HTC Tytn | Nokia 6300 | Nokia 6230

Helpdesk & disclaimer

De helpdesk area, met de FAQ, links naar drivers en handige info voor je A8 notebook. Deze was in deel 4 aanwezig maar was ik vergeten de copy pasten in deel 5 waardoor hij ontbrak. Bij deze is het weer opgenomen in deel 6.

Dingen zullen misschien verouderd zijn en enkele dingen zullen toegevoegd moeten worden, dat zal ook wel gebeuren maar als jullie dingen erin willen hebben let me know dan kan ik aanvullingen maken.

Alle info die ik hier heb gebruikt is afkomstig van de sites die hierboven vermeld staan en info die ik van jullie mede-tweakers heb. Alle plaatjes worden zelf gehost dus als je ze wilt gebruiken vraag het even in verband met traffic. Tevens ben ik niet verantwoordelijk voor de info die hier verwerkt staat, mocht er iets niet kloppen ben ik bereikbaar via het e-mail adres in mijn profile.

Bij deze wil ik iedereen bedanken die bijgedragen heeft aan de info in de helpdesk.

DRIVERS, BIOS UPDATES, ETC !!!:

Zie hier voor de nieuwste downloads van de Asus site:
Algemene Downloads
A6L Series
A6Vc Series
A6Va Series
A6V Series
A6K Series
A6U Series
A6G Series
A6Ne Series

Zie hier voor de nieuwste Omega drivers:
Omega drivers voor je Ati

Zie hier voor de nieuwste Catalyst drivers:
Catalyst drivers, voor de desktop
Selecteer je OS, Graphics driver, Radeon Family
Hoe je die drivers moet modden voor gebruik op je notebook lees je hier

FAQ, Problemen, How to’s:

Onofficiële Asus notebook forum van mij.
Duitse review met high res foto's

The FAQ:

Q: Alles werkt behalve die FN+F2 (BT en WiFi AAN/UIT), iemand een idee?
A: WiFi Console Installeren

Q: Kan iemand mij vertellen of de uitvoering zoals 4Launch de A6Va levert Bluetooth heeft of niet?
A: Ja, deze heeft Bluetooth

Q: Op dit moment heb ik nog te installeren WLAN Drivers en iets dat heet UGPZ - wat is dit ?
A: UGPZ zijn de bluetooth toshiba drivers

Q: mijn wifi connectie is erg instabiel, hij gaat van van 54 naar 24 en dan zo door naar 1, op mijn pc werkt wifi verder goed,nooit problemen. Zou mijn usr router niet lekker werken met intel proset?
A: Je hebt helemaal gelijk, je usr router werkt niet lekker met de intel proset. Hier hebben erg veel routers last van. Dit komt door een functie van intel die om stroom te besparen de snelheid terug klokt. Dit is volgens intel een functie, maar volgens iedereen die hier last heeft een defect. Gelukkig voor jou hebben alleen de 9.0.0 en de 9.0.1 versie er last van. Als je de laatste intel drivers download is je probleem opgelost.
En hier een linkje voor je laatste intel drivers: http://downloadfinder.int...mp;DwnldID=9003&agr=N

Q: Even over de garantie...moet ik dat hele boekje opsturen met een kopie van aankoop of hoe zit dat precies? Kan het niet helemaal volgen
A: Stuur het hele boekje op + een kopie van de factuur

Q: ik kan alleen de drivers van CD (Asus) installeren, en bijvoorbeeld geen Omegadrivers. Hoe dat kan is nog steeds een vraag voor me?
A: Dit probleem is op te lossen door bv de laatste catalyst drivers van ati te downloaden en dit met het programma mobility mod geschikt te maken voor mobility chips. Niet alle mobility's worden door ati ondersteund namelijk. En de x700 mobility wordt om een of andere vage reden ook niet goed ondersteund door de omega drivers... Lees deze site maar even: http://www.driverheaven.net/patje/

Q: Ik probeer er een SODIMM in te wurmen kan ik wel zeggen, maar hij glijdt er niet soepel in. Ik probeer hem met mijn nagels erin te drukken, net zo diep als de originele maar kan ik forceren tot ik een klik hoor oid?
A: Ik moest ook behoorlijk doordrukken voordat hij erin zat.. je moet hem eerst echt in die gleuf duwen en daarna pas naar beneden richting de onderkant van de laptop zegmaar. Je hoort geen klik, hij zit dan gewoon muurvast.

Q: Ik krijg mijn audio niet aan de praat
A: Download eens een driver van internet genaamd wdm_r123. Deze kan je bijvoorbeeld hier downloaden: http://www.computerbase.de/forum/showthread.php?t=144738

Diverse Tips:

• Als je de Intel Wireless Utility volledig installeerd, kun je de volgende melding krijgen als je de manier waarop gebruikers zich aanmelden wil veranderen (Configuratiescherm --> Gebruikersaccounts --> De manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden wijzigen)
in windows XP: "Een programma of bestand zorg er voor dat de deze instellingen niet kunt veranderen: IWPDIGNA.DLL"

Ik wou dus graag de traditionele aanmeldscherm hebben van XP. Maar dat kon niet want dan kreeg ik die melding. Na de Installatie van De Intel Wireless Utility te hebben aangepast door "Single Sign on" uit de installatie te halen.

• Misschien nog een tip voor de zorgzame bezitters van deze laptop, of welke dan ook. Voor een verbeterde warmteafvoer en bescherming heb ik deze besteld bij Informatique

http://www.adapt-it.org.u...gtonnotebookriserplus.asp

Als je er speciaal naar informeert per mail kun je ze apart bestellen voor 29 euro incl. At your service

• HD is trouwens zeer gemakkelijk te verwijderen. HD zit met 1 schroef vast, na het verwijderen van het deksel hoef je alleen een klein zwart blokje te verwijderen en dan kun je de HD zo uit de connector duwen

• voor allerlei nuttige info over temperaturen etc Everest Home, te downloaden via www.lavalys.com.

Met dank aan .AFCA. :)

Fresh install guide:
quote:
Onedayflyer schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 23:28:
Mijn installatie volgorde:

• Drivers installeren
• LAN (Marvell Yukon 10/100/1000 Mbit) (cd)
• Reboot
• Chipset driver (Intel.com)
• Reboot
• Videodriver (vanaf cd) + ATI MOD
• Reboot
• Windows Updates
• Reboot
• Audio driver (vanaf internet)
• SD card driver (vanaf internet)
• Wireless driver (vanaf intel.com)
• Modem driver (vanaf cd)
• Camera driver + Video security (vanaf cd)
• Touchpad (vanaf cd)
• ATKACPI (vanaf cd)
• Reboot
• Voor audio nog eens reboot
• Bluetooth (vanaf cd)
• Asus Utilitys (Video security, mail check, screensaver,) (vanaf cd)

En dat werkt, geen gekke dingen enz.
Updates helpdesk
  • 12-07-2006 De helpdesk weer opgenomen die in deel 4 was gemaakt en in deel 5 ontbrak.
Topic opgesteld door FongWan

Powered by: Asus M6Ne | Canon Ixus 800 IS | HTC Tytn | Nokia 6300 | Nokia 6230

Nice, weer een vers topic :)

Edit: klein detail btw: de A6T is er behalve met Go7600 256mb eigen geheugen ook met 512mb turbocache (bijv. bij de dynabyte). Misschien dat er nog ff bijzetten? :)

B-Buster wijzigde dit bericht 12-07-2006 22:07 (75%)

Desktop: Intel E6850, Asus P5K Deluxe, 2GB PC6400, X1900XT, X-Fi Platinum, Raptor 150GB, Samsung 226BW 22"
Laptop: Asus A6T
Sound: Logitech Z-5500 + Sennheiser HD 555

Verder mis ik de download page voor m'n Asus A6T. Maar het grootste gebrek is de nVidia drivers naast de ATI. Deze staan op www.laptopvideo2go.com, downloaden, uitpakken, inf file er in klappen en overwriten en dan instaleren maar :). Verder weer een mooie startpost.

Kryptonite | AMD A X2 5600+ - GigaByte-MA790X-DS4 - 4GB DDR2 - HD3870 512MB - 500GB - openSUSE FormulaF | Asus F3Sc - C2D T7100 - 2GB DDR2 - GeForce 8400M G - 160GB - openSUSE

Ik weet niet of dit al een keer voorbij gekomen is, kan het niet zo snel vinden, maar ik zie al enige tijd van die vreemde vlekken in het TFT scherm van de A6ja. Op zich valt het niet zo op maar ik zie het goed in het bovenste grijze gedeelte van IE of FF. Iemand anders dat ook opgevallen? Lijkt me een beetje vaag om dat als storing aan te melden. Ben ik de laptop meteen een tijdje kwijt, zit ik nu niet zo op te wachten.

Wat voor 'vreemde vlekken' zie je? Zijn het echt verkleuringen of is het gewoon leaking van de backlight? Draai anders de Nokia Monitor Test eens, dan heb je misschien een 'beter beeld' :9 van je probleem...

Thyss wijzigde dit bericht 13-07-2006 09:51 (6%)

Naar aanleiding van dit forum over laptops van Asus, in het bijzonder de geweldige A6T, heb ik eergister na lang zoeken eindelijk een laptop besteld. Het is de A6T geworden, als ik hem heb zal ik mijn ervaringen posten.

quote:
Thyss schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 09:43:
Wat voor 'vreemde vlekken' zie je? Zijn het echt verkleuringen of is het gewoon leaking van de backlight? Draai anders de Nokia Monitor Test eens, dan heb je misschien een 'beter beeld' :9 van je probleem...

Test ff gedaan maar kon geen afwijkingen constateren. Maar even de Ati console geopend en zag dat mijn kleuren op 16 bits stonden. Na ze op 32 bits gezet te hebben waren de 'vlekken' weg.
Het vreemde is dat ik op de meeste monitoren direct kan zien of kleuren 16 of 32 bits zijn. Was me hier niet opgevallen.
Het enige dat wel is gebleven is het wat groezelige beeld. Net of er een stoflaag onder de glanslaag zit of zo, en ja ik heb het scherm schoongemaakt.
Mijn vriendin heeft de A6JC en daar zie ik dat niet terug.
Jammer dat de groezeligheid ook in foto's terug te zien is. Stoort best wel, maar of dat een valide reden is om de laptop ter reparatie aan te bieden? Geen idee. Zal eens bellen met Asus.

regmaster wijzigde dit bericht 13-07-2006 12:59 (24%)

yay ! Ben gisteren men laptop in holland (laptops4u) gaan halen. Heel vriendelijk gast, mooi huis, coole hond en verkeer viel heel abnormaal goed mee vanuit Leuven. Anderhalf uur rijden ofzo.

ZEER tevreden met laptop ! Mijn verwachtingen lagen al erg hoog, maar de laptop is zelfs nog beters !

Alles is perfect aan de A6T-AP0008b.
Wa me zeker opviel was de HUD die je ziet als je bevoorbeeld met de Fn knoppen werkt met mooie fade effecten :p .
Nee het is zeker een erg verfijnde laptop in mijn opzich. Bij het opstarten van de preloaded windows, vraagt ie of je Windows Wireless wil laten beheren of met het coole Asus utility.
Naast standard recovery CDs vind je tevens een fullbread authentieke OEM windows XP in 3 verschillende talen (UK,Fr,Eng). Het is MAW een zalige laptop als je je eigen OS wenst op te instaleren.
Vandaag heb ik echter geen tijd om een extensieve review te schrijven, maar fotos en benchy's volgen nog zeker.
Het enige minpunt tot nu toe aan dees laptop (ma echt niet die moeite) om toch maar iets te zeggen, zijn de knopjes vooraan voor de audio bediening. Je moet erg fijne vingers hebben daarvoor en nog all diep indrukken. (fotos volgen)

That is all for now !

Mjah k wilde de A6T vandaag ook maar s gaan bestellen bij laptops4u.
Wat denk je, staat de voorraad op 0. Heb ik dat |:(

Reg. datum: 21 januari 2004

quote:
Thyss schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 13:36:
Mjah k wilde de A6T vandaag ook maar s gaan bestellen bij laptops4u.
Wat denk je, staat de voorraad op 0. Heb ik dat |:(
Niet alleen jij hoor,.. Ik wilde hem ook bestellen.. Mjah, dan maar effe wachten hea.. En misschien wachten tot er wat meer gebruikerservaringen zijn, alhoewel het me een erg goede laptop lijkt! :9~

Net ff n mailtje naar laptops4u gestuurd en ze verwachten dat hij er eind volgende week weer is :9
quote:
De laptops worden eind volgende week weer binnen verwacht.

Menende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,
zien wij uw reactie met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Jorg de Bruin
Er zit trouwens geen bluetooth in, da's wel n minpuntje, maar verder lijkt deze lap mij helemaal top! :)

Thyss wijzigde dit bericht 13-07-2006 14:44 (15%)

Wat me trouwens is opgevallen op de Asus site is dat er twee totaal verschillende WLAN driver bij de A6T staan... nu blijkt die driver van 10mb MIMO ondersteuning te hebben :) Alleen iemand die hem aan de praat kan krijgen... ?
Vanmiddag mijn Asus A6T binnengekregen van Laptops4U.
De laptop maakt een goede eerste indruk en heeft een mooi glare-scherm en een vrij solide behuizing.
Er wordt een stapeltje cd's meegeleverd, waaronder 3 windows cd's (EN / NL / FR) en een aantal driver-cd's, maar de pre-installed windows werkt zonder problemen.
De laptop is bij normaal gebruik erg stil en de fan is tijdens continue zware belasting niet storend, maar wel hoorbaar in een stille ruimte. De geringe geluidsproductie heeft wel een keerzijde: warmte. Tijdens zware belasting is het geen pretje om deze laptop op je schoot te houden...

Ik heb nog geen tijd gehad om te gamen met deze laptop, maar hier wat benchmarks:

3DMark2001SE: 15641
3DMark2003: 8217
3DMark2006: 2211

SM 2.0: 880
SM 3.0 / HDR: 812
CPU: 1192

Ook de prestaties van de 5400 rpm schijf vallen niet tegen:

HDTach:

Burst: 93,1 MB/s
Max: 42 MB/s
Min: 20 MB/s

Meer benches volgen op verzoek ;)

TheSeb wijzigde dit bericht 13-07-2006 17:36 (2%)
Reden: Typo

Heb je misschien ook een 3DMark2005 score? En wat zeggen PCMark en SiSandra over de cpu?

U vraagt, wij draaien:

3Dmark2005: 3689
PCmark2005: 3518

Sisoft sandra:

Arithmetic bench:

Plaatje op imageshack (popups!)

Multimedia bench:

Plaatje op imageshack (popups!)

De 1,6 GHz Turion TL-52 presteert dus ongeveer op hetzelfde niveau als de 1,66 GHz Intel Core Duo T2300

quote:
XoReP schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 15:45:
Wat me trouwens is opgevallen op de Asus site is dat er twee totaal verschillende WLAN driver bij de A6T staan... nu blijkt die driver van 10mb MIMO ondersteuning te hebben :) Alleen iemand die hem aan de praat kan krijgen... ?
Nee helaas.. Ik heb wel de setup gedraait en modify gekozen. Ook zag ik de MIMO drivers langsflitsen, maar bij apparaatbeheer geeft hij nog altijd de broadcom drivers aan. Mischien dat ik straks even in Vista probeer of ze daar worden geslikt.

Kryptonite | AMD A X2 5600+ - GigaByte-MA790X-DS4 - 4GB DDR2 - HD3870 512MB - 500GB - openSUSE FormulaF | Asus F3Sc - C2D T7100 - 2GB DDR2 - GeForce 8400M G - 160GB - openSUSE

quote:
TheSeb schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 23:30:
U vraagt, wij draaien:

3Dmark2005: 3689
PCmark2005: 3518

Sisoft sandra:

Arithmetic bench:

[afbeelding]

Multimedia bench:

[afbeelding]

De 1,6 GHz Turion TL-52 presteert dus ongeveer op hetzelfde niveau als de 1,66 GHz Intel Core Duo T2300
Ziet er heel netjes uit die scores :) Ik had niet verwacht dit ie zo dicht de prestaties van de T2300 benaderde. In sommige gevallen komt ie zelfs in de buurt van een T2400 :P

One step beyond!

Ik zie zo weinig mensen die het over een A6JC-q088 hebben, waarom is dat?
Het heeft behoorlijk goede specs voor een mooie prijs vind ik zelf. Ik vraag me dus af of er nadelen aanzitten ofzo doordat er zo weinig mensen zijn die het er over hebben.
Hoe zit het precies met de behuizingen van de Asus laptops? Ik heb altijd het idee dat die wel goed zijn. Ik ga hem namelijk gebruiken voor naar school (niet elke dag) wat een klein uur met de bus is en waarschijnlijk ook als ik op kamers ga en in het weekend naar m'n ouders toe. Hij moet dus wel wat kunnen hebben.

Specjes voor degene die ze niet weten:

quote:

Processor Intel Duo Core T2300 (1,6GHz)
Chipset Intel 945PM
Geheugen 1024MB DDRII 667MHz
Schermgrootte 15,4" WXGA, 1280 x 800
Video nVidia GeForce Go 7300 256MB
Harde schijf 100 GB, 5400 rpm
Diskettestation 4-in-1 card reader
Infrarood Ja
Modem 56 Kbps
LAN 1000 Mbps, RJ45
Wireless lan IEEE 802.11b/g
CD / DVD DVD-RW/DVD DUAL
USB 4 x USB 2.0
FireWire 1 x IEEE 1394
Audio Audiosysteem met 2 ingebouwde speakers.
Toetsenbordindeling VS Internationaal
Software Microsoft Windows XP Home Edition
Afmetingen Niet bekend
Bluetooth Ja
Enige nadeel dat ik zelf kan vinden is dat er geen sata schrijf in zit...
De specs van de A6Jc-Q088H verschillen niet zo heel veel met die van de A6T. Grootste verschillen zijn de minder goede videokaart en de bluetooth-ondersteuning. De Asus A6T heeft namelijk geen bluetooth ingebouwd, terwijl de A6JC dit wel heeft. Maar dit had je zelf waarschijnlijk al gevonden :)

Met de behuizing zal het wel in orde zijn, aangezien deze voor de hele A6-serie hetzelfde is. En voor zover ik weet is deze goed beoordeeld. Misschien handig om even een quote van Gremlin erbij te halen...
quote:
GremliN-Online schreef op zondag 09 juli 2006 @ 10:13:

Behuizing
Deze oogt zeer sterk en dat is hij ook wel (zeker vergeleken met die Acer laptop van mijn buren). Ook ziet die behuizing er mooi strak (enzeker als je alle stickers er van af haalt..). Haast alle aansluitingen zitten op de goed positie: Lucht naar achteren geblazen, DVD links (dus zit niet in de weg bij de muis), DVI en VGA ook achter. LAN, modem, audio aansluitingen, PCMCIA en cardreader rechts. Alle USB poorten zitten helaas aan de achterkant, ze hadden van mij wel 2 aan de zijkant of voorkant mogen doen. Verder kun je de AudioDJ knoppen gebruiken als de laptop is gesloten. Hiermee kun je dan CDtjes afspelen zonder windows te booten (helaas speelt hij geen MP3 CD's af). Verder zitten er aan de voorkant lampjes voor accu/netstroom, accu status, maien WLAN aan/uit. Verder zijn er knoppen voor: power, touchpad aan/uit, Internet, Mail en is er een knop om de status te veranderen om zo energie te besparen. Via Fn toetsen kun je volume, brightness en WLAn aan/uit regelen. Het touchpad vind ik fijn werken en heeft een scroll stukje. Ook het toetsenbord werkt goed. Helaas zit de Fn toets links van Ctrl waardoor je soms Fn+C doet ipv van Ctrl+V, jammer Asus, daar kon toch wel wat beter over worden nagedacht, ook Ctrl+Alt+Del lijdt hieronder...... Verder zit er een Mic en webcam boven het beeld dat overigens mooi spiegeld en 15,4" widescreen groot is met 1280x800

Vandaag toch maar de a6jc Q 088 besteld, de acer 5672 was niet meer leverbaar en de opvolger geen levertijd bekend.

Mijn vraag is of iemand nog een review heeft van videokaarten voor laptops. Ik weet dat er een tijdje gelden één op tommy's hardware heeft gestaan, ook een nieuwsi tem van Tweakers, echter ik kan hmm niet weer vinden. Iemand toevallig nog de links.

Zo gauw de laptop binnen is volgende week zal ik ff mn review plaatsen.

Holder der Bolder

One step beyond!

quote:
Thyss schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 00:15:
De specs van de A6Jc-Q088H verschillen niet zo heel veel met die van de A6T. Grootste verschillen zijn de minder goede videokaart en de bluetooth-ondersteuning. De Asus A6T heeft namelijk geen bluetooth ingebouwd, terwijl de A6JC dit wel heeft. Maar dit had je zelf waarschijnlijk al gevonden :)

Met de behuizing zal het wel in orde zijn, aangezien deze voor de hele A6-serie hetzelfde is. En voor zover ik weet is deze goed beoordeeld. Misschien handig om even een quote van Gremlin erbij te halen...

[...]

Bedankt voor je antwoord. Ik denk dat het met de behuizing inderdaad wel goed zit dan.
Maar in die A6T zit eeen AMD, en persoonlijk ben ik daar nogal huiverig over in laptops ivm warmte ontwikkeling etc. Bluetooth vind ik eigenlijk wel belangrijk dus ik denk wel dat ik voor die A6Jc ga maar dat weet ik nog niet zeker. Is het verschil in die videokaarten zó groot? Tis beide 256mb alleen de ene is uit mn hoofd een 7300 en de ander een 7600. Ik ben geen diehard gamer ofzo maar WoW wil ik wel normaal kunnen spelen. Zolang het een verbetering is tov m'n Radeon 9800PRO dan vind ik het eigenlijk al wel prima :P

@ bjavandijk,
Laat graag jouw bevindingen horen ja! Wanneer verwacht je hem te krijgen?

Nog een vraagje; hebben die A6Jc en A6T beide zo'n 'crystal brite' achtig scherm? Want ik kan dat nergens vinden en ik weet nog niet zeker of ik dat wel fijn vind...

Nevermind, heb ik al gevonden. Het antwoord is dus ja. Moet maar eens een laptop van een vriend gebruiken die zo'n scherm heeft om te kijken of ik het wel prettig vind werken. Reflecteerd dit niet heel erg als je hem aan hebt staan? Zoals de oude CRT's?

sOid wijzigde dit bericht 15-07-2006 10:49 (16%)

Als je gamed zou ik toch echt de A6T aanraden. De GeForce 7300 gebruikt volgens mij 256 MB TurboCache waardoor je ongeveer 768MB Ramoverhoudt. Ook is de 7600 een stuk sneller. De temperatuur valt op zich wel mee. Ik heb mn CPU nooit over de 70 graden zien komen op zn snelst en op dit moment iets van 60 graden na een uurtje gamen. Eenbluetooth dongle kun je ook zo kopen dus dat zal geen probleem zijn. Wel moet ik zeggen dat de A6Jc welveel goedkoper is. Alsje voor accuduur gaat zou ik de de A6Jc kiezen, als je 3 uur accu genoeg vind en echt games lekker wilt spelen is de A6T een aanrader. Een Crystalbrite scherm is mooi. Geeft een mooi beeld. Maar idd de weerspiegeling is soms irritant. Binnen heb je er geen last van maar buiten is het somswel irritant.

Vandaag mijn A6JC binnen, en ik moet zeggen geweldig ding, ziet er slank uit en werkt prettug. Maar als echte tweaker wil ik natuurlijk win XP prof. installeren. Had ik nog wel een vraagje, die restore partitie, als je die verwijdert vervalt je garantie dan? Anders laat ik em er lekker op staan...

Game PC: Core 2 Duo 6750 @ 3,54 GHz - 2*1024 MB PC6400 - XFX Geforce 8800 GTS @ 730 / 2000 - Gigabyte P35C-DS3R | Werk PC: Athlon XP 2800+ - 1024 MB Ram - GeForce 6800 GT - Asus AN8X-X | Lappie: Core Duo T2300 - 1024 MB Ram - GeForce Go 7300 (256)

Daar weet ik verder niks van. Ik houdt hem er iig wel op aangezien jeook wel eens via de helpdesk zal moeten restoren bij pech met je laptop. Daar zou ik Asus even over vragen.

Ik ben net zelf bezig geweest met het undervolten van de AMD Turion 64 X2 TL-52.

Deze volgorde: Snelheid MHz - Multipier - Voltage

Normale instellingen:
1600 - 8.0x - 1.075V
800 - 4.0x - 0.800V

Mijn undervolt instellingen door middel van CrystalCPUID:
1600 - 8.0x - 0.950V
1400 - 7.0x - 0.875V
1000 - 5.0x - 0.800V

Het is jammer dat de Vcore niet lager dan 0.800 kan, anders had ik wat leuks kunnen bereiken op 800 MHz. Ik heb het verder niet echt getest behalve dan dat er 1 miljoen decimalen van pi werden berekend zonder crash. Ik kom hier later op terug wanneer ik deze waardes wat langer in gebruik heb om jullie te vertellen hoe het werkt.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics