Gathering of Tweakers

Quicksearch
/join #tv
Reg. datum: 10 september 2003

quote:
Menesis schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 11:00:
[afbeelding]
Bij een tutorial over particles en vuurwerk las ik dit:

[...]
Dat laatste schept mijn verbazing! Is het nu zo dat ze bepaalde features uit max6 in latere versies hebben weggehaald??
Ik wil die tutorial graag doen, alleen wil ik niet vlak voor het eind stranden omdat ik max7 heb ipv 6... Dus weet iemand daar wat meer van?

In 7 doen ze het nog steeds.
Ik denk dat deze tutor is geschreven net toen max6 uit was en dus duidelijk wilde maken dat je geen oudere versie moet gebruiken.
PFlow is pas geintroduceerd in Max6, dus eerdere versies werken hier niet mee (5 werkte wel met particle systems, maar niet met PFlow)

@-DG-
Hoe bedoel je precies? Begrijp hem niet helemaal... Je kunt elke foto hier toch voor gebruiken?

Neejoh wijzigde dit bericht 07-02-2006 13:48 (30%)

[Xbox 360 Gamertag] [Neejoh]
[www.miniwerk.nl] [Restauratie fotoblog Mini Cooper]

Reg. datum: 25 april 2004

quote:
Neejoh schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 13:46:

@-DG-
Hoe bedoel je precies? Begrijp hem niet helemaal... Je kunt elke foto hier toch voor gebruiken?
Voor camera match (dus dat de perspectieven precies kloppen enz.) moet je minstens 6 punten op een bepaalde foto hebben waarvan je zegmaar de afstanden tussen die punten weet en die je dan in 3d namaakt. Anders klopt het perspectief niet en moet je zelf wat gaan gokken. Het handigste is dan dus als je een plattegrond hebt van die ruimte zegmaar, of je moet zelf foto's gaan maken en dingen op gaan meten. En ik vroeg me dus af of dat soort dingen op internet te vinden zijn...? snapje?

Pentium D930 @ 3,53Ghz | Gigabyte GA-8N-SLI | 2x Corsair 1GB DDR2 | 2x 300GB Seagate 7200.9 @ raid0 | 1x 500GB Samsung T166 | 1x 120GB Seagate 7200.7 | Asus N6800GT @ 425/1150 | Scythe Ninja | Dell 2007FP | Logitech MX400 | MS Natural Ergonomic 4000

Gekke ZBrush-verslaafde

quote:
Menesis schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 11:00:
Dat laatste schept mijn verbazing! Is het nu zo dat ze bepaalde features uit max6 in latere versies hebben weggehaald??
Ik wil die tutorial graag doen, alleen wil ik niet vlak voor het eind stranden omdat ik max7 heb ipv 6... Dus weet iemand daar wat meer van?
Het is hierboven al gezegd dat het pas vanaf 6 ondersteund werd, maar ehm.. op de laatste screenshot staat het volgende: "Copyright 2004 by bla bla ...". Lijkt me dus duidelijk... ;)

* Aardbei. is vandaag vlijmscherp!

"The probability of life originating on earth is no greater than the chance that a hurricane sweeping through a scrap-yard would have the luck to assemble a Boeing 747"

quote:
-DG- schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 15:14:
[...]

Voor camera match (dus dat de perspectieven precies kloppen enz.) moet je minstens 6 punten op een bepaalde foto hebben waarvan je zegmaar de afstanden tussen die punten weet en die je dan in 3d namaakt. Anders klopt het perspectief niet en moet je zelf wat gaan gokken. Het handigste is dan dus als je een plattegrond hebt van die ruimte zegmaar, of je moet zelf foto's gaan maken en dingen op gaan meten. En ik vroeg me dus af of dat soort dingen op internet te vinden zijn...? snapje?
je moet idd echt op locatie zijn, meetlint meenemen, fototoestel, en een notitieblok :)

Techno>Music

Ik heb een vraagje.
Na lang twijfelen ben ik toch begonnen met 3d tekenen. Ik ben nu die nederlandse tuorial aant het volgen van deze link En ik zit (nu al :P ) ergens vast.
Als ik mijn 3 boxes hun bovenste euh..punten? selecteer dan kan ik niet op dat non-uniform icoontje klikken als ik vertex heb geselecteerd bij het modifier panel.
Ik werk met 3ds max 7.0
Nu heb al wat gezocht en als ik bij het modifier panelen nog iets anders erbij kies dan kan ik er wel op klikken maar dan heb ik niet het juiste resultaat. Dan worden mijn "muren" ineens 0 dik. Dit gebeurt als ik bv wave erbij selecteer.
Voor alle duidelijkheid, ik heb nu die 3 boxen neergepoot en wil ze nu juist gaan zetten dit is ongeveer in het begin van de tutorial.
Kan iemand me helpen?

L i m a wijzigde dit bericht 07-02-2006 21:06 (2%)
Reden: massa's typos

Techno>Music

Techno>Music

oep.. kheb het al gevonden. Khad select mesh in plaats van edit mesh gekozen...
domme fout.
hehe nu kan ik verder. Verder wil ik nog even kwijt dat jullie echt ongeloofelijke dingen maken. Als ik nu zie hoeveel werk eraan is. En dan alleen nog maar die boxen enzo neerpoten.. die textures enzo zal ook wel veel tijd inkruipen..

Techno>Music

quote:
Aardbei. schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 16:26:
[...]

Het is hierboven al gezegd dat het pas vanaf 6 ondersteund werd, maar ehm.. op de laatste screenshot staat het volgende: "Copyright 2004 by bla bla ...". Lijkt me dus duidelijk... ;)

* Aardbei. is vandaag vlijmscherp!

Ok dat had ik niet gezien :P
Misschien moet ik ook savonds nog koffie blijven drinken ;)
/join #tv

Update:

http://chester.qonstrukt.nl/3d/slr/velgwip2m.jpg

Gaten voor de moeren heb ik nog niet gedaan omdat het moeilijker ging dan verwacht. Ik was vergeten rekening te houden met de gaten en nu heb ik een k*t mesh om gaten op de juiste plekken te maken. En ik zag na het renderen dat de chamfers van de spaken nog niet helemaal kloppen (aan het midden gedeelte).
Ik ben wel geinteresseerd in dat materiaal.. heb je daar wat settings van?
/join #tv

quote:
Acid_Burn schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 22:41:
Ik ben wel geinteresseerd in dat materiaal.. heb je daar wat settings van?
Vraymat->Diffuse op grijs/net niet wit->Reflect op grijs->Glossiness op 0,7
ah vray.. heb ik niet :P Hoopte op brazil/mray/scanline
quote:
Chester schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 22:27:
Update:

[afbeelding]

Gaten voor de moeren heb ik nog niet gedaan omdat het moeilijker ging dan verwacht. Ik was vergeten rekening te houden met de gaten en nu heb ik een k*t mesh om gaten op de juiste plekken te maken. En ik zag na het renderen dat de chamfers van de spaken nog niet helemaal kloppen (aan het midden gedeelte).
zit er wel een ventiel op als er geen band op ligt?
Ventiel zit aan je velg.. niet aan je band. Meeste autobanden zijn namelijk tubeless ;)
Alanis Rulez! Ik trouwens ook

Dexter leef je nog? Mn script is klaar om getest te worden :P
Voor de rest ook hoor :P
Downloaden: http://www.guillome.nl/dump/Gebouw.rar
Uitvoering: open de maxfile, voer het script uit (MaxScript in je menu, run script, en pak mijn Builder.ms file)
Screenshotjes:
http://www.guillome.nl/dump/venster01.jpg
http://www.guillome.nl/dump/venster02.jpg
http://www.guillome.nl/dump/render.jpg

Guillome wijzigde dit bericht 07-02-2006 23:44 (7%)

quote:
Chester schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 22:27:
Update:

[afbeelding]

Ziet er goed uit. Wat voor methode gebruik jij om je velg te maken? Doe je dat met symmetry? En de wielgaten? Cut je die er gewoon in of heb je daar een andere truc voor?
Zelf hou ik rekening met het aantal spaken + gaten voor wielbouten. En dan vervolgens met symmetry. Zoals in de tutorial van Onno van Braam (hmm.. z'n site ligt plat?).

Onze short movie!! (updated 11 november!!) -> http://bipolair.wordpress.com

Reg. datum: 25 april 2004

quote:
Schuey schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 19:07:
[...]

je moet idd echt op locatie zijn, meetlint meenemen, fototoestel, en een notitieblok :)
Ja dat weet ik, maar het zou ook kunnen (lees: veel makkelijker zijn) als je gewoon foto's en een plattegrond van een bepaalde ruimte hebt. En ik vroeg me dus af of zoiets op een site ergens staat.... :)

Pentium D930 @ 3,53Ghz | Gigabyte GA-8N-SLI | 2x Corsair 1GB DDR2 | 2x 300GB Seagate 7200.9 @ raid0 | 1x 500GB Samsung T166 | 1x 120GB Seagate 7200.7 | Asus N6800GT @ 425/1150 | Scythe Ninja | Dell 2007FP | Logitech MX400 | MS Natural Ergonomic 4000

/join #tv

quote:
Scipionyx schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 11:09:
[...]

Ziet er goed uit. Wat voor methode gebruik jij om je velg te maken? Doe je dat met symmetry? En de wielgaten? Cut je die er gewoon in of heb je daar een andere truc voor?
Zelf hou ik rekening met het aantal spaken + gaten voor wielbouten. En dan vervolgens met symmetry. Zoals in de tutorial van Onno van Braam (hmm.. z'n site ligt plat?).

Voor deze velg heb ik geen symmetry gebruikt (normaal dus wel :P ), dit ging niet echt lukken omdat er 9 spaken waren. Eerst heb ik een cilinder gemaakt van 9 segments, daarvan alle, behalve de bovenste face gedelete zodat ik 1/9 over hield. Daarna heb ik daar een bolvorm van gemaakt, en een spaak geextrude. Daarna heb ik een tube met 72 segments gemaakt (72 omdat deze mij de beste weld plekken voor de spaken gaf) en vorm gegeven. Ook hier heb ik gezorg dat ik maar 1/9 overhield. Deze heb ik de vorm gegeven die ik wilde en geweld aan de spaak die ik eerder gemaakt had. Daarna heb ik dit alles gekopieerd tot ik een velg had.
De gaten maak ik gewoon door mijn velg doorzichtig te maken, erachter een cilinder zodat ik weet waar ik moet snijden.
quote:
XLerator schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 23:35:
Uitvoering: open de maxfile, voer het script uit (MaxScript in je menu, run script, en pak mijn Builder.ms file)
Screenshotjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
wauw dat ziet er gaaf uit! Ik ga het zeker proberen als ik thuis ben. Alleen is het nog steeds CPU intensief?
Alanis Rulez! Ik trouwens ook

Als het losse objecten blijven niet, maar het attachen van alles, en het welden. Dat kost wel wat tijd.
Deze render kostte ongeveer een seconden of 10 tot 15 om op te bouwen en te attachen en te welden.
Zonder attach en weld (kan je gewoon uitvinken) duurt het 2 of 3 seconden
quote:
Wormaap schreef op maandag 06 februari 2006 @ 19:28:
[afbeelding]

Jeujj :P Misschien dat sommige mensen hem wel herkennen :+ Tipje: Oogst's tutorials :P

De reden dat ik'm post is dat't mijn eerste modeling-frutsel is in Max (hiervoor wat aangekloot met Maya) en ik er uiteraard zeer trots op ben :P
En ik vroeg me af waarom de meshsmooth van de ring onder de zitting niet fatsoendelijk geworden is. De zitting zelf is prima gelukt, maar de ring eronder blijft redelijk vierkant. Iemand enig idee?

Iemand? O-)
De max file staat hier.

Ticking away, the moments that make up a dull day.

HAY HAY HAY

Je bedoelt hoekig? Dan zou ik er misschien een extra spline tegenaan knallen en de hoek iets ronder maken waardoor je meshsmooth meer tot z'n recht zou komen... als ik goed begrijp wat je bedoelt..
quote:
ja ik vond 't ook wel meevallen eigenlijk :)

apNia wijzigde dit bericht 08-02-2006 14:59 (34%)

Vanaf heden is elke dag, CLB For The Win-dag!!... never... forget...

http://home.wanadoo.nl/jeskevandongen/Tutorialkruk.html
Dat is de tutorial die ik volgde.
Volgens mij heb ik'm gewoon stap voor stap gevolgd, maar daar is de 'schijf met gat' veel ronder geworden. Dat is dus wat ik bedoel :P
Excuses voor de n00b-vraag btw, maar die tutorial is dus het allereerste dat ik met Max gedaan heb :+

Wormaap wijzigde dit bericht 08-02-2006 16:34 (4%)

Ticking away, the moments that make up a dull day.

d((o_o))b

quote:
XLerator schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 23:35:
Screenshotjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Hey XLerator, ik had je gemaild voor je scrippie, maar dat e-mailadres lees je ws niet meer? @tiscali.nl adres was het trouwens. Maar goed...thnx voor je script, ik heb net mijn nieuwe toys binnen (Pentium D 930 op P5WDG2-WS plank) dus ik ga hem snel testen :)

THNX!

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws