Goede keuze

.
Een mooie tutorial voor deze PIC (althans, een andere, maar die twee hebben een identieke pin layout en qua settings is het ook zowat identiek.) is te vinden op
http://www.circuitsonline.net/artikelen/view/8 
.
hoe sluit ik een batterij aan op een pic?
Ik denk dat je best een batterij > 8V kan nemen. Vervolgens kan je een kleine schakeling maken met behulp van een spaningsregelaar om een mooie, stabiele 5V te verkrijgen. Deze kan je dan gebruiken om je PIC van stroom te voorzien.
Ik ga ook weer eens beginnen met knutselen. Mijn boot project van vorig jaar is mij dusdanig goed bevallen, dat ik weer een duikboot ga proberen maken, maar dan een pak kleiner, en met wat meer extra's.
Ik wellicht zo een plastiek bouwmodel nemen als basis, en die dan waterdicht maken. Vorig jaar had ik er een digitaal kompas inzitten en een temperatuursensor. Nu zou ik dit toch wat willen uitbereiden.
Ik dacht aan:
- Analoog kompas (dan kan ik dit omzetten naar 8bit ipv de 4bit van het oude kompas)
- Temperatuursensor (maar dan een deftige, en geen oud gesloopt geval)
- Sonar (dus het detecteren van obstakels nabij de boot)
- Eventueel video/foto
Nu, ik heb dus ervaring met zowel AVR als PIC, maar ik twijfel nog wat ik nu zou nemen. Het "probleem" is dat ik Linuxgebruiker ben, en ik niet echt weet wat voor software ik het beste kan gebruiken in Linux. Ik ben enorm tevreden over de ontwikkelomgeving van Atmel, maar ik vrees dat deze niet voor Linux bestaat

.
Overigens, heeft er iemand ervaring met het schrijven/lezen van en naar een usbstick mbv een microcontroller?
Nuja, het zal in ieder geval een lang project worden, dat traag zal vorderen. Ik heb immers enkel maar de weekends om ermee te werken, dusja. Maargoed, al duurt het een half jaar

.
Iemand nog tips/ideen?
[
Voor 39% gewijzigd door
Ibex op 27-01-2007 10:30
]