Hoofdcategorieën
Topicacties

[13" MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 27 mei 2002

quote:
surfpunk schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 11:07:
Kun je wel *alletwee* de modules er uit halen, of zit er weer 1 vast net als bij de oude iBooks?

Beide modules zijn te verwijderen, er zit niets vast. Omwille van de stabiliteit
MOET je twee modules van gelijke capaciteit plaatsen, dus je kunt vervangen
door 2x 512 MB of 2x 1 GB.Gezien de meerprijs van 100 euro voor 2x512 zou
ik dat meteen meebestellen.

Geen dag, zonder een appel :P
Reg. datum: 01 februari 2001

quote:
Alcatrash schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 12:27:
[...]

Beide modules zijn te verwijderen, er zit niets vast. Omwille van de stabiliteit
Waarom heeft de MacBook Pro wel 1x512?

Ex-Appelaar

Reg. datum: 02 februari 2004

Dan weten we ineens waar de speakers zitten ;)
http://static.flickr.com/51/148069314_bba433936f_o.jpg

Reg. datum: 13 mei 2005

quote:
Alcatrash schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 12:27:
[...]

niks moet, alles mag.
De CPU heeft een bus van 667mhz, het geheugen heeft ook een bus van 667mhz. Nu kan het geheugen in 2*667mhz mode gaan (dual-channel) als er 2 dezelfde reepjes in zitten. De MBP heeft een video kaart met eigen geheugen, dus die gebruikt het intern geheugen niet, dus maakt het niet uit of je dual-channel gebruikt, want 1 reepje is al genoeg op de cpu-bus te vullen. De MP heeft een videokaart die van je intern geheugen snoept, en daarbij bandbreete verbruikt. Dus kan het zijn dat de CPU niet de volle 667mhz van het geheugen kan krijgen als de videokaart iets doet. Met dual-channel heb je dat probleem niet, want je hebt dan 2*667mhz ter beschikking. (ik hoop dat het leesbaar is).

kortom: het kan wel, maar het zal waarschijnlijk trager zijn. Hoeveel trager is nog niet bekend.

edit:
geen dedicated videokaart, maar eigen geheugen natuurlijk 8)7

petae wijzigde dit bericht 17-05-2006 13:47 (5%)

*apple macBook*

quote:
petae schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 12:52:
kortom: het kan wel, maar het zal waarschijnlijk trager zijn. Hoeveel trager is nog niet bekend.

Oh, dan is het geen probleem.. was bang dat je de eerste module er niet uit zou kunnen halen en je dus meteen al *duur* apple geheugen moet gaan kopen.

Ben trouwens benieuwd hoeveel je gaat merken van je 'shared video geheugen' als je er 2x1gb in gaat steken..

:)

Bijvoorbaat tekoop: 2x256mb apple macBook geheugen.. (damn, wat zal het druk hiermee gaan worden op marktplaats..)
;)

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

eigenlijk gewoon Niels
Reg. datum: 09 december 2000

quote:
surfpunk schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 13:01:
[...]

bijvoorbaat tekoop: 2x256mb apple macBook geheugen.. (damn, wat zal het druk hiermee gaan worden op marktplaats..)
;)
Lijkt me dat er niet echt markt voor is, aangezien in elke macBook al minimaal 2x 256 mb geheugen zit?

Reg. datum: 04 maart 2001

Mooi dingetje geworden... Wat mij positief opviel is dat er nu ook zo'n Apple Remote wordt bijgeleverd, maar is het nu ook mogelijk om de muziek af te spelen van iTunes op een Windows pc?

FUD Führer.
Reg. datum: 12 oktober 2001

quote:
robbinh schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 13:05:
Mooi dingetje geworden... Wat mij positief opviel is dat er nu ook zo'n Apple Remote wordt bijgeleverd, maar is het nu ook mogelijk om de muziek af te spelen van iTunes op een Windows pc?

Kun je misschien wat duidelijker zijn... ik volg het helaas niet echt :?

Want wat heeft de remote hier mee te maken?

2*2Ghz, 2GB, 20 centimeter.

Reg. datum: 29 november 2005

om dat te gebruiken bij een windows pc met itunes erop.. om itunes ermee te kunnen bedienen op afstand.. dat is wat ie wil imo..

Reg. datum: 28 augustus 2003

Bedoelt hij niet dat je de muziek die je in OS X in iTunes zet, of je die kan afspelen in Windows met iTunes. <denk ik>

Haha, stom inderdaad. Mijn gedachtengang was deze laptop zo als 'HTPC' zou kunnen gaan functioneren met deze afstandbediening, maar omdat al mijn computers draaien op Windows en al mijn muziek en films op deze computers staat vroeg ik me af of het wel mogelijk is om dit te openen vanaf die macBook. Standaard kan iTunes communiceren met een andere iTunes, maar kan dit dus ook vanaf een OSX iTunes naar een Windows iTunes?

Tweaker in Dublin

quote:
robbinh schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 13:05:

Je bedoelt een aparte windows pc en dan muziek in iTunes afspelen op je MacBook?
Ja dat is mogelijk.
Op de windows PC iTunes installeren en iTunes moet gestart zijn.
Er is een zetting waarbij je je bibliotheek kan laten delen.

Als je dan iTunes start op je Macbook, zal je de bibliotheek van je PC zien staan en nummers kunnen afspelen.

* The_DoubleU heeft het gisteren gedaan maar dan muziek afspelen op een T60 met een bibliotheek die op een G5 stond. Ik ga ervan uit dat omgekeerd ook mogelijk is.

F1Time C3-G12 (Willem Gerritsen)

Zoals ik al zei is dat standaard de mogelijkheid van iTunes, ik heb dit zelf ook al gedaan tussen twee Windows computers. Maar waar ik dus benieuwd naar ben is of deze macBook een bibliotheek van de Windows pc kan openenen.

Is er eigenlijk al officiele duidelijkheid over de mogelijkheid om je screen te spannen (aan BV een 23" cinema scherm) met de nieuwe macbook?

Apple Certified Pro

Absolution
Reg. datum: 28 november 2001

You are not your post count. You are not your fps. You are not your screen resolution. You are not a beautiful and unique WON ID. You are the all singing, all dancing, crap of the internet.

duck!

quote:
davidgilmour schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 11:06:
Zo, ben al een tijdje naar de Apples aan het kijken om een notebook aan te schaffen.

Nu is die er eindelijk. De MacBook. Prima ding.

Toch vind ik het jammer dat er geen 13 inch MacBook Pro komt, het zilver is gewoon super mooi.
Ik wou zo graag een kleine zilveren laptop met ingebouwde iSight hebben, deze komt er dus nooit meer, jammer.

Het gewicht van de MacBook valt me vies tegen en hij is ook nog eens 5 centimeter breder
dan de 12 inch. Het ideaalst zou dus een 11 inch Widescreen laptop zijn die minder dan 2 kilo weegt.

Ik ga even wachten tot ie in Nederland in de winkel ligt en dan beslis ik of ik de MacBook wit instap koop of een 12 inch Powerbook.
[..]
quote:
Whieee scheef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:57:
Echt dude, word jij onderhand niet ontzettend moe van jezelf? Je loopt al een halfjaar alle geruchten achterna en denkt kennelijk nog steeds dat er hier mensen zijn die daadwerkelijk iets kunnen vertellen over release data van Apple. En als straks daadwerkelijk de *Book in kwestie uit is ga je ongetwijfeld weer over iets anders twijfelen en zo zijn we straks weer een halfjaar verder en heb je al een jaar vergooid met achter rumor sites aanrennen...

Zie hier davidgilmour, de eeuwige twijfelaar.... :+

Voor mij is alle reden om een MBP te overwegen vervallen. De MacBook is snel, en om te gamen koop ik over een halfjaar ofzo wel een iMac/PowerMac :) (of *kettermode* een PC ;) )

* Whieee sparen doet :)

Whieee wijzigde dit bericht 17-05-2006 13:40 (7%)

Why do I have a duck sitting on my face?

the alien you never expected
Reg. datum: 12 maart 2003

Ach, leuk zo'n glossy scherm ik zou er niet aan moeten denken om heel de dag naar mijn lelijke kop te kijken. 's ochtends en 's avonds is al vaak genoeg :)

Absolution
Reg. datum: 28 november 2001

Ik ben benieuwd hoe merkbaar het verschil is tussen 1,83ghz of 2ghz, zeker met 1+ gb aan geheugen.

You are not your post count. You are not your fps. You are not your screen resolution. You are not a beautiful and unique WON ID. You are the all singing, all dancing, crap of the internet.

FUD Führer.
Reg. datum: 12 oktober 2001

En ja hoor, die gekke japaners hebben er al eentje uit elkaar gehaald:

http://www.kodawarisan.co...06/05/macbook_aaaa_1.html

2*2Ghz, 2GB, 20 centimeter.

Keyboard mepper
Reg. datum: 18 november 2004

quote:
davidgilmour schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 11:06:
[...]
Ik ga even wachten tot ie in Nederland in de winkel ligt en dan beslis ik of ik de MacBook wit instap koop of een 12 inch Powerbook.

Werkt dat videocam programma ook met een externe kleine webcam op de 12 inch PB ?
En zijn die 12 inch PB's uberhaupt nog leverbaar?
offtopic:
Ik heb eind vorig jaar een PowerBook 12" gekocht. Hij is nog met garantie, second skin, maxed out geheugen en zelfs nog met het foam en de originele doos en boekjes. Ik wil graag 'upgraden' naar een MacBook. Als je interresse hebt kun je me mailen op het adres in m'n profiel.

Sorry dat het hier moet, maar er stond geen adres in jouw profiel ;)

/edit:
quote:
DesertStorm schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:05:
En ja hoor, die gekke japaners hebben er al eentje uit elkaar gehaald:

http://www.kodawarisan.co...06/05/macbook_aaaa_1.html
Zo hee, alles zit lekker krap in elkaar. Nu snap ik waarom daar geen dedicated graphics in zitten. De hele onderkant voor de schijf en batterij!

Sijmen wijzigde dit bericht 17-05-2006 14:16 (25%)

'Bewijs maar eens dat je bestaat!' zei de vis tot de oceaan.

Reg. datum: 29 november 2005

quote:
Sijmen schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:06:
[...]

[...]

Zo hee, alles zit lekker krap in elkaar. Nu snap ik waarom daar geen dedicated graphics in zitten. De hele onderkant voor de schijf en batterij!
Vandaar dat er nooit een 12" Macbook Pro zal komen ;) (zeg nooit nooit, maar damn.. dat wordt proppen dan! :o )

JeroenGans wijzigde dit bericht 17-05-2006 14:15 (10%)

Reg. datum: 08 januari 2000

quote:
debilio schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 12:46:
Dan weten we ineens waar de speakers zitten ;)
[afbeelding]

Dat wisten we al ;)

Een kleine toevoeging: De speakers zitten dus bij de hoeken aan de achterkant; het scherm reflecteert het geluid in jouw richting aan de hand van de hoek van het scherm :)
De subwoofer zit ongeveer onder de F8 en F9 knop onder het toetsenbord :)

Ballebek wijzigde dit bericht 17-05-2006 14:21 (9%)

ACSP, ACTC & ACSA certified

awesome
Reg. datum: 21 december 2000

quote:
Ballebek schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:20:
[...]
De subwoofer zit ongeveer onder de F8 en F9 knop onder het toetsenbord :)
Volgens dat linkje hierboven (naar die Japanner die hem uit elkaar haalt) zit er geen subwoofer in.

Yokohama, Japan
Reg. datum: 25 april 2000

quote:
JeroenGans schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:14:
[...]

Vandaar dat er nooit een 12" Macbook Pro zal komen ;) (zeg nooit nooit, maar damn.. dat wordt proppen dan! :o )
Als je de chips van Intel vergelijkt met de IBM G4's dan zijn ze kwa oppervlak 2-3 keer zo groot. Er past niet veel meer bij in deze laptop in ieder geval.
Professional Newbie

quote:
Wannapuf schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:27:
Volgens dat linkje hierboven (naar die Japanner die hem uit elkaar haalt) zit er geen subwoofer in.

Zou dit hem niet zijn? (het middelste rode vierkantje):

http://tweakers.net/ext/f/52692570a31070bc66c48451fbc0cd15/thumb.jpg

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!"
- Steun Mepukori, gebruik geen DRM!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: