Hoofdcategorieën
Reg. datum: 10 mei 2004

quote:
Mig29 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:18:Ik denk dat ik het product in ieder geval erg makkelijk aan de man kan brengen.

DSLR kook cursus:
Neem AS uit een compactje, jat het anti dust systeem van olympus, voorzie het geheel van de nodige pixels en er is een winner :P

Maar even serieus: het zijn bij het grote publiek geweldige verkoopsargumenten

AS: Unshakable "geen onscherpe foto's meer"
Anti Dust: geen last meer van "de grooste vijand van SLR fotografie"
10MP: "meer MP = beter"

Dat dit de halve waarheid is (stofjes kunnen wel degelijk plakken en AS is handig maar geen wonder middel) komt het een onwetende koper pas later achter.

martijn_tje wijzigde dit bericht 07-06-2006 17:28 (20%)

Minolta 5D + Minolta 18-70 f/3.5-5.6 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Sony HVL-F36AM

ir. single malt
Reg. datum: 19 februari 2001

Het hangt natuurlijk nog wel even van de marge af of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren :P

Sowieso schrijf je zo!
40D | HF100 | PS3 | 115pk/250Nm

quote:
lateef schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:54:
[...]
het gaat mij om twee dingen; ten eerste vind ik G glas te duur voor wat het biedt (en dat is één van de belangrijkste redenen waarom ik van minolta ben afgestapt) en ten tweede zit het verschil tussen een consumentenmodel en een pro-model niet alleen in de specificaties, maar ook in de bouwkwaliteit en de degelijkheid. ik hoef niet zo zeer een snelle camera met allerlei geile specificaties, maar wel een degelijke en betrouwbare camera. ik zou liever een digitale variant van de om4ti, de nikon fm3a of de leica m7 hebben dan een canon 1ds mkii of nikon d2x.
Klopt helemaal. G-glas is inderdaad heel duur. En veruit de meeste mensen(die wel goede kwaliteit willen) zullen dus helemaal niet kijken naar dergelijke lenzen. (Alleen pro's die alles uit camera willen halen misschien). Over bouwkwaliteit en degelijkheid kun je natuurlijk eindeloze discussies aangaan. De 5D en 7D deden het bepaald niet slecht op dat vlak. Het lijkt erop dat Sony de 5D ergonomisch nog iets heeft proberen te verbeteren. Als ze dat ook met de volgende camera doen (als equivalent van de 7D of hoger) zal ook daar in voorzien worden.

alu iMac 20" | Sony DSLR-A100, KM 17-35 f 2.8 D, KM 28-75 f 2,8 D, Sigma 105mm f2.8 EX Macro, Minolta 70-210 f4.5-5.6. Minolta 75-300 f4.5-5.6 (big beercan), Tamron-F 2X AF Teleconverter 7MC, Minolta 3600HS (D) flitser

trying to find the balance

Met alleen een melkkoe camera komt Sony er niet. Een dergelijke camera heeft een groot marktaandeel, maar weinig groei. Dat marktaandeel is er al niet, en de groei al helemaal niet. Met de A100 bedienen ze nu zeer duidelijk de onderkant van de markt om mensen die zaten te twijfelen om een 5D of een 7D aan te schaffen, maar gewacht hebben totdat Sony met iets kwam. Prima, die mensen zijn nu blij.

Sony heeft met het huidige aanbod van "nieuwe" lensen laten zien dat ze de hele range willen bedienen, van instappers tot (semi)-pro's. Dat wijst er mijns inziens op dat Sony op relatief korte termijn hogere segment camera's op de markt wil zetten. Zowiezo kost het veel tijd om een nieuwe camera te ontwerpen, deze A100 ziet eruit als een eenvoudige doorontwikkeling van de 5D. En waarschijnlijk was het ontwerp van deze camera al zo goed als klaar toen KM ermee stopte. Je gaat mij niet vertellen dat ze in nog geen 5 maanden een camera ontworpen hebben, de productie capaciteit daarvoor hebben gereserveerd en ook de overige infrastructuur op hebben gebouwd. Als Sony vanaf scratch had moeten beginnen waren ze volgens mij minstens een jaar bezig geweest, waarschijnlijk zelfs langer.

Volgens mij is het zelfs een goeie zet van Sony om wat camera betreft zich op de instap markt te richten. Daar zitten de meeste klanten, en daar kan je relatief snel naamsbekendheid opbouwen. Zodra de naam Alpha een beetje bekend is bij het grote publiek, kan je beginnen met de introductie van de hogere series modellen. En voor de oudere gebruiker die of al digitaal is gegaan met de 5D of de 7D heb je al een serie lensen klaarstaan met bijna voor ieder wat wils.

De vraag nu alleen is, wat zal het volgende model camera zijn wat ze gaan introduceren, en wanneer is dat? Een verbeterde versie van de 7D zou een mogelijkheid zijn. Maar dat is dan meteen een camera die waarschijnlijk op het niveau van een 8 serie zit. Misschien slaan ze die verbeterde versie wel gewoon over, en introduceren ze een camera op het niveau van de 9 serie. Er zijn genoeg geruchten geweest over een 9D van KM, dus waarschijnlijk lag iets dergelijks al op de tekentafel en gaan ze daarmee verder. Alles kan, maar voor mij is het duidelijk dat als Sony inderdaad marktaandeel wil pakken van Canon en Nikon, dan moeten ze hard gaan trekken, en niet alleen bij de instap markt blijven hangen..

Ander punt van mogelijke problemen is de gebruikersinterface van de Alpha camera's. Bij de A100 zijn eigenlijk alleen de basiskleuren veranderd, maar voor de rest ziet het er precies hetzelfde uit als op de 5D en de 7D. Maar, zal dat altijd zo blijven, gaan ze misschien op een gegeven moment toch hun Cybershot interface gebruiken? Of weten ze zelfs iets compleet anders op te bouwen?

De komende paar maanden (en jaren) zullen best spannend worden op de dSLR markt is mijn vermoeden. Sony is bezig om een greep naar de troon voor te bereiden, Nikon, maar vooral Canon, zullen daar niet zonder slag of stoot aan toe geven. Als Sony het goed doet ligt over een half jaar tot een jaar de markt weer helemaal open.
Drie maanden
Reg. datum: 26 september 2000

Ik vraag me trouwens af hoe goed het Anti-Dust-systeem gaat werken. Bij Olympus DSLR's treed dit systeem in werking als je de camera aanzet. Dat geeft dus een opstartvertraging. Dat is natuurlijk een nadeel. Bij deze Sony treedt het systeem in werking als je de camera uitzet, waardoor dit euvel min of meer is verholpen. Echter, wat is het moment waarop het meeste stof de camera binnenkomt: juist, als je van objectief wisselt. Bij Olympus wordt die stof dus gelijk na het aanzetten van je sensor getrild, terwijl dit bij de DSLR-A100 van Sony dus niet gebeurt. Om dus het stof wat je camera binnenkomt bij wisselen van een lens van je sensor te verwijderen, moet je dus de camera aan en weer uitzetten, om deze daarna weer aan te zetten om foto's te schieten. Het voordeel is dus min of meer gereduceerd tot 0.

Daarnaast verliest de sensor als de camera uitzet na verloop van tijd zijn statische lading. Het stof van een ongeladen sensor afschudden is dus gemakkelijker dan het stof van een geladen sensor afschudden. Ook daar het schudden bij het aanzetten dus een voordeel.

Hoe dit in de praktijk precies gaat uitpaken, kan ik zo 1,2,3 niet zeggen, maar ik denk dat het Olympus-systeem hier toch in het voordeel is. Maar dat is natuurlijk koffiedik kijken.

