Hoofdcategorieën
Topicacties

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 20

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Allegro ma non troppo
Reg. datum: 18 mei 2004

quote:
Nosfera7u schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 12:11:
Dit is wat ik tot nu toe heb,
moet alleen nog een Sub , TV ,DVD Speler hebben.
Gebruik nu mijn 360 als DVD speler.

Marantz SR7500

[afbeelding]

B&W DM603 S3
[afbeelding]

B&W DM602 S3
[afbeelding]

B&W LCR600 S3
[afbeelding]

Alles gekocht bij Hooymans in Velddriel www.hooymans.nl
[afbeelding]
Ik heb dezelfde versterker en dezelfde center. Ik heb als fronts en rears de Kef Cresta 30, maar ben op zoek naar andere fronts en rears. Hoe gedragen deze B&W's zich met de marantz 7500?

Hasmit

Niemand
Reg. datum: 10 oktober 2000

quote:
Exirion schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 11:51:
[...]

Degene die weet wat neutraal is. Dat zal vaak iemand zijn die heel veel speakers heeft gehoord, of liever nog iemand die in de muziekwereld zit en goed weet hoe een stem of een bepaald instrument in het echt klinkt.

Veel populaire speakers die een "warm" geluid hebben maken bijvoorbeeld een rommeltje van piano's en blaasinstrumenten. Het middengebied is ERG kritisch voor neutrale weergave. Als je warme speakers hebt die een gat in het middengebied hebben zitten, dan heb je grote kans dat die van elke opname wel iets weten te maken dat aan te horen is. Maar met neutrale weergave heeft het weinig te maken.

Neutrale speakers zijn genadeloos. Een goeie opname klinkt goed, maar een slechte opname is het draaien al snel niet waard. Het is een keuze of je gaat voor die ultieme realistische weergave of meer voor "een lekker geluidje". Ik krijg op veel audiofora de indruk dat het gros van de mensen zwicht voor "lekker vol en warm geluid". Persoonlijk heb ik daar weinig mee.

Ik geef je helemaal gelijk. Vroeger had ik nogal goedkope speakers en die lieten een slecht mp3tje mooier klinken dan de speakers die ik nu heb, alleen erg verkleurd.

Maar helemaal helder is het niet. Totem bijv, wordt gezien als een hele...... neutrale speaker, alleen vind ik hem niet mooi klinken. Het tegenstrijdige is, dat mijn huidige speakers nog veel neutraler zijn (als ik jouw betekenis volg), maar wel erg mooi klinken (mijn mening dan). Om dus te zeggen dat iemand een neutraal geluid mooi vindt en dus heel gelukkig kan zijn met dynaudio of totem speakers is niet waar (niet dat jij dat gezegd hebt, maar even ter verduidelijking).

hallo ;)

Two Thoughts Ahead!
Reg. datum: 07 november 2001

quote:

Marantz SR7500

[afbeelding]

B&W DM603 S3
[afbeelding]

B&W DM602 S3
[afbeelding]

B&W LCR600 S3
[afbeelding]

[afbeelding]
Hee dat lijkt mijn set wel ;). Ik heb het alleen in de kleuren Sorento en een SR7400 en een DV6500, een LCR60. Plus een SW600 als sub. Welke erg goed matched.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Reg. datum: 18 oktober 2005

Ik zal mijn set zo snel mogelijk posten, maar wilde even reageren op de DVD speler via de versterker.

Mijn set is nu een Yamaha RX-V457 en een DVD-S657. Tot dat mijn Philips 9966 82cm komt, gebruikt ik de S-Video van de DVD speler via de receiver naar de TV.
Ik zelf vind de kwaliteit uitstekend!
Als ik bijvoorbeeld de muziek DVD van Peter Gabriel's "Growing Up Live" draai ziet het beel er echt super uit op mijn oude Philips Blackline-S 80c 4:3 TV van dik 15 jaar oud.

Ongetwijfeld zal er een verlies in zitten, maar overdrijven is ook een kunst.

Wanneer volgende maand mijn LCD TV er is dan wordt alles via RGB component aangesloten.
De DVD speler gaat nu met een optische kabel naar de receiver, en 6 kanaals analoog voor SACD.

BTW, mijn boxen zijn van Allure. Zuilen van bijna een meter hoog gok ik en iets van 125Watt.
Geen exacte gegevens aangezien die er gewoon niet meer zijn. Was de laatste serie uitgebracht door Allure.

Er komt, na de TV, een B&W LCR3 center speaker en twee B&W 600 S3 surround speakers bij.
Moet dan alleen nog kijken naar mooie en niet te idioot dure steunen (ben de naam kwijt) om de surround speakers op te zetten.

i am i
Reg. datum: 21 januari 2001

quote:
Sneeuwbal schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 15:05:
[...]

Ik geef je helemaal gelijk. Vroeger had ik nogal goedkope speakers en die lieten een slecht mp3tje mooier klinken dan de speakers die ik nu heb, alleen erg verkleurd.

Maar helemaal helder is het niet. Totem bijv, wordt gezien als een hele...... neutrale speaker, alleen vind ik hem niet mooi klinken. Het tegenstrijdige is, dat mijn huidige speakers nog veel neutraler zijn (als ik jouw betekenis volg), maar wel erg mooi klinken (mijn mening dan). Om dus te zeggen dat iemand een neutraal geluid mooi vindt en dus heel gelukkig kan zijn met dynaudio of totem speakers is niet waar (niet dat jij dat gezegd hebt, maar even ter verduidelijking).

Om hier effe op in te haken: op de VAD heb ik een nummer van Empire van Queensryche (Om precies te zijn: Anybody listening?) op Wilson audio speakers beluisterd, maar vond het niet echt lekker klinken (hele scherpe 's'-sen, dichtgekleid geluid).
Vlgs de verkoper is het niet mogelijk (hoewel hij de productie van die plaat wel in orde vond) metal goed te laten klinken omdat een dure installatie geluid zo zuiver mogelijk probeert weer te geven.
Klinkt mij als onzin in de oren ;) want ik heb 'em ook ooit beluisterd op een shanling cd speler met sennheiser HD600 en toen klonk het super.

Wat is jullie mening?

What do you mean: I don't pay my bills!? Why do you think i'm broke, huh!?

Reg. datum: 27 januari 2000

quote:
Daklem schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 10:38:
[...]

Wat ik schreef is niet "hoog van te toren".

De definitie van Audiofilie is het zo realistisch nabootsen van het geluid op de geluidsdrager. Dat probeer je te doen met de juiste spullen die de juiste signalen doorgeven. Dat is ook een lastige klus.

Ik neem aan dat jij zelf ooit wel eens bij een concert geweest bent? Toen ik naar die set luisterde leek het net alsof er iemand achter het gordijn stond te spelen met een band. Dat was gewoon echt werkelijkwaar realistisch en dat klonk ontiegelijk realistisch.

Als je dat kunt nabootsen met apparatuur, dan ben je goed bezig.. En ik weet bijna zeker dat iedereen dat verschil hoort, en weet of het verdomde realistisch klinkt of niet.

Net zoals Dr. Strangelove zegt. Iedereen heeft hier een andere interperatie op, en daar is niks mis mee hoor. Maar de meeste mensen vertalen het niet juist waardoor er verwarring ontstaat over hetgeen wat ze bedoelen.

Of je nog wat meer open deuren kan intrappen... :P

Je doet net alsof je zo ff op gehoor kan bepalen of een luidspreker lineair is of niet. Dat dat niet zo is blijkt wel uit het feit dat iedereen altijd andere ideeen heeft over hoe iets klinkt, de één noemt het neutraal en de ander warm en weer een ander kil. Bovendien weet ik zeker dat als jij twee luidsprekers uitkiest die jij allebei neutraal vindt, dat die onderling nog steeds behoorlijk anders klinken.
Veel van die audiofiele termen om geluid te omschrijven zijn ook op veel verschillende manieren te interperteren. Termen als open en eerlijk of verzin er maar op los, want zo ongeveer elk woord is wel een keer langsgekomen om geluid te beschrijven, zijn echt betekenisloos voor een ander. Want die termen houden voor iedereen wat anders in.

Overigens is het ook helemaal niet zo makkelijk om te definieren wat een perfect neutrale luidspreker is. Want je bent er niet met een perfect vlakke frequentie respons in een anechoische ruimte en geen harmonische vervorming. Je zou ook nog een perfecte constante directionaliteit moeten hebben.

Ik heb hem zelf ook
Reg. datum: 07 februari 2000

quote:
Daklem schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 12:53:
[...]

Zonde dat je alleen encoded spul draait op deze apparatuur. :/

Zal ik je eens wat verklappen? Als je DVD draait, draai je ook alleen maar encoded spul. Sterker nog, je draait dan met een achterhaalde MPEG2 gecodeerd videomateriaal. Mpeg-4 kan net zo mooi zijn (met een veel lagere bitrate).

Het Dolby Digital of (half bitrate) DTS geluid van de DVD is zelfs met een encoder geencode die qua kwaliteit ongeveer in de buurt zit van een goede mp3 encoder :).

Verder ga ik mee met het verhaal van Jag. Ik heb zelf enorm veel verschillende luidsprekers gehoord en ik kan ook wel mezelf op m'n borst meppen, roepen dat ik het allemaal wel weet en beweren dat ik wel even kan zeggen welke speaker neutraal is. Maar ik weet dat ik dat niet kan beslissen wat voor anderen neutraal is.

JvS wijzigde dit bericht 17-02-2006 18:46 (29%)

Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels

Reg. datum: 23 augustus 2004

Zullen we ook gelijk de kabel discussie weer beginnen, want die past er mooi bij :+

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

Conclusie:

De kwaliteit van sound bepaal je zelf? Wat jij mooi klinken vindt is voor jou perfect passend.

Natuurlijk is er een verschil tussen speakers van 20eur en boven de 100de euros...

Hoge fideliteit

quote:
jverdeyen schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 18:51:
Conclusie:

De kwaliteit van sound bepaal je zelf? Wat jij mooi klinken vindt is voor jou perfect passend.

Natuurlijk is er een verschil tussen speakers van 20eur en boven de 100de euros...

Jammer van die laatste zin.

ontopic: binnenkort zal ik wat pics showen van mijn setje:

Center: KEF Q-10c (binnenkort)
Fronts: Warfedale Diamond III (boekenplank)
Rears: Kruidvat 'zuiltjes' à 30 euro per stuk ;)

Receiver: Yamaha RX-V440 (RDS)
DVD-speler: Onkyo dv-sp500
(laptop: NEC Versa P550)

Na 24 maart pics want dan ben ik jarig geweest en kan ik eindelijk naar mijn nieuwe center luisteren!!!

NAD C325BEE, NAD 512 , NAD 412, E-MU 0202 USB, 2x Mission M33i, Sennheiser HD-201

Catdog Fanart.
Reg. datum: 02 september 2003

Net of de opname appratuur 100% lineair is. Je zult zien dat het ook van de de opnames afhangt welke luidspreker neutraaler klinkt.

Gainward 6800/ultra 2400, Athlon 3000+ XP(Barthon core), Asus Nforce 2 Deluxe, 1GB dual DDR, 2*160GB + 250GB + 120GB. SOUND: Soundstorm -> Denon 1905 -> Tannoy Mercury

Reg. datum: 27 februari 2004

quote:
Zier er netjes uit. Ik zou de regisseurstoeltjes echter aan de zijkant zetten als decoratie en die bank in het midden. Wat heb je op de muren zitten? Bekleding of alleen geverfd?

quote:
JC Ken schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 19:00:
Net of de opname appratuur 100% lineair is. Je zult zien dat het ook van de de opnames afhangt welke luidspreker neutraaler klinkt.

Als je het duitse blad audio leest zul je ook redelijk te horen krijgen dat mensen totaal verschillende voorkeuren hebben qua klank, iets dat zelfs wetenschappelijk bewezen is qua boven en ondertonen.

Ik weet gewoon heel erg snel wat mij wel en niet aanstaat, een enorm neutrale speaker die de ene niets verhullend vind en de ander nauwkeurig staat mij niks aan. Ik heb op de VAD speakers gehoord die rond de 5000 euro lagen die dusdanig scherp waren dat ik binnen drie seconde de kamer uitliepen (en met mij anderen) terwijl sommigen erbij wegkwijlden deze speakers ooit te mogen bemachten. Deze discussie gaat dus nergens heen, laten we lekker elkaars setjes bekijken en bewonderen en adviezen geven als bepaalde voorkeuren duidelijk zijn... maar over smaak valt zoals altijd niet te twisten.

jorg

Back on Planet Telex
Reg. datum: 04 november 2001

quote:
Daklem schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 22:47:
[...]

Nou, daar ben ik het dus niet mee eens.
Dat kan.
quote:
Ik denk dat het meer te maken heeft met het misinterpeteren en omschrijven van het geluid van een speaker, en "lack" aan luisterervaring.
Hoe kan je geluid nu misinterpreteren? Verkeerd omschrijven zal inderdaad vaak het geval zijn.
quote:

Dat dynaudio en totem zo neutraal zijn als wat, valt niet over te discussieren.
Dat de ene dat nou een kille klank vind hebben, dat is een vorm van een mening en eigen smaak, maar dat heeft niks met de eigenschappen van de speaker. ;)
Tuurlijk valt daar wel over te discussieren. Maar het ligt er ook aan waar je het mee vergelijkt.....wat je referentie is.
quote:
Arcam een kille klank hebben? Volgens mij heb jij niet goed geluisterd, van arcam is alles behalve kil :)
Misschien heb jij wel niet goed geluisterd. Ik zeg gewoon wat ik vind, jij kan wat anders vinden. Bovendien vind ik Arcam niet kil in de zin van niet prettig (ik ben zelf best wel gecharmeerd van Arcam), maar als ik NAD en Arcam met elkaar vergelijk zou ik NAD de warmere vinden van de twee (en dus automatisch Arcam de "killere"). Dus het ligt er nu maar net aan waar je het mee vergelijkt.

I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Hoch in die Bergen, da steht ein Gerät, da werden die Mädel elektrisch genäht.

quote:

Marantz SR7500

[afbeelding]

B&W DM603 S3
[afbeelding]

B&W DM602 S3
[afbeelding]

B&W LCR600 S3
[afbeelding]

[afbeelding]

Hmm mag je uitkijken dat ze het niet weer komen ophalen bij je ;). Misschien heb je de verhalen wel eens gehoord van, instalatie inbouwen in auto, volgende dag auto weer netjes leeggehaald.
Het zijn natuurlijk geruchten maar het valt wel op dat het bij meerdere mensen is gebeurt. Mja ik kom dus ook nog uit de buurt van Veldriel :P

Reg. datum: 09 januari 2004

Nou goed een lullig fotootje van mij dan... ik krijg het er allemaal niet zo mooi op :+

http://lowfi.nl/temp/DSC03992.JPG

u ziet:

rotel rsp 1068
rotel rmb 1077
bw 705 + bw stands
hk dvd 22
rel storm 5
beamax velvet a serie spandoek 100"

buiten beeld

een panasonic ae900
xbox 360
zooi kabels
soundcare superspikes
jbl rears

Ik heb al een aantal upgrades in de planning staan (bw703 fronts + center en een (br/hd??) rotel dvd speler) maar ik woon nu tijdelijk in het buitenland ivm werk waardoor ik simpel de ruimte er niet voor heb :( Ook het meubel is niet mijn keus maar goed.... :P

100% No Soul Guaranteed

Audio Nerd
Reg. datum: 01 september 2002

quote:
JvS schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 18:27:
[...]

Zal ik je eens wat verklappen? Als je DVD draait, draai je ook alleen maar encoded spul. Sterker nog, je draait dan met een achterhaalde MPEG2 gecodeerd videomateriaal. Mpeg-4 kan net zo mooi zijn (met een veel lagere bitrate).

Het Dolby Digital of (half bitrate) DTS geluid van de DVD is zelfs met een encoder geencode die qua kwaliteit ongeveer in de buurt zit van een goede mp3 encoder :).

Verder ga ik mee met het verhaal van Jag. Ik heb zelf enorm veel verschillende luidsprekers gehoord en ik kan ook wel mezelf op m'n borst meppen, roepen dat ik het allemaal wel weet en beweren dat ik wel even kan zeggen welke speaker neutraal is. Maar ik weet dat ik dat niet kan beslissen wat voor anderen neutraal is.

Je kan ook gaan miereneuken natuurlijk!!!

Het verschil van een fullbitrate dts track, of een encoded mp3 van 192kbit zit natuurlijk nog al een verschil in! Alles is encoded wat wij draaien. logisch, maar je begrijpt best waar ik op doel mag ik aannemen. :O

Sonus Faber | Arcam | Nordost | Velodyne

Audio Nerd

quote:
zimbab schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 22:28:
[...]
Dat kan.

[...]
Hoe kan je geluid nu misinterpreteren? Verkeerd omschrijven zal inderdaad vaak het geval zijn.

[...]
Tuurlijk valt daar wel over te discussieren. Maar het ligt er ook aan waar je het mee vergelijkt.....wat je referentie is.

[...]

Misschien heb jij wel niet goed geluisterd. Ik zeg gewoon wat ik vind, jij kan wat anders vinden. Bovendien vind ik Arcam niet kil in de zin van niet prettig (ik ben zelf best wel gecharmeerd van Arcam), maar als ik NAD en Arcam met elkaar vergelijk zou ik NAD de warmere vinden van de twee (en dus automatisch Arcam de "killere"). Dus het ligt er nu maar net aan waar je het mee vergelijkt.

Ik ben zelf bezitter van Arcam, dus ik weet wel hoe deze componenten klinken :+

Ik zou zelf sowieso niet graag iets met nad vergelijken omdat ik het te warm en wollig vind klinken. B)

Gadgetfetisjist
Reg. datum: 04 februari 2000

quote:
Daklem schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 23:39:
Ik ben zelf bezitter van Arcam, dus ik weet wel hoe deze componenten klinken :+

Ik zou zelf sowieso niet graag iets met nad vergelijken omdat ik het te warm en wollig vind klinken. B)

Ik ken ze ook allebei wel aardig. Heb door de jaren heen verschillende Arcam spullen gehoord, heb een jaar lang een NAD T-163 preamp gehad, een paar dagen een NAD C542 CD-speler geprobeerd, en heb uiteindelijk een upgrade naar een Arcam AVP700 preamp en CD73 CD-speler gedaan. Ik moet zeggen dat de verschillen tamelijk kenmerkend zijn voor de verschillen in sound tussen NAD en Arcam. Arcam vind ik persoonlijk erg neutraal en NAD hoorbaar aan de warme en wollige kant. Wat dat betreft zijn we het helemaal eens.

Arcam wordt door B&W/NAD fans (veel mensen, want zelfs veel mensen die kapitalen uitgeven lijken een duidelijke voorkeur voor warme kleuring te hebben) als kil en saai ervaren, juist omdat het neutraler klinkt.

Hetzelfde ervaar ik met headphones: ik draai al jaren met een AKG studio headphone die bekend staat om z'n neutrale klank. Vaak wordt ie saai genoemd en wordt opgemerkt dat er weinig punch in zit. Persoonlijk vind ik het ding weer een stuk beter dan de duurdere HD600 van Sennheiser klinken, want die klinkt zoals de meeste headphones van Sennheiser niet neutraal. Sennie mikt op een groot publiek met een "lekkere bass" en "sprankelend hoog".

like in Pinda ^_^

Gister een LG RZ32LZ55 op de kop weten te tikken voor 750 euro 2de hands :D
Ga volgende week over naar nieuw huis met eindelijk de grotere slaapkamer..

Heb nu mijn subwoofer naar voren moeten schuiven,zodat ik mijn speakers verder uit elkaar kon schuiven en de tv ertussen past :7

http://members.home.nl/tmhhildenbrant/fotoslcdtv/IMAGE_00002.jpg

Heb alleen nog geen component kabels, zag bij mijn favoriete kabelshop (electronica-online.nl) dat .75m 13,20 kost.
Dit zal wel weer spotgoedkoop zijn ivm de "echte" winkels? (it's, mikro-electro, dixons,v&d dat hebben we hier in roosendaal ongeveer)

PnD wijzigde dit bericht 18-02-2006 09:01 (28%)

Audio Nerd

Mooie tv voor dat geld :D

850 csi
Reg. datum: 30 november 2001

Pioneer vsx-1011 THX/DTS
Pioneer dv-565 sacd/dvd-audio
technics cdspeler
4 x infinity reference 61 mkII
center infinity ref 100 mkII
35 m 2,5 mm oelbach draad
computer via tv out aangesloten
sub op dit moment niet aangesloten canton plus C

oja ook nog een phillips tv en mijn dvd collectie op de achtergrond (170 totaal)

ben er zelf erg tevreden over!
alleen een nieuw tv meubel zou wel fijn zijn,
commentaar is welkom

http://img2.uploadimages.net/thumbs/tn_174788front.jpg

http://img2.uploadimages.net/174788front.jpg

http://img2.uploadimages.net/thumbs/tn_496947back.jpg

http://img2.uploadimages.net/496947back.jpg

http://img2.uploadimages.net/thumbs/tn_792409componenten.jpg

http://img2.uploadimages.net/792409componenten.jpg

cky wijzigde dit bericht 18-02-2006 10:38 (7%)

DUTCH-FALCON
Reg. datum: 22 juli 2001

quote:
cky schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 10:37:
Pioneer vsx-1011 THX/DTS
Pioneer dv-565 sacd/dvd-audio
technics cdspeler
4 x infinity reference 61 mkII
center infinity ref 100 mkII
35 m 2,5 mm oelbach draad
computer via tv out aangesloten
sub op dit moment niet aangesloten canton plus C

oja ook nog een phillips tv en mijn dvd collectie op de achtergrond (170 totaal)

ben er zelf erg tevreden over!
alleen een nieuw tv meubel zou wel fijn zijn,
commentaar is welkom

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
foto's??

BF2 STATS
E8500 + MSI P7N, 9800GX2, 4 GB 1066, 1 TB HDD, CM 850W,Creative SB XF-I

Reg. datum: 01 november 2002

quote:
lowfi schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 23:01:
Nou goed een lullig fotootje van mij dan... ik krijg het er allemaal niet zo mooi op :+

[afbeelding]

u ziet:

rotel rsp 1068
rotel rmb 1077
bw 705 + bw stands
hk dvd 22
rel storm 5
beamax velvet a serie spandoek 100"

buiten beeld

een panasonic ae900
xbox 360
zooi kabels
soundcare superspikes
jbl rears

Ik heb al een aantal upgrades in de planning staan (bw703 fronts + center en een (br/hd??) rotel dvd speler) maar ik woon nu tijdelijk in het buitenland ivm werk waardoor ik simpel de ruimte er niet voor heb :( Ook het meubel is niet mijn keus maar goed.... :P
Mooie set. De B&W705 staat ook mijn verlanglijstje.

quote:
Ik zie er 6 staan :?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: