Give me a look so cold... It gives me chills. I'll try to look through the gray skies in your eyes.
Cross your fingers, and pray for winter. I'll be there, painting the town your favorite color.
Reg. datum: 12 januari 2006
Nu is mijn vraag: is het verstandig om voor een Sennheiser te gaan (MX450 of 750, maakt dat nou nog veel uit?)? Ik heb goede dingen over full size AKG hoofdtelefoons gehoord, maar zijn de oordoppen van dit merk (bijv K14P) goed?
Ik luister veel naar trance/progressive maar ook wel pop/rock en zelfs metal, dus ik denk dat de oordoppen aardig allround zullen moeten zijn. Over de AKG's kan ik erg weinig vinden in de topics, misschien kan iemand daar meer over vertellen? (prijs-kwaliteit) Bij een bekende online shop kosten de K14P-doppen 27 euro, maar zijn ze 'binnenkort leverbaar' - maar t is niet een heel nieuw model toch, of wel?
Ik ben het met je eens, maar ik zweet niet zo snel in m'n oor...quote:LVGH schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 14:37:
Ik ga binnenkort zeer waarschijnlijk de X5L aanschaffen en daarbij wil ik wel graag iets betere oordopjes. Nu heb ik nog geen ervaring met in-ears en eerlijk gezegd ben ik er een beetje huiverig voor. Ik ken de argumenten van de voorstanders (beter geluid (bij goede seal), minder omgevingsgeluid, lagere totale belasting omdat het omgevingsgeluid niet hoeft te worden overstemd), maar het lijkt me niet fijn om oordopjes echt in de gehoorgang te duwen. Daarnaast wil ik mijn X5L veel gaan gebruiken tijdens het wielrennen en je als dove door het verkeer manoevreren is niet zo verstandigOok gaan in-ears eerder los als je zweet toch? Ik heb dus sowieso een setje standaard-doppen nodig.
Nou eigenlijk niet echt.quote:Nu is mijn vraag: is het verstandig om voor een Sennheiser te gaan (MX450 of 750, maakt dat nou nog veel uit?)? Ik heb goede dingen over full size AKG hoofdtelefoons gehoord, maar zijn de oordoppen van dit merk (bijv K14P) goed?
quote:Ik luister veel naar trance/progressive maar ook wel pop/rock en zelfs metal, dus ik denk dat de oordoppen aardig allround zullen moeten zijn. Over de AKG's kan ik erg weinig vinden in de topics, misschien kan iemand daar meer over vertellen? (prijs-kwaliteit) Bij een bekende online shop kosten de K14P-doppen 27 euro, maar zijn ze 'binnenkort leverbaar' - maar t is niet een heel nieuw model toch, of wel?
Het hangt er helemaal vanaf wat je wilt. De AKG K14P scoren goed op threble, maar bass is veel minder sterk aanwezig (waarschijnlijk daarom het eerste punt) en minder diep dan de sennheiser's. De E888 is veel beter dan beide die jij noemt, maar ook weer een stuk prijziger (40-50 euro incl. verzending).
Maar anders kun je gaan voor een setje Koss KSC35 of 75. Ze zijn stukken beter dan alle oordopjes die jij noemt. Dat zijn streetstyle (of clipons), mocht dat gaan in combinatie met wielrenhelm.
Give me a look so cold... It gives me chills. I'll try to look through the gray skies in your eyes.
Cross your fingers, and pray for winter. I'll be there, painting the town your favorite color.
Reg. datum: 10 oktober 2005
Is dat zo?quote:Hoedje schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 10:38:
Aangezien Shure de gewone E lijn heeft geschrapt
Waar zie jij dan de niet E en niet G modellen? Oftewel de pro lijn? Ik zie ze echt niet: http://www.shurestore.com/earphones/index.html#eseriesquote:Boris Jeltsin schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 17:08:
[...]
Is dat zo?Op de site staan ze nog wel
Hoedje wijzigde dit bericht 12-01-2006 17:13 (14%)
| Dell XPS M1710 |
Kenwood HD20GA7, Rio Carbon >> Etymotic ER6i, Shure E4, M³ (OPA627/637) > Beyerdynamic DT 880
quote:Smiling Pitbull schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 00:45:
credits gaan uit naar degene die dit eerder al meldde ergens in een eerder deeltje van dit topic
Ik heb dit tig keer gemeld, dus grote kans dat ik dit was
Als je trouwens het hoog iets te veel vindt worden, kan je er nog stofjes van gewone oordopjes gedeeltelijk in doen. Het kon me niet schelen, na een tidjje weer er uit gehaald.
Kan je op de Sony's ook Shure opzetstukjes gebruiken?
Q6600 - 8800GT - P5N32-E SLI Plus - 4 GB PC5300 - Thermalright/Nexus/Antec
Volgens mij wordt ie niet meer gemaakt. Punt is namelijk dat in de shop die lijn is vervangen door de zwarte c lijn. Ik had alleen ergens een nieuwsitem hierover gelezen, maar die kan ik nergens meer vindenquote:Aspa schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 18:09:
De Shure pro-line bestaat nog als de gewone E-serie, zonder "C" of "G".
Die grijze E3 gebruik ik
Jep, de sleeves/foames die geschikt zijn voor de Shure E2...quote:phantom_Dream schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 18:58:
[...]
Ik heb dit tig keer gemeld, dus grote kans dat ik dit was
Als je trouwens het hoog iets te veel vindt worden, kan je er nog stofjes van gewone oordopjes gedeeltelijk in doen. Het kon me niet schelen, na een tidjje weer er uit gehaald.
Kan je op de Sony's ook Shure opzetstukjes gebruiken?
Hoedje wijzigde dit bericht 12-01-2006 19:05 (34%)
quote:Hoedje schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 14:57:
[...]
Ik ben het met je eens, maar ik zweet niet zo snel in m'n oor...
[...]
Nou eigenlijk niet echt.
[...]
Het hangt er helemaal vanaf wat je wilt. De AKG K14P scoren goed op threble, maar bass is veel minder sterk aanwezig (waarschijnlijk daarom het eerste punt) en minder diep dan de sennheiser's. De E888 is veel beter dan beide die jij noemt, maar ook weer een stuk prijziger (40-50 euro incl. verzending).
Maar anders kun je gaan voor een setje Koss KSC35 of 75. Ze zijn stukken beter dan alle oordopjes die jij noemt. Dat zijn streetstyle (of clipons), mocht dat gaan in combinatie met wielrenhelm.
Bedankt voor je antwoord. Als die Sony's zo goed zijn, is dat wel een optie - 40 euro is nog wel te doen (ik moet ze alleen nog even vinden voor die prijs). Ze zijn er al een flink aantal jaren, maar desondanks is de kwaliteit nog bijzonder goed? Heeft de ontwikkeling ze dan niet al lang ingehaald?
De Koss streetstyles zijn niks voor mij denk ik; ze lijken me lastig icm een wielrenhelm, waarvan de bevestigingsriemen vlak langs (half/schuin over) de oren lopen en ik vind het esthetische aspect ook nog van enig belang...
Met zo'n 40 euro kom je ook in de range van dopjes die in dit topic geprezen worden, zoals de Creative EP630. Ik vind geluidskwaliteit het belangrijkst, dus misschien ben ik toch over te halen naar de in-ears...Ik zou dan in-ears kunnen nemen en daarnaast m'n oude dopjes (of de standaarddoppen van de X5L) blijven gebruiken op de (race)fiets. Maar een paar dingen zou ik nog wel graag weten: zijn er ook in-ear dopjes die niet zo ver erin gaan? Als je te maken hebt met 'opzetstukjes' van schuim, lijkt me dat lastig schoon te maken. Die 'sleeves' van bijv. de EP630 lijken me van rubber, dus die kun je dan makkelijk schoon houden (afvegen), of niet? Als je de dopjes eruit haalt, wordt je gehoorgang dan niet vacuüm getrokken en krijg je zo'n 'plopeffect'? Lijkt me heel irritant namelijk. Ook ben ik erg bang om m'n gehoor te beschadigen; niet dat ik m'n muziek zo hard zet, maar zo dicht bij het trommelvlies... zijn hier geen onderzoeken naar gedaan? Met in-ears kan de muziek wel zachter natuurlijk, maar met gewone doppen verdwijnt er ook veel geluid naar de omgeving en zit de bron ook iets verder van de gehoororganen af. Misschien heft dit elkaar wel op...?
Hoe verhouden die EP630's zich kwalitatief tot de Sony E888 en de Shure E2? Die Shure's zijn nog wel iets duurder, maar als ze echt veel beter zijn wil ik die ook nog niet uitsluiten. Ik vind lage tonen wel belangrijk (progressive, minimal, (dubble-)bass in metal), dus ik houd niet van die schelle hoge treble-herrie, maar natuurlijk hoor ik graag alle tonen goed en niet alleen een zompig gebonk.
Hopelijk kunnen jullie me nog wat verder helpen
Twitter - YouTube - Xbox Gamertag - Soepoog.nl - iPod Classic 80 Gb - Nokia E71 - Xbox 360 Pro
quote:monnick schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 19:35:
Wat zijn volgens jullie betere dopjes, de SONY 71 (nog wat) of de CREATIVE EP-630? En op welke oordopjes is de bass, sterker / harder / beter hoorbaar?
Ik heb voorheen de Sony EX71SL gehad, momenteel heb ik de Creative EP-630. De Sony heeft een 'vettere' bas, die door velen (ook door mij) op den duur als overdreven gehoord wordt. In het begin klinkt dat wel lekker, maar later merk je dat de bas te overheersend is. Bovendien laat ie qua midden- en hoge tonen nogal wat liggen.
De Creative's hebben ook een duidelijke bas, maar is scherper in de hoge tonen, bovendien hoor je meer middentonen. In het begin is dat wennen als je de Sony's gewend bent, maar na een tijdje wil je niet meer terug. Uiteindelijk komt uit de Creative ook een flinke bas en bovendien zijn midden en hoog beter. Ik zie geen reden om op dit moment de Sony's te kopen. Al is 'goed geluid' natuurlijk altijd een kwestie van smaak.
Ik ga hier niet heel uitgebreid op in, aangezien je zo'n beetje alle oordopjes naar boven haaltquote:LVGH schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 19:18:
[...]
Bedankt voor je antwoord. Als die Sony's zo goed zijn, is dat wel een optie - 40 euro is nog wel te doen (ik moet ze alleen nog even vinden voor die prijs). Ze zijn er al een flink aantal jaren, maar desondanks is de kwaliteit nog bijzonder goed? Heeft de ontwikkeling ze dan niet al lang ingehaald?
De Koss streetstyles zijn niks voor mij denk ik; ze lijken me lastig icm een wielrenhelm, waarvan de bevestigingsriemen vlak langs (half/schuin over) de oren lopen en ik vind het esthetische aspect ook nog van enig belang...![]()
Met zo'n 40 euro kom je ook in de range van dopjes die in dit topic geprezen worden, zoals de Creative EP630. Ik vind geluidskwaliteit het belangrijkst, dus misschien ben ik toch over te halen naar de in-ears...Ik zou dan in-ears kunnen nemen en daarnaast m'n oude dopjes (of de standaarddoppen van de X5L) blijven gebruiken op de (race)fiets. Maar een paar dingen zou ik nog wel graag weten: zijn er ook in-ear dopjes die niet zo ver erin gaan? Als je te maken hebt met 'opzetstukjes' van schuim, lijkt me dat lastig schoon te maken. Die 'sleeves' van bijv. de EP630 lijken me van rubber, dus die kun je dan makkelijk schoon houden (afvegen), of niet? Als je de dopjes eruit haalt, wordt je gehoorgang dan niet vacuüm getrokken en krijg je zo'n 'plopeffect'? Lijkt me heel irritant namelijk. Ook ben ik erg bang om m'n gehoor te beschadigen; niet dat ik m'n muziek zo hard zet, maar zo dicht bij het trommelvlies... zijn hier geen onderzoeken naar gedaan? Met in-ears kan de muziek wel zachter natuurlijk, maar met gewone doppen verdwijnt er ook veel geluid naar de omgeving en zit de bron ook iets verder van de gehoororganen af. Misschien heft dit elkaar wel op...?
Hoe verhouden die EP630's zich kwalitatief tot de Sony E888 en de Shure E2? Die Shure's zijn nog wel iets duurder, maar als ze echt veel beter zijn wil ik die ook nog niet uitsluiten. Ik vind lage tonen wel belangrijk (progressive, minimal, (dubble-)bass in metal), dus ik houd niet van die schelle hoge treble-herrie, maar natuurlijk hoor ik graag alle tonen goed en niet alleen een zompig gebonk.
Hopelijk kunnen jullie me nog wat verder helpen(en hebben eventuele andere lezers er ook iets aan, al projecteer ik de vragen natuurlijk op mijn situatie)
Hoedje wijzigde dit bericht 12-01-2006 20:25 (4%)
EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor
quote:Hoedje schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 20:23:
[...]
Ik ga hier niet heel uitgebreid op in, aangezien je zo'n beetje alle oordopjes naar boven haalt. Het is vrij simpel, wil je weinig geld uitgeven koop de MX400. Als je liever geen in-ears wilt, dan moet je gaan voor de E888. Die presteren superieur, maar t.o.v. in-ears kunnen ze alleen concurreren als je ze in een absoluut stille omgeving gebruikt. De EP630 zijn gewoon erg goed voor het geld en gaan niet zo ver je oor in. De Shures gaan verder in je oor, maar isoleren ook beter het omgevingsgeluid. Foam sleeves zijn overigens niet herbruikbaar, die gebruik je een week tot een paar weken, totdat ze "op" zijn.
Hehe...doe je een beetje vooronderzoek, is het nog niet goed
Mocht iemand nog aanvullingen willen doen, zal ik ze uiteraard met open armen ontvangen.
Eerste indruk van de sound: Een beetje koud, maar ENORM gedetailleerd. Het koude zal waarschijnlijk door inspelen nog wel voor een deel verdwijnen (toch?)
Met de small flex-sleeves zijn ze lekker comfortabel, en hoor ik werkelijk geen fuck meer van de wereld om me heen als ik muziek luister (dus ook niet meer die irritante mobieltjes in de trein
Binnenkort eens proberen hoe ze bevallen tijdens bandrepetities, en dan eens kijken of doppen ervoor laten gieten niet té achterlijk duur is
Ticking away, the moments that make up a dull day.
Ik wil niet zeuren, maar heeft niemand hier een antwoord op?quote:DaBARDmaN schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 17:40:
Ik zou vandaag een setje Creative EP 630 oordopjes kopen op Ebay, maar de verkoper vertelde me na even navragen dat er alleen maar 1 paar Medium sleeves bij zit. Is dit een groot probleem? Kun je deze sleeves gemakkelijk nog hier in Nederland kopen, of is Medium bij dit soort redelijk eenvoudige oordopjes meestal wel de juiste maat?
| Dell XPS M1710 |
quote:DaBARDmaN schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 03:11:
[...]
Ik wil niet zeuren, maar heeft niemand hier een antwoord op?
Je kan via een IA "Wat is je gehoor je waard?" ofzo nieuwe sleeves bestellen.
Deze kosten incl verzending 3,02 Euro. Hij heeft ze voor de Sharps, maar die passen zeer waarschijnlijk ok goed op jouw doppies.
Kawasaki Zephyr 750 en GPZ750 Turbo.. oldskool baby
| Dell XPS M1710 |
Klopt, de lage tonen zullen meer aanwezig worden.quote:Wormaap schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 23:29:
Eerste indruk van de sound: Een beetje koud, maar ENORM gedetailleerd. Het koude zal waarschijnlijk door inspelen nog wel voor een deel verdwijnen (toch?)
1 2 3 4 5 7 6 8 9 | Last page
De EP-630's geven VEEL meer laag dan de MX-450's, en het hoog is wat minder schel. Het laag is wel veel gedoseerder dan bij de iAudio dopjes. Op zich is de klankkleur redelijk met de HD-414 te vergelijken, alhoewel de EP-630's natuurlijk veel directer zijn en de bas iets meer 'rolt'.
Topdopjes!
Reg. datum: 24 augustus 2005
quote: TSDe bi en triple flange sleeves zijn ook min of meer afgeleid van de zachte sleeves. Ze zijn heel flexibel. Het principe werkt heel simpel. Je kan het zien als twee of drie sleeves die achter elkaar zitten, en dat levert een betere seal op. Hij blijf ook veel beter zitten, omdat er ineens op meerdere punten weerstand zit. Over het comfort zijn de meningen verdeeld, omdat ze verder in je oor gaan, kan het oncomfortabel zitten. Etymotics en Super.fi leveren allebei bi flanges. Een tri flange is heel eenvoudig te modden naar een bi flange door de voorste of achterste flange af te knippen. De bi flanges gaan niet zo ver in je oor en combineren daarom (in theorie) de voordelen van single en triple flanges. Over het algemeen wordt met deze sleeves de threble versterkt.
er staat 2x threble in maar het moet toch echt treble zijn hoor
en over die EX51's ik heb er laatst ook 1 gekocht en er zitten wel siliconen "dingetjes"(ik weet niet hoe dat heet
miss kan je het editten ?
Asus A8N-E, 4x512MB PC3200, Elsa 7800 GTX, Amd 63 3000+ venice, Coolermaster real power 550 WATT
Overigens bleken ze bij de 2e check toch in m'n custom-doppen te passen, maar daar lijkt de seal niet helemaal goed te zijn, ik hoor namelijk nauwelijks bas dan.
Ticking away, the moments that make up a dull day.
Reg. datum: 10 mei 2005
Ik heb ze nu een bijna een maand, en mijn tevredenheid stijgt evenredig met de vordering van mijn inbrengtechniek. Het geluid is dik in orde, het enige nadeel van deze goedkope in-ear is dus het inbrengen. Eens ze erin zitten is er geen probleem meer, dan sealen ze even goed of beter dan de duurdere in-ears. Maar dat gaat niet altijd van een leien dak... Ik denk erover om een van de extra seals een beetje te aan te passen om van deze oortjes de perfecte prijs kwaliteit oortjes te maken, want ik denk niet dat er veel in-ears zijn in deze prijsklasse. (indien wel, toch niet gemakkelijk te vinden dan)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 47 48 49 50 last
Dit topic is gesloten.