Hoofdcategorieën
Topicacties

Wat zijn goede oordopjes? Deel 7

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 47 48 49 50 last

Nieuw Topic
Oordopjes raad ik je voor het hardlopen/sporten sowieso af. In-ears glijden namelijk naar buiten door het zweet en gewone dopjes zitten vaak niet stevig genoeg en vallen uit je oren. Ik raad je daarom een neckband of clip-on's aan. In Wat zijn goede headphones? deel 1 staan misschien een paar tips.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Reg. datum: 03 oktober 2005

Ik heb gister de sennheiser mx400 gekocht.. wel redelijke oordoppen voor 14 euro ;)
Ik was dus bij de mediamarkt en ik zag echt 10 verschillende sennheiser oordoppen.. er zat ook wat tussen wat niet eens op de sennheiser website staat :? de mx750.. ik zat ff de gegevens te vergelijken, hij had even veel dB als de mx500 dus t/m 21000.
het enige verschil wat ik kon zien was de aantal ohm.. de mx750 was echt een stuk lager dan de mx400 en mx500.. die zijn iets van 32 ohm en die mx750 rondt de 16 ohm ergens :? Ik heb geen idee wat dat met het geluid doet.
Iemand enig idee of dat een beetje goede oordoppen zijn voor 19¤ ? of is het gewoon een stunt?

KappeNou wijzigde dit bericht 24-01-2006 13:34 (12%)

weer un vraagje :o

heb nou sinds net de sony MDR-EX71SL :9 , maar alsik het (de korte) in mn ipod stop hebbik stereo geluid en alsik in de verleng ding duw dan heb ik alleen links geluid. Druk ik hem soms niet ver genoeg in dat verleng stukje ofso? :|

edit:

moet je nog iets goud zien van het oordopje kabeltje wat je in de verlenger stopt? of moet die helemaal in dat dingetje? B)

hxk-clan wijzigde dit bericht 24-01-2006 15:53 (22%)

Antec 300 Case | Asus P5B Deluxe, Intel C2D E6700 @ 2,66 (266x10) @ 1,1v met Arctic Cooling Freezer 7 Pro | 1,8TB harddisk (300gb maxtor, 500gb WD en 1TB WD) | Asus 8500GT (passief) | Dell Ultrasharp 2407WFP + Iiyama E430-B

Reg. datum: 12 september 2005

quote:
hxk-clan schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 15:23:

moet je nog iets goud zien van het oordopje kabeltje wat je in de verlenger stopt? of moet die helemaal in dat dingetje? B)
Je moet hem inderdaad helemaal erin doen, zodat je niks meer van het goud ziet. Het is een beetje doorduwen, maar dan zit hij wel stevig vast:)

quote:
Ixtince schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 16:17:
[...]

Je moet hem inderdaad helemaal erin doen, zodat je niks meer van het goud ziet. Het is een beetje doorduwen, maar dan zit hij wel stevig vast:)

ah thx

*duwt 1x extreem hard...poek..oh there is stereo :+ .

Thx m8, ja durfde niet echt hard te duwen, d8 zovan: straks in uurtje weer kapotte EX71's :X Nou eens effe de dopjes inspelen btw die bass vandie dopjes is zo heerlijk _/-\o_

hxk-clan wijzigde dit bericht 24-01-2006 16:29 (12%)

Antec 300 Case | Asus P5B Deluxe, Intel C2D E6700 @ 2,66 (266x10) @ 1,1v met Arctic Cooling Freezer 7 Pro | 1,8TB harddisk (300gb maxtor, 500gb WD en 1TB WD) | Asus 8500GT (passief) | Dell Ultrasharp 2407WFP + Iiyama E430-B

Reg. datum: 11 september 2004

Ik ben vandaag ff winkels afgelopen in de stad opzoek naar de Sennheiser CX300, maar nergens! Iemand die ze in een winkel heeft zien liggen? :)

En nog vraagje.. Weet iemand of de Sennheiser CX300 ook zo'n verrote bedrading heeft als de EX71SL?

x

Reg. datum: 03 oktober 2005

quote:
Jaspur schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 16:30:
Ik ben vandaag ff winkels afgelopen in de stad opzoek naar de Sennheiser CX300, maar nergens! Iemand die ze in een winkel heeft zien liggen? :)

En nog vraagje.. Weet iemand of de Sennheiser CX300 ook zo'n verrote bedrading heeft als de EX71SL?

Bij de mediamarkt in zoetermeer hadden ze zo ver ik weet alle sennheiser modellen.. ik heb niet op de CX serie gelet dus ik weet het niet zker. ze hadden wel zelfs de mx750 die niet eens op de sennheiser website staat :?
Anders moet je ff bellen of langsgaan.
wat is er dan eigenlijk te doen aan het draad gebeuren van de EX71. gewoon voorzichtig doen, nog dingen die je er misschien niet mee moet doen? :?

Dizzy with sunstroke...
Reg. datum: 24 april 2003

quote:
hxk-clan schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 19:33:
wat is er dan eigenlijk te doen aan het draad gebeuren van de EX71. gewoon voorzichtig doen, nog dingen die je er misschien niet mee moet doen? :?
Dat is niet genoeg, het rubbere draadje vergaat gewoon automatisch, er zijn maar heel weinig mensen die er langer dan een jaar mee weten te doen (en meestal maar 3-6 maanden), maar je kan 't altijd proberen ;)

Give me a look so cold... It gives me chills. I'll try to look through the gray skies in your eyes.
Cross your fingers, and pray for winter. I'll be there, painting the town your favorite color.

Dagen van gras, dagen van stro

quote:
Hoedje schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 19:37:
[...]

Dat is niet genoeg, het rubbere draadje vergaat gewoon automatisch, er zijn maar heel weinig mensen die er langer dan een jaar mee weten te doen (en meestal maar 3-6 maanden), maar je kan 't altijd proberen ;)

2,5 jaar geleden heb ik een EX71 gekocht, deze ging bijna 2 jaar mee, zonder het draadjes verhaal.
Sindsdien heb ik er 2 versleten met de draadjes die 'vergaan'. Heb nu dus m'n 4e EX71 (garantie).
Echt ontzettend jammer, want ik vind het fantastische dopjes.

The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be

quote:
THW Arie schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 20:38:
[...]

2,5 jaar geleden heb ik een EX71 gekocht, deze ging bijna 2 jaar mee, zonder het draadjes verhaal.
Sindsdien heb ik er 2 versleten met de draadjes die 'vergaan'. Heb nu dus m'n 4e EX71 (garantie).
Echt ontzettend jammer, want ik vind het fantastische dopjes.
Wil je zeggen dat het onder de garantie valt? :*)

x

Dagen van gras, dagen van stro

quote:
Jaspur schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 20:51:
[...]

Wil je zeggen dat het onder de garantie valt? :*)
Nou m'n 3e set EX71's begonnen na net een maand uit elkaar te vallen (de draad), toen ben ik langs de winkel gegaan waar ik ze gekocht had (MP3Shop.nl) en kreeg ik gelijk nieuwe mee.

The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be

Reg. datum: 22 juni 2004

quote:
belblade schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 11:57:
[...]

niemand die hier ervaring mee heeft ? mijn huidige seinheiser mx400 zijn er echt niet geschikt voor helaas ...
Euhmmm, jawel hoor. Ik heb de Nike-Philips Skylon Flight HJ080-sportkoptelefoon. Dat zijn dopjes met een metalen behuizing (zweetbestendig) en oorhaakjes. Ze zitten superstevig en ik sport er wekelijks mee, nog nooit uitgevallen, ook niet als ik per ongeluk achter het draad bleef hangen. Gaat super en het geluid is vrij behoorlijk...

quote:
THW Arie schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 20:56:
[...]

Nou m'n 3e set EX71's begonnen na net een maand uit elkaar te vallen (de draad), toen ben ik langs de winkel gegaan waar ik ze gekocht had (MP3Shop.nl) en kreeg ik gelijk nieuwe mee.
Ik heb 'm bij BCC gekocht.. En heb 'm nu bijna een jaar. En de bedrading wordt zichbaar. Valt dat ook onder de garantie? Ik zou naar BCC kunnen gaan, maar die is niet echt in de buurt..

x

Acties: [view]

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

Dat valt niet onder de garantie bij Sony..

Ex71 SL bedrading zichtbaar

Reg. datum: 21 januari 2006

Ik raad iedereen aan hier om high-end oordopjes te kopen, en wel Super.Fi. 5 EB. Zoals in de TS wel vermeld staat is de bass echt grandioos, 't is serieus alsof je een subwoofer aan hebt staan 8) Mensen op school kijken me raar aan als ik zeg dat ze 239,- kosten, maar ik werk liever een dagje extra dan dat ik geen supergeluid heb :+

"Have you ever seen what a .44 magnum will do to a woman's pussy?"

brainbob
Reg. datum: 11 december 2003

quote:
Main_ schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 21:42:
Ik raad iedereen aan hier om high-end oordopjes te kopen, en wel Super.Fi. 5 EB. Zoals in de TS wel vermeld staat is de bass echt grandioos, 't is serieus alsof je een subwoofer aan hebt staan 8) Mensen op school kijken me raar aan als ik zeg dat ze 239,- kosten, maar ik werk liever een dagje extra dan dat ik geen supergeluid heb :+
wat voor werk doe jij?

geen
Reg. datum: 04 november 2000

Hmmm ik zat nog eens na te denken. Ik had dus altijd last van de Sennheisers MX450 waarvan al snel de kabel brak omdat het zo'n recht plugje had. De kabel (heb ik net opgezocht) is 1 meter, terwijl die van de EP-630 1,2 meter is. Ik draag mijn mp3speler altijd in mijn broekzak en de oordopjes gaan onder mijn jas door naar mijn oren. Als ik de speler dan uit mijn broekzak haalde stond het kabeltje dan ook meteen vrij strak. Omdat de kabel van de EP-630 langer is, zou dit geen probleem zijn. Of heb ik ongelijk?

Ook heb ik wat zitten lezen over die MX 450 van Sennheiser en er wordt vaak vermeld dat het in in-ear dopjes zijn??? Ook staat er dat de bassweergave van de dopjes zeer goed zijn, wat ik dus JUIST vond tegenvallen. Maar goed.

Athlon700, Asus K7V, 192 sdram, Club-3d ATI Radeon 7500 64 DDR Ram Tv-out; Laptop: 1,5 Ghz Centrino, 256 mb ram, Radeon mobility 9700.

ik dacht dat de sennheiser mx450 gewoon dopje was (geen in ear). en sennheiser dopjes hebben nou eenmaal niet zo heel veel bass (zie standaard ipod dopjes :9 da waren dacht ik mx400 (of variant ervan), het kan by the way beter worden met inspelen, maar veel beter denk ik ook weer niet.

en dat van die kabel zou best kunnen, denk dat je dat het beste zelf uit kunt proberen

edit: even 2 kleine vraagjes

- hoe voorkom je het beste de draadbreuk bij sony EX71SL dopjes
- maakt het eigenlijk uit of je L & R omdraait...ze zien er namelijk hetzelfde uit opsig B)

hxk-clan wijzigde dit bericht 25-01-2006 10:48 (50%)

Reg. datum: 21 januari 2006

quote:
Homewatch / Ad Hoc Toezicht :9

"Have you ever seen what a .44 magnum will do to a woman's pussy?"

Reg. datum: 25 januari 2006

ff een vraagje, sinds kort heb ik de Zen Micro Photo erg blij mee, maar alle kabeltjes zijn zo lang :/

De kabel van de afstandsbediening is zo rond de 80 cm. Kabeltje van mijn oordopjes (Sennheiser) zijn rond de 120 cm. Ooh en ik zelf ben 162 cm lang 8) Nu zit ik erover te denken om de speciale kortere oordopjes van Sennheiser te kopen, maar ja die is ook best wel lang 70 cm. Iemand andere ideeen of tips? (Groeien voor kan niet meer :'( dus die tip kan achterwege blijven ;) )

denk dat je dan aangewezen bent op van die Remote Control dopjes die hebben een kort kabeltje voor in afstandsbediening (50 cm ongeveer) + snoer afstandsbediening dan, maar dat lijkt me de enige manier om kleiner uit te komen.

A2 United
Reg. datum: 29 december 2002

Sinds vanmorgen ben ik in het bezit van de creative EP630. Ze zijn een stukken beter dan de oordopjes die bij de Zen Sleek bijgeleverd waren. Het klinkt allemaal een stuk zuiverder naar mijn gevoel. Deze In-ear oordoppen is wel effe wennen ten opzichte van de vorige. Je moet ze echt je oren in drukken. Gelukkig zitten er 2 setjes rubbertjes bij van kleiner en groter formaat. Ik gebruik de kleinste. Is dat normaal of heb ik gewoon kromme oren? 8)7

AMD Athlon 64 X2 4600+ Manchester| Asrock 939Dual-SATA2| 1x Dane-Elec 512 MB DDR400 + 1x Corsair 1GB DDR400| EVGA GeForce 8800GT KO|WD 160GB 7200 rpm 8mb cache (ATA) + WD 250GB 7200 rpm 8mb cache (SATA)| Creative SB Live 5.1|

Reg. datum: 07 oktober 2003

Die rubbertjes van verschillende formaten zitten er niet voor niets bij ;) De kleinere gebruiken heeft dus niks te maken met vage oren ofzo, maar gewoon met't feit dat je gehoorgang kennelijk wat smaller is :P

Ticking away, the moments that make up a dull day.

Reg. datum: 25 januari 2006

quote:
Apple Cookie schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 14:08:
ff een vraagje, sinds kort heb ik de Zen Micro Photo erg blij mee, maar alle kabeltjes zijn zo lang :/

De kabel van de afstandsbediening is zo rond de 80 cm. Kabeltje van mijn oordopjes (Sennheiser) zijn rond de 120 cm. Ooh en ik zelf ben 162 cm lang 8) Nu zit ik erover te denken om de speciale kortere oordopjes van Sennheiser te kopen, maar ja die is ook best wel lang 70 cm. Iemand andere ideeen of tips? (Groeien voor kan niet meer :'( dus die tip kan achterwege blijven ;) )

Zelf heb ik ook het probleem dat de kabeltjes zo lang zijn, en ben ook op zoek naar een oplossing.

Bij de Apple shop ben ik Sumajin smartwraps tegengekomen. Hier is de link naar Sumajin smartwraps in de Apple shop : Apple Shop : Sumajin (hopelijk werkt de link, anders moet je even kijken bij iPod accessoires --> Extra's)

Ook kan je hier een kijkje nemen: http://www.sumajin.com/online-Smartwraps.html

http://store.apple.com/Catalog/nl/Images/TD069_screen2.jpg

Bij Apple zijn ze per 3 EUR 14,95 en bij Sumajin zijn ze per stuk USD 5. In beide gevallen komen er nog verzendkosten bij.

Ben zelf nog even aan het kijken of er andere oplossingen zijn. Deze vind ik zelf in ieder geval budgetvriendelijker dan de kabels vervangen en is niet heel definitief. Soms is het ook wel eens prettig als een kabel iets langer is.

We zijn toch niet eerste die tegen dit probleem aanlopen. Er zullen vast nog wel andere oplossingen zijn.

In ieder geval succes !

Wiske wijzigde dit bericht 25-01-2006 16:52 (4%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 47 48 49 50 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: