quote:
TroonStaal schreef op maandag 02 januari 2006 @ 13:33:
Heb het spel nu een tijdje gespeeld en het kan me eigenlijk niet meer boeien. Zit nu bijna aan het eind van de britse missies maar ik denk niet dat ik het af ga maken. Nuja, misschien er doorheen raggen met godmode ofzo.
Het speeld raar, veel te veel het "console" gevoel met die checkpoints en rare HUD. Geraakt, even zitten en weer door, tja... Het zal al wel honderden keren gezegd zijn hier maar ik vind het echt een enorme tegenvaller. Ik voel niets van het "gedrevene" wat ik wél had met CoD1 en UO, het is gewoon "daar zijn je checkpoints en onderweg moet je wat Duitsers omleggen".
en console is per definitie slecht misschien? En wat is er raar aan die hud? Alles wat je moet weten staat er toch op zeker? mapje (zo standaard als wat, ieder game heeft het zo) ammo en af en toe wat opmerkingen. Miereneuken is ook een vak.
En dat systeem van geraakt worden op de manier zoals het hier gebeurd: eindelijk, ik dacht dat het er nooit zou komen. Om één of andere reden heb ik health, aangegeven door nummertjes altijd al belachelijk gevonden. En weer iets minder waar je moet op letten bij het gamen. Op een echt slagveld is het toch ook niet van: oei ik heb nog maar 29 hp over (/100) laat ik nu maar vlug even een medpack zoeken dat me toch wel weer 65 punten gezondheid toevoegt. Alsof het daar bezaaid ligt met doosjes met een kruisje op. Nee, zoals het nu is komt het ten goede aan de gameplay en realisme
Daarenboven heb je meteen feedback over je health, als alles rood begint te worden: schuilen

Uitendelijk heal je jezelf toch met medpacks in het andere game format, nu doet de game het voor je, prima, kan je beter in de actie gezogen worden. King kong is ook zo, daar is de hud nog veel minder cluttered. En ik denk dat dit de toekomstige trend gaat worden. In films zie je toch de personages niet met een groen balkje boven het hoofd: 16/100 of zo?
En door te spelen met de moeilijkheidslevels bepaal je zelf of je al dan niet te rap healt en te traag doodgaat. (en zonder het systeem zoals het nu is, zou het voor veel mensen bijna niet te spelen zijn, want woII is echt wel gewoon geluk hebben. Denk je dat je alles onder controle hebt, loop je nog frontaal op een duitser waar je het niet verwacht, en hupla dood. Of in een hoekje wanneer ze terug in je rug komen. Het zou te frustrerend zijn anders, en zo geeft het meer de oorlogssfeer weer)
Al bij al vind ik het een heel indrukwekkende game, ik heb zeker genoten van de singleplayer (die, het mag gezegd, wel heel erg in orde was) Er was geen enkele missie die ik minder geslaagd, saai of ronduit slecht vond. En voor die ene keer dat de SP wel goed is in een FPS mag het ook wel eens gezegd worden. Want daar hecht ik nog steeds belang aan, een goeie SP.