Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Techneut schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 22:47:
[...]
Wat is het verschil? Symantec is al sinds jaar en dag eigenaar van Norton. Heb zelf nog eentje liggen van 2004 genaamd Symantec-Norton. Na aankoop nieuwe PC niet opnieuw geïnstalleerd.
Levert Symantec dan nu twee verschilllende producten, één enkel onder eigen naam zonder merknaam Norton en één met de oude naam Norton, en dan tevens met zo'n gigantisch groot verschil in kwaliteit?
Nee, de een (Symantec) is speciaal gericht op bedrijven, en de ander (Norton) is gericht op thuisgebruikers. Het zijn inderdaad verschillende producten, of dat ook qua engine geldt weet ik niet. Overigens is Norton sinds versie 2007 wel sterk verbeterd, en ook de aankomende Norton 360 2.0 schijnt nog lichter te zijn dan NOD32 3.0.

quote:
pm1 schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 17:33:
korte vraag misschien een poll over houden:

Avast ?
AVG ?
AVIRA ?

3 gratis virusscanner welke is de beste en waarom ?

wie gebruikt welke en is er tevreden van ?
Avira.
Betrouwbaar, updates, geen gezeur.

quote:
Haaglander schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:39:
[...]

Avira.
Betrouwbaar, updates, geen gezeur.
Nee, AVG, ook betrouwbaar, gratis, om de 3 dagen updates, nog nooit problemen mee gehad :)

Somewhere in Texas there is a village missing an idiot - Specs

Weet iemand of het mogelijk is om AVG als 'on-demand' scanner te gebruiken - dus niet dat er live gescanned word op de achtergrond ('active protection')?

AntiVir tweede en AVG vijfde bij virustest AV-Comparatives
Geplaatst door redactie op 11 Maart 2008 - 10:10
http://www.gratissoftware...virustest+AV+Comparatives

Het Duitse bedrijf AV-Comparatives test verscheidene keren per jaar de prestaties van anti-virus software. De vrij onbekende Tsjechische anti-virus oplossing AEC Trustport komt ditmaal als beste uit de test. AntiVir is tweede en AVG vijfde. Voor bijvoorbeeld gevestigde namen als Symantec en McAfee.

Er zijn tientallen anti-virus programma's op de markt maar welke is nu het beste? Het Duitse AV-Comparatives test vier keer per jaar de prestaties van de virusscanners. De uitslagen van de test van februari zijn inmiddels bekend. Hierin een verrassing: het Tsjechische AEC Trustport komt als beste uit de bus, nadat de laatste keren G Data's AVK had gewonnen. AntiVir doet het wederom goed met een tweede plek. Een lijstje met de scores (100% is de volmaakte score):

1. AEC Trustport 99,8%
2. Avira AntiVir Premium 99,6%
3. G Data AVK 99,5%
4. Kaspersky 98,3%
5. AVG Anti-Malware 98,1%
6. NOD32 & Symantec Norton Anti-Virus 97,7%
8. Alwil avast! Professional 97,6%
9. Microworld eScan & F-Secure 97,5%
11. Sophos 96,6%
12. BitDefender 96,5%
13. McAfee 94,9%
14. Norman 94,2%
15. Microsoft OneCare 93,9%
16. VirusBlokAda 87,7%
Bron: AV-Comparatives

Omdat alle scores vrij dicht bij elkaar liggen heeft AV-Comparatives categorieën opgesteld. De beste is Advanced+ met een score van boven de 97%. Advanced is tussen de 93% en 97% en Standard is tussen de 87% en 93%. Hieruit blijkt dus dat de eerste negen van de lijst uitstekend te noemen zijn (Advanced+), maar ook de nummers 11 tot en met 15 zijn gewoon goed (Advanced). U hoeft dus niet gelijk van virusscanner te wisselen als uw anti-virus programma iets minder presteert deze keer.

Opvallend is wederom dat de gratis software het zo goed doet. Weliswaar heeft AV-Comparatives de betaalde varianten van AntiVir, AVG en avast! (de drie bedrijven die gratis anti-virus software aan consumenten leveren) getest, maar deze gebruiken dezelfde scan-engine als de gratis versies. Wel hebben ze vaak nog een extra anti-malware component in de betaalde versie ingebouwd, die de prestaties wat verhoogt. AVG biedt echter zijn anti-spyware oplossing (die geïntegreerd is in de betaalde versie) ook als losse download gratis aan: AVG Anti-Spyware Free is zo een mooie aanvulling op AVG Anti-Virus Free. De gratis spywareverwijderaar van AVG geeft alleen geen realtime bescherming (u moet dus handmatig scannen). De gratis virusscanner van AVG natuurlijk wel.

ik blijf toch nog bij NOD32, hij is gewoon zo lekker licht op je pc. + hij scant heeeel goed

quote:
Haaglander schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 13:17:
AntiVir tweede en AVG vijfde bij virustest AV-Comparatives
http://www.av-comparatives.org/

hebben toch iets heeeeeel anders te melden :o

Reg. datum: 11 maart 2008

Heb een trial gebruikt van norton protection center en ik was daar super content van!!! Prachtige interface, ... Alleen lijkt het mij redelijk nutteloos om hier 70 euro voor te betalen (licentie van 2 jaar) als je zonder moeite aan een versie van nod32 antivirus 3.0 kan geraken ...

Trouwens welk is het beste om op je pc te hebben? NOD32 antivirus of smart security
of de combinatie daarvan?

Twee pakketten naast elkaar draaien is vragen om problemen.
Wie doet dat dan? :?

Lees nog is wat ie schrijft.. zo ingewikkeld is dat vlaams niet.

rvanleeuw. wijzigde dit bericht 13-03-2008 16:23 (62%)

AV-Test.org beoordeelt virusscanners: AntiVir presteert weer uitstekend
gratissoftware.nl, 17 Maart 2008 - 14:18

Net als AV-Comparatives test het eveneens Duitse AV-Test.org een paar keer per jaar anti-virus software op hun accuratesse en enkele andere kenmerken. Meerdere virusscanners komen goed uit de bus.

AV-Test.org beoordeelt de anti-virus software op een aantal aspecten. De herkenning van malware en spyware zijn natuurlijk de belangrijkste, maar ook de belasting van het systeem, de responstijd voor het uitbrengen van updates, proactieve detectie van nieuwe virussen, aantal vals positieven, detectie van rootkits en het verwijderen van malware worden meegenomen in de test. Security.nl zet de resultaten op een rijtje.

Wij geven uit elke categorie de belangrijkste uitslagen weer. Wij vermelden sowieso de resultaten van AVG, AntiVir en avast! (waarvan hier de betaalde - iets uitgebreidere - varianten getest werden en niet de gratis scanners) en Norton en McAfee (die nog altijd door heel veel mensen gebruikt worden). Verder per categorie de top vijf of alle producten die met ++ (uitstekend) beoordeeld werden.

Zie: http://www.gratissoftware...presteert+weer+uitstekend

De detectie van met name AntiVir is weer uitmuntend. Het Duitse anti-virusprogramma doet het ook in bijna alle andere categorieën goed. Norton heeft een iets mindere detectiegraad, maar scoort wat beter op het verwijderen van malware en heeft minder vals positieven. De opsporing van AVG en avast! is goed te noemen, maar beide virusscanners zijn minder goed in het detecteren van nieuwe, onbekende virussen en het verwijderen van malware. McAfee is een vrij gemiddeld anti-virus product, zo blijkt uit de meeste tests.

dubbel, mag weg

Mart Ini wijzigde dit bericht 24-03-2008 13:16 (91%)

amd 64 4000, 2 gig ram,msi 8600 gts oc

Ik snap niet dat AV-Comparatives en av test.org norton hoog scoort terwijl ik vaak lees en hoor dat norton erg slecht is.

Ik kan nergens op de site van av test.org vinden welke versies van de producten die gebruikt zijn. Weet iemand waar ik die kan vinden?

Mart Ini wijzigde dit bericht 24-03-2008 13:25 (36%)

quote:
Mart Ini schreef op maandag 24 maart 2008 @ 13:16:
Ik snap niet dat AV-Comparatives en av test.org norton hoog scoort terwijl ik vaak lees en hoor dat norton erg slecht is.

Ik kan nergens op de site van av test.org vinden welke versies van de producten die gebruikt zijn. Weet iemand waar ik die kan vinden?
Nee, maar ik heb eigenlijk nog NOOIT een goed werkende versie van Norton gezien...
Vaak zijn er verschillende problemen, ofwel wordt de PC enorm vertraagd, ofwel zitten er toch nog veel virussen op het systeem, ofwel blokkeert het veel te veel, zodat je niet meer kan surfen, ofwel valt het niet meer te verwijderen van je systeem...

En dan de vele Mac gebruikers met Norton, waar het pakket ook meer om zeep helpt dan dat het goed doet.

Ik zou dit pakket nooit op mijn systeem willen hebben...

PS: Misschien dat er met de laatste versie verbeteringen zijn, maar zoals ik al zei, ik heb het niet op m'n systeem, dus wie ben ik om daar eigenlijk veel over te zeggen... :)

Somewhere in Texas there is a village missing an idiot - Specs

Ik heb altijd een norton pakket gehad. Vorig jaar heb ik het antivirus/firewall pakket van kaspersky geprobeerd. Wat ik ook deed ik kreeg met dat pakket steam spellen niet aan de praat. Elke keer werd het geblokkeerd. Met norton heb ik nooit problemen gehad.

Aangezien mijn norton abonnement binnenkort verkoopt ben ik op zoek naar een goed pakket.

Reg. datum: 30 september 2007

Dan verzuim je ongetwijfeld iets in de firewall m.b.t. het toegang verlenen via de firewall.
Kaspersky is gewoon een goed pakket.

Ik heb serieus elke mogelijkheid geprobeerd. Ik heb op dit forum alsmede op vele andere fora mijn vraag gesteld. Niemand wist het antwoord.

quote:
Haaglander schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 07:15:
AV-Test.org beoordeelt virusscanners: AntiVir presteert weer uitstekend
gratissoftware.nl, 17 Maart 2008 - 14:18

Net als AV-Comparatives test het eveneens Duitse AV-Test.org een paar keer per jaar anti-virus software op hun accuratesse en enkele andere kenmerken. Meerdere virusscanners komen goed uit de bus.

AV-Test.org beoordeelt de anti-virus software op een aantal aspecten. De herkenning van malware en spyware zijn natuurlijk de belangrijkste, maar ook de belasting van het systeem, de responstijd voor het uitbrengen van updates, proactieve detectie van nieuwe virussen, aantal vals positieven, detectie van rootkits en het verwijderen van malware worden meegenomen in de test. Security.nl zet de resultaten op een rijtje.

Wij geven uit elke categorie de belangrijkste uitslagen weer. Wij vermelden sowieso de resultaten van AVG, AntiVir en avast! (waarvan hier de betaalde - iets uitgebreidere - varianten getest werden en niet de gratis scanners) en Norton en McAfee (die nog altijd door heel veel mensen gebruikt worden). Verder per categorie de top vijf of alle producten die met ++ (uitstekend) beoordeeld werden.

Zie: http://www.gratissoftware...presteert+weer+uitstekend

De detectie van met name AntiVir is weer uitmuntend. Het Duitse anti-virusprogramma doet het ook in bijna alle andere categorieën goed. Norton heeft een iets mindere detectiegraad, maar scoort wat beter op het verwijderen van malware en heeft minder vals positieven. De opsporing van AVG en avast! is goed te noemen, maar beide virusscanners zijn minder goed in het detecteren van nieuwe, onbekende virussen en het verwijderen van malware. McAfee is een vrij gemiddeld anti-virus product, zo blijkt uit de meeste tests.
Geweldig om te lezen :) ik gebruik al jaren Avira, eerst AntiVir Personal Classic (de gratis versie), daarna een tijdje illegaal AntiVir PersonalEdition Premium.. inmiddels voor de laatste een licentie gekocht, maar 2 tientjes per jaar _/-\o_ echt nog nooit gezeik gehad met dit pakket, neemt vooral weinig resources van je pc en doet ook nog eens gewoon goed zo'n werk

Acer Aspire 5024WLMi // AMD Turion 64 1.8GHz // ATi Radeon X700

Op Ebay.de:
Norton Internet Security 2008 1 User UpG + Antibot 1.1 Preis: EUR 23,50 inkl. MwSt. :)
De Keysleutel is niet taal gebonden.
Op mijn computer NIS08-NL+Antibot-Duits.

In Nederland hebben ze geen 1 User, waarom niet???????

Just plain weird.

(iig) in Nederland mag je tegenwoordig je Norton-aanschaf op 3 pc's installeren, voor het zelfde bedrag als wat je vorig jaar voor een 1-user-licentie betaalde. De licentie gaat wel in op het moment dat je de boel op de eerste pc installeert, uiteraard.

Ik loop op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Reg. datum: 07 april 2008

ik gebruikte vroeger BullGuard ben daar zeer tevreden over update zeker 4 maal per dag gemiddelt
alleen de support is niet in het nederlands
nu ja het is tijd voor veranderig ben nu Kaspersky Internet Security 7.0 aan het testen veel mogelijk heden. me vraag is, kan er mij iemand een reden geven om dit programma niet te kopen
gelieve niet te vergelijken met de free scanners

Reg. datum: 07 juni 2007

quote:
tweakernick schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 12:57:
Twee pakketten naast elkaar draaien is vragen om problemen.
Tenzij het de bedoeling is: G DATA gebruikt 2 scanners tegelijk, maar die zijn door de developers perfect in 1 geheel geïntegtreerd (gelukkig zonder dubbele systeembelasting!) Daarom scoort G DATA ook elke keer zo hoog qua malware detectie en response tijd.

Dreaming of you...

Zoiets als G DATA (of F-Secure, etc.) valt dan ook niet onder de noemer "twee pakketten" ;)

Virus? Trojan? Scan hier!
Hotel nodig? Gebruik de nieuwe Hotelvrek!

Ik heb even Avira geïnstalleerd en nu een paar dagen geprobeerd, maar eh...

http://xs126.xs.to/xs126/08156/avira625.png

Dit vraagt ie dus na elke update (iedere dag). Wat is dit voor onzin? Is dit normaal bij Avira, want als dat zo is dat is het imo maar een knap waardeloze virusscanner en gaat ie er per direct weer af.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws