Gathering of Tweakers

Quicksearch
EDIT: volgens mij heb ik het deels gevonden, zie onderaan.
--------------------------------------------------------------------------------

na 3 tutorials van Oogst te hebben doorlopen (sinds twee dagen 3d modelling), heb ik me aan een eigen projectje gewaagd. Ik wil mn telefoon namaken.

Maar ik heb een probleem met het gebruik van UVW mapping in combinatie met Meshsmooth.
ter inleiding alvast het plaatje:

Plaatje op imageshack (popups!)

er zijn 2 objects: de pda zelf en een screen.

met alleen de binnenband-polygonen geselecteerd te hebben, had ik via UVWmapping die zwarte band gemaakt, helemaal rond.

daarna ging ik weer terug naar edit mesh, en alleen de hoek-polygonen geselecteerd, waardoor de hoeken er mooit uitgingen.

Echter, nu loopt mijn zwarte band dus niet meer door.

als ik terugklik op edit mesh dan zie ik de hoekpunt-polygonen geselecteerd en wordt het weer hoekig. als ik dan weer de binnenband polygonen selecteer om UVW toe te passen, past ie ook weer de meshsmooth toe op de binnenband, en niet de hoeken.

om lang verhaal kort te maken: hoe zorg ik dat UVW op de ene selectie polygonen wordt toegepast, en meshsmooth op een andere selectie polygonen?

moet ik soms voor elke nieuwe set polygonen een nieuwe edit-mesh aanmaken???

EDIT: volgens mij heb ik het deels gevonden
onder edit Mesh
edit geometry
select: elements inplaats van objects.

vraag blijft: hoe zorg ik dat meshsmooth zn polygons vasthoud, en onthoud zodat ik gewoon andere polygons kan selecteren in mesh edit?

EDIT 2: is de oplossing hiervoor: de twee modifiers (meshsmooth en mesh edit) te mergen tot een editable poly?

eperon wijzigde dit bericht 10-02-2006 18:34 (24%)

Techno>Music

ik heb ook de tutorial van oogst gevolgd (wel het animate gedeelte overgeslaan omdat ik eerst deftig wil leren modellen, alhoewel ik nu bezig ben met dat coca cola flesje deftig te krijgen..:S)
Ik zou eerst nog een paar andere tutorials proberen, door het proberen zelfstandig verder afwerken van dat cola flesje heb ik al meerdere tutorials gevolgd en tot de conclusie gekomen dat er nog HEEL VEEL werk aan de winkel is. Ik ben tot nu toe ook nog altijd niet uit de problemen. Ik wil de .bmp die dus het rode prentje met coca cola erop bevat op mijn flesje bengen.
Nu is dit gelukt maar hij blijft transparant (het logo vna coca cola), dus das niet echt in orde. Binnenkort zla ik hier wel eens een render (noemen jullie dit een WIP?) posten. Ik heb al van allles geprobeerd, ik heb gelezen dat je alpha channel moet aanzetten maar ik kan dit niet kiezen :s, kan dit zijn omdat ik de trail versie heb?
Ook is mijn pc nu al 4uur aan het renden met (bijna) alles op maximum omdat ik het verschil wil zien met alle extra opties zoals advanced light en ray shadows enz.. aan. Ik vind dit wel aan de extreem hoge kant.
Verder heb ik ene vraga of er iemand kna zien of de gerenderde beeld op de eerste pagina vna dit topic van die cola flesjes met vray is gedaan. Ik heb al een paar foto's gezien en ik moet zeggen dat de foto's met die vray echt super realistisch zijn. Ook is er zoiets als hdri ofzo? Kan iemand me zeggen wat dit is?

L i m a wijzigde dit bericht 10-02-2006 22:09 (18%)

Techno>Music

WIP is Work In Progress. Een plaatje om te laten zien waar je mee bezig bent als't nog niet af is dus :)
HDRI is (mits ik me niet vergis) een techniek die realistische reflecties mogelijk maakt door een foto als reflectie te gebruiken.

Ticking away, the moments that make up a dull day.

Techno>Music

ok thx.
Ik lees ondertussen ook overal brazill? als je dit weet kan je me het ook zeggen?
En moest (lees vorige post) iemand weten of dit plaatje met vray is gerenderd of niet zeg het me aub, dan moet ik het niet proberen evenaren.

L i m a wijzigde dit bericht 10-02-2006 22:50 (18%)

Techno>Music

Mijn eerste scene! (na 3 tuts en wat videos)...

nog W.I.P. maar ik zou graag wat tips / comments krijgen.

ben heel lang bezig geweest met alle vertices handmatig opnieuw te rangschikken, want er ontbrak een hele polygon in mn telefoon! heel irritant en veel werk (cap holes maakte het nog niet vlak).

er ontbreekt nogal wat details zoals lampjes / stekkeraansluitinkjes etc. als ik daar tijd voor heb post ik het misschien wel in de gadget-wedstrijd, mocht het dat waardig zijn ;)

quote:
eperon schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 03:49:
Mijn eerste scene! (na 3 tuts en wat videos)...

[afbeelding]

nog W.I.P. maar ik zou graag wat tips / comments krijgen.

ben heel lang bezig geweest met alle vertices handmatig opnieuw te rangschikken, want er ontbrak een hele polygon in mn telefoon! heel irritant en veel werk (cap holes maakte het nog niet vlak).

er ontbreekt nogal wat details zoals lampjes / stekkeraansluitinkjes etc. als ik daar tijd voor heb post ik het misschien wel in de gadget-wedstrijd, mocht het dat waardig zijn ;)

dat kan je toch makkelijker met "create polygon" doen :?
zet eens je enviroment kleur in grijs of wit want nu is niet alles duidelijk omdat je ook zwarte vlakken in je model hebt

-The prodigy - .:. 3D modeller .:.

quote:
smg_phoenix schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 09:55:
[...]

dat kan je toch makkelijker met "create polygon" doen :?

die wist ik dus nog niet. heb m uitgeprobeerd, en inderdaad, geen gat meer in mn tel. Dat schilt inderdaad wel met Welden en Chamfer-en. maar hij blijft toch wel deuken hebben. Nou ja, nu in iedergeval geen last meer van 8)

achtergrond kleur veranderd:

eperon wijzigde dit bericht 11-02-2006 11:32 (34%)

quote:
eperon schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 10:52:
[...]

die wist ik dus nog niet. heb m uitgeprobeerd, en inderdaad, geen gat meer in mn tel. Dat schilt inderdaad wel met Welden en Chamfer-en. maar hij blijft toch wel deuken hebben. Nou ja, nu in iedergeval geen last meer van 8)

achtergrond kleur veranderd:

[afbeelding]

[afbeelding]

ziet er veel beter uit :Y)
alleen spijtig dat het scherm nogal blurry is
edit , als het van pas kan komen :
http://www.developerone.com/agendafusion/vga/af6vgatoday.jpg

dubbel-edit : http://www.developerone.com/agendafusion/vga/
op deze site staan zeer veel PDA screens van die groote , bekijk het eens :*)

smg_phoenix wijzigde dit bericht 11-02-2006 13:38 (18%)

-The prodigy - .:. 3D modeller .:.

tnx! Heb zelf ook nog even gezocht, omdat ik de layout niet zo onwijs vond.
ik vond dees iets mooier

KLIK

maar inderdaad een verbetering!

eperon wijzigde dit bericht 11-02-2006 14:44 (24%)

quote:
eperon schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 14:41:
tnx! Heb zelf ook nog even gezocht, omdat ik de layout niet zo onwijs vond.
ik vond dees iets mooier

KLIK

maar inderdaad een verbetering!
Probeer eens wat te spelen met de blurring bij de texture filtering. :)

Website
lordpalf of the flapdrols

vanwege die puntjes zeker? (too sharp).

blur scheelt wel wat, maar niet al te veel voordat het vaag wordt (en weer net als de eeerste texture)

eperon wijzigde dit bericht 11-02-2006 16:57 (58%)

Techno>Music

Na lang zitten foefelen met mijn material voor mijn glas, heb ik het ongeveer gevonden...
Maar nu heb ik het volgende probleem...
Ik heb nu zo'n sticker gevonden dat op het coca cola flesje moet worden gebracht. Maar als ik dit laadt in de diffuse map bij mijn raytracer, en het nadien goed plaats met een uvw map, dan maakt hij eticketje doorzichtig.
Nu heb al eens hulp gevraagd aan iemand en die zei twee material bollen toekennen aan mijn texture van ijn fles. Nu heb ik dit geprobeerd maar dit gaat dus niet. Ook de polygonen apart selecteren lukt niet.

