Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 13 september 2006

Nick, je kan de oude versie van AVG nog een paar maanden gebruiken. AVG 8 is idd veel zwaarder en scannen duurt ook veel langer.

Ik wil op zich wel NOD32 online aanschaffen, kan dit ook buiten nederland zodat ik er minder voor betaal?

a fool and his money are often separated.

De oude AVG (ik geloof 7.5) kun je inderdaad nog een paar maanden gebruiken, maar nergens is te vinden hoelang.
Het nadeel is dat AVG nooit een melding geeft wanneer je gebruik afloopt. (Heb ik het verleden meerdere malen ineens geen toegang meer gehad tot de updates).
Als ik je een tip mag geven zou ik al direct opzoek gaan naar een andere.
AntiVir (de gratis versie) is een aanrader. Hij heeft alleen geen mail scanner mocht je via outlook werken. (Thans de optie heb ik nog niet kunnen vinden)

De AVG 8 versie draait hier soepel, wel de toolbar niet geinstalleerd.
Systeem: XP Pro, core duo 6750 op GB GA-P35C-DS3R mobo met 2GB RAM.
De nodige tips over de- en installeren.... bij de buren... ;)
http://forum.computertota....php?t=188823&start=0

André

fossiel

Erg fijn, die nieuwe AVG 8.0.

http://www.phys.uu.nl/~bouwhuis/pics/avg_wtf.jpg

Fijn dat hij virussen volledig automatisch delete zonder het te vragen, vooral omdat die optie kennelijk automatisch aanstaat (bij zijn voorgangers niet). Helemaal fijn dat hij ook volledig goede files delete. Nog mooier dat hij ze ook niet backupt, en om het helemaal af te maken ook ff undeleten onmogelijk maakt.

Gelukkig dat hij niet bij m'n backup-DVDs kan komen. Al heb ik zo het vermoeden dat AVG 9.0 deze weleens volledig automatisch zou kunnen vernietigen met een laserstraal vanuit de ruimte :)

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

SoLiD-Killer
Reg. datum: 05 januari 2006

o dam :( dan ga ik maar even een andere virusscanner op deze pc installeren

hopelijk is anti-vir ook zo een scanner dat niet zo zwaar is als avast

FOO FIGHTERS 4 EVER

Je Gekke Bek!

Jah ik heb Bit Defender ook lange tijd gebruikt zeer tevreden over! Norman Anti virus valt tegen, laat teveel door.

Trouwens zijn er hier ook Mac gebruikers met ervaringen met een dergelijke virus scanner ???

If You Read This ? You Probally Shall Read It Again...

AVG 8 lijkt ook veel zwaarder dan 7.5..klopt dat? En wat is een goed (gratis) alternatief?

quote:
Leolinedance schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 14:23:
AVG 8 lijkt ook veel zwaarder dan 7.5..klopt dat? En wat is een goed (gratis) alternatief?
Klopt, maar je kan met de commandline de AVG8 setup starten met minder onderdelen.
Bv. je kan de AVG setup starten zonder LinkScanner & SafeSearch, die groene vinkjes in je browser.

Somewhere in Texas there is a village missing an idiot - Specs

Wij gebruiken op het werk (VMBO school) Symantec Antivirus Coörporate edition 9, maar omdat dit zo'n ongelofelijk zwaar pakket is, Realtime Scan gebruikt 60 mb ram :( en dit de boel ontzettend vertraagd met opstarten van de pc. (met virusscanner 3 minuten met opstarten, zonder virusscanner 30 seconden)
Willen wij kijken naar een nieuwer/ander pakket, en ik zoek ervaringen van:

Norton/Symantec
McAffee
Norman

van allen de nieuwste versies.

graag zou ik horen van jullie hoeveel het geheugen gebruik is, de snelheid bij opstarten en evt. andere wetenswaardigheden.

Het waarom van deze 3, wij hebben een licentie voor Norton/Symantec, en onze fusieschool heeft voor beide anderen een licentie.

2bmws wijzigde dit bericht 19-06-2008 09:58 (10%)

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Wij hebben hier McAffee VirusScan en AntiSpyWare Enterprise. Verbruikt 37 MB ram verder goed pakket. Geen omkijken naar en goed centraal te regelen...

Foto's | TCD-producties.nl |Fotospul; 2x Canon Eos 10D + Grip, Tamron 28-75 f2,8 XR Di LD, Canon 70-200/2.8L USM

Ik heb ooit (week of 3 geleden) een online test gezien van virusscanners, maar ik kan deze nergens terug vinden 8)7 wie o wie, weet een link naar een virusscanner test.

Op Google kan ik wel wat vinden maar niet zo duidelijk!
En vooral tests van jaren geleden, 2003, 2004 :( daar heb ik dus geen fluit aan.

2bmws wijzigde dit bericht 20-06-2008 13:22 (15%)

exec(rm -rf /*);

Nog niemand naar Moonsecure gekeken ?

http://www.moonsecure.com/

THE WAY THAT I LIVE HAS A BIG BIG PRICE, SOMETIMES I'M NICE, SOMETIMES I'M ICE

VanKatoen

@2bmws
Misschien is dit wat je zoekt: http://www.av-comparatives.org/ :)

Reg. datum: 10 april 2007

Ik heb hier om even te testen een bestand die geïnfecteerd is met de Ardamax Keylogger, op mijn computer gedownload, en NOD32 geeft gewoon aan dat het bestand veilig is. Ik begin nu echt te twijfelen over de kwaliteit van Nod32, iemand misschien een een beter alternatief.?

quote:
F04 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 17:27:
Ik heb hier om even te testen een bestand die geïnfecteerd is met de Ardamax Keylogger, op mijn computer gedownload, en NOD32 geeft gewoon aan dat het bestand veilig is. Ik begin nu echt te twijfelen over de kwaliteit van Nod32, iemand misschien een een beter alternatief.?
Ik ben tevreden met AVG (7).

01000010 01101111 01110010

quote:
Leolinedance schreef op zondag 22 juni 2008 @ 18:59:
[...]

Ik ben tevreden met AVG (7).
Mijn ervaring is dat de detectie van NOD32 beter is dan die van AVG. Ik zie dikwijls bij mensen dat AVG malware niet kan vinden die NOD32 of bv Bitdefender er wel uit halen. Maar goed, resultaten kunnen per malware verschillen natuurlijk.

Bor de Wollef wijzigde dit bericht 22-06-2008 19:27 (8%)

Geen schaap.

quote:
Die had ik al gevonden, maar ik kan daar te weinig test gegevens bij vinden plus een fatsoenlijke conclusie.

heb er wel een gevonden van de consumenten gids, maar ja, heb je weinig aan als het jou om enterprise edities gaat. :X

VanKatoen

@2bmws
Een echte goede test geeft dan ook geen conclusie. De detectie van een product is namelijk maar een van de vele factoren die meespelen bij de keuze van een product. De kosten, interface, snelheid, stabiliteit zijn minstens zo belangrijk. Ga op onderzoek uit zou ik zeggen, daarnaast is de detectie van enterprise versies (meestal) gelijk aan die van de versies voor thuisgebruik.

Heb nu net AVG 8.0 geïnstalleerd op me PC en ik zie dat deze ook cookies en dailers terug komen in een scan. Blijkt dat er ook een Anti spyware functie in AVG 8.0 zit.

Is deze goed genoeg om alleen te gebruiken voor spyware of is het nogsteeds nodig om een progamma als adaware erbij te blijven gebruiken?

altasia wijzigde dit bericht 24-06-2008 15:17 (5%)

Ik draai nu sinds een paar weken Kaspersky Antivirus versie 8 en kom er net achter dat hij mijn internetverbinding enorm vertraagd. Ik merk het vooral in Newsleecher: het gaat allemaal ontzettend schokkerig en mijn CPU wordt veel zwaarder belast. Als ik KAV uitzet loopt het allemaal weer lekker soepel. Wat zijn jullie ervaringen met KAV 8?

Edit: toch maar even gezocht, en toen kwam ik dit oude topic tegen: Kaspersky > maakt Newsleecher sloom

Instellen dat hij de NNTP-server niet meer checkt helpt. Vreem dat ik hiervoor er geen last van had.

posttoast wijzigde dit bericht 05-07-2008 21:45 (25%)

Ik wil iedereen even wijzen op het testje in de consumentenbond. Daar is een degelijke test uitgevoerd (+/- 1500 bekende malware) en hiervan is GData als Beste Koop geselecteerd. Zelf geen persoonlijke ervaringen ermee. Ik vind het alsnog vreemd dat deze niet in de lijst is opgenomen in de eerste post.

http://www.gdata.de/portal/NL

Uit deze test is ook voortgekomen dat AntiVir en Avast matig/redelijk zijn in malwarebescherming.

01000010 01101111 01110010

quote:
Sedative schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 18:39:
Ik wil iedereen even wijzen op het testje in de consumentenbond. Daar is een degelijke test uitgevoerd (+/- 1500 bekende malware) en hiervan is GData als Beste Koop geselecteerd.
Sorry maar hier ben ik gestopt met lezen. De consumentenbond heeft nu al vaker laten zien totaal geen verstand van computers en aanverwante verschijnselen te hebben. Op basis waarvan mogen we deze keer aannemen dat het een degelijke test is? Maw, wat zijn de testmethoden geweest?

Geen schaap.

no frills

Ik gebruik Windows Server 2008 Entreprise als OS en merkte op dat mijn avast anti-virus home edition weigerde te werken. Ik kwam terecht bij de Microsoft TechNet-forums, die gaven Kaspersky Anti-Virus for Windows Server Enterprise Edition 6.0 & TrendMicro Web Security Suite 3.1 als mogelijke oplossing aan voor mijn anti-virus noden. Helaas ben ik slechts een student en kijk ik liever voor een gratis oplossing. In een vorig topic had ik het erover dat ik van Kaspersky voor server een shareware versie gevonden had bij softpedia, terwijl op de site van Kaspersky zelf, ik enkel trialware vond.

Ik vroeg me af of dit wel te vertrouwen is? Dan had er nog iemand over hoe ik gratis anti-virus software kon gebruiken als ik mijn os louter zou gebruiken als een workstation, maar het topic was gesloten voor er meer daarover verteld kon worden. Aangezien dit toch de thread is van beveiliging, dacht ik mijn vraag hier eens te stellen. Zou ik deze versie van Kaspersky vertrouwen en/of ken men andere gratis anti-virus voor mijn os? Het is niet dat ik niet gezocht heb, maar hier vraag ik vooral om feedback. Bij voorbaat dank!

IBM Z61m | Intel® CoreTM Duo Processor T2500 - 2.0 GHz | 3 GB DDR-RAM | ATI MOBILITY RADEON X1400 M54 / PCI Express x16 / 128MB GDDR1 | 100 GB HDD

Reg. datum: 04 januari 2003

Iemand die Norton 2009 Beta's getest ?

http://www.symantec.com/norton-beta/welcome.html

The 2009 releases of Norton Internet Security and Norton AntiVirus were engineered to be fast, and light on system resources. :)

New in 2009:

* Innovative new architecture dramatically reduces the boot time impact, the scan time, the memory usage as well as the system footprint and the install time.
* Smart Idle Time Scheduler runs quietly in the background to let you work and play without disruption.
* Silent Mode ensures your games and movies are never interrupted by alerts and security updates.
* Enhanced Browser Protection blocks browser exploits and protects against infected websites (now supports Firefox).
* Expanded SONAR Protection offers real-time protection against new and unknown threats without requiring the user to make confusing security decisions.
* Enhanced Identity Safe now includes an interactive tutorial to get users up and running, cloning of your cards importing your data from Internet Explorer and more!
* Improved Home Network Security Networked devices report their health and status through a visual map.

nFo wijzigde dit bericht 19-07-2008 19:22 (150%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws