Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
peerske schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 09:38:
Ik vind het triestig dat ze dit topic sloten, [Outlook 2007] Dubbele emails
ik had deze persoon kunnen helpen, want hij gaf, met te zeggen dat hij outlook 2007 bezat, voldoende gegevens om hem/haar te kunnen helpen.
Ergens zou men naar mijn gedachte, pas topics mogen sluiten, als de reacties, of te storend zijn, of dat ze niets te maken hebben met het onderwerp.
Topics worden ook gesloten als de topicstarter niet voldoende aantoont eigen inzet in het topic te willen steken. De zaken die Lustucru al aangeeft te missen zijn zaken die we minimaal verwachten als toelichting van het probleem en de reeds geprobeerde oplossingen. We verwachten dat mensen ons voorzien van voldoende informatie om een probleem op te lossen; een gebrek van informatie betekent dat we eerst een tiental posts bezig zijn om het probleem duidelijk te krijgen. Dit kan voorkomen worden door de topicstarter duidelijk te laten zijn; en dat kan op deze manier weer worden afgedwongen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties: [view][quote]

Door: BtM909 Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )

quote:
peerske schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 09:38:
Ik vind het triestig dat ze dit topic sloten, [Outlook 2007] Dubbele emails
ik had deze persoon kunnen helpen, want hij gaf, met te zeggen dat hij outlook 2007 bezat, voldoende gegevens om hem/haar te kunnen helpen.
Ergens zou men naar mijn gedachte, pas topics mogen sluiten, als de reacties, of te storend zijn, of dat ze niets te maken hebben met het onderwerp.
Ik heb in het verleden moderators ook wel gemaild en / of ge-dm met mijn toevoeging en die werd (als hij echt iets toevoegde) wel degelijk door de betreffende moderator erbij geplaatst (als extra tip). :)

You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)

Door: DaannO Moderator WBM / TP
quote:
BtM909 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 10:40:
[...]

Ik heb in het verleden moderators ook wel gemaild en / of ge-dm met mijn toevoeging en die werd (als hij echt iets toevoegde) wel degelijk door de betreffende moderator erbij geplaatst (als extra tip). :)
offtopic:
Ik denk gemaild, aangezien vroegahh er nog geen DM voor ons was. ;)

Op- of aanmerkingen over WBM of TP? Laat het weten via een DM!

Wil jij een mooie TS maken in WBM of TP? Tweakers host jouw plaatjes! DM een mod voor meer info!

( o Y o )

quote:
DaannO schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 10:43:
[...]

offtopic:
Ik denk gemaild, aangezien vroegahh er nog geen DM voor ons was. ;)
offtopic:
verleden is voor mij al gisteren :+

High Def Rulez

om even terug te komen over de mod.

Ik heb besloten om me er niet mee te gaan bemoeien. Echter na een helder gedachte kwam ik tot de conclusie dat het ook helemaal niet nodig is dat ik me ermee bemoei omdat, het zichzelf zal oplossen. Vanwege de volgende redenen:

- Stel dat mijn obersvatie correct is en dat het modje niet lief is en zich misdraagt. Nu zijn de meeste mods hier niet op een achterhoofd gevallen en beschikken ze over een goed beoordelingsvermogen. Dus als ik gelijk heb, dan zullen jullie dit vanzelf ook zien, en dan hoef ik me er niet tussen te mengen

- Stel ik heb geen gelijk, en het modje is wel lief. Dan steek ik er tijd en moeite in bijv met email, en kost dit de mod weer tijd om eerop te reageren. En dan is het compleet nutteloos en tijdversplillend.

Ik hou me er lekker butien :P

Succes is measured by lifestyle | Audio/Muziek Freak 1ste klas

Door: F_J_K Admin Softe Goederen
Front Verplichte Underscores

Da's jouw keuze, maar zoals gezegd zijn (onderbouwde) klachten / suggesties / etc altijd welkom :)

(Er is trouwens nog een optie drie: geen gelijk, lief of niet al te aso ( :+ ) modje, en je krijgt een uitleg van het wat / waarom waardoor jezelf er van leert. En leren is altijd goed. En een optie vier: de desbetreffende mod, zijn/haar diecte collega's en zijn/haar admin hebben een bord voor de kop :P )

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind'

High Def Rulez

quote:
F_J_K schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 12:24:
Da's jouw keuze, maar zoals gezegd zijn (onderbouwde) klachten / suggesties / etc altijd welkom :)

(Er is trouwens nog een optie drie: geen gelijk, lief of niet al te aso ( :+ ) modje, en je krijgt een uitleg van het wat / waarom waardoor jezelf er van leert. En leren is altijd goed. En een optie vier: de desbetreffende mod, zijn/haar diecte collega's en zijn/haar admin hebben een bord voor de kop :P )
Ik blijf erbij dat jullie het waarschijnlijk zelf wel zien, en hebben jullie inderrdaad een bord voor de kop en het loopt uit de hand, kom ik er mischienn op terug , met een een goed onderbouwd verhaal. Ik heb op het moment geen zin om hier tijd in te steken, en zie het wel.

Reg. datum: 17 augustus 2000

Als je er überhaubt geen zin in hebt om er tijd in te steken is het hele verhaal hierboven ook vrij nutteloos :)

Opbouwende kritiek is altijd goed. Als je veel mod, word je blind voor bepaalde dingen. Dan is een "eye-opener" zeer welkom. De mod kan altijd iets hebben van verrek, van die kant heb ik het niet bekeken. Dus ik zou zéér zeker de kans aangrijpen. Feedback is altijd goed, leerzaam zelfs als het onterecht is.

Wii Friend Code: 1506-3419-8302-9120

Leerkracht in opleiding
Reg. datum: 12 januari 2007

quote:
Michael Hill schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 12:53:
[...]

Ik blijf erbij dat jullie het waarschijnlijk zelf wel zien, en hebben jullie inderrdaad een bord voor de kop en het loopt uit de hand, kom ik er mischienn op terug , met een een goed onderbouwd verhaal. Ik heb op het moment geen zin om hier tijd in te steken, en zie het wel.
Mensen met macht bezwijken soms voor de macht en de regels Michael.. Net zoals gewone users dan waarschuwingen krijgen en/of commentaar, horen ook mods kritiek te kunnen krijgen en ontvangen. De mods houden ons in de gaten en zorgen ervoor dat de users zich gedragen, mijns inziens is het alleen maar een goede zaak als de gewone users ook de controlerende orde in de gaten houden en opmerkingen durven te maken...

In andere woorden; als er iets is wat je dwars zit moet je het gewoon melden! Niet je plezier op GoT laten verpesten door een (of een aantal) individuen :) Kan geen kwaad als de betreffende persoon door een admin in de gaten wordt gehouden lijkt mij

(ps. sorry dat ik me ergens mee bemoei wat me niks aan gaat)

Schooljaar 2008/2009: LIO stage combinatiegroep 7/8...Bijna afgestudeerd meester!!
't leven 'begint' bijna: uit huis, ergens in Nederland gaan wonen, baan zoeken, etc. -> eng :(

Ok, mijn excuses... Ik wist niet van die postgeschiedenis. Dus had de indruk dat mijn posts systematisch verwijderd werden. Bedankt

High Def Rulez

ok, jullie hebben een goed punt, en zal eens kijken hoe ik dit aan ga kaarten, en uiteraard met een goede onderbouwing. Ik denk dus dat ik me wel ga uiten hier over naarr een admin

Michael Hill wijzigde dit bericht 28-03-2007 13:24 (4%)

Officieel moto fan :)

Overigens is inderdaad de normale stap dat je het eerst met de moderator zelf op pakt, kom je er daar mee niet uit of iets dergelijks kan je naar de "Admin" van de hoofdgroep gaan (bijvoorbeeld f_j_k als je mij stom vindt doen :P ).

Mocht je er daar mee niet uit raken, of heeft deze bijvoorbeeld geen tijd voor je, kan je je probleem ook nog eens voorleggen aan het dokters team. Dit laatste kan je doen door een mail te sturen naar bemiddelaar@tweakers.net, maar is alleen zinvol als je het tenminste al eens met de moderator zelf hebt proberen op te lossen :)

I laid there quiet, watched you have your way
I might have cried, the tears were silent inside
You called me names, made me feel like I was dumb
I didn't feel a thing and now I'm gone, gone, gone.

High Def Rulez

De mod in kwestie heeft niet gereageerd op 2 emails van mij, die ik zelf netjes en onderbouwend vond zonder meteen te beschuldigen. Nog even de kans geven om te reageren? Of door met de volgende stap?

Geef de moderator toch echt wel tenminste een ewek om te reageren hoor - het moderaten van het forum zelf is natuurlijk al erg tijdrovend en mails komen dus vaak pas op de tweede plek qua tijd.

Regel het in de crew zo dat e-mails automatisch beantwoord worden met de mededeling, de e-mail is ontvangen en mijn reactie komt z.s.m., dan heb je tenminste iets.
High Def Rulez

quote:
elevator schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:55:
Geef de moderator toch echt wel tenminste een ewek om te reageren hoor - het moderaten van het forum zelf is natuurlijk al erg tijdrovend en mails komen dus vaak pas op de tweede plek qua tijd.
ok is goed.

quote:
Guardian Angel schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:57:
Regel het in de crew zo dat e-mails automatisch beantwoord worden met de mededeling, de e-mail is ontvangen en mijn reactie komt z.s.m., dan heb je tenminste iets.
Het probleem daar mee is dat als je dat bijvoorbeeld naar wosmods@ zou sturen dat je dan 7 van die mails krijgt :P

( o Y o )

quote:
Guardian Angel schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:57:
Is dit niet een mooi voorbeeld van "schijnveiligheid"?

Door: DaannO Moderator WBM / TP
quote:
BtM909 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 22:05:
[...]

Is dit niet een mooi voorbeeld van "schijnveiligheid"?
Sommige mensen zouden ook kunnen denken dat de mail niet is aangekomen of wat anders. Schijnveiligheid is beter dan niks, in het algemeen. :)

Op- of aanmerkingen over WBM of TP? Laat het weten via een DM!

Wil jij een mooie TS maken in WBM of TP? Tweakers host jouw plaatjes! DM een mod voor meer info!

Door: F_J_K Admin Softe Goederen
Front Verplichte Underscores

Mwoa, ik vraag me af of dat beter is. Als het na die bevestiging door spamfilter, virusfilter of simpelweg door perongeluk verkeerd slepen of deleten wordt verwijderd, ga je er van uit dat het bewust is. Dan liever handmatig (door de verstuurder) een rappel sturen aan de ontvanger of tzt een van zijn / haar collega's.

^ Dat is ook de reden waarom ik aan verzenden noch ontvangen van automatische leesbevestigingen doe.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind'

de Mod's reacties in onderstaande topic, ben ik het dus niet mee eens
[XP] Traag systeem

De mod alt-92, geeft mij onterecht een pushmessage omdat ik te hard tegen een nieuweling ben, echter deze meneer is verre van nieuw. En volgens jullie eigen regels, wordt er verwacht de diverse FAQ's te lezen, maar ook zeker de regels te lezen vóór je een topic opent....

De mod Elevator, vind het nodig om zijn collega mod te verdedigen, en zijn reactie is geheel off-topic, als hij iets had moeten doen, had hij juist hier een pushmessage van moeten maken.

En ik had geen kritiek op de moderatie(die was er namelijk niet), ik maakte alleen duidelijk dat de mod tegen de eigen regels van tweakers.net ingaat.

quote:
Ghost21 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:32:
[XP] Traag systeem
Bedoel je niet [XP] 100% CPU load na Format ?

En dan zal het wel om deze reactie gaan: Ghost21 in "[XP] 100% CPU load na Format".

Ik heb 's een "discussie" gehad met een mod over dergelijke reacties en hier staat zelfs iets over in
Het algemeen beleid #reageren:
quote:
Soms komt het voor dat mensen die een topic starten zich niet helemaal aan de regels houden. Dit kan verschillende redenen hebben; zo kan de topicstarter misschien niet goed gezocht hebben, of heeft hij de FAQ niet gelezen en plaatst een illegale link of vraagt naar warez
<knip>
Besluit je om tóch te reageren in het draadje, doe dat dan alleen om de topicstarter op weg te helpen. Leg rustig en vriendelijk uit dat dit soort dingen vaak gevraagd worden, en geef hem een linkje uit de search.
Persoonlijk hou ik ook niet van dergelijke reacties met enkel de mededeling dat iets makkelijk te vinden is op GoT of met google. Ik vind dat je je er dan toch echt te gemakkelijk vanaf maakt.

Overigens: of je iemand die een half jaar geregistreerd is en rond de 10 berichten geplaatst heeft nog als "nieuw" moet zien, is wel iets waar je over kunt discussiëren.

PromoX wijzigde dit bericht 03-05-2007 11:58 (68%)

LP | House | AJ
It's a basic truth of the human condition that everybody lies.

quote:
Ghost21 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:32:
[XP] Traag systeem

De mod alt-92, geeft mij onterecht een pushmessage omdat ik te hard tegen een nieuweling ben, echter deze meneer is verre van nieuw. En volgens jullie eigen regels, wordt er verwacht de diverse FAQ's te lezen, maar ook zeker de regels te lezen vóór je een topic opent....
zoals ik je ook later in diezelfde uitwisseling al aangaf, je had geen DM aanstaan, het was dus geen PM als in "tot de orde roepen", maar gewoon een vraag.

Naar nu blijkt voel je je daardoor te zwaar aangesproken. Ik heb je dat ook verteld, het was niet bedoeld als terechtwijzing (lees de DM er nog maar een keer op na).

Een PM is niet persé een strafmaatregel hoor. :)

Over de Topicstarter geproken: je mag vinden dat iemand in 2006 geregd niet nieuw is, maar als ie tot op dat moment toe <10 posts heeft gemaakt is het wat mij betreft nog steeds een nieuwe user :)
Ligt er dus net aan hoe je het bekijkt.
quote:
De mod Elevator, vind het nodig om zijn collega mod te verdedigen, en zijn reactie is geheel off-topic, als hij iets had moeten doen, had hij juist hier een pushmessage van moeten maken.

En ik had geen kritiek op de moderatie(die was er namelijk niet), ik maakte alleen duidelijk dat de mod tegen de eigen regels van tweakers.net ingaat.
Kijk, als je wilt dat we de regels heel strikt gaan hanteren dan kun je wel raden wat er dan gaat gebeuren? :)
In sommige gevallen doe je er beter aan niet al te strikt te werken, in andere gevallen wel.
Daarom is het ook geen geautomatiseerd proces maar mensenwerk.

Ik denk dat je het wat te zwaar opvat, maar het was ook niet nodig om in de lopende discussie dusdanig offtopic te reageren.
Daar heb je dit topic voor, en anders had je mij ook rechtstreeks kunnen DM of mail of whatever.
De modbreak van Elevator is in dat opzicht terecht :) en nuttig, want het wijst je op deze mogelijkheid.
In het lopende topic, zoals je het noemt, splits ik netjes de post met off topic af; en de rest van de reactie(het eerste deel van de post) heeft zeker waarde. "dusdanig" is wel een béétje overdreven vind je ook niet ?

Daarnaast vat ik het absoluut niet zwaar op, echter ik houdt niet van met 2 maten meten, en dat is wat er nu gebeurd.. Nou gebeurt dat wel vaker en stoor ik me daar liever niet aan; echter zit hier wel een flink grote humanfactor in.
quote:
Kijk, als je wilt dat we de regels heel strikt gaan hanteren dan kun je wel raden wat er dan gaat gebeuren?
"Are you threathening me !?, I am the great cornholio !!" < sorry die kon ik niet laten.. :*)

En wat betreft nieuwe user, dan ben ik vast ook nieuw, ik heb nog nooit een topic geopend, mag ik dan ook alvast een slordig topic openen ? lijkt me van niet.

Wat zeg ik, ongeacht de regels, het is toch logisch dat de gemiddelde tweaker geen glazen bol heeft, en dat die dus informatie nodig heeft. Kan geen analogie verzinnen, maar daar is gewoon geen excuus voor.

Zelfs al ben je "snuper" nieuw op tweakers, je bent niet nieuw in de wereld en ook niet nieuw in de wereld van internet, anders had je tweakers niet gevonden lijkt me... maar goed eindeloze discussie ..

@PromoX
Wat het juiste topic betreft, inderdaad, foutje.. mozilla en tabs..

daarnaast,
Ik vind de links naar google juist heel welkom, daardoor weet de echt nieuwe gebruiker, waar de meeste info te halen valt! Je moet begrijpen, dat niet iedereen jouw mening deelt. En meestal zal een google link ook met searchwords geplaatst worden, echter is dat bij het woord PIO niet van toepassing..

Eigenlijk net als ik nu, de mods delen mijn mening niet of liever, verschillen daarvan, vandaar dat we nu een korte discussie hebben.

Maar goed, ik bereik hier toch niets mee(tenminste ik heb nog niet(nooit) een mod een andere voor z'n kont zien schoppen) &gt;:)

quote:
Ghost21 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 20:55:
In het lopende topic, zoals je het noemt, splits ik netjes de post met off topic af; en de rest van de reactie(het eerste deel van de post) heeft zeker waarde. "dusdanig" is wel een béétje overdreven vind je ook niet ?
Punt is dat je andere wijzen hebt om die discussie te voeren.
Mail, DM, Dit topic :)

Het heeft niets met het oorspronkelijke topic zelf van doen, en zoals je zelf zegt is het off-topic.
offtopic:
daar hebben we een tag voor zelfs
quote:
Daarnaast vat ik het absoluut niet zwaar op, echter ik houdt niet van met 2 maten meten, en dat is wat er nu gebeurd.. Nou gebeurt dat wel vaker en stoor ik me daar liever niet aan; echter zit hier wel een flink grote humanfactor in.
Dat is je goed recht om het anders te zien :)
quote:
En wat betreft nieuwe user, dan ben ik vast ook nieuw, ik heb nog nooit een topic geopend, mag ik dan ook alvast een slordig topic openen ? lijkt me van niet.
Ligt eraan, c'est le ton qui fait la musique :)
Als iemand niet te beroerd is om ervan te leren, en gedurende het topic de gebruiker wel initiatief toont, is het doel ook bereikt.
Wellicht niet op de manier zoals jij dan graag ziet, maar daar verschillen we dan van inzicht in.
quote:
daarnaast,
Ik vind de links naar google juist heel welkom, daardoor weet de echt nieuwe gebruiker, waar de meeste info te halen valt! Je moet begrijpen, dat niet iedereen jouw mening deelt. En meestal zal een google link ook met searchwords geplaatst worden, echter is dat bij het woord PIO niet van toepassing..
Je hebt dat al eens eerder gepost hoe graag je google ziet ;)
Beetje zonde van alle moeite die dan in alle troubleshooters, HOWTO en FAQ topics is gestopt dan, toch?
Wat is er op tegen om die te gebruiken?

alt-92 wijzigde dit bericht 03-05-2007 21:29 (3%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws