quote:
In 7 doen ze het nog steeds.
Ik denk dat deze tutor is geschreven net toen max6 uit was en dus duidelijk wilde maken dat je geen oudere versie moet gebruiken.
GoT Index » Graphics » [3D] Post je 3D stuff maar weer - part 31
Pagina's: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
[Nieuw Topic]quote:Menesis schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 11:00:
[afbeelding]
Bij een tutorial over particles en vuurwerk las ik dit:
[...]
Dat laatste schept mijn verbazing! Is het nu zo dat ze bepaalde features uit max6 in latere versies hebben weggehaald??
Ik wil die tutorial graag doen, alleen wil ik niet vlak voor het eind stranden omdat ik max7 heb ipv 6... Dus weet iemand daar wat meer van?
Neejoh wijzigde dit bericht 07-02-2006 13:48 (30%)
[Xbox 360 Gamertag] [Neejoh]
[www.miniwerk.nl] [Restauratie fotoblog Mini Cooper]
Voor camera match (dus dat de perspectieven precies kloppen enz.) moet je minstens 6 punten op een bepaalde foto hebben waarvan je zegmaar de afstanden tussen die punten weet en die je dan in 3d namaakt. Anders klopt het perspectief niet en moet je zelf wat gaan gokken. Het handigste is dan dus als je een plattegrond hebt van die ruimte zegmaar, of je moet zelf foto's gaan maken en dingen op gaan meten. En ik vroeg me dus af of dat soort dingen op internet te vinden zijn...? snapje?quote:Neejoh schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 13:46:
@-DG-
Hoe bedoel je precies? Begrijp hem niet helemaal... Je kunt elke foto hier toch voor gebruiken?
Pentium D930 @ 3,53Ghz | Gigabyte GA-8N-SLI | 2x Corsair 1GB DDR2 | 2x 300GB Seagate 7200.9 @ raid0 | 1x 500GB Samsung T166 | 1x 120GB Seagate 7200.7 | Asus N6800GT @ 425/1150 | Scythe Ninja | Dell 2007FP | Logitech MX400 | MS Natural Ergonomic 4000
Het is hierboven al gezegd dat het pas vanaf 6 ondersteund werd, maar ehm.. op de laatste screenshot staat het volgende: "Copyright 2004 by bla bla ...". Lijkt me dus duidelijk...quote:Menesis schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 11:00:
Dat laatste schept mijn verbazing! Is het nu zo dat ze bepaalde features uit max6 in latere versies hebben weggehaald??
Ik wil die tutorial graag doen, alleen wil ik niet vlak voor het eind stranden omdat ik max7 heb ipv 6... Dus weet iemand daar wat meer van?
"The probability of life originating on earth is no greater than the chance that a hurricane sweeping through a scrap-yard would have the luck to assemble a Boeing 747"
je moet idd echt op locatie zijn, meetlint meenemen, fototoestel, en een notitieblokquote:-DG- schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 15:14:
[...]
Voor camera match (dus dat de perspectieven precies kloppen enz.) moet je minstens 6 punten op een bepaalde foto hebben waarvan je zegmaar de afstanden tussen die punten weet en die je dan in 3d namaakt. Anders klopt het perspectief niet en moet je zelf wat gaan gokken. Het handigste is dan dus als je een plattegrond hebt van die ruimte zegmaar, of je moet zelf foto's gaan maken en dingen op gaan meten. En ik vroeg me dus af of dat soort dingen op internet te vinden zijn...? snapje?
L i m a wijzigde dit bericht 07-02-2006 21:06 (2%)
Reden: massa's typos
Techno>Music
Techno>Music
quote:Aardbei. schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 16:26:
[...]
Het is hierboven al gezegd dat het pas vanaf 6 ondersteund werd, maar ehm.. op de laatste screenshot staat het volgende: "Copyright 2004 by bla bla ...". Lijkt me dus duidelijk...
* Aardbei. is vandaag vlijmscherp!

Glass Eye Photography | Nu D70 enhanced | Quake Wars Server Lister
Vraymat->Diffuse op grijs/net niet wit->Reflect op grijs->Glossiness op 0,7quote:Acid_Burn schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 22:41:
Ik ben wel geinteresseerd in dat materiaal.. heb je daar wat settings van?
zit er wel een ventiel op als er geen band op ligt?quote:Chester schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 22:27:
Update:
[afbeelding]
Gaten voor de moeren heb ik nog niet gedaan omdat het moeilijker ging dan verwacht. Ik was vergeten rekening te houden met de gaten en nu heb ik een k*t mesh om gaten op de juiste plekken te maken. En ik zag na het renderen dat de chamfers van de spaken nog niet helemaal kloppen (aan het midden gedeelte).

Guillome wijzigde dit bericht 07-02-2006 23:44 (7%)
quote:Chester schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 22:27:
Update:
[afbeelding]
Gaten voor de moeren heb ik nog niet gedaan omdat het moeilijker ging dan verwacht. Ik was vergeten rekening te houden met de gaten en nu heb ik een k*t mesh om gaten op de juiste plekken te maken. En ik zag na het renderen dat de chamfers van de spaken nog niet helemaal kloppen (aan het midden gedeelte).
Onze short movie!! (updated 11 november!!) -> http://bipolair.wordpress.com
Ja dat weet ik, maar het zou ook kunnen (lees: veel makkelijker zijn) als je gewoon foto's en een plattegrond van een bepaalde ruimte hebt. En ik vroeg me dus af of zoiets op een site ergens staat....quote:Schuey schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 19:07:
[...]
je moet idd echt op locatie zijn, meetlint meenemen, fototoestel, en een notitieblok
Pentium D930 @ 3,53Ghz | Gigabyte GA-8N-SLI | 2x Corsair 1GB DDR2 | 2x 300GB Seagate 7200.9 @ raid0 | 1x 500GB Samsung T166 | 1x 120GB Seagate 7200.7 | Asus N6800GT @ 425/1150 | Scythe Ninja | Dell 2007FP | Logitech MX400 | MS Natural Ergonomic 4000
quote:Scipionyx schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 11:09:
[...]
Ziet er goed uit. Wat voor methode gebruik jij om je velg te maken? Doe je dat met symmetry? En de wielgaten? Cut je die er gewoon in of heb je daar een andere truc voor?
Zelf hou ik rekening met het aantal spaken + gaten voor wielbouten. En dan vervolgens met symmetry. Zoals in de tutorial van Onno van Braam (hmm.. z'n site ligt plat?).
wauw dat ziet er gaaf uit! Ik ga het zeker proberen als ik thuis ben. Alleen is het nog steeds CPU intensief?quote:XLerator schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 23:35:
Dexter leef je nog? Mn script is klaar om getest te worden
Voor de rest ook hoor
Downloaden: http://www.guillome.nl/dump/Gebouw.rar
Uitvoering: open de maxfile, voer het script uit (MaxScript in je menu, run script, en pak mijn Builder.ms file)
Screenshotjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Wormaap schreef op maandag 06 februari 2006 @ 19:28:
[afbeelding]
JeujjMisschien dat sommige mensen hem wel herkennen
Tipje: Oogst's tutorials
De reden dat ik'm post is dat't mijn eerste modeling-frutsel is in Max (hiervoor wat aangekloot met Maya) en ik er uiteraard zeer trots op ben
En ik vroeg me af waarom de meshsmooth van de ring onder de zitting niet fatsoendelijk geworden is. De zitting zelf is prima gelukt, maar de ring eronder blijft redelijk vierkant. Iemand enig idee?
Ticking away, the moments that make up a dull day.
ja ik vond 't ook wel meevallen eigenlijkquote:
apNia wijzigde dit bericht 08-02-2006 14:59 (34%)
Vanaf heden is elke dag, CLB For The Win-dag!!... never... forget...
Wormaap wijzigde dit bericht 08-02-2006 16:34 (4%)
Ticking away, the moments that make up a dull day.
quote:XLerator schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 23:35:
Dexter leef je nog? Mn script is klaar om getest te worden
Voor de rest ook hoor
Downloaden: http://www.guillome.nl/dump/Gebouw.rar
Uitvoering: open de maxfile, voer het script uit (MaxScript in je menu, run script, en pak mijn Builder.ms file)
Screenshotjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » Graphics » [3D] Post je 3D stuff maar weer - part 31
Pagina's: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus