Gathering of Tweakers

Quicksearch
Op 6 wielen

Ik weet niet of deze al ergens staat: http://winqual.microsoft.com/HCL/

Kun je zoeken of je hardware ondersteund wordt door Vista.

Ok, bedankt. Ik zal m'n best doen om wat duidelijker te zijn en de FAQ lezen. Wel vind ik het een beetje jammer dat jullie blijkbaar zo de nadruk leggen op "do it yourself". Als ik een probleem tegen kom, wil ik dat graag gewoon op een forum zetten waar mensen met computerervaring zetten, in de hoop dat iemand het probleem al kent en direct een oplossing weet. Ik dacht dat dit soort forums daar juist voor bedoelt was.

:)

quote:
Mardoek schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 11:10:
Ok, bedankt. Ik zal m'n best doen om wat duidelijker te zijn en de FAQ lezen. Wel vind ik het een beetje jammer dat jullie blijkbaar zo de nadruk leggen op "do it yourself". Als ik een probleem tegen kom, wil ik dat graag gewoon op een forum zetten waar mensen met computerervaring zetten, in de hoop dat iemand het probleem al kent en direct een oplossing weet. Ik dacht dat dit soort forums daar juist voor bedoelt was.

Er is een verschil tussen een helpdesk en een forum zoals GoT. GoT is geen helpdesk; dus een probleem neerzetten zodat het opgelost wordt is niet hoe we het graag zien. Zodra je in je topic aangeeft voldoende zelf te hebben geprobeerd is het al een minder groot probleem :) Als het niveau je tegenvalt kun je altijd nog op zoek naar andere computer-georiënteerde fora :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

quote:
Spider.007 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 11:19:
[...]

Er is een verschil tussen een helpdesk en een forum zoals GoT. GoT is geen helpdesk; dus een probleem neerzetten zodat het opgelost wordt is niet hoe we het graag zien. Zodra je in je topic aangeeft voldoende zelf te hebben geprobeerd is het al een minder groot probleem :)
Ok, het is me duidelijk dat jullie dus niet graag zien dat er een probleem wordt neergezet, zodat het opgelost kan worden. Maar waar is GoT dan eigenlijk voor bedoelt?
quote:
Spider.007 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 11:19:
Als het niveau je tegenvalt kun je altijd nog op zoek naar andere computer-georiënteerde fora :)
Waarom begin je over het niveau? Ik heb niks gezegd over het niveau. Ten eerste ben ik hier te kort om dat te kunnen beoordelen en ten tweede weet ik zelf niet genoeg over computers, zodat ik juist naar dit forum ben gekomen om vragen over mijn PC problemen aan deskundigen te stellen.

rust in vrede mijn lieve vader

quote:
Mardoek schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 11:10:
[knip] Wel vind ik het een beetje jammer dat jullie blijkbaar zo de nadruk leggen op "do it yourself". Als ik een probleem tegen kom, wil ik dat graag gewoon op een forum zetten waar mensen met computerervaring zetten, in de hoop dat iemand het probleem al kent en direct een oplossing weet. Ik dacht dat dit soort forums daar juist voor bedoelt was.

Nee, daar is dus tweakers.net *niet* voor bedoeld. Wat je over het hoofd ziet is dat het forum ook interessant moet blijven voor degenen die bereid zijn om energie te steken in het oplossen van andermans problemen. Simpele, basic vraagjes worden daarom ontmoedigd, omdat anders het plezier er snel af gaat. Anders gezegd: GoT is bedoeld om met de topicstarter méé te denken, niet om vóór de topicstarter te denken.'

Forums zoals jij beschrijft bestaan gelukkig ook, maar GoT richt zich nadrukkelijk ook op de gevorderde gebruiker. Het doel is dus ook niet zoveel mogelijk topics, maar te komen tot een aantrekkelijke mix van problemen en vraagstukken die ook interessant blijft om te lezen ook al is het niet toevallig jouw probleem.
Topics als 'hoi, ik ziet hier mee, hoe los ik dit op?' zijn bijna per definitie niet interessant. Topics als
'dit is het probleem, het treedt dan en dan op, ik dacht het zo op te lossen maar dat ging hierom fout' zdaarentegen zijn beduidend leuker om te lezen, ook al ishet niet jouw probleem of heb je het allang opgelost. Dan ben je ook meer bereid om je oplossing te delen.