dit is een render die ongeveer 20uur heeft geduurd ik wou eens weten als advanced lightning en raytrace anti aliasing aanstond samen met supersampling wat het verschil was met alles op normaal

http://users.pandora.be/verswalm/langerenderklein.jpg
dit is de render die dus 1minuut duurde:
http://users.pandora.be/verswalm/korterenderklein.jpg
en dit is met de bitmap erop:
http://users.pandora.be/verswalm/korterenderetiketklein.jpg

Zoals je ziet weinig verschil tussen de lange en korte render, maar als je kijkt op de hoge reso's dan is het wel toch te zien. vooral de anti aliasing.
De belichting komt niet echt tot zijn goede maar dat is omdat ik niet met vray ofzo render. Straks eens kijken achter brazil, misschien kan ik het probleem met dat etiketje ook oplossen dan.
Niet dus want je moet er ook voor betalen, weten jullie gratis renderers die dat glas effect met die belichting realistisch weergeven?

L i m a wijzigde dit bericht 11-02-2006 20:12 (16%)

Techno>Music

CHA-CHING

mijn eerste uurtje 3ds max 8)

Pentium D 920 @ 3,73 - Asus P5WD2 Premium - 2GB OCZ 5400 Gold - XFX GeForce 7600GT

Gekke ZBrush-verslaafde

@L i m a:

Jij bent degene die het mooi maakt, niet de renderer ("het is de artiest die het kunstwerk maakt, niet het gereedschap").

Zie een renderer als een potlood. Jij gebruikt het, het potlood laat alleen maar wat grafiet los op de plaatsen waar jij het neerzet.

Verder hangen je wolken op kop (wel lekker surrealistisch ;)) en nog een klein advies.. KILL TEH CHECKERS!!!1!! (dambordpatronen zijn al 20 jaar uit de mode :)).

Als je goed wil leren omgaan met Max kan ik je alleen maar aanraden om de tutorials te volgen die in de hulpbestandjes te vinden zijn. Daar leer je het meeste mee en dan hoef je niet willekeurig op knopjes te drukken om uit te zoeken wat ze doen.

"The probability of life originating on earth is no greater than the chance that a hurricane sweeping through a scrap-yard would have the luck to assemble a Boeing 747"

Ik heb een install zonder hulp-bestanden...zijn ze ook nog ergens anders te krijgen?

Techno>Music

@aardbei, ja ik weet wel dat die renderer ...
Maar ik wil graag eens dat realistische effect van dat licht bereiken, nu heb ik dit al uit mijn hoofd gezet. Want al die dingen moet je betalen. Die wolken had ik nog van een tutorial en idd die ondergrond is niet echt..cool :P

L i m a wijzigde dit bericht 11-02-2006 21:49 (24%)

Techno>Music

Ik snap dat het niet de bedoeling is dat dit een mooie plaatjes topic gaat worden maar wat ik nou zag op CG talk is toch wel heeel prachtig en angstaanjagend! http://www.users.on.net/~gjpetch/temp/images/l_idp.jpg
de server is wat traag; heb geduld!

Menesis wijzigde dit bericht 11-02-2006 20:59 (8%)

quote:
Menesis schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 20:59:
Ik snap dat het niet de bedoeling is dat dit een mooie plaatjes topic gaat worden maar wat ik nou zag op CG talk is toch wel heeel prachtig...

ieeuw! freaky!

p.s. het bovenstaande probleem met polygons en meshsmooth komt in het vervolg niet meer voor. Ik ben er namelijk achter dat je Meshsmooth op specifieke polygonen via Msmooth moet doen, en niet via een stack-modifier. Op die telefoon zit dat nog wel, waardoor ik na mn meshsmooth met een hele stapel polygonen zit die amper gebruikt worden.

is er een manier om de toegevoegde polygonen door meshsmooth weer bij elkaar te voegen zodat je model hanteerbaar wordt?

p.s. ik druk tegenwoordig op F9 inplaats van F5! :P

eperon wijzigde dit bericht 11-02-2006 22:13 (12%)

quote:
L i m a schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 20:56:
@aardbei, ja ik weet wel dat die renderer ...
Maar ik wil graag eens dat realistische effect van dat licht bereiken, nu heb ik dit al uit mijn hoofd gezet. Want al die dingen moet je betalen. Die wolken had ik nog van een tutorial en idd die ondergrond is niet echt..cool :P
Weet je soms (als ik een deftige ondergrond maak enzo straks) of ik een deftige schaduw kan tevoorschijn toveren? Want dat is me tot nu toe ook nie gelukt

Bij 3ds max zit standaard Mental Ray die door middel van caustics licht kan bundelen. Daar hoef je dus niet voor te betalen. En als je 3ds max legaal heb gekocht dan lijkt het mij niet een probleem om ook een renderer erbij te kopen :P. Bovendien heeft het nog niet eens veel zin als je neit eerst onderzoekt wat je heb, In de help file van max zit trouwens ook nog een tutorial over caustics van een wijnglas. Ik denk dat je daar al stuk verder mee komt.

Wat aardbei ook al zei gooi die checkers weg. Doe daar voor in de plaats een tafelblad oid om het wat passender te maken. Maak desnoods een hele simpele ruimte eromheen, plak er een texture op om het allemaal niet zo eindeloos te maken tenzij je dit natuurlijk mooier vind.

Succes verders!

Morgen (al ben ik niet zo goed in me aan me afspraken houden ;) ) ga ik beginne om wat instellingen info over Mental Ray bijelkaar te gooien.

Hehe ik heb dat plaatje van die link van Menesis ff bijgesneden en op me huisgenoot zijn bureaublad geplakt. Die verwacht zijn vriendin te zien als i de computer aandoet...wheheh, kinderachtig maar leuk.

Plint wijzigde dit bericht 11-02-2006 22:12 (8%)

Techno>Music

Wel ik heb de trail versie...
Waarschijnlijk zit daarom die mental ray er niet bij.
Verder was ik al bezig aan een ondergrond maar ik krijg geen mooie houten ondegrond. Ook wil ik witte matte muren eromheen maar dat lukt dus ook niet..:(

Techno>Music

quote:
L i m a schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 22:06:
Wel ik heb de trail versie...
Waarschijnlijk zit daarom die mental ray er niet bij.
Verder was ik al bezig aan een ondergrond maar ik krijg geen mooie houten ondegrond. Ook wil ik witte matte muren eromheen maar dat lukt dus ook niet..:(
Ook bij de trial zit mental ray hoor. En hoezo krijg je geen mooie houte ondergrond en wat wilt er niet lukken met die witte matte muren?? :P

Techno>Music

Wel ik kreeg geen mooi aaneenschakeling vna mijn bitmaps, maar ik heb een andere texture gedownload en nu is het al beter.
Ik wil graag wite matte muren. Maar als ik als kleur wit kies bij diffuse en dan wat foefel met instellingen bekom ik gene mooi resultaat.
En ik heb nog eens goed gekeken. En idd de mental ray zit er wel bij :D, nu eens kijken voor dat realistische effect....

Techno>Music

quote:
L i m a schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 22:21:
Wel ik kreeg geen mooi aaneenschakeling vna mijn bitmaps, maar ik heb een andere texture gedownload en nu is het al beter.
Ik wil graag wite matte muren. Maar als ik als kleur wit kies bij diffuse en dan wat foefel met instellingen bekom ik gene mooi resultaat.
En ik heb nog eens goed gekeken. En idd de mental ray zit er wel bij :D, nu eens kijken voor dat realistische effect....
verwacht aub niet dat je binnen een uurtje een fotorealistische render heb gemaakt... Er gaat best wel veel tijd inzitten om mooie en vooral 'realistische' plaatjes te krijgen.

Techno>Music

Haha..
Ik heb het gevonden..hij is nu even aan het renderen...straks komt men render eraan })
Het ziet er al veel beter uit. Nog heel wat moet er nu nog gebeuren:

-ondergrond afwerken (je ziet de herhaling vna de texture nog)
-muren veranderen
-cola etiket erop :X
-omgeving erond?
http://users.pandora.be/verswalm/Klein.jpg

L i m a wijzigde dit bericht 11-02-2006 23:25 (135%)

Techno>Music

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws