[Seagate 7200.10] Info en ervaringen

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 9.204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-08 10:36
Ook ik heb hier hetzelfde probleem met mijn Seagate 7200.10 AAK 320GB schijven. Ik heb 3 schijven in mijn pc waarvan 2 nieuwe schijven, de 2 AAK's dus. Ik zit ook op de Intel ICH8R controller zonder Raid. Prestaties zijn zeer slecht in HDTune zoals eerder in dit forum beschreven. Verder had ik nog een oude schijf ook een 7200.10 AAE 320GB van een half jaar oud. Op dezelfde controller presteert deze wel normaal zoals het hoort.

Het probleem ligt dus waarschijnlijk aan de AAK serie. Ik ga ook maar proberen RMA te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:58
Zelfde resultaten hier, 250GB 3.AAK SATA schijf op een ICH9 (non-raid).
Ik geloof dat mijn 2 500GB schijven op een epia EN15000 hetzelfde probleem vertonen, maar dat moet ik nog even dubbelchecken.

Wel mooi klote, kan ik 3 schijven gaan vervangen. En wel 1 voor 1, anders heb ik geen plek om mn data te laten.

Waarom hebben ze die schijven niet teruggehaald _voordat_ ze bij de consument terecht kwamen |:(

[ Voor 13% gewijzigd door P5ycho op 11-08-2007 09:36 ]

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-08 16:44
Lekker die problemen of niet? Ik wil er juist 2 bij kopen om er een 4 schijven raid0 mee te maken. Is dit nog vertrouwd?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Vooralsnog lijken de problemen zich alleen voor te doen bij firmware 3.AAK, iets wat ook makkelijk uit het topic te halen is. Sommige mensen vinden dat het allemaal opgeblazen geblaat is. Doe hiermee wat je zelf wilt. Persoonlijk denk ik dat er wel degelijk een issue is (kheb er met mijn schijf ook mee te maken). Als je wilt gaan kopen, let er dan op welke FW je schijf heeft.

(trouwens Seagate op 3-8 mailtje gestuurd. alles uitgebreid uitgelegd. nog steeds geen reactie gehad, verwacht deze nog wel en zal hem hier posten.)

[ Voor 16% gewijzigd door temp00 op 14-08-2007 19:16 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
Ik heb gister gemaild en nog dezelfde dag een reactie, ze willen alleen dat ik even naar Seagate bel maar ik denk dat ik nog even terugmail om het probleem nog uit te leggen, ik had overigens bij mijn post foto's gepost van het probleem. Ik heb overigens nu 151GB overgezet van een snelle seagate naar een trage. Zijn voornamelijk films dus grote bestanden. Het duurde ruim 50 minuten. 151GB/50=3GB/m 3000MB/60sec = minder dan 50MB/s wat me dus niet erg snel lijkt. De 3.AAK was leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week 2 Seagate Barracuda 7200.10 FW 3.AAA gekocht en in Raid0 geplaatst op een Intel ICH9R chipset en het gaat héél stroef. Windows installere koste me al bena een mensenleven en prestaties in windows zelf zijn ook niet om naar huis te schrijven ... Bij een HD Tune test begint mijn score al bij 60 MB/s en ik ga niet hoger dan 75. Dit is ook niet echt normaal hé. Erges anders in deze topic zie ik iemand met 2x mijn score ...

Maar dit is dan toch niet de "beruchte" 3.AAK firmware ?

Of ligt het aan mijn Raid controller ?

Mijn moederbord is een Gigabyte GA-P35-DS4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Twister336 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 23:22:
Na bijna een maand toch een antwoord gekregen van Seagate over het 3.AAK firmware probleem:

There was a hardware change to that drive with that firmware which is not updatable as it was for an OEM customer. So to answer your questions, #1 No your drives are not defective, they were updated for an OEM customer. #2, The current retail firmware build is 3.AAE, and this might possibly correct the issue. #3, there is no way to update the current firmware, 3.AAK, to a newer version. The only way to get a replacement would be to call in to get the drives replaced. if you call in for the replacements, make sure that you give them the following part # 9BJ14G-305, for the replacement part # as this will give you the correct firmware 3.AAE.

Dus Seagate geeft het probleem toe en de 3.AAK schijven mogen vervangen worden door 3.AAE schijven. Het is dus niet enkel de firmware die verschilt maar ook de hardware en dat is toch wel belangrijk voor mensen die erover denken om een 7200.10 aan te schaffen.
Je kunt dus beter aan de winkel expliciet vragen om product nummer # 9BJ14G-305.

Zo, probleem opgelost ;)
Ah, je hebt antwoord. Vandaag heb ik ook antwoord gekregen (na 5 weken :(), maar daar staat niks zinnigs in. Ze leggen wat uit over SATA I en SATA II en dat ik dan SATA I zal hebben wat voor de vertraging zou zorgen. :/ Terwijl dat toch niet de bottleneck is. Maargoed. Jij hebt een nuttiger antwoord.

Heb jij al een vervanging gedaan? Hoe heb je dat dan opgelost? Want een winkel zou ook kunnen reageren met 'ja hoor eens, hij doet het gewoon dus hier heb je 'm weer terug'.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 07:25:
Ik begrijp dat jullie niet tevreden zijn met het resultaat. Maar voordat jullie zo ver gaan als de schijven af te schrijven, zou het niet beter zijn ze eerst goed te testen? Zoals te lezen valt in deze post, ben ik niet helemaal overtuigd dat de resultaten die HDTune geeft ook betekenen dat de real-life performance van de schijf in dezelfde mate is 'aangetast'.
Maar als je meerdere schijven test op dezelfde manier, dan krijg je toch een aardig beeld welke sneller is, of is dat niet waar? Waaruit je kunt concluderen dat de 3.AAK versies minder snel zijn aangezien andere firmwares/schijven voor hogere cijfertjes zorgen. Dat ze niet overeenkomen met real-life performance valt te snappen. Maar ze zijn dan toch onderling vergelijkbaar, lijkt me.

[ Voor 19% gewijzigd door TerraGuy op 15-08-2007 14:58 ]

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Ik heb sinds een week een Seagate Barracuda 7200.10 320 GB. AAK firmware. Nu hoor ik ongeveer om de 10 minuten een tik geluid uit de schijf. Het klinkt iig niet echt koosjer.

Ik zal vanavond een een test met HDTune proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
De schijven dienen rechtstreeks naar Seagate opgestuud te worden. Empc waar ik ze gekocht heb kon hier niks aan doen zeiden ze. Ik heb inmiddels mijn bevestiging binnen van Seagate om op te sturen (soort odernummer). Ik had dan ook wel precies uitgelegd wat het probleem was zoals ik al zei inclusief foto's van tests met hdtune. Ik ga ze morgen opsturen en hoop dat ik dan wel snelle AAE schijven terug krijg of dat deze gemaakt worden. Tikken valt bij mij wel mee overigens maar de snelheid is echt te langzaam.

Ik laat horen als de drives terug zijn.

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Bram schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:56:
Ik heb sinds een week een Seagate Barracuda 7200.10 320 GB. AAK firmware. Nu hoor ik ongeveer om de 10 minuten een tik geluid uit de schijf. Het klinkt iig niet echt koosjer.

Ik zal vanavond een een test met HDTune proberen.
Ik heb sinds gisteren zo'n schijf met 3.AAK firmware en mijn schijf tikt ook af en toe (klinkt als het parkeren van de koppen). Verder zijn met HD Tune alle snelheden normaal, behalve de burstrate. Deze is slechts 137,6 MB/s, terwijl ik hier zie dat iedereen rond de 200 MB/s haalt...

O ja, de schijf draait wel op SATA2 (MSI K9N SLI).

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:50
Mijn PC is dus ook altijd hinderlijk traag als ik een groot bestand verplaats (kan niet eens internete).
Ik vermoede altijd dat het dus lag aan mijn moederbord (P5N-SLI :X ), maar nu kwam ik dus dit topic tegen en las dat die AAK firmware dus niet helemaal lekker was.
Ik dus even HD Tune draaien (had ik al eerder gedaan en zat toen al een trage hdd tussen)...
En ja hoor, 1 van mijn 320GB Seagates was traag, degene met de AAK firmware dus.

Hier even een plaatje van alle 3 de benchmarks.
Wat mij dus opviel is dat ze alle 3 erg verschillend zijn, terwijl het alle 3 dezelfde HDD's zijn (Seagate 7200.10 320GB).

Iemand een idee wat de verschillen verklaart en wat ik moet doen met die trage HDD?

Verwijderd

Ik ben nog niet echt onder de indruk van mijn 2x 320GB 7200.10's (ST3320620AS). Draaien samen in Raid 0 op mijn A8N-E. Maar dit is vermoedelijk omdat ik iets fout doe.

Afbeeldingslocatie: http://aycu38.webshots.com/image/23477/2001458465597143884_rs.jpg

Verder wel heerlijk om te zien dat mijn garantie in 2012 afloopt, geeft een erg veilig gevoel.

//edit: Ja 3.AAK's dus ja ;(

Afbeeldingslocatie: http://aycu08.webshots.com/image/24287/2000185258023389931_rs.jpg

Loopt een beetje uit op een farce dit.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2007 12:25 ]

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Ik heb dus drie 7200.10 320 GB schijven tegelijk gekocht bij 4Launch, waarvan één voor in mijn eigen systeem is en twee voor in een ander systeem. Twee hiervan zijn AAK schijven en de andere is een AAE. Prestatieverschillen zijn er dus wel degelijk:

AAK (MSI K9N SLI):
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hofma659/tweakers/Seagate_320_AAK_1.JPG

AAK (Gigabyte P35-DS3):
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hofma659/tweakers/Seagate_320_AAK_2.JPG

AAE (Gigabyte P35-DS3):
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hofma659/tweakers/Seagate_320_AAE.JPG

Als ik de 3dmark 2006 setup (600 MB) ga kopiëren van de ene naar de andere partitie en wat variaties daarop, gaat alles nog steeds snel. Ze werken verder prima. Iemand enig idee wat ik met de schijven moet doen?

En hoe kun je ergens zien dat de schijf echt in SATA2 draait?

Edit:
Jumpers heb ik er al allemaal afgehaald :).

[ Voor 3% gewijzigd door AntonH op 16-08-2007 12:34 ]

• Deismyna
Bij jou middelste schijf zie je idd hetzelfde als bij mij, de performence lijkt tot de 70% gecapped, en daald daarna net zoals een schijf die wel goed werkt.
Vraag me af wat hier de oorzaak van is

Verwijderd

Alle jumpers er sowieso afhalen.

Die bovenste lijkt wel gelimiteerd te zijn inderdaad.

Verwijderd

Kan iemand niet een petition starten, dat we gecompenseerd willen worden? Of gewoon nieuwe schijven? :9

• Deismyna
jumpers zijn er allemaal af bij mij, lijkt toch echt aan de firmware te liggen, schijven zijn namelijk identiek op firmware na en ze draaien alle 3 op hetzelfde moederbord.

[ Voor 15% gewijzigd door Deismyna op 16-08-2007 12:33 ]

Verwijderd

Deismyna schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 12:32:
jumpers zijn er allemaal af bij mij, lijkt toch echt aan de firmware te liggen, schijven zijn namelijk identiek op firmware na en ze draaien alle 3 op hetzelfde moederbord.
Is in de vorige pagina's al geconcludeerd dat dit aan de 3.AAK's ligt.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:20

_Apache_

For life.

Hoe zit het eigenlijk verschillende TYPEN schijven in een RAID0 array?

Heb namelijk een Seagate Barracuda 7200.10 IDE 500GB en een SATA uitvoering, kunnen deze 2 samen in een RAID0 array?

Rest van de specs, zie sig.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-07 21:33

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

• _Apache_

_Apache_

For life.

Ik zie het al, staat in de handleiding van de mamaplank, sorry 8)7

EDIT:

Het staat niet duidelijk - genoeg - in de handleiding, ze spreken alleen maar over SATA drives, zou iemand hierover - bovenstaande vraag - uitsluitsel kunnen geven?

[ Voor 27% gewijzigd door _Apache_ op 16-08-2007 13:37 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08 11:13

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hoe kom je er bij dat dit niet in RAID zou kunnen dan?
RAID met een specifieke RAID controller is waarschijnlijk niet mogelijk nee, omdat die vaak of PATA of SATA connectoren hebben. Maar met software RAID kan het prima.
Jij vermeldt niet wat je wilt, dan kun je ook geen volledig antwoord verwachten.

Nogmaals: RAID FAQ - Verschillende schijven in RAID mogelijk? :)

[ Voor 9% gewijzigd door Ultraman op 16-08-2007 20:21 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• _Apache_

_Apache_

For life.

cybersteef schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 20:20:
Hoe kom je er bij dat dit niet in RAID zou kunnen dan?
RAID met een specifieke RAID controller is waarschijnlijk niet mogelijk nee, omdat die vaak of PATA of SATA connectoren hebben. Maar met software RAID kan het prima.
Jij vermeldt niet wat je wilt, dan kun je ook geen volledig antwoord verwachten.
_Apache_ schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 12:57:
Heb namelijk een Seagate Barracuda 7200.10 IDE 500GB en een SATA uitvoering, kunnen deze 2 samen in een RAID0 array?
Leek me vrij duidelijk, maar ik las vershillende typen als '8mb vs 16 cache versie' of verschillende grootte, maar niet met verschillende interfaces.. :) My bad.

Dank, dat word knallen met 1 TB _/-\o_

Verwijderd

Kan je de Seagate Barracuda 7200.10, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB) door middel van een jumper omzetten naar Sata 1?

(In mijn topic krijg ik namelijk advies dat dit voor problemen kan zorgen bij een mobo dat Sata 2 niet ondersteund.)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2007 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 22:50:
Kan je de Seagate Barracuda 7200.10, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB) door middel van een jumper omzetten naar Sata 1?

(In mijn topic krijg ik namelijk advies dat dit voor problemen kan zorgen bij een mobo dat Sata 2 niet ondersteund.)
Jazeker, google er maar eens naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:14:
Ik heb vorige week 2 Seagate Barracuda 7200.10 FW 3.AAA gekocht en in Raid0 geplaatst op een Intel ICH9R chipset en het gaat héél stroef. Windows installere koste me al bena een mensenleven en prestaties in windows zelf zijn ook niet om naar huis te schrijven ... Bij een HD Tune test begint mijn score al bij 60 MB/s en ik ga niet hoger dan 75. Dit is ook niet echt normaal hé. Erges anders in deze topic zie ik iemand met 2x mijn score ...

Maar dit is dan toch niet de "beruchte" 3.AAK firmware ?

Of ligt het aan mijn Raid controller ?

Mijn moederbord is een Gigabyte GA-P35-DS4
Gokje: Je hebt "Volume Write-Back Cache" niet enabled in de Intel Matrix Storage Console?

Ik heb trouwens 2 320GB 7200.10's in m'n PC zitten, hangend aan een sata2 mobo, maar er zitten nog jumpers op de HD's, beperken deze mijn HD's tot sata1? (Ik heb de HD's in een raid0 opstelling staan dus het is in principe onmogelijk om zonder data verlies het in een OS uit te lezen. De Seagate website verraadt totaal niks omtrend de jumpers.)

Voor de rest: Ik heb hier 2 AAK's en merk helemaal niks slechts eraan. Komt dit nog :P?
/me MensionXL klopt af :/...

[ Voor 22% gewijzigd door MensionXL op 17-08-2007 21:51 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuws: ik heb een AAK-schijf in bezit gekregen! In tegenstelling tot jullie, ben ik hier erg blij mee. :P

Het geeft mij namelijk de mogelijkheid de real-life performance te vergelijken met een AAE-schijf (ook 7200.10 dus). Ik vertrouw die HDTune benchmarks niet. Echter hebben twee mensen in dit topic ook met RAMdisk een copytest gedaan, welke wel duidde op mindere performance. Ik hoop dat ik met beide schijven en een goede testsuite nu een definitief antwoord kan geven op de vraag of een AAK schijf nu echt in de praktijk langzamer is dan AAE, of dat slechts synthetische benchmarks zoals HDTune onterecht deze suggestie wekken.

Ik ga de schijven dedicated testen, dus zonder OS erop. Ik verwacht binnen een paar dagen de resultaten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm
  • Laatst online: 20:46

alm

@Enlightenment:
Ik ben zeer benieuwd of jouw bevindingen de reeds eerder geposte resultaten bevestigen. Kun je ook aangeven op welke wijze je dan precies getest hebt en onder welke omstandigheden (OS versie en updates; hardware, bios, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog niets getest, dat komt vandaag en morgen. Ik dacht aan de volgende test setup:
  • OS op 3e schijf, AAK en AAE schijven dus helemaal vrij, beide zijn SATA.
  • h2benchw benchmark (dedicated)
  • IOmeter benchmark
  • PCmark benchmark
  • WinRAR extract runs met veel files (time trial)
  • Recopy time trial
  • sequentiele kopie vanaf Areca of vanaf een 3GB ramdisk
De PC heeft 4GB geheugen dus dat komt mooi uit. Verder wil ik met FreeBSD nog wat tests doen wat betreft de blokgrootte. Tevens ga ik als reviewer Seagate aanspreken, ben benieuwd of ik meer los krijg dan jullie. :P

Zaakje wordt getest op een AMD Athlon 64 X2 6000+ met 4GB DDR2/666 CL4, op Windows XP SP2 en FreeBSD 6.2 amd64 op een nForce 570 SLI moederbord, maar ik verwacht niet dat dit iets uit zal maken aangezien de tests die ik uitvoer duidelijk bottlenecked zijn op de storage. Maargoed genoeg processing power dus lijkt me.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2007 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
Klinkt veelbelovend. Succes ermee. :)

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Tof dat je bereid bent zo uitgebreid te testen ;)

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:22
_Apache_ schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 12:57:
Hoe zit het eigenlijk verschillende TYPEN schijven in een RAID0 array?

Rest van de specs, zie sig.
Als ze aan dezelfde controller hangen kan het , maar ik zou zelf bang zijn voor performance problemen op de IDE schijf :). Je kunt in je bios instellen, welke hardeschijven jij in RAID wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update: ik ben bijna klaar met mijn uitgebreide tests tussen AAE en AAK schijven. :)

Wel veel werk, maar wel interessant. De resultaten zijn.... verrassend. ;)
Zodra ik klaar ben post ik hier een link naar het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ik heb op vrijdag 3 augustus een mail naar Seagate gestuurd en vandaag antwoord gehad. Ik heb er geen bal aan |:( :(, heel gezeur over bad sectors en tooltjes om ze op te sporen en te marken. Slaat nergens op m.b.t. de transfersnelheden. Is natuurlijk heel onwaarschijnlijk dat een nieuwe schijf zo vol zit met bad sectors dat ik er snelheidsproblemen mee krijg. En dan die reacties op die click/tick die heel veel andere mensen ook horen. Dat zou gebeuren door offline scanning als de schijf idle is. Dat is natuurlijk ook niet van toepassing omdat het ook en juist gebeurt wanneer de schijf aan het werken is.

Ben heel benieuwd wat de testresultaten van Enlightenment zijn.

Mijn mail:
Dear Sir/Madam,

I recently purchased a Seagate Barracuda 7200.10 320 GB with firmware 3.AAK. S/N: XXXXXXXX P/N: XXXXXXXX. I have 2 issues with this disk.

1>The disk is not performing as it should be or, in other words, as claimed by Seagate. The transfer rate of my disk always runs at about 60 MB/s. I clocked this on different controllers (different computers) in a (real life) test environment with a file I copied from a RAM-drive to the disk as well as with several synthetic benchmark utilities. I also performed these tests in a live-cd environment with the same results. To be clear, during these test there were no extra (unnecessary) processes/malwares running, the tests where performed on Sata II controllers and disk is in Sata II mode.
2>Occasionnaly, I hear a very disturbing loud tick/click coming from the disc which really concerns me.

The performance issues really bug me since I thought buying this disk would really give me a fast disk but instead I'm fed up with a slow one. I also like to know what the tick/click is about since it sounds really unnatural.

Sincerely yours,

xxxx xxxx
Reactie:
Thank you for your inquiry.

Run our diagnostic program on the drive.
Please go to this website: http://seatools.seagate.com
Download Seatools and create the bootable CD (Burn An Image from your CD burning software) and then launch first the short test and then the long test if the short test passes.
If bad sectors appear, you might consider running the Full zero-fill from the Seatools program as well (hit 'Z' from the main menu). This will erase all the data on the drive and hopefully correct the bad sectors. Make sure to backup your data before doing this zero-fill. If you cannot backup your data at this time and do not want to erase it, do not run the zero-fill.
Once the zero-fill is done, please run at least the short test again.

The latest generation of our high-capacity hard drives has been programmed to perform regular offline scans to test the drive’s reliability and detect any possible malfunctions that may have been caused during transit.
The offline scanning takes place when the drive is idle. This feature cannot be disabled and does not affect the performance of the hard drive.

Offline scanning helps to maintain the reliability of the drive by moving the heads within the "high-flight zone" in a pre-programmed pattern. The "high-flight zone" is located toward the outside of the platters where the most air flows under the heads during times of inactivity.

If you feel that your noise is excessive , you can run Seagate's SeaTools diagnostic software to check the physical integrity of the drive.

SeaTools can be obtained from Seagate's website at: (http://www.seagate.com/support/seatools/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn AAK op Sata 1, zonder XP.
ik ga er zo XP op zetten.

is dit een beetje redelijk?

als ik voor iemand een test moet doen, of iets anders, dan hoor ik het wel :)

Afbeeldingslocatie: http://xs218.xs.to/xs218/07342/tune.JPG

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2007 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
Inmiddels zijn mijn schijven aangekomen bij Seagate en zijn de andere opgestuurd, ik laat zsm weten welke schijven ik terug heb gekregen zodra ik ze heb. Raar dat bij de rest het probleem niet erkend wordt bij Seagate en bij mij wel. Ik kon na een dagje over en weer mailen mijn schijven opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wiene: wat is jouw ervaring met de responstijd van Seagate? Ik heb nog geen antwoord namelijk. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Laatst online: 24-07 21:46
Ik zit er over te denken om een Seagate 7200.10 in maatje 500GB in te plaatsen. Alleen nu zit ik even met een vraag omtrent de interface. De pc heeft nu een Seagate 7200.7 160GB erin zitten maar kan op de schijf niet achterhalen welk soort Interface deze gebruikt, behalve dat het dan SATA is.

Is het zonder problemen naast deze schijf te plaatsen, of moet ik toch met wat dingen rekening houden?

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
Mijn ervaring is binnen een paar uur. Helaas ben ik dus mooi genaaid. Ik heb vandaag nieuwe drives ontvangen...ik heb overal duidelijk aangegeven dat ik geen 3.AAK drives wil, en wat denk je... 3.AAK drives teruggekregen. Net getest heb dezelfde problemen ook al staat er repaired op. Het zijn overigens niet mijn eigen drives, ander serial number. Dus opsturen heeft niet zo heel veel zin. 8 euro betaald voor het versturen...leuk. Ik ga ik toch eerst eens wat testen nu. Ik ben nu al vanaf juni mijn pc in elkaar aan het zetten. Eerst ging mobo kapot met flashen bios...ivm trage raid dacht ik dus ef de bios te flashen. Mobo RMA dus. Bleek het aan de schijven te liggen. Nu kan ik nog geen RAID instellen omdat ik geen goede schijven heb. Zo kan ik wel blijven sukkelen of gewoon geen raid en trage schijven...

Voor Wicked Game, je moet even achterhalen of je SATA I of SATA II op je Mobo hebt. Als je SATA II hebt moet je achter bij de aansluiting van je schijf de jumper eraf halen. bij SATA I hoeft dit niet. Voor de rest moet het gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor SATA II hoef je ook geen jumper er af te halen. Als het SATA is moet het gewoon werken. Enige uitzondering is als je de jumper eraf haalt en dus SATA II mode inschakelt en je een oude chipset hebt die niet goed van terug kan schakelen naar 1,5Gbps. Dus dan ben je niet meer forward compatible.

• Wicked-Game
  • Laatst online: 24-07 21:46
M.A.W. gewoon plaatsen en draaien maar. Nu lees ik hier nogal wat fouten omtrent de schijven van seagate 7200.10 maar dan metname de 320GB, heeft de 500GB hier ook last van?

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Verwijderd

Voor zover ik weet wel ja, die hebben ook AAK firmware. Een iemand zei dat het mogelijk komt doordat de AAK-disks in China worden gemaakt. Kunnen mensen even posten welke firmware zij hebben en uit welk land deze gefabriceerd is? Staat op je label.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net even de snelheid van mijn hd bekeken maar hij kam niet eens boven de 50mb/s! dat is toch veel te laag? Zelfs voor een AAK versie. wat kan ik fout hebben gedaan of is deze hd gewoon helemaal brak?

Afbeeldingslocatie: http://img251.imageshack.us/img251/8393/hdspeedvg9.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor controller? Ik zie dat je score wel is beinloved door andere programma's (enkele hoge pieken in de accesstime kun je dat mooi aan zien, en dallen in de transferrate).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dat moment van testen had ik alleen maar firefox draaien dat kan het toch niet zo vertragen?
Ik zou verder niet weten wat er op de achtergrond kan draaien dat het zo vertraagt.
ik gebruik ik gewoon alles standaard met vista en dit zijn mijn specs:

P5N32-E SLI PLUS
8800 GTX
E6600
Seagate 7200.10 320GB
2*PC6400 1GB corsair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je windows draait out of the box kroelt het al van processen, die vanalles doen zonder dat je het door hebt. En met Vista is het alleen nog maar erger. Oh je gebruikt ook Vista lees ik. :+

Maargoed je kan nog even met HDTach testen of wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:00:
Ik heb net even de snelheid van mijn hd bekeken maar hij kam niet eens boven de 50mb/s! dat is toch veel te laag? Zelfs voor een AAK versie. wat kan ik fout hebben gedaan of is deze hd gewoon helemaal brak?
Dat is jammer genoeg normaal voor een AAK versie. De snelheid is sterk afhankelijk van de controller en driver. Op mijn drie systemen varieert de maximale snelheid tussen 40 en 70 MB/s.
Met nForce drivers haal ik wel 10MB/s extra (maar dat is nog 10 MB/s te weinig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Na wat over en weer gestuur naar Seagate (als je eenmaal reactie hebt gehad, zijn ze met reageren zeer vlot) kreeg ik deze melding:
I do escalate your case to a level III for the firmware issue and they said they will contact US in order to find out which firmware available for your problem..So you'll be contacted shortly..
Hopelijk is 'shortly' inderdaad een beetje shortly... Ondertussen is dat 4 dagen geleden, maar goed, ik ben geduldig. Tis niet dat de schijf niet presteert (hij is nog steeds sneller dan m'n vorige Seagate en Maxtor), maar ik zou 'm niet gekocht hebben als hij niet bovenin de snelheidslijst stond. Ben dan ook benieuwd naar de test van Enlightment. :) Waar ga je 'm publiceren? Hier op GoT, in de hardware review van T.net of nog ergens anders? Je doet een beetje mysterieus. ;)

En verder, wat is 'Level III' eigenlijk? Net zoiets als Defcon 3? :P

@wiene: moest je je schijf opsturen naar Seagate US? Of hebben ze ook nog een Nederlandse/Europese afdeling?

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Level 3: obfuscate, hide, lie. :P

M'n artikel is bijna af. 8)
Wilde hem vandaag afmaken en morgenvroeg publiceren. Resultaten zijn zeker interessant en ik heb best veel benches gedraaid.

Hij komt natuurlijk op mn eigen site, fluffles.net. Linkje zal ik posten en un momento dado. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een dagje later geworden, maar hier is het artikel dan:

*O* fluffles.net: Seagate's AAK-firmware *O*

En hier het discussietopic op GoT:
Seagate 7200.10 AAK firmware problemen

Woei! :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2007 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ik hoop niet dat Enlightenment het erg vind dat ik het hier post, maar het artikel is af!. Kheb diverse malen op z'n/haar website gekeken en nu staat het artikel er eindelijk :).

edit: Enlightenment was me al voor :)

Wow! Echt een heel goed artikel. Wat een tijd en moeite is er gestoken in de verschillende testen en testopstellingen en dan heb ik het nog geen eens over het formatten van het artikel. Chapeau! Het is echt mooi dat er zo uitgebreid is getest door iemand met voldoende kennis omdat Seagate met dit artikel gewoon niet onder de feiten vandaan kan komen. De testen bevestigen dus wat sommigen van ons hier al ondervonden. Ik ga in m'n lopende communicatie die ik nu al een tijdje met Seagate heb, de link naar het artikel ook geven. Ben benieuwd/hoop dat het artikel bij Seagate intern rondgemaild/bekeken wordt :).

Ik zag trouwens in 1 van de hdtune screens NCQ aanstaan, was dit ook tijdens de tests?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
Mooi artikel. Netjes gedaan. Duidelijk een probleem. Ik heb een link naar het artikel en een link naar het GoT topic in de startpost toegevoegd.

Nu maar wachten op een reactie van Seagate zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dangerous_Dave
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-02-2023
Ik heb dus net 4x 7200.10 500GB gekocht allemaal AAK's

Ben benieuwd hoe deze AAK's het doen tegen andere schijven van bv Hitachi en Samsung met dezelfde grote! Ik dacht dat Seagate altijd wel vrij snel was!?

Als ik het programma HD Tach gebruik krijg ik een veel hogere score! _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Dangerous_Dave op 28-08-2007 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 3 seagates 7200.10, een 3.AAD, 3.AAE en een 3.AAK en ik heb wel erg shitty results, ben er niet echt over te spreken, vroeger haalde ik vlot 320Mb/s, toen heb ik disk teruggestuurd en kreeg ik deze 3.AAK in de plaats, pas vandaag lees ik de ervaringen rond de AAK's, ik wist nooit waar het aan lag, ik weet wel, van zodra ik die nieuwe schijf had was het eerste dat ik merkte dat er ineens klikken kwamen af en toe, dan gaat mijn schijf ineens redelijk luid KLIK, en dat had ik eerst niet(met mijn 2 3.AAD's en die ene 3.AAE),

hier mijn schijtresultaten,

Afbeeldingslocatie: http://i12.tinypic.com/50662o3.jpg

trage access en below average MB/s:( Dus als ik het goed heb kan ik die zooi nog gewoon terugsturen en moeten ze me een andere geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de Seagate Barracuda 7200.10 320GB,7200rpm,16M,SATAII gaan kopen, is dit een beetje een goede keus? En hoe zit het met de firmware problemen waar in het begin van dit topic over wordt gesproken?
Bij informatique heb ik ook de Seagate Barracuda ES 320GB, 7200rpm, 16MB, SATAII , wat is het verschil tussen deze 2 harde schijven?

Edit:
Ik kom deze post tegen:
Het is een dagje later geworden, maar hier is het artikel dan:

fluffles.net: Seagate's AAK-firmware

En hier het discussietopic op GoT:
Seagate 7200.10 AAK firmware problemen

Woei!
En is het firmware probleem ook van toepassing op bovengenoemde harde schijven?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-08 18:24

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Misschien als je iets verder kijkt als je neus lang is zal je zien dat het vooral om de bovenstaande schijf gaat. De ES versie is een serverversie en die is niet meegenomen in dit topic volgends mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hurricane schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 09:40:
Misschien als je iets verder kijkt als je neus lang is zal je zien dat het vooral om de bovenstaande schijf gaat. De ES versie is een serverversie en die is niet meegenomen in dit topic volgends mij.
Ja, je hebt gelijk
De volgende keer toch eerst rustig het topic doorlezen, voordat ik vragen ga stellen.

Toch maar eens kijken naar een Western Digital:
Western Digital 320GB, 7200rpm, SATAII, 16MB

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-07 11:15
Ik heb zelf een seagate 7200.10 500 gb schijf met firmware 3.aac. Wat mij is opgevallen is dat de par reparatie heel traag verloopt. Ik heb zes hd's in mijn systeem hangen, waaronder maxtors en hitachi. De seagate is erg snel, maar bij eenzelfde par reparatie meer dan 1x zo traag. Het lijkt erop dat wanneer er heel snel achter elkaar lees en schrijf instructies gegeven wordt, hij traag is. Ook bij iemand anders heb ik het getest en de seagate 320 gb 7200.10 had dezelfde verschijnsel. Hebben anderen dit ook gemerkt en is er een oplossing?

Verwijderd

Brakius: PATA of SATA?

Mijn 3.AAC is PATA en heeft op 64KB blocksize een iets lagere sequentiële snelheid dan 3.AAE. Maargoed PATA kan daarvoor zorgen (niet dezelfde controller).

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-07 11:15
Ik heb zelf een sata, maar bij iemand anders was het pata. Sequentiële snelheid is goed. HDTune enzo goed. Par reparatie bar slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

Mijn excuses als ik deze vraag niet in het goede topic stel.

Ik heb een probleem dat mijn 7200.10, zodra deze aan de ICH8 hangt bij de setup van XP niet herkend wordt en aan de Jmicron controller van mijn Gigabyte 965P-DS3 wel.

Een beschrijving van het probleem is hier te vinden. Verwijderd in "Gigabyte GA-965P-S3/DS3/DS4/DQ6 ervaring..."

Is er iemand van jullie die mij hiermee wil helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i14.tinypic.com/4qo1ykz.jpg

Hij was toen ik hem kocht ook orange zoals bij jullie. Maar nu half jaar verder gaat ie dit doen. Ik ga hem RMA-en want dit hoort gewoon niet. Het is voor mij gewoon een tijdbom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
TerraGuy schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 12:18:
@wiene: moest je je schijf opsturen naar Seagate US? Of hebben ze ook nog een Nederlandse/Europese afdeling?
Nee ze hebben ook een Nederlandse afdeling. Je moet het richting schiphol sturen, vandaar uit zal het wel verder verzonden worden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:48
Ik heb twee van het volgende type schijven (Seagate Barracuda 7200.10, 500 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II (Firmware 3.AAK)) en vind ze niet echt snel. Zijn onderstaande waarden wel normaal/goed?

Afbeeldingslocatie: http://img167.imageshack.us/img167/1905/saegate500gbwq4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img265.imageshack.us/img265/1322/overdrachtsnelheidsaegajg4.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Vjenne-ICT op 10-03-2008 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-08 19:01
Behalve de drops zien de waardes er goed uit. Was je nog andere dingen aan het doen toen je die HDtest deed, die die drops kan verklaren?

Het overkopieeren op windows vista gaat ook doorgaans ook langzamer dan op XP. SP1 fixed veel van die dingen, maar nog niet alles.
Kopieer je daar van harde schijf X naar harde schijf Y? Of naar een USB stick, locatie op netwerk, etc? Dat is wel belangrijk om een inschatting te kunnen maken.

ps. Misschien is het beter om een nieuw topic aan te maken? Zie topic warning.

[ Voor 8% gewijzigd door ChessSpider op 10-03-2008 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Vjenne-ICT schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:49:
Ik heb twee van het volgende type schijven (Seagate Barracuda 7200.10, 500 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II (Firmware 3.AAK)) en vind ze niet echt snel. Zijn onderstaande waarden wel normaal/goed?

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat zijn vrij normale scores voor een AAK schijf, deze word gewoon tegengehouden om over de 70mb/sec te gaan. Verder duiden die dipjes erop dat je schijf tijdens de test verstoord werd door andere software of bestandsoproepen.
Als je echt een zuivere run hebt van deze schijven lopen de snelheid iets op naar de 70MB/sec en dan rond het af naar beneden zoals alle anderen schijven netjes doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Bedankt voor jullie reacties! Ik dacht al dat die waardes aardig goed waren. Maar ik kan de schijven opsturen voor anderen, zelf kunnen ze worden omgeruild voor de opvolger de Seagate 7200.11, maar als ze niet defect zijn dan haal ik er niet veel van. Daarom wil ik graag weten of die snelheden wel voldoen aan de specificaties, dus heeft het zin om deze op te sturen voor RMA?

Ik was trouwens verder niks anders aan het doen tijdens de meting.

Kopieren ging van de ene schijf naar de andere schijf, beide de zelfde seagate schijven.

[ Voor 9% gewijzigd door Vjenne-ICT op 10-03-2008 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vjenne-ICT schreef op maandag 10 maart 2008 @ 17:29:
Bedankt voor jullie reacties! Ik dacht al dat die waardes aardig goed waren. Maar ik kan de schijven opsturen voor anderen, zelf kunnen ze worden omgeruild voor de opvolger de Seagate 7200.11, maar als ze niet defect zijn dan haal ik er niet veel van. Daarom wil ik graag weten of die snelheden wel voldoen aan de specificaties, dus heeft het zin om deze op te sturen voor RMA?

Kopieren ging van de ene schijf naar de andere schijf, beide de zelfde seagate schijven.
draait je OS toevallig op van die schijven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 18:11:
[...]

draait je OS toevallig op van die schijven ?
Ja, mijn OS draait op een van die twee schijven. Wat dan?

[ Voor 30% gewijzigd door Vjenne-ICT op 11-03-2008 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Vjenne-ICT schreef op maandag 10 maart 2008 @ 17:29:

Wat moet ik met mijn schijven doen? Zie voor meer info bovenstaande post......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Vjenne-ICT schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 09:32:
[...]

Wat moet ik met mijn schijven doen? Zie voor meer info bovenstaande post......
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
Vooreerst : rustig blijven en niet elke dag kicken of meermaals na elkaar posten. Indien nodig gebruik je de edit knop.

Dan de topic waarschuwing eens lezen
Let op: dit topic is initieel bestemd om informatie en ervaringen te delen en dus géén op zichzelf staande vragen/problemen! Wanneer je een probleem wil posten waar je hulp bij verwacht, start dan netjes een nieuw topic :)
Om toch een antwoord te geven, zorgen dat er geen lees/schrijf acties gebeuren tijdens de test. Dus schijf niet als OS om te testen. Maar kan op zich geen kwaad dat er een OS op draait. Als hij getest wordt, zullen de waardes normaal zijn (bij geen activiteit) of heel laag (tijdens schrijf/lees).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:53
M'n Hitachi HDD is afgelopen week gecrashed. Nu ben ik uiteraard op zoek naar een nieuwe HDD.

Zijn de Seagate schijven van goede kwaliteit? Of zijn er ook nog andere schijven die ongeveer op gelijke hoogte zitten (qua kwaliteit) met de Seagate's? Raden jullie 'n seagate aan of toch misschien 'n andere HDD? Ben ook 'n beetje aan 't twijfelen tussen een Samsung Spinpoint en een Seagate HDD

Alvast bedankt

[ Voor 21% gewijzigd door Exterminator op 11-03-2008 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seagate 7200.11, Samsung F1 en modellen van WD met hoge platterdichtheden vallen allen in dezelfde generatie moderne perpendiculaire schijven. Kijk eens naar wat reviews: elke schijf heeft zijn eigen plussen en minnen. Zo is de WD Caviar GP iets langzamer, maar wel koeler en energiezuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:59:
Seagate 7200.11, Samsung F1 en modellen van WD met hoge platterdichtheden vallen allen in dezelfde generatie moderne perpendiculaire schijven. Kijk eens naar wat reviews: elke schijf heeft zijn eigen plussen en minnen. Zo is de WD Caviar GP iets langzamer, maar wel koeler en energiezuiniger.
Ik heb het dan over een seagate 7200.10 en een Samsung Spinpoint T166

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
Je kan toch beter naar de nieuwere generatie kijken hoor.

Heb de 500GB 7200.11 uitgebreid getest, en presteert toch een heel pak beter dan 7200.10 320GB. En niet alleen puur MB/sec, maar ook multitasking, geluid en seektime.

[ Voor 18% gewijzigd door Noel op 11-03-2008 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Noel schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 23:23:
Je kan toch beter naar de nieuwere generatie kijken hoor.

Heb de 500GB 7200.11 uitgebreid getest, en presteert toch een heel pak beter dan 7200.10 320GB. En niet alleen puur MB/sec, maar ook multitasking, geluid en seektime.
En de verschillend tussen 7200.11 500GB en 7200.10 500GB?
Tussen de 7200.10 320 en 7200.10 500 zaten ook beste verschillen.

Moet eerlijk zeggen dat het me niet druk maak om deze 'problemen', net even mijn 2 7200.10's getest in HDtach. Mijn 7200.10 AA.E doet avg read in 66MB/s,de AA.K doe 63 MB/s en men oude Maxtor doet 53MB/s, waarbij de burstsnelheid van de traagste 500GB'er nog eens het hoogste is. 8)7

Afbeeldingslocatie: http://fileserver6.jpghosting.com/images/tn_aak_9a3c456bafa37bbbfd090d4b52fdf2b5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://fileserver6.jpghosting.com/images/tn_AAE_b73fe68d59c43dce8556b926bb04fa50.jpg
Afbeeldingslocatie: http://fileserver6.jpghosting.com/images/tn_DM10_d3727f675d9c65f5096f4affdb894ba3.jpg

Specs:
7200.10 500 GB 7200 rpm 16MB cache SATA
Bovenste schijf : C: - 75GB xp boot / D:- 75GB Vista boot/ E:- 330GB

Tweede schijf :
7200.10 500 GB 7200 rpm 16MB cache IDE
F: 500GB storage

Derde schijf:
Maxtor DiamondMax 200 GB 8MB cache IDE
G:/ 200GB schoolspullen

Alle tests zijn long benches, 32MB.

[ Voor 24% gewijzigd door _Apache_ op 12-03-2008 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
Dus met andere woorden de 7200.10 is een HDD die aan te raden is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Kurvers schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 10:35:
Dus met andere woorden de 7200.10 is een HDD die aan te raden is? :)
Seagate's 7200.10 is goed, maar de 7200.11 of Samsung's F1 zijn een betere keuze, zijn recentere modellen.
Echter zijn deze vooral beschikbaar in de grote capaciteiten 7200.11 -> 500-750-1000GB en de spinpoint in 750-1000GB, dus zoek je iets van 500GB en groter, ga voor de nieuwe generatie anders de 7200.10/ T166 en aanverwanten.

[ Voor 27% gewijzigd door _Apache_ op 12-03-2008 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Toch maar even een reply posten:

Na lang wikken en wegen toch maar besloten mijn 6 Seagate 7200.10 drives met AAK firmware te retourneren. Weer zon gehannes gezien ik niet direct de mogelijkheid heb mijn 1,45 TB RAID5 array te backuppen.

Echter valt de performance me toch wel tegen vergeleken met bvb de AAC firmware. Ook ben ik momenteel aan het kijken naar een hardware raid controller (Promise SuperTrak EX8350) in tegenstelling tot de huidige onboard NForce controller (680i). De extra performance van bvb. de AAC serie zal hier zeker gewenst zijn!

Daarnaast ervaar ik naar mate de tijd verstrijkt steeds meer van de onnatuurlijke tikken die hier al gemeld worden.

Uiteindelijk dus toch maar het RMA formuliertje ingevuld met de 6 serie nummers ;)

Afwachten wat er gebeurd, ga er zsowieso nog achteraan bellen gezien ik zelf geen notities kon meegeven in het formulier. Ben iig benieuwd.

Edit: Heb overigens ook nieuwe schijven uit de 7200.11 of F1 serie overwogen. Maar maak mijn inziens dan toch teveel verlies op de investering in de zes 7200.10 schijven...

[ Voor 10% gewijzigd door wasted247 op 22-05-2008 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noel schreef op maandag 05 juni 2006 @ 23:00:
@ SmoothTweaker:
De pricewatch link stond er al in. :)
@ Terw_Dan:
Goed punt, heb de eerste alinea herschreven.

Ik kijk nog even de kat uit de boom, maar ga waarschijnlijk ook een 320GB halen. Ik wil die P-ATA kabels eindelijk uit mijn case. De prijs is scherp, zeer goede €/GB verhouding, en de prestaties zijn op het eerste zicht schitterend. Alleen de geluidsproductie en warmteontwikkeling zijn nog wat vaag. Op het forum van storagereview zegt de ene dat hij lawaai maakt zoals een raptor, de ander zegt dat het een stille schijf is. De uitgebreide benchmarks van Femme zullen ook wel een pak duidelijkheid brengen...
Ik heb de schijd en hij maakt jammergenoeg wat veel lawaai ik heb nu een tweede harde schijf aangekocht van 1TB en vandie heb ik geen last van irriterende geluiden!!!Het is dan ook wel niet van seagate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:52
Om maar een oud topic op te halen..
Mijn 1e Seagate 7200.10 is overleden (320gb), ik hoorde een paar tikjes uit de pc komen en poef .. 1 hardeschijf weg..

Ik in de stress omdat ik eerst dacht dat het de hardeschijf was waar al mijn foto's stonden en mijn hele muziek verzameling (120 GB)..

Gelukkig bleek het uiteindelijk te gaan wat oudere dvd's.. schade beperkt dus.
Ondertussen is er al een andere schijf voor terug gekomen, een Samsung 1 TB hardeschijf.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

bummer voor je!
die van mij (640GB) draait zijn rondjes nog prima, maar dit is wel weer een call om backups te maken ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Had je geen garantie meer dan Sjorremans? Ik weet niet of je nog geprobeerd hebt om wat data te redden, want hoewel de data blijkbaar vervangbaar is, is zoiets natuurlijk wel zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
Met de prijzen van 1TB schijven tegenwoordig is het simpelweg dom om geen backups te hebben. Schijfje intern, schijfje extern. Backup tooltje, klaar.

Als dat toch te duur is, koop dan op z'n minst een USB stickje om de allerbelangrijkste, niet vervangbare documenten op te zetten.

Ik duw wel eens een pc in elkaar voor mensen. Backups maken is een van de zaken die ik altijd zeg. It might be new, but it's still a hard disk. Net toevallig deze week 2 kapotte disken met nog belangrijke data binnen gehad. Eentje dood, andere printplaat nog vervangen in de hoop...

Nuja, kort gezegd: "Backups mensen! Backups!!" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Laatst online: 22:02
Ik heb toen ze net uit waren 2x 320GB gekocht en naast elkaar gedraaid.
Beide schijven zijn afgelopen maand overleden, beide maakte gekke geluiden en heb ik in de prullenbak gegooid.
Gelukkig heb ik een nas met 4x500GB in raid 5 voor backup _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:52
Fauna schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:51:
Had je geen garantie meer dan Sjorremans? Ik weet niet of je nog geprobeerd hebt om wat data te redden, want hoewel de data blijkbaar vervangbaar is, is zoiets natuurlijk wel zonde.
Weet ik niet, ik heb had ook geen zin meer om daar naar te kijken, ik heb dat ding weggeflikkert in een la ergens.
Voor 70 euro heb je 1TB dus heb dat maar gedaan.

Heb nog wel geprobeerd data te redden maar de hardeschijf werd niet eens meer herkend in de bios en deed niet veel meer dan tikken.. is zonde maar ik ben vooral blij met het feit dat ik al mn foto's nog heb(bleek dat ik die per toeval een maand geleden had geback-upt :D).
Ik had wel flink gebaald als ik al mijn muziek kwijt was geweest.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Let op:
Let op: dit topic is initieel bestemd om informatie en ervaringen te delen en dus géén op zichzelf staande vragen/problemen! Wanneer je een probleem wil posten waar je hulp bij verwacht, start dan netjes een nieuw topic :)