Bedenk goed: jíj wilt een oplossing voor je probleem en dan is het ook jouw verantwoordelijkheid om het zo op te schrijven dat een ander wordt geprikkeld om zijn/haar oplossing met je te delen. 'Het is dus niet 'do it yourself' maar 'try it yourself'

Lustucru wijzigde dit bericht 02-02-2007 11:58 (8%)

quote:
niesje schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 11:55:
[...]

Nee, daar is dus tweakers.net *niet* voor bedoeld. Wat je over het hoofd ziet is dat het forum ook interessant moet blijven voor degenen die bereid zijn om energie te steken in het oplossen van andermans problemen. Simpele, basic vraagjes worden daarom ontmoedigd, omdat anders het plezier er snel af gaat. Anders gezegd: GoT is bedoeld om met de topicstarter méé te denken, niet om vóór de topicstarter te denken.'

Forums zoals jij beschrijft bestaan gelukkig ook, maar GoT richt zich nadrukkelijk ook op de gevorderde gebruiker. Het doel is dus ook niet zoveel mogelijk topics, maar te komen tot een aantrekkelijke mix van problemen en vraagstukken die ook interessant blijft om te lezen ook al is het niet toevallig jouw probleem.
Topics als 'hoi, ik ziet hier mee, hoe los ik dit op?' zijn bijna per definitie niet interessant. Topics als
'dit is het probleem, het treedt dan en dan op, ik dacht het zo op te lossen maar dat ging hierom fout' zdaarentegen zijn beduidend leuker om te lezen, ook al ishet niet jouw probleem of heb je het allang opgelost. Dan ben je ook meer bereid om je oplossing te delen.

Bedenk goed: jíj wilt een oplossing voor je probleem en dan is het ook jouw verantwoordelijkheid om het zo op te schrijven dat een ander wordt geprikkeld om zijn/haar oplossing met je te delen. 'Het is dus niet 'do it yourself' maar 'try it yourself'
Ik snap het, bedankt voor je uitleg en ik zal er in het vervolg rekening mee houden. :)

Officieel moto fan :)

quote:
sewer schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 09:15:
Kleine typo, in het kopje Windows Clients - Vista FAQ staat ultima ipv ultimate. Ook in de inhoudsopgave in het begin staat dit foutje.
Thanks, ik heb het verbeterd :)

quote:
DaannO schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:54:
En hij is uit, dit kan letterlijk in de faq:
Bedankt! Overgenomen :)

quote:
Wokschotel schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 10:50:
Ik weet niet of deze al ergens staat: http://winqual.microsoft.com/HCL/

Kun je zoeken of je hardware ondersteund wordt door Vista.
De HCL is zo beperkt in hardware wat betreft wat ze officieel ondersteunen, dat ik vermoed dat we daar meer verwarring mee creeeren dan iets anders :)

I laid there quiet, watched you have your way
I might have cried, the tears were silent inside
You called me names, made me feel like I was dumb
I didn't feel a thing and now I'm gone, gone, gone.

De titel van het topic dat ik heb geopend is gewijzigd, het gaat om deze topic. Ik heb twee problemen, maar de topic titel omschrijft het alsof ik maar 1 probleem heb.

Officieel moto fan :)

Aangezien het hele topic over dat enkele probleem wat betreft het booten gaat, lijkt het me verstandiger dat ook zo te noemen.

Voor je Media Center probleem is er uberhaupt te weinig informatie gegeven (eventlogs, exacte foutmelding, e.d.) en is in dit specifieke geval waarschijnlijk beter om in een apart topic te openen :)

I laid there quiet, watched you have your way
I might have cried, the tears were silent inside
You called me names, made me feel like I was dumb
I didn't feel a thing and now I'm gone, gone, gone.

mah, best wel een aso gozer(die mod)..... zeker geen leven met z'n, ie7.

dingens wijzigde dit bericht 05-02-2007 15:22 (17%)

ik ben geil

Acties: [view][quote]

Door: F_J_K Admin Softe Goederen
Front Verplichte Underscores

Waar heb je het over?

offtopic:
Ik heb IE7 en heb geen leven, dat rijmt :9

En een aso mod is gezien de hoeveelheid vrijwilligerswerk bijna een contradictio in terminus te noemen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind'

\o/ momania \o/

Nee hoor, een pleonasme. Mod = aso. En hebben tevens geen sociaal leven :P :+ :*

En had ik al gemeld dat ze machtsgeil zijn? 8)7

Voor F_J_K

quote:
niesje schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 11:55:
[...]

Heel leuk maar is het dan meteen een reden om een topic te sluiten? Net zoals mijn topic?
[ACCESS/VBA] Data in table toevoegen via VBA
Ik heb echt het idee dat ik hier te maken heb met een stel kleine kinderen die nog opgevoed moeten worden. Ik ben zelf inmiddels al meer dan 10 jaar weer van mijn opleiding af gelukkig. Ik doe altijd alles zoveel mogelijk zelf zoals ik al aangaf en heb wat dat betreft genoeg bereikt. Echter omdat ik dus niet geheel volledig was zoals je aangaf, gooi je der meteen maar een slotje op. Ik snap je redenering dat je het interessant wilt maken maar dit vind ik kinderachtig corrigerend gedrag, had je het topic gewoon open gelaten had ik je meteen antwoorden gegeven op je vragen.
BTW dat zeikerdjes had ik een smilie tussen gedaan echter dat werkt dus niet, dus dat kan verkeerd opgevat worden, maar dan nog......

BTW ik weet dat tweakers om dit kinderlijk corrigerend gedrag bekend staat maar ik wou het toch kwijt :z

Dat zeikerdjes -zonder smilie btw- is gewoon een vette troll en lokt uit om daar weer op te reageren. Dat betekent voor mij dat ik dat topic extra in de gaten moet gaan houden en daar had ik nu net geen zin in. Ik had er ook voor kunnen kiezen om je topicstart te editen, maar evengoed had jij ervoor kunnen kiezen om je te beperken tot de vraagstelling en offtopic kwalificaties van je medeforumgebruikers achterwege te laten.
quote:
BTW ik weet dat tweakers om dit kinderlijk corrigerend gedrag bekend staat maar ik wou het toch kwijt :z
Is imho overigens een uitstekende illustratie van een weinig constructieve opmerking, net als de weinig terzake doende opmerking dat je al 10 jaar van je opleiding af bent. So what? Je bent tussen ergens rond de 30? En wat is dan de conclusie? Dat ik je vader had kunnen zijn? :)

Met een simpele copypaste en wat aanvoegwerk had je zo een nieuw topic kunnen starten. Topics die beginnen met een (imho ietwat kinderlijke) uitval naar degenen van wie je hulp verwacht gaan wmb dicht. Die zijn namelijk al zo goed als stuk nog voordat ze goed en wel begonnen zijn.

Lustucru wijzigde dit bericht 08-02-2007 15:48 (14%)

Net in het officesuite en software forum een vraag gesteld. Deze vraag ging over hoe je vakken in word kunt maken, waar je een antwoord in kunt vullen. Ben ik ondertussen hard bezig om van alles uit te proberen, maar het wilde nog niet echt lukken. Omdat er de vraag word gesteld waarom ik het niet op een server zet wil ik dit gaan antwoorden, kom ik er ineens achter dat er een slotje op is gegooid.

Dan krijg ik dit van Niesje te horen:
Wat eerder gezegd is: druk eens op F1 en bekijk wat formulieren te bieden hebben. Of dat voor jou in jouw situatie de beste keuze is, is onmogelijk door ons te beoordelen.

ik ga dit topic op slot doen. Tussen je eerste post en je
edit:
op een na
laatste zijn er wat tips gegeven en ik zie daarvan te weinig terug hoe je dat zelf oppakt. Open gerust een nieuw topic als je wat bent ingelezen in formuliergebruik in Word en je onverhoopt nog tegen zaken aanloopt, maar zorg er dan ajb wel voor dat je vooraf even de Registratievoorwaarden / korte FAQ hebt gelezen, en dan met name het stukje over wat we van een openingspost verwachten.

Als ik dit zo lees vind ik dit niet erg vriendelijk overkomen, niet iedereen begrijpt alles namelijk in één keer. Ik heb dit al eerder in dit gedeelte van het forum gehad, en toen ik eens even wat ging kijken viel het me op dat "niesje" dit vaak als standaard argument geeft om een topic te sluiten.

Over de rest van het forum ben ik zeer tevreden en ik heb er dan ook al veel van geleerd, maar dat je dit ineens te horen krijgt gaat me tocht een beetje boven me pet!!

Je wilt blijkbaar een niet-standaard manier gebruiken om iets te doen. Dan zul je dus zelf hard moeten werken om een en ander uit te zoeken. Je vraagt vervolgens waar het precies onder F1 staat, maar kijk dan gewoon zelf even door de hele inhoudsopgave door en je herkent meteen de secties Formulieren en Taken automatiseren.
Inderdaad is het woord 'forms' als je 0 voorkennis hebt niet meteen te relateren aan 'formulieren', maar dat is het toch wel als je alleen al de inhoudsopgave van de Help hebt gelezen :)

Niesje geeft aan dat je met een gerust hart een nieuw topic kunt openen nadat je jezelf hebt ingelezen in de materie en zelf in een nieuwe topicstart een opzet geeft van hoe je het zelf wilt gaan doen.
Mensen geven je er diverse tips, die je volledig lijkt te negeren. Je hoeft het dan niet in 1x te begrijpen, maar het is wel de bedoeling dus goed en indien nodig drie keer lezen voor je vraagt om verduidelijking. Zeker als je de tips van een aantal mensen (om het vooral niet in Word te doen) aan de kant schuift zonder duidelijke reden gaan mensen anders veel minder zin hebben je te helpen... En dus stelt Niesje terecht voor dat je zelf een opzet maakt, zodat mensen daar op kunnen schieten.

offtopic:
Ik was met een gelijksoortige reactie bezig, toen ik zag dat Niesje het al had gesloten.

F_J_K wijzigde dit bericht 12-02-2007 18:08 (3%)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind'

Wat mij vooral opviel aan dat topic is dat (bijna) niemand echt ingaat op je vraag. Er wordt vooral veel eenregelig geroepen en ik denk dat het soort reacties ('Heb je F1 al wel eens geprobeerd?' als eerste reactie) sterk opgeroepen wordt door je TS. De toon was gezet (doe het anders en neem ts niet te serieus) en zelf maakte je dat met je antwoorden niet veel beter. Laten wegzakken en opnieuw beginnen is imho dan een betere oplossing dan eerst nog 10 of 15 posts doorsukkelen voordat het topic op gang gaat komen.

Ik ben het oneens met de aktie van de moderator. Hij deed mijn topic op slot (over de BSOD) omdat ik had gezegd "geen zin te hebben in een nieuwe install van Photoshop". Zo lang ik niet weet wat er GLOBAAL aan de hand zou kunnen zijn, kan men dat van mij niet verlangen. Ik wilde slechts suggesties horen van mede-users omdat ik zelf geen idee heb maar die hoop is nu de grond ingeslagen.

Haaglander wijzigde dit bericht 23-02-2007 15:47 (3%)

Door: pasta Moderator BV/CSA
Theezak er maar in

Als je die foutmelding niet wilt reproduceren, wat dus de enige manier is om het probleem op te lossen of in jou geval überhaupt te kijken wat het probleem is, waarom zou je dan ons vragen wat er aan de hand is? Wij kunnen niet veel meer zeggen dan dat je een foutmelding hebt gekregen toen je Windows opnieuw opstartte, maar dat wist je zelf ook al. ;) Als je specifieke foutcodes had gegeven, wat ook aan je gevraagd wordt, dan hadden wij je al een stuk verder onderweg kunnen helpen.

Are you my virgins?
---
<zeef> gaan jullie het zelf vertellen of moet er gedanny-d worden?

quote:
Haaglander schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:46:
Ik ben het oneens met de aktie van de moderator. Hij deed mijn topic op slot (over de BSOD) omdat ik had gezegd "geen zin te hebben in een nieuwe install van Photoshop". Zo lang ik niet weet wat er GLOBAAL aan de hand zou kunnen zijn, kan men dat van mij niet verlangen.
Zolang jij niet aangeeft welke fout er precies in de BSOD stond, kun je van ons ook niet verlangen dat we maar moeten gaan gokken wat er aan de hand is. Daar heb je just die informatie voor nodig.
quote:
Ik wilde slechts suggesties horen van mede-users omdat ik zelf geen idee heb maar die hoop is nu de grond ingeslagen.
Dat heb je aan jezelf te danken door niet met de juiste informatie te komen.

Om nooit te vergeten: Han = Merely/XceeD/Merely O-) :P
Foto gallery || Mijn avonturen in Zürich

quote:
Haaglander schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:46:
Ik ben het oneens met de aktie van de moderator. Hij deed mijn topic op slot (over de BSOD) omdat ik had gezegd "geen zin te hebben in een nieuwe install van Photoshop". Zo lang ik niet weet wat er GLOBAAL aan de hand zou kunnen zijn, kan men dat van mij niet verlangen. Ik wilde slechts suggesties horen van mede-users omdat ik zelf geen idee heb maar die hoop is nu de grond ingeslagen.
Ik neem even dat je het over (Windows XP) BSOD?? hebt.
offtopic:
Overigens ga je er ook hier, door niet te zeggen waar je het over hebt, van uit dat anderen wel even uitzoeken wat de situatie is, dat lijkt me niet de bedoeling ;)

Je hebt last van een catch-22: niemand kan globaal zeggen wat er aan de hand is, zolang jij niet zegt wat er globaal aan de hand is (dus o.a. een STOP-code geeft). Het enige wat er dan over blijft is kijken op de supportsite van Adobe, maar ook dat kan jij beter dan de andere users.

Hoe dan ook gaat er niemand zin hebben jou te helpen als je "geen zin" roept. Daarom nodigde ik je ook uit om een nieuw topic te openen, al was het maar om je tegen jezelf te beschermen. Men denkt graag met anderen mee, maar niet op de manier waarop jij je topic startte en vervolgde. Kortom: er is geen enkele hoop de grond in geboord, er is gevraagd naar voldoende info om je ueberhaupt de hoop te kunnen geven dat het kan worden opgelost.

quote:
momania schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 16:38:
[...]

Zolang jij niet aangeeft welke fout er precies in de BSOD stond, kun je van ons ook niet verlangen dat we maar moeten gaan gokken wat er aan de hand is. Daar heb je just die informatie voor nodig.

[...]

Dat heb je aan jezelf te danken door niet met de juiste informatie te komen.
Ik vraag niemand om te gokken, ik hoopte enige mogelijke oorzaken te lezen. Ik ben geen techneut, ik heb nog nooit een BSOD meegemaakt. Ik heb uiteraard eerst gegoogled maar geen goede info gekregen. Ik heb idd geen zin om weer 1 uur de boel te installeren en vervolgens weer 1 uur bezig te zijn te de-installeren voordat ik weet in welke richting ik de oorzaak moet zoeken. Dat lijkt mij niet meer dan normaal. Ik verwacht ook niet van jullie dat er een pasklaar antwoord komt maar een richting van waar de oorzaak ligt, zou ik erg prettig vinden.

Of vraag ik nu echt het onmogelijke van jullie wizzkids? :P

Anders geformuleerd: "wat zijn de mogelijke oorzaken van het feit dat je na de installatie van een bekend programma zo'n scherm krijgt en dat Windows XP niet meer wil opstarten?"

Alvast bedankt aan degenen die wel moeite doen een redelijk antwoord te geven. :)

Haaglander wijzigde dit bericht 23-02-2007 17:37 (19%)

quote:
Haaglander schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 17:34:
[...]
Anders geformuleerd: "wat zijn de mogelijke oorzaken van het feit dat je na de installatie van een bekend programma zo'n scherm krijgt en dat Windows XP niet meer wil opstarten?"
Duizenden verschillende mogenlijkheden, _daarom_ kunnen we niks zonder de info van dat scherm zelf ;)

Om nooit te vergeten: Han = Merely/XceeD/Merely O-) :P
Foto gallery || Mijn avonturen in Zürich

ye olde farte

quote:
Haaglander schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 17:34:
Alvast bedankt aan degenen die wel moeite doen een redelijk antwoord te geven. :)
...maar dan niet hier maar in een eigen topic, met voldoende informatie.
Simpel gezegd: het eigen moeite gedeelte even invullen :
(veilige modus en daar de foutmelding opzoeken in je systeem).
quote:
momania schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 17:35:
[...]

Duizenden verschillende mogenlijkheden, _daarom_ kunnen we niks zonder de info van dat scherm zelf ;)
Daar geloof ik niks van. Als er duizenden verschillende mogelijkheden zouden zijn had ik al veel eerder met dit probleem te maken gehad. :9

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws