Hoofdcategorieën
Topicacties

Oneens met de actie van een moderator? Post het hier

Pagina: 1 2 3 4 ... 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 last

Reageer Nieuw Topic
Ik ben het niet eens met het blokkeren van mijn topic [XP] Instabiel systeem (Instabiel systeem) door moderator alt-92. Het is inderdaad waar dat ik al eerder een topic had gestart over problemen met deze computer - en in de eerste instantie heb ik zaterdag mijn nieuwe vraag ook in dit topic gesteld - maar omdat er geen antwoord op kwam heb ik een nieuw topic gestart. Ik ben van mening dat het hier niet om 'multiposten' gaat, omdat het toch echt nieuwe problemen betreft. Als ik zelf niet geschreven had 'Ik heb al eerder een topic gestart, vanwege problemen met een computer' was het waarschijnlijk niet eens opgevallen. Graag een reactie van alt-92.

indianajoost wijzigde dit bericht 28-02-2009 22:07 (0%)
Reden: spelfout

Reg. datum: 14 oktober 2006

quote:
indianajoost schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 16:05:
Ik ben het niet eens met het blokkeren van mijn topic [XP] Instabiel systeem (Instabiel systeem) door moderator alt-92. Het is inderdaad waar dat ik al eerder een topic had gestart over problemen met deze computer - en in de eerste instantie ben ik zaterdag mijn nieuwe vraag ook in dit topic gesteld - maar omdat er geen antwoord op kwam heb ik een nieuw topic gestart. Ik ben van mening dat het hier niet om 'multiposten' gaat, omdat het toch echt nieuwe problemen betreft.
Dan had je toch gewoon een titelfix kunnen aanvragen? Waarom zou je een nieuw topic mogen openen als je geen antwoord krijgt? Je kunt nieuwe informatie gewoon in het oude topic zetten, dan zien mensen ook wat er al bediscussieerd is.

quote:
alt-92 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 14:46:
[...]

Als jij je verhaal moet verduidelijken betekent dat dat je startpost al te onduidelijk is toch? :)
Ben ik dan de enige die begrijpt dat de gebruiker geirriteerd raakt als zijn post binnen 4 minuten gelockt wordt met de opmerking dat het maar duidelijker moet? Het gebeurt steeds meer en meer op tweakers, eerlijk gezegd vind ik het best een beetje troosteloos aan het worden.

Volgens mij is het als moderator een kleine moeite om te vragen de startpost aan te passen, eventueel met hulp van een linkje naar faq of beleid. Het is nogal een IT-trekje om de oogkleppen op te binden en maar te denken dat alle IT'ers alles meteen maar begrijpen. Volgens mij zijn het ook gewoon maar mensen...

Misschien moeten sommige modjes zich eens afvragen of ze er zijn om het forum netjes te houden, of dat ze hier zitten om een bepaald aanzien te krijgen. Wat hierboven ergens genoemd wordt klopt: het is wél verandert in de afgelopen jaren. De nieuwe aanwas wordt best wel een beetje weggejaagd, ik snap het doel daar niet zo van... :/

(...maar dat doet er verder ook niet zo toe geloof ik :) )

EnigmA-X wijzigde dit bericht 26-02-2009 16:43 (7%)

Intel C2D 6750 / 2GB / 1TB+ / 8800GTS

Acties: [view][quote]

Door: Kixtart
Powermod / Frontpage Admin
Wolfje
Reg. datum: 14 mei 2004

Maar als de topicstart aangepast wordt dan blijven de reacties eronder die aangeven dat het onduidelijk is staan en blijft het topic onduidelijk. Vaak is een frisse start een heel wat betere keus. Verder heeft iedereen wel eens een slecht topic/reactie gemaakt en dit is gewoon een leermoment.

Kixtart wijzigde dit bericht 26-02-2009 16:46 (4%)

☻/
/▌
/ \

quote:
Kixtart schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 16:45:
Maar als de topicstart aangepast wordt dan blijven de reacties eronder die aangeven dat het onduidelijk is staan en blijft het topic onduidelijk. Vaak is een frisse start een heel wat betere keus. Verder heeft iedereen wel eens een slecht topic/reactie gemaakt en dit is gewoon een leermoment.
Helemaal mee eens. Maar als niemand klaagt, behalve de mod én de mod reageert als tweede, vind ik dat wat overbodig (en onvriendelijk). Ik begrijp het principe van vrijwilligers en dat ze veel doen, maar als je binnen 4 minuten een topic kan locken, kan je ook 1 minuut extra kijken om te zien of je een betere oplossing kan vinden zonder nieuwe aanwas te hoeven frustreren....toch? :)

Anders gezegd: nu is de topicstarter weg. Een betere kans had hem waarschijnlijk terug doen komen, misschien was hij zelfs wel een modje geworden ooit :)

EnigmA-X wijzigde dit bericht 26-02-2009 17:33 (8%)

ye olde farte
Reg. datum: 16 maart 2000

quote:
EnigmA-X schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 16:42:

Misschien moeten sommige modjes zich eens afvragen of ze er zijn om het forum netjes te houden, of dat ze hier zitten om een bepaald aanzien te krijgen.
Als je dacht dat het om aanzien gaat, dan moet ik je toch teleurstellen hoor :)
quote:
EnigmA-X schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 17:32:
Ik begrijp het principe van vrijwilligers en dat ze veel doen, maar als je binnen 4 minuten een topic kan locken, kan je ook 1 minuut extra kijken om te zien of je een betere oplossing kan vinden zonder nieuwe aanwas te hoeven frustreren....toch? :)

Anders gezegd: nu is de topicstarter weg. Een betere kans had hem waarschijnlijk terug doen komen, misschien was hij zelfs wel een modje geworden ooit :)
Die kun je op twee manieren opvatten - TS was nou niet bepaald een nieuwe aanwas.
Als ik bij de helpdesk een vaag verhaal ophang met 'doetniet' zonder in details te treden of bij de dealer kom met de auto >> stuk, help << dan kan de beste man daar ook niet veel meer mee.

Een goede topicstart te tikken met wat er in de diverse FAQs en policies aangegeven wordt voorkomt al dat soort onduidelijkheden, zie het als een leermoment schrijfvaardigheid.

alt-92 wijzigde dit bericht 26-02-2009 17:37 (58%)

quote:
alt-92 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 17:33:
[...]

Als je dacht dat het om aanzien gaat, dan moet ik je toch teleurstellen hoor :)
Betaald het goed dan? ;)

Reg. datum: 14 mei 2002

Ik wil wel even opmerken dat ik het als medeforummer met een mogelijke oplossing tamelijk irritant vind wanneer ik de informatie die nodig is voor het vinden van een oplossing, of in sommige gevallen zelfs de vraag zelf, uit een dikke 15 posts moet vissen (van over en weer gevraag naar de TS) omdat deze kennelijk te beroerd/onkundig/... was om een minuut te besteden aan het doorlezen hoe je een topic zinvol maakt.

ye olde farte

quote:
indianajoost schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 16:05:
Het is inderdaad waar dat ik al eerder een topic had gestart over problemen met deze computer - en in de eerste instantie ben ik zaterdag mijn nieuwe vraag ook in dit topic gesteld - maar omdat er geen antwoord op kwam heb ik een nieuw topic gestart.
Ik vind het nogal onsportief jegens andere gebruikers die wél netjes afwachten en pas na 24 uur hun topic omhoog halen om op jouw manier met dezelfde vraag in een nieuw topic toch je 'zin door te drijven'.

Vandaar dat het topic op slot is gegaan.
quote:
alt-92 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 17:43:
[...]

Ik vind het nogal onsportief jegens andere gebruikers die wél netjes afwachten en pas na 24 uur hun topic omhoog halen om op jouw manier met dezelfde vraag in een nieuw topic toch je 'zin door te drijven'.

Vandaar dat het topic op slot is gegaan.
Zou je me kunnen uitleggen wat je bedoelt met 'na 24 uur hun topic omhoog halen'? Ik heb dat nieuwe topic pas na drie dagen gestart.

ye olde farte

En dat was nergens voor nodig, want je had al een topic lopen over hetzelfde probleem.
Die had je (wat ook in de FAQ genoemd wordt) weer onder de aandacht kunnen brengen.

Het is alleen niet netjes om dat met een nieuw topic te doen omdat je bestaande te weinig aandacht krijgt ;)

Wolfje

Naar mijn mening heeft 'netjes' er niet veel mee te maken. Het is gewoon zwaar vervelend wanneer je zoekt naar iets en je eerst 20x hetzelfde topic vindt van iemand, waar steeds weer op een andere plek informatie staat. Er is een edit-knop en na 24uur mag je hem weer onder de aandacht brengen, dus een nieuw topic is ook helemaal niet nodig. Voordeel van edit+kick is dat degene die wel al gereageerd hebben zien dat er nieuwe informatie is in hun myreact.

☻/
/▌
/ \

Ok. Ik snap het punt, over dat 'nieuw onder de aandacht brengen' door middel van een edit. Maar dan moet ik waarschijnlijk wel nieuwe informatie hebben, of niet?
Ik ben alleen nog steeds van mening dat ik best wel een nieuw topic had mogen starten, omdat het om nieuwe problemen gaat. Maar goed, het is inderdaad waar dat het nu op twee plaatsen staat en ik kan in het vervolg beter of een nieuw topic starten over nieuwe problemen, of het in het oude topic doorgaan, maar niet allebei, daar hebben jullie me wel van overtuigd :).

indianajoost wijzigde dit bericht 04-03-2009 22:37 (3%)

Wolfje

Wanneer het grotendeels over hetzelfde gaat kan je de topicstart aanpassen d.m.v. een edit. Opnieuw onder de aandacht brengen kan na 24 uur door zelf een berichtje te maken in het topic.

☻/
/▌
/ \

ye olde farte

quote:
Kixtart schreef op zondag 01 maart 2009 @ 10:47:
Naar mijn mening heeft 'netjes' er niet veel mee te maken.
Nou...
quote:
Het is gewoon zwaar vervelend wanneer je zoekt naar iets en je eerst 20x hetzelfde topic vindt van iemand, waar steeds weer op een andere plek informatie staat.
Het is dus wel netter tegenover je medeforumgebruiker omdat je daarmee het forum niet onnodig volzet met dubbele info in meerdere topics over hetzelfde van dezelfde usert.

Ik vergelijk het een beetje met jengelen bij je moeder, je zin niet krijgen en dan bij je vader hetzelfde proberen in de hoop dat je het daar wel krijgt (of andersom). Misschien niet helemaal van toepassing, maar * alt-92 is dan ook een old fart :+
SATA én PATA zijn allebei IDE!
Reg. datum: 19 september 2006

Suggestie voor nieuw thema-topic: Server clustering.... :)

LianLi Fanclub
Reg. datum: 04 juli 2003

quote:
EnigmA-X schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 17:32:
[...]

Helemaal mee eens. Maar als niemand klaagt, behalve de mod én de mod reageert als tweede, vind ik dat wat overbodig (en onvriendelijk). Ik begrijp het principe van vrijwilligers en dat ze veel doen, maar als je binnen 4 minuten een topic kan locken, kan je ook 1 minuut extra kijken om te zien of je een betere oplossing kan vinden zonder nieuwe aanwas te hoeven frustreren....toch? :)

Oftewel; je beweert dat de moderators softer moeten zijn omdat de gebruikers zelf niet weten hoe ze een startpost in elkaar moeten zetten. Beetje omgekeerde wereld als je het mij vraagt. Daarnaast is al die drama in je vorige post misschien een beetje overbodig. Misschien is het handig om te kijken naar de lange termijn, de gebruiker weet nu namelijk dat hij voortaan moet letten op de manier waarop deze een startpost maakt. Een betere manier is er naar mijn mening niet.

V350!

Modereer deze reactie

Ik had een topic geopend over hosts. Ik had daarover een vraag, omdat ik het zelf niet kon vinden. Vervolgens komt er een modje langs. Die meldt, overigens erg overbodig, dat het een beetje laat is voor een 1 april grap en gooit het topic dicht. Beetje onredelijk handelen in mijn opzicht.

Topic

ye olde farte

Hoi :)
Dat was ik.

Als je zelf gaat zoeken bij google naar 'wildcard+redirect+hostfile' kom je al genoeg hints tegen.
Buiten dat zit er een security risico aan vast, en ondanks de prank waarde doen we daar liever niet aan mee.

offtopic:
als je een 1 aprilgrap wil uithalen, bereid je dan beter voor zou ik zeggen ;)

alt-92 wijzigde dit bericht 01-04-2009 16:37 (17%)

Reg. datum: 29 oktober 2008

gister avond heb ik een topic geplaatst in het subforum beveiliging en virussen, nu ik in de ochtend mijn topic wil bekijken is hij verdwenen??? mod?

Officieel moto fan :)
Reg. datum: 23 december 2001

Ik zie ook geen topic van je terug, waar ging het topic over?

I laid there quiet, watched you have your way
I might have cried, the tears were silent inside
You called me names, made me feel like I was dumb
I didn't feel a thing and now I'm gone, gone, gone.

Reg. datum: 14 oktober 2006

quote:
elevator schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:13:
Ik zie ook geen topic van je terug, waar ging het topic over?
Het zal wel om acronis C schijf klonen of back up? gaan. Dat heeft pasta verplaatst naar OM (waar het trouwens niet thuishoort omdat het over Acronis TrueImage gaat, maar dat terzijde) :) .

klopt het gaat inderdaad om acronis C schijf klonen of back up? wel raar dat hij verplaatst is..
ik krijg er ook geen melding van ofzo, dus ik moet echt heel het forum door spitten..

Officieel moto fan :)
Reg. datum: 23 december 2001

Waarom zet je zoiets dan eigenlijk in Beveiliging & Virussen, je snapt toch ook wel dat het daar totaal niet thuis hoort? :)

In ieder geval kan je alle topics zijn waarin je gereageerd hebt door boven in het menu op Forum => MyReact => Post history te klikken.

I laid there quiet, watched you have your way
I might have cried, the tears were silent inside
You called me names, made me feel like I was dumb
I didn't feel a thing and now I'm gone, gone, gone.

acronis is naar mijn weten een programma om je pc te beveiligen tegen crashes ed.
vandaar dat ik hem post in dat subforum, maar dan weet ik dat voor het vervolg :)

Pagina: 1 2 3 4 ... 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: