Lustucru wijzigde dit bericht 20-02-2008 17:11 (8%)
Ik denk dat dit wel een beetje samenvat waarom ik je topic gesloten heb eigenljk.quote:Lustucru schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 17:00:
Het probleem is dus dat je TS verdacht veel lijkt op het klassieke 'mwah, ik heb geen zin en jullie weten toch alles, dus vertel het me even'. Als wat je hier schrijft 'ben hier zelf al een poosje mee bezig' en 'kijken welke hardware er op het moederbord zit en dan drivers zoeken' in de TS had gestaan was het verschil duidelijker geweest.
Desnoods giet je je vooronderzoek (of je bijvoorbeeld naar recente 2ehands apparatuur hebt gekeken) en wat je hier als argumentatie aangeeft (fabrikant die niet meer bestaat) nog even netjes in een nieuwe maar uitgebreidere topicstart, ik denk dat je dan ook wat minder "zoek dat zelf uit" reacties kan verwachten.
Met stroop is het nou eenmaal makkelijker vliegen vangen dan met azijn
alt-92 wijzigde dit bericht 20-02-2008 18:12 (4%)
[root@localhost /]$ modprobe brain.o
modprobe: Can't locate module brain.o - certified prutser - specs
Reg. datum: 30 november 2007
ik snap die insteek echt helemaal niet. mensen die replyen "zoek dat zelf uit" zijn toch juist diegene die offtopic posten. Maarja mensen elders hebben al geholpen. zoals ik zei zijn er vast wel mensen die het als hobby doen en weten dat het mogelijk is. ik had alle andere opties opgehoopt en die waren gewoon niet goed genoeg dus, ik zocht naar een nieuwe windows98 pc mogelijkheid. niet tweedehands niet iets over de fabrikant. dat was mijn vraag en al het andere was offtopic. wat dus ook mijn vraag was, er was niets onduidelijks aan voor de rest. Zelfs de reply van de moderator dat ik maar even de fabrikant moest contacten was offtopic.quote:alt-92 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 18:06:
[...]
Ik denk dat dit wel een beetje samenvat waarom ik je topic gesloten heb eigenljk.
Desnoods giet je je vooronderzoek (of je bijvoorbeeld naar recente 2ehands apparatuur hebt gekeken) en wat je hier als argumentatie aangeeft (fabrikant die niet meer bestaat) nog even netjes in een nieuwe maar uitgebreidere topicstart, ik denk dat je dan ook wat minder "zoek dat zelf uit" reacties kan verwachten.
Met stroop is het nou eenmaal makkelijker vliegen vangen dan met azijn
aan een paar mensen: bedankt voor de hulp die geboden is, aan een paar anderen: leer beter te beoordelen aan de meesten: tot ooit
Nou, dan heb je de forum FAQ toch niet doorgelezen. Zie bijvoorbeeld (Het algemeen beleid):quote:Cere4l schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 19:31:
[...]
ik snap die insteek echt helemaal niet. mensen die replyen "zoek dat zelf uit" zijn toch juist diegene die offtopic posten. Maarja mensen elders hebben al geholpen. zoals ik zei zijn er vast wel mensen die het als hobby doen en weten dat het mogelijk is. ik had alle andere opties opgehoopt en die waren gewoon niet goed genoeg dus, ik zocht naar een nieuwe windows98 pc mogelijkheid. niet tweedehands niet iets over de fabrikant. dat was mijn vraag en al het andere was offtopic. wat dus ook mijn vraag was, er was niets onduidelijks aan voor de rest. Zelfs de reply van de moderator dat ik maar even de fabrikant moest contacten was offtopic.
aan een paar mensen: bedankt voor de hulp die geboden is, aan een paar anderen: leer beter te beoordelen aan de meesten: tot ooit
Je geeft zelf al aan dat je niet zelf aan het werk wilt, en je eisen zijn ook niet erg realistisch. De beste oplossing wil je niet. Dan moet je je toch echt afvragen of het echt de schuld is van anderenquote:GoT is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze enthousiasteling. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt, je dit in je topicstart duidelijk laat merken en dat je respect toont voor de andere gebruikers en het forum. Doe dus zelf onderzoek en laat duidelijk merken dat je dat gedaan hebt.
(disclaimer: de crew heeft natuurlijk het laatste woord. Maar ik kan het slotje heel goed begrijpen, je gaat ervan uit dat men er hier is om je te helpen. Maar het is geen helpdesk maar een discussieforum
gambieter wijzigde dit bericht 20-02-2008 19:41 (6%)
Dat kan jij als topicstarter al voorkomen door je verhaal een beetje aantrekkelijker te makenquote:Cere4l schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 19:31:
ik snap die insteek echt helemaal niet. mensen die replyen "zoek dat zelf uit" zijn toch juist diegene die offtopic posten.
Als jij namelijk aangeeft in je TS wat je nu allemaal hier vertelt (dat een 2ehands al naar gekeken maar geen optie is, de fabrikant niet meer bestaat) dan komt dat heel anders over dan 'ik heb geen zin om te zoeken naar drivers' zoals je in je startpost aangaf toch?
Door dat te melden schiet je die voorstellen al af - wordt je er ook niet mee lastig gevallen.quote:Maarja mensen elders hebben al geholpen. zoals ik zei zijn er vast wel mensen die het als hobby doen en weten dat het mogelijk is. ik had alle andere opties opgehoopt en die waren gewoon niet goed genoeg dus, ik zocht naar een nieuwe windows98 pc mogelijkheid. niet tweedehands niet iets over de fabrikant. dat was mijn vraag en al het andere was offtopic.
Voor jou ja, want jij wist dat ie niet bereikbaar was, maar dat heb je ons niet verteld.quote:wat dus ook mijn vraag was, er was niets onduidelijks aan voor de rest. Zelfs de reply van de moderator dat ik maar even de fabrikant moest contacten was offtopic.
Bitse opmerkingen als deze zijn dan ook niet echt netjes.
Veel plezier verderquote:aan een paar mensen: bedankt voor de hulp die geboden is, aan een paar anderen: leer beter te beoordelen aan de meesten: tot ooit
alt-92 wijzigde dit bericht 20-02-2008 20:39 (4%)
Geen bullshit, wél in het GoT WhatPulse team! ~~ Als je tegen een mede-Tweaker wilt GTA IV'en, ga naar GTA4.messageboard.nl
Spelling is een keuze
DM me
Geen bullshit, wél in het GoT WhatPulse team! ~~ Als je tegen een mede-Tweaker wilt GTA IV'en, ga naar GTA4.messageboard.nl
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Reg. datum: 15 april 2005
Jouw laatste post voegt werkelijk totaal niets toe aan de inhoud van dit het topic en wanneer dit wel het geval is dan is het einde zoek want dan kunnen de moderators ieder topic afsluiten met die post. Als ik dit zelf had bedacht dan had ik dit natuurlijk ook geprobeerd en had ik deze vraag niet gesteld of had jij dat zelf niet kunnen bedenken?
This is 10% luck, 20% skill, 15% concentrated power of will, 5% pleasure, 50% pain, And 100% reason to remember the name..
Als dat zo is, dan hoor ik dat graag meteen. Een 'schop-na-post' is erg irritant helemaal wanneer deze niet gegrond is, immers ik ben met de WAIK bezig geweest en heb de handleiding gebruikt en heb al gezocht op internet. Volgens mij is het niet de bedoeling om bij een openingspost je zoekactie in Google te vermeldenquote:SinergyX schreef op maandag 03 maart 2008 @ 13:22:
Waarom niet? Als je de faq hebt gelezen, weet je dat er ook wat inzet en zoek/probeer/denkwerk in je post moet zitten.
Wanneer een moderator een post schrijft dan mag je er vanuit gaan dat hij dat doet vanuit zijn functie als moderator, helemaal wanneer een wijzend vingertje wordt gebruikt. Wanneer hij of zij vanuit zijn eigen mening post zoals jij het omschrijft dan moet dit duidelijk zijn.quote:SinergyX schreef op maandag 03 maart 2008 @ 13:22:
Niet elke moderator post ook direct vanuit zijn 'functie', een ieder mag ook gewoon vanuit zijn eigen mening posten.
Ik vind het heel knap dat je die conclusie weet te trekken. Ik had dan een soortgelijke post geplaatst maar dan op de user gericht. Volgens mij is het niet de bedoeling dat ik in dit topic mijn beklag doe over users die niet een moderator zijn, maar dat had je vast aan de titel kunnen zien.quote:SinergyX schreef op maandag 03 maart 2008 @ 13:22:
(maw, had dit een user geweest had je hier niet gepost).
Duidelijk toch? Dat heeft dus ook betrekking op wat je hebt gezocht/gevonden in Google (zie ook punt erboven in de faq, welke ook verwijst naar google).quote:Wees duidelijk, geef aan wat je al geprobeerd hebt.
Lukt het je niet om het zelf op te lossen, start dan gerust een topic maar geef duidelijk aan wat je probleem is en geef ook specifiek en duidelijk aan wat je gezocht en gevonden hebt, en waar je vast zit met je probleem. Doe je dit niet, dan kunnen we ervan uit gaan dat je dit niet gedaan hebt met als gevolg dat je topic op slot gaat. Dit kan je makkelijk voorkomen door aandacht aan de openingspost te besteden.
Duidelijk zegt de titel 'actie van moderator', niet 'reply van moderator'.
(anders moet ik bijna elke dag posten over de opmerkingen die hlpdsk elke keer post
SinergyX wijzigde dit bericht 03-03-2008 13:44 (24%)
This is 10% luck, 20% skill, 15% concentrated power of will, 5% pleasure, 50% pain, And 100% reason to remember the name..
Beste wannebe moderatorquote:SinergyX schreef op maandag 03 maart 2008 @ 13:42:
[...]
Duidelijk toch? Dat heeft dus ook betrekking op wat je hebt gezocht/gevonden in Google (zie ook punt erboven in de faq, welke ook verwijst naar google).
Duidelijk zegt de titel 'actie van moderator', niet 'reply van moderator'.
(anders moet ik bijna elke dag posten over de opmerkingen die hlpdsk elke keer post)
Wanneer de betreffende moderator er vanuit was gegaan dat ik geen voorwerk had gedaan dan had hij dat topic op slot kunnen doen maar dit heeft hij niet gedaan en blijkbaar (afgaande op jouw FAQ opdreuning) kreeg het topic de kans om open te blijven. Ik vind de laatste post van de moderator erg overbodig en storend.
Het zou me niets verbazen wanneer jij zo een user bent die topics vaak moet voorzien met Google zoekresultaten.
Als je verder niet op een normale manier ergens over kunt discusseren, laat ik het hier verder bij
En dan nog zielig in je topic linken naar dit topic...
SinergyX wijzigde dit bericht 03-03-2008 13:55 (11%)
Jongen toch, waarom reageer je dan eigenlijk? Volgens mij is het behoorlijk zonde van je tijd om in een topic als deze te reageren wanneer het om zaken gaat die je weinig boeien.... maar ieder zijn ding natuurlijk.quote:SinergyX schreef op maandag 03 maart 2008 @ 13:54:
Wat verwacht je nu? Je mede tweakers als 'wannabe mods' af te schepen heb je enkel jezelf mee. Het zal echt mijn achterwerk oxideren wat je over me denkt, wat je mening over mij is en elke vorm daarvan.
Als je verder niet op een normale manier ergens over kunt discusseren, laat ik het hier verder bij
En dan nog zielig in je topic linken naar dit topic...
Je houding in dit topic getuigt trouwens niet echt van respect voor gebruiker SinergyX. Hij probeert je oprecht iets duidelijk te maken. Ik ga ook een poging doen, een moderator is een gewone gebruiker net als jij en ik. Hij heeft alleen wat meer rechten én een mooi rood kleurtje.
Persoonlijk werd het me uit jouw startpost niet duidelijk wat je nu zelf al had ondernomen. "Ik heb me verdiept in het maken van unattended installaties" zegt natuurlijk totaal niets en gebruiker alt-92 probeert je de goede kant op te sturen.
GoT is geen helpdesk maar als ik zo eens naar jouw posthistorie kijk, http://gathering.tweakers...find/poster/141965/topics, dan heeft er alle schijn van dat jij daar anders over denkt. Misschien, maar ik kan in mijn glazen bol de achterliggende reden van de moderator alt-92 niet lezen, heeft hij ook die posthistorie gezien en heeft hij je door te posten, "Dat kan je toch ook zelf bedenken en proberen?"een subtiele hint willen geven zelf wat meer te onderzoeken voor je een topic opent.
Tot slot, ik had je topic trouwens gesloten. Gebrek aan inzet, veel te magere startpost en ook nog eens wegens het onnodig kicken van je topic binnen 24 uur terwijl dat niet is toegestaan op GoT.
Guardian Angel wijzigde dit bericht 03-03-2008 15:02 (7%)
Tsja... als dat soort dingen tot de vermakelijk zaken in je leven horen...quote:SinergyX schreef op maandag 03 maart 2008 @ 14:37:
Integendeel, ik vermaak me altijd door 'jongens' zoals jij
Je bent niet eens een moderator dus waarom tijd steken in posthistorie in kaart brengen, een profiel schetsen en het doen van 'als ik later moderator ben dan zou ik' uitspraken...quote:Guardian Angel schreef op maandag 03 maart 2008 @ 14:50:
Ik zou persoonlijk blij zijn met élke reactie. Er reageert immers verder helemaal niemand op jouw vraag?
Je houding in dit topic getuigt trouwens niet echt van respect voor gebruiker SinergyX. Hij probeert je oprecht iets duidelijk te maken. Ik ga ook een poging doen, een moderator is een gewone gebruiker net als jij en ik. Hij heeft alleen wat meer rechten én een mooi rood kleurtje.
Persoonlijk werd het me uit jouw startpost niet duidelijk wat je nu zelf al had ondernomen. "Ik heb me verdiept in het maken van unattended installaties" zegt natuurlijk totaal niets en gebruiker alt-92 probeert je de goede kant op te sturen.
GoT is geen helpdesk maar als ik zo eens naar jouw posthistorie kijk, http://gathering.tweakers...find/poster/141965/topics, dan heeft er alle schijn van dat jij daar anders over denkt. Misschien, maar ik kan in mijn glazen bol de achterliggende reden van de moderator alt-92 niet lezen, heeft hij ook die posthistorie gezien en heeft hij je door te posten, "Dat kan je toch ook zelf bedenken en proberen?"een subtiele hint willen geven zelf wat meer te onderzoeken voor je een topic opent.
Tot slot, ik had je topic trouwens gesloten. Gebrek aan inzet, veel te magere startpost en ook nog eens wegens het onnodig kicken van je topic binnen 24 uur terwijl dat niet is toegestaan op GoT.
Maar genoeg hiervover, het was niet mijn bedoeling om in discussie te geraken met andere users.
Dat je topic niet 100% voldoet is geen garantie voor een slotje, wel een zet in die richtingquote:ruffneck82 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 13:48:
Wanneer de betreffende moderator er vanuit was gegaan dat ik geen voorwerk had gedaan dan had hij dat topic op slot kunnen doen maar dit heeft hij niet gedaan
Mja, maar zou je dit ook niet eens bij jezelf gaan zoeken?quote:en blijkbaar (afgaande op jouw FAQ opdreuning) kreeg het topic de kans om open te blijven. Ik vind de laatste post van de moderator erg overbodig en storend.
Je begint je topic al met 'heeft er iemand een standaard configje voor me' (dat zeg je niet letterlijk zo, maar het riekt er aardig naar).
We gaan er hier op Tweakers.net wel vanuit dat je zelf ook wat probeert buiten alleen de handleiding letterlijk volgen.
Met een beetje gezond verstand (en door het gewoon te testen) was je waarschijnlijk er al achter gekomen dat waarden die je niet extra configureert in een unattend.xml gewoon de default settings meekrijgen.
Dat was best wel een open deur eigenlijk, meestal krijgt iemand dan een 'oh shit, ja das waar' erlebnis - helaas in jouw geval niet
Willen Ruffneck82 en SinergyX hun eigen posts nog eens doorlezen? Ook in een feedback topic wordt trollen, flamen, op de man spelen en goedkoop sarcasme niet gewaardeerd.
En ga nu niet lullen dat het aan die ander ligt: je láát je provoceren en je posts blijven je eigen verantwoording.
Ik zie nergens staan dat ik het mis heb en daarom hoop ik dat je i.i.g. enig inzicht hebt gekregen hoe het er op GoT toegaat en wat er van jou wordt verlangt.quote:ruffneck82 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 15:35:
[...]
Je bent niet eens een moderator dus waarom tijd steken in posthistorie in kaart brengen, een profiel schetsen en het doen van 'als ik later moderator ben dan zou ik' uitspraken...
hernoemd worden naar "[Emtec Moviecube] Tweaking MovieCube -R"
Ik vraag mij ook af of het topic nog wel in het juiste forum staat...