Gathering of Tweakers

Quicksearch
Dat kun je wel testen toch? als je dit ff doorleest, daar staat veel nuttige info in.
Dan kun je wel zien welke settings het meest afhankelijk zijn van video-ram, als je die eens een stapje lager zet kun je tijdens het gamen wel merken of het minder is. Maar ik denk toch niet dat die x700 256mb er wel een fatsoenlijke fps uit weet te persen op 1280x1024, als dat met die 6800 niet eens lukt.
Probeer eens een paar van die tweaks, of speel op een resolutie lager, je moet natuurlijk ook niet denken dat die kaart het beste van het beste is, maar je zult toch nog wel een heel eind komen.

Trouwens, om een beetje zeker te zijn moet je eigenlijk een uur met atitool scannen.

Dynacore wijzigde dit bericht 02-01-2006 02:00 (7%)

"We Threw Gasoline on the Fire And Now We Have Stumps For Arms And No Eyebrows" Specs

Trotse oom

Heb het spel nu een tijdje gespeeld en het kan me eigenlijk niet meer boeien. Zit nu bijna aan het eind van de britse missies maar ik denk niet dat ik het af ga maken. Nuja, misschien er doorheen raggen met godmode ofzo.

Het speeld raar, veel te veel het "console" gevoel met die checkpoints en rare HUD. Geraakt, even zitten en weer door, tja... Het zal al wel honderden keren gezegd zijn hier maar ik vind het echt een enorme tegenvaller. Ik voel niets van het "gedrevene" wat ik wél had met CoD1 en UO, het is gewoon "daar zijn je checkpoints en onderweg moet je wat Duitsers omleggen". De muziek is wel erg mooi maar over de graphics kan ik niets zeggen. Zoals de meeste shooters speel ik alles op uit/laag. Gewoon omdat dat sneller gaat.

Nee, erg jammer dit.

Die mit Tranen säen, werden mit Freuden ernten. Sie gehen hin und weinen, und tragen edlen Samen, und kommen mit Freuden und bringen ihre Garben - Psalm CXXVI 5,6 | last.FM

Weet iemand of het mogelijk is om call of duty 2 te spelen met een onboard videokaart? Ik krijg de error: driver doesn't support alpha blending. Heb wel de nieuwste drivers geinstalleerd.

videokaart is een intel(R) 82852/82855 Graphics Controller met 64 MB.

Lijkt me behoorlijk lastig worden.....CoD2 is toch wel een spel dat erg GPU afhankelijk is. Ik denk dat als je m toch opgestart krijgt de boel nog niet fatsoenlijk loopt. Een on-board kaartje is dan ook niet echt geschikt om mee te gamen, iig geen shooters.

"We Threw Gasoline on the Fire And Now We Have Stumps For Arms And No Eyebrows" Specs

Reg. datum: 07 december 2004

quote:
TroonStaal schreef op maandag 02 januari 2006 @ 13:33:
Heb het spel nu een tijdje gespeeld en het kan me eigenlijk niet meer boeien. Zit nu bijna aan het eind van de britse missies maar ik denk niet dat ik het af ga maken. Nuja, misschien er doorheen raggen met godmode ofzo.

Het speeld raar, veel te veel het "console" gevoel met die checkpoints en rare HUD. Geraakt, even zitten en weer door, tja... Het zal al wel honderden keren gezegd zijn hier maar ik vind het echt een enorme tegenvaller. Ik voel niets van het "gedrevene" wat ik wél had met CoD1 en UO, het is gewoon "daar zijn je checkpoints en onderweg moet je wat Duitsers omleggen".

en console is per definitie slecht misschien? En wat is er raar aan die hud? Alles wat je moet weten staat er toch op zeker? mapje (zo standaard als wat, ieder game heeft het zo) ammo en af en toe wat opmerkingen. Miereneuken is ook een vak.

En dat systeem van geraakt worden op de manier zoals het hier gebeurd: eindelijk, ik dacht dat het er nooit zou komen. Om één of andere reden heb ik health, aangegeven door nummertjes altijd al belachelijk gevonden. En weer iets minder waar je moet op letten bij het gamen. Op een echt slagveld is het toch ook niet van: oei ik heb nog maar 29 hp over (/100) laat ik nu maar vlug even een medpack zoeken dat me toch wel weer 65 punten gezondheid toevoegt. Alsof het daar bezaaid ligt met doosjes met een kruisje op. Nee, zoals het nu is komt het ten goede aan de gameplay en realisme

Daarenboven heb je meteen feedback over je health, als alles rood begint te worden: schuilen :) Uitendelijk heal je jezelf toch met medpacks in het andere game format, nu doet de game het voor je, prima, kan je beter in de actie gezogen worden. King kong is ook zo, daar is de hud nog veel minder cluttered. En ik denk dat dit de toekomstige trend gaat worden. In films zie je toch de personages niet met een groen balkje boven het hoofd: 16/100 of zo?

En door te spelen met de moeilijkheidslevels bepaal je zelf of je al dan niet te rap healt en te traag doodgaat. (en zonder het systeem zoals het nu is, zou het voor veel mensen bijna niet te spelen zijn, want woII is echt wel gewoon geluk hebben. Denk je dat je alles onder controle hebt, loop je nog frontaal op een duitser waar je het niet verwacht, en hupla dood. Of in een hoekje wanneer ze terug in je rug komen. Het zou te frustrerend zijn anders, en zo geeft het meer de oorlogssfeer weer)

Al bij al vind ik het een heel indrukwekkende game, ik heb zeker genoten van de singleplayer (die, het mag gezegd, wel heel erg in orde was) Er was geen enkele missie die ik minder geslaagd, saai of ronduit slecht vond. En voor die ene keer dat de SP wel goed is in een FPS mag het ook wel eens gezegd worden. Want daar hecht ik nog steeds belang aan, een goeie SP.

Trotse oom

Nee hoor, ik heb ook een PS2, Xbox, GBA en Lynx, dus consoles zijn niet meteen de "root of all evil" ;) Maar met die checkpoints en niet gewoon kunnen quicksaven vind ik gewoon vervelend.

Tja, dat je geen HP ziet is natuurlijk wel realistisch, maar als je het realistisch wil hebben zou je eigenlijk helemaal geen hud moeten hebben, geen crosshair en de radar/kaartje alleen met een "map" toets te voorschijn kunnen halen. Daarnaast is het imo gewoon raar dat je door even niets te doen je weer gehealed wordt. Maak het dan zo dat je voor je missie begint je een paar medpacks meekrijgt (misschien niet eens zo'n slecht idee voor een realism mod?)

En ach, aan mijn opmerking over de singleplayer moet je je maar niets van aantrekken. Ik vond HL2 ook zuigen ;)

Die mit Tranen säen, werden mit Freuden ernten. Sie gehen hin und weinen, und tragen edlen Samen, und kommen mit Freuden und bringen ihre Garben - Psalm CXXVI 5,6 | last.FM

quote:
Dynacore schreef op maandag 02 januari 2006 @ 01:58:
Dat kun je wel testen toch? als je dit ff doorleest, daar staat veel nuttige info in.
Dan kun je wel zien welke settings het meest afhankelijk zijn van video-ram, als je die eens een stapje lager zet kun je tijdens het gamen wel merken of het minder is. Maar ik denk toch niet dat die x700 256mb er wel een fatsoenlijke fps uit weet te persen op 1280x1024, als dat met die 6800 niet eens lukt.
Probeer eens een paar van die tweaks, of speel op een resolutie lager, je moet natuurlijk ook niet denken dat die kaart het beste van het beste is, maar je zult toch nog wel een heel eind komen.

Trouwens, om een beetje zeker te zijn moet je eigenlijk een uur met atitool scannen.

Ik heb ook x700 en draai hem ook op 1280x1024 en bij mij ging het in het begin ook niet erg hard 20 a 30 FPS. Heb de rendering op DirectX 7 gezet in plaat van auto. Nu haal ik 70 to 100 FPS.

Loopt net wat soepeler alleen jammer dat het er niet iets minder uitziet, maar dat maakt niet uit in MP waar FPS net wat belangrijker zijn dan graphics.

Kan iemand me helpen aan een link voor een download van directx 7 voor windows xp? En is er een tooltje waarmee directx 9 te verwijderen is?

Waarom wil je DX7? Dan werkt het spel zowiezo niet aangezien die al DX9 nodig heeft om te installeren en ook voor het menu wat altijd via DX9 gaat.

Als je via een DX7 renderer wilt spelen kan je dat gewoon in de opties van CoD2 kiezen.

AtleX wijzigde dit bericht 02-01-2006 20:10 (24%)

[quote]alvi schreef op maandag 02 januari 2006 @ 15:17:
[...]

En dat systeem van geraakt worden op de manier zoals het hier gebeurd: eindelijk, ik dacht dat het er nooit zou komen. Om één of andere reden heb ik health, aangegeven door nummertjes altijd al belachelijk gevonden. En weer iets minder waar je moet op letten bij het gamen. Op een echt slagveld is het toch ook niet van: oei ik heb nog maar 29 hp over (/100) laat ik nu maar vlug even een medpack zoeken dat me toch wel weer 65 punten gezondheid toevoegt. Alsof het daar bezaaid ligt met doosjes met een kruisje op. Nee, zoals het nu is komt het ten goede aan de gameplay en realisme [...]

Wat is realistischer: dat je op zoek gaat naar een wondermedicijn of dat je even 5 seconden gaat liggen en weer zo fris bent als een hoentje? Ik vind daar niet veel verschil in zitten maar ik zou toch voor optie 1 gaan (waar je ook niet vanzelf beter wordt). :+

3 fristie

Het zou dan realistischer zijn om er medics in te verwerken die je zoveel x, kunt aanroepen (met iets van een laadbalk die eerst opgeladen moet zijn).

In de 1ste medal of honor, kreeg je bij het d-day level (landing op het strand) een x een medpack van een medic, dat vond ik toen al een mooi/goed element.

"All that the xHTML validation shows is that you can lowercase and close your tags."

It is I, Leclerq
Reg. datum: 03 april 2000

edit:
lees net dat dit topic niet voor problemen is, heb een probleem topic geopend hierover.

@r!k wijzigde dit bericht 03-01-2006 08:59 (91%)

AMD Athlon 64 3200+, 1GB ddr pc3200, Sapphire X1900 GT, Coolermaster Centurion 5, Soundblaster X-Fi Fatal1ty

Trotse oom

quote:
Pendaco schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 00:20:
Het zou dan realistischer zijn om er medics in te verwerken die je zoveel x, kunt aanroepen (met iets van een laadbalk die eerst opgeladen moet zijn).

In de 1ste medal of honor, kreeg je bij het d-day level (landing op het strand) een x een medpack van een medic, dat vond ik toen al een mooi/goed element.

Dat zou wel een mooi element zijn. Een medic, die je dan ook moet beschermen. Neemt al meteen een hele hoop onwaarschijnlijke "Rambo-one-man-army" gameplay er uit.

In CoD Finest hour voor de PS2 loop je ook rond met medpacks en kun je anderen genezen, en anderen jou.

quote:
TroonStaal schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 09:38:
[...]

Dat zou wel een mooi element zijn. Een medic, die je dan ook moet beschermen. Neemt al meteen een hele hoop onwaarschijnlijke "Rambo-one-man-army" gameplay er uit.

In CoD Finest hour voor de PS2 loop je ook rond met medpacks en kun je anderen genezen, en anderen jou.
In Medal of Honor Pacific Assault had je ook een medic die je zelf kon aanroepen als dat nodig was. Persoonlijk vond ik dat een hele mooie toevoeging aan het spel. Het zelf oppikken van medpacks of het healingsystem wat ze nu in CoD gebruiken vind ik maar niks.

14 feb 2009 weer nickchange naar relonky - flickr resize voor foto's, vanwege de breedte van het forum

Je had in CoD UO ook al mods voor de Multi-Player (volgens mij Total War Mod), je had dan bij S&D 3 verschillende klassen: Medic, Soldier en Engineer
Eigenaar van de M van Emmer
Reg. datum: 01 februari 2004

Ja oke, je kunt alles wel superrealistisch maken maar de vraag is of dit wel ten goede komt aan de gameplay. Het zou ook wel erg realistisch zijn als je schoenveter los zou kunnen gaan of dat de gebouwen in het spel deuren hadden die je open zou kunnen maken. Niet echt slim lijkt me

Een van de problemen van cod1 was dat de meeste mensen het te langzaam speelden(in multiplayer). Het is natuurlijk lastig nagaan waardoor dit komt maar het healthsysteem van cod1 nodigt wel uit om langzaam te spelen. Als iemand bijvoorbeeld bijna dood is gaat hij terug op zoek naar healthpakketjes. Het healthsysteem bij cod2 is imo dus veel beter, het spel zal er sneller door worden gespeelt.

En ja die verschillende classes voor cod lijkt me geen oplossing, TFC had dat ook maar daarbij werkte het ook niet echt zo goed...en voor een spel als cod lijkt het me al helemaal geen oplossing.
Cod2 moet gewoon in grote lijnen blijven zoals het nu is, afgezien van wat meer balance op sommige maps.

MSI K8N Neo4, AMD A64 3000+(@3500), Ati Radeon X800XT, Kingston 1024 pc3200, Maxtor diamondmax 10 200gb, BenQ FP937s+, Steelpad 4D, Logitech MX510, Sennheiser PC150 DII: meelzakje / meelzakje123

Over ongebalanceerd gesproken :X

Plaatje op imageshack (popups!)

Toch te triest voor woorden?
En dit was niet heel even ofzo maar zeker 10 a 15 minuten.

Dynacore wijzigde dit bericht 04-01-2006 02:53 (22%)

Miauw.

quote:
Dynacore schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 02:52:

[afbeelding]

Dat is zeker niet goed, gelukkig zit ik op een goede server waar er b3 erop draait en die controleert het wel...
Trotse oom

quote:
meelzak schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 13:18:
Ja oke, je kunt alles wel superrealistisch maken maar de vraag is of dit wel ten goede komt aan de gameplay. Het zou ook wel erg realistisch zijn als je schoenveter los zou kunnen gaan of dat de gebouwen in het spel deuren hadden die je open zou kunnen maken. Niet echt slim lijkt me

Een van de problemen van cod1 was dat de meeste mensen het te langzaam speelden(in multiplayer). Het is natuurlijk lastig nagaan waardoor dit komt maar het healthsysteem van cod1 nodigt wel uit om langzaam te spelen. Als iemand bijvoorbeeld bijna dood is gaat hij terug op zoek naar healthpakketjes. Het healthsysteem bij cod2 is imo dus veel beter, het spel zal er sneller door worden gespeelt.

En ja die verschillende classes voor cod lijkt me geen oplossing, TFC had dat ook maar daarbij werkte het ook niet echt zo goed...en voor een spel als cod lijkt het me al helemaal geen oplossing.
Cod2 moet gewoon in grote lijnen blijven zoals het nu is, afgezien van wat meer balance op sommige maps.

Nee, supperrealistisch hoeft nu ook weer niet, dan zou je ook de factoren angst, moeten poepen/plassen, natte kleren lopen lastiger, reuk, wapens die vastlopen en onzichtbare grenzen moeten aanpakken. Maar een iets van een bepaalde voorraad aan healthpacks of af en toe een fieldmedic zou wel eens leuk zijn. Dit systeem met "ff-wachten" vind ik, hoewel het misschien "sneller speelt" nóg onrealistischer dan overal medpacks.

Classes lijken me ook meer wat voor een mod, óf een optie in mp.

Yes Sir!
Reg. datum: 29 september 2004

quote:
[b]meelzak schreef op donderdag 29 december 2005 @ 08:50:

/rate 25000 (voor adsl of sneller)
/cl_maxpackets 63(+)
/snaps 30
/g_antilag 1
/r_gpusync 1

Bij mij is het juist hoe hoger de max packets hoe slechter de ping wordt. Alle andere instellingen hebben weinig/geen effect.

Van CB moet het minimaal 63 zijn toch?

krouwen wijzigde dit bericht 04-01-2006 12:32 (6%)

//ASUS A8N-SLI Deluxe //AMD X2 4400+ @ 2,4Ghz + XP-120 //Corsair 3200C2 2048 MB //2x ASUS EN7800GT @ SLI //SB Live! 5.1 //2x WD 250 GB @ RAID 0 //Enermax Noisetaker 600W //G15 & Copperhead //11212 3DMarks05 6885 3DMarks06

If it ain't broke...

quote:
Dynacore schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 02:52:

[afbeelding]

Da's een kwestie van je server goed configgen.

Kom ook op onze COD4/BHD servers spelen ! @NL

Eigenaar van de M van Emmer
Reg. datum: 01 februari 2004

quote:
krouwen schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 12:32:
[...]

Bij mij is het juist hoe hoger de max packets hoe slechter de ping wordt. Alle andere instellingen hebben weinig/geen effect.

Van CB moet het minimaal 63 zijn toch?

Hogere maxpackets is ook meteen een hogere ping. Het is tegenwoordig best goed te herkennen aangezien de verschillen tussen de verschillende internetverbinden niet groot is. Je kunt dus bij Nederlandse spelers goed zijn welke rates zijn gebruiken, maxpackets in ieder geval

<30 ping is maxpackets +/- 15
30-35 ping maxpackets +/- 30
50 ping maxpackets 60-100

Als je maxpackets hoger zet krijg je dus een slechtere ping, maar je krijgt wel een betere registratie. Dus dat je ping iets hoger is moet je je echt geen zorgen over maken

via clanbase kun je ook met maxpackets 15 spelen, bij cod1 deed punkbuster controleren of deze waarde tussen de 60-100 ofzo lag. Dus als iemand slecht te raken is en een erg lage ping heeft moet je hem even vragen of hij maxpackets wat hoger zet :*)

MSI K8N Neo4, AMD A64 3000+(@3500), Ati Radeon X800XT, Kingston 1024 pc3200, Maxtor diamondmax 10 200gb, BenQ FP937s+, Steelpad 4D, Logitech MX510, Sennheiser PC150 DII: meelzakje / meelzakje123

quote:
meelzak schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 13:53:

via clanbase kun je ook met maxpackets 15 spelen, bij cod1 deed punkbuster controleren of deze waarde tussen de 60-100 ofzo lag. Dus als iemand slecht te raken is en een erg lage ping heeft moet je hem even vragen of hij maxpackets wat hoger zet :*)

mooi dat wist ik dus niet :P
weer wat geleerd

Nikon D40x | 18-55mm 1:3.5 - 5.6 | 55-200mm 1:4 - 5.6

Yes Sir!
Reg. datum: 29 september 2004

Dat wist ik ook niet, klingt ook vaag. Betere ping maar minder goed te raken. Ik denk dat mensen ook niet zo snel in een official war hun instelling voor jouw veranderen.

//ASUS A8N-SLI Deluxe //AMD X2 4400+ @ 2,4Ghz + XP-120 //Corsair 3200C2 2048 MB //2x ASUS EN7800GT @ SLI //SB Live! 5.1 //2x WD 250 GB @ RAID 0 //Enermax Noisetaker 600W //G15 & Copperhead //11212 3DMarks05 6885 3DMarks06

Plaatje op imageshack (popups!)

Weet iemand hoe dit probleem op te lossen is. Na enkele minuten spelen begint ie zo te doen. Kan de videokaart het gewoon niet aan of ligt het aan de drivers???????

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws