---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Oneens met de actie van een moderator? Post het hier
Pagina: 1 2 3 4 ... 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 last
Reageer Nieuw Topicik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
quote:Hoe kan deze uitleg niet duidelijk genoeg zijn? Quick format [...] may be less secure because [...] it may be possible to tell how much data it contains
Ik - als doorsnee gebruiker - zie dus absoluut niet in wat er zo belangrijk is aan het verhullen van de hoeveelheid data - de énige reden die ze noemen -, om daarvoor 48 uur naar een formaterend notebook te moeten staren.quote:En waarom ze bij TrueCrypt een QuickFormat afraden lijkt me dan ook logisch - immers, de hele reden dat je TrueCrypt wil gebruiken is juist dat je je data niet less secure wil bewaren
Alleen geheim agenten en criminelen zullen willen suggereren dat het een 'lege schijf' betreft. De doorsnee gebruiker kan blijkbaar gewoon Quick Format op zijn nieuwe schijf toepassen. Truecrypt moet Quick Format voor thuisgebruikers dus niet afraden, maar juist aanraden!
Ik dacht o.a. dat je Quick Format alleen kon doen op een schijf die al eens eerder geformateerd was: dat je dus niet onder die 48 uur uitkwam.
Waar staat dat nou weer?quote:augustus schreef op donderdag 11 december 2008 @ 18:10:
Ik - als doorsnee gebruiker - zie dus absoluut niet in wat er zo belangrijk is aan het verhullen van de hoeveelheid data
Het enige wat ze bij TrueCrypt zeggen is dat bij een standaard QuickFormat (die je normaal gesproken op een schijf met data doet) er de kans bestaat dat er data toch nog terug te halen is.
Er wordt nergens specifiek gesproken over hoeveelheden, dat maak jij ervan.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Discussiepotentie zit er imho best wel in op t.net niveau en far beyond
Op zich vind ik de vraag 'hoe less secure is less secure' best legitiem.quote:Spider.007 schreef op zondag 07 december 2008 @ 15:12:
Hoe kan deze uitleg niet duidelijk genoeg zijn? Quick format [...] may be less secure because [...] it may be possible to tell how much data it contains
dit zeg ik dan als modje off, btw
Lustucru wijzigde dit bericht 11-12-2008 20:33 (48%)
veni, vidi, pimmi
Het valt me wel op, dat als je aangeeft de search gebruikt te hebben en al een paar dagen aan het zoeken bent, ze alsnog met een melding komen alsquote:Motrax schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 20:38:
Ehm. Wat is er arrogant aan? F_J_K legt uit waarom het niet is toegestaan en doet dat best uitgebreid en sluit het netjes af met 'Niet de antwoorden waar je op hoopte, maar ik ga je topic toch sluiten.'.
Arrogant zou zijn geweest:
[...]
Overigens als je je tekst nog hebt kan je het spammen naar de mod die het sluit. Ze zijn meestal de beroerdste niet om het nog toe te voegen aan het ondwerp. Hoewel het hier arbitrair is, aangezien het omzeilen van beveiligingen tegen de regels is.
Komt er dus op neer, als je vraag te simpel is, je geen antwoord krijgt.quote:Wij verwachten van tweakers...
Ik ben zelf werkzaam geweest tussen de PC's en Software, maar dat is al een aantal jaar geleden. De roest schiet er snel in heb ik wel gemerkt de afgelopen maanden qua kennis
Alleen door dit soort reacties van de moderators, lijkt het wel alsof dit forum zich te groot voelt om de vragen van een 'normale' computer user te beantwoorden.
King Kong aint got shit on me!
Ligt eraan hoe je dat doet he.. als je enkel post 'hep heel intaRwebs afgezoekt maar kennix vinduh' dan kun je op je vingers nagaan dat dat niet serieus wordt genomen tegenwoordig.quote:KrewZial schreef op maandag 22 december 2008 @ 11:48:
Het valt me wel op, dat als je aangeeft de search gebruikt te hebben en al een paar dagen aan het zoeken bent, ze alsnog met een melding komen
[...]
Niet op een zilveren dienblaadje nee.quote:Komt er dus op neer, als je vraag te simpel is, je geen antwoord krijgt.
Als er met 2 gerichte zoekqueries of zelfs met F1 of wat nadenkwerk een oplossing te vinden is gaan we dat over het algemeen niet echt voorkauwen, maar dan word je aangespoord om je zelfstandig oplossend vermogen aan te spreken.
Nah niet echt maar we zijn welquote:Alleen door dit soort reacties van de moderators, lijkt het wel alsof dit forum zich te groot voelt om de vragen van een 'normale' computer user te beantwoorden.
een forum bedoeld voor mensen die bovenmatig geinteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan.
Die wisselwerking gaat twee kanten op.
Als je als user GoT als helpdesk wil inzetten omdat dat zo lekker makkelijk is gaat dat vroeg of laat een keer fout.
Iemand die laat merken dat ie serieus bezig is krijgt alle gelegenheid hier.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Tuurlijk, dat snap ik ook. Ik kan me voorstellen dat als er telkens vragen komen waar je meteen na een antwoord het topic kunt sluiten, dat de lol er snel van af is voor iedereen.quote:alt-92 schreef op maandag 22 december 2008 @ 11:58:
[...]
Ligt eraan hoe je dat doet he.. als je enkel post 'hep heel intaRwebs afgezoekt maar kennix vinduh' dan kun je op je vingers nagaan dat dat niet serieus wordt genomen tegenwoordig.
[...]
Niet op een zilveren dienblaadje nee.
Als er met 2 gerichte zoekqueries of zelfs met F1 of wat nadenkwerk een oplossing te vinden is gaan we dat over het algemeen niet echt voorkauwen, maar dan word je aangespoord om je zelfstandig oplossend vermogen aan te spreken.
[...]
Nah niet echt maar we zijn wel
[...]
Die wisselwerking gaat twee kanten op.
Als je als user GoT als helpdesk wil inzetten omdat dat zo lekker makkelijk is gaat dat vroeg of laat een keer fout.
Iemand die laat merken dat ie serieus bezig is krijgt alle gelegenheid hier.
Het viel me op dat er, als ik het vergelijk met een aantal jaar geleden, veel is veranderd hier.
Ik snap de punten die je aangeeft, maar kan me voorstellen dat het ook ergernis kan veroorzaken bij iemand die een vraag heeft en er compleet niet aan uitkomt, dat z'n topic meteen dichtgegooid wordt.
KrewZial wijzigde dit bericht 22-12-2008 12:09 (3%)
King Kong aint got shit on me!
Reg. datum: 19 mei 2003
Ik heb vandaag een post geplaatst en ik heb me in dezen vergist in de policy van Tweakers. Ik vind het aannemelijk dat mensen hierop op een nette manier worden aangesproken i.p.v. dat er assumpties worden gemaakt die nergens op gebaseerd zijn.
Een opmerking als "Heb je toevallig al gegoogled?" komt in mijn ogen iets beter over dan "Je moet je bek houden en eerst googlen naar je antwoord".
Dit vind ik nu dus zo een kansloze assumptie. Zit je stiekem in mijn cookies te kijken, want als je die moeite had genomen dan had je geweten dat ik hier al op gezocht had en er een hele avond aan verspild heb (buiten beschouwing gelaten of dit überhaupt mogelijk is)?quote:Maar als dat ook al teveel moeite voor je is, dan zal zoeken bij google naar 'password reset' ook te ingewikkeld zijn, en dat was nota bene nog het snelste geweest voor je.
(Evenals "Heb je nu een antwoord op je vraag?" wat vriendelijker overkomt dan "Als je het antwoord toch al weet waarom ben je hier dan eigenlijk nog?")
Ik vind het de taak van een moderator (een persoon op dit forum met een voorbeeldfunctie) om op een objectieve manier andere mensen erop te wijzen dat ze wellicht iets fout hebben gedaan. Ook als ze je het bloed onder de nagels vandaan halen. Een zwaaiende smiley (
Ik heb trouwens nog afwas staan, wil iemand dat voor me doen? Of moet ik nu eerst googlen?
Je mag mij laten zien waar dat letterlijk zo staat.quote:MuRiZzA schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 22:15:
Een opmerking als "Heb je toevallig al gegoogled?" komt in mijn ogen iets beter over dan "Je moet je bek houden en eerst googlen naar je antwoord".
Ik vind het ook kansloos om je gram in een tweede poging in een topic proberen te halen, want daarmee laat je merken niet echt de moeite te willen nemen daar de gebruikelijke communicatiekanalen voor te gebruiken, terwijl je met een inschrijvingsduur van ettelijke jaren dat toch wel mag verwachten.quote:Dit vind ik nu dus zo een kansloze assumptie.
Misschien wel, maar blijkbaar dringt het wel tot je door nu.quote:Ik vind het de taak van een moderator (een persoon op dit forum met een voorbeeldfunctie) om op een objectieve manier andere mensen erop te wijzen dat ze wellicht iets fout hebben gedaan. Ook als ze je het bloed onder de nagels vandaan halen. Een zwaaiende smiley () plaatsen en vervolgens een topic sluiten lijkt mij geen volwassen manier om iemand op zijn fouten te wijzen, nietwaar? Ik vind het eerlijk gezegd een beetje neerbuigend.
Ik heb bovendien de tijd genomen om éérst het topic te sluiten, en daarna een uitgebreide sluitpost te maken.
Om misverstanden te voorkomen - zeker in een tweede topic met een titel die goed was voor 5 topic reports van andere forumgebruikers die ook aanmerkingen hadden op je post.
zoeken bij google naar 'handleiding afwasmachine'quote:Ik heb trouwens nog afwas staan, wil iemand dat voor me doen? Of moet ik nu eerst googlen?
Om je toch nog een beetje te helpen bij het afwassen, misschien dat dat een beetje tegemoet komt aan je verwachtingen.
Bovendien mag je ook best toegeven dat je een botte *piep* bent en dat je eens moet nadenken over hoe je werkelijk moet interacteren met mensen. Overal een weerwoord op willen geven is een zwakte. Mensen waarderen je juist meer als je ook eens je fouten toegeeft, ook als je je een almachtige moderator voelt. En ik, ik heb al meerdere keren mijn fouten toegegeven. Maar dit doe ik ook tot op een zekere hoogte.
Met betrekking tot die "Je moet je bek houden en eerst googlen naar je antwoord"-opmerking van mij. Ik hoef je niet te laten zien waar dat letterlijk staat, want het is een lichtelijke verdraaiing van de quote erna, maar het is wel de manier waarop die opmerking op mij overkomt.
Ik ben blij voor je dat je steun krijgt van je medeforummers. Ik ben ook uitermate blij met mijn topic reports. Wat is de stand? Maar uit DEZE thread blijkt ook dat er mensen zijn die jouw acties ook niet helemaal kunnen waarderen
P.S. Met die opmerking van verwachtingen kan ik niet anders concluderen dan dat jij Sarah Palin een goede Vice President zou hebben gevonden. Ook zo een nutteloos wezen, dat met een verrekijker in haar hand Rusland kon waarnemen en daarom dacht wel eens een goede kennis van Buitenlandse Zaken te hebben. Misschien hebben ze nog een nutteloze functie voor moderators in Alaska openstaan.
Die roddels doen wel meer de ronde, maar wat blijkt? Elk jaar wordt het geroepen. Ik vind het wel meevallen.quote:KrewZial schreef op maandag 22 december 2008 @ 12:08:
[...]
Het viel me op dat er, als ik het vergelijk met een aantal jaar geleden, veel is veranderd hier.
Comp specs LinkedIn
Canon EOS 300X kit+BP220+Sigma 70-300 macro
Mensen die de verkeersregels niet beheersen, mogen de weg ook niet op. Gek he? Mensen met een verstandelijke beperking dienen zich ook aan de regels te houden, of jij nou wel of niet in die groep valt.quote:MuRiZzA schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 00:30:
En zit ik "ettelijke jaren" lang achter mijn computer de policy van Tweakers te lezen om ieder regeltje uit mijn hoofd te kennen? En wat nu als mijn IQ niet boven de 80 uitkomt? Mag ik hier dan niets posten, omdat ik te dom ben om goed te kunnen lezen? Reinste discriminatie noem ik dat.
Ik denk alleen dat hier zitten ranten niet echt opschiet, zeker niet wanneer je allerlei insinuaties in de rondte slingert. Om nog maar te zwijgen over die quasi-intelligente opmerkingen over leermomenten en de situatie in Alaska et al.
spone wijzigde dit bericht 27-12-2008 20:25 (25%)
Ik heb het tevens over het accepteren dat anderen een bepaalde manier van reageren niet altijd kunnen waarderen en ook toegeven dat het misschien anders had gekund. Al die "ja maartjes" hier maken een topic als dit ook een beetje overbodig, vind je niet? Dan mag jij mij vertellen wat er zo quasi-intelligent is aan mijn opmerkingen over leermomenten.
"Moderator, ik kan dit en dit niet waarderen."
- "Ik heb al het recht om zo en zo te reageren, dus wat lul je nou..."
Grappig ook dat je het hebt over de "situatie" in Alaska. Wat is de situatie in Alaska dan dat mijn opmerking zo quasi-intelligent maakt?
En kritiek is niet altijd een insinuatie. Dan zijn de opmerkingen die ik naar mijn kop geslingerd kreeg net zo goed insinuaties.
De reactie in het topic van alt-92 is me wel duidelijk. Je stelt een vraag en geeft aan wat vooralsnog jouw oplossing was. Verderop geef je aan dat het programma wat je hebt gebruikt iets van je verwacht nl. het activeren van een account.
Als je een vraag stelt maar tevens aangeeft dat je weet wat je moet doen begrijp ook ik niet wat het doel van je topic is. I.i.g. heb je wat nuttige tips gekregen die overigens makkelijk te vinden waren.
Vragen hoe je een wachtwoord kunt omzeilen zijn niet toegestaan. Hoe vervelend het ook voor jou en anderen is, het mag gewoon niet.
- Dief steelt laptop en stelt paswoord-vraag.........
- Eigenaar vergeet paswoord en stelt paswoord-vraag.........
- Windows doet moeilijk en account is geblokkeerd en vriendin vraagt vriend en die en stelt paswoord-vraag.........
- Leerling wil account van docent hacken en stelt paswoord-vraag.........
Succes.
Guardian Angel wijzigde dit bericht 28-12-2008 10:30 (6%)
Maar goed, jullie hebben gelijk. Groetjes
MuRiZzA wijzigde dit bericht 28-12-2008 14:06 (7%)
Wat is de WOS-policy omtrent beta-keys?
Zoals men weet zijn er talloze keys gepost in [Windows 7] Download en key krijgen perikelen
Hoe kijken de modjes hiertegenaan?
Biochemically no different than eating large quantities of chocolate.
I laid there quiet, watched you have your way
I might have cried, the tears were silent inside
You called me names, made me feel like I was dumb
I didn't feel a thing and now I'm gone, gone, gone.
Reg. datum: 06 juli 2006
Ik wist niet waarop moest zoeken. Maar gooi maar fijn dicht. Heb nu wat ik wilde.
Een linkje naar je topic in je post had niet misstaan eigenlijkquote:Coeluh schreef op zondag 11 januari 2009 @ 17:32:
@ pasta
Ik wist niet waarop moest zoeken. Maar gooi maar fijn dicht. Heb nu wat ik wilde.
Reg. datum: 05 december 2005
Nog voordat ik een kans krijg om iets te verduidelijken zit het al op slot.
Ik heb gegoogled en op dirt forum vooraf gezocht, schijnbaar moet je eerst al je gegevens opgeven te beginnen met schoenmaat en wat je voor ontbijt hebt gehad voordat je het goddelijke recht hebt om een vraag te stellen.
alt-92 zegt netjes dat je eerst moet aangeven wat je allemaal hebt gezocht (en gevonden) en welke versie van Windows je over praat.
Zo lastig is dat toch niet? Je lijkt meteen geirriteerd (schoenmaat en type ontbijt), maar dat is helemaal nergens voor nodig. Je mag nota bene opnieuw een topic aanmaken
Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like that.
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
I have a black belt in Kung Flu!
Als jij je verhaal moet verduidelijken betekent dat dat je startpost al te onduidelijk is toch?quote:NurEinTier schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 11:51:
langere volume bar
Nog voordat ik een kans krijg om iets te verduidelijken zit het al op slot.
Jammer, hoop dat je je probleem alsnog kan oplossen! Succes.quote:NurEinTier schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 12:04:
Nee ik heb mijn lesje al geleerd.
Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like that.
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
I have a black belt in Kung Flu!
Pagina: 1 2 3 4 ... 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 last