Hoofdcategorieën
Topicacties

[algemeen] Nieuw in FG? Stel jezelf hier voor!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 26 april 2002

Weekopdrachten zou ik heel graag aan mee doen, maar voor mij komt het er dan op neer dat ik alleen maandag t/m woensdag heb (vrijdag m'n rolletje kunnen halen (bij de HEMA), dus woensdag gebracht hebben en in het weekend dus ook bij m'n ouders langsgaan, anders krijg ik em niet digitaal). Dat is meestal wel krap. Dat wordt dus wachten tot ook ik digitaal ga :( Maar als het meezit is dat na de vakantie :)

"The entire food industry depends on the fact that evolution doesn't happen."

a.k.a. Martijn

quote:
teun-v schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 11:31:
Zo, laat ik me dan ook meer even voorstellen en nomad85 deels (on)gelukkig maken. Goed, ik ben dus Teunis en mijn tweede voornaam is Martijn en ben eigenlijk altijd al geintreseerd geweest in fotografie. Echter nooit echt het geld gehad om me hier serieus mee bezig te houden. Tot voor een jaar terug mijn vingers echt begonnen te jeuken (waarom weet ik zelf eigenlijk ook niet). Ik ben nu ongeveer 3 maand hier in FG lekker aan het lurken om zo te zien wat je allemaal voor een moois kunt maken. Als alles goed is ben ik vandaag ook de trotse bezitter van EOS 350 D en zal ik eens gaan kijken wat ik zoal zelf voor elkaar kan krijgen. Voor als nog zal ik dus nog wel een lange tijd aan het lurken gaan omdat hier gewoon te veel info staat. Michien dat ik ooit als het resultaat er na is ook wel eens een foto kom posten.

|:( nog 1!....nee hoor, van harte welkom en ik ben blij dat ik zo'n mooie naam heb dat iedereen hem ook wil :D

Ga rustig genieten van alle info die hier staat en lees de uitgebreide startpost van de objectieven draadjes, dan zijn remy en zoeff weer helemaal blij, want ze hebben er behoorlijk werk van gehad. Bovenal staat er gewoon veel zinnige info over lenzen :)
Reg. datum: 25 januari 2004

Lurker blijven gaat ook vervelen... ik stel me maar es voor :P
ik ben Richard ( broer van dinges, meeste hier kennen die rare alto denk ik wel B) )
ik zat me hier al een tijdje in te lezen in de faq en verkoopadviezen voor me vorige en huidige cam

Canon Ixus IIs ( vervangen door de 50 )
Canon Ixus 50
Nikon D50 18-55 kit | Sigma 70-300 APO | 50mm 1.8

vooral al de discussies hier over 350D vs D50 hebben me hier enorm geholpen in me keuze
ik zal me voortaan ook maar es gaan bemoeien met de discussies, ik ben puur hobbyfotograaf en ben vooral veel op auto/motorshows te vinden.

D200 | 8 | 10-20 | 18-50 2.8 | 50 1.8 | 70-210 2.8

netwerknerd pur sang
Reg. datum: 09 januari 2003

Hallo Allen,

Ik ben Overhyped, 26 jaar, en begin net een beetj te spelen met foto's. Ik fotografeer op dit moment met een anologe canon SLR (3000v geloof ik) met de standaard 28-75 lens een een Canon EF 75-300mm F/4-5.6 III telelens er bij. de body gaat tzt wel vervangen worden door (waarschijnlijk) een 350D, want iedere keer wachten op m'n resultaat houd m'n leerkurve wel tegen merk ik:)

ik ben eigenlijk nog volledig aan 't ontdekken wat ik leuk vindt / goed kan etc. maar daarvoor lurk ik dit forum ook leeg :) Als ik zin heb om m;n scanner even op te starten zal ik wel een paar gelukstreffers posten :)

vooralsnog, "keep on posting, so can keep lurking ;) "

Ik routeer dus ik ben - CCNP CCSP CCSE

Reg. datum: 09 oktober 2001

Nou, dan stel ik me ook maar eens voor. Ik loop hier al een tijdje een beetje rond, maar voorstellen in het algemene topic is natuurlijk altijd leuk.

Ik fotografeer al een aantal jaren met twee oude Minolta SLR's (X300 en X700) met 2 50mm 1.7 lensjes en nog wat ander oud glas. Vier jaar geleden heb ik een Nikon Coolpix 990 gekocht, maar die is intussen echt helemaal op.

Een DSLR staat hoog op de verlanglijst, als vervanging van alle bovenstaande spul. Deze zomer gaat het er waarschijnlijk toch van komen. Omdat ik voor mijn werk zo ongeveer iedere camera die er is wel in handen heb gehad, wordt het lastig om een gefundeerde keuze te maken, maar waarschijnlijk wordt het toch een D50.

Ik fotografeer nu namelijk veel te weinig en daar moet verandering in komen. De analoge set zorgt voor de eerder genoemde vertraging en de Coolpix zorgt voor te veel ergernissen tijdens het fotograferen. Als ik met apparatuur van mijn werk (2x 20D met een grote koffer met L-glas) ga fotograferen merk ik ineens weer hoe ontzettend leuk het eigenlijk is. Op mijn werk ben ik al continu met fotografie bezig, maar ik moet het in mijn vrije tijd ook weer meer gaan doen.

En wie zich afvraagt wat voor werk ik doe: ook dat is hier in FG wel relevant. Ik schrijf met een paar anderen het tijdschrift 'CHIP Foto-Video digitaal'. De cameratests, dat is mijn afdeling, zeg maar...

a.k.a. Martijn

dreamscape, ik ben lid van je :+
Heb me niet zo lang geleden aangemeld voor het blad

Hoe kan dat wanneer jij zelf die review etc schrijft, dat je dan niet ook zelf een flinks Dslr hebt? D200 testen jullie meeste mee, dus had verwacht dat er minstens zoiets bij je thuis zou liggen :P

evengoed; Welkom hier en have fun, leuk om dingen van je te horen en zien, zoals dat van iedereen :)

quote:
nomad85 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 22:39:
dreamscape, ik ben lid van je :+
Heb me niet zo lang geleden aangemeld voor het blad

Hoe kan dat wanneer jij zelf die review etc schrijft, dat je dan niet ook zelf een flinks Dslr hebt? D200 testen jullie meeste mee, dus had verwacht dat er minstens zoiets bij je thuis zou liggen :P

evengoed; Welkom hier en have fun, leuk om dingen van je te horen en zien, zoals dat van iedereen :)

Misschien ken je de Duitse uitgave van het blad ook? Veel van onze tests komen uit het nogal uitgebreide testlab in München. En omdat ik zelf continu al die spullen in mijn handen heb wordt het echt lastig kiezen, vandaar dat ik nog niet bepaald heb wat ik eigenlijk wil hebben.

Komt daar nog eens bij dat we zelf op het werk natuurlijk ook wat mooie camera's voor onszelf hebben, waar ik ook regelmatig mee werk. Denk aan twee 20D's en een oude D60, met daarbij een paar mooie lenzen. De 24-70 2.8 L en 50 mm 1.8 zijn mijn absolute favorieten.

Canona
Reg. datum: 20 oktober 2005

En dan ga je uiteindleijk voor een d50 als je dat mooie canon spul gewend bent..? ;)

30D | 350D | 18-50 | 50 | 85 | 70-200

quote:
Cyclonist schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 23:27:
En dan ga je uiteindleijk voor een d50 als je dat mooie canon spul gewend bent..? ;)

Weet ik nog niet. Het voordeel van een Canon is dat ik af en toe eens kan kijken naar dat mooie lenzenspul. Maar eigenlijk ben ik meer een Nikonian... :)
Of toch even doorsparen voor een 30D. Een 350D is mij te klein, dat gaat niet werken.
Ik wacht eerst even op samples van de Sony A-100 en de nieuwe K-serie van Pentax. Want ook daar ben ik erg benieuwd naar.

a.k.a. Martijn

Uiteraard een D50, het blijft de fotograaf die de foto's schiet......

Oke, ga dan voor de D70, die heeft net wat meer instellingen en heeft iets andere reputatie....af en toe wat lenzen van je werk meenemen is dan geen slecht idee :D
leend3rs.nl
Reg. datum: 18 oktober 2002

quote:
nomad85 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 23:31:
Uiteraard een D50, het blijft de fotograaf die de foto's schiet......

Oke, ga dan voor de D70, die heeft net wat meer instellingen en heeft iets andere reputatie....af en toe wat lenzen van je werk meenemen is dan geen slecht idee :D

"Lenzen van je werk" L glas op een D50/70 zeker?

Anyway, welkom allen :D. Vergeet vooral niet een creatief zelf portretje te schieten en die te posten in't zelfportretten topic, zodat we jullie op een meeting eerder herkennen ;).

SE W800i powered

weird
Reg. datum: 29 juni 2006

Na veel te lang hier rondgelurkt te hebben wordt het ook voor mij tijd om eens van me te laten horen.

Mijn naam is Bas, ben 26 jaar en studeer dit collegejaar af aan de Technische Universiteit Einhoven aan de opleiding Scheikundige Technologie. In 1992 kreeg ik de SLR van mijn vader mee om op vliegshows wat rond te schieten. Die Canon A1 is inmiddels zeker 25 jaar oud, maar wordt nog steeds gebruikt wanneer ik iets op film wil zetten. In 2004 toch eens een poging gewaagd om de digitale overstap te maken, en wel met de Canon S1 IS. Dit leek wel leuk in het begin, totdat vrienden mij de Canon 300D en Nikon D70 lieten vasthouden. Het DSLR-virus sloeg toe ;)

Maar met de 300D en de D70 was ik niet geheel tevreden, en toen ik vorig jaar ook de beslissing had gemaakt een DSLR aan te schaffen kwamen de D200 geruchten. Na de Nikon introdagen in Utrecht wist ik het zeker, de D200 zou komen. Na een paar spaar- en sponsoracties ben ik sinds half mei de trotse bezitter van de Nikon D200 + grip, de 17-55/2.8 DX, de 70-200/2.8 VR en de SB800.

Met dit zware spul merkte ik wel dat ik bijna weer opnieuw moest leren fotoschieten, maar dik 2200 fotos verder lukt het steeds beter. Naast vliegshows in Nederland en Belgie wil ik ook nog wel eens met atletiek wedstrijden mijn clubgenoten op de digitale plaat zetten.

member of the Dark side: black Nikon gear

a.k.a. Martijn

quote:
julius schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 23:42:
[...]

"Lenzen van je werk" L glas op een D50/70 zeker?

Anyway, welkom allen :D. Vergeet vooral niet een creatief zelf portretje te schieten en die te posten in't zelfportretten topic, zodat we jullie op een meeting eerder herkennen ;).

Waarom is dit vreemd? Je zegt L glas, daarmee bedoel je canon L serie lenzen neem ik aan?
Ze testen ook wel nikon spul hoor, en dat glas kan die toch best meenemen?
Ook een D70 kan toch prima overweg met mooie lenzen, snap niet zozeer wat er mis was met mijn opmerking....

quote:
nomad85 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 15:57:
[...]

Waarom is dit vreemd? Je zegt L glas, daarmee bedoel je canon L serie lenzen neem ik aan?
Ze testen ook wel nikon spul hoor, en dat glas kan die toch best meenemen?
Ook een D70 kan toch prima overweg met mooie lenzen, snap niet zozeer wat er mis was met mijn opmerking....
Ik snap je verwarring, maar voor ons eigen gebruik (in onze fotostudio en voor locatiewerk) hebben we hier alleen Canon-spul.

a.k.a. Martijn

Ah, jullie hebben alleen canon spul dat van jullie zelf is, ik had meer het testmateriaal in mijn hoofd. Waarschijnlijk mag je dat niet mee naar huis nemen, dus dan heb je inderdaad alleen canon spul over.

Is er geen tussenmount te koop eigenlijk, die canon met nikon spul en andersom verbindt?

Zou toch moeten kunnen en is logisch...alhoewel het meer inhoud dan alleen het sluitmechanisme.....

AF etc zou toch niet zo anders moeten werken?

ach, iig snap ik nu dat voor jou een canon body handiger zou zijn, maar dat je liever nikon hebt.....tja..lastig. Ik vind nikon prettiger vast houden, maar dat is erg persoonlijk, instap Dslr van nikon is ook iets goedkoper.

Succes met je keuze en we horen wel wat het wordt :)
Dan sluit ik me ook maar aan om me voor te stellen. Mijn naam irl is Boen Liong Kam.
Ben 32 jaar, arts en vanaf mijn +/- 6e jaar bezig met fotografie.
1e camera was de Pentax ME van mijn vader die helaas uit de auto is gejat... Hadden we hem maar niet op de hoedenplank moeten laten liggen :( Hierna kocht hij een Canon A1 met 35-105/3.5 Mijn eerste echte eigen fototoestel was een Kodak Retina C (geloof ik, kan ook een III zijn geweest). Met de A1 die uitgebreid is met heel veel accessoires maak ik nog steeds foto's, en in de middelbare school is deze vergezeld met een Canon F1N en zwart-wit doka.
Later is er een Bronica SQAi, Rollei 35 en Leica mini bij gekomen. Nooit ben ik overgestapt naar AF-SLR-analoog. 2 jaar geleden een Canon Ixus 400 gekocht en was best onder de indruk van digitaal. Daarvoor altijd als fervent scepticus geroepen dat ik nooit digitaal zou gaan. Nu heb ik een Canon 5D met 24-105/4.0 en lijt het erop dat ik nu de digitale variant van de A1 met 35-105/3.5 heb gevonden....
Na 1 maand D-SLR-met AF merk ik dat ik weer HEEL VEEL te leren heb; AF, nabewerking en het feit dat je per foto van iso kan veranderen... :Z

Objecten gefotografeerd zijn met name personen (klasgenoten en studiegenoten), die heel veel foto's hebben moeten ondergaan. en landschap fotografie. Helaas ben ik erg kritisch, dus mijn aantal gelukte foto's vullen nog geen portfolio.

Hoogtepunten op foto gebied is 1 huwelijkrapportage volledig in zwart wit, uiteraard zelf afgedrukt.

Als ik naar een onbewoond eiland zou gaan en ik mag 1 camera, en 1 lens meenemen dan wordt het de Canon F1N met 85/1.8 met T-Max400 (pusk naar 800) ook al zou er electriciteit zijn.

Volgens mij had ik mezelf nog niet echt voorgesteld. Ik post niet uber veel in fot, blijft vooral bij lurken.

Ik ben Tom Roelofs en fotografeer nu al een paar jaar, na verscheidene grafische opleidingen en een mislukt jaar fotonica (lees: brakke k** school :P) ga ik in september beginnen met de vakopleiding op de fotovakschool in Apeldoorn. Na een paar jaar met een 300D gefotografeerd te hebben gaf deze de geest, deze is in februari vervangen door een Canon 5D. Heb nog steeds heel veel plezier van deze camera.

Ik fotografeer vooral tijdens een van mijn vele urban exploration tochten, architectuur blijft me fascineren. Om een indruk te krijgen van mijn werk kan je het beste even op het huisje onder mijn usericon klikken, hier staat ook een fotolog op met dagelijks een nieuwe foto. Ik ben nog bezig met een portfolio gedeelte, design e.d. is al af, moet nu nog de grote hoeveelheid foto's doorlopen om te kijken welke ik erop gooi.
Tis nooit telaat om je voortestellen toch ;)

Ik ben Maarten en ben 23 jaar oud. Ik ben ooit geïnspireerd geraakt in fotografie door iemand die prachtige macro foto's liet zien van vlinder. Toen beseft ik me dat fotografie veel meer inhield dan foto's schieten zonder erover na te denken. Ik had toen al een [url=Nog een klein stukje van hoe ik ben begonnen met fotograferen.]pencam[/url], zo'n ding wat ik ooit bij een abonnement cadeau had gehad, waar ik achterafgezien al veel foto's mee maakte, maar wat totaal geen kwaliteit leverde. De foto's van die vlinders was wat ik ook wou gaan fotograferen, en toen had ik besloten een "echte" camera te kopen.

Ik ben begonnen met een Canon powershot A60. Na een jaar en veel foto's verder kreeg deze last van paarse strepen, en andere beeld problemen. Niet veel later kreeg ik een Fuji s5500 en kon weer lekker door fotograferen. Macro functie was niet echt geweldig, en heb toen een macro voorzetlens gekocht. Ideale oplossing. Op een gegeven ogenblik begon ik me te irriteren aan de fuji camera. Ik miste een hoop dingen die zelfs bij m'n powershot beter waren. Zoals de flitser en bijvoorbeeld de MF. Ik ging daardoor steeds minder fotograferen, en besloot toen om de camera te verkopen en opzoek te gaan naar iets anders wat beter bij mij paste. Dat werd dus de 10D die ik nu een maand in bezit heb.

Tis iig een wereld van verschil met de vorige camera's. Ik ben iig door de verandering weer veel meer gaan fotograferen. Verder is macrofotografie een van de dingen die ik het leukste vind om te fotograferen.

Justawitte wijzigde dit bericht 04-07-2006 19:11 (6%)

sparen sparen sparen sparen

Ik ben Fooker,lurkte hier af en toe eens langs en omdat ik sinds kort een DSLR heb, denk ik dat ik hier nog wel vaker terug kom. Ik ben 16 jaar en ik ben begonnen met weg-werp camera's. Die gebruikte ik rond mijn 2e jaar B) ( en af en toe die "echte" van mams). Later is er bij onze familie nog een normale Nikon camera bij gekomen.

En tot mijn verbazing, 2 jaar geleden een Canon Camera met maarliefst 4 megapixels. Ik heb er zeker 2000 foto's mee gemaakt, vakanties, familie avonden. Leuke camera, gebruik hem nog steeds als vervanging.
Sinds 3 maandjes een echte Canon 350D met kitlens, en 55-200mm lens. Natuurlijk van mijn vader, al mag ik hem gebruiken. :Y) Ik denk dat ik hier wel wat mooie foto's mee kan schieten, die ik als ik van vakantie terug ben, vast even ergens laat zien hier.

:)
Reg. datum: 06 juli 2006

Goeiendag allemaal! :Y)

Ik ben Lukas (sakuL achterwaarts ;) ) en fotografie is een hobby van me die steeds meer vorm krijgt.
Toen ik een jaar of 5 was kreeg ik m'n eerste camera (een afdankertje van m'n moeder). Wat later is fotografie helemaal uit de picture geraakt, tot een paar jaar geleden. Heb toen een Sony P30 gekocht, point 'n shoot. Na daar flink wat ervaring mee opgedaan te hebben, de volgende, een FujiFilm S5000. Deze gebruik ik tot op heden naar alle tevredenheid.
Echter, ik ben nu een paar jaar verder en vind van mezelf dat ik toe ben aan iets wat meer 'pofessional' is. Vandaar dat ik mezelf een S9500 aangeschaft heb. De S5000 is mij goed bevallen, m'n vriendin heeft een FujiFilm Z2, dus de keuze om binnen FujiFilm te shoppen was snel gemaakt.
Ik heb nog aan een D50 gedacht, maar 't is uiteindelijk toch de FujiFilm geworden :) In mijn zoektocht naar informatie en ervaringen betreffende de S9500, kwam ik ook hier terecht, vandaar ook mijn registratie.
Zoals ik al zei, deze hobby begint steeds meer vorm te krijgen. Ik hoop dan ook veel te leren op dit forum en een steentje te kunnen bijdragen :Y)

FujiFilm S9500 | Metz Mecablitz 44 MZ-2 | Metz Mecabounce 44-90 | B+W UV Filter | Hama statief Star 27 | Lowepro Nova 2 AW

wwwhisky

Laat ik me dan ook eens voorstellen.

Ik ben wwwhizz, whizz, whizzwhizz, of iets in die geest, in Real Life meestal aangesproken met 'Jan' ;)

Mijn interesse in fotografie is begonnen toen mijn ouders een digitale camera kochtten (in 2000), met die camera heb ik veel foto's gemaakt en toen een digitale camera op mijn verjaardag gevraagd.. Ik kreeg een leuke 2 MP camera zonder zoom :P Intussen hebben mijn ouders een Minolta 5D die ik ook mag gebruiken, en vandaag kwam mijn nieuwe S5600 over de post :) Ik laat wel weer eens van me horen.

wwwhizz wijzigde dit bericht 22-07-2006 19:23 (12%)

Verander mijn avatar: http://wwwhizz.nl/avatar.php
Canon 400d | Sigma 17-70 f/2.8-4.5 | Sigma 70-300 f/4-5.6 | Canon 50mm f/1.8 | Canon 430EX
wwwhizz.nl|rakebackers.net

Reg. datum: 22 juli 2006

quote:
Remy schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 18:51:
Welkom, en veel plezier hier in FG :)

Van mij mogen meer 'nieuwelingen' zich wel voorstellen overigens ;)
Bij deze dan. Ik ben John 29 jaar. Ik doe nog niet aan fotografie perse maar ben nu bezig om een d-slr te kopen voor astrofotografie. Neem een kitlens set omdat 700 euro voor alleen telscoop fotograferen ook vrij zonde van het geld is. Dus wie weet vind ik fotografie ook wel erg leuk. Jullie zullen dus meer van me horen, waarschijnlijk alle noob vragen ;)

Reg. datum: 26 januari 2005

Ehw, ja ik ook maar ff voorstellen dan.
Post al een paar daagjes wat, en zal wel blijven hangen schat ik zo :)

Ik ben Emiel, 21 jaar, student Geneeskunde, dus arts in opleiding. Onderweg naar 4e jaar.
Fotograferen doe ik al lang, alhoewel, laat ik het in den beginne kiekjes nemen noemen. M'n vader had vroeger -en heeft nog steeds geloof ik-, een film SLR van Ricoh, met div. lenzen. Af en toe liet hij me, toen ik wat ouder was, een foto maken. M'n moeder kocht ook om de zoveel jaar een nieuwe filmcamera. Geen SLR, gewoon een redelijk compacte camera. Ook altijd wat foto's meemogen maken, en ja, je ouders willen niet dat je een aantal van het rolletje verpest, dus er komt ook altijd wat uitleg bij enzo. Vorig jaar nieuwe Pc gekocht, maar een digitale camera had ik nog niet, maar ik wilde er al wel een hele tijd één, maar de Pc ging even voor..
Vorig jaar juni toen eindelijk m'n Ixus 50 gekocht, en enorm veel mee gaan fotograferen. Vond het heerlijk eindelijk! een camera van mezelf te hebben! Heb er nu zo'n 11.000 foto's meegemaakt. Deels onzin, deels mooie plaatjes, vind ik zelf, vooral vorig jaar van vakantie..

Nu vind ik zelf dat ik wat dingen mis op m'n Ixus, vooral het instellen van de sluitertijd, hogere iso-waardes. Ook zou ik wel is wat met diafragma e.d. willen spelen. En aparte lenzen hebben, wisselen,etc. Kortom, nu ben ik op jacht naar een beginners dSLR en zeer gemotiveerd :)

Hoop er voor half augustus uit te zijn, dan ga ik namelijk op vakantie en wil ik een hoop mooie plaatjes gaan schieten en veel oefenen. De Ixus gaat nog zeker mee, heb er toch nog veel plezier van, en onderweg op de scooter is het makkelijker om die even uit de broekzak te pakken, dan een dSLR uit een tas te pakken (evt. lenzen te wisselen) in te stellen en dan te schieten.
Zeker aangezien m'n vriendin al gek van me wordt als ik om de haverklap stop met de scooter om ergens een foto van te maken :P

Nou ja dat was het wel for now :)

Pentax K10D | Glasbak: 6x AF-zoom Sigma/Tamron/Pentax| 6 MF-primes | Pentax AF FG360Z | stapel filters v/ Hoya/Cokin P-serie/Kood

PSN: remczero
Reg. datum: 04 april 2004

Na toch al een paar keer advies gevraagd te hebben in dit forumgedeelte stel ik me dan ook voor. Mijn naam is Remco en ik ben 18 jaar. Ik ben eerstejaarsstudent HBO technische bedrijfskunde in het dagelijks leven. Ik woon in Tilburg en mijn interesse in fotografie is eigenlijk begonnen toen mijn vader enkele jaren geleden een digitale camera kocht (een canon digital IXUS v3). Na veel met deze camera gespeeld te hebben (op vakantiekiekjes en beginnersniveau wel te verstaan) ,sta ik nu op het punt om een eigen camera te gaan kopen om toch wat meer mogelijkheden te hebben. Waarschijnlijk zal dit de S5600 van Fuji gaan worden. Vandaar ook de eerdere adviezen die ik hier gevraagd heb. Waarschijnlijk zal ik hier de komende tijd dus nogal eens langskomen.

bring it on!
Reg. datum: 09 maart 2000

Ok, een voorstel topic, ik was eigenlijk op zoek naar SLR informatie, maar waarom ook niet...

Al een paar jaar geen scholier meer, werk als java programmeur bij een ICT bedrijf. Fotografie heb ik altijd al leuk gevonden, maar ik heb er lang niets mee gedaan. Mijn begin camera's wareneen simpele cannon "canonet 28" camera en een goedkoop plastic instap cameratje met 2 zoomstanden. Ik deed daar maar weinig mee, want het gedoe en de kosten van het ontwikkelen van foto's weerhield me eigenlijk altijd om echt wat te doen.

Pas toen ik geld ging verdienen en ik de Casio QV-3000EX net nadat ie uitkwam kocht is dit veranderd. Ik sleepte het ding bijna altijd mee, maar echt veel bijzondere foto's wist ik er niet mee te maken. Dit kwam vooral omdat ik niet echt "durfde" (op een gekke positie staan voor een foto?? doe ff normaal :)). Heerlijk cameratje verder, want voor een compact (nouja..) camera had ie best goede specs voor die tijd (eerste 3 megapixel compact, diafragma van f/2.0 (mis ik echt op moderne compacts, de laatste was de G6 geloof ik), kleurechtheid was ver bovengemiddeld). Ondertussen heb ik er een Casio Exilim M20 bij, voor de snelle kiekjes en om altijd op zak te hebben en een Minolta Z2 voor de zoom.

Ik ben nu een beetje aan het kijken voor een dSLR, want ik de opties die mijn camera's me nu bieden zijn gewoon te veel weinig (loop telkens tegen diafragma en bereik problemen aan).

Verder heb ik al vanaf m'n C64 me bezig gehouden met computer gfx en ook nu hou ik nog van spelen met de grote grafische pakketten, zowel fotobewerking als zelf graphics maken. Kwam per toeval langs de gathering forums en een beetje blijven hangen omdat ik de weekopdrachten een erg leuk idee vond. Los van dat is er een boel info te vinden over dSLR's e.d. dus ik zal hier nog wel langer blijven rondhangen denk ik!

Ohja, ik heb wel een lastige handicap, ik ben namelijk kleurenblind, dus elke foto is voor mij zwart wit ;) ..Ohnee, toch niet, ik zie eigenlijk alleen rood wat minder sterk :P

Dat was 'm!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: