Hoofdcategorieën
Topicacties

Wat zijn goede oordopjes? Deel 7

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 47 48 49 50 last

Nieuw Topic
nvm let niet op deze post }:O

hxk-clan wijzigde dit bericht 29-01-2006 01:26 (83%)

Antec 300 Case | Asus P5B Deluxe, Intel C2D E6700 @ 2,66 (266x10) @ 1,1v met Arctic Cooling Freezer 7 Pro | 1,8TB harddisk (300gb maxtor, 500gb WD en 1TB WD) | Asus 8500GT (passief) | Dell Ultrasharp 2407WFP + Iiyama E430-B

www.apple4me.nl

quote:
knny schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 17:00:
ik ben zelf in het bezit van de zwarte ex 71 SL doppen. Nu ben ik gister me medium dopje verloren :S
Iemand die nog 2 stuks medium over heeft? Heb er evt wel 7,50 euro over incl verzenden

Please stuur een PM als je wat hebt

niemand?

Ik kan dus niet ruilen, maar wil ze evt wel kopen/overnemen van iemand

PM please

Sony KDL-40V3000 + PS3

geen
Reg. datum: 04 november 2000

Aangezien ik geen creditcard heb, wil ik de EP-630 telefonisch bestellen bij Creative. Nu heb ik het telefoonnummer opgezocht op de site, daar staan van een aantal landen het telefoonnummer, maar niet van Nederland. Ik denk dan dus dat ik het telefoonnummer moet bellen dat achter "Andere landen" staat. Als ik dat nummer bel, kan ik uit een aantal talen kiezen behalve Nederlands. Als ik gewoon wacht, krijg ik een (Engelstalige) medewerker aan de lijn, als ik vraag of ik iets kan bestellen, zegt ze dat het niet mogelijk is.

Ik zal hier wel iets helemaal verkeerds doen? :p Wat moet ik precies doen om telefonisch te bestellen, iemand hier ervaring mee?

Athlon700, Asus K7V, 192 sdram, Club-3d ATI Radeon 7500 64 DDR Ram Tv-out; Laptop: 1,5 Ghz Centrino, 256 mb ram, Radeon mobility 9700.

Reg. datum: 11 juni 2005

quote:
Freak187 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 10:51:
Aangezien ik geen creditcard heb, wil ik de EP-630 telefonisch bestellen bij Creative. Nu heb ik het telefoonnummer opgezocht op de site, daar staan van een aantal landen het telefoonnummer, maar niet van Nederland. Ik denk dan dus dat ik het telefoonnummer moet bellen dat achter "Andere landen" staat. Als ik dat nummer bel, kan ik uit een aantal talen kiezen behalve Nederlands. Als ik gewoon wacht, krijg ik een (Engelstalige) medewerker aan de lijn, als ik vraag of ik iets kan bestellen, zegt ze dat het niet mogelijk is.

Ik zal hier wel iets helemaal verkeerds doen? :p Wat moet ik precies doen om telefonisch te bestellen, iemand hier ervaring mee?
Ik denk dat ik gewoon naar bol.com zou gaan. Daar ben je in totaal 41,90 euro kwijt (een euro meer als de prijs die op de Creative-site staat, die komt op 40,95 euro, maar ik weet niet wat daar aan verzendkosten bij komt buiten Groot-Brittannië) en je kunt gewoon met een acceptgiro of via Rabobank Directbetalen afrekenen. Dat lijkt mij een stuk handiger.

geen

quote:
Seal64 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 14:23:
[...]

Ik denk dat ik gewoon naar bol.com zou gaan. Daar ben je in totaal 41,90 euro kwijt (een euro meer als de prijs die op de Creative-site staat, die komt op 40,95 euro, maar ik weet niet wat daar aan verzendkosten bij komt buiten Groot-Brittannië) en je kunt gewoon met een acceptgiro of via Rabobank Directbetalen afrekenen. Dat lijkt mij een stuk handiger.

Ja, ik kom er net dus achter dat je bij het telefonisch bestellen alsnog met Creditcard moet betalen :p
Ik ben nu naar mp3shop.nl gegaan, daar zijn ze in totaal 42 euro en met de betalingswijze "Ideal" via Rabobank heb ik ze waarschijnlijk morgen al in huis (voor 16:00 uur bestellen) :)

Athlon700, Asus K7V, 192 sdram, Club-3d ATI Radeon 7500 64 DDR Ram Tv-out; Laptop: 1,5 Ghz Centrino, 256 mb ram, Radeon mobility 9700.

Reg. datum: 17 juni 2000

Nog een leuke vergelijking met o.a. de Creative EP-630 tegen de Shure E4
Plaatje op imageshack (popups!)
Bron is dus : http://www.fnl.nl/chip/

Mijn dopjes had ik besteld bij Tailor-made Hardware, levering binnen 2 dagen en 40Euro inclusief verzenden. Maar ik geloof dat het geen prijzen vergelijk/koop topic mag worden, dus ik houd dr verder over op ;)

Carel wijzigde dit bericht 30-01-2006 16:00 (7%)

Dizzy with sunstroke...
Reg. datum: 24 april 2003

quote:
Carel schreef op maandag 30 januari 2006 @ 15:38:
Nog een leuke vergelijking met o.a. de Creative EP-630 teven de Shure E4
[afbeelding]

Mijn dopjes had ik besteld bij Tailor-made Hardware, levering binnen 2 dagen en 40Euro inclusief verzenden. Maar ik geloof dat het geen prijzen vergelijk/koop topic mag worden, dus ik houd dr verder over op ;)
Ik moet toch wel ff lachen hoor, EX71 zwakke bas en Koss The Plug eindigt als vierde :D. Waar komt de test uit?

Give me a look so cold... It gives me chills. I'll try to look through the gray skies in your eyes.
Cross your fingers, and pray for winter. I'll be there, painting the town your favorite color.

Zwak kan je ook zien als "slecht". ;) dan zou ik er meer van snappen, al zou ik het zelf niet direct zo omschrijven (het is ongedetailleerd en niet in balans met de andere tonen). Daarnaast heeft het inspelen hier ook invloed op. Hoelang hebben ze dat bij chip gedaan?
The Plug's als vierde vind ik niet zo gek, als ik naar de tegenstanders kijk. Alleen de B&O's had ik hoger ingeschat.
Het meest opvallend is de onvoldoende voor de E4 onder prijs/prestatie. Ik denk dat dit een duidelijk oordeel van/voor de "gewone consument" is. Een kritische luisteraar zal dit veel positiever beoordelen; het verschil met de EP-630 zal niet zo groot zijn als het prijsverschil, maar het is er zeker...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Owner of Ceramic White PSP

Ik heb nu een week mijn Creative EP-630 Oordopjes en ben er heel erg tevreden over, links zitten ze helemaal perfect maar ik ben erachter dat mijn oren nogal van elkaar verschillen, in mijn rechteroor krijg ik ze echt niet goed in, wat ik ook probeer ze zitten niet goed.

Het is niet dat ze pijn doen ofzow, maar wel krijg ik ze met alle 3 de maten sleeves niet diep genoeg in mijn rechteroor waardoor ik zoveel tonen mis, (onder andere de Bass), ik dacht eerst dat t de dopjes waren maar het is toch echt mijn oor. Ik heb het al geprobeerd in te brengen op de Shure manier (oorlel omlaag trekken) maar dit hielp niet, heeft iemand nog oplossingen, want ik kan nu alleen met of alleen links of beide luisteren, maar alleen rechts dat mist gewoon veel geluid.

Notebook: XXODD XNi8227d | MSI Wind U100 049EU
Gadgets: Sony PS3 / PSP | Nin DS | BB Curve 8900
Earcandy: Cowon iAudio D2 Ft. CX400

Het Algemene Screen-Protector Topic

Woosh-begone

Ik heb gisteren even geluisterd naar de Logitech in-ears!

Vriend van mij heeft ze samen met de beroemde Sennheiser HD201 gekocht (Bij de Media Markt, 20 euro het stuk), en hoewel de HD201 gehakt van ze maakt, vond ik ze wel lekker om naar te luisteren. Ietwat weinig hoog, maar het klonk niet onaardig. Als je een equalizer hebt om het hoog wat te openen, kan je er wel mee leven, voor 20 euro.

Offtopic: Sennheiser HD201 vergeleken met een HD25, en hoewel de laatste tien keer zoveel kost, is het zelfs daarbij meer een kwestie van smaak. De 25 geeft een natuurlijker, meer up-front geluid, terwijl de HD201 een ander idee heeft. De winnaar blijft de HD25, maar de 201 is niet heel erg goed!

Q6600 - 8800GT - P5N32-E SLI Plus - 4 GB PC5300 - Thermalright/Nexus/Antec

Ida
Reg. datum: 25 januari 2003

quote:
Carel schreef op maandag 30 januari 2006 @ 15:38:
Nog een leuke vergelijking met o.a. de Creative EP-630 tegen de Shure E4
[afbeelding]
Bron is dus : http://www.fnl.nl/chip/

Wat een ongelovelijk nietszeggende test. :D

Xander2000 wijzigde dit bericht 30-01-2006 17:27 (86%)

1 2 3 4 5 7 6 8 9 | Last page

Reg. datum: 23 april 2004

Hmmm, verkeerde topic...

Marco wijzigde dit bericht 30-01-2006 17:43 (88%)

slighly off topic, but hey, I'm desperate:

Ik heb Creative EP-630'jes, het enige dat me eraan irriteert is dat de rubbertjes wel eens willen loskomen. En zo gebeurt het dat ik er wel eens eentje kwijtspeel. En zo gezegd, zo gebeurd: een van mijn rubbertjes is kwijt.

Nu is mijn vraag, zijn er mensen die nog van die middelgrote rubbertjes over hebben en die willen opsturen? (uiteraard tegen vergoeding van de verzendkosten). Ik geloof dat ook de rubbertjes van die Sharp wel goed zijn, maar ik heb geen idee wat de maten daar zijn. Bij Creative passen die middelgrote (de standaardmaat zeker?) als gegoten.

Als je ze nog hebt liggen, stuur dan een mailtje naar [mail=egon.geerardyn,telenet.be].

Als alternatief: zijn er misschien mensen die weten of deze rubbertjes bij te bestellen zijn? (zo ja: waar (liefst België, en anders is een webshop ook goed)

Alvast bedankt

quote:
Xander2000 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:20:
[...]

Wat een ongelovelijk nietszeggende test. :D

Mjah dit commentaal is ook vrijwel nietszeggend ;) Ze hebben wel degelijk een aantal redelijke punten, maar daarvoor moet je de tekst lezen. Over inspelen zie ik weinig, ik kan het voor de gein dit wel eens mailen als vraag.
Hoe dan ook, ik denk niet dat ik het hele verhaal van het blad mag publiceren? Ik vermoed dat de modjes dan gaan zeuren :)? Er zat een cd bij met bepaalde gebruikte geluidstesten claimed men. Dit is freeware voor zover ik begrijp. Zodra ik die cd weer gevonden heb zou ik eens kunnen kijken wat het is en eventueel uppen.
Reg. datum: 24 februari 2005

Over prijs-kwaliteitsverhouding kan je natuurlijk flink discussieren. Die Shures zijn erg duur, maar dat zijn alle oordopjes met een dergelijke geluidskwaliteit. Ik kan me niet voorstellen dat die Creatives even goed klinken, wat dat betreft zegt zo'n puntenwaardering van de Chip me weinig. Maar voor hun geld zijn die Creatives ongetwijfeld een heel goede keuze. Niet iedereen heeft immers een budget op Shure-niveau klaarliggen voor een paar oordopjes. Ik heb zelf de E3c (en de E4c in bestelling) en de Sony 71, en die Sony's kunnen echt niet tippen aan het geluid van die Shures als het gaat om ongekleurd en natuurlijk geluid.

quote:
birdie_man schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 10:33:
Over prijs-kwaliteitsverhouding kan je natuurlijk flink discussieren. Die Shures zijn erg duur, maar dat zijn alle oordopjes met een dergelijke geluidskwaliteit. Ik kan me niet voorstellen dat die Creatives even goed klinken, wat dat betreft zegt zo'n puntenwaardering van de Chip me weinig. Maar voor hun geld zijn die Creatives ongetwijfeld een heel goede keuze. Niet iedereen heeft immers een budget op Shure-niveau klaarliggen voor een paar oordopjes. Ik heb zelf de E3c (en de E4c in bestelling) en de Sony 71, en die Sony's kunnen echt niet tippen aan het geluid van die Shures als het gaat om ongekleurd en natuurlijk geluid.

Ben ik idd met je eens, overigens wegen ze in de test ook dingen mee de voor de Shure nadelig uitvallen en niet veel met geluidskwaliteit hebben te maken. Zo lijken die creatives idd erg goed, maar ook ik vermoed dat er wel een verschil is. De grootste vraag die bij mij op rijst is of de gemiddelde MP3 speler deze kwaliteit haalt? Ik hoor overigens absoluut een verschil met mijn pc en mijn Ipod Nano in geluidskwaliteit. Daarom vraag ik mijwel eens af hoe het rendement is met de Shure oordopjes i.c.m. een gemiddelde MP3-speler?

Edit:
Ik heb eventjes een compilatie gemaakt met de testuitslagen en de metingen. Ook de bijbehorende frequenties zijn in de url, maar wij kunnen er niet zoveel mee, tenzij je een KU-100 testhoofd hebt staan :D
Ik kan eventjes niet bij mijn webspace, dus gebruik ik RapidShare.de:
http://rapidshare.de/file...ons_en_ear-plugs.rar.html

Carel wijzigde dit bericht 31-01-2006 11:47 (18%)

geen

Ik heb de EP-630 nu binnen :*)

Ik heb nog niet kunnen luisteren, maar dat ga ik over een uurtje doen. In vergelijking met mijn huidige dopjes (Sennheiser MX300) zullen ze wel VELE malen beter zijn maargoed.

Op het eerste gezicht zien ze er nogal fragiel uit... De kabel naar de dopjes wordt niet bepaald verstevigd door iets harder materiaal dan de kabel zelf. Maargoed, ik denk dat ik er gewoon wat voorzichtiger mee om moet gaan dan dat ik normaal doe. Wel een heel nieuwe ervaring, de dopjes die zo diep in je oor gaan. Je gehoor wordt ook bijna helemaal afgesloten. Ik merk nu ook dat mijn linker oorgat kleiner is dan mijn rechter. Rechts heb ik een middel sleeve nodig, links een kleine.

Ik vertel jullie vanavond hoe ik 'em vind. :)

Trough the wire
Reg. datum: 15 juli 2005

Heb de Shure E4c icm met de 5G en hoor als je de oordopjes aansluit een duidelijke ruis. Is dit zo omdat de oordopjes zo gevoelig zijn en ligt 't dus aan de Ipod? Als dit zo is, is dit het geval bij elke speler?

Macbook Powered |2.0 C2D - 2GB ram|

Lees even een paar pagina's terug; er zijn een aantal iPod's met een foutje erin.

Trough the wire
Reg. datum: 15 juli 2005

Ik hoor de ruis niet als ik muziek luister, alleen als je het aansluit en bijv. door de menu's bladert. Wel hoor ik de ruis als ik een nummer luister waar een stukje geen muziek in voor komt.

BeeTB1 wijzigde dit bericht 31-01-2006 16:37 (3%)

Macbook Powered |2.0 C2D - 2GB ram|

En dat is nou net het probleem...

Reg. datum: 11 september 2004

nvtmeer

Jaspur wijzigde dit bericht 31-01-2006 17:10 (99%)
Reden: probleemfixed

x

@BeeTB1

Wat had jij hiervoor dan ?, ook in-ear? Ik hoor ook wel idd wat (lichte) ruis uit mijn Nano, tijdens de muziek iig ook niet. Vergeet niet dat in-ear super gevoelig is en vlabij je trommelvlies zit. Ik vermoed daarom niet dat je er iets aan kan doen.

Carel wijzigde dit bericht 31-01-2006 17:01 (25%)

geen

Een aantal posts terug had ik beloofd mijn ervaringen met de EP-630 hier te melden:

Ik had dus voor mijn rechter oor ook een kleine sleeve nodig, want de bass kwam nog niet VOLLEDIG tot zijn recht. Toch vond ik het geluid al heel erg lekker...

De kabel is lang genoeg om hem in je broekzak te doen en de kabel onder je jas door te brengen naar je oren, voor kabelbreuk ben ik nu dus minder bang. Ik heb ook geen last van het feit dat de oortjes er zomaar uitvallen of iets dergelijks.

Wel is het even wennen dat de in-ears een echt "verstopt" gevoel geven in je oren. Denk aan alsof je in het zwembad zit en er water in je oor zit.

Verder is het me zeer goed bevallen :)

Reg. datum: 11 september 2004

quote:
Freak187 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 17:58:
Een aantal posts terug had ik beloofd mijn ervaringen met de EP-630 hier te melden:

Ik had dus voor mijn rechter oor ook een kleine sleeve nodig, want de bass kwam nog niet VOLLEDIG tot zijn recht. Toch vond ik het geluid al heel erg lekker...

De kabel is lang genoeg om hem in je broekzak te doen en de kabel onder je jas door te brengen naar je oren, voor kabelbreuk ben ik nu dus minder bang. Ik heb ook geen last van het feit dat de oortjes er zomaar uitvallen of iets dergelijks.

Wel is het even wennen dat de in-ears een echt "verstopt" gevoel geven in je oren. Denk aan alsof je in het zwembad zit en er water in je oor zit.

Verder is het me zeer goed bevallen :)

Wat voor aansluiting heeft ie nou; recht of kromme?
Ik ben van plan iPod nano te kopen. Zijn die oordoppen er geschikt voor?

Jaspur wijzigde dit bericht 31-01-2006 18:34 (5%)

x

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 47 48 49 50 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: