Reg. datum: 09 juni 2004
Nu gebruik ik:
Nod32 2.7
Kerio personal firewall (gratis versie)
en ik scan soms op spyware met spybot
Wat is wijsheid?
GoT Index » Beveiliging & Virussen » [Virusscanners] Discussietopic deel 3
Pagina's: 1 2 3 4 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]THE WAY THAT I LIVE HAS A BIG BIG PRICE, SOMETIMES I'M NICE, SOMETIMES I'M ICE
Lol, een beetje onderbouwing is wel nodig hoor.quote:RutgerM schreef op zondag 23 december 2007 @ 13:24:
Ik zou voor kaspersky gaan.
Bor de Wollef wijzigde dit bericht 23-12-2007 13:28 (15%)
Geen schaap.
Dat heeft kaspersky volgens mij niet echt meer nodig maar okquote:Bor de Wollef schreef op zondag 23 december 2007 @ 13:27:
[...]
Lol, een beetje onderbouwing is wel nodig hoor.
THE WAY THAT I LIVE HAS A BIG BIG PRICE, SOMETIMES I'M NICE, SOMETIMES I'M ICE
Ik wil nou niet lullig doen ofzo, maar dat zelfde lijstje kun je ook voor nod32 opdreunen. En aangezien hij momenteel nod32 gebruikt zou ik niet inzien waarom hij niet bij deze virusscanner moet blijven.quote:RutgerM schreef op zondag 23 december 2007 @ 13:32:
[...]
Dat heeft kaspersky volgens mij niet echt meer nodig maar ok
- Snelle scanner die het systeem niet vertraagt
- Duidelijk voor iedereen
- Goede support indien nodig
- Uitgebreid en simple te houden, net wat je wil.
Er is niets waar ik op wacht. Morgen blijft het nacht. Ik overdacht mijn zorgen en de wereld.
En alle keren dat ik wakker lag. Ik besloot, wat een mooie dag, wat een mooie dag, voor de dood.
Kwestie van smaakquote:ProGo schreef op zondag 23 december 2007 @ 13:45:
[...]
Ik wil nou niet lullig doen ofzo, maar dat zelfde lijstje kun je ook voor nod32 opdreunen. En aangezien hij momenteel nod32 gebruikt zou ik niet inzien waarom hij niet bij deze virusscanner moet blijven.
RutgerM wijzigde dit bericht 23-12-2007 15:11 (5%)
THE WAY THAT I LIVE HAS A BIG BIG PRICE, SOMETIMES I'M NICE, SOMETIMES I'M ICE
Mijn ervaringen zijn anders. Het verschil op dit punt tussen NOD32 en KAV is soms behoorlijk.quote:RutgerM schreef op zondag 23 december 2007 @ 13:32:
[...]
Dat heeft kaspersky volgens mij niet echt meer nodig maar ok
- Snelle scanner die het systeem niet vertraagt
Bor de Wollef wijzigde dit bericht 23-12-2007 16:43 (22%)
Geen schaap.
Heb je voorbeelden? Ik ben het zelf nog niet tegengekomen.quote:tweakernick schreef op woensdag 26 december 2007 @ 12:40:
Toch stoort het me aan NOD32 dat je vaak bij aangetroffen virussen alleen kunt kiezen uit de optie "Geen actie" en moet je dus zelf vanalles gaan doen
Geen schaap.
quote:Bor de Wollef schreef op woensdag 26 december 2007 @ 15:07:
[...]
Heb je voorbeelden? Ik ben het zelf nog niet tegengekomen.

Geen schaap.
and I was like...whatever!
Goed ideequote:Bor de Wollef schreef op woensdag 26 december 2007 @ 17:58:
Vreemd omdat ie wel aangeeft dat het bestand verwijderd kan worden. Ik ben het gelukkig nog niet tegengekomen. Misschien iets om bij NOD32 support neer te leggen?
Ik hecht zeker waarde aan AV-Comparitives, maar wat ik niet begrijp is dat het gemakkelijk is om aan Bagle virus varianten te komen die niet door NOD32 gezien worden, maar wel door Kaspersky.quote:kapitein schreef op woensdag 19 december 2007 @ 23:26:
Voor diegene die er waarde aan hechten, Nod32 2.7 kwam dit jaar wederom als "overall beste" uit bus bij av-comparatives.org. (Comparatives -> AV-Comparatives Summary Report 2007)
Als Kaspersky afgelopen mei beter had gedaan in de test, was nog maar de vraag of Nod32 met de eer kon gaan strijken
Ik zelf wacht even met Nod32 versie 3 todat deze vertaalt is in het NL. Tegen die tijd zal er hopelijk een versie zijn waar een aantal bugs vreemde zaken in verwijderd zijn
Cyb wijzigde dit bericht 31-12-2007 14:33 (12%)
Welke bugs? Wat is er niet te configureren met een firewall? Wat is er niet afgewerkt? Iets meer onderbouwing zou ik wel interessant vinden eigenlijk. Traagquote:Klaus_1250 schreef op maandag 31 december 2007 @ 15:12:
Heb NODv3 een tijdje geprobeerd en in 1 woord: verschrikkelijk. Niet afgewerkt, traag, vol met bugs, geen nieuwe functionaliteit (IMAP bv), geen plugins voor Thunderbird / Opera mbt email en niet meer goed te configureren icm firewalls, adblockers, traffic shapers :-( Enigste verschil met de oude versie is dat deze een nieuwe interface heeft en beter werkt met Vista ten koste van XP.
Bor de Wollef wijzigde dit bericht 31-12-2007 15:17 (7%)
Geen schaap.
Klaus_1250 wijzigde dit bericht 31-12-2007 16:29 (3%)
Dat klopt, daar heb ik ook last van echter is dit met de meeste AV scanners bij mij zo.quote:Klaus_1250 schreef op maandag 31 december 2007 @ 16:27:
Traag: Opstarten duurt merkbaar langer (5 -10 sec)
Vreemd, geen last van.quote:dowloaden van programma's via firefox zorgt voor een vertraging van 30s voordat de download start,
Idem, geen last van.quote:ALT-tabben naar de desktop vanuit een game zorgt ervoor dat NOD alle desktop-links opnieuw scant wat voor een vertraging van 20 sec zorgt voordat de desktop bruikbaar is
Idem, geen last van.quote:, scrollen in explorer/winscp en andere programma's zorgt voor een vertraging van 5 seconde + (en dat alles met 40-60% CPU gebruik).
Bor de Wollef wijzigde dit bericht 31-12-2007 16:36 (9%)
Geen schaap.
Na deinstallatie, restart, cleanup en restart van v2. Schoon systeem vind ik iets te veel werk voor een nieuwe virusscanner, sowieso omdat ik bij XP SP3 dit jaar al van plan ben een reinstall te doen.quote:Bor de Wollef schreef op maandag 31 december 2007 @ 16:35:
Hwb je V3 op een schoon systeem geïnstalleerd of na de-installatie van de oude versie?
De interface vind ik wat betreft overzichtelijkheid ook een achteruitgang. Het spreekt inderdaad meer aan maar voor de rest is het meer klikwerk zoals je al aangaf en niet intuïtief.
StyleWarz wijzigde dit bericht 13-01-2008 20:33 (17%)
Ik zou niet meer zonder Teatimer kunnen. Veel programma's willen zich tijdens installatie aan de startup-lijst toevoegen. Dankzij een nogo via Teatimer hoef ik dat achteraf niet meer te verwijderen.quote:StyleWarz schreef op zondag 13 januari 2008 @ 13:07:
@janrad
Persoonlijk zou ik Spybot en AdAware niet in combinatie met met Norton 360 gebruiken. De 'Teatimer' in Spybot S&D staat bekend om het geven van vele meldingen betreffende wijzegingen in het register. De toegevoegde waarde van de Teatimer ontgaat me dan ook volledig.
GoT Index » Beveiliging & Virussen » [Virusscanners] Discussietopic deel 3
Pagina's: 1 2 3 4 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona