We gaan morgen bellen met de rabo om een informatief gesprek met de rabo aan te gaan, in de loop van volgende week heb ik een functionerings gesprek met mn chef waarbij ik mn laatste loonswijziging krijg te horen, en mijn vriendin krijgt dan ook d'r vaste contract, dus dan hebben we de belangrijkste info voor het gesprek. Daarna wil ik nog naar de Friesland Bank zodat ik die 2 een beetje tegen elkaar op kan laten "bieden", dus hopelijk weet ik binnen 2 weken dan wat exacter wat we kunnen lenen.
-spaargeld hebben we wel, maar niet veel dus dat gebruiken we niet voor een eigen inleg maar om het huis in te richten etc.
quote:
shure-fan schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 01:52:
[...]
Ik kom dus zelf uit Sneek, en de reden van de dure huizen hier is, dat er 1 wijk geheel vernieuwd wordt en geheel gemoderniseert word, er zijn nog genoeg huizen in sneek te koop die tussen de 150 en 200 zitten, en ja als je richting h' veen of workum moet si het natuurlijk ideaal dat de A7 gewoon naast de deur ligt.
als ik bv op funda.nl kijk kan ik in sneek eigenlijk niet veel soeps vinden, ik heb het gevoel dat in drachten meer tekoop staat voor minder geld.
de huizen in friesland zijn iig iets goedkoper, maar de lonen liggen hier ook wat lager... ik heb een leuke baan maar verdien niet veel (ruwweg 2000,- euro bruto per maand), wat mn vriendin gaat veridenen is nog helemaal afwachten... irritante is dat ze al sinds 1 jan. onder een vast contract werkt, maar nog geen contract heeft of een loon weet (ze was tot voorheen gedetacheerd). al met al zal het iig niet een dikke hypotheek worden... alleen op mijn naam/loon is dan ook uitgesloten.
- nu even weer over het huis opzich: hoe realistisch is het om voor juni een huis te kunnen hebben? als ik over 2 weken wat exacter weet wat we kunnen lenen wil ik direct serieus huizen gaan bekijken (dus langs gaan ipv alleen maar via inet kijken). wat is jullie ervaring met hoe snel zo'n koop rond kan zijn? hangt er natuurlijk ook maar vanaf wanneer de verkopers het huis kunnen verlaten.
- ik hoorde van een collega ook datje vaak een hoger bedrag kunt lenen als je al een huis gevonden hebt wat je wilt kopen, omdat de hyptoheek verstrekker dan de zekerheid heeft dat je zo snel mogelijk een huis wilt/gaat kopen en dan ook probeerd om in de buurt van het aankoop bedrag te komen.
en is dit ongeveer de gang van zaken?:
- Ons is verteld dat we ongeveer 145k kunnen lenen.
- wij gaan huizen bekijken en doen een bod op een huis
- verkopers vinden het te weinig en willen 150k
- wij belen met de hypotheek verstrekker en vragen of we 160k (incl kosten koper) kunnen lenen omdat we dan definitief ons huis kunnen kopen, bank stemt toe.
- wij bellen de makelaar en geven een laatste bod van 148k, makelaar stemt toe.
-hoe snel moeten we een aanbetaling doen? of wat moeten we dan doen?
Chaoss wijzigde dit bericht 05-01-2006 19:41 (13%)