Gathering of Tweakers

Quicksearch
volgens mij klinkt die set van da_man zo goed door een prijs/psychologisch effect.. maar 't ziet er wel el-sjieko uit hoor.. (is eigenlijk zelfde verhaal met camera's :P)
Reg. datum: 09 januari 2004

quote:
298 euro per 2

100% No Soul Guaranteed

Times like these...
Reg. datum: 28 september 2000

quote:
I_LOVEMATH schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 00:35:
omijngod, een stopcontact snoer van honderd euro! (250gulden!! : + )

mis ik iets?

^^ ik heb ook nog wel wat van die dingen liggen hoor (in zwarte uitvoering) mogen weg voor 50e stuk

Of je het verschil hoort ligt natuurlijk aan de rest van je set.
Op een set van 1000 euro hoor je natuurlijk minder dan op een set van 5000 euro.
In een set van 5000 euro kan een stroomkabel van (nieuw) 200 euro best een prestatieverbetering opleveren. Percentueel gezien maar een kleine investering, maar zeker een ook een verbetering :)

Ik vind dat je niet kunt oordelen over het nut als je geen ervaring hebt met een stroomkabel als dit op een GOEDE set. Dat het je persoonlijk niet kunt voorstellen is wat anders, maar geen bewijs dat er totaal geen verschil zit tussen kabels.

quote:
DracoplasM64 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 10:27:
@ Da-Man.

Ben best benieuwd naar je geluid, zou ook bijna terug naar stereo gaan, mooie buizenversterkers etc.

Vind het ook wel een leuke cd speler, hopelijk klinkt die beter dan je vorige, dat was een vincent met een raampje en buisje in het voorpaneel toch?

Ik zou het zeker overwegen hoor, terug gaan naar stereo.
Je zult versteld staan hoe goed een gewone stereo versterker is tov een AV Receiver van vele malen duurder.

Die Vincent was idd die met dat raampje en dat buisje er achter :)
De Cayin is nog een stukkie beter, maar is nu nog in z'n inspeelperiode.
Merk nu al veel meer detail e.d.

quote:
Trasos schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:19:
[...]

Hij heeft voor deze minder betaald dan voor de Vincent. Deze kostte iets minder dan 1000 euro, als ik het goed heb onthouden. Via een e-bay store.
Check anders ff z`n persoonlijke topic ;)

Mijn persoonlijk assisent O+ :P

quote:
leonbong schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:35:
@Da man
Waarom heb je eigenlijk je speaker-kabel onder je vloerkleed lopen als het ook gewoon langs de muur kan?
Niet antwoorden voor een beter stereo beeld ;)

Als hij langs de muur gaan, dan gaat de deur niet meer open :+
Bovendien kun je er nu niet meer over struikelen :)

En het kleed geeft een betere afscherming waardoor de stemweergave nog beter wordt natuurlijk :+

quote:
Simon schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:49:
volgens mij klinkt die set van da_man zo goed door een prijs/psychologisch effect.. maar 't ziet er wel el-sjieko uit hoor.. (is eigenlijk zelfde verhaal met camera's :P)

Wat het prijs/psychologisch effect is mag je even uitleggen :P

Het is gewoon een set met een waanzinnige prijs/kwaliteit verhouding.
Het is niet beste set ever, maar ik denk dat er weinig andere sets zijn die net zo goed of laat staan beter klinken dan deze met het budget in het achterhoofd wat ik er aan uitgegeven heb (nieuwprijs).

...call for a Big Lebowski

quote:
Da_man schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 13:21:
Wat het prijs/psychologisch effect is mag je even uitleggen :P

Dat doe je zelf al:

quote:
Op een set van 1000 euro hoor je natuurlijk minder dan op een set van 5000 euro.
Hoe een kabel van 250 euro een hoge prijs/kwaliteit verhouding moet hebben vraag ik me echt af (ook al betaal je er minder voor)? Geef je dat geld extra uit aan een betere CD speler, heb je vast en zeker meer winst.

voodooless wijzigde dit bericht 04-11-2005 13:31 (28%)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Wat voor versterker had je hiervoor dan? Want er zijn natuurlijk wel degelijk multichannel verstekers die stereo goed kunnen weer geven. Rotel en marantz bv

Andere zijn er weer beroerd in zoals denon en pioneer.

Allemaal imo dus ;)

100% No Soul Guaranteed

Denon doet het heel aardig in stereo, zeker vanaf de 38xx serie. Marantz vind ik zwaar overtrokken, ik heb een SR4200 en daar ben ik niet van onder de indruk in stereo.

Intel Core 2 Duo E8400 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freeze Pro 7

quote:
leonbong schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:35:
@Da man
Waarom heb je eigenlijk je speaker-kabel onder je vloerkleed lopen als het ook gewoon langs de muur kan?
Niet antwoorden voor een beter stereo beeld ;)
Als je goed kijkt zie je dat er daar een deur is ;)

Times like these...

quote:
deepspace schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 13:27:
[...]

Dat doe je zelf al:

[...]

Hoe een kabel van 250 euro een hoge prijs/kwaliteit verhouding moet hebben vraag ik me echt af (ook al betaal je er minder voor)? Geef je dat geld extra uit aan een betere CD speler, heb je vast en zeker meer winst.

Een goede stroomkabel kan wel degelijk een verbetering geven.
Natuurlijk is het onzin om op een set van 1000 euro, 200 uit te geven aan een stroomkabel, want zo'n set laat gewoon minder horen, dus de verbetering zal dan niet zo groot zijn voor die 200 euro.

Op een set die veel duuder ('beter') is, zal een stroomkabel een veel grotere verbetering kunnen laten horen en is dus die 200e relatief een veel betere investering.

Times like these...

quote:
lowfi schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 13:28:
Wat voor versterker had je hiervoor dan? Want er zijn natuurlijk wel degelijk multichannel verstekers die stereo goed kunnen weer geven. Rotel en marantz bv

Andere zijn er weer beroerd in zoals denon en pioneer.

Allemaal imo dus ;)

Ik heb hiervoor verschillende receivers gehad, een Marantz SR5400 en een Pioneer AX5i.
Daarna een Marantz Pm 17 MkII stereo versterker.

AV Receiver kunnen wel aardig zijn in stereo, maar wat betaal je daarvoor in verhouding tot een goedkope stereo versterker.. zeker 3x zoveel.

Hoe je erbij komt dan Denon en Pioneer daar beroerd in zijn is natuurlijk onzin (imo ;))

Actief TN'er

*zucht * niet weer een discussie over stroom kabel / kabels |:( 8)7 , daar zijn er al genoeg van.

Laat iedereen kopen wat hij/zij denkt dat goed is.
(zelf vind ik het ook onzin, maargoed als mensen er blijer van worden moeten ze het vooral doen :) )

Wel een mooi set iig :)
Is weer eens wat anders dan de rest hier.
Maar wat mij verbaast is dat die kleine woofertjes jou kamer kunnen vullen (ik weet niet precies hoe groot die kamer is hoor :P )

AMD 3200+ Venice @ 2500mHz| Zalman CNPS7000 | Asus A8N-SLI | GeIL 2x512 MB | ATI X800GTO²| Audigy LS | Samsung TS-H552B | 260 Gig |

quote:
Da_man schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 13:42:
[...]
Op een set die veel duuder ('beter') is, zal een stroomkabel een veel grotere verbetering kunnen laten horen en is dus die 200e relatief een veel betere investering.

Nu nog een aparte groep, op een aparte aardlekschakelaar, met bekabeling van 200¤/m en je bent helemaal klaar.

Of misschien toch mainstream cable ingraven tot aan de energiecentrale? :D

Nee, ff serieus, mooie set. :) Persoonlijk vond ik de Vincent mooier, hij paste ook veel beter bij je buizenversterker. Maar design zegt niet alles natuurlijk. :P

edit:

Zeg, gaat die deur nou tegen die rechter luidspreker aan open? :X :P

Xander wijzigde dit bericht 04-11-2005 13:51 (8%)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

quote:
Da_man schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 13:45:
[...]

Ik heb hiervoor verschillende receivers gehad, een Marantz SR5400 en een Pioneer AX5i.
Daarna een Marantz Pm 17 MkII stereo versterker.

AV Receiver kunnen wel aardig zijn in stereo, maar wat betaal je daarvoor in verhouding tot een goedkope stereo versterker.. zeker 3x zoveel.

Hoe je erbij komt dan Denon en Pioneer daar beroerd in zijn is natuurlijk onzin (imo ;))

In vergelijking met rotel vind ik het knap beroerd ;)

Maar goed ik ben dan ook een rotel fan boy :P

100% No Soul Guaranteed

quote:
Captain Pervert schreef op donderdag 03 november 2005 @ 23:59:
Wat gaat daar voor stofzuigerslang naar je stopcontact :?
Ja, en check vervolgens de voedings kabel van z'n versterker |:( Daar mag dan weer wel een "goedkope" kabel in :Z

baquelappe wijzigde dit bericht 04-11-2005 15:03 (20%)

Dodge This
Reg. datum: 17 september 2003

@Da_Man

Spanning = Spanning
een kabel van 200e veranderd daar niks aan. Kijk maar eens wat er acter een wand contact doos zit.dat is ook maar gewoon een 2.5 mm kabeltje van een paar euro. en daar nog eens bovenop, die cd speler van jou maakt er weer een gelijkspanning van dus in mijn ogen kan dat nooit invloed hebben.

Als jij er zo van overtuigt bent dat het wel degelijk beter gaat klinken dan moet jij ff een blinde test gaan doen. Zet je set achter een doek en laat iemand anders de netsoeren vervangen. Ik durf te wedden dan je minstens 8 van de 10 keer er naast zit.

Slader wijzigde dit bericht 04-11-2005 15:35 (4%)

Sennheiser EH-350 roeleerd

Ja, je kan dit soort mensen proberen te overtuigen maar dat is denk ik onbegonnen werk. Het is ze gewoon naar de bol gestegen, los geslagen zogezegd. Op hifi.nl kunnen ze er ook wat van :D

Times like these...

quote:
Slader schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:08:
@Da_Man

Spanning = Spanning
een kabel van 200e veranderd daar niks aan. Kijk maar eens wat er acter een wand contact doos zit.dat is ook maar gewoon een 2.5 mm kabeltje van een paar euro. en daar nog eens bovenop, die buizenversterker van jou maakt er weer een gelijkspanning van dus in mijn ogen kan dat nooit invloed hebben.

Als jij er zo van overtuigt bent dat het wel degelijk beter gaat klinken dan moet jij ff een blinde test gaan doen. Zet je set achter een doek en laat iemand anders de netsoeren vervangen. Ik durf te wedden dan je minstens 8 van de 10 keer er naast zit.

Als je goed had gekeken, dan kun je zien dat deze kabel op mijn CDSpeler zit aangesloten en niet op de buizenversterker ;) ;)
En ik heb ervaren dat het wel degelijk uitmaakt, zo veel zelfs dat ik het duidelijk het verschil merkte.
Als ik iets niet hoor, dan zeg ik dat ook eerlijk want ik geef natuurlijk ook zo min mogelijk uit aan dingen die ik niet hoor :P

Een slechte stroomkabel (dus ook de stekker zelf) kan de toch al slechte stroom nog verder vernielen, terwijl een goede stroomkabel de slechte stroom niet nog slechter maakt.

Dus een goede stekker verbeterd de stroom niet, maar maakt het ook niet nog erger.
En dat is het verschil met een 'standaard' stekker ;)

@Da_man:
Persoonlijk vind ik het zonde dat je zo'n mooie, ingetogen set uitbreidt met zo'n kermis cd-speler.
Hadden ze geen zwarte?
Kunnen alle lampje uit?
Afgezien van het feit dat het vast fantastisch klinkt.

Ik heb laatst m'n stekkersnoer knalblauw geverfd, en ik moet zeggen: het klinkt stukken frisser :)

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

\o/

quote:
ToniBraxton schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:32:

Ik heb laatst m'n stekkersnoer knalblauw geverfd, en ik moet zeggen: het klinkt stukken frisser :)
:P

quote:
Da_man schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:26:
Een slechte stroomkabel (dus ook de stekker zelf) kan de toch al slechte stroom nog verder vernielen, terwijl een goede stroomkabel de slechte stroom niet nog slechter maakt.
En jij denkt serieus dat dat extra metertje echt uitmaakt? De stroom verslechtert echt niet in een standaard kabel, ik zou niet weten waarom. Bovendien zal je high-end cd-speler toch vast wel een delijke zeef aan boord hebben om die "slechte" stroom eruit te filteren?

-=PLACEBO=-

Komop jongens, laat dit topic niet verzanden in het aloude kabelverhaal, dat weten we nu wel. ;)

Dookie Fundamentalist
Kan iemand mij helpen aan de single Snow van Saloon?

Da_man moet maar ff met Stuiter mailen of ie ook op de blinde CD vs CD-R test mag komen. We vinden vast wel een plekje om ook zijn stroomkabel te testen :P

quote:
Da_man schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:26:

Dus een goede stekker verbeterd de stroom niet, maar maakt het ook niet nog erger.
En dat is het verschil met een 'standaard' stekker ;)
In dat geval ga ik binennkort deze kabel eens beluisteren. Lijkt me nu echt een koopje voor ¤1435. :P

Nja, ik probeer me ook niet in een kabeldiscussie te mengen. Bij netkabels kan ik me nog voorstellen dat er verschil te horen valt, het enige waarbij ik dure kabels absoluut overdreven vind is bij spdif ofzo... :P

Van mij mag iedereen netkabels kopen zo duur als ze maar willen. Ik ga het zelf alleen niet doen. :P

Xander wijzigde dit bericht 04-11-2005 19:34 (6%)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Chemie het leukste wat er is.

@da_man en Twan1
Sorry ik had deur niet gezien.. Duidelijk

Ander onderwerp
Pff wat gezeur over die stroomkabel laat toch iemand lekker z'on kabel kopen als hij daar zin in heeft. Ik denk niet dat ik het ooit zal doen maarja ik heb ook geen dure set. Ik wil eerst nieuwe speakers.

Ik loop meestal als een KIP met KOP rond.

Actief TN'er

mm en dan nog fftjes iets anders,
Wrom maken ze die kabels van goud ???
Zilver en koper geleiden veeeeel beter dan goud, goud gaat alleen wat langer mee, maar dan nog kan je beter zilver gebruiken (check je binas maar eens)

maargoed nou weer ontopic en hup posten van mooie setups :P

AMD 3200+ Venice @ 2500mHz| Zalman CNPS7000 | Asus A8N-SLI | GeIL 2x512 MB | ATI X800GTO²| Audigy LS | Samsung TS-H552B | 260 Gig |

Vaak worden legeringen gebruikt. Dus bv koper samen met zilver of goud of wat dan ook....

Maar idd fotooooos :P

100% No Soul Guaranteed

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws