Hoofdcategorieën
Topicacties

Wat zijn goede oordopjes? Deel 7

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 47 48 49 50 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 25 juni 2000

quote:
Freak187 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 18:51:
Ik ben op nog een vraagje gekomen op de oordopjes EP-630 van Creative, namelijk:

Het "plugje" (ik ben niet zo technisch, weet de precieze term niet), is die gewoon recht omhoog, of is het er 1tje die een hoek van 90 graden heeft? Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel. Mijn ervaringen met de plugjes die recht omhoog staan zijn namelijk niet zo goed.
Recht omhoog. Overigens heb ik 't idee dat ie sterker is dan bijvb de plug van de EX-71.

Reg. datum: 28 januari 2004

Mooie TS weer, toch netjes dat er elke keer weer een nieuwe up to date inbreng is _/-\o_

Music was my first love and it will be my last

Reg. datum: 27 augustus 2004

quote:
Etymotic ER6(i) / Shure E2 / Sony EX 81 / Sony EX 71 / Sony EX 51 / Sharp MD 33 / Creative EP 630 / Apple in-ears
De sleeves van de sharps pasen niet op die van de ety's De ety's hebben een smalle doorgang.

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Dizzy with sunstroke...
Reg. datum: 24 april 2003

quote:
Exphy schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 10:37:
[...]

De sleeves van de sharps pasen niet op die van de ety's De ety's hebben een smalle doorgang.
Tenzij de ER6 anders zijn, maar de ER6i hebben een brede nozzle.

Give me a look so cold... It gives me chills. I'll try to look through the gray skies in your eyes.
Cross your fingers, and pray for winter. I'll be there, painting the town your favorite color.

Sjonnie #1
Reg. datum: 13 oktober 2003

Ik heb de Creative EP-630. Maar ik krijg er nog geen mooi geluid uit, en ik krijg ze nog niet in m'n oor. Moeten ze nou helemaal in je oor? Want als ik dat doe, gaan ze direct weer iets uit m'n oor zeg maar.
Reg. datum: 19 januari 2003

quote:
IceFreak schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 15:09:
Ik heb de Creative EP-630. Maar ik krijg er nog geen mooi geluid uit, en ik krijg ze nog niet in m'n oor. Moeten ze nou helemaal in je oor? Want als ik dat doe, gaan ze direct weer iets uit m'n oor zeg maar.
Ze moeten helemaal in je oor zitten ja ! Misschien dat de sleeves te groot of te klein zijn, probeer ze allemaal en kijk even wat het fijnst zit :) Ik ben helaas mijn in-ear oordopjes kwijt, had vandaag even gewone oordoppen op, die passen niet eens meer in mijn oor, haha !! Wat een verschil is dat zeg !

quote:
IceFreak schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 15:09:
Het lijkt me dat als je ze in je oor doet en ze komen er dan weer uit dat de sleeves dan of veel te groot zijn of juist te klein zodat ze geen 'grip' hebben in je oren en weer naar buiten zakken. Gewoon een beetje spelen met de verschillde maten sleeves die erbij zitten.

-=01010000 01101001 01001101=-
Reg. datum: 17 januari 2004

Omdat mijn Zen Xtra kapot ging vorig jaar en ik een tijdje heb gezocht naar een nieuwe MP3-speler heb ik mijn EX-71's een beetje links laten liggen vanwege draadbreuk.

Maar nu ik een nieuwe MP3-speler heb gevonden lijkt het me toch wel lonend om die dingen nieuw leven in te blazen. Nu stond er in Deel 6 van deze reeks het volgende:

quote:
De 'truc' is eigenlijk je soldeerverbinding verbergen in het lange staartje van het dopje. Zo hoef je dus niet alles open te breken. Je plooit de rubberen behuizing iets open, zodanig dat het zilveren gedeelte helemaal te zien is, vervolgens knip je de draad van de oortjes, en trek je hem door het staartje naar het zilveren gedeelte toe. Je stript de kabel, houdt de adertjes in een vlammetje, en veegt het roet eraf.
Daarna steek je je nieuwe draad door het staartje, zelfde brand-handeling. Je soldeert de draadjes aan elkaar, en ik heb er met een hotglue pistool een lijmjasje rondgemaakt als isolatie. Vervolgens trek je de nieuwe draad voorzichtig terug, zodanig dat de soldeerverbindingen in het staartje komen te zitten. Al bij al een minuutje of 20 werk.
Maar ik snap niet helemaal wat de schrijver nu precies bedoeld. Zou iemand, die dit ook gedaan heeft, het anders kunnen verwoorden en/of willen visualiseren. Dan begrijp ik het misschien :P

Shapeshifter wijzigde dit bericht 07-01-2006 20:45 (1%)
Reden: typo

Asus A7V8X-SA :: AMD Athlon 2400+ :: ATi Radeon 9800 Pro @ XT :: 1024 MB DDR :: Maxtor 200 Gb

Reg. datum: 15 augustus 2000

Sony heeft gisteren de opvolger van de EX-71 laten zien, de EX-90

http://www.atraclife.com/...90lp-sony-ces-2006-day-3/

Gamertag => Macer NL / Nikon D300 / Imac 24" / Iphone 3G 16GB

iBarL
Reg. datum: 02 december 2003

quote:
Macer schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:04:

Ik vind ze er niet uit zien ... raar design, lijkt totaal niet op de EX-71, behalve de kleuren dan :)

Antec P182, Tagan 600W, Asus P5KR, Intel Q6600, 4x1GB DDR2 Corsair C5, 2xWD 250GB Raid-0, Club3D HD4870, 23" ACD, Logitech G15+Mx510 @ Windows XP Professional 32-bit

Reg. datum: 19 januari 2003

Ik heb deel 7 en de vorige delen goed gelezen over de voor/na-delen van de Sony EX-71 en de Creative's. Maar toch zit ik nog erg te twijfelen welke ik zal gaan kopen ! Ik heb voor het DJ'en een Sony V-700 en hiervoor had ik voor m'n K-750i die in-ear dopjes die van SE te koop waren ( ben ze helaas kwijt :( ) ! Het geluid uit de V-700 en die uit de in-ear dopjes van SE beviel me super goed !
Ik ben wel een man die van een beetje extra bass houd. Daarom zou ik voor de EX-71 gaan, MAAR ik ben van plan de oordopjes te gaan gebruiken als ik op de fiets zit en met het openbaar vervoer.
Het snoer moet hierdoor goed zijn, en dat was bij allebei de dopjes niet zo super goed. Nu is mijn vraag dus aan jullie welke oordopjes jullie me aanraden ? Qua geluid ga ik voor de EX-71, maar is dat snoer zo ontzettend slecht, en die van Creative toch beter ?

Guitarist Gamer
Reg. datum: 24 november 2003

Het snoer van de EX-71 valt op zich nog mee, het is itt tot de meeste crapdingetjes een soort van getwijnd, in elkaar gewonden koper. Het probleem is dat het rubber dat erom heen zit, ongelovelijk zacht is en belachelijk snel eraf valt :(

always upgrading.

Reg. datum: 29 april 2002

quote:
Macer schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:04:

deze dopjes lijken wel een klein beetje op de logitechs (achterkant) maar dan luxer uitgevoerd _/-\o_ (design ziet er niet slecht uit moet ik zeggen )

Reg. datum: 03 oktober 2005

Ik heb dit topic een beetje doorgelezen maar ik kan niet echt veel meningen vinden over de Sennheiser MX400..
Ik wil voor mijn I-pod betere oordoppen dan de standaard bijgeleverde :P zo goedkoop mogelijk omdat ik voor high end audio zoizo geen oordoppen neem.
Ik zie hier ook alleen maar de Sennheiser MX400 en de MX500, maar als ik op hun website kijk zie ik ook de MX200, MX300, MX250, MX350, MX450, MX550 en de CX300

Dus mijn vraag is wat kan ik het beste nemen, de Sennheiser MX400 of de Sharp HP-MD33.. of zijn er nog andere goedkope en goede alternatieven?

KappeNou wijzigde dit bericht 08-01-2006 21:54 (20%)

Reg. datum: 14 augustus 2002

Very stupid maar ik was mijn Creatives een poosje kwijt... drama gewoon want ik had niks anders... niks wat bleef zitten dan (kapotte Koss ksc35 paar keer gebruikt maarja die is echt stuk)..
uiteindelijk de Panasonic gekocht (wilde niet 2x zelfde dopjes kopen), die komen hopelijk komende week binnen..
vond ik eergister mn Creatives :D ontzettend blij :D twas bijna een tweede 1e kennismaking met het mooie geluid... ben wel erg benieuwd naar de Panasonics... ze kosten me slechts 26 euro (nieuw) via Ebay.... na de dure maand maakt dat me weinig meer uit..

edit: @Kappenou, ga eerst even na of je in-ears wil of niet, want de Sennheisers zijn geen in-ears... de Sharp (ik neem aan dat je dan de Creative neemt) is wel in-ear en klinkt zeker beter dan de Sennheisers.
Als je heb besloten dat je in-ears wil, moet je zoeken of je de Creatives goedkoop kan krijgen, dan neem je die natuurlijk.
Zoek anders ook naar de Panasonic (op Ebay vind je ze nieuw voor 17,50 Britse pond = ~ 25 euro), zoals in de startpost staat kun je deze als de nr2 beschouwen (in het betaalbare segment) en ze zouden fantastisch zitten.

Een supergoedkoop alternatief zijn de Koss The Plug (in-ear)... ik vind ze niet lekker zitten... geluid is wel erg mooi, vergelijkbaar met de Sennheiser 500? Zelfde prijs ook denk ik.

Jazco2nd wijzigde dit bericht 08-01-2006 22:09 (43%)

DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!

Reg. datum: 03 oktober 2005

quote:
Jazco2nd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 22:02:
Very stupid maar ik was mijn Creatives een poosje kwijt... drama gewoon want ik had niks anders... niks wat bleef zitten dan (kapotte Koss ksc35 paar keer gebruikt maarja die is echt stuk)..
uiteindelijk de Panasonic gekocht (wilde niet 2x zelfde dopjes kopen), die komen hopelijk komende week binnen..
vond ik eergister mn Creatives :D ontzettend blij :D twas bijna een tweede 1e kennismaking met het mooie geluid... ben wel erg benieuwd naar de Panasonics... ze kosten me slechts 26 euro (nieuw) via Ebay.... na de dure maand maakt dat me weinig meer uit..

edit: @Kappenou, ga eerst even na of je in-ears wil of niet, want de Sennheisers zijn geen in-ears... de Sharp (ik neem aan dat je dan de Creative neemt) is wel in-ear en klinkt zeker beter dan de Sennheisers.
Als je heb besloten dat je in-ears wil, moet je zoeken of je de Creatives goedkoop kan krijgen, dan neem je die natuurlijk.
Zoek anders ook naar de Panasonic (op Ebay vind je ze nieuw voor 17,50 Britse pond = ~ 25 euro), zoals in de startpost staat kun je deze als de nr2 beschouwen (in het betaalbare segment) en ze zouden fantastisch zitten.

Een supergoedkoop alternatief zijn de Koss The Plug (in-ear)... ik vind ze niet lekker zitten... geluid is wel erg mooi, vergelijkbaar met de Sennheiser 500? Zelfde prijs ook denk ik.

Weet je misschien ook wat een goede shop is om de creative's of sennheisers te kopen?
Iedergeval bedankt voor de info :P

Info vanaf CES over shure:

Shure Introduces a New Paradigm in Personal Listening with the E500 Sound IsolatingTM Earphones

Triple Drivers and New "Push-To-Hear" (PTH) Control Create a New Flagship for E Series

Shure Incorporated raises the bar in the CE market with the launch of the E500 Sound IsolatingTM Earphones, the new flagship for the award-winning E Series product line. Setting a new standard for sound isolating and noise-canceling headphones, the E500 Earphones are precision-engineered for audiophiles and include an innovative "Push-to-Hear" option that lets you alternate between complete isolation and your connection with the outside world.

What HDTV has done to the experience of watching television, the E500's Triple Hi-Definition Drivers will do for audio. Utilizing three miniature speakers-one tweeter and two woofers-the E500 lets you experience precise highs and the richest lows that are true to live performance. Delivered in a tiny "in-ear" package with a sleek and comfortable new bronze metallic design, these earphones represent the ultimate audio experience at home or on the go.

An industry first for sound-isolating earphones, the E500 is available packaged with Shure's new modular Push-to-Hear (PTH) accessory. Designed to allow consumers to alternate between complete immersion in their music or a connection with outside ambient sounds, the Push-to-Hear Control activates an external microphone and mutes the music. Perfect for brief conversations at work or when traveling, Shure's PTH is also sold separately and can be used with any sound isolating earphones.

"IDC forecasts that the portable compressed audio (MP3) player market will grow from over 105 million units shipped worldwide in 2005 to nearly 182 million in 2009," said Susan Kevorkian, Program Manager, IDC Consumer Markets: Audio, "The audio accessories best positioned to capitalize on this trend will be those that not only enhance the listening experience, but also complement the inspired design that is a hallmark of the portable MP3 player category."*

Leveraging personal monitor technology previously available only to professional musicians, the E500 offers the following features and benefits:

* Unparalleled Acoustic Accuracy: The E500 is the first in Shure's earphone line to utilize 3 miniature precision-engineered drivers -- one tweeter and two woofers -- to offer the most accurate audio reproduction for the ultimate in precision highs and the richest lows.
* Sound Isolating Design/Personalized Fit and Comfort: Proven more effective than noise-cancellation, Shure's sound isolating earphones block 30-37dB of outside noise with a good seal. Leveraging soft, flexible sleeves that contour to the inside of the ear for the best possible fit and maximum comfort during wear, the E500 blocks outside noise to prevent it from interfering with the audio experience.
* Low-Profile Industrial Design: This is miniature technology at its best with sleek styling, bronze metallic casing, and a unique over-the-ear design to keep cables out of the way.
* Premium Accessories Kit: With 8 pair of sleeve options for a personalized fit, the E500 also offers modular cables for portable and home stereo listening.

"Shure has always been focused on using technology and design to deliver the best possible listening experience to our earphone customers," said Mark Karnes, general manager of Shure's Personal Audio Business Unit. "Building upon our rich professional heritage, Shure recognizes the qualities needed to create the ultimate refined audio product - innovative technology combined with cutting-edge design and maximum comfort. In the E500 and the PTH, we've delivered products that provide the purest of sound within a package that's personalized for consumers' lifestyles."

Pricing and Availability
Priced at $499.00 USD, the E500-PTH will begin shipping in May and carries a two-year limited warranty.

Shure's PTH accessory will also be sold separately for $59.00 and is compatible with Shure's E500 or any other standard earphone.

Both products will be available for purchase on the Shure Web site, www.shure.com, as well as through select retail partners.

For more information about any of Shure's current consumer offerings, please visit www.shure.com or call 1-888-88-SHURE.

http://www.engadget.com/media/2006/01/shure_e500.jpg

bron: engadget.com

DjWannaB2002 wijzigde dit bericht 09-01-2006 17:23 (3%)

aka MrShoarmabroodje
Reg. datum: 25 mei 2003

Zo, heb net een paar Shure E4c's besteld, dus verwacht een review in de komende weken. :)

Rik

geen
Reg. datum: 04 november 2000

De reden dat ik eerder vroeg of het "plugje" recht-omhoog zat of dat het een bochtje had, is omdat ik een tijdje de Sennheisers MX450 heb gehad (ik vond ze eerlijk gezegd de prijs niet waard), waarvan het kabeltje heel snel brak en dus 1 van mijn oordopjes deffect was. Is dit bij de EP-630 niet het geval?

Athlon700, Asus K7V, 192 sdram, Club-3d ATI Radeon 7500 64 DDR Ram Tv-out; Laptop: 1,5 Ghz Centrino, 256 mb ram, Radeon mobility 9700.

Trough the wire
Reg. datum: 15 juli 2005

quote:
digitalmind schreef op maandag 09 januari 2006 @ 18:02:
Zo, heb net een paar Shure E4c's besteld, dus verwacht een review in de komende weken. :)
Heb ze ook, en ik vind ze echt lekker klinken. Naar mijn mening hebben ze veel detail en een goede balans tussen hoog/mid/laag.

Macbook Powered |2.0 C2D - 2GB ram|

Dizzy with sunstroke...

quote:

Dit is wel heel leuk, dit is eigenlijk het eerste antwoord op de UE10. Maar toch niet, want de prijs klopt voor geen meter. Toch is het gezien de drie drivers een waardig alternatief, immers het is pas de tweede in ear koptelefoon die dat heeft. Daarnaast is de naam ook heel vreemd. Toch om aan te geven dat het wat speciaals is. Maar wat gaat er met de E5 gebeuren, vragen vragen...

De push-to-talk accessoire lijkt mij overigens ideaal! Maar het is wel een beetje duur.

Give me a look so cold... It gives me chills. I'll try to look through the gray skies in your eyes.
Cross your fingers, and pray for winter. I'll be there, painting the town your favorite color.

Reg. datum: 10 oktober 2004

Ik heb zojuist met succes een nieuwe kabel aan m'n EX71's gezet, volgens de MMach-way natuurlijk :) .

Eerst probeerde ik het met krimpkous wat niet echt bleek te werken, puur omdat de oude buitenmantel(wat kapot gaat), steeds loslaat als je de krimpkous er omheen hebt gedaan. als dit gebeurd, dan scheurt de buitenmantel nog veel sneller dan normaal.

Paar tips bij het modden van het snoertje:

• Als je de draadjes in een vlam hebt gehouden, veeg dan een paar keer met je vingers er overheen, haal de draadjes niet helemaal uitelkaar!
  • Breng eerst een laagje tin aan over de te solderen draadjes, voordat je de draadjes aan elkaar zet.
  • Lijm elke soldering vast, met heel weinig lijm, maar wel zo dat de hele soldering bedekt is. Ga hierna pas het tweede draadje van het eerste dopje doen.
  • Na ovenstaande herhaald te hebben, trek je alles voorzichtig naar binnen en zet je alles vast met Hot Glue.
  • Op naar het volgende dopje ;)

P4 540J, Asus P5GD1 PRO, 1024mb Twinmos PC3500 Speed Premium BH-5, XFX GeForce 6600GT 256MB DDR3 (PCI-E)

Reg. datum: 27 april 2005

De Sony EX71 heb ik nu ruim een half jaar. Vanwege de slechte kwaliteit van de beschermlaag van de draden, ben ik er über voorzichtig mee geweest en heb ik de draadjes altijd in de gaten gehouden. Maar helaas het mocht niet helpen, een paar weken geleden begon het met een scheur, zodat je de koperdraadjes zag.
Omdat ik niet zo handig ben om een mod uit te voeren zoals MMach en Globkul, heb ik er voordat de scheur zich zou uitbreiden wat rubberlijm op gesmeerd. Het was een pure gok, maar voorlopig houdt het al een paar weken vol. En nu maar duimen... ;)

Reg. datum: 04 januari 2005

Ik vraag me af of er misschien ook in-ear dopjes zijn met een prijs van onder de 20 euro die toch aardig goed geluid geven - een budget-achtig model à la mx400. Kan iemand me verder helpen?

Dizzy with sunstroke...

quote:
Sourcey schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 15:19:
Ik vraag me af of er misschien ook in-ear dopjes zijn met een prijs van onder de 20 euro die toch aardig goed geluid geven - een budget-achtig model à la mx400. Kan iemand me verder helpen?
Dan moet je gaan voor de Logitechs, http://www.logitech.com/i...CRID=2362,CONTENTID=10184. Maar ik zou er een tientje bij leggen en gaan voor de EP630's/MD33's. Die bieden gewoon heel veel waar voor het geld.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 47 48 49 50 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: