Gathering of Tweakers

Quicksearch
weet 1 van jullie of er misschien ergens online een config maker is voor CoD2
ik zie ze alleen van CoD1 of UO.

PS: ik kan de bovenstaande code wel gebruiken (die lange lap text), maar een configurator is makkelijker.

Nikon D40x | 18-55mm 1:3.5 - 5.6 | 55-200mm 1:4 - 5.6

Klote dat het verschil in DirectX9 en 7 zo veel is. 9 ziet er gewoon veel beter uit, je hebt ook weerseffecten dan.
Maar was het nou zo moeilijk om in 7 ook een beetje sneeuw te laten verschijnen? Nou speel ik alles op high en 1280*1024, dit met 80+ fps, zet ik hem in DirectX9, heb ik nog maar 15-20 fps. Dat vind ik wel een groot verschil. En in 9 de grafische opties naar beneden zetten is ook niet alles, want dan ziet het er ook weer niet uit...

Drive it like you stole it.

quote:
eX0duS schreef op maandag 07 november 2005 @ 12:47:
Klote dat het verschil in DirectX9 en 7 zo veel is. 9 ziet er gewoon veel beter uit, je hebt ook weerseffecten dan.
Maar was het nou zo moeilijk om in 7 ook een beetje sneeuw te laten verschijnen? Nou speel ik alles op high en 1280*1024, dit met 80+ fps, zet ik hem in DirectX9, heb ik nog maar 15-20 fps. Dat vind ik wel een groot verschil. En in 9 de grafische opties naar beneden zetten is ook niet alles, want dan ziet het er ook weer niet uit...
Ideetje om je systeem up te graden misschien? :Y)

Darkmoon Faire [EU] Craoker - Undead Warrior

quote:
Griffin schreef op maandag 07 november 2005 @ 11:59:
weet 1 van jullie of er misschien ergens online een config maker is voor CoD2
ik zie ze alleen van CoD1 of UO.

PS: ik kan de bovenstaande code wel gebruiken (die lange lap text), maar een configurator is makkelijker.
Heb net even gezocht, maar kan er helaas geen vinden. Ik heb trouwens een maximale upload van +/- 75 kb/s. Hoeveel mensen zouden er dan in mijn server kunnen zonder dat hij enorm veel gaat laggen? Een stuk of 8?

?
Reg. datum: 23 augustus 2002

quote:
Brammel schreef op maandag 07 november 2005 @ 14:41:
[...]

Ik heb trouwens een maximale upload van +/- 75 kb/s. Hoeveel mensen zouden er dan in mijn server kunnen zonder dat hij enorm veel gaat laggen? Een stuk of 8?

uit de readme: B)
1. Recommended maximum client settings when hosting over DSL

If hosting a Multiplayer game over a DSL connection, the following amount of clients are
recommended: (users hosting on listen servers should count themselves when totaling)
128k upload: 4 players
384k upload: 8 players
768k upload: 10 players

Exceeding these numbers when hosting over DSL may result in laggy conditions.

Dit weekend even 8 uur COD2 MP zitten spelen, echter krijg ik het niet voor mekaar om mijn fps te tonen in de MP, in de SP werkt het wel (+/- 35 FPS). Heb het topic doorgelezen en kon de oplossing niet vinden.

als ik "cg_drawfps 1" intype in de console komt het als text te staan ipv een console command, iemand een oplossing?

de server is online van ons,
alleen zit ik nu op werk en kan er dus nix aan doen :/ heb wel al een config geupload maar kan nie zien of het goed gaat :P

quote:
o rey schreef op maandag 07 november 2005 @ 16:03:
[...]

uit de readme: B)
1. Recommended maximum client settings when hosting over DSL

If hosting a Multiplayer game over a DSL connection, the following amount of clients are
recommended: (users hosting on listen servers should count themselves when totaling)
128k upload: 4 players
384k upload: 8 players
768k upload: 10 players

Exceeding these numbers when hosting over DSL may result in laggy conditions.

Gaat dit om kilobytes of kilobits? Heb net even met 2 man de server geprobeert en het gaat vrij goed, maar om de halve minuut schiet de ping naar 500. Heb de poort wel geforward, dus kan even niet bedenken waar het aan ligt. Upload met 2 man in de server schommelt tussen de 9 en 15 kByte/s

quote:
The Chemist schreef op maandag 07 november 2005 @ 16:07:
Dit weekend even 8 uur COD2 MP zitten spelen, echter krijg ik het niet voor mekaar om mijn fps te tonen in de MP, in de SP werkt het wel (+/- 35 FPS). Heb het topic doorgelezen en kon de oplossing niet vinden.

als ik "cg_drawfps 1" intype in de console komt het als text te staan ipv een console command, iemand een oplossing?

Er moet een / voor, dus dit is wat je in moet typen:
/cg_drawfps "1"

Brammel wijzigde dit bericht 07-11-2005 16:11 (24%)

Eigenaar van de M van Emmer
Reg. datum: 01 februari 2004

quote:
The Chemist schreef op maandag 07 november 2005 @ 16:07:

zie post hierboven :X

meelzak wijzigde dit bericht 07-11-2005 19:20 (10%)

MSI K8N Neo4, AMD A64 3000+(@3500), Ati Radeon X800XT, Kingston 1024 pc3200, Maxtor diamondmax 10 200gb, BenQ FP937s+, Steelpad 4D, Logitech MX510, Sennheiser PC150 DII: meelzakje / meelzakje123

Reg. datum: 08 augustus 2005

quote:
Legendary1983 schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:28:
[...]

Ideetje om je systeem up te graden misschien? :Y)
Slaat nergens op...als je goed hebt gelezen dan weet je dat je met een 7800 GTX het soms zelfs moeilijk krijgt qua performance....dat is echt niet normaal...je zou dus eigenlijk 2 van die kaarten erin moeten hebben om een lekker te kunnen spelen (toch wel ff 1000 euro aan videokaart)...dus ik weet niet wat ze bij activision denken..dat wij allemaal geld teveel hebben ofzo

XFX Geforce 7600 GT XXX 256 mb, AMD 64 3000+, 1024 mb RAM

Lotus Elise 111S
Reg. datum: 12 oktober 2001

quote:
eX0duS schreef op maandag 07 november 2005 @ 12:47:
Is er niet ook nog een DX8 mode die er tussen in zit ofzo?

| PC1 | PC2 |

misschien domme vraag, maar wat is het verschil tussen bi/linear filtering en anisoptric filtering? tussen trilinear en anisoptric zit niet al teveel verschil in performance voorzover ik heb kunnen ontdekken, meer mensen ervaringen/tips/ideeen?

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

Reg. datum: 08 augustus 2005

nog een domme vraag :P...wat is AA en AF?

want ik neem aan dat AA = anti anilysing dat kan ik max 4x instellen
maar wat is AF en klopt het dat je dat op 8x kan instellen bij cod 2?

XFX Geforce 7600 GT XXX 256 mb, AMD 64 3000+, 1024 mb RAM

quote:
seninha schreef op maandag 07 november 2005 @ 08:06:
Ik vind het wel belachelijk dat je dit spel niet op high kan spelen als je geen SLI systeem heb :(

Heb zelf dus een 64bit 3200 , X800XT PE videokaart en 1GB intern geheugen.

Moet op als volg instellen :
1024*780
2x A&A
Verder de meeste dingen op normaal
en dan kan ik spelen met een framerate van 30FPS

Zodra ik bv ga snipen valt dit naar 25 of lager.

Maat van me heeft dus een SLI systeem en die kent geen enkele probleem.Wel begrijpelijk als je ruim ¤800 aan videokaarten in je kast heb staan.

Ben zelf gewend om alle instellingen steeds op max te zetten en gamen maar, daarom valt het me zwaar tegen dat het dus met CoD2 niet kan .
Heb verdomme een kaart van ¤400 (toen d'r tijd) in mn kast 8)7

Draai met de laaste ATI drivers. Weet niet of ik deze moet vervangen voor een ander om toch mooie beeld te krijgen , maar ook goede framerates.
Ikke AMD Athlon 64 3500+ en Gef 7800GT + 1 gig ram. Werkt prima op 1280x1024 en alles hoog en op extra. Nergens problemen. Sp en mp

Reg. datum: 27 oktober 2005

De makers van de GermanFrontMod zijn weer goed bezig:

Now we concentrate on the 2nd part of the German Front Mod. This time for Call of Duty 2 and with a German Singleplayer campaign. But we wont forget the MP part and can use many files from the GFM for COD:UO.

_/-\o_

Voor de afwisseling eens een keertje aan de kant van de Axis spelen. Ik hoop alleen dat deze SP Campaign voor CoD2 straks iets langer duurt dan de SP Campaign voor CoD:UO.
Bovendien kan je in de MP straks gebruik maken van voertuigen zoals de Tiger 1, de M36, de Hetzer, de Jagdpanther, Stug III etc.

quote:
Smokey! schreef op zondag 06 november 2005 @ 20:49:
[...]

Als je echt realisme wilt moet je gewoon een paar medics ofzo in je team hebben die je weer opknappen, maargoed. Qua gameplay is het gewoon aan jezelf wat je leuker vind. ]

In de CoD:UO GermanFrontMod heb je reeds spelersklassen, waaronder medics (en dus waarschijnlijk ook in GFM voor CoD2). De medics heb je, voor wat betreft Cod:UO ook wel hard nodig want in deze realism mod heb je, d8 ik, geen medic kits.

[/small]Offtopic:
De nieuwe contentpatch voor de GermanFrontMod 2.0 voor CoD:UO is uit (376MB). Deze bevat naast de gebruikelijk 4 maps, ook nog 18 andere maps (waaronder 2 nachtmappen), nieuwe tanks en nieuwe wapens zoals de greasegun en bayonet (voor op de kar98k/garand)[/small] :9~

Indy91 wijzigde dit bericht 07-11-2005 21:33 (16%)

AMD Athlon X2 6000+ | AC Freezer 64 Pro | Abit AX78 AMD770 | Sapphire HD4850 512MB | 2 x 160GB WD Raid0 | 2GB OCZ Platinum DDR800 | Coolermaster eXtremePower 430 Watt | Razer Diamondback Plasma | Crt 19" IIyama LS902UT

Hier op een amd64 3200+ @ 2600mhz, 1gig ram, geforce 6800gt @ ultra+
Singleplayer in 1280 is gewoon niet te spelen op hoge instellingen en FSAA zelfs uit. Medium instellingen zijn op sommige plaatsen zelfs niet te doen.
Toch flink klote eigenlijk. Alsof mijn systeem zo'n watjes config is. Flinke lappen voor neergelegd paar maanden terug, en nu is het niks waard. Zit hier met een 19" TFT scherm dus 1280 is wel een vereiste, anders ziet het er weer niet uit. Moeilijk zeg :( Wat moet ik hier nou mee. DX7 instellingen nog niet geprobeerd, zal eens kijken wat dat doet. DX9 ziet er net zo super uit. Echt serieus, met al die instellingen op max, echt zwaar super. Wat voor config heb je wel niet nodig wil je alles max draaien met 4x FSAA in 1280? 7800GTX op SLI minimaal ofzo?

/edit

DX7 settings draait wel goed. Maar DX9 is duidelijk te heavy.

benchMarc wijzigde dit bericht 07-11-2005 22:40 (6%)

Reg. datum: 06 augustus 2004

ik vraag me af waarom Call of duty nooit paciffic theatre heeft (Wake-island Iwo-Jima etc.)
nu met deze engine kun je behoorlijk wat op het scherm toveren wat groen betreft.

misschien in een add-on?

Wees niet te spoedig geërgerd in uw geest, want ergernis huist in de boezem der dwazen.

De maat-schap-pij dat ben jij

quote:
benchMarc schreef op maandag 07 november 2005 @ 21:40:
Singleplayer in 1280 is gewoon niet te spelen op hoge instellingen en FSAA zelfs uit. Medium instellingen zijn op sommige plaatsen zelfs niet te doen.
Toch flink klote eigenlijk. Alsof mijn systeem zo'n watjes config is. Flinke lappen voor neergelegd paar maanden terug, en nu is het niks waard. Zit hier met een 19" TFT scherm dus 1280 is wel een vereiste, anders ziet het er weer niet uit. Moeilijk zeg :( Wat moet ik hier nou mee. DX7 instellingen nog niet geprobeerd, zal eens kijken wat dat doet. DX9 ziet er net zo super uit. Echt serieus, met al die instellingen op max, echt zwaar super. Wat voor config heb je wel niet nodig wil je alles max draaien met 4x FSAA in 1280? 7800GTX op SLI minimaal ofzo?

/edit

Kerel...zelfde videokaart hier. Probeer 1280x1024, dx9, shadows of, smoke edges normal en dymanic lights ook normal, AA uit, bileneair. Texture settings op medium.

Met deze instellingen is het goed te doen..gemiddeld zo'n 45-50fps!. En vooral tijdens MP zie je het detail verschil toch niet in die dikke actie..te druk met schieten :)

ps. op dx7 gaat het idd wel erg snel op 1280x1024 alles uber highest...90fps ongv gemiddeld!
Maarja dx7 is sooooooooow lelijk!!!

DJ Chicken wijzigde dit bericht 08-11-2005 02:07 (6%)

aahh durka durka durka

Ik zit vast in een level in afrika: ik moet een radio zoeken in een gebouwtje. Die heb ik inmiddels gevonden, maar er gebeurt verder niks. Ik heb er al op geschoten en al, maar zonder succes.

Ik heb al een server gespot met een mod, waarbij het health systeem gewoon werkt zoals in cod uo (inc healthpacks op de grond (dat hoeft van mij dan weer niet)) _/-\o_

@ Indy91 : Die medics heb je in CoD uo o.a. ook in de total war mod
quote:
peppie71 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 06:10:
Ik zit vast in een level in afrika: ik moet een radio zoeken in een gebouwtje. Die heb ik inmiddels gevonden, maar er gebeurt verder niks. Ik heb er al op geschoten en al, maar zonder succes.

je moet er naast gaan staan en op use key (defauls = F) drukken.
dan roep je het een en ander naar de andere kan van de lijn etc en kan je verder.
(tenminste dit is meestal zo)

god's right foot

quote:
benchMarc schreef op maandag 07 november 2005 @ 21:40:

/edit

Kijk , dat is mijn pumt ook :/

Het is toch niet normaal wat ze afgeleverd hebben. Kan best begrijpen dat ze het spel zo mooie mogelijk willen maken, maar dat je daarvoor een systeem moet hebben met minimaal 2 Videokaarten gaat mij ff te ver. 8)7

Heb gister weer even geprobeerd en ik kom echt niet hoger dan 30fps. En het volgende is er ook nog bij gekomen.
heb namelijk van een overlede familie lid een 20" Apple cinema display geerft :9 , en nu krijg het spel het helemaal moeilijk als ik de resolutie omhoog gooi (anders ziet het er niet uit)

Intel Duo 2 Core E8400,Asus P5N32-e SLi,2x 1GB G-skill DDR800,2x XFX 9600GT Alpha Dog Edition 512mb,2x 250GB SATA II HD,Vista Home Premium,Apple Cinema 20"

De maat-schap-pij dat ben jij

quote:
seninha schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:24:
[...]

Kijk , dat is mijn pumt ook :/

Het is toch niet normaal wat ze afgeleverd hebben. Kan best begrijpen dat ze het spel zo mooie mogelijk willen maken, maar dat je daarvoor een systeem moet hebben met minimaal 2 Videokaarten gaat mij ff te ver. 8)7

Heb gister weer even geprobeerd en ik kom echt niet hoger dan 30fps. En het volgende is er ook nog bij gekomen.
heb namelijk van een overlede familie lid een 20" Apple cinema display geerft :9 , en nu krijg het spel het helemaal moeilijk als ik de resolutie omhoog gooi (anders ziet het er niet uit)
Kijk ff 4 posts boven de jouwe..dara heb ik wat gezet wat de oplossing zou kunnen zijn..iig wel voor mij met zelfde kaart klasse.

aahh durka durka durka

Bernd
Reg. datum: 11 december 2001

Gisteren voor de eerste keer fatsoenlijk online kunnen spelen. Moet nog even aan de maps wennen maar verder vond ik het wel stoer.

Favo wapen blijft toch de kar98K, de M1 vind ik ook wel erg goed nu.

If you're in a war, instead of throwing a hand grenade at some guys, throw one of those little baby-type pumpkins. Maybe it'll make everyone think of how crazy war is, and while they're thinking, you can throw a real grenade at them.

Wunderbar!

Ik vind dit spel ook wel redelijk zwaar want de resolutie 1280 * 1024 zit er voor mij ook helaas niet in. :|
Ik heb btw een AMD Athlon 64 3500+ en 2 gig ram en een X800XT PE van asus. Op 1024 * 768 is het wel te spelen met alles op high + AA 4x. Toch jammer dat een high end kaart van een tijdje geleden nu al niet echt genoeg power heeft...

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws