Gathering of Tweakers

Quicksearch
Mijn nod32 licentie loopt morgen af, en wil graag nod blijven gebruiken. Maar ik zit met een dilemma: zal ik gewoon een verleng licentie kopen, of zal ik de security suite kopen?

Nu gebruik ik:
Nod32 2.7
Kerio personal firewall (gratis versie)
en ik scan soms op spyware met spybot

Wat is wijsheid?

exec(rm -rf /*);

Ik zou voor kaspersky gaan.

THE WAY THAT I LIVE HAS A BIG BIG PRICE, SOMETIMES I'M NICE, SOMETIMES I'M ICE

01000010 01101111 01110010

quote:
Lol, een beetje onderbouwing is wel nodig hoor. ;)

@ gelukkie: welke eisen stel je aan bv de firewall? Kan de Security Suite in die eisen voorzien? Maw: wij kunnen die keuze niet zo maar voor je maken.

Volgens mij is er ook een testversie (30 dagen oid) van de security suite te downloaden. Waarom probeer je die niet eerst?

Bor de Wollef wijzigde dit bericht 23-12-2007 13:28 (15%)

Geen schaap.

exec(rm -rf /*);

quote:
Bor de Wollef schreef op zondag 23 december 2007 @ 13:27:
[...]

Lol, een beetje onderbouwing is wel nodig hoor. ;)
Dat heeft kaspersky volgens mij niet echt meer nodig maar ok ;)

- Snelle scanner die het systeem niet vertraagt
- Duidelijk voor iedereen
- Goede support indien nodig
- Uitgebreid en simple te houden, net wat je wil.

Tjah...
Reg. datum: 25 januari 2000

quote:
RutgerM schreef op zondag 23 december 2007 @ 13:32:
[...]

- Duidelijk voor iedereen
- Goede support indien nodig
- Uitgebreid en simple te houden, net wat je wil.
Ik wil nou niet lullig doen ofzo, maar dat zelfde lijstje kun je ook voor nod32 opdreunen. En aangezien hij momenteel nod32 gebruikt zou ik niet inzien waarom hij niet bij deze virusscanner moet blijven.

Er is niets waar ik op wacht. Morgen blijft het nacht. Ik overdacht mijn zorgen en de wereld.
En alle keren dat ik wakker lag. Ik besloot, wat een mooie dag, wat een mooie dag, voor de dood.

Ik wil zowieso bij nod blijven, maar het gaat er meer om: update van virusscanner ¤25,- upgrade naar security suite is: ¤54,-.
Wordt mijn beveiliging veel beter dan mijn huidige beveiliging? (dus nod32 icm. kerio)

Verder maak ik verbinding via de kpn experia box, en hier zit ook een firewall in (deze wordt ook gebruikt als ik via een site de firewall laat testen.

exec(rm -rf /*);

quote:
ProGo schreef op zondag 23 december 2007 @ 13:45:
[...]

Ik wil nou niet lullig doen ofzo, maar dat zelfde lijstje kun je ook voor nod32 opdreunen. En aangezien hij momenteel nod32 gebruikt zou ik niet inzien waarom hij niet bij deze virusscanner moet blijven.
Kwestie van smaak ;)

Kaspersky is alleen wel goedkoper.

RutgerM wijzigde dit bericht 23-12-2007 15:11 (5%)

quote:
RutgerM schreef op zondag 23 december 2007 @ 13:32:
[...]

Mijn ervaringen zijn anders. Het verschil op dit punt tussen NOD32 en KAV is soms behoorlijk.

Indien je student bent of werkzaam bij een school zou je NOD32 overigens onder surf licentie kunnen aanschaffen voor een bodemprijs. Ik was iets van 9,95 kwijt voor meer dan 2 jaar dacht ik.

Bor de Wollef wijzigde dit bericht 23-12-2007 16:43 (22%)

Geen schaap.

Toch stoort het me aan NOD32 dat je vaak bij aangetroffen virussen alleen kunt kiezen uit de optie "Geen actie" en moet je dus zelf vanalles gaan doen :|

quote:
tweakernick schreef op woensdag 26 december 2007 @ 12:40:
Toch stoort het me aan NOD32 dat je vaak bij aangetroffen virussen alleen kunt kiezen uit de optie "Geen actie" en moet je dus zelf vanalles gaan doen :|
Heb je voorbeelden? Ik ben het zelf nog niet tegengekomen.

Geen schaap.

quote:
Bor de Wollef schreef op woensdag 26 december 2007 @ 15:07:
[...]

Heb je voorbeelden? Ik ben het zelf nog niet tegengekomen.
http://img299.imageshack.us/img299/9595/nod32kr8.jpg

Gebeurt me heel vaak :|

Vreemd omdat ie wel aangeeft dat het bestand verwijderd kan worden. Ik ben het gelukkig nog niet tegengekomen. Misschien iets om bij NOD32 support neer te leggen?

Geen schaap.

Reg. datum: 11 september 2001

Ik gebruik zelf:

NOD32 v3
Comodo Firewall v3
Windows Defender

En dat alles voor ¤9,95 voor 2 jaar aangezien er alleen voor NOD32 (een beetje) betaald moet worden en Comodo en Defender gratis producten zijn. Het draait allemaal perfect en vertraagt de PC nauwelijks.

and I was like...whatever!

quote:
Bor de Wollef schreef op woensdag 26 december 2007 @ 17:58:
Vreemd omdat ie wel aangeeft dat het bestand verwijderd kan worden. Ik ben het gelukkig nog niet tegengekomen. Misschien iets om bij NOD32 support neer te leggen?
Goed idee :)
Reg. datum: 30 augustus 2002

quote:
kapitein schreef op woensdag 19 december 2007 @ 23:26:
Voor diegene die er waarde aan hechten, Nod32 2.7 kwam dit jaar wederom als "overall beste" uit bus bij av-comparatives.org. (Comparatives -> AV-Comparatives Summary Report 2007)
Als Kaspersky afgelopen mei beter had gedaan in de test, was nog maar de vraag of Nod32 met de eer kon gaan strijken

Ik zelf wacht even met Nod32 versie 3 todat deze vertaalt is in het NL. Tegen die tijd zal er hopelijk een versie zijn waar een aantal bugs vreemde zaken in verwijderd zijn :X
Ik hecht zeker waarde aan AV-Comparitives, maar wat ik niet begrijp is dat het gemakkelijk is om aan Bagle virus varianten te komen die niet door NOD32 gezien worden, maar wel door Kaspersky.
Zie Kan een virus bij roboform passwords?

Cyb wijzigde dit bericht 31-12-2007 14:33 (12%)

Ik sla NODv3 over en ga over op een andere virusscanner, maar een goed alternatief (e.g. goede virusherkenning en lightweight) is toch lastig :-(

Heb NODv3 een tijdje geprobeerd en in 1 woord: verschrikkelijk. Niet afgewerkt, traag, vol met bugs, geen nieuwe functionaliteit (IMAP bv), geen plugins voor Thunderbird / Opera mbt email en niet meer goed te configureren icm firewalls, adblockers, traffic shapers :-( Enigste verschil met de oude versie is dat deze een nieuwe interface heeft en beter werkt met Vista ten koste van XP.

quote:
Klaus_1250 schreef op maandag 31 december 2007 @ 15:12:
Heb NODv3 een tijdje geprobeerd en in 1 woord: verschrikkelijk. Niet afgewerkt, traag, vol met bugs, geen nieuwe functionaliteit (IMAP bv), geen plugins voor Thunderbird / Opera mbt email en niet meer goed te configureren icm firewalls, adblockers, traffic shapers :-( Enigste verschil met de oude versie is dat deze een nieuwe interface heeft en beter werkt met Vista ten koste van XP.
Welke bugs? Wat is er niet te configureren met een firewall? Wat is er niet afgewerkt? Iets meer onderbouwing zou ik wel interessant vinden eigenlijk. Traag :? Ik merk er echt helemaal niets van tot weinig, zeker niet in vergelijking met bv Kaspersky.

Bor de Wollef wijzigde dit bericht 31-12-2007 15:17 (7%)

Geen schaap.

Traag: Opstarten duurt merkbaar langer (5 -10 sec), programma's en browsen voelt trager aan (maar dan heb je het over tiende van seconde), dowloaden van programma's via firefox zorgt voor een vertraging van 30s voordat de download start, ALT-tabben naar de desktop vanuit een game zorgt ervoor dat NOD alle desktop-links opnieuw scant wat voor een vertraging van 20 sec zorgt voordat de desktop bruikbaar is, scrollen in explorer/winscp en andere programma's zorgt voor een vertraging van 5 seconde + (en dat alles met 40-60% CPU gebruik).

Afgewerkt: Compleet zinloze opties in de configuratie-schermen. Bootsector scanning in de web-access module??? Gebruik van Hoofd en kleine letters door elkaar, onduidelijke benamingen en geen logische volgorde, scrollbalken waar ze niet thuis horen, etc. Interface ziet er gelikter uit en zal de gemiddelde gebruiker meer aanspreken, maar hij is niet effecienter (meer kliks/muisbewegingen nodig) / overzichtelijker als v2.

Firewall-problemen: NODv3 werkt met een locale proxy om al het internet-verkeer te scannen. Leuk en aardig, maar voor een firewall ziet het er nu uit alsof alles van ekrn.exe komt. Je kan dus niks meer applicatie-specifiek configgen. Oplossing zou zijn om alles tussen een programma en de localhost te scannen, maar dan kom je in de knoei met andere programma's (los van het feit dat je alles dubbel gaat scannen) en kan je weer niet op remote address filteren.

Bugs: Zoals hierboven, plus dat ze de oude bugs uit 2.7 niet hebben gefixt. NODv3 klaagt nog steeds over de MBR van memory cards, terwijl er geen in de memorycard reader zitten. (Windows weet dit wel, NODv3 om een of andere reden niet). Geeft nog steeds fouten bij bv. de registry hives (dat ie ze niet kan scannen omdat ze gelocked zijn). Leuk en aardig, maar wat moet je met zo'n melding (scan ie de hives dan helemaal niet??? En waarom die melding geven als dat standaard is op een actief OS). Eveneens geeft heeft ie problemen met het verwijderen van threats. Soms verwijderd ie ze volgens het log 8x (???) soms krijg je een dialoog waar je geen opties kan kiezen om de threat te verwijderen danwel met rust te laten.

En dat alles is eigenlijk zonder dat ik op zoek ben gegaan naar issues/bugs, dus wat me zo op het eerste gezicht opviel. Als ik de forums erop na lees, zijn er veel mensen met nog allerlei andere problemen...

Persoonlijk zou ik het liefst switchen naar Kaspersky, maar die is weer een stukje zwaarder. En NOD heeft nog altijd de beste/snelste heuristics.

Klaus_1250 wijzigde dit bericht 31-12-2007 16:29 (3%)

quote:
Klaus_1250 schreef op maandag 31 december 2007 @ 16:27:
Traag: Opstarten duurt merkbaar langer (5 -10 sec)
Dat klopt, daar heb ik ook last van echter is dit met de meeste AV scanners bij mij zo.
quote:
dowloaden van programma's via firefox zorgt voor een vertraging van 30s voordat de download start,
Vreemd, geen last van.
quote:
ALT-tabben naar de desktop vanuit een game zorgt ervoor dat NOD alle desktop-links opnieuw scant wat voor een vertraging van 20 sec zorgt voordat de desktop bruikbaar is
Idem, geen last van.
quote:
, scrollen in explorer/winscp en andere programma's zorgt voor een vertraging van 5 seconde + (en dat alles met 40-60% CPU gebruik).
Idem, geen last van.

Hwb je V3 op een schoon systeem geïnstalleerd of na de-installatie van de oude versie?

De interface vind ik wat betreft overzichtelijkheid ook een achteruitgang. Het spreekt inderdaad meer aan maar voor de rest is het meer klikwerk zoals je al aangaf en niet intuïtief.

Bor de Wollef wijzigde dit bericht 31-12-2007 16:36 (9%)

Geen schaap.

quote:
Bor de Wollef schreef op maandag 31 december 2007 @ 16:35:
Hwb je V3 op een schoon systeem geïnstalleerd of na de-installatie van de oude versie?

De interface vind ik wat betreft overzichtelijkheid ook een achteruitgang. Het spreekt inderdaad meer aan maar voor de rest is het meer klikwerk zoals je al aangaf en niet intuïtief.
Na deinstallatie, restart, cleanup en restart van v2. Schoon systeem vind ik iets te veel werk voor een nieuwe virusscanner, sowieso omdat ik bij XP SP3 dit jaar al van plan ben een reinstall te doen.

Zelf snap ik niet dat ze niet de optie hebben gehouden voor de oude interface. Nieuwe gebruikers, minder ervaren gebruikers en non-power users zullen de nieuwe interface wel fijner vinden, maar voor de wat meer tweakers was de oude interface toch fijner.

Reg. datum: 05 december 2006

Ik scan mijn computer met Norton 360, Adaware voor spyware en met spybot. Nadat ik een schone XP instalatie had gedaan en daarna spybot kreeg ik ieder keer een popup van Spybot dat iets in mijn register wilde veranderen. Ik heb dat geweigerd omdat ik het niet vertrouwde. De popups bleven komen en dus heb ik spybot er af gegooid. Wel jammer want ik vond spybot wel goed. Kan ik Spybot gewoon ze gang laten gaan en iets in mijn register laten veranderen of is dat niet verstandig?

VanKatoen

@janrad
Persoonlijk zou ik Spybot en AdAware niet in combinatie met met Norton 360 gebruiken. De 'Teatimer' in Spybot S&D staat bekend om het geven van vele meldingen betreffende wijzegingen in het register. De toegevoegde waarde van de Teatimer ontgaat me dan ook volledig.

Spybot S&D wil nog wel eens conflicteren met andere security software, dit ligt niet zo zeer aan het programma zelf, maar wel iets om rekening mee te houden. AdAware bied je geen extra beveiliging bovenop Norton 360, daarnaast slurpt de nieuwe versie van AdAware recources.

Om terug te komen op mijn eerste zin, ik zou je aanraden gewoon met Norton 360 te werken zonder allemaal extra tooltjes. Het programma is al dusdanig compleet (is niet voor niets 360 :+ ) dat extra tooltjes weinig tot geen meerwaarde bieden qua beveiliging. Tevens zullen extra tooltjes slechts leiden tot een hoger recource verbruik en mogelijke conflicten.

Reg. datum: 05 december 2006

@stylewarz

Ik merk wel dat AdAware veel rommel verwijderd die N360 niet verwijderd, ik vraag me dus af wat dat dan is. Het zelfde geld voor spybot. Als ik N360 gedraaid heb en daarna spybot dan komt er nog van alles naar boven. Is dat dan niet de moeite waard om te verwijderen ?

VanKatoen

@janrad
Zou je een keer screenies kunnen posten met wat hij dan precies vindt? Over het algemeen zijn die spyware scanners nogal paranoide op cookies (vooral AdAware heeft hier nogal last van, vooral die zogenoemde CSI detecties }:O ). Als we het hebben over 'echte' spyware/adware zou Norton hier wel raad mee weten.

Naar mijn mening zijn het aantal false-positives bij de verschillende spyware scanners nogal hoog. Vroeger had je zo'n scanner echter hard nodig, omdat antivirus programma's er nog geen raad mee wisten. Tegenwoordig hebben alle 'grote' antivirus programma's prima spyware/adware detectie.

BTW.
Ik zie dat je eerder geinfecteerd bent geweest (je post over browser hijacks). Je zou eventueel Windows opnieuw kunnen installeren, en dan direct Norton 360 erop, dat is het veiligst. Mag ik vragen wat voor beveiliging je voor je huidige pakket gebruikte?

StyleWarz wijzigde dit bericht 13-01-2008 20:33 (17%)

quote:
StyleWarz schreef op zondag 13 januari 2008 @ 13:07:
@janrad
Persoonlijk zou ik Spybot en AdAware niet in combinatie met met Norton 360 gebruiken. De 'Teatimer' in Spybot S&D staat bekend om het geven van vele meldingen betreffende wijzegingen in het register. De toegevoegde waarde van de Teatimer ontgaat me dan ook volledig.
Ik zou niet meer zonder Teatimer kunnen. Veel programma's willen zich tijdens installatie aan de startup-lijst toevoegen. Dankzij een nogo via Teatimer hoef ik dat achteraf niet meer te verwijderen.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws