Reg. datum: 10 mei 2004
Minolta 5D + Minolta 18-70 f/3.5-5.6 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Sony HVL-F36AM
Forum » Fotografie » Fotografie Algemeen » Sony Alpha 100
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Reageer Nieuw Topicquote:Mig29 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:18:Ik denk dat ik het product in ieder geval erg makkelijk aan de man kan brengen.
martijn_tje wijzigde dit bericht 07-06-2006 17:28 (20%)
Minolta 5D + Minolta 18-70 f/3.5-5.6 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Sony HVL-F36AM
Sowieso schrijf je zo!
40D | HF100 | PS3 | 115pk/250Nm
Klopt helemaal. G-glas is inderdaad heel duur. En veruit de meeste mensen(die wel goede kwaliteit willen) zullen dus helemaal niet kijken naar dergelijke lenzen. (Alleen pro's die alles uit camera willen halen misschien). Over bouwkwaliteit en degelijkheid kun je natuurlijk eindeloze discussies aangaan. De 5D en 7D deden het bepaald niet slecht op dat vlak. Het lijkt erop dat Sony de 5D ergonomisch nog iets heeft proberen te verbeteren. Als ze dat ook met de volgende camera doen (als equivalent van de 7D of hoger) zal ook daar in voorzien worden.quote:lateef schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:54:
[...]
het gaat mij om twee dingen; ten eerste vind ik G glas te duur voor wat het biedt (en dat is één van de belangrijkste redenen waarom ik van minolta ben afgestapt) en ten tweede zit het verschil tussen een consumentenmodel en een pro-model niet alleen in de specificaties, maar ook in de bouwkwaliteit en de degelijkheid. ik hoef niet zo zeer een snelle camera met allerlei geile specificaties, maar wel een degelijke en betrouwbare camera. ik zou liever een digitale variant van de om4ti, de nikon fm3a of de leica m7 hebben dan een canon 1ds mkii of nikon d2x.
alu iMac 20" | Sony DSLR-A100, KM 17-35 f 2.8 D, KM 28-75 f 2,8 D, Sigma 105mm f2.8 EX Macro, Minolta 70-210 f4.5-5.6. Minolta 75-300 f4.5-5.6 (big beercan), Tamron-F 2X AF Teleconverter 7MC, Minolta 3600HS (D) flitser
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Mijn foto's
Sowieso schrijf je zo!
40D | HF100 | PS3 | 115pk/250Nm
Hele dure objectieven inderdaad, en houd er rekening mee dat Olympus ook nog eens een cropfactor van 2x handhaafd. Effectief gebruik je dus maar 25 50% 25% van het dure glas wat je er aan hangt omdat de sensor zo klein is (en tevens veel ruis geeft).quote:Mig29 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:18:
Om mijzelf eens in de discussie te mengen zal ik mijzelf eerst maar eens introduceren als een voormalig Minolta Dynax800SI en o.a. Minolta 28-70/2.8 G gebruiker.
Ik ben het niet eens met de opmerkingen van lateef in deze discussie t.a.v. de prijs-kwaliteit verhouding van de Minolta G serie. Het enige nadeel van mijn 28-70/ 2.8G was de trage AF. Als je dit bedoelt met "te duur voor wat het biedt" ben ik het met je eens, maar alle andere aspecten van het objectief zijn werkelijk fantastisch. De bouw is zelfs dermate robuust dat Tokina er een puntje aan kan zuigen.
In het kader van prijs-kwaliteit verhouding (als dat een van de redenen is om voor een ander merk te kiezen) kan ik alleen maar met verbazing constateren dat je voor Olympus hebt gekozen. Als er een merk is dat absurde prijzen vraagt voor de professionele objectieven dan is dat Olympus. Een simpel voorbeeldje hiervan is de 300/2.8 voor 6800 euro (konijn). Ik wil nog wel meer voorbeelden aandragen, maar die zijn iets moeilijker te vergelijken vanwege de aan digitaal aangepaste brandpunten. Kern van de boodschap is, neem maar een dikke portemonnee mee.
Verder vind ik dat Sony op een overtuigende manier een systeem introduceert (uiteraard rebrand). Om de discussie over het aantal mp nog maar eens te doen oplaaien kan ik vertellen dat het gros van de consumenten (lees niet het publiek dat hier rond loopt) wel degelijk een voorkeur heeft voor meer pixels. Daarnaast heeft Sony natuurlijk het anti-stof principe keurig gejat en verbetert van Olympus. Ik denk dat ik het product in ieder geval erg makkelijk aan de man kan brengen.
Fairy wijzigde dit bericht 11-06-2006 22:23 (3%)
EOS5DII + Grip|16-35L2.8II||24-70L2.8|70-200L2.8IS||50mm1.4|85mm1.8|430EXII|580EX|
Acc: 1.4+2.0x TCII | Cactus V4 1t+2r
inderdaad, maar ik gaf alleen waarom ik van minolta afgestapt ben. voor mij was de overstap naar olympus financieel aantrekkelijker en kwam de e-1 meer van mijn wensen tegemoet. wanneer de d200 van nikon er toen al was, was mijn keuze wellicht anders geweest, maar ik heb aan mijn e-1 nog steeds meer dan voldoende. dus opnieuw een overstap is totaal niet nodig (en financieel niet aantrekkelijk).quote:PeterVL57 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 18:18:
[...]Over bouwkwaliteit en degelijkheid kun je natuurlijk eindeloze discussies aangaan. [...]
ik neem aan dit een grapje is?quote:Fairy schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 21:17:
[...] Effectief gebruik je dus maar 25% van het dure glas wat je er aan hangt omdat de sensor zo klein is [...].
quote:lateef schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:19:
[...]
inderdaad, maar ik gaf alleen waarom ik van minolta afgestapt ben. voor mij was de overstap naar olympus financieel aantrekkelijker en kwam de e-1 meer van mijn wensen tegemoet. wanneer de d200 van nikon er toen al was, was mijn keuze wellicht anders geweest, maar ik heb aan mijn e-1 nog steeds meer dan voldoende. dus opnieuw een overstap is totaal niet nodig (en financieel niet aantrekkelijk).
de discussie over de prijs van olympus lenzen ga ik hier maar niet aan, tenslotte gaat het hier over sony. maar hier wil ik toch nog wel even op reageren;
[...]
ik neem aan dit een grapje is?

Fairy wijzigde dit bericht 07-06-2006 22:27 (9%)
EOS5DII + Grip|16-35L2.8II||24-70L2.8|70-200L2.8IS||50mm1.4|85mm1.8|430EXII|580EX|
quote:
simon wijzigde dit bericht 07-06-2006 22:28 (7%)
quote:Fairy schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:25:
[...]
Is geen grapje maar volgens mij heb ik wel een foutje gemaakt, in de 2x zit wel de 2 dimensies bij ingerekend, dus dat hoef je niet *2 te doen. Oftewel je gebruikt maar 50% van je dure glas...
Kleine illustratie:
[afbeelding]
Met dank aan ome Phil Askey | Source: www.dpreview.com
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
en het blijft baarlijke onzin.quote:Oxi schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:37:
[...]Maar dit loopt wel offtopic zo. :P[...]
quote:Oxi schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:37:
[...]
Halve diagonaal = Halve breedte en halve hoogte
Dus toch 25% van de oppervlakte hoor.
Maar dit loopt wel offtopic zo.
Fairy wijzigde dit bericht 07-06-2006 23:17 (17%)
quote:lateef schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:19:
[...]
inderdaad, maar ik gaf alleen waarom ik van minolta afgestapt ben.
Mud.Starrr wijzigde dit bericht 08-06-2006 00:16 (5%)
quote:Wolfensteijn schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 19:11:
Met alleen een melkkoe camera komt Sony er niet. Een dergelijke camera heeft een groot marktaandeel, maar weinig groei. Dat marktaandeel is er al niet, en de groei al helemaal niet. Met de A100 bedienen ze nu zeer duidelijk de onderkant van de markt om mensen die zaten te twijfelen om een 5D of een 7D aan te schaffen, maar gewacht hebben totdat Sony met iets kwam. Prima, die mensen zijn nu blij.
quote:jack77 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 21:18:
wat wil sony, de minoltianen blij maken of een nieuw systeem op de markt zetten. In het eerste geval zou een 9D of een verbeterde 7D voor de hand liggen. Ik kan me niet voorstellen dat mensen met het beroemde glas op dit instapmodel hebben zitten wachten. Ze wachten op iets vergelijkbaars met de D 200 of de 30D of de 5D om hun dure objectieven op te klikken. En ze zullen niet eindeloos wachten.
Als ik me goed herinner waren er voor de introductie van de huidige 5D al geruchten over 8 of zelfs 10 mega sensor. Toen tot veler teleurstelling een 6 sensor ingebouwd bleek, kwamen de verhalen dat het eigenlijk bijna niets uitmaakte 2 mega meer of minder.Dat zal ook gelden voor het verschil tussen 8 en 10.mega. Het grote voordeel is dan niet zo'n groot voordeel.
Het is heel moeilijk mensen van hun merk af te halen omdat ze veel hebben geïnvesteerd. Veel minoltanen zijn de laatste jaren overgestapt naar canon en nikon. Die zullen pas overwegen naar sony te gaan als ze hun kamera's gaan vervangen over 5, 10 jaar. Al dat optimisme dat sony, samsung, panasonic of olympus de eerste of tweede plaats in dlsr gaat overnemen van canon en nikon, ik geloof er niks van. Wat ik eerder verwacht is dat na enige tijd de kleintjes hun knopen gaan tellen, en beseffen dat er te weinig te verdienen is en hun activiteit op dlsr- gebied beëindigen.
RC wijzigde dit bericht 08-06-2006 05:49 (7%)
JongLicht: Fotoclub voor jongeren | There is at least one solution for your computer problem... (if not more)
PeterVL57 wijzigde dit bericht 08-06-2006 07:03 (4%)
alu iMac 20" | Sony DSLR-A100, KM 17-35 f 2.8 D, KM 28-75 f 2,8 D, Sigma 105mm f2.8 EX Macro, Minolta 70-210 f4.5-5.6. Minolta 75-300 f4.5-5.6 (big beercan), Tamron-F 2X AF Teleconverter 7MC, Minolta 3600HS (D) flitser
Vertaling: we hebben een zut serieuze pro-lenzen: daar gaan we heus wel een paar stoere body's aan hangen.quote:DCI:
Do you foresee Sony ever entering the professional space?
Mark Weir:
We are not allowed to comment upon our future intentions. But our lens lineup is quite aggressive and competent and one could read into what our lens line-up can accomplish.
Ja, slimme verborgen boodschap. We mogen niet werkelijk zeggen dat we wat gaan doen, maar we hebben wel al de lenzen ervoor. Ben erg benieuwd wat sony gaat doen. Toch wel anders dan ik verwacht had. Stuk serieuzer, niet van die my first sony meuk.quote:Remy schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 08:37:
^^^ stukje quote:
[...]
Vertaling: we hebben een zut serieuze pro-lenzen: daar gaan we heus wel een paar stoere body's aan hangen.
Minolta-publiek kan gerust zijn
dat is helemaal niet nodig. het gaat puur om marketing (zie canon) en naar mijn idee is sony nog beter in marketing dan canon. dus ik verwacht dat dat wel goed gaat komen, zeker voor de consumentenmarkt.quote:jack77 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 10:53:
Dan moeten er fantastische spullen worden aangeboden, die ik nog niet heb gezien.
quote:jack77 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 10:53:
RC, natuurlijk heb je gelijk de 5D met 10 mega, dat was een droom. Maar de minoltianen droomden van een opleving van hun merk, en dan moest er wel iets buitengewoons gebeuren om het merk weer op de kaart te zetten. Dat wonder gebeurde niet en het merk verdween.
quote:De kamera markt is moeilijk. Wie eenmaal voor een merk gekozen heeft, blijft er meestal heel lang bij omdat in de loop der tijd flink wordt geïnvesteerd. Er moet wel heel wat bijzonders gebeuren voor er wordt overgestapt. Dat is gebeurd toen Canon en Nikon betaalbare digitale reflexen gingen verkopen en andere merken dat nog niet deden.
Volgens dit artikel hadden Canon en Nikon in 2005 een marktaandeel van respectievelijk 53,3 en 28,3 procent. Dat is nogal wat minder dan 95 procent. Sony wil in maart 2007 10 procent marktaandeel bereiken. Of dat gaat lukken weet ik niet, maar als je zulke doelen stelt heb je neem ik aan een strategie voor ogen die deze doelen kan realiseren.quote:Sony, Samsung en Panasonic zijn wel giganten met heel veel geld voor marketing, maar of ze het gaat lukken het marktaandeel in dlsr's van 95% van Canon en Nikon samen, drastisch te verlagen, ik moet het nog zien. Dan moeten er fantastische spullen worden aangeboden, die ik nog niet heb gezien.
Het is dan ook glashelder dat Sony zijn DSLR-lijn niet wil beperken tot één consumentenmodel.quote:Overigens, het Sony aanbod vind ik nogal onevenwichtig. Dure beginnerskamera, professionele lenzen, maar geen verticale handgreep
maar zo geweldig is die lenzen lijn toch ook niet? ze hebben één goede zoomlens en een aantal goede primes. een goede standaardzoom ontbreekt nog, net als goede (ultra) groothoeklenzen. ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje een gemiste kans van sony. ze hadden nu met een nieuw lenzen assortiment speciaal voor digitaal kunnen komen, maar borduren nu naar mijn idee nog veel te veel door op de (analoge) lijn van minolta.quote:Femme schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 11:50:
Het is dan ook glashelder dat Sony zijn DSLR-lijn niet wil beperken tot één consumentenmodel.
Met een FullFrame lens kunnen mensen makkelijker overstappen. Daarnaast lijk me de extra ruimte ook nodig voor de antishake, aangezien de sensor zich verplaatst t.o.v. de lens.quote:lateef schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 12:17:
[...]
maar zo geweldig is die lenzen lijn toch ook niet? ze hebben één goede zoomlens en een aantal goede primes. een goede standaardzoom ontbreekt nog, net als goede (ultra) groothoeklenzen. ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje een gemiste kans van sony. ze hadden nu met een nieuw lenzen assortiment speciaal voor digitaal kunnen komen, maar borduren nu naar mijn idee nog veel te veel door op de (analoge) lijn van minolta.
en nog steeds blijft sony redelijk vaag. okay, er is nu bekend gemaakt wat er op korte termijn gaat komen. maar is er ook een roadmap van sony bekend?
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden
Uitgever van: