Reg. datum: 26 augustus 2005
Je kunt wel bijvoorbeeld de Koss VC20 volume control proberen. In dat geval moet je de hoeveelheid snoeren wel voor lief nemen; ern komt een meter bij.
Als ook dat een probleem is, kom je al snel op de Sennheiser MX5x0 uit...
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Ik heb de Creative EP-630 via de website van creative zelf besteld, kosten daar 34,95 euro, inc. verzendkosten. In het begin vond ik het geluid vrij zwaar (veel bas) maar na het inspelen ben ik helemaal tevreden over het geluid.quote:monnick schreef op zondag 15 januari 2006 @ 21:45:
Ik kan de Sony MDR-EX71SL voor 36 euro kopen (nieuwe) en ik kan Creative EP630 kopen voor 42 euro. Die Sony's zijn normaal 46 euro maar ik kan ze via mijn vader kopen. Wat zouden jullie doen, de Creative's kopen of de Sony's. Ik vind erg veel bass zitten in de sony's is dit bij de creative's minder?
Specs Creative EP630:
Driverunits: 8mm Neodymium magneettransductor
Frequentierespons: 6Hz ~ 23kHz
Impedantie: 16ohm
Gevoeligheid: 106dB
Snoerlengte: 1.2m (zuurstofvrij koper)
Invoeraansluitingen: vergulde stereo-ministekker van 3.5mm
Nettogewicht: 9g (zonder verpakking)
Specs Sony MDR-EX71SL:
Color: White
Driver unit (mm): 9
Diafragma: PET
Frequentie (Hz): 6 - 23.000
Gevoeligheid (dB/mW): 100
Magneet: 400 kj/m3 neodymium
Impedantie (ohm): 16
Volumeregeling: Nee
Type kabel: OFC-neksnoer
Kabellengte (m): 0.5
Verlengsnoer (m): 1
Stekker: Vergulde, L-vormige stereoministekker
Gewicht (g): 4
Welke is nou volgens de specs beter, ik zie dat ze dezelfde frequentie hebben, verder heb ik er niet erg veel verstand van. En oja, wat heeft het zuurstof vrij koper in de kabel voor nut bij de EP-630's?
Dat is het ook zeker niet. Het snoer van dat ding is echter slechts 10 cm. In dat geval kan je dus net zo goed de speler uit je jaszak pakken. als je hem daarvoor koopt is het dus zonde van je geld, omdat er helemaal geen voordeel is...quote:zout schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 11:50:
We hebben er ook nog een van Shure.
Kan toch haast geen slechte zijn.
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Nee, die van Shure is niet echt een voordeel. Dan zou ik eerst een korte verlengkabel aan mijn iPaq moeten doen, dan die Shure en dan de in-ear dops. Dat zal de kwaliteit van het geluid ook niet ten goede komen. Een langer snoer is misschien niet zo'n probleem, dan kan ik die volumecontrol in mijn zak stoppen. Goed idee ! Thanks !quote:DeeD2k2 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 12:07:
[...]
Dat is het ook zeker niet. Het snoer van dat ding is echter slechts 10 cm. In dat geval kan je dus net zo goed de speler uit je jaszak pakken. als je hem daarvoor koopt is het dus zonde van je geld, omdat er helemaal geen voordeel is...

Heeft iemand hier een verklaring voor?
Afterhours | DeepFM | theJazz | Chill.
Reg. datum: 10 mei 2005
quote:ookedwin schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 11:23:
Ik ben al tijden op zoek naar een goed in-ear setje, maar loop steeds stuk op het gemis van een volumecontrol. Ik gebruik mijn HP iPaq als MP3 speler. Dat ding zit dan in mijn binnenzak. Ik kan dus niet volume instellen, vandaar de volumecontrol bij de oordopjes.
Weet iemand of er in-ear dopjes zijn MET volumecontrol ?Het moet wel een goed setje zijn, zoals Sennheiser of zo, want ik ben gek op bass.....
Ze zijn er wel:
http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20060109/zoo40636.jpg
http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20060109/zoo40639.jpg
Waar je ze kan kopen en over de kwaliteit heb ik geen idee.
Altec lansing komt dus zo te zien ook met inears. Ik ben benieuwd naar de prijs en de kwali want de triple flangles zien er best goed uit
GSL wijzigde dit bericht 19-01-2006 18:14 (15%)
Reg. datum: 14 januari 2006
Thx.
Als het goed is passen op maat gemaakte doppen niet op de E2, maar wel op de E3 en hoger. Ik weet niet of het dan gaat om een standaardmaat of dat ze speciaal er voor worden gemaakt, maar alleen E3 of hoger kunnen op maat gemaakte opzetstukjes op worden geplant.quote:Smokey_RS250 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:37:
Ik zit te denken aan een pare Shure doppen maar heeft iemand een piccie van die dingen zonder foam ? Ik heb namelijk van die gegoten op maar gemaakte oordopen en vraag me af of die er mischien ook op passen....
Thx.
Q6600 - 8800GT - P5N32-E SLI Plus - 4 GB PC5300 - Thermalright/Nexus/Antec
Reg. datum: 06 juli 2005
1 2 3 4 5 7 6 8 9 | Last page
Maar niet geteurd, ik had nog garantie en dus een maandje geleden nieuwe dopjes gekregen. Maar nu heb ik precies hetzelfde probleem met deze nieuwe set dopjes! Ik sta weer voor een raadsel wat dit veroorzaakt heeft. Ik ben trouwens wel altijd voorzichtig met de dopjes omgegaan, mijn oude dopjes die ik al 2 jaar gebruik werken nog steeds goed.
Weet iemand wat het kan zijn, ofdat er misschien een slechte serie is ofzo?
Warning: Do not let Dr. Mario touch your genitals. He is not a real doctor.
Reg. datum: 04 januari 2005
quote:Ferdy schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 14:38:
Afgelopen oktober had ik na het lezen van dit topic de Creative EP-630 doppen gekocht, welke me goed bevallen qua geluidskwaliteit. Helaas gingen deze doppen na een maandje kapot: de linkerdop deed het wel goed, maar er kwam maar een erg zacht geluid uit de rechterdop. Na wat testen bleek het geen draadbreuk te zijn, wat het wel was wist ik niet.
Maar niet geteurd, ik had nog garantie en dus een maandje geleden nieuwe dopjes gekregen. Maar nu heb ik precies hetzelfde probleem met deze nieuwe set dopjes! Ik sta weer voor een raadsel wat dit veroorzaakt heeft. Ik ben trouwens wel altijd voorzichtig met de dopjes omgegaan, mijn oude dopjes die ik al 2 jaar gebruik werken nog steeds goed.
Weet iemand wat het kan zijn, ofdat er misschien een slechte serie is ofzo?
Ik heb dit ook gehad. Maar laatst luisterde ik weer naar m'n oude dopjes (had gewoon nieuwe gekocht, want ik dacht dat ik ze zelf gemold had), en toen leken ze het weer te doen?
Ze staan bij speakers.quote:Sourcey schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 15:15:
Heeft iemand misschien een idee of/waar oordopjes in de pricewatch staan? Ik heb al een aantal keren gezocht maar kon zen iet vinden.
quote:Smokey_RS250 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:37:
Ik zit te denken aan een pare Shure doppen maar heeft iemand een piccie van die dingen zonder foam ? Ik heb namelijk van die gegoten op maar gemaakte oordopen en vraag me af of die er mischien ook op passen....
Thx.
Bij mijn Elacin doppen werkt't in ieder geval niet. Het gat waar de filter in zit (en dus uitgehaald kan worden
Mijn eigen misvatting was dat ik het 'buisje' van de E3 in plaats van de filter kon steken, maar daar is het gat v.d. filter is daar _veel_ te groot voor. Zoals ik dus al zei, het heeft de maat van het 'brede' stuk van de E3.
Ticking away, the moments that make up a dull day.
quote:pepijnb schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 10:04:
Circa een jaar geleden heb ik, na het volgen van dit topic destijds, gekozen voor de Sony EX71, waar ik uitermate tevreden over ben. Een van de beste aankopen van de laatste tijd kan ik wel zeggen.Maar dit even terzijde, want:
Ik ben een sleeve (dus het rubberen opzetstukje) verloren en kan ze dus niet meer gebruiken!
Dus hier mijn oproep;
Wie wil er een (graag ongebruikt) setje medium sleeves ruilen voor een (eveneens ongebruikt) setje small of large?
Ik heb precies het zelfde probleem, prima dopjes, maar aan rubber is niet te komen. Ben zelf mijn andere maten kwijt, stom stom stom.
Misschien een excuus om betere dopjes te kopen, maar ik was zelf al heel erg tevreden over de EX71 en het is eigenlijk gewoon zonde. Als ik nieuwe dopjes haal lijm ik die dingen vast.
Ik weet het, ik heb vreemde oren wat dat betreft
normale dopjes blijven (gelukkig) bij mij wel goed zitten, maar vraag me af of dat met in-ear dopjes ook zo is en of dat dan wel lekker zit? (moet je erg wennen ofso?). Was namelijk van plan (ooit) nog EX71dopjes te kopen
Antec 300 Case | Asus P5B Deluxe, Intel C2D E6700 @ 2,66 (266x10) @ 1,1v met Arctic Cooling Freezer 7 Pro | 1,8TB harddisk (300gb maxtor, 500gb WD en 1TB WD) | Asus 8500GT (passief) | Dell Ultrasharp 2407WFP + Iiyama E430-B
Give me a look so cold... It gives me chills. I'll try to look through the gray skies in your eyes.
Cross your fingers, and pray for winter. I'll be there, painting the town your favorite color.
En ALS hij recht is, twijfel ik nog steeds of ik hem moet aanschaffen, want ik heb geen goeie ervaring met zo'n recht plugje (Sennheiser MX450).
Athlon700, Asus K7V, 192 sdram, Club-3d ATI Radeon 7500 64 DDR Ram Tv-out; Laptop: 1,5 Ghz Centrino, 256 mb ram, Radeon mobility 9700.
Reg. datum: 08 september 2005
Alvast reuze bedankt.
Falon
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 47 48 49 50 last
Dit topic is gesloten.