[Seagate 7200.10] Info en ervaringen
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 25 26 27 28 last
Reageer Nieuw Topicquote:ChessSpider schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 09:32:
hey,
ik heb sinds een paar dagen ook een 7200.10 schijf, maar kan iemand mij vertellen of ik in bios AHCI aan moet hebben voor deze schijf?
Als ik hem op IDE zet dan vind ij de schijf wel, maar volgens mij loopt hij dan niet op zijn snelst Als ik hem op AHCI zet dan krijg ik een bsod bij het opstarten van windows en bij het herinstalleren van windows kan hij de schijf niet vinden. Zelfs niet als ik op F6 klik bij installatie en de AHCI drivers installeer van de p5b support cd-rom..
Ik heb hetzelfde probleem. Een 250GB 7200.10-schijf en een Asus P5B moederbord. Ik heb de mogelijkheid om m op de Intel-SATA controller aan te sluiten, maar ook op de JMicron. Op beide aansluitingen krijg ik BSOD's met deze schijf.
Als ik een oude PATA schijf aan de IDE-poort hang (JMicron) dan gaat alles zonder problemen!
Om AHCI te gebruiken(en dus NCQ) heb je de AHCI drivers nodig voor de controller. Ik kan me herinneren dat het me niet gelukt is om die tijdens de XP setup werkend te krijgen.
De setup zag geen disken als ik de AHCI driver aanbood op een floppy, en als je boote met de IDE controller op AHCI ingesteld kreeg ik een BSOD (0x0000007B). (het ging hier over het installeren op een raptor met nog een DM10, twee MaxLineIII's en een WD1200JD aan m'n Asus P5LD2 deluxe)
Wat ik heb gedaan: De IDE controller op standard IDE gezet, XP geinstalleerd, in XP handmatig de AHCI drivers eroverheen gegooit, om die drivers te installeren wil ie rebooten, dan in de BIOS de controller op AHCI gezet en toen XP zonder problemen geboot, met NCQ support.
Afgelopen vrijdag zelf twee 320GB'ers besteld bij Alternate. Ze hadden er nog twee op voorraad en ik heb ze dringend nodig om een brakke RAID0 array op te recoveren. Ik krijg ze morgen
De setup zag geen disken als ik de AHCI driver aanbood op een floppy, en als je boote met de IDE controller op AHCI ingesteld kreeg ik een BSOD (0x0000007B). (het ging hier over het installeren op een raptor met nog een DM10, twee MaxLineIII's en een WD1200JD aan m'n Asus P5LD2 deluxe)
Wat ik heb gedaan: De IDE controller op standard IDE gezet, XP geinstalleerd, in XP handmatig de AHCI drivers eroverheen gegooit, om die drivers te installeren wil ie rebooten, dan in de BIOS de controller op AHCI gezet en toen XP zonder problemen geboot, met NCQ support.
Afgelopen vrijdag zelf twee 320GB'ers besteld bij Alternate. Ze hadden er nog twee op voorraad en ik heb ze dringend nodig om een brakke RAID0 array op te recoveren. Ik krijg ze morgen
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
quote:fsfikke schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 18:02:
Om AHCI te gebruiken(en dus NCQ) heb je de AHCI drivers nodig voor de controller. Ik kan me herinneren dat het me niet gelukt is om die tijdens de XP setup werkend te krijgen.
Het vervelende is dat ik Windows niet geinstalleerd krijg als ik de SATA-mode op IDE zet. Ik krijg dan een BSOD (0x000000D1). Als ik AHCI gebruik werkt het ook niet, en met de Compatible mode óók niet
Dit geldt voor zowel de JMicron-controller als de Intel ICH8-controller.
EDIT: Ik heb de Seagate schijf even vervangen door mij eigen Maxtor-sata schijf...en die lijkt alles wél goed te doen. Zometeen even de Seagate in mijn eigen pc stoppen en kijken of hij daar ook BSOD's geeft, zo ja...dan is de Seagate dus kapot.
Pingelmonster wijzigde dit bericht 28-08-2006 20:26 (8%)
Same here ... vandaag nog eens nagevraagd hoever ze met mijn bestelling staan en momenteel bedraagt de levertijd 2 werkweken .....quote:XoReP schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 13:12:
Levertijd van 1tot10 dagen...
Naja als het goed is heb ik dan wle een verse...
http://specs.tweak.to/13992
Dat probleem van AHCI etc. Is dat er nog?
Reg. datum: 06 oktober 2004
Had er drie besteld en 1 is er terug. 2 hadden geen lawaai de derde wel. En of het toeval is. De 2 goede schijven hebben firmware 'aad' en de schijf die lawaai maakte 'aac'. Deze schijf is trouwens terug gegaan omdat hij gelijk S.M.A.R.T errors aangaf.
Met die andere twee ben ik tevreden zijn lekker snel en ik hoor ze amper in een Mac Pro.
Met die andere twee ben ik tevreden zijn lekker snel en ik hoor ze amper in een Mac Pro.
Was er een relatie tussen SMART errors en het geluid?quote:fjs schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 16:57:
Had er drie besteld en 1 is er terug. 2 hadden geen lawaai de derde wel. En of het toeval is. De 2 goede schijven hebben firmware 'aad' en de schijf die lawaai maakte 'aac'. Deze schijf is trouwens terug gegaan omdat hij gelijk S.M.A.R.T errors aangaf.
| Gentoo-bak: A64 3000+ 1GB 660GB | Game-bak: X2 4200+ @ 2750MHz 2GB Raptor 150GB 8800GTS | Samsung 226CW | G25 | IBM ThinkPad T40 & T60 |
Weet ik niet, ik vond het alleen frappant dat die meer geluid maakte, of eigenlijk trilde. De hele kast trilde (resoneerde) mee. En ik vond het vreemd m.b.t. de firmware. De S.M.A.R.T. status geeft alleen maar aan dat de schijf niet goed is in OsX.
fjs wijzigde dit bericht 02-09-2006 18:39 (18%)
Vraagje: ik ben van plan om de 320GB ATA versie van deze serie te kopen, en dan te gebruiken in de Conceptronics CHD3FWU externe behuizing. Heeft iemand ervaring met het gebruik van deze schijf in externe behuizingen? Kan dat gewoon zonder problemen met bijv. warmte?
Kan je me even vertellen waar jij die gekocht hebt?quote:fjs schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 16:57:
Had er drie besteld en 1 is er terug.
Heb die van mij net binnen gekregen 
Kschrok alleen toen er een dikke stikker op zat van made in China en ook in een zakje ipv. de typische Seagate plastic doosje. Ook zat er gen stikker op de motor...
Naar hem aangesloten te hebben sta ik er echt versteld van hoe stil deze is
Mijn 7200.7 komt er vooral met seeken dik bovenuit
Kschrok alleen toen er een dikke stikker op zat van made in China en ook in een zakje ipv. de typische Seagate plastic doosje. Ook zat er gen stikker op de motor...
Naar hem aangesloten te hebben sta ik er echt versteld van hoe stil deze is
Mijn 7200.7 komt er vooral met seeken dik bovenuit
Reg. datum: 29 november 2004
Reg. datum: 29 november 2004
Ik heb mijn 320 gig nu een maand in een externe behuizing zitten, niets op aan te merken, top ding 
www.hanzesolarteam.nl
Mooiquote:Zjosh schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:54:
Ik heb mijn 320 gig nu een maand in een externe behuizing zitten, niets op aan te merken, top ding
Yep bij Informatique.quote:Ravefiend schreef op zondag 03 september 2006 @ 15:23:
[...]
Kan je me even vertellen waar jij die gekocht hebt?
Iets van twee weken geleden m'n twee 320GB'ers ontvangen.
Meteen in een RAID0, top prestaties, lekker stil.
Totop gistermiddag, toen begon een van de twee zachtjes te tikken
.
Hij werd ook niet meer herkend door de BIOS van m'n mobo noch die van de S-ATA controller. Meteen teruggestuurd naar Alternate. Hopelijk was dit gewoon pech, want het zou jammer zijn als ik over een maand weer een RAID0 array kwijt raak door het falen van een schijf
Meteen in een RAID0, top prestaties, lekker stil.
Totop gistermiddag, toen begon een van de twee zachtjes te tikken
Hij werd ook niet meer herkend door de BIOS van m'n mobo noch die van de S-ATA controller. Meteen teruggestuurd naar Alternate. Hopelijk was dit gewoon pech, want het zou jammer zijn als ik over een maand weer een RAID0 array kwijt raak door het falen van een schijf
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Ze zijn wel heel slecht leverbaar. Ik wacht er nu al meer dan 3 weken op
Same here ...... en ondertussen heb ik al wel mijn RAID controller ontvangen van een andere webshop, dus mijn vingers jeuken al serieus maar ja, wat doe je met een SATA controller zonder SATA schijven?quote:jaaoie17 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 23:34:
Ze zijn wel heel slecht leverbaar. Ik wacht er nu al meer dan 3 weken op
LOL me rating in Vista voor me harddeschijfje is 5.7 en mijn vader Raptor scoort 5.3 
Waarschijnlijk omdat die van jou groter is 
Wat een leuke topic
Het is niet mijn stijl om op te lopen scheppen over mijn IDE schijf. Dat ding is (vlug), doet zijn werk geod en is stil.
Wil je echt je mond open doen en de loef afsteken dan verwacht ik minstens een Raptor AF serie of een échte SCSI schijf.
De Seagate 750 GB 7200.10 is zondermeer voor de consument een hele mooie schijf. Ik ben van de kant dat ik gerust het 2 dubbele betaal voor een SCSI schijf met dedicated controller. Ik begin met mijn pech met IDE schijven steeds jaloerser te worden op mijn maat die op native SCSI draait. Dan ding is met een tragere CPU dan mij alsnog stukke vlugger dan mijn bak en niet zo klein beetje ook.
Ik wil eerst een betrouwbaarheidsstatistieken zien voordat ik er nog naar omkijk.
SCSI en Windows Vista: let them fly high.
Me dunkt dat de 7200.10 niet goed zou wezen. Mocht ik het echt niet gaan redden om mijn wens in vervulling te laten gaan dan opteer ik voor een Raptor of het 750 GB model (750 GB is veel te veel voor mij
)
Het is niet mijn stijl om op te lopen scheppen over mijn IDE schijf. Dat ding is (vlug), doet zijn werk geod en is stil.
Wil je echt je mond open doen en de loef afsteken dan verwacht ik minstens een Raptor AF serie of een échte SCSI schijf.
De Seagate 750 GB 7200.10 is zondermeer voor de consument een hele mooie schijf. Ik ben van de kant dat ik gerust het 2 dubbele betaal voor een SCSI schijf met dedicated controller. Ik begin met mijn pech met IDE schijven steeds jaloerser te worden op mijn maat die op native SCSI draait. Dan ding is met een tragere CPU dan mij alsnog stukke vlugger dan mijn bak en niet zo klein beetje ook.
Ik wil eerst een betrouwbaarheidsstatistieken zien voordat ik er nog naar omkijk.
SCSI en Windows Vista: let them fly high.
Me dunkt dat de 7200.10 niet goed zou wezen. Mocht ik het echt niet gaan redden om mijn wens in vervulling te laten gaan dan opteer ik voor een Raptor of het 750 GB model (750 GB is veel te veel voor mij
Het is 's-nachts kouder dan buiten
Nou ik heb hem sinds een aantal daagjes. Een taiwan versie met stikkertje op de motor en een AAD firmware. Zeer stil en ongeveer 41 graden met dit weer.
Ik ben tevreden, nu nog een brander zodat ik fatsoenlijk windows kan installeren.
Ik ben tevreden, nu nog een brander zodat ik fatsoenlijk windows kan installeren.
Bang the head that doesn't bang
Ik heb die van mij eindelijk goed aan de praat gekregen, maar nu heb ik een nieuw probleem. Ik wil graag de 7200.10 mijn primaire schijf maken, door er Windows op te installeren. XP Setup wil echter partities op mijn SATA-schijven niet goed herkennen. Heeft iemand dat ook gehad, hoe is het op te lossen?
Andere S-ATA driver proberen? dat wil namelijk ook nog wel eens helpenquote:Manuzhai schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 17:59:
Ik heb die van mij eindelijk goed aan de praat gekregen, maar nu heb ik een nieuw probleem. Ik wil graag de 7200.10 mijn primaire schijf maken, door er Windows op te installeren. XP Setup wil echter partities op mijn SATA-schijven niet goed herkennen. Heeft iemand dat ook gehad, hoe is het op te lossen?
Atomen bestaan uit ruimteschepen
zooi kopen?
Meest coole kerstboom ooit
Ik heb geprobeerd de SATA-drivers van nVidia mee te bakken, maar dat heeft niet geholpen.quote:Terw_Dan schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 18:21:
Andere S-ATA driver proberen? dat wil namelijk ook nog wel eens helpen
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 25 26 27 28 last