Volgens mij zou het perfecte systeem een combinatie van beiden zijn. Een optie in het menu waarmee je kunt aangeven wanneer de sensor schoongetrild moet worden:
1) tijdens het uitzetten
2) tijdens het aanzetten
3) tijdens het aanzetten na het verwisselen van een objectief
4) Op gezette intervaltijden, waarbij de shutterrelease voorang heeft (iedere 5 minuten wordt de sensor geschud, als de sensor bezig is met schudden, en je drukt op de sluiterknop, wordt die actie onmiddelijk afgebrokken, waardoor de camera meteen gebruiksklaar is. Zou heel goed te gebruiken zijn in combinatie met de oogdetector!)
5) een combinatie van bovenstaande, waardoor je dus je camera zo kan instellen dat je sensor bijvoorbeeld altijd bij het uitzetten wordt schoongetrild, en als de body een objectiefwissel detecteerd, wordt deze ook nog eens bij het aanzetten schoongetrild.
Volgens mij kan bovenstaande simpel in de firmware worden opgelost.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Mijn foto's

ir. single malt
Reg. datum: 19 februari 2001

Op het moment dat wisselen van objectieven tot de mogelijkheden behoort is het misschien helemaal geen slecht idee om de camera nog eens uit en weer aan te zetten.

Ik vind het argument van opstartsnelheid een beetje overtrokken en meer interessant voor de echte reportagefotograaf. Ik denk overigens dat velen de camera zolang deze in de hand is gewoon aan laten staan.

Sowieso schrijf je zo!
40D | HF100 | PS3 | 115pk/250Nm

Loves Blue-eyess 4 ever
Reg. datum: 07 januari 2001

quote:
Mig29 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:18:
Om mijzelf eens in de discussie te mengen zal ik mijzelf eerst maar eens introduceren als een voormalig Minolta Dynax800SI en o.a. Minolta 28-70/2.8 G gebruiker.

Ik ben het niet eens met de opmerkingen van lateef in deze discussie t.a.v. de prijs-kwaliteit verhouding van de Minolta G serie. Het enige nadeel van mijn 28-70/ 2.8G was de trage AF. Als je dit bedoelt met "te duur voor wat het biedt" ben ik het met je eens, maar alle andere aspecten van het objectief zijn werkelijk fantastisch. De bouw is zelfs dermate robuust dat Tokina er een puntje aan kan zuigen.

In het kader van prijs-kwaliteit verhouding (als dat een van de redenen is om voor een ander merk te kiezen) kan ik alleen maar met verbazing constateren dat je voor Olympus hebt gekozen. Als er een merk is dat absurde prijzen vraagt voor de professionele objectieven dan is dat Olympus. Een simpel voorbeeldje hiervan is de 300/2.8 voor 6800 euro (konijn). Ik wil nog wel meer voorbeelden aandragen, maar die zijn iets moeilijker te vergelijken vanwege de aan digitaal aangepaste brandpunten. Kern van de boodschap is, neem maar een dikke portemonnee mee.

Verder vind ik dat Sony op een overtuigende manier een systeem introduceert (uiteraard rebrand). Om de discussie over het aantal mp nog maar eens te doen oplaaien kan ik vertellen dat het gros van de consumenten (lees niet het publiek dat hier rond loopt) wel degelijk een voorkeur heeft voor meer pixels. Daarnaast heeft Sony natuurlijk het anti-stof principe keurig gejat en verbetert van Olympus. Ik denk dat ik het product in ieder geval erg makkelijk aan de man kan brengen.
Hele dure objectieven inderdaad, en houd er rekening mee dat Olympus ook nog eens een cropfactor van 2x handhaafd. Effectief gebruik je dus maar 25 50% 25% van het dure glas wat je er aan hangt omdat de sensor zo klein is (en tevens veel ruis geeft).

Ja ik had dus wel gelijk, 25% :)

Fairy wijzigde dit bericht 11-06-2006 22:23 (3%)

EOS5DII + Grip|16-35L2.8II||24-70L2.8|70-200L2.8IS||50mm1.4|85mm1.8|430EXII|580EX|
Acc: 1.4+2.0x TCII | Cactus V4 1t+2r

Reg. datum: 16 september 2005

wat wil sony, de minoltianen blij maken of een nieuw systeem op de markt zetten. In het eerste geval zou een 9D of een verbeterde 7D voor de hand liggen. Ik kan me niet voorstellen dat mensen met het beroemde glas op dit instapmodel hebben zitten wachten. Ze wachten op iets vergelijkbaars met de D 200 of de 30D of de 5D om hun dure objectieven op te klikken. En ze zullen niet eindeloos wachten.
Als ik me goed herinner waren er voor de introductie van de huidige 5D al geruchten over 8 of zelfs 10 mega sensor. Toen tot veler teleurstelling een 6 sensor ingebouwd bleek, kwamen de verhalen dat het eigenlijk bijna niets uitmaakte 2 mega meer of minder.Dat zal ook gelden voor het verschil tussen 8 en 10.mega. Het grote voordeel is dan niet zo'n groot voordeel.
Het is heel moeilijk mensen van hun merk af te halen omdat ze veel hebben geïnvesteerd. Veel minoltanen zijn de laatste jaren overgestapt naar canon en nikon. Die zullen pas overwegen naar sony te gaan als ze hun kamera's gaan vervangen over 5, 10 jaar. Al dat optimisme dat sony, samsung, panasonic of olympus de eerste of tweede plaats in dlsr gaat overnemen van canon en nikon, ik geloof er niks van. Wat ik eerder verwacht is dat na enige tijd de kleintjes hun knopen gaan tellen, en beseffen dat er te weinig te verdienen is en hun activiteit op dlsr- gebied beëindigen.

Reg. datum: 10 maart 2005

quote:
PeterVL57 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 18:18:
[...]Over bouwkwaliteit en degelijkheid kun je natuurlijk eindeloze discussies aangaan. [...]
inderdaad, maar ik gaf alleen waarom ik van minolta afgestapt ben. voor mij was de overstap naar olympus financieel aantrekkelijker en kwam de e-1 meer van mijn wensen tegemoet. wanneer de d200 van nikon er toen al was, was mijn keuze wellicht anders geweest, maar ik heb aan mijn e-1 nog steeds meer dan voldoende. dus opnieuw een overstap is totaal niet nodig (en financieel niet aantrekkelijk).

de discussie over de prijs van olympus lenzen ga ik hier maar niet aan, tenslotte gaat het hier over sony. maar hier wil ik toch nog wel even op reageren;
quote:
Fairy schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 21:17:
[...] Effectief gebruik je dus maar 25% van het dure glas wat je er aan hangt omdat de sensor zo klein is [...].
ik neem aan dit een grapje is?

Loves Blue-eyess 4 ever

quote:
lateef schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:19:
[...]
inderdaad, maar ik gaf alleen waarom ik van minolta afgestapt ben. voor mij was de overstap naar olympus financieel aantrekkelijker en kwam de e-1 meer van mijn wensen tegemoet. wanneer de d200 van nikon er toen al was, was mijn keuze wellicht anders geweest, maar ik heb aan mijn e-1 nog steeds meer dan voldoende. dus opnieuw een overstap is totaal niet nodig (en financieel niet aantrekkelijk).

de discussie over de prijs van olympus lenzen ga ik hier maar niet aan, tenslotte gaat het hier over sony. maar hier wil ik toch nog wel even op reageren;

[...]

Is geen grapje maar volgens mij heb ik wel een foutje gemaakt, in de 2x zit wel de 2 dimensies bij ingerekend, dus dat hoef je niet *2 te doen. Oftewel je gebruikt maar 50% van je dure glas...

Kleine illustratie:
http://www.dpreview.com/reviews/olympuse1/Images/sensorsizes.gif
Met dank aan ome Phil Askey | Source: www.dpreview.com

Fairy wijzigde dit bericht 07-06-2006 22:27 (9%)

EOS5DII + Grip|16-35L2.8II||24-70L2.8|70-200L2.8IS||50mm1.4|85mm1.8|430EXII|580EX|

peace man.

quote:

[...]

dat mag ik ook hopen, bij Olympus hebben ze er een heel speciaal lenzen lijn voor ontwikkeld plus mount. Olympus kennende zullen ze niet zo stom zijn om daar maar 25% van te gebruiken (kostentechnisch), verder werkt een lensontwerp ook niet helemaal zo.

Hiernaast vind ik het gezeur rond de olympus camera's erg nutteloos. Heeft hier iemand op lateef na wels serieus een Oly E serie in z'n handen gehad? Érg fijne camera's hoor.. er is meer dan ruis en cropfactor in de wereld van de fotografie...
Fairy, het klopt dus nog steeds niet wat je zegt. Speciale lenzen enzo.

simon wijzigde dit bericht 07-06-2006 22:28 (7%)

Reg. datum: 12 september 2001

quote:
Fairy schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:25:
[...]

Is geen grapje maar volgens mij heb ik wel een foutje gemaakt, in de 2x zit wel de 2 dimensies bij ingerekend, dus dat hoef je niet *2 te doen. Oftewel je gebruikt maar 50% van je dure glas...

Kleine illustratie:
[afbeelding]
Met dank aan ome Phil Askey | Source: www.dpreview.com

Halve diagonaal = Halve breedte en halve hoogte
Dus toch 25% van de oppervlakte hoor.

Maar dit loopt wel offtopic zo. :P

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

quote:
Oxi schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:37:
[...]Maar dit loopt wel offtopic zo. :P[...]
en het blijft baarlijke onzin.

Loves Blue-eyess 4 ever

quote:
Oxi schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:37:
[...]

Halve diagonaal = Halve breedte en halve hoogte
Dus toch 25% van de oppervlakte hoor.

Maar dit loopt wel offtopic zo. :P

In dit geval is dat met de cropfactor al meegerekend.

Maar ik heb het dan ook in vergelijking met Full Frame gerekend. Ik begrijp net dat alle nieuwe objectieven voor Olympus DSLR's allemaal op die crop *2 zijn afgestemd dus valt dat uiteraard weg.

Overigens, als ik naar het plaatje kijk en de dimenties lees is het wel degelijk 25% (ietsje meer ivm 4/3) :o

Maarja als de objectieven er op afgestemd zijn.... ok

Ontopic ;)

Fairy wijzigde dit bericht 07-06-2006 23:17 (17%)

quote:
[...]
inderdaad, maar ik gaf alleen waarom ik van minolta afgestapt ben.

Ik ben juist van Olympus overgestapt naar Minolta. (omdat Oly. de Mount veranderde)
Dit was wel voor het bekend werd gemaakt dat Sony de boel ging overnemen.

Mud.Starrr wijzigde dit bericht 08-06-2006 00:16 (5%)

quote:
Wolfensteijn schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 19:11:
Met alleen een melkkoe camera komt Sony er niet. Een dergelijke camera heeft een groot marktaandeel, maar weinig groei. Dat marktaandeel is er al niet, en de groei al helemaal niet. Met de A100 bedienen ze nu zeer duidelijk de onderkant van de markt om mensen die zaten te twijfelen om een 5D of een 7D aan te schaffen, maar gewacht hebben totdat Sony met iets kwam. Prima, die mensen zijn nu blij.

Mijn inziens richt Sony zich vooral op de consumenten die nog moeten instappen in de DSLR-markt. Er zijn nog steeds erg veel consumenten die hun eerste DSLR aanschaffen. Vaak zijn dat mensen die eerdere ervaring hebben opgedaan met digitale compactcamera's of een verouderde analoge camera hebben liggen. Het is logisch dat Sony zich eerst op de massa richt. Hoe meer consumenten het aan zich kan binden, des te meer marktaandeel het kan zeker stellen (nu en in de toekomst).

Het lijkt me verder vanzelfsprekend dat de eerstvolgende camera van Sony een opvolger van de 7D is. De 7D is sinds november 2004 verkrijgbaar en kan inmiddels wel een upgrade gebruiken. Voor een "9D" is een veel kleinere markt. De professionele Minolta-fotografen zijn al lang overgestapt op een ander digitaal systeem of vermaken zich met de 7D. Een model boven de 7D zal er uiteindelijk wel moeten komen om het programma compleet te krijgen. Ik kan me moeilijk voorstellen dat Sony met het lenzenaanbod dat nu is aangekondigd géén plannen heeft om een professionele camera op de markt te brengen.
Bug-racing... Found:new Y2kbug
Reg. datum: 27 februari 2001

quote:
jack77 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 21:18:
wat wil sony, de minoltianen blij maken of een nieuw systeem op de markt zetten. In het eerste geval zou een 9D of een verbeterde 7D voor de hand liggen. Ik kan me niet voorstellen dat mensen met het beroemde glas op dit instapmodel hebben zitten wachten. Ze wachten op iets vergelijkbaars met de D 200 of de 30D of de 5D om hun dure objectieven op te klikken. En ze zullen niet eindeloos wachten.
Als ik me goed herinner waren er voor de introductie van de huidige 5D al geruchten over 8 of zelfs 10 mega sensor. Toen tot veler teleurstelling een 6 sensor ingebouwd bleek, kwamen de verhalen dat het eigenlijk bijna niets uitmaakte 2 mega meer of minder.Dat zal ook gelden voor het verschil tussen 8 en 10.mega. Het grote voordeel is dan niet zo'n groot voordeel.
Het is heel moeilijk mensen van hun merk af te halen omdat ze veel hebben geïnvesteerd. Veel minoltanen zijn de laatste jaren overgestapt naar canon en nikon. Die zullen pas overwegen naar sony te gaan als ze hun kamera's gaan vervangen over 5, 10 jaar. Al dat optimisme dat sony, samsung, panasonic of olympus de eerste of tweede plaats in dlsr gaat overnemen van canon en nikon, ik geloof er niks van. Wat ik eerder verwacht is dat na enige tijd de kleintjes hun knopen gaan tellen, en beseffen dat er te weinig te verdienen is en hun activiteit op dlsr- gebied beëindigen.

Minolta's traditie in ogenschouw nemend, hadden degenen die de 5d met 10 megapixel sensor hadden voorgesteld, dat netjes op hun buik kunnen schrijven... Gezien Minolta vrijwel altijd een serie introduceerd met een 7-model (XD-7, X-700, 7000AF, 7000i, 7xi, 700si, 7, dimage 7, 7D zijn allen de eersten van hun serie geweest), gevolgd door een iets eenvoudiger 5-model, en soms een 9, resp. 3-model. Het 7-model werd voornamelijk gebruikt voor t aanspreken van de semi-professionele markt. Gevolgd door een goedkopere gestripte 5.

Ik vind t van Sony in die zin slim om de introductie aan te vangen met een aantrekkelijk model voor de consument, waar tegenwoordig vaak meer geld valt te halen dan bij de kritische (semi-)professional.
Zeker ook heel leuk dat te doen met een uitgebreid (oud) lenzen-assortiment, en andere accessoires, zodat de "My First" Sony-gebruiker voldoende keus heeft om de dSLR-markt te betreden.

Ik denk dat Minolta-gebruikers in die zin heppie zullen zijn met t feit dat de Dynax-mount, zoals beloofd, blijft bestaan. Niet zo zeer door de introductie van een consumer-dSLR van t 5-model. Echte Minolta-gebruikers zijn het 5-model vaak al ontgroeid, doordat ze zijn doorgegroeid van een 3 naar een 5-model. Dus de volgende zou logischerwijze een 7 of 9 model moeten zijn.

Hopelijk worden die wel interessant qua prijs-kwaliteit. Wel jammer dat dat nog een tijdje gaat duren... :'(

edit:
En ja... waarschijnlijk ben ik niet logisch begonnen met een profi "1" model, gevolgd door 2 verschillende series 7-modellen, een 8-model... en weer een 7-model, en nu waarschijnlijk een tijdelijk 5-model...

Voor mezelf heb ik al eens uitgevonden dat de terugstap van een 7-model naar een 3 of een 5 binnen dezelfde serie niet wenselijk is... (zelfs vrij irritant!)

RC wijzigde dit bericht 08-06-2006 05:49 (7%)

JongLicht: Fotoclub voor jongeren | There is at least one solution for your computer problem... (if not more)

Hier een link naar een aardig interview met een sony productmanager over Sony's marktbenadering en de toegepaste technieken in de nieuwe Alpha ........

PeterVL57 wijzigde dit bericht 08-06-2006 07:03 (4%)

alu iMac 20" | Sony DSLR-A100, KM 17-35 f 2.8 D, KM 28-75 f 2,8 D, Sigma 105mm f2.8 EX Macro, Minolta 70-210 f4.5-5.6. Minolta 75-300 f4.5-5.6 (big beercan), Tamron-F 2X AF Teleconverter 7MC, Minolta 3600HS (D) flitser

Acties: [view][quote]

Door: Remy
Admin Fotografie
Styled light
Reg. datum: 08 februari 2002

^^^ stukje quote:
quote:
DCI:
Do you foresee Sony ever entering the professional space?

Mark Weir:
We are not allowed to comment upon our future intentions. But our lens lineup is quite aggressive and competent and one could read into what our lens line-up can accomplish.
Vertaling: we hebben een zut serieuze pro-lenzen: daar gaan we heus wel een paar stoere body's aan hangen.

Minolta-publiek kan gerust zijn :)
peace man.

quote:
Remy schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 08:37:
^^^ stukje quote:
[...]
Vertaling: we hebben een zut serieuze pro-lenzen: daar gaan we heus wel een paar stoere body's aan hangen.

Minolta-publiek kan gerust zijn :)
Ja, slimme verborgen boodschap. We mogen niet werkelijk zeggen dat we wat gaan doen, maar we hebben wel al de lenzen ervoor. Ben erg benieuwd wat sony gaat doen. Toch wel anders dan ik verwacht had. Stuk serieuzer, niet van die my first sony meuk.
Reg. datum: 16 september 2005

RC, natuurlijk heb je gelijk de 5D met 10 mega, dat was een droom. Maar de minoltianen droomden van een opleving van hun merk, en dan moest er wel iets buitengewoons gebeuren om het merk weer op de kaart te zetten. Dat wonder gebeurde niet en het merk verdween.
De kamera markt is moeilijk. Wie eenmaal voor een merk gekozen heeft, blijft er meestal heel lang bij omdat in de loop der tijd flink wordt geïnvesteerd. Er moet wel heel wat bijzonders gebeuren voor er wordt overgestapt. Dat is gebeurd toen Canon en Nikon betaalbare digitale reflexen gingen verkopen en andere merken dat nog niet deden.
Sony, Samsung en Panasonic zijn wel giganten met heel veel geld voor marketing, maar of ze het gaat lukken het marktaandeel in dlsr's van 95% van Canon en Nikon samen, drastisch te verlagen, ik moet het nog zien. Dan moeten er fantastische spullen worden aangeboden, die ik nog niet heb gezien.
Overigens, het Sony aanbod vind ik nogal onevenwichtig. Dure beginnerskamera, professionele lenzen, maar geen verticale handgreep

quote:
jack77 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 10:53:
Dan moeten er fantastische spullen worden aangeboden, die ik nog niet heb gezien.
dat is helemaal niet nodig. het gaat puur om marketing (zie canon) en naar mijn idee is sony nog beter in marketing dan canon. dus ik verwacht dat dat wel goed gaat komen, zeker voor de consumentenmarkt.

quote:
jack77 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 10:53:
RC, natuurlijk heb je gelijk de 5D met 10 mega, dat was een droom. Maar de minoltianen droomden van een opleving van hun merk, en dan moest er wel iets buitengewoons gebeuren om het merk weer op de kaart te zetten. Dat wonder gebeurde niet en het merk verdween.

Er staat nu Sony op de camera's, maar de mount en de producten blijven. De Alpha 100 is een verbeterde Dynax 5D en de 7D zal ongetwijfeld ook een opvolger vinden. Het is dus wat minder dramatisch dan je hier voorstelt.

quote:
De kamera markt is moeilijk. Wie eenmaal voor een merk gekozen heeft, blijft er meestal heel lang bij omdat in de loop der tijd flink wordt geïnvesteerd. Er moet wel heel wat bijzonders gebeuren voor er wordt overgestapt. Dat is gebeurd toen Canon en Nikon betaalbare digitale reflexen gingen verkopen en andere merken dat nog niet deden.

De cameramarkt is niet volledig gefixeerd en bestaat niet alleen uit vervanging van oudere camera's. Er zijn nog steeds veel consumenten die hun eerste (D)SLR aanschaffen. Zij zijn niet gebonden aan een bepaald platform. Verder is er nog steeds een erg grote groep gebruikers van oudere Minolta spiegelreflexen. Het is niet zo dat Minolta een of ander obscuur merk was dat door niemand werd gekocht.

quote:
Sony, Samsung en Panasonic zijn wel giganten met heel veel geld voor marketing, maar of ze het gaat lukken het marktaandeel in dlsr's van 95% van Canon en Nikon samen, drastisch te verlagen, ik moet het nog zien. Dan moeten er fantastische spullen worden aangeboden, die ik nog niet heb gezien.
Volgens dit artikel hadden Canon en Nikon in 2005 een marktaandeel van respectievelijk 53,3 en 28,3 procent. Dat is nogal wat minder dan 95 procent. Sony wil in maart 2007 10 procent marktaandeel bereiken. Of dat gaat lukken weet ik niet, maar als je zulke doelen stelt heb je neem ik aan een strategie voor ogen die deze doelen kan realiseren.

De Alpha 100 heeft met z'n 10MP sensor en anti-shake twee belangrijke verkoopargumenten voor op concurrerende budget DSLR's. Een verkoper kan draar prima mee uit de voeten. Het moet geen probleem zijn om 'm te verkopen aan consumenten die niet vast zitten aan een platform.

quote:
Overigens, het Sony aanbod vind ik nogal onevenwichtig. Dure beginnerskamera, professionele lenzen, maar geen verticale handgreep
Het is dan ook glashelder dat Sony zijn DSLR-lijn niet wil beperken tot één consumentenmodel.

quote:
Femme schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 11:50:
Het is dan ook glashelder dat Sony zijn DSLR-lijn niet wil beperken tot één consumentenmodel.
maar zo geweldig is die lenzen lijn toch ook niet? ze hebben één goede zoomlens en een aantal goede primes. een goede standaardzoom ontbreekt nog, net als goede (ultra) groothoeklenzen. ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje een gemiste kans van sony. ze hadden nu met een nieuw lenzen assortiment speciaal voor digitaal kunnen komen, maar borduren nu naar mijn idee nog veel te veel door op de (analoge) lijn van minolta.

en nog steeds blijft sony redelijk vaag. okay, er is nu bekend gemaakt wat er op korte termijn gaat komen. maar is er ook een roadmap van sony bekend?

Loves Blue-eyess 4 ever

quote:
lateef schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 12:17:
[...]
maar zo geweldig is die lenzen lijn toch ook niet? ze hebben één goede zoomlens en een aantal goede primes. een goede standaardzoom ontbreekt nog, net als goede (ultra) groothoeklenzen. ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje een gemiste kans van sony. ze hadden nu met een nieuw lenzen assortiment speciaal voor digitaal kunnen komen, maar borduren nu naar mijn idee nog veel te veel door op de (analoge) lijn van minolta.

en nog steeds blijft sony redelijk vaag. okay, er is nu bekend gemaakt wat er op korte termijn gaat komen. maar is er ook een roadmap van sony bekend?
Met een FullFrame lens kunnen mensen makkelijker overstappen. Daarnaast lijk me de extra ruimte ook nodig voor de antishake, aangezien de sensor zich verplaatst t.o.v. de lens.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: