Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
G-NO schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 14:30:
[...]

Nou sorry hoor k dacht van wel. :/
Ik waardeer de tips ook maar die gaan mij te boven.

Nouja.....
Tweakers (en GoT) zijn toch voor de wat 'bovenmatige' PC-gebruikers, die al een zwikkie basis-ervaring hebben (of geacht worden).

Ik zou je simpel aanraden, vraag een kennis/familie oid die ervaring ermee heeft dit voor je te doen.

This is 10% luck, 20% skill, 15% concentrated power of will, 5% pleasure, 50% pain, And 100% reason to remember the name..

is Engelandvaarder!

quote:
G-NO schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 14:49:
[...]
Ik typ in bij search Nlite.
Maar dan krijg ik alleen maar mensen met problemen?
Waar staat ergens een tutorial ofzo?
Google, naar de site van Nlite gaan, etc etc. Maar je probeert nu hier je topic verder te laten gaan, en daar is het niet voor bedoeld. Zelf aan de slag, of accepteren dat je Vista moet gebruiken.

Theezak er maar in

G-No, het is niet de bedoeling dat je hier je topic verder gaat zetten. :) Daarnaast hoef je echt niet alles te weten van computers op GoT, maar verwachten we wel dat je enige basiskennis hebt over de werking van een computer. Mocht je een bepaald iets niet weten kan je natuurlijk ook gewoon zoeken, Google heeft vele antwoorden op nog meer vragen. ;)

De laatste zin brengt me ook meteen weer op de kern van de techfora op GoT. Het maakt niet uit wat je vraagt, geen enkele vraag is verkeerd om te stellen. Wat we echter wel van je verwachten is dat je duidelijk aantoont wat je zelf al gedaan hebt om die vraag zelf op te lossen.

Om je nlite probleem als voorbeeld te pakken: je zegt dat je alleen problemen vindt als je zoekt naar nlite, maar je wilt een liefst een tutorial te hebben. Logische keuze zou dan zoeken naar 'nlite tutorial' zijn, mocht je hiermee niets op GoT kunnen vinden hierover, dan kan je iets verder zoeken dmv zoeken bij google naar 'nlite tutorial'. :)

Je topic is gesloten door sanfranjake met de melding dat het al vaker is voorgekomen, het is dan ook aan jou om te gaan zoeken naar topics die over hetzelfde onderwerp gaan. Door je topictitel in de search te gooien zie je al voldoende topics over mensen die dezelfde vraag hebben. Kijk daar eens in voor antwoorden. Zo kan je uiteindelijk per vraagje dat je hebt je zoekvraag verduidelijken totdat je uiteindelijk geen antwoorden meer tegenkomt. Dan kan je nog altijd gaan zoeken op Google, met naar het Engels vertaalde onderwerpen zodat je nog meer informatie tegen zult komen. Mocht je er dan nog niet uitkomen kan je best een topic openen, geef hier dan ook uiteraard duidelijk in aan waar je naar hebt gezocht, wat je tegenkwam, waarom dat niet voor jou hielp, hoe je het zelf al hebt geprobeerd op te lossen, en alle andere informatie die je tegenkomt.

Met alleen de topicstart ben je er echter niet, zodra je wat tegenkomt waarvan je niet weet wat het is of hoe het moet, zoek gewoon even. :) Sites zoals howstuffworks/wikipedia/andere techsites/etc bieden meer dan genoeg informatie om je uren bezig te houden met het oplossen van je probleem. ;)

Are you my virgins?
---
<zeef> gaan jullie het zelf vertellen of moet er gedanny-d worden?

'Toegang geweigerd' toewijzen rechten heeft geen effect

Uh... had graag nog willen vragen hoe EFS uberhaupt 'aan' gaat want niet alle bestanden waren ontoegankelijk. Enfin gelijk dichtgooien kan ook, kan ik niets meer vragen en ook niet even een bedankje uitspreken. Overigens had je wel gelijk dat het in de FAQ stond maar ik kon niet weten dan dit 'EFS' aanstond. Succes met modereren.

Video meliora proboque deteriora sequor

Ñaar aanleiding van dit topic wil ik even op de reactie van de mod reageren,

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1242673

Ik vraag om ervaringen van andere users en of het mogelijk is en wordt afgescheept met ja/nee blablablabla.
Ook zet ik er in het topic bij dat ik al een hele middag aan het zoeken ben maar niet verder kom.
Mod....overdrijven is ook een vak.
Gun een normale user ook is wat informatie.
Het is niet zo dat WSS overloopt van de topics........

quote:
parawaus schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 23:50:

Ik vraag om ervaringen van andere users en of het mogelijk is en wordt afgescheept met ja/nee blablablabla.
Ook zet ik er in het topic bij dat ik al een hele middag aan het zoeken ben maar niet verder kom.
Het spijt me zeer, maar zodra je Windows Server 2003 aanschaft, lijkt me dat je wel weet wat je er mee kan en gaat doen? 8)7

Nikon: D3; D50
17-35mm f/2.8; 35mm f/2; 50mm f/1.4; 80-200mm f/2.8; Micro 105mm f/2.8;
SB-800; SB-600; SB-24; SU-800
Sigma: Fisheye 15mm f/2.8

Uitdrijvûrrrr!

quote:
parawaus schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 23:50:

Hij (sanfranjake) heeft wel gelijk. Over deze kwestie is echt heel veel informatie te vinden, en dusdanig genoeg dat jij daar makkelijk een conclusie uit kan trekken. We hoeven geen handjes beet te houden om jou naar je beslissing te slepen, dat kun je heel makkelijk zelf. Dat een bepaald (sub)forum weinig topics treft, doet verder helemaal niet ter zake natuurlijk.

Fiat Stilo/Ford Ka
The chase is better than the catch - Scooter

Dat weet ik ook alleen het nameserver gebeuren is voor mij nog niet helemaal duidelijk.

Dus ik dacht ik vraag het op tweakers.........
Had ik beter niet kunnen doen dus.

Modbreak:
Kalk dat soort onzin maar op je schuttingdeur. We willen hier graag dat je fatsoenlijk reageert. Scheldwoorden worden NIET getolereerd.

sanfranjake wijzigde dit bericht 02-09-2007 02:49 (77%)

quote:
parawaus schreef op zondag 02 september 2007 @ 00:54:
Dat weet ik ook alleen het nameserver gebeuren is voor mij nog niet helemaal duidelijk.

Dus ik dacht ik vraag het op tweakers.........
Had ik beter niet kunnen doen dus.
8)7 Linksboven op je toetsenbord F1

Nikon: D3; D50
17-35mm f/2.8; 35mm f/2; 50mm f/1.4; 80-200mm f/2.8; Micro 105mm f/2.8;
SB-800; SB-600; SB-24; SU-800
Sigma: Fisheye 15mm f/2.8

Uitdrijvûrrrr!

quote:
Hey!

Edit je post voortaan!

:+

sanfranjake wijzigde dit bericht 02-09-2007 02:50 (22%)

Fiat Stilo/Ford Ka

Reg. datum: 10 februari 2007

netjes exorcist, jij zou zo als moderator kunnen beginnen 8)

www.highflow.nl

Uitdrijvûrrrr!

quote:
BTS schreef op zondag 02 september 2007 @ 01:12:
netjes exorcist, jij zou zo als moderator kunnen beginnen 8)
Hij was waarschijnlijk al uitgelogd, het zet niet echt zoden aan de dijk :p

Fiat Stilo/Ford Ka

Reg. datum: 10 februari 2007

achja, om gelijk te gaan schreeuwen hier, beetje nutteloos, ik heb soms ook wel de neiging om de mijn pc kapot te rammen, maar wat heeft het voor een zin, zelfde gaat op voor forums en flamen en al die zooi, iedereen leest er toch lekker over heen:D

BTS wijzigde dit bericht 02-09-2007 02:08 (1%)
Reden: laat weetje

www.highflow.nl

Acties: [view][quote]

Door: sanfranjake Moderator WOS/WSS/OFF
Ik kan niks anders zeggen dan dat ik het met de reacties hierboven eens ben parawaus. Lees Het algemeen beleid en je eigen posthistory nog eens door, hopelijk snap je dan dat jouw topic écht niet voldoet aan de eisen die we hier stellen.

Per 1 augustus moet ik weg uit mijn huis in Amsterdam. Weet jij misschien (tijdelijke) woonruimte te huur tot ongeveer 800 euro per maand in de buurt? Mail me dan, held!
Windows Server 2008

Kalief in "[excel XP] Automatisch linken"

Dit topic is onterecht en veel te snel op slot gegooid. Nota bene tijdens het schrijven van een antwoord. En nee, het is niet mijn topic.

Een reageerder vraagt om meer informatie en vervolgens gooit Lustucru het topic dicht met als reden dat er niet voldoende informatie werd gegeven, zonder dat de TS de kans kreeg om die informatie alsnog te geven.

Dat is natuurlijk onbehoorlijk. Hup, slotje eraf!

(En er werd niets "over de schutting gegooid", het is een normale hulpvraag zoals zoveel topics.
En nee, ik ga geen TS of mod PMmen, het is niet mijn topic.)

quote:
Kalief schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 10:14:
En nee, ik ga geen TS of mod PMmen, het is niet mijn topic.)
In sommige gevallen spelen er meer factoren mee om een topic met de sluitmessage die Lustu geeft dicht te zetten.
Het is niet bedoeld om jou dwars te zitten ofzo :)
In dit geval is de topicstart inderdaad nogal summier en voldoet die niet aan wat er ook al in de aanmeldingsvoorwaarden staat.

Maar je kan natuurlijk ook in plaats van hier licht verontwaardigd te reageren ook een DM of een mail sturen met jouw afgebroken antwoord.
Als het kan (en het antwoord inderdaad toepasselijk is) wordt dat nog wel eens alsnog erbij gezet.

alt-92 wijzigde dit bericht 04-09-2007 13:55 (9%)

Reg. datum: 17 september 2006

[Ubuntu] Draadloos Netwerk

Ik vind de reden wel kloppen maar dat ie gelijk dicht moest? nee... Want nu na verschillende dingen te hebben geprobeerd zijn de dingen alleen maar "erger" geworden.

http://forum.ubuntu-nl.org/topic/14300 Daar hielpen ze me teminste een beetje. En ben ik ook wat verder gekomen. Maar toch moest daarvoor wel tijdelijk voor m'n computer even een draadje gebruiken voor i-net.

En nog steeds draadloos internet doet het niet. Dus gelieve weer m'n topic te openen want dit is niet het topic waar ik geholpen wil worden.

Mebus wijzigde dit bericht 08-09-2007 09:41 (14%)

quote:
Mebus schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 09:36:
[Ubuntu] Draadloos Netwerk

Ik vind de reden wel kloppen maar dat ie gelijk dicht moest? nee... Want nu na verschillende dingen te hebben geprobeerd zijn de dingen alleen maar "erger" geworden.

http://forum.ubuntu-nl.org/topic/14300 Daar hielpen ze me teminste een beetje. En ben ik ook wat verder gekomen. Maar toch moest daarvoor wel tijdelijk voor m'n computer even een draadje gebruiken voor i-net.

En nog steeds draadloos internet doet het niet. Dus gelieve weer m'n topic te openen want dit is niet het topic waar ik geholpen wil worden.
Is er al een soortgelijk topic mijn excuse ik had namelijk geen zin meer om verder te zoeken.

vooral met dat soort zinnen maak je je populair. ongetwijfeld is dat ook DE reden dat je topic dicht is gegaan. (zou ik overigens ook doen, het kan hier wel een forum zijn maar er wordt wel van je verwacht dat je wat moeite doet voor je probleem en dat je wat eigen zoekwerk verricht)

Jullie wachten ook niet even af voor de moeite die ik heb gedaan... Geef een mens wat tijd. Moi had net ubuntu geinstalleerd en vond het al een heel prestatie opzich. En sorry dat ik dat daar neer zette ja.

Pim. geeft aan dat je meer info moet vermelden. Je hebt inmiddels gezocht op de termen die hij in zijn sluitpost gemeld heeft? Met 'het doet het niet' komen we niet zo ver. Op dit forum is het de bedoeling dat je eerst zelf goed gezocht hebt en daarna uitgebreide informatie in je topicstart zet. Heropenen doen we niet, een nieuwe poging wagen mag je wel.

het ultieme jaargetijde..... | #!/usr/bin/girl
Kunstnieuws dekleinekunstenaar.nl | Eigen werk: zomertje.nl | Vrolijke beestjes: gaasje.nl

quote:
Mebus schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 09:53:
Jullie wachten ook niet even af voor de moeite die ik heb gedaan... Geef een mens wat tijd. Moi had net ubuntu geinstalleerd en vond het al een heel prestatie opzich. En sorry dat ik dat daar neer zette ja.
Nee dat doen we inderdaad niet, we verwachten van jou dat je in je eerste bericht al duidelijk en volledig bent. Dat heb je bij het registreren ook gelezen in Het algemeen beleid
Verder begrijp ik dat je trots op jezelf bent dat je Ubuntu hebt geinstalleerd, maar in een tijdperk waarin dat net zo simpel is als Windows installeren, ontgaat het nut van die melding mij ook een beetje. Iedereen kan dat immers :)

Per 1 augustus moet ik weg uit mijn huis in Amsterdam. Weet jij misschien (tijdelijke) woonruimte te huur tot ongeveer 800 euro per maand in de buurt? Mail me dan, held!
Windows Server 2008

oke, en nu? Want google wilt ook niet meer echt helpen. Het standaard netwerk programma van ubuntu werkt ook niet meer.. wicd en network manager staan er niet meer op... En nu? Gaat even googlen..

Acties: [view][quote]

Door: F_J_K Admin Softe Goederen
Front Verplichte Underscores

quote:
zomertje schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 09:53:
een nieuwe poging wagen mag je wel.
zomertje geeft aan dat je best een nieuw topic mag openen over dezelfde situatie :)
Zoals je ondertussen begrijpt is het dan wel nodig om even duidelijker te zijn over situatie (wat betekent 'niet doen', welke meldingen; en welke relevante specs precies) en (hoewel je daar al wel mee was begonnen :* ) de eigen pogingen - inclusief dus wat je hier noemde en inderdaad natuurlijk de resultaten van de tips die je op GoT, het ubuntuforum en de rest van het web vond.

Dan pas kan men je fatsoenlijk helpen. Succes met je Linux-avonturen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind'

Reg. datum: 17 september 2007

dat je mijn topic sluit ok, maar je ziet dat ik me net heb aangemeld en een probleem heb, leg dan ook even iets uit of geef een verwijzing naar een goed forum.